Dodaj do ulubionych

Jest raport o wpływie lotniska na rozwój wojewó...

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 03:46
Taki raport to sam bym zrobił i za o wiele mniejsze pieniądze :-) Specjaliści
z Bożej Łaski.
Obserwuj wątek
    • Gość: babetka Pieniądze wyrzucone w błoto IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 07:35
      Przejrzałam sobie pobieżnie ten „raport”. Oceniam to jako bzdet oparty na
      ogólnikach i chciejstwie.
      Pan Prezydent Wojtuś zapłacił 26 tysięcy za coś, co niewiele daje w podjęciu
      decyzji o budowie nowego lotniska.
      Chyba, że Pan Prezydent Wojtuś chciał po porostu, aby ktoś za niezłe pieniądze
      wysmażył gniota, z którego by wynikał, że Pan Prezydent Wojtuś nie upadł
      całkowicie na główkę.


      I może tylko jedno:

      „Na tym tle chyba rozsądniejsza jest budowa nowego portu lotniczego o znacznie
      większych możliwościach za 150 mln zł - komentuje Lubawski”.

      To już nie 500 milionów tylko 150?

      Czy 350 milionów w tę, czy we w tę, to jest dla Prezydenta Wojtusia kwestia
      warta potłuczenia o dupę?
    • Gość: babetka Bzdet na resorach IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 08:04
      Raport jest zrobiony tak nieprofesjonalnie i roi się od błędów, że należy
      przypuszczać, że twórcy zrobili ten raport na „odczep się” pod uzasadnienie
      zleconej tezy.
      Nawet w wyjściowych danych podstawowych znajdujemy błędy, które nigdy przytrafić
      się nie powinny.
      Twórcy piszą np.:
      „województwo świętokrzyskie zamieszkuje ok. 1,33 mln, w tym miasto Kielce – ok.
      210 tys. mieszkańców”.

      Tymczasem wiemy, że w 2005r. liczby te wynosiły odpowiednio 1,29 mln. oraz 208,2
      tys.

      W 2006r. liczby te są mniejsze.
      Zresztą i tak są to liczby z gruntu fałszywe. Rzeczywista liczba ludności jest o
      wiele niższa, bo wiele dziesiątek, a może i setek tysięcy osób jest na tym
      obszarze wyłącznie zameldowana, a już tu nie mieszka i prawdopodobnie raczej nie
      powróci. I liczba osób, które opuściły Kielce i Świętokrzyskie nie jest z
      pewnością równoważona osobami, które tu przybyły i nie są zameldowane.

      Wypadałoby chyba, aby twórcy tak profesjonalnego opracowania oszacowali
      przynajmniej w przybliżeniu liczbę ludności oraz uwzględnili prognozy
      demograficzne, jako podstawowe dla przewidywanego ruchu lotniczego.

      Niestety o prognozach ani mru mru, a dane ludnościowe wzięte z sufitu.
      • Gość: babetka Ciekawe, czy twórcy profesjonaliści IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 08:28
        wiedzieli, że w prognozy przewidują, że w 2030 roku Kielce będą liczyły 165 tys.
        mieszkańców?

        Na razie znacznie wyprzedzamy prognozy w spadku liczby mieszkańców, więc trudno
        je zanegować.

        Chyba, że w wyniku budowy lotniska Kielczanie zaczną się na gwałt rozmnażać, w
        co raczę wątpić, bo przy lotnisku pono kury się przestają nieść i krowy mleka
        nie dają, to jak ma chłopu stanąć? :)

        Chyba, że profesjonaliści od raportu wychodzą z założenia, że:

        Pilot se w obłokach buja
        P.... jest garażem ch...
      • Gość: pwz Re: Bzdet na resorach IP: 85.134.189.* 18.11.06, 09:20
        @abetka bzdóry piszesz.

        Ja jestem za budową lotniska, sam dużo latam. Najczesciej z Krakowa. W W-wie
        strasznie zapchane to Okecie. Jakby w CK było lotnisko, nie zastanawiał bym się,
        z którego latać.

        Piszę w imieniu swoim i kilkunastu przyjaciół.
        • Gość: babetka I to jest argument IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 09:43
          Jeżeli sam duzo latasz i Twoich kilkunastu przyjaciół także lata, to nowe
          lotnisko będzie na pewno superopłacalną inwestycją.

          Nadmienię przy tym, że nigdy nie negowałam tego, że lotnisko jest przydatne i
          wygeneruje pozytywne zmiany.

          Chodzi jednak o coś innego. Chodzi o prosty rachunek ekonomiczny, którego nadal
          nie ma. Mamy natomiast bzdetny bełkot "fachowców" w raporcie za 26 tys. PLN.

          Tym niemniej liczby w ciągu kilku dni zmieniły się diametralnie. Bo jeszcze
          niedawno Prezydent Wojtuś mówił o 500 mln. PLN i 5 mln. pasażerów rocznie.

          Teraz to okazuje się bredzeniem małego Wojtusia. A ja po prostu od poczatku
          twierdziłam, że z tymi liczbami to Prezydent Wojtuś wydalił z siebie
          intelektualną bździnę.
          • Gość: pinio Dość wizji! Decyzje UE nt. lotnisk. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 10:15
            Poniżej info z PAP na temat ostatnich decyzji UE. Jeśli UE uwzględnia w planach
            lotnisko w Balicach / Krakowie, nie da pieniędzy na drugie lotnisko 100 km
            dalej! Nie omamiajcie ludzi w Kielcach bzdurnymi pomysłami. Prawdziwi gospodarze
            miasta w takim wypadku zbudowali by drogi ekspresowe lub szybką kolej, która do
            Krakowa dowoziła by pasażerów w pół godziny. To już nie wizje, to standard na
            zachodzie Europy, ponieważ tam pociągi jeżdżą 160 km/h...


            wiadomosci.onet.pl/1431655,10,1,0,120,686,item.html

            PAP, 10.11.2006

            Balice jak porty w Berlinie, Glasgow i Ljubljanie
            Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) otrzyma 2,4 mln euro pomocy
            finansowej z Komisji Europejskiej (KE) na prace projektowe i studialne
            przyszłych inwestycji - poinformował minister transportu Jerzy Polaczek.
            Jak zaznaczył, propozycję KE przyznania krakowskiemu lotnisku środków z budżetu
            przeznaczonego na rozwój transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T)
            zatwierdził już Komitet Pomocy Finansowej przy Ministerstwie Transportu.

            Krakowskie lotnisko wybrano jako jedyne w Polsce, obok portów w Berlinie,
            Glasgow i Ljubljanie. Ostateczna decyzja KE oraz podpisanie stosownej umowy
            pomiędzy Ministerstwem Transportu a MPL Kraków-Balice nastąpi do końca tego
            roku. "Krakowski port lotniczy przeżywa dynamiczny rozwój, o czym świadczy
            przekroczenie w tym roku liczby 2 mln odprawionych pasażerów. Tymczasem jego
            infrastruktura powoli się wyczerpuje, dlatego konieczne są nowe inwestycje" -
            powiedział na konferencji prasowej Polaczek.

            Przypomniał, że lotnisko w ramach rządowego programu operacyjnego na lata
            2007-2013 może otrzymać ponad 90 mln euro na rozbudowę infrastruktury
            lotniskowej i nawigacyjnej.

            Minister transportu potwierdził też informację o przyznaniu z budżetu państwa
            spółce Polskie Linie Kolejowe (PLK) 30 mln euro na modernizację istniejącej
            linii kolejowej, łączącej Dworzec Główny w Krakowie z lotniskiem w Balicach.

            "Aby to było możliwe podjęliśmy decyzję, żeby włączyć to połączenie do listy
            projektów podstawowych" - dodał.

            Pasażerskie połączenie kolejowe pomiędzy centrum Krakowa i portem Lotniczym
            Kraków-Balice zainaugurowano pod koniec maja tego roku. Było to pierwsze
            rozwiązanie w Polsce, wykorzystujące kolej do przewozów podróżnych na lotnisko.

            Nowoczesne szynobusy kursują na trasie Dworzec Główny PKP - MPL Kraków-Balice co
            pół godziny, od godz. 4 rano do godz. 23.30. Przejazd w jedną stronę zajmie
            około 16 minut, co znacznie przyspiesza i usprawnia komunikację z lotniskiem.

            "Z tego połączenia już dziś w warunkach tymczasowych korzystają tysiące
            pasażerów" - zaznaczył minister.

            Jak poinformował prezes MPL Kraków-Balice Kamil Kamiński, prowadzona rozbudowa
            terminala pasażerskiego i dostosowanie go do wymogów układu z Schengen zwiększy
            przepustowość lotniska od wiosny przyszłego roku do 3,5 mln pasażerów. Budowana
            jest także nowa strażnica lotniskowej straży pożarnej oraz budynek
            administracyjno-biurowy.

            Dzięki przekazaniu przez wojsko kolejnych 33 ha terenu lotniska, w przyszłości
            możliwa będzie też budowa nowego terminala pasażerskiego, podwojenie wielkości
            płyty postojowej dla samolotów oraz budowa dróg kołowania.

            Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości (po
            warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. W tegorocznym zimowym rozkładzie
            lotnisko ma 59 regularnych połączeń do 37 miast w Europie, a także w Stanach
            Zjednoczonych i Izraelu. Wykonuje je 21 linii lotniczych. Tegoroczna prognoza
            zakłada obsłużenie przez port ponad 2,2 mln pasażerów.
          • Gość: GrandePapi Babetki i dzieci głosu nie mają IP: *.dworek.eu.org 18.11.06, 21:55
            Skąd ty się chłopie urwałeś? Non stop masz coś do Lubawskiego! Nie podoba ci
            się budowa lotniska to się wyprowadź. Może do szkoły nie chodziłeś i ogólnie
            cechuje cię "anty" nastawienie do wszystkiego. W dobie tanich lini lotniczych
            budowa lotniska powinna mieć znaczenie takie jak budowa przystanku
            autobusowego! Brak takiego przystanku oznacza że jest się 100lat za murzynami.
            Więc lepiej nie komentuj kwestii lotniska kasztanie jeden!!!
          • Gość: gollum Re: I to jest argument IP: 212.160.172.* 20.11.06, 09:45
            Prezydent powiedzial rzeczywiscie o 5 mln pasazerow ?!?:O
            ciekawe bo Balice - najbardziej dynamicznie rozwiajajce sie w tym momencie
            lotnisko w Polsce o ile dobrze pamietam maja na chwile obecna cos ok chyba 2
            mln pasazerow rocznie ...
            ciekaw jestem jak Lotnisko kielce mialoby "wyrobic" te 5 mln ... chyba za 30
            lat moze ...
        • Gość: kumaty rozumiem twój prywatny interes IP: *.knc.pl 18.11.06, 12:03
          a dokąd to latasz z tego Krakowa? Pewnie nie do Warszawy czy Łodzi.
          Pewnie Anglia lub Irlandia. Nieważne zresztą.
          Chciałbyś latać z Kielc. Do tej Angli czy Irlandi? Ilu się zbierze tygodniowo
          kielczan chcących tam lecieć ? 10-20 ? Wiec samolotu tam nie bedzie. Bedzie do
          Krakowa. A stamtąd polecisz dalej. Jak latasz duzo to wiesz ile sie człek
          nasiedzi na tych lotniskach.
          Wiec polecisz do Krakowa , tam posiedzisz 3-6 godzin i polecisz dalej. Zakładam
          się ,ze pojedziesz furą do Krakowa , byleby tylko nie siedzieć tam tych 3-6
          godzin.

          Raport dobrze gada. To zupełny BEZSENS !!!!

          Jak chcesz taki BEZSENS zobaczyć w praktyce to zapraszam ciebie i prezydenta
          Lubawskiego do odwiedzenia lotniska Babimost pod Zieloną Górą .Za olbrzymie
          pieniadze mają tam lotnisko z którego latają 2 (słownie dwa) samoloty
          tygodniowo do Warszawy. I tylko tyle.
          Tylko stamtąd do Warszawy jest 440 km , a z Kielc 170. Zresztą i tak samoloty
          latają puste.
          Należy walczyć o budowę autostrad do Krakowa/Warszawy , a nie wywalać kasę na
          bezsensowne lotnisko.

          Raport dobrze gada. To zupełny BEZSENS !!!!

          I jesli ktoś go uważnie przeczyta i coś zrozumie to nie bedą to wywalone
          pieniądze.
          • Gość: mercik Re: IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 13:41
            Stowarzyszenie Lotnisko Kielce opracowało podobny raport w początkach 2006 i
            przekazało go wielu prominentnym osobom w woj. świętokrzyskim.Prosiliśmy
            parokrotnie, aby z nami w tej sprawie spotkali się udziałowcy Spółki, ale
            chociaż my przybyliśmy na spotkanie do siedziby marszałka, to tzw. udziałowcy
            wcale i to na zaproszenie sejmiku.Z drugiej strony dwukrotnie prosiliśmy
            prezydenta Kielc o takie spotkanie i dwukrotnie nam odmówił. pod pretekstem,że
            występuje ze Spółki. \Publicznie osjarżam prezydenta o działanie na szkodę
            Spółki Lotnisko Kielce, bowiem jedo dwaj prezesi nie byli w stanie niczego
            przedstawić ani niczego opracować a on ten stan rzeczy tolerował. Teraz się
            okazało,że Obice to jedna wyborcza lipa.I znowu dwa lata od chwili powołania
            Spółki to czas stracony i stracone pieniądze na utrzymanie niekompetentnych
            prezesów i to trzech, pieniądze władowane w Aeroklub który modernizację
            bojkotuje. W związku z tym imiennie podziękowaliśmy spółkowiczom za ich trud w,
            pomnazaniu czasu straconego i jedynie Tadeusz Jóźwik starał się coś zdziałac i
            pomoc Stowarzyszeniu.Od dwóch miesięcy proszę, aby prezes Spółki wystąpił z
            konkretnymi wnioskami w sprawie lotniska, a jemu jak oświadczył brakuje
            podstawy prawnej.
            Na koniec o cargo w Kielcach. Trzy firmy odbnierają przesyłki lotnicze dla
            miasta i regionu a każda z nich ma do dwóch ton wagi.Gdzie macie panowie w
            kielcach firmy, które potrzebują cargo lotniczego - spójrzcie w lustro i
            oceńcie się sami.
            • Gość: Pilot Prośba -apel do A.Jarubasa ! Masłow ! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 13:58
              O ile jestem zorientowany, a taki egzemplarz raportu Stowarzyszenia czytałem
              juz w listopadzie 2005 roku, to dokument ten jest nie tylko raportem, ale
              przede wszystkim programem działania, z terminami i tematami prac szczegółowych
              włącznie. Źle się stało,że samorządowecy - udziałowcy spólki przespali sprawę,
              nie przysiedli fałdów jak w szkole i nie odrobili lekcji, czyli nie
              zaangazowali jednego madrego człowieka, by pokierował tą machina
              modernizacyjną.Najeli za to dzialacza SLD, który przez rok pobiera pieniadze i
              jest jak zawsze, czyli po staremu. Przed działaczem był - jak się dowiedziałem
              z forum - człowiek Pana Prezydenta, któfry nic nie zrobił i poszedł na lepszą
              posadę, bo protestowali pracownicy "Chemaru".
              Krew mnie zalewała, mimo mojego zawału przed laty, gdy dowiadywałem się,że
              Stowarzyszenie co rusz rozmawia z profesorami z Warsaawy, pilotami,
              specjalistami inwestycji lotniskowych,posłami i szefami komisji sejmowyuch, a w
              Kielcach Prezydent zbiera swych dworzan i nakazuje im , by optowali za bzdurną
              inwestycją w Obicach. Dobrze,że z tego nic nie wyszło.
              Proszę Państwa, jest lotnisko w Maslowie, wystarczy go zmodernizować i
              dokończyc plany z lat 90.z wydłużeniem pasa startowego i mozna latac.Nawet za
              kilka miesięcy, jak sie ktos za to weźmie.
              Może nowy marszałek z PSL ?
              Proponuję Panu, Panie Prezesie Adamie Jarubas, porozmawiaj Pan z tymi
              wolontariuszami ze Stowarzyszenmia. Oni mają poukładane w głowach, zarobią dla
              Pana punktu bez uciekania sie o wsparcie Pana Posła z PiS-u.
                • Gość: ed Re:Warunki geologiczne??????to piachy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 16:08
                  Ładne określenie; trudne warunki geologiczne. Kiedy jednemu z profesorów od
                  fizyki gruntów pokazałem mapę przyszłego lotniska w Obicach, to za głowę się
                  złapał i zapytał; co za dureń lokalizuje lotnisko na piachach, które
                  roślinnością związać nie można.To jest teren pod plażę a nie pod lotnisko .I to
                  miało być tanio i atrakcyjnie. Czy w tej Waszej Politechnice nie ma człowieka,
                  który by to powiedział entuzjastom Obic.Czy w magistracie lub u mwojewody nie
                  ma rozgarniętego geologa???To zatrudnijcie go, bo to nie wytrzymuje krytyki tak
                  niski poziom kompetencji
                  • msz1 Re:Warunki geologiczne??????to piachy 18.11.06, 16:56
                    Gość portalu: ed napisał(a):
                    co za dureń lokalizuje lotnisko na piachach, które
                    > roślinnością związać nie można.

                    Co ty w ogóle człowieku bredzisz, ten twój profesor to chyba jest specjalistą
                    od sadzenia buraków. Piaski to jedne z lepszych gruntów budowlanych pod
                    warunkiem że mają wysoki stopień zagęszczenia twz Id, jeśli Id jest większe od
                    0,7 to są to już naprawdę dobre grunty, drugi plus jest taki że przepuszczają
                    wodę czyli nie ma problemów z tzw. wysadzinami. Ciekaw jestem skąd autorzy tego
                    opracowania wiedzą że w Obicach są marne warunki gruntowe, przecież aby
                    cokolwiek o tym powiedzieć to trzeba przeprowadzić badanie geotechniczne, przy
                    pasie dł 2,5km należałoby wykonać z 50 otworów, pobrać próbki gruntu i
                    przebadać je w laboratorium.

                    Wytłumacz mi jeszcze co to znaczy: "na piachach, które roślinnością związać nie
                    można".


          • Gość: An Re: rozumiem twój prywatny interes IP: 217.116.110.* 21.11.06, 08:35
            Zgadzam się z tym co pisze pinio i Ty. Megalomania WL będzie nas drogo
            kosztowała. Za komuny nie liczyła się ekonomia - i tak niektórym zostało do
            dzisiaj. Nie jest sztuką wybudowanie czegoś do czego należy później dopłacać.
            Trzeba inwestować w coś co samo na siebie zarobi lub wyjdzie na 0 - w określonym
            czasie. A na razie nie widać na to szans. Po zaangażowaniu takich środków w
            lotnisko zapewne braknie środków na bieżące potrzeby, np.: drogi, kanalizacja,
            ochrona środowiska itd. Tylko na pomniki nie braknie.

            An
      • Gość: Paweł Re: Bzdet na resorach IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 19:00
        "Raport jest zrobiony nieprofesjonalnie i roi się od błędów". I na poparcie tej
        tezy przytaczasz niewielkie różnice w danych demograficznych Kielc i
        województwa. A jakie znaczenie mają te "błędy" w całości opracowania ?
        Termin "roi się od błędów" oznacza ich dużą ilość, zatem jeśli krytykuje się
        coś, to trzeba robić to merytorycznie i profesjonalnie. A właśnie brak takiego
        profesjonalizmu zarzucasz autorom opracowania. Zatem napisz, jakie cechy
        powinien mieć taki dokument, aby spełniał kryteria profesjonalizmu ?
        Przyznajesz, że dokument ten "przeczytałaś pobieżnie". Czy uczciwym jest zatem
        krytykowanie czegoś, co znamy „pobieżnie” ?
        Ja cały raport przeczytałem bardzo dokładnie i choć mam swoje własne
        subiektywne zdanie na jego temat, a samolotami wylatałem (jako pasażer) ponad
        300 tys. km, nie czuję się ekspertem w materii tam przedstawianej i zdanie to
        zachowam dla siebie, aby być może nie ośmieszyć się wypowiadając je.
        • Gość: ala Re: Bzdet na resorach IP: 82.139.11.* 21.11.06, 08:49
          Zły dzień w pracy Pawle? Ja sobie też ten "raport" przeczytałam, a samolotami
          wylatałam troszkę mniej niż ty, ale za pieniądze własne, a nie podatników i
          odniosłam (oczywiście jest to opinia subiektywna) wrażenie, że jest on pisany,
          pod konkretne wytyczne - trzeba udowodnić, że lotnisko może się przydać, ale
          może niecałkiem - takie dyrdymały.
      • Gość: merk Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 21:49
        Czy dla trzech samolotów dziennie 50 miejscowych potrzebne jest tak duże
        lotnisko jak Obice. Przecież już na pasie 1300 m lądują ATR 42 czy DHC - 7. DHC
        8, SAAB 340 , SAAB 200 czy Foker 70.Jaki jest sens dla 165 tys. miasta w
        niedalekiej przyszłości a dodatek emeryckiego /już obecnie co 6 kielczanin to
        emeryt/przyszłości budować duże i niepotrzebne lotnisko.Możeraport zmusi
        stosownych decydentów do myślenia, myślenia i jeszcze raz myślenia. Bo
        bezmyślnie to kleryków sporo już wydał pieniędzy.,
    • dorn Ekonomistów ci u nas dostatek 18.11.06, 22:31
      Roi się na tym forum od "ekonomistów". Niektórzy nie wiedzą nawet ile
      mieszkańców liczą Kielce w swych granicach administracyjnych nie mówiąc już o
      tzw zespole miejskim. Rzecz do wybaczenia bo to ludzie zapewne z Radomia.
    • Gość: Jadzia Jest raport o wpływie lotniska na rozwój wojewó.. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.06, 22:58
      Money for nothing!
      Forsa wyrzucona w błoto!
      NIe prywatna forsa a publiczna. " Rewelacje" z raportu na poziomie
      II klasy szkoły podstawowej. Żenada. " Odkrywcze" stwierdzenia są
      poniżające dla zlecających. Niedługo bzdurne zlecenie za nasze (moje, pana,
      pani) pienądze wykarze, że w nocy jest ciemn bo wówczas zachodzi słońce.
      Zawsze można do bzdury dołożyć otoczkę polityczną, lub inną aby z bzdury
      zrobić historyczne odkrycie, że czare jest czarne.
      Lud kielecki bez tych zleceń wie o tak prostych i prymitywnych zasadach, jakie
      wynikają z raportu.
      Jacy ludzie tam pracują , skoro nie mogą "wpaść" na odkrycia na prostym niskim
      poziomie? Jacy ludzie tam pracują i nie robią jednoceśnie nic? Zeroooo planów
      zagospodarowania.Wydawanie pozwoleń na budowę,a potem się zobaczy co z tego
      będzie ( np. Pasaż i fatalny układ komunikacyjny). Jacyś ludzie swoją
      indolencją decydują o zamykaniu ruchu na Paderewskiego ( " .. potem się zobaczy
      co da to zamknięcie"). Zero koncepcji szerszych, tylko punktowe temaciki pod
      bliżej nieokreślone inwestycyjki ( mini tematy).
      Jak będzie rozwój Kielce? Zero planów!
      Jaki będzie plan ukłądu komunikacyjnego da miasta w całości ? Zero planów.
      Co wyróżni Kielce, co uczyni z niego metropolię z komunikacją, infrastrukturą,
      terenami pod inwectycje, jaki jest kierunek rozwoju Kielc, jak to miasto
      zatrzyma młodych, co im zaoferuje? Zero koncepcji!!!
      Rozwój Kielc bazuje na hasełkach i budowie tego co ktoś sobie wymyśli.
      Chcesz fontannę na Siejach?, muzeum sztuki, sakralne, martyrologii, ofiar
      pogromu, ofiar komunizmu, zamachu w Nigerii, Kongo, ofiar dzieci w Kambodży,
      kolejnych pomników papieży, partyzantów, dzika, słonia, żyrafy, wiaduktu nad
      dowolną ulicą prowadzącego do nikąd?, itd... Proszę bardzo.
      Cudowne życie. Pieczątka, podpis, pieczątka podpis. Administracja jest
      cudowna i w ten sposób za przychodzenie do cięzkiej pracy ( rejestrowanie,
      pieczątki, podpisy, wysłanie pisma)pracy bieże się kasę. A moje pieniądze ( w
      jakiejś części) z kasy miasta poszły na zwalającą z nóg "eespertyzę" którą byle
      osoba w Kielcach napisałaby za 10 zł. Resztę forsy możnaby zwrócić do kasy.
      Tylko po co? Przecież to publiczne pienądze. Urzędnika to nic nie kosztuje.

      • Gość: Crux Obice me widzę potężne... ale już trochę mniejsze IP: *.os1.kn.pl 19.11.06, 00:14
        > Oni chyba zapomnieli policzyc ile ludzi z regionu pracuje w krajach takich
        > jak Irlandia, UK albo Niemcy i ktorzy chcieliby latac do domu na swieta,
        > urlopy, weekendy i nie tracic czasu na dojazdy do Jasionki,Pyrzowic,Balic
        > czy Okecia.

        Otóż nie zapomnieli. Raport przeglądałem wczoraj (w zasadzie teraz to już
        powinienem powiedzieć przedwczoraj) w nocy i nie miałem jeszcze czasu na
        wnikliwą analizę, ale wiem, że takie szacunki autorzy zawarli.

        Raport niestety jest bardzo przegadany (w zasadzie pierwszych kilkanaście stron
        można spokojnie ominąć bez czytania), a informacji "merytorycznych" po
        odfiltrowaniu reszty zostałoby dosłownie kilka stron. Zaznaczam, że nie czytałem
        jeszcze całego raportu - może jutro z okazji niedzieli znajdę trochę wolnego
        czasu, choć czcionka wyraźnie zniechęca do czytania, ale już mi się kilka spraw
        rzuciło w oczy.

        Widać, że raport jest pisany pod z góry założoną tezę, a że tej tezy nie jest
        tak łatwo obronić przy zachowaniu chociaż odrobiny obiektywizmu, to mamy do
        czynienia z karkołomnymi zabiegami. Jakimi? Jak chociażby przy analizie SWOT,
        gdzie jako "S" i "O" podawana są (licznie) same błahostki (najbardziej rozbawiło
        mnie umieszczenie po stronie szans jakiejś nowej, bliżej niesprecyzowanej
        technologii lotniczej - równie dobrze można liczyć na wylądowanie przybyszów z
        obcej cywilizacji), a po stronie "W" i "T" mamy fakty ciężkiego kalibru - typu
        słabość ekonomiczna regionu (autorzy raportu nawet nie zauważyli, że to po
        części szansa, bo młodzi ludzie wyjeżdżają za granicę szukać pracy), odległość
        od innych lotnisk, koszty itp. Ale wizualnie mocnych stron i szans jest więcej :-)

        Co więcej - przeglądając ten dokument odniosłem wrażenie, że on sobie przeczy.
        Masłów odrzucony został ze względu na fakt, że po rozbudowie będą tam mogły
        lądować jedynie samoloty do 40 miejsc (a więc głównie do obsługi ruchu
        biznesowego), a kilka stron dalej autorzy publikacji stwierdzają, że szansą
        nowego lotniska jest przede wszystkim dynamiczny rozwój Targów Kielce.

        Tak poza tym, wydaje mi się, że pan Marcin Sztandera niewłaściwie zrelacjonował
        fragment tego raportu. O ile się nie mylę raport przyjął liczbę odprawianych
        pasażerów rocznie w wysokości 80tys., a dopiero później wyciągnął wnioski na
        temat liczby startujących i lądujących samolotów dziennie. W odwrotnej
        kolejności byłoby to nielogiczne, a takich aż byków autorzy raportu się nie
        dopuścili (chyba, bo teraz już nie jestem pewien).

        Ale na koniec jeszcze kilka pozytywów :) Otóż nie zgodzę się z Babetką, że
        raport ten był całkiem niepotrzebny. Przyznaję - drogi, a biorąc pod uwagę jego
        wartość merytoryczną to niezwykle drogi. Niemniej jednak, dzięki temu, że
        jakiekolwiek założenia zostały zapisane na papierze, to mamy o czym dyskutować.
        Do tej pory mieliśmy jedynie puste frazesy pana prezydenta i jego świty, teraz
        już coś mamy "namacalnego". Co więcej - tego "czegoś" jest na tyle dużo, że
        nawet Wojciech Lubawski skorygował już swoje wcześniejsze założenia dotyczące
        lotniska - teraz już nie mówi o kolosie za 0,5mld odprawiającym 1-2 mln
        pasażerów rocznie, bo takie twierdzenia nie wytrzymują krytyki. Sami autorzy
        raportu stwierdzili, że ich szacunki w sprawie liczby pasażerów są bardzo
        optymistyczne, ale (cytuję z głowy) biorąc pod uwagę ambicje Kielc i dynamiczny
        rozwój wydaje się, że osiągalne. A gdzie tym marnym kilkudziesięciu tysiącom do
        miliona? Dlatego też podejrzewam, że powodem odwołanie przetargu na opracowanie
        kompletu dokumentacji na port lotniczy Obice nie była, wbrew podawanym
        publicznie informacjom, troska o jakość projektu, ale po prostu dostrzeżenie
        konieczności zmiany założeń.

        W sumie 350mln zł nie chodzi piechotą ;-)

        Raport pokazał jeszcze jedno - jak mało warte są wyliczenia pana prezydenta.
        Podawana obecnie kwota 150 mln zł najprawdopodobniej też jest wzięta z sufitu.

        Jak przeanalizuję dokładnie raport, to może jeszcze coś dopiszę :)
    • Gość: pegaz Re:I po było się tak wygłupiać, skoro wiadomo ,że IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.06, 10:50
      UE ogłosiła warunki, jakie winny spełniać regionalne porty lotnicze w sieci
      europejskiejm i już wiadomo,że Obice ich nie spełnią. Zostało to ogłoszone 6
      listopada 2006 i portami lotniczymi w tym rozumjieniu są; Warszawa, Kraków,
      Gdańsk, Poznań, Szczecin,Wrocław, Katowice i Kraków.

      Regionalne punkty węzłowe i punkty dostępu będą obejmowały wszystkie porty
      lotnicze:

      z rocznym wolumenem ruchu pomiędzy 500 000 a 899 999 przelotów pasażerskich, z
      których przynajmniej 30 % stanowią przeloty niekrajowe, lub

      z rocznym wolumenem ruchu pomiędzy 250 000 minus 10 % a 499 999 przelotów
      pasażerskich, lub

      z rocznym wolumenem ruchu pomiędzy 10 000 a 49 999 ton ładunków, lub

      zlokalizowane na wyspie należącej do Państwa Członkowskiego, lub

      zlokalizowane na obszarze pozbawionym dostępu do morza należącym do Wspólnoty z
      komercyjnymi usługami realizowanymi przez samoloty z maksymalnym załadunkiem
      powyżej 10 ton.

      Port lotniczy jest zlokalizowany na obszarze bez dostępu do morza, jeśli jest
      usytuowany w promieniu ponad 100 km od najbliższego międzynarodowego lub
      wspólnotowego punktu połączeń. Odległość ta może w drodze wyjątku ulec
      zmniejszeniu do 75 km biorąc pod uwagę trudny dostęp do portu wynikający z
      położenia geograficznego lub złej jakości śródlądowej infrastruktury
      transportowej.

      Rolą tych portów jest rozwój połączeń lotniczych oraz zapewnienie połączeń
      wewnętrznych pomiędzy transportem lotniczym a innymi formami transportu.
      Podstawę transeuropejskiej sieci lotniczej tworzą międzynarodowe i wspólnotowe
      punkty połączeń, zapewniając realizację połączeń między państwami. Regionalne
      punkty natomiast ułatwiają korzystanie z sieci i zapewniają komunikację z
      peryferyjnymi i niedostępnymi regionami. Międzynarodowe i wspólnotowe punkty
      połączeń powinny zostać stopniowo połączone, tam gdzie jest to możliwe, z
      siecią szybkiej kolei. TEN-T powinny obejmować infrastrukturę umożliwiającą
      integrację transportu lotniczego z kolejowym, a także jeśli to możliwe, z
      morskim
      • Gość: mercik Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.06, 13:48
        Raport zrobiło również Stowarzyszenie Lotnisko Kielce - rozdaliśmy go 40
        prominentom, posłom i innym ważnym osobom.Nikt nam nie podziękował bo w
        Kielcach nawet Raport musi bardzo drogo kosztować.A że Prezydent tracił czas i
        wygłupiał się w sprawie lotniska, to też wiadomo. Zamiast otworzyć nam chociaż
        lufcik na świat, zatrzasnął nam okno i to jest człowiek podobno postępowy,
        majćy ideed i ideały.Ale takiego chcieliście drodzy klerykowianie to miejcie,
        to WAsz problem
        . Teraz zapewne wmodernizacji Masłowa też będzie przeszkadzał, bo musi wyjść na
        jego a nie na Wasze. A Raport to kolejna makulatura zaspakająca potrzeby małych
        ludzi. Teraz już nic nie będą robić, bo Raport ich usprawiedliwi.















    • Gość: Andrzej "Super rady mądrali" IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.06, 14:19
      Dobrze że tych komentatorów artykułu nie traktuje się poważnie bo nerwy bolą od
      czytania tych głupot.Ale każdy uważa że jest najmądrzejszy i musi swoje
      napisać.Bo po co nam duże lotnisko?,po co lepsze drogi jak te co mamy?,po co
      stadiony,hale,hotele przecież możemy pooglądać je w Warszawie czy Krakowie to
      niedaleko.Po co tym doradzającym telefony i samochody jeżeli nie są opłacalne i
      muszą do nich dopłacać?.Najlepiej żyć jak w "Konopielce".
      Paniu prezydentowi i ludziom którzy nie wyjechali z Kielc i chcą dobra tego
      miasta życzę dużo zdrowia bo malkontentów nie brakuje.
      • Gość: Jerzy Re: "Super rady mądrali" Andrzeja też ! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.06, 16:01
        Wasz uwielbiony prezydent dycha ledwo. ledwo.Nic nie zostało z jego wielkiego
        planu - po kolei umykaja inwestycje, zbieraja się burze na głową, dobrze,że
        zabralki te banery z głową w obłokach i bombowcami,bo lotniska nie będzie.
        Śmiech i wyrazy politowania wzbudza raport zamówiony w stolicy, dla
        uzasadnienia planu budowy lotniska w Obicach.Goście wzieli pieniadze,
        skompromitowali zleceniodawcę, a przy tym osmieszyli projekt lotniska.
        Teraz usłużny szef magistratu dopuści do stołków ludzikow p.Gosiewskiego, bo
        przecież PiS go poparl, umowę zawarli, pora sie wywiązać z etatów.
        Toi bedzie dopiero meksyk !Forsa bedzie znikac na niepotrzebne wydatki a miasto
        legnie w gruzach, byle tylko kolejne pomysły duetu Gosiewski -Lubawski mogły
        byc zrealizowane.
    • Gość: pegaz Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.06, 18:43
      Po co tyle swarów i złośliwych uwag. Przyjmijcie kochani do wiadomośći, że
      jesteśmy członkami Wpółlnoty Europejskiej i byle Wojtuś z Kielc nie może sobie
      z naszego państwa i jego potrzeb robić jaj. Nie ma zgody UE na budowę lotniska
      w Obicach i o tym wiadomo od roku 2003, kiedy jako kraj złożyliśmy określone
      zobowiązania, które wynikały nie fanaberii jego niegrzecznego człowieka ale z
      potrZeb ogólnokrajowych.Dziś zapoznajcie się z dokumentem z tej sprawie i nie
      dajcie dalej robić siebie balona i żąajcie aby nas i Was traktowano poważnie.
      Raport wyżej przytoczony zawiera szereg błędów, ale w swej wymowie jest
      jednoznaczny; przewozy pasażerskie na poziomie 72 tys, osób nie wymagają extra
      lotniska.Poniżej poczytajcie pełny tekst interesującego opracowania władz
      lotnictwa cywilnego i wyciągnijcie sami wnioski,Dojść bajdurzenia i chciejstwa;


      www.ulc.gov.pl/index_1.php?dzial=dokumenty&plik=lerten1
    • Gość: wedel Re: Poco Raport skoro od wiosny 2005 r. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 09:24
      Po co Raport, skoro od wiosny 2005 r. wiadomym było, jakie warunki musi
      spełniąc w Europie regionalny port lotniczy.Przewóz pasażeów to imnimum 500
      tys. osób rocznie w tym 30% w ruchu międzynarodowym.I było wiadomo, że to jest
      lipa wyborcza te Obice i wielką łaskę prezydent robi,że wycofuje się z
      przetarguDalsz lipa to 8 w tym wiele międzynarodowych firm, które chciały
      budować Obice - chyba wszystkie mało rozgarnięte, bo jeżąeli byłyby poważne, to
      wiiny wiedzieć,że Obice nie będą nigdy regionalnym portem lotniczym w
      rozumieniu prawa UE.Jednym słowem kłamstwo wyborcze, które musiało wcześniej
      czy później i tak zostać ujawione. A błoto nan honorze zostaje.
      • Gość: Andrzej Re: Poco Raport skoro od wiosny 2005 r. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 20:32
        Coś mało dyskutantów popierających ide lotniska "Obice"?Czyżby czuli się
        oszukani przez Pana Prezydenta Lubawskiego.Gdyby głupota umiała fruwać dawno
        już wszyscy wielbiciele powinni sami fruwać nad Obicami!Bardzo dobrze wam-
        chcieliście to macie.Co wam jeszcze zaproponować może kolej gondolową z
        Karczówki na Talegraf-przecież to Pan prezydent obiecywał w poprzedniej
        kadencji.Myślę ,że sprawą wykupu gruntów za 4 miliony,peiniędzymi wydanymi na
        rapart winna się zainteresować nasza kochana Prokuratura i potraktować sprawę
        jako kolejną niegospodarnośc w wykonaniu włodarzy miasta ,a dołączć też trzeba
        radnych ubiegłej kadencji ,którzy głosowali nad wydaniem milionów na grunty w
        Obicach.
      • Gość: Andrzej Re: Poco Raport skoro od wiosny 2005 r. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 20:41
        Coś mało dyskutantów popierających ide lotniska "Obice"?Czyżby czuli się
        oszukani przez Pana Prezydenta Lubawskiego.Gdyby głupota umiała fruwać dawno
        już wszyscy wielbiciele powinni sami fruwać nad Obicami!Bardzo dobrze wam-
        chcieliście to macie.Co wam jeszcze zaproponować może kolej gondolową z
        Karczówki na Talegraf-przecież to Pan prezydent obiecywał w poprzedniej
        kadencji.Myślę ,że sprawą wykupu gruntów za 4 miliony,pieniędzymi wydanymi na
        rapart winna się zainteresować nasza kochana Prokuratura i potraktować sprawę
        jako kolejną niegospodarnośc w wykonaniu włodarzy miasta ,a dołączć też trzeba
        radnych ubiegłej kadencji ,którzy głosowali nad wydaniem milionów na grunty w
        Obicach.Według moich obliczeń ,przy sredniej cenie jednego hektara na poziomie
        7.800 złotych tych hektarów za 4 do 5 milionów powinno być kupionych 641
        hektarów, a ile kupiono Panowie Prokuratorzy i wielbiciele?Obice to piaski, a
        więc tu grunt jeszcze tańszy.
    • Gość: Paweł Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 19:09
      Szanowny Andreasie,
      Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś ekspertem w przedmiotowej dziedzinie.
      Pochwal się nam zatem jakie masz wykształcenie, doświadczenie zawodowe i ile
      podobnych opracowań już napisałeś ?
      Aha - proponuję Ci rozwinąć swoje zawodowe skrzydła i zabłysnąć biorąc udział w
      przetargu nieograniczonym na „wykonanie prac przedprojektowych, studialno-
      koncepcyjnych i analiz przed inwestycyjnych wraz z niezbędnymi opiniami,
      zgodami i uzgodnieniami dla potrzeb utworzenia Regionalnego Portu Lotniczego
      Kielce”, który zapewne niebawem ogłosi UM w Kielcach.
      • Gość: mercik Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 21:04
        Urząd Miejski może sobie ogłaszać, ale warunki dla powestawania portów
        regionalnych w Europie są określone i znane od początku 2005 ; minimum 500 tys.
        pasażerów w tym 30% w ruchu międzyanrodowym.Do roku 2013 zdecydowano, gdzie
        będą regionalne porty lotnicze w Polsce i niesłusznie pominięto Bydgoszcz i
        Łodź. Wiadomo,ż e dopiero 400 tys. miasto jest w stanie wygenerować rozkładowy
        ruch lotniczy. A kleryków jako miasto emerytów ma dobre perspektywy; będzie nas
        coraz mniej aż zatrzymammy się na poziomie 165 tys. Ponadto wskutek głupaqwej
        polityki przyciuągania inwestorów - pomniki zamiast uzbrojonych gruntów,
        lotnisko zamiast sprawnych i szybkich dróg,głupawe idee zamiast ulg dla
        inwestorów , ucieczka kieleckiego biznesu z miasta i województwa bo trudno
        osiągnąć porozumienie z władzami, obiecanki o uniwersytecie i pomijanie przez
        miaqsto potrzeb lokalowych wyższych uczelni to powoduje młodzież nasza skazana
        jest na emigracje.Brak rzeczowej dyskusji o mieście i regionie tylko zawsze
        jakiś guru z magistartru lub z sejmu ma rację, to paskudny klimat społeczny,
        który powoduje, że z nas się Polska śmieje. A teraz ten bombowiec w kampanii to
        kpina z inteligentnych ludzi , których w Kielcach nie brakuje, ale w
        klerykowie jest ich chyba za dużo.
      • Gość: Pilot O jest urzędnik z magistratu ! Brawo ! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 22:04
        Witam, wreszcie ktos z grona urzędników magistrackich odwazył sie wystapic na
        forum.Oczywiscie,jak przystało na urzędnika najpierw zapytał o uprawnienia,
        szkoda że zabrakło pytania "a kto za tym stoi"...Nie wazne ,że ktos chce się
        wypowiedzieć, byc może mądrzej niz to czynią wspomniani urzędnicy na czele z
        prezydentem i objawieniam tzw. tematu, czyli p.J.Nowakiem, uważajacym się za
        głownego rozprowadzajacego w "tym temacie", czyli lotniska w Obicach.Pan ten po
        trzech miesiącach pobierania pensji prezesa spólki lotniskowej w Masłowie,uważa
        sie za fachowca od budowy lotnisk i komunikacji lotniczej.
        Panie radny, może tak trochę pokory,bowiem wystarczy odczytac protokół z
        posiedzenia Rady Nadzorczej, która Pana żegnała na odchodnym za brak
        jakichkolwiek efektów pracy w spółce.
        I jeszce jedno, pan J.N. w rozmwie w "GW" dziś, potwierdza, że jego
        najambitniejszym zadaniem w nowej kadencji radnego, bedzie doprowadzenie do
        budowy lotniska w Obicach.Panie Przewodniczący Rady Miejskiej, czym predzej
        proszę poinformowac tego Pana, że lotniska w Obicach nie będzie.Może o tym nie
        wie, bo w gazetach czyta tylko o sobie, innnych wiaddomości nie trawi...
        A tak naprawdę Paweł, to chetnie skorzystam z zaproswzenia i wystartuje do
        przetargu, tylko wczesniej muszę zdobyc raport sporzadzony prez
        Stowarzyszenie "Lotnisko Kielec", który został tak wysoko oceniony przez ludzi
        z branzy lotniskowej w Warszawie.Chcę z niego skorzystac.
        • Gość: grzesiek Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.11.06, 08:53
          Skoro Targi są szansą, to dlaczego w żadnym folderze targoiwym i w
          zaproszeniach na targi nie ma informqacji o możliwościach lądoewania samolotów
          w Masłowie samolotów w kategorii 1B?Dlaczego na żadnych mapach turystycznych
          nie ma wskazanego lotniska , na które można rekreacyjnie przylecieć. Zobaczcie
          co dla własnego lotniska zrobił Pińczów, ile miał lądowań turystycznych, bo
          pińczowskiej władzy na czymś zależy a ta z klerykowa sama nie wie co od
          lotniska potrzebuje i po co jej w ogóle lotnisko potrzebne,Ale na wybory się
          nadal przydaje jak uniwersytet
            • Gość: mercik234 Re:Wnioski po Raporcie IP: *.pu.kielce.pl 22.11.06, 15:35
              Wnbioski po Raporcie są moim zdaniem następujące; Tą samą pracę przewozową może
              wykonać lotnisko w Masłowie po modernizqacji,Samoloty ATR 42 wielokrotnie
              przywoływane mogą w szczyotwym okresie ekspoloatacji Obic wyokonać do 10 lotów
              dziennie/ wariant optymistyczny/ lub 5 lotów dziennie / wariant pesymistyczny w
              roku 2025.Moim zdaniem nie ma podstaw do budowania lotniska, które niczym się
              nie będzie różniło, bowiem utrudnienia takie mgła i kiepskie warunki
              geologiczne utrudniają całoroczna ekspoloatację lotniska w Obicach w stopniu
              takim samym jak w Masłowie.Ponadto UE określiła jak ma wyglądać regionalny port
              lotniczy, a Obice nigdy nim nie będą. Skąd weżmieny 500 tys, pasażerów, skoro w
              wariancie optymistycznym możemy ich mieć zaledwie 360 tys. w 2025 r.A cargo,
              które ma powalic Polskę powali nas.Cargo do Polski w 97% przylatuje samolotami
              rejsowymi i CargoPort Modlin z tego powoodu upadł. nikt z workiem poczty nie
              przyleci do CargoPortu tylko przy okazji zostawi je w Warszawie, Krakowie itp.
              A kolejne przestrogi,że lotnbisko za duże, że źle wpłynie na finanse publiczne
              miasta, że spowolni rozwój gospodarczy itp, są lekceważone, to siła chciejstwa
              przeważa nad siłą argumentów logicznych i ekonomicznych.Unia na ten cel nie da
              pieniędzy i kuglowanie nic tu nie pomożę. Po roku 2010 do portów regionalnych
              maja być dopisane słusznie ŁÓdź i Bydgoszcz i na tym sp[okój ma bgyć do roku
              2020. Czyli nasze starania na lata 2014-2020 są skazane na niepowodzenie,
              Bądźmy poważnym Klerykowem/ bo to nasz atut w Europie/ niż ogłupiałymi
              Kielcami/ bo z tego na razie śmieje się Polska/
                • Gość: mercik 234 Re:Wnioski po Raporcie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.11.06, 08:59
                  Szerokość pasa startowego dla lotnisk kategorii 2,3 i4 określona jest jako
                  minimalna 30 m a dla lotnisk kat.5 jak obecnie Masłów możę być mniejsz np. 22
                  m.Dla lotnisk kat. 1 określona jest na 60m.Masłów obecnie ma drogę startową o
                  szerokości 30 i to wystarcza.Aby podnieść kat. Masłowa do kat. 3 n ależy
                  wydłużyć pas z obecnych 900 m do co najmniej 1300 m i wówczas będą mogły
                  lądować jako samolot modelowy ATR 42.Na przykład Łódź ma pas startowy 30 m i
                  wydłużyła go sobie stopinio z 600 m, 122o, 1441 do 2100 m.Warszawskie Okęcie ma
                  jeden pas startowy kat. 1/33/ a drugi kat.II ze względu na jego szerokość 45
                  m.Gdzie w Masłowie wydłużyć;równomiernie w obu kierunkach po prawie 400 m. Na
                  kierunku 11o aż po słynne drzewa, które uniemożliwiają lądowanie/ bo wójt
                  sznuje przyrodę/ pozostawiając w stanie nienaruszonym rowy odwadniające/
                  zrobione jeszcze przez Niemców/.Na kierunku 290 proponujemy aby pas wydłużony
                  został do następnej drogi za rzeczką.Firma Polkonsult z Warszawy proponuje do
                  rzeczki, ale to nie zmienia i tak postaci rzeczy, ponieważ ładny dom i tak
                  będzie musiał być wyburzony w obu wariantach, ponieważ jest nawet aktualnie
                  tylko tolerowaną przeszkodą lotniczą.Gdyby to udało się zrealizować, całkowita
                  długość pasa startowwego w Masłowie wyniosłaby do startu 1706 m a do lądowania
                  całkowita długość 1350 m.Jeżeli miałbym to bliżej wyjasnić, to, proponuje
                  obejrzeć diagram Warszawy Okęcia na kierunku 290, gdzie pas do startum jest 300
                  m dłuższy od pasa do lądowania.Biorać pod uwagę ostatni Raport wychodzi na to,
                  że w roku 2025 w optymistycznym warianciew będzie zapotrzebowanie na 10 lotów
                  dziennie ATR- 42 lub w pesymistycznym tylko 5/ wg ULC/ co czyni budowę lotniska
                  w Obicach zupełnie niepotrzebną, ponieważ z tego pasa 1706 m podniesię także i
                  większy samolot np. EMB 175 czy Fokker 70 oraz 100 miejscowy BaE 146.
                  PS; A propo co się stało, żemsz jest teraz porządnym człowiekiem
                  • msz1 Re:Wnioski po Raporcie 23.11.06, 10:09
                    Gość portalu: mercik 234 napisał(a):

                    > Szerokość pasa startowego dla lotnisk kategorii 2,3 i4 określona jest jako
                    > minimalna 30 m a dla lotnisk kat.5 jak obecnie Masłów możę być mniejsz np. 22
                    > m.Dla lotnisk kat. 1 określona jest na 60m.Masłów obecnie ma drogę startową o
                    > szerokości 30 i to wystarcza.Aby podnieść kat. Masłowa do kat. 3 n ależy
                    > wydłużyć pas z obecnych 900 m do co najmniej 1300 m i wówczas będą mogły
                    > lądować jako samolot modelowy ATR 42.Na przykład Łódź ma pas startowy 30 m i
                    > wydłużyła go sobie stopinio z 600 m, 122o, 1441 do 2100 m.Warszawskie Okęcie
                    ma
                    >
                    > jeden pas startowy kat. 1/33/ a drugi kat.II ze względu na jego szerokość 45
                    > m.Gdzie w Masłowie wydłużyć;równomiernie w obu kierunkach po prawie 400 m. Na
                    > kierunku 11o aż po słynne drzewa, które uniemożliwiają lądowanie/ bo wójt
                    > sznuje przyrodę/ pozostawiając w stanie nienaruszonym rowy odwadniające/
                    > zrobione jeszcze przez Niemców/.Na kierunku 290 proponujemy aby pas wydłużony
                    > został do następnej drogi za rzeczką.Firma Polkonsult z Warszawy proponuje do
                    > rzeczki, ale to nie zmienia i tak postaci rzeczy, ponieważ ładny dom i tak
                    > będzie musiał być wyburzony w obu wariantach, ponieważ jest nawet aktualnie
                    > tylko tolerowaną przeszkodą lotniczą.Gdyby to udało się zrealizować,
                    całkowita
                    > długość pasa startowwego w Masłowie wyniosłaby do startu 1706 m a do
                    lądowania
                    > całkowita długość 1350 m.Jeżeli miałbym to bliżej wyjasnić, to, proponuje
                    > obejrzeć diagram Warszawy Okęcia na kierunku 290, gdzie pas do startum jest
                    300
                    >
                    > m dłuższy od pasa do lądowania.Biorać pod uwagę ostatni Raport wychodzi na
                    to,
                    > że w roku 2025 w optymistycznym warianciew będzie zapotrzebowanie na 10 lotów
                    > dziennie ATR- 42 lub w pesymistycznym tylko 5/ wg ULC/ co czyni budowę
                    lotniska
                    >
                    > w Obicach zupełnie niepotrzebną, ponieważ z tego pasa 1706 m podniesię także
                    i
                    > większy samolot np. EMB 175 czy Fokker 70 oraz 100 miejscowy BaE 146.
                    > PS; A propo co się stało, żemsz jest teraz porządnym człowiekiem

                    Jeżeli wydłużysz 400m w kierunku Mąchocic to trafisz akurat w drogę która
                    biegnie przez Masłów.
                    • Gość: mercik 234 Re:Wnioski po Raporcie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.11.06, 11:19
                      Nie trafię w drogę ponieważ zostaje jeszcze 197 m do przeciecia się drogiProszę
                      o podanie adresu, rysunek chętnie przekażę do dalszych rozważań lub proszę o
                      wskazówki, jak taki rysunek wprowadzić na forum. Będziemy dalej dysukutować.
                      Jeszcze raz podkreślam,że na kierunku 110 pas może być wydłużony pod słynne
                      drzewa a właściwie do drogi, która prowadzi do zabudowań pod drzewami.Zostaje
                      jeszcze przestrzeń 27 m do drogi jako boczny pas bezpieczeństwa.
                          • msz1 Re:Wnioski po Raporcie 24.11.06, 10:07
                            Gość portalu: mercik 234 napisał(a):

                            > Czy zainteresowany msz1 otrzymał rysunki Masłowa i co o nich publicznie sądzi

                            Tak Bartku J. otrzymałem. Widzę kilka dość poważnych problemów technicznych.

                            1. Pas startowy będzie przecinał drogę wojewódzką, więc trzeba pod pasem
                            poprowadzić tunel. Sam tunel nie będzie zbyt długi bo gdzieś około 40m, ale
                            wjazd i wyjazd z niego trzeba wykonać w murach oporowych ( około 100m z każdej
                            strony), koszt budowy ok. 30mln zł.
                            2. Pas startowy przetnie również rzeczkę (nazwy nie znam), więc należy zbudować
                            most w jego ciągu. Poza tym grunty w pobliżu drogi wojewódzkiej i rzeki
                            wyglądają mi na mało przydatne ze względu na posadowienie budowli (wsazuje na
                            to roślinność bagienna, więc podejżewam że zalegają tam torfy lub namuły). Więc
                            aby zbudować tam nasyp pod pod pas startowy trzeba dokonać wymiany gruntu lub
                            co jest jeszcze bardzej kosztowne posadowić ten nasyp na palach (np:
                            żelbetowych).
                            3. Masłów poza 900 metrowym odcinkiem pasa nie ma żadnej infrastruktury. Więc i
                            tak trzeba będzie wybudować terminal, parking, wieżę kontroli lotów jak również
                            domniemam jakąś remizę strażacką + posterunek policji. Koszt grubo przekroczy
                            100mln zł więc nie wiele mniej niż 1 etap budowy Obic.
                            4. Ja zauważam tu również ryzyka społeczne. Tzn ludzie z Masłowa (który jest
                            dość gęsto zabudowany) i okolic mogą protestować a tym samym wstrzymać tę
                            inwestycję.
                            5. Ryzaka środowiskowe czyli bliskość Gór Świętokrzyskich.
                            6. Brak możliwości dalszej rozbudowy lotniska (ponad te 1700m)
                            Pozdrawiam.
                            • Gość: victor Re:Wnioski po Raporcie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.11.06, 18:26
                              Rozczarowany jestem stanowiskiem publicysty lotniczego GW.Przecież Raport
                              jednoznacznie wskazuje, że Obice to kłopot z pasażerami, skąd ich wziąść,
                              jeżeli aktualne zapotrzebowanie nie przekracza 30 osób i to we wszystkich
                              możliwych kierunkach świata. Czy dla lotu co 2 dzień jednego ATR 42 musimy
                              budować nowe lotnisko - chyba ktoś nie ma na co wydawać pieniędzy.Zwróćmy uwagę
                              na politykę White Eagle Aviation - polskiego operatora lotniczego , który
                              zrezygnował z B- 737 na rzecz 5 kolejnych ATR 42. Latem wozi turystów- zimą
                              wozi pocztę i ładunki , bo to chociaż samolot regionalny i tylko 50 miejscowy
                              to ma zasięg 2300 km i ląduje na lotniskach lokalnych o pasie do 1500 m. Czy na
                              początek nam to nie wystarcza, bo przecież rynek na razie 200 tys. a za kilka
                              lat 165 tys. to żaden rynek i interes dla lotnictwa.Jak slusznie na forum
                              zauważono, Obice będą wyglądać jak nasz dworzec PKS/ bardzo ładny/ na który
                              przyjedzie jeden mikrobus i może będzie miał 20 pasażerów. I co wtedy będzie -
                              płukanie budżetu zamiast na rozwój na rozrywkę i zadawanie pytań- przyleci czy
                              nie przyleci. Raczej nie przyleci, bo dla lotów rozkładowych to jeszcze długa
                              droga.

                              PS; Rysunki im koncepcje dla Masłowa nie przygotowywali amatorzy, lecz dwie
                              niezależne od siebie poważne firmy













            • Gość: heniek Re: <a href="<a href="http://www.maslow.info.pl/aktual" target IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.11.06, 18:14
              Jak tak bardzo pozytywnie Masłów nastawionyjest do lotniska, dlaczego jego
              władze nie współpracują ze Stowarzyszenim Lotnisko Kielce, dlaczego wójt
              Masłowa współpracuje w temacie Obice z prezydentem Kielc, dlaczego modernizacji
              Masłowa nie ma w nowych planach zagospodarowania gminy, dlaczego pozwala się
              zadrzewiać podejście do lądowania na kierunku 290, dlaczego nie usunie drzew
              przeszkadzających w lądowaniu, które rosną na terenach gminnych, dlaczego się
              nie chce wykorzystać Klonówki dla sportów lotniczych i tak wiele razy dlaczego,
              dlaczego dlaczego tak mało inicjatywy i tak dużo pobłażania ze strony wOjta
              jako współudziałowca Spółki Lotnisko Kielce dla nic nierobienia prze kolejnych
              prezesów i dyrektora Aeroklubu.
    • Gość: joanna Gdzie jest raport o Obicach !! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.11.06, 23:12
      A gdzie jest raport i opinie firmy z Warszawy ( chyba "Polkonsult " ? ), za
      które p.Lubawski zapłacił kilkaset tysięcy !!! Dlaczego nie upublicznił do tej
      pory tych dokumentów ? Nie znają ich tez radni - oni i tak się na tym nie
      znają,im idzie o diety - nikt tego nie widział !Kto przerwie tę zmowę wokól
      Obic ! W Urzędzie śmieją się z tego, ale forsa na gto poszła...
      • Gość: redas Re: raport o Obicach !!oszustwo wyborcze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.11.06, 11:11
        Dlaczego w Raporcie zgubiono stronę tytułową- czyżby Raport znany był przed
        wyborami i tym samym dopuszczono się oszustwa wyborczego.A w samym Raporcie nie
        mogę się nic dowiedzieć o Obicach; jaki pas startowy, jaka jego wytrzymałość,
        jaki program wykorzystania lotniska/ to jest podstawa prawna do ubiegania się o
        zezwolenie na rozpoczęcie jakichkolwiek prac na tym obiekcie!!!/ale za to uwagi
        o kiepskich warunkach pogodowych/ czytaj mgły/ i kiepskich/ nie najlepszych/
        warunkach geologicznych.Żądam strony tytułowej!!!Krytyka znienawidzonego przez
        magistrat Masłowa to za mało chłopki roztropki z magistratu.
    • Gość: Adam Re: Jest raport o wpływie lotniska na rozwój woje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.11.06, 12:29
      Ostatnie posty sa przerażające, jak można ukrywać informacje, nawet strone
      tytułową !Komu zalezy na tym - wszelkkie raporty jak i opinie powinny być znane
      mieskańcom, to oni sa mocodawcami i pracodawcami urzędników magistrackich ,w
      tym prezydenta.Zadania są sluszne - raporty i opinie maja byc upublicznione
      talk jak i koszty ich wykonania i znane tez powinny byc zlecenia na te
      raporty , kto i po co zlecał.
    • Gość: Jacek Bajki z Kuwejtu ! Czego nie wymyślą ! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.11.06, 23:15
      Kilka miesięcy wczesniej, do Kuwejtu wybrał sie senator z PiS.Był oszolomiony,
      miał otwierać z Kuwejtczykami linie lotniczą, teraz nawiedzeni urzędnicy
      magistraccy po wizycie w Kuwejcie, mówia o budowie lotniska w Obicach !.Co
      jeszcze wymyśla głowy magistrackie, by ratowac twarz prezydenta, bo budowa w
      Obicach dawno juz została odłożona ad acta.Sam głowny pomysłodawca znałażł
      sobie nowy obiekt marzeń - kompleks sportowo- akademicki , z pływalnia
      olimpijską i lodowiskiem !
      Nastepna bajka, będzie z innej ... bajki.
        • Gość: felek Re: Są pieniądze na Obice i jeszcze będą IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.11.06, 11:30
          Budżet państwa na rok następny przewiduje dofinansowanie lotniska w Kielcach na
          kwotę 15 mln zł.Sprytny zabieg polega na tym,że nie precyzuje się o które
          lotnisko chodzi , a wojewoda kieruje pieniądz na Obicde, które w świetle prawa
          gospodarczego nie są jeszcze inwetycją, tym bardziej skarbu państwa.A uprzednio
          29 czerwca 2006 r. wojewoda przeznaczył już 3 mln/pismo Fn. I. 3011/157/2006/
          oraz jeszcze dołożył na zadania własnbe gminy Kielce dalsze 300 tys. Pytamy
          premierówKaczyńskiego i Dorna,czy ta budowa i inwestycja jest legalna i czy
          legalnie jest finansowana z budżetu państwa.Gdyby te pieniadze ulokować we
          właściwym lotnisku czyli w Masłowie mielibyśmy już dawno nawigacjęi wydłużony
          pas startowy a tak dalej nie mamy nic.Brawo kieleccy posłowie, dobrze dbacie o
          interesy regionu!!!
          • Gość: dariusz Poseł sie stara ! Pieniędzy nie będzie ! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.11.06, 20:56
            Panie Felek, te 15 mln nie jest w budżecie,to jedynie pobozne zyczenie posła
            Gosiewskiego, który wykorzystał okazję, i w terminie zgłosił jak wielu innych
            posłow ,wmiosek o przeznaczenie z budżetu tej kwoty na sfinansowanie prac
            przygotowawczych budowy lotniska w Kielcach( jak podała "Rzeczpospolita" poseł
            wskazał administracje publiczną, której mozna zabrac te kwotę, by przenaczyć
            ją na lotnisko ).Pomysł popiera Marek Siwiec z PSL ( Siedlce ).Czy to
            przejdzie, nie wiadomo.
            Nie wierzymy w realizacje marzenia posła Gosiewskiego ,cały kraj, w tym wielu
            Kolegów posła ,ma już dośc pomysłów tego typu( wide peron ).Premier nie dopuści
            do kolejnej kompromitacji rzadu !! Dawać pieniadze na niepotrzebnne lotnisko !
            Tak przecież stwierdził premier we wrześniu !
          • Gość: bartuś Re: Apel do GW- opublikujcie plany Masłowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.11.06, 21:01
            Oj strasznie duży Marcinku z Gazety Wyborczej- nasza pociecho
            prezydencka.Zaproś w końcu jak na poważną gazetę przystaje Stowarzyszenie
            Lotnisko Kielce,/ kawę lub herbatę to my postawimy - tak nas nauczyli w
            kieleckim Aeroklubie- że musimy mieć swoją/- chłopaki dadzą ci parę
            interesującyh kontaktów łącznie z firmami NATO i w końcu będziesz mógł
            dowiedzieć całej prawdy o Obicach, prawdy o skasowanym Masłowie II/pas2500 m i
            przygotowana dokumentacja wykonawcza/, możemy Tobie pokazać całe pliki
            makulatury zamówionej pod hasłem lotnisko w kielcach/ i może chociaż trochę
            zastanowisz się, jaką krzywdę ludziom w regionie wyrządzasz.Nawet takim ludziom
            jak ja, skromnym ale dobrze chyba wykształconym / po prazcy na dwóch uczelniach
            zagranicznych /proponujesz wyprowadzenie się z Kielc, byle tylko prezydent mógł
            realizować swoje szalone pomysły.Napisz proszę o tym co prezesi Spółki Lotnisko
            Kielce zrobili pod ideowym kierownictwem prezydenta i marszałka, pokażemy Tobie
            jedyny instrument wskazujący po pijanemu drogę na lotnisko.Lotnisko nie jest
            najwazniejszą inwestycją doby obecnej tylko przygotowanie terenów pod
            inwestycje.Jest potrzebne dla kontaktów międzynarodowych i gdy będzie nawigacja
            jak to kiedyś hyło, to i izraelska Astra wyląduje, jak juz to kiedyś uczyniła./
            wojskowy samolot rządowy / Bo jeżeli zainteresowany biznes przyleci nawet na
            najpiękniejsze lotnisko to z niego odleci. A co nasi dzielni włodarze mu
            zaoferują; szczere pole z krzoczkiem a taką propozycję to oni mają w nosie.Czy
            nie lepiej dostosować Masłów, aby cokolwiek na nim lądowało/ dziś nieląduje
            nic , bo nie ma nawigacji - a dlaczego - do roboty Marcinku, bo niektóre
            przyrządy nawigacyjne podarowane Kielcom nie zostały uruchomione od `10
            lat!!!/Dlatego mówimy o modernizacji Masłowa jako pczątku drogi do latania a
            jak będzie nam potrzebne za 20 lat nowe lotnisko- chociaż w to wątpię - to
            miejmy przygotowane i zarezerwowane tereny.Bo w przeciwnymn razie, obym był
            złym prorokiem Targi Kielce będą tylko wspomnieniem i to wy je
            zadusicie.Poczytaj uważnie dokumenty Rady Miejskiej w Kielcach, która już
            stosowną uchwała zaplanowała wydanie 185 mln ze śroków UE, których ich jeszcze
            nie dał, nie da i nikt w Brukseli nie obiecał, bo port lotniczy Obice, to
            inwestycja nie przewidziana w planach gospodarczych UE i nie będzie
            przewidziana wczesniej niż po roku 2020.To co mamy Masłów blokować, żeby tu nic
            nie przylatywało i czekać z założonymi rękami, na co ?
            PS; Odnośnie Twoich uwag na temat Masłowa, to zwróć uwagę, że rysunek ma trzy
            kolory; kolor biały to pas startowy aktualnie istniejący; kolor żółty to
            opracowanie firmy Polkonsult i chyba ona na lotniskach się zna; kolor zielony
            to propozycje Stowarzyszenia , aby istniejący teren w Masłowie optymalnie
            wykorzystać.W tym ostatnim elemencie wizytujący szef parlamentarnej komisji
            lotnictwa poparł idee Stowarzyszenia, aby na tym terenie zaznaczonym na zielony
            zrobić tzw. nawrotki a jednocześnie poprawić warunki bezpieczeństwa startu
            samolotów oraz wydłużyć lądowanie.Bo lotnisko w Masłowie jest lotniskiem
            górskim i najwyżej położonym lotniskiem komunikacyjnym w kraju.
            PS; Twoje uwagi na temat tzw. mostu są nie na miejscu. Polecam lotniska w
            Wenecji i London City, na których samoloty takie jak mają lądować w Masłowie
            lądują na środku fosy a obok są kanały wodne i nikt nie postuluje zasypać tych
            kanałów.Przecież przez warszawskie Okęcie też sobie spokojnie spora rzeczka
            płynie i co - na złość dla budowniczych lotniska w Obicach ląduja tam samoloty.
            W Kielcach jest spora grupa wykształconych ludzi, która w mojej Politechnice
            skończyła kierunek budowa mostów, ulic i lotnisk i miasto nie ma dla nich
            propozycji pracy, tylko zatrudnia fachowca z z jednej z fabryk.
            PS; Piszcie dalej tak jak UM oczekuje ale duży Marcinku pamiętaj,że moja praca
            w Kielcach spowodowała, że co 4 mieszkaniec tego miasta dorosły ma wyższe
            wykształcenie i w swojej publicystyce dzxiennikarskiej jak i publicznych
            zachowaniach c hoćby na forum ,weź to pod uwagę.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka