Dodaj do ulubionych

Trudniej do Warszawy i na Śląsk, czyli nowy kol...

29.11.12, 19:26
a może urząd marszałkowski pomyśli o przedłużeniu biletu świętokrzyskiego do stacji Sędziszów, bo mam wrażenie że region (województwo) kończy się na Jędrzejowie a dalej to niechciany teren.
Obserwuj wątek
    • eu11 Re: Trudniej do Warszawy i na Śląsk, czyli nowy k 29.11.12, 21:05
      Do Warszawy - trzeba pilnie wybudować łącznicę Czarnca - Włoszczowa Płn (linia nr 582). Remont ósemki najwcześniej zacznie się w przyszłej perspektywie finansowania UE, ale zanając życie to będzie 2020... Radom - Warka - Warszawa od nowego rozkładu 45 km/h, za rok pewnie 30km/h... Ósemka musi być zrobiona wyjątkowo solidnie, zwłaszcza, że robią teraz 25-kę i 71-kę...

      Na Śląsk - niestety ambicje śląskiego marszałka są ważniejsze od zdrowego rozsądku. A płaci za to tylko i wyłącznie pasażer...
      • Gość: DEX Re: Trudniej do Warszawy i na Śląsk, czyli nowy k IP: *.skarzysko.vectranet.pl 01.12.12, 00:04
        internauta eu11 cierpi na zapętlenie. Od dawna powtarza te same głupoty (jak i niektórzy mało kumaci politycy lub samorządowcy), które już wielokrotnie zarówno tu na forum jak i na łamach prasy branżowej zostały obalone.

        TLK Nida pojedzie z Kielc objazdem przez Włoszczowę do Warszawy Centralnej w 2 godziny i 49 minut (zgodnie z rozkładem)
        Natomiast tą samą trasą z Warszawy do Kielc będzie to 3 godziny i 15 minut.

        Budowa łącznicy w Czarncy za 40 milionów złotych to skrócenie czasu jazdy o 20 minut.

        Czy dla miasta Kielce, które nie jest w stanie zapełnić 50% składu pociągu do stolicy opłaca się specjalnie budować tory by skrócić czas przejazdu o 20 minut ? Nie opłaca się !

        Na potwierdzenie moich słów o problemach z utrzymaniem odpowiedniej frekwencji w pociągach relacji Kielce - Warszawa jest fakt iż TLK Nida wyrusza z Krakowa, a nie z Kielc. Inaczej by się nie opłacało.
        TLK Sienkiewicz z Kielc do Warszawy przez Skarżysko, Radom - będzie jeździł w relacji wydłużonej przez wspomniane miasta oraz Dęblin, Pilawę. Gdyby pojechał przez łącznicę i CMK byłoby to jedno z bardziej deficytowych połączeń Intercity.
        • Gość: eu45 Re: Trudniej do Warszawy i na Śląsk, czyli nowy k IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.12, 09:35
          Gość portalu: DEX napisał(a):

          > internauta eu11 cierpi na zapętlenie. Od dawna powtarza te same głupoty (jak i
          > niektórzy mało kumaci politycy lub samorządowcy), które już wielokrotnie zarówn
          > o tu na forum jak i na łamach prasy branżowej zostały obalone
          =========================================
          Tiaa,moze przedstawisz tych obalaczy,czyli ekspertow z imienia i nazwiska,bo poki co to w prasie branzowej obalaja ale flaszki...Ponadto lacznica ktora tak lobalata w tym calym Skarzysku i Radomiu,nie bedzie sluzyla li tylko przewozom pasazerskim.Przypominam ze de facto Kielce generuja ponad 20%zaladunku kamienia w skali kraju,zatem czesc skladow jadacych do Warszawy,smialo mozna puscic przez CMK,dla odciazenia zapchanej linii nr 8.
          =======================================================
          > Czy dla miasta Kielce, które nie jest w stanie zapełnić 50% składu pociągu do s
          > tolicy opłaca się specjalnie budować tory by skrócić czas przejazdu o 20 minut
          > ? Nie opłaca się !
          =======================================================
          Oplaca sie budowac lacznice,powod wyjasnilem powyzej.Co do zapelnienia skladow,to Skarzysko jest w stanie je zapelnic?W 10%?Dodam jeszcze ze linia nr 8 jest przeladowana ruchem towarowym,ktorego apogeum jest pomiedzy Kielcami a skarzyskiem,zatem brednie o szybkim polonczeniu Kielc z Warszawa ta linia to jakas niebywala aberracja.Przy takim natezeniu ruchu poc.utrzymanie nalezytego stanu technicznego w/w linii jest niebotycznie kosztowne.I jeszcze wzgledem ekonomii,na ktora niejaki niekumaty pseudokolejarz dex tak sie ochoczo powoluje,mianowicie ciekaw jestem opinii ekspertow,co do zasadnosci istnienia kolejowego wezla Skarzysko,skoro samo miasto jak i okolice,nie generuja zaladunkow towarowych,lub w porownaniu do Kielc generuja ich circa 80% mniej?Ta sama robote z powodzeniem wykonalyby Kielce poniewaz pociagi ktore rozrzadza Skarzysko mozna spokojnie przeniesc do Kielc,natomiast kopalni kruszyw do Skarzyska przeniesc sie nie da.Zapytaj glebiu tych swoich expertow,co oni na to,tylko niech sie przedstawia,jezeli beda sie wypowiadac na lamach prasy branzowej...
          • Gość: DEX Re: Trudniej do Warszawy i na Śląsk, czyli nowy k IP: *.skarzysko.vectranet.pl 02.12.12, 02:35
            Emocjonalny charakter wypowiedzi piszącego dowodzi, że broni sprawy przegranej.

            Każdy kto ma choć trochę pojęcia na temat branży kolejowej, ekonomii i zarządzania oraz obiektywnie patrzy na temat doskonale zdaje sobie sprawę, które inwestycje mają sens, a które nie. Łącznica w Czarncy nie ma sensu - powody wyjaśniałem wielokrotnie (choćby tu na forum).

            Jak już wspomniałem w poprzednim poście Kielce mają problem z frekwencją połączeń pasażerskich i dopiero takie miasta jak Skarżysko i Radom są w stanie zapewnić rentowność połączenia - TLK Nida jest tego świetnym przykładem.

            Natomiast rywalizacja towarowych węzłów kolejowych w Kielcach i Skarżysku odbywa się na nierównych zasadach z prostej przyczyny.
            Kielecki węzeł kolejowy (towarowy) klasy 3 jest znacznie mniejszy i co za tym idzie mniej wydajny od skarżyskiego węzła kolejowego klasy 2.
            Kieleckie lobby robi co może by ruch towarowy przenieść na Kielce, ale jak widać słabo im z tym idzie ponieważ starania te stoją w sprzeczności ze zdrowym rozsądkiem i
            (a może przede wszystkim) nie mają sensu.
            W zasadzie to powinien ulec zmianie kształt istnienia węzła towarowego w Kielcach, ponieważ obecny jest nieefektywny. Fakt istnienia w niedalekiej odległości znacznie bardzie wydajnego węzła w Skarżysku powinien przynajmniej spowodować ograniczenie w obsługiwaniu i rozrządzaniu składów towarowych na kieleckiech herbach.
            A skoro mowa o nieefektywności warto wspomnieć jeszcze o istnieniu osobnego zakładu linii kolejowych w Kielcach, który obsługuje znacznie mniej linii kolejowych od tego w Skarżysku i nie dysponuje specjalistycznym sprzętem, niezbędnym w niektórych sytuacjach. Przykładem niech będzie tegoroczna katastrofa kolejowa pod Szczekocinami, gdzie kielecki zakład, który obsługuje tę część linii na której zdarzył się wypadek zwracał się do ZLK Skarżysko o Specjalny Pociąg Ratunkowy.
            To oczywiste, że ZLK Kielce powinien zostać włączony do ZLK Skarżysko. Plany likwidacji jednego z zakładów w świętokrzyskiem już były, ale póki co nie została podjęta ostateczna decyzja. Szkoda bo to nieefektywne i nieekonomiczne działania.

            Na koniec prośba do usera eu45 by popracował nad składnią zdania i ortografią.
            • eu11 Bez łącznicy będziemy długo odcięci od Warszawy 02.12.12, 09:46
              Panie DEX

              Problemem jest to, że o budowie drugiego toru Radom - Warka mówi się już od półwiecza i nic w tym temacie nie zrobiono. Nawet likwidowano - przy wyjeździe z Radomia był krótki kawałek (kilka km) zeelektryfikowany, którym czasem jeździł Ex Nida, ale sieć zdjęto (słupy jeszcze stoją). Gdyby remont ósemki ruszył przed EURO2012 budowa łącznicy nie byłaby aż tak potrzebna. Jednak remont ósemki oddala się poraz kolejny i łącznica powstać musi. Poza tym łącznica docelowo włączy Kielce do sieci KDP i pozwoli na szybsze połączenie z Łodzią, Poznaniem, Szczecinem i Berlinem, nie wspomnę już o mieszkańcach Włoszczowy, którzy mają znacznie bliżej do peronu Włoszczowa Płn. niż do dworca Włoszczowa, nawet pociąg osobowy Kielce - Włoszczowa będzie mógł "zajechać" do Włoszczowy Płn.

              TLK Nida ma jeździć w relacji Kraków - Jędrzejów - Kielce - Włoszczowa - Koniecpol - Włoszczowa Płn - Warszawa, więc bzdurzenie, że Kielce nie wygenerują frekwencji jest nie na miejscu.

              Panie DEX, broni Pan za wszelką cenę Skarżyska, zapominając, że to Skarżysko a nie Kielce ma znów pociągi do Przemyśla, niedługo do Rzeszowa i może nawet do Łodzi. Jak za kilka lat (oby nie zakilkanaście czy kilkadziesiąt) zaczną robić ósemkę i rozsypie się siódemka (też jest odcinek jednotorowy Otwock - Pilawa) okaże się, że ze Skarżyska będzie można szybciej dojechać do Warszawy przez Kielce i cmk.

              Kończąc dyskusję powtórze - łącznica jest potrzebna, inaczej wszystkie pociągi ominą nie tylko Warkę, Radom i Skarżysko, ale także Kielce, Jędrzejów i Sędziszów. Łącznica włączy Kielce do sieci KDP i pozwoli na szybsze połączenie z Łodzią, Poznaniem, Szczecinem i Berlinem, co dla miasta wojewódzkiego i targowego jest koniecznością. Po remoncie ósemki, pociągi z Kielc do Warszawy wrócą na naturalną trasę przez Skarżysko, Radom i Warkę, gdzie możliwy będzie czas przejazdu Kielce - Warszawa 1h45' a ze Skarżyska do Warszawy 1h15'. Ale czy wszyscy tego doczekamy?
            • Gość: eu45 Re: Trudniej do Warszawy i na Śląsk, czyli nowy k IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.12.12, 10:51
              Gość portalu: DEX napisał(a):

              > Emocjonalny charakter wypowiedzi piszącego dowodzi, że broni sprawy przegranej.
              >
              > Każdy kto ma choć trochę pojęcia na temat branży kolejowej, ekonomii i zarządza
              > nia oraz obiektywnie patrzy na temat doskonale zdaje sobie sprawę, które inwest
              > ycje mają sens, a które nie. Łącznica w Czarncy nie ma sensu - powody wyjaśniał
              > em wielokrotnie (choćby tu na forum).
              =======================================================
              Trudno wyzbyc sie emocji,skoro widzi sie takie ku....swo na kolei.To co napisales w swojej pseudo riposcie,to belkot polaczony ze zdzblem prawdy i w najmniejszym stopniu nie wyczerpuje tematu,bowiem nie uzyskalem merytorycznej odpowiedzi nt.zasadnosci istnienia wezla skarzyskiego w kontekscie braku zaladunkow towarowych na tamtym terenie.Powiem wiecej,caly ten wasz wezel wraz z lokomotywownia to relikt PRL a chcac byc w zgodzie z rachunkiem ekonomicznym przystosowanym do dzisiejszych realiow,trzeba by toto natychmiast zamknac.Oplacalnosc budowy lacznicy,dosc jasno wyluszczyl kol eu11 a i ja odsylam do ponownego przeczytania mojej poprzedniej notki.Jesli chcesz nadal merytorycznie dyskutowac,to odnos sie merytorycznie do tematu a nie pitol o wielkosci obszarowej wezla w Skarzysku,bo ten jest wykorzystywany co najwyzej w 50% z wyrazna tendencja malejaca...
              Bez pozdrowien,user eu45
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka