Dodaj do ulubionych

Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotniska

03.09.09, 07:26
Ktoś popełnił gafę:radni Chmielnika i Masłowa...A Obice są w gminie
Morawica,której radni walczyli o tą inwestycję.Do lotniska musi być porządna
droga-73 by wybudować i potem zdążyć na samolot.Jednak posły ze
świętokrzyskiego muszą być wybrani, bo obecni reprezentujący to oprócz
p.Gosiewskiego to wstyd przynoszą...
Obserwuj wątek
    • Gość: logistyk jaja i gra w bolo ... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 08:54
      Urząd LC może dawać promesę, ale później nie da zezwolenia. Bo musiałby rząd na
      głowę upaść, by dać zgodę na tak dziwaczną inwestycję jaka jest lotnisko dla
      Kielc w Obicach !Komisja Europejska padła by plackiem ze śmiechu na taką decyzje
      rządową !!Ha !
      A jeszcze wam się zachciewa dwujezdniowej drogi szybkiego ruchu do Obic !!,
      linii kolejowej !! hoteli !To sa jaja !
      Czy Lubawski i miłośnicy jego bajek o Obicach zastanowili się, dla kogo będzie
      to lotnisko ? Ilu chetnych będzie do latania ? Jaka linia zechce latać z Obic ?
      Na te pytania będzie musiał odpowiedzieć premierowi także szef ULC !!
      Lubawski może się podniecać, bo już i tak brnie w błoto. Kupił hektary i coś z
      nimi musi zrobić, wiec będzie niwelował te pagórki koło Obic , bo on i ci co
      kupli tam działki liczą na sprzedanie kruszywa.
      Bo lotniska tam nie będzie. Nigdy!
      To sa kolejne bajki Lubawskiego o starcie samolotów( panmietacie ze miały
      startować 2011 roku !!
      Przypomnijcie sobie bajki o sponsorach i inwestorach !Podobno stali w kolejce na
      schodach magistratu by budować lotnisko !
      A gdzie sa sponsorzy parkingu piętrowego ? A sponsorzy -inwestorzy dla Korony ?
      Dla pływalni ?
      Z Lubawskim nikt nie będzie robił interesu...
      • Gość: motyla noga Port Lotniczy Kielce będzie wielkim sukcesem!199+4 IP: *.xdsl.centertel.pl 03.09.09, 12:32
        Sukcesem na miarę Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost.

        Niech se poczyta, kto ciekawy:
        miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,6223110,Tylko_urzednicy_lataja_z_portu_w_Babimoscie.html
      • Gość: R3 Re: jaja i gra w bolo ... IP: 193.24.200.* 03.09.09, 14:49
        Bardzo dobra inwestycja. Nie będzie trzeba w końcu jeździć godzinami po nocach
        do innych lotnisk. A patrząc po rejestracjach w okolicznych portach lotniczych
        to na pewno wielu ludziom będzie bliżej do Obic.

        A dlaczego nie może się zachciewać dwujezdniówek ? Każdej społeczności zachciewa
        się polepszanie jakości życia.

        Co mają hotele wspólnego z lotniskiem ? Przecież i tak jest duże zapotrzebowanie
        na hotele i sporo się ich buduje w okolicy.

        "To są jaja!" - tak faktycznie zacne jaja, ma Pan rację, trzeba mieć jaja, aby
        wyjść na arenę i tworzyć konkurencję dla już bijących się na niej biznesów.
      • Gość: xtrmntr Parking, Korona i pływalnie (i wszystko inne) nie IP: *.gsb.clearwire-dns.net 08.09.09, 12:13
        ...mają sponsorów bo wszyscy się biją o budowę lotniska:P
      • Gość: beka wyborcy zrobili interes IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.09.09, 16:59
        Wyborcvy zrobili interes; wybrali Lubawskiego i dobrze nna tym
        wyszli. Mają to co chcieli czyli bajki. A co z naważnikjeszxzym
        zadaniem powyborczym za 150 mln; tunelem pod katedrą - a wbili
        chociaż w łopatę na Warszawskiej lub Krakowskiej - nie bo dziurę w
        ziemi odkryli po naszych przodkach i dowiedzieli się, że mieli kanał
        kanalizacyjny
    • meg83 Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 03.09.09, 09:20
      budowa kolejnych lotnisk nie ma sensu- buduje się w Lublinie, do tego
      Kielce- przy działającym od wielu lat międzynarodowym lotnisku w
      Rzeszowie

      nie dadzą rady utrzymać się, bo więcej ludzi latać na pewno nie
      będzie, bo jest za drogo

      problem z utrzymaniem a co dopiero z rozwojem takiego lotniska
      • Gość: fikołek Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 09:42
        Promesa to nic innego jak obietnica. Każdy może taka promesę z ULC
        dostać jeżeli sobie mnarysuje lotnisko na swojej własnej
        powsiadłości. Oznacza to tylko tyle, że jak zbudujecie wg tego
        rysunku lotnisko, to my go ocenimy i ewentualnie wpiszemy do
        rejestru lotnisk.W tej awanturze najistotniejsze jest to, że miasto
        nie ma pieniędzy chocby na ulice Ściegiennego, bo nie stać miasta,
        nie stgać miasta na ulicę Świętokrzyską a tu nagle znajdą się aż 2
        mld złotych na tym podkładzie geodezyjnym, jakim są Obice. Będziemy
        więc budowali to co nie jest nam potrzebne, a skryżowanie
        Grunwaldzka - Piekoszowska, najbradziej kretyńskie w mieście nie
        może doczekać się gospodarza.
      • Gość: a Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 15:14
        Uważasz, że za np. 10-20 lat dlaje będziemy w tym samym miejscu co dziś? Zarówno pensje jak i opłaty za loty pasażerskie będą na tym samym poziomie? Ja podobnie jak większość ludzi zakładam dalsze dążenie Polski do dobrobytu.
        • Gość: ala Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.kielce.vectranet.pl 06.09.09, 09:45
          Za 20 lat będziemy krajem emerytów, których składki już dawno zostaną
          roztrwonione, a te kilka procent pracujących będzie musiało utrzymywać
          całą resztę społeczeństwa. Zapomnij o tym złudnym dobrobycie.
          • Gość: kasjer dodam tylko... IP: *.chello.pl 06.09.09, 10:12
            ... 52 mld dziury w budżecie (planowany deficyt na przyszły rok) lub podwyżka
            podatków (nieakceptowana przez Prezydenta RP), które świadczą o potężnej
            nierównowadze między wydatkami a wpływami do budżetu.
            Dobrobyt jak skurczybyk ;)
            • Gość: nek Re: dodam tylko... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 11:08
              A Wojtuś Lubawski ma to wszystko w dupie i wszystkich mieszkańców.
              On chce wygrać wybory a dziura budżetowa to nie jgo problem. Jego
              zmartwienie to kibole
              • haxman Re: dodam tylko... 08.09.09, 13:53
                Dziurę mamy dzięki jełopom z Poznania i innych wioch.
    • solardragon a kiedy pozwolenie na Gdynia Kosakowo ? 03.09.09, 09:45



      -----------------------------------------
      www.slodkiezycie.pl -
      portal społecznościowy dla CUKRZYKÓW, ich rodzin i LEKARZY DIABETOLOGÓW
    • bylykielczanin Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotniska 03.09.09, 09:57
      lotnisko w Kielcach? a potem metro, kosmodrom i plaże nad silnicą. I
      koniecznie kasyna jak w las vegas. Jak zwykle kieleckie,
      klerykowskie
      kompleksy. kielce były i sa malym miastem i nigdy nie będą wielkim
      choćby nie wiem jak udawaly. Bo czym innym jest, jak nie udawaniem
      tworzenie atrap typu uniwersytet, typu lotnisko, typu pomnik 11
      listopada, typu 1 liga (vide korupcja) itd. kielce przed wojną
      liczyły 40 tys mieszkańcow, z dużą ilością żydow, więc skąd tyle
      ludzi teraz w kielcach? to proste ze wsi, bez tradycji miejskich
      jeszcze dlugo kielce będą taka większą wsią. no może trochę bardziej
      cywilizowaną niż radom, ale zawsze.z tym tylko że do radomia juz
      można dojechac z warszawy piękną dwupasmówka , a do kielc tylko
      furmanką po klepisku. zbudujcie drogi do warszawy i do krakowa a
      lotnisko jest w maslowie i wystarczy.
      • Gość: ttttt Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 10:06
        nasz prezio do obsługi mieszkańców miasta w promieniu 6 km od
        magistratu ma samochód z silnikiem 3 litry, na com nawet premier
        tego kraju nie może sobie pozowlić. A lotnisko w Obicach o pasie 3
        800 m będzie najwiekze w kraju, tak jak najbardziej popularny nasz
        prezio. Prezio na prezydenta RP
      • Gość: he Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 83.13.200.* 03.09.09, 10:51
        Kraków przed wojną miał 260tys mieszkańców, a teraz ma ponad 750tys. Czyli tam
        też jest pół miliona wieśniaków? To się dopiero nazywa wieś! O Warszawie nie
        wspomnę. Rozumiesz o czym piszę, czy wyrazić się jaśniej? Aha, zamachy na WTC
        były 11 września bystrzaku.
        • bylykielczanin Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 03.09.09, 11:06
          to pomnik 11 wrzesnia też macie, no, no.napewno w Nowym jorku
          doceniają ten gest i może na to nowe lotnisko uruchomią bezpośrednie
          połaczenie! bedą więc dwa połaczenia: z wloszczową i Nowym jorkiem.
          A co z pomnikiem kopią z rio na telegrafie? bylo by tak...no tak
          klerykowo...A kraków i warszawa rzeczywiście urosly "wypijając"
          najlepsze soki z innych miejscowości.A i nie nadymaj się kolego, ja
          też mam w dowodzie zapisane urodzenie Kielce.
          • Gość: he Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 83.13.200.* 03.09.09, 12:11
            i zapewne jest ci z tego powodu bardzo wstyd i chętnie byś ten wpis zmienił, no
            ale życia się nie cofnie, no nie? taki z ciebie kielczanin jak ze mnie
            baletnica, o mieszkańcach tego miasta piszesz w drugiej osobie liczby mnogiej,
            co świadczy o tym, że się w ogóle z tym miastem nie utożsamiasz. Siedzisz pewnie
            teraz w takiej Warszawie, wydaje ci się, że wszystkie rozumy z tego powodu
            pozjadałeś i uważasz siebie właśnie za ten "najlepszy sok" wypity z Kielc.
            Pamiętaj, cham ze wsi wyjdzie, ale wieś chama nigdy.
          • Gość: Andreas Masz w dowodzie Kielce ?? IP: *.chello.pl 06.09.09, 01:11
            No to gratulacje dla rodziców, że jak matka rodziła to zdążyłeś
            dojechać z wiochy do miasta do szpitala. Było chamie prosty rodzić
            się w domu, miałbyś wpisane w dowodzie Przyjmo, Bęczków czy inną
            wichurę. Dla mnie to jesteś zwykłym pajacem. Jak Ci nie pasuje
            lotnisko to nie musisz z niego korzystać. Zresztą o czym my mówimy,
            ciebie ledwie na PKS stać a mówisz o lotnisku. Ale część ludzi
            chętnie by korzystała z Obic. Poza tym nie wiem czy wiesz, że w
            Polsce są tylko dwa lotniska, które mają Cargo (Okęcie i Balice). Z
            czego Balice są zapchane do granic możliwości i bez ich rozbudowy
            można zapomnieć o skutecznym Cargo. W dodatku Balice mają
            niekorzystne warunki pogodowe i przy byle mgle samoloty lądują w
            Rzeszowie lub Poznaniu. Do Obic miałyby znacznie bliżej. Poza tym
            jak widzisz miasta się rozwijają (twoja wioska pewnie też) i należy
            myśleć o przyszłości a nie stać w miejscu. A jak masz kompleksy to
            sobie je lecz w inny sposób.
            • Gość: zeta Re: Masz w dowodzie Kielce ?? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 09:29
              mam w dowodzie Kielce ale aż taki głupi nie jestem. Na jewdnym
              tajnym lotnisku wojskowym w Polsce może w pełnej mgle wg kat ILS
              IIIc ladowąc samolot.
          • Gość: xtrmntr Najlepsze soki pokrakowa i Wawy to też wieś IP: *.gsb.clearwire-dns.net 08.09.09, 12:16
            Więc się nie gardłuj, ziomal.
    • jodlo Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 130 km, 03.09.09, 10:14
      Kielce - Pyrzowice 140 km, Kielce - Okęcie 171 km, Kielce - Jasionka 168 km. Na kieleckim lotnisku lądować będą chyba tylko "kukuryźniki". Zero potencjału gospodarczego, ludności co kot napłakał. Kielcka megalomania, lepiej te pieniądze wyłożyć na drogi, choćby do innych lotnisk.
      • Gość: b Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 IP: *.kielce.vectranet.pl 03.09.09, 10:17
        Tak samo uważam. Sam, jako kielczanin, jestem przeciwny temu lotnisku. Do
        pobliskich lotnisk wcale nie jest daleko - lepiej połączyć Kielce z Krakowem
        dobrą drogą ekspresową czy autostradą i czas dojazdu byłby zdecydowanie krótszy.
      • Gość: x Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 IP: *.dublin.corp.yahoo.com 03.09.09, 10:18
        tak patrze na to zdjecie i widze ze rynek wyremontowano tylko wirtualnie, jakos
        niezbyt lubie kielce, moze to przez wzglad na Gosiewskiego??? a moze przez
        opinie i ludziach ktorzy tam zyja
        • gem58 Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 03.09.09, 11:00
          ... a może nigdy tam nie byłes po prostu.
      • somatico Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 03.09.09, 10:36
        jodlo napisał:

        > Kielce - Pyrzowice 140 km, Kielce - Okęcie 171 km, Kielce - Jasionka 168 km. Na
        > kieleckim lotnisku lądować będą chyba tylko "kukuryźniki". Zero potencjału
        gospodarczego, ludności co kot napłakał. Kielcka >megalomania, lepiej te
        pieniądze wyłożyć na drogi, choćby do innych lotnisk.


        Gwoli obiektywizmu to spójrz jakie województwo w Polsce ma obecnie najszybsze
        tempo rozwoju. Małostkowa zawiść bywa śmieszna niemal w wszystkich przypadkach.
        • Gość: kc do przedmówców IP: 77.79.210.* 03.09.09, 10:40
          Jesteście z Radomia, czy z Tel Awiwu?
          • Gość: Włodek z Poznania Re: do przedmówców IP: *.icpnet.pl 03.09.09, 11:41
            Komentarz zgodny ze stereotypem ludności Kielecczyzny.

            :-))))
            • Gość: kc Re: do przedmówców IP: 77.79.210.* 03.09.09, 12:28
              O jaki stereotyp Ci chodzi? Bo nie rozumiem. Chodziło tylko o to, że
              oba te miasta są porównywalne wielkością do Kielc i mają albo
              planują mieć lotnisko i nikt jakoś nie krytykuje tego. Tymczasem
              gdy, w Kielcach chce się budować coś, co pasuje doskonale do stolicy
              regionu, zaraz z różnych stron "wylewa się żółć". Dla
              niedoinformowanych dodam, że miasto nie ma możliwości budowania dróg
              krajowych bo robi to GDDKiA, podobnie kolej to inwestycje
              najczęściej centralne. Zatem wasze żale na brak infrastruktury
              kierujcie do rządu RP a nie do władz samorządowych. Dobrze, że
              miasto realizuje chociaż taki projekt o charakterze regionalnym -
              ponadmiejskim, który formalnie może przedsięwziąść.
              • Gość: Włodek z Poznania Re: do przedmówców IP: *.icpnet.pl 03.09.09, 12:34
                Nie ma żadnego żalu. Życzę aby to lotnisko wypaliło i się opłaciło. Jestem
                jedynie sceptycznie nastawiony, do tego widzę ważniesze inicjatywy na horyzoncie
                dla świętokrzyskich polityków, o czym piszę niżej (post: "spojrzenie z zewnątrz").

                A stereotyp? Stereotyp antysemity z Kielc. Wpisałeś się idealnie. Dla mnie w
                Poznaniu to zupełnie obcy temat. Ale może dlatego, że Poznań to prócz
                królewskiego także kupieckie miasto, w XV wieku największe w Europie skupisko
                Żydów wyganianych wówczas z Hiszpanii i Włoch.
                • Gość: haha Re: do przedmówców IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 15:19
                  A co nas poznań z upadającymi targami?
              • Gość: kc Re: do przedmówców IP: 77.79.210.* 03.09.09, 12:58
                Stąd prowokacja - Mam wrażenie, że ten stereotyp o Kielcach wpływa
                też na lokowanie inwestycji publicznych w świętokrzyskim:(
        • Gość: Włodek z Poznania Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 IP: *.icpnet.pl 03.09.09, 11:44
          Nie umniejszając tempu rozwoju Świętokrzyskiego i Podkarpackiego, na razie
          największe tempo rozwoju notuje Wielkopolskie, a w kategorii podregionów
          (200-500 tys. ludności + duże miasta), to otoczenie Poznania, czyli Powiat Ziemski.
      • bylykielczanin Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 03.09.09, 10:40
        w cywilizowanej rzeczywistości, to można także jeździć
        koleją.Dworzec jeszcze w kielcach stoi....ale np. podróż do krakowa
        i do warszawy jest znacznie za długa a do innych miast nie wspomnę.
        No tak, ale z Kielc będzie się teraz latać, a najbardziej wzięty
        uniwersytet w polsce będzie ksztalcić stewardesy i pilotów!!!
        A pomyśleć że w polsce jeszcze się smieją z wloszczowy...a tu nowość
        lotnisko z najdluższym pasem gdzie, w mieścinie kielce
      • Gość: J. Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 IP: *.centertel.pl 03.09.09, 11:08
        Kielce Łódź-Lublinek około 140km.

        J.
      • Gość: Włodek z Poznania sporzenie z zewnątrz (casus "lubuskiego"Babimostu) IP: *.icpnet.pl 03.09.09, 12:26
        Zastrzeżenie z lubuskim w cudzysłowiu, gdyż Babimost to rdzennie polska
        miejscowość, która przechodziła z Niemiec do Polski, ale której ludność zawsze
        utożsamiała się z Wlkp i którą włączono do Zielonogórskiego, teraz Lubuskiego.
        Zatem dmucham na zimne aby żaden Babimoszczanin się nie obraził...

        W Kielcach byłem trzy razy w życiu i życzę miastu jak najlepiej. Niech się
        rozwija. Raz to był zlot motocykli i zawody kartingowe, a dwa razy tranzyt na
        Podkarpacie i raz mandat. Mój stosunek do Kielc jest zatem neutralny ;-)

        Lotnisko w Kielcach? Jeśli za prywatne pieniądze, to proszę bardzo! Cieszę się,
        że urzędnicy sprawę odblokowali. W końcu pochodzę z miasta, gdzie lotnisko
        zostało jako ostatnie z lotnisk w dużych miastach dopuszczone do ruchu
        międzynarodowego. Ruch ten został odblokowany z momentem wejścia do Unii, czyli
        wtedy gdy blokady administracyjne przestały obowiązywać zgodnie z dyrektywą
        Wolnego Nieba. Do tego momentu Ławica obsługująca 900 tysięczną aglomerację
        poznańską, 300 tys pozostałej ludności dawnego Poznańskiego, obecną Wielkopolskę
        i licznych podróżnych z Lubuskiego, Zachodniopomorskiego oraz Dolnośląskiego
        była jedyną zamkniętą na świat, a potem jeszcze jej rozwój był opóźniany przez
        strukturę własnościową, gdyż PPL akurat w Poznaniu zachowały udziały, gdy inne
        lotniska przeszły do samorządów. Dopiero zmiana prezesa w PPL pozowliła na
        inwestycje w Ławicę i trwający od pięciu lat gwałtowny rozwój, gdy przyrosty
        liczny pasażerów są stale na pierwszym miejscu w Polsce mimo relatywnie małej
        emigracji do UK/IRL z Wielkopolski. Jednym słowem cieszę się z Kielczanami.

        Ale czy lotnisko w Kielcach ma szansę? Obiektywne dane mówią, że nie.
        Ekonomicznie szansy nie ma. Obiektywne spojrzenie na Polskę mówi jednak że
        szansę ma. Szansę na zaistnienie, ale nie opłacalne funkcjonowanie (vide
        Gosiewszczyzna i Włoszczowa, które stały się nowoczesnym symbolem
        Świętokrzyskiego w Polsce przysłaniając spore przecież osiągnięcia gospodarcze
        regionu). Jednak lotnisko do ekonomicznej celowości musi przyciągać ludność.
        Ludności w Świętokrzyskim jest za mało, dojazd z ludnej doliny Wisły do Krakowa
        jest i będzie za łatwy, dojazd z Radomskiego do Okęcia zawsze będzie lepszy, jak
        tylko otwarty zostanie tunel do Krakowskiej pod lotniskiem planowany na 2012.
        Dojazd z Łodzi nie jest planowany. Na kim prócz ludności własnego niewielkiego
        województwa ma bazować ruch na tym lotnisku? Na Lubelszczyźnie? Tylko ten region
        nie będzie miał lepszej alternatywy. No chyba, że lotnisko to służyć będzie za
        publiczne pieniądze awionetkom tych kilkunastu zamożnych mieszkańców województwa.

        Spójrzcie na "polityczne" lotnisko "pod" Zieloną Górą. Dojazd do Zielonej Góry
        to 40 minut w połowie przyszłą S-3, a w połowie krętymi malowniczymi drogami
        wojewódzkimi. Struktura ludności podobna do Swiętokrzyskiego, dwa duże ośrodki
        (każdy połowa ludności Kielc), czyli Gorzów i Zielona, do tego 80 tysięczne Nowa
        Sól i Głogów, reszta to miasta powiatowe. I jaki jest ruch na lotnisku? Od lat
        jedno połączenie do Warszawy, a 70% klientów to urzędnicy wojewody i marszałka
        województwa latający do stolicy. Mieszkańcy tych województw i biznes korzysta z
        odległego od Babimostu o 100 km Poznania i dwukrotnie dalszych lotnisk w
        Berlinie i Wrocławiu. Lubuskie też się rozwija, tamtejszy biznes też rośnie, ale
        poza dwoma firmami jest nastawiony na eksport na zachód i Warszawa nie jest mu
        do szczęścia potrzebna.
        Dlaczego utrzymuje się lotnisko zupełnie zdawałoby się absurdalne (jeśli 70%
        klientów to urzędnicy, czyli koszty przelotów idą z podatków, to jest to
        lotnisko sowicie dotowane)? Z ambicji. Problem istnienia województwa lubuskiego
        jest kwestią odrębną, inny temat ciążenia Gorzowa do Pomorza i Wielkopolski,
        otwarty opór przeciw powrotowi Lubuskiego zgłaszały prawie wszystkie powiaty
        dawnego gorzowskiego, a także coraz silniejsze jest ciążenie Łużyckiego
        Trójmiasta Żary-Żagań-Szprotawa do Dolnego Śląska. Ale mimo wszystko te opcje
        wygrywają wybory wojewódzkie, więc ich mieszkańcy zgadzają się by dla ambicji
        dopłacać do lotniska zamiast czego innego.

        Czy taki będzie los lotniska w Kielcach? Podejrzewam, że tak. Bardzo jestem
        cieksaw jaki inwestor się znajdzie i czego będzie tam szukał. Może znajdzie
        jakąś niszę?

        Ja na miejscu Kielczan i polityków skupiłbym się jednak na innych prioryteteach,
        szukał szans strategicznych, jak uczynić Kielce miastem z atutami, a nie tylko
        miastem z dobrym dostępem do koryta.

        A taką szansę patrząc na Polskę widzę. Wystarczy spojrzeć na mapę badania
        natężenia ruchu by zobaczyć, że tranzyt na A4 jest obecnie największy w Polsce,
        że ma najwyższe prognozy wzrostu wraz z rozwojem Ukrainy i zacieśniania więzów.
        Do tego wystarczy zobaczyć, że A4 przebiega przez obszar o 50% bardziej
        zaludniony niż np. A2. Wraz ze wzrostem zamożności Polacy zaczynają coraz
        częściej korzystać z autostrad i coraz częściej z płatnych. To normalny trend,
        gdyż każdy kto wyłączy emocje, wyliczy sobie, że i tak zapłata 23 PLN za 100 km
        się opłaca. Pięć lat temu na płatnej A2 królowali kierowcy jadący 160-200. Teraz
        najczęstszy widok to kierowca jadący oszczędnościowo 100-120 żeby koszt
        przejazdu częściowo zwrócił mu się w oszczędności spowodowanej stabilną
        prędkością na średnich obrotach. A druga połowa kosztu to mniejsze zużycie,
        mniejsze zmęczenie i większe bezpieczeństwo.
        A4 za 10 lat się zapcha. Trochę pomoże poszerzenie o trzeci pas. Ale za 20 lat
        przy prognozach wzrostu zamożności to nic nie da. To będzie ruch pełzający przez
        kilkaset km, przynajmniej od Wrocławia do Krakowa.
        Już dziś trzeba zacząć projektować alternatywną trase na Ukrainę do A4. I takie
        studia kiedyś (lata 90-te) przeprowadzano. Wtedy taki projekt nie miał sensu.
        Ale po 10 latach czas wrócić do analiz, czas wkrótce wytyczyć jej przebieg.
        Bezdyskusyjne jest, że taka alternatywa winna odbijać od A4 między Legnicą, a
        Opolem, przebiegać w pobliżu dużych skupisk ludzkich, docierając w pobliże
        półmilionowej aglomeracji Lublina. I możliwości są dwie - albo śladem
        Piotrków-Radom albo Radomsko/Częstochowa-Kielce. I oto Kielczanie winni raczej
        zabiegać już dziś, choć ta autostrada powstanie w 2025 albo później. To może
        realnie odmienić Kielce, a nie położenie 1/3 drogi między Krakowem i Warszawą.
        Nie tędy przebiegają kierunki rozwojowe w Europie.
        • Gość: Andreas Re: sporzenie z zewnątrz (casus "lubuskiego"Babim IP: *.chello.pl 06.09.09, 02:06
          Rozsądnie ale ... Jak wiesz na drogi miasto Kielce nie ma
          najmniejszego wpływu. Na plan autostrad i dróg ekspresowych również.
          Problem w tym, że do 2012 roku nie ma szans na połączenie
          ekspresówką Kielc z Krakowem a co dopiero na korytarz autostradowy.
          To jest bardziej nierealne od postawienia kosmodromu. Sieć dróg
          ekspresowych ma sens. Problem w tym, że jak już zostaną wybudowane
          to okaże się, że ruch na S7 jest dwa razy większy niż zakładano i
          będzie wyglądał tak jak na Zakopiance w wakacje (koszmar).
          Przyszłością są koleje. Problem w tym, że o ich modernizacji dużo
          się mówi a mało robi. Tak naprawdę wątpie by do 2020 roku Kielce
          miały dobre połączenie z Warszawą i Krakowem (nie mówiąc o innych
          połączeniach). W dodatku tutaj nic nie zależy od regionu. Jak sam
          trafnie zauważyłeś poziom zasobności społeczeństwa będzie wzrastał,
          będzie przybywać samochodów, niestety nie dróg. Przyszłością jest
          ruch lotniczy. Balice już są niewydolne i bez rozbudowy wiele więcej
          tam się nie da osiągnąć. Terminal 2 na Okęciu rozwiązał sprawę
          częściowo. Problemem jest płyta postojowa i pasy startowe. Po prostu
          nie da się ich powiększyć. Już teraz jest mowa by tanie linie
          lotnicze gdzieś stamtąd wygonić. Najlepiej do Modlina. Ciekaw jestem
          co będzie wcześniej - obwodnica Warszawy czy lotnisko Modlin. Ludzie
          są coraz bardziej wygodni i coraz bardziej majętni. Jednocześnie
          zdają sobie sprawę, że dojazd do Okęcia i pozostawienie auta na 14
          dni na parkingu generuje koszty i co ważne ... stwarza problem. Co
          jeśli małżeństwo wybierze się na wakacje i wyjdzie z samolotu po
          całonocnej balandze ? Kto będzie prowadził auto z powrotem ?
          Ostatnio wracałem z wczasów i obaj z kumplem dzień wcześniej
          balowaliśmy. Później był problem kto ma wracać i czy aby na pewno
          jesteśmy już trzeźwi. Mając lotnisko w Obicach można zadzwonić po
          znajomych by po nas przyjechali lub po prostu wziąć taksówkę (odpada
          problem parkowania). Z Pyrzowic dostać się do Kielc autobusem lub
          pociągiem np. o północy, graniczy z cudem. Z Balic wcale nie jest
          lepiej. A nie jesteśmy aż tak zamożnym społeczeństwem, żeby pozwolić
          sobie na 1000 zł za taksówkę w obie strony. Kielce mają niewątpliwie
          potrzebę posiadania lotniska. Mamy piękny stadion, na którym mogłaby
          grać reprezentacja Polski. Co z tego skoro do najbliższego lotniska
          mamy więcej niż 100 km i poza San Marino żaden zespół nie chciał się
          zgodzić na ponad 2 godzinną podróż autokarem. Mamy Targi Kielce,
          które generują ruch targowy na ponad 1 mln odwiedzin rocznie.
          Zakładając, że ponad połowa to wystawcy, rodziny wystawców i
          miejscowi to nadal gra idzie o 500 tys. osób, którzy jakoś się do
          Kielc musieli dostać. Mamy też dwa uzdrowiska Busko-Zdrój i Solec-
          Zdrój, których kuracjusze z całego świata lądują w Balicach i tłuką
          się drogą, która pewnie nigdy nie doczeka się modernizacji. Mamy też
          atrakcje turystyczne, amfiteatr, park Narodowy, etc. Przy
          odpowiedniej promocji lotnisko na siebie zarobi. Nie mam żadnych
          wątpliwości. Poza tym nikt nie mówi tu o tym by postawić terminal
          jak na Okęciu. Należy wybudować pas startowy, zamontować
          radionawigację, ogrodzić teren i postawić na początek taką budę jak
          Etiuda na Okęciu. A gdy lotnisko zacznie na siebie zarabiać można
          myśleć o czymś więcej. W Popradzie (miasto wielkości Ostrowca
          Świętokrzyskiego - około 50 tys. mieszkańców) takie lotnisko właśnie
          istnieje. I nikt nie myśli o tym by je zamykać. Przyszłością są
          właśnie linie lotnicze i myślenie o budowie lotniska jest jak
          najbardziej pozytywne. Pamiętajmy, że mówimy o roku 2015 a nie o
          2010 więc troszkę zdąży się zmienić.
          • Gość: rek Re: sporzenie z zewnątrz (casus "lubuskiego"Babim IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 09:15
            To spojrzenie z zewnątrz nakazuje nam spojrzeć przychylnie na
            Masłów. Nikt w wartunkach nadchodzącego krachu finansowego Polski
            nie da 1, mld zł na Obice.Przywołano przykład Popradu a ja uzupełnię
            go przykładem Żiliny, która ma pas starowy tylko o 250 m dłuższy od
            Masłowa i utrzymuje 2-4 połączeń regularnych z Pragą samolotami ATR
            42 linii komercyjnej CSA.A gdzie wy chcecie latać, skoro i tak nie
            będzie pasażerów.Opole wam podeobne ma lottnisko o pasie 2100 m i
            nigdzie nie będzie latało, mimo 10 mln euro dotacji z Unii - powód
            200 tys. pasażerów nie gwarantuje rentowności.A wam głupole z
            magistratu opowiadają 0 5 mln, z czego UE smieje się w pas.Już Wasz
            rozsądny i przyzwoity człowiek z Uniwersytetu prof. Janusz
            Jarosiński opublikował ekspertyzę, którą trzeba uwaznie przeczytać.
            Ale skoro panowie Lubawski,Jarubas , Wrzałka i cała wataha
            nieudaczników wybrana do parlamentu nie zajmie się poważnie
            regionem, nic z rozooju województwa nie będzie., Wygrali wybory ale
            programu rozwoju województwa nie mieli i mieć mie będą, bo takich
            pierdoł nikt z głosujących nie wymaga
          • pathos_phobos Re: spojrzenie z zewnątrz (casus "lubuskiego"Babim 09.09.09, 12:05
            Najpierw byś rzetelnie sprawdził fakty.
            > W Popradzie (miasto wielkości Ostrowca
            > Świętokrzyskiego - około 50 tys. mieszkańców) takie lotnisko właśnie
            > istnieje.
            Poprad ma 55 tys mieszkańców,Ostrowiec 73 tys.Poprad jest wielkości Skarżyska.
            www.airport-poprad.sk/
            Zobacz jak wygląda lotnisko w Popradzie,na dole masz zdjęcie.Jest małe.W 2008
            odprawiło niecałe 60 tys pasażerów.W Obicach chcą odprawiać 2 mln na najdłuższym
            pasie startowym w Polsce.
            > Mamy też dwa uzdrowiska Busko-Zdrój i Solec-
            > Zdrój, których kuracjusze z całego świata lądują w Balicach i tłuką
            > się drogą, która pewnie nigdy nie doczeka się modernizacji.
            To,że przyjechała raz emigrantka z Francji odwiedzić stare kąty,to już z całego
            świata...Busko jest mało znanym uzdrowiskiem,wieś Solec bardziej się ludziom na
            zachodzie kojarzy z Solcem Kujawskim.Dla porównania-Ciechocinek nie ma swojego
            lotniska,Najbliższe w Bydgoszczy,czyli równie daleko,jak Balice.I nie mów mi,że
            do Buska z Ck lepsza droga niż z Krakowa.
            Co do twoich uwag odnośnie komunikacji-sam sobie odpowiadasz-trzeba inwestować w
            drogi i koleje,niech samorządowcy się ruszą do Warszawy i lobbują a nie pierdzą
            w stołki przy IX wieków i wymyślają cuda na patyku.Niech świętokrzyscy posłowie
            robią to,za co biorą pieniądze.
      • Gość: pc Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 13:55
        Zacznę od tego że:
        1. dla potencjalnego inwestora lotnisko w odległości ponad 130 km nie jest
        żadnym argumentem.
        2. oczywiści drogi są tak samo potrzebne jak i porządne lotnisko dla każdego
        regionu. Jedno nie wklucza drugiego a wręcz przeciwnie może być dodatkowym
        impulsem. Zważywszy na to że świętokrzyskie jak na razie omijać będą wszystkie
        autostrady.
        3. Odległości które podajesz działają w dwie strony. Lotniska w Warszawie,
        Krakowie i innych większych ośrodkach będą w przyszłości przeładowane (może
        nawet już są) a tereny w ich okolicach nie sprzyjające rozbudowie, dlatego moze
        stać sie tak że lotniska te będą przyjmować w większości głównch przewoźników a
        takie lotniska jak w Kielcach będą przejmować tańszych przewoźników. W tym
        przypadku odległości które wymieniasz działają na naszą korzyść, bo skoro ludzie
        stąd mogą jeżdzić na inne wymienione lotniska tak samo z innych rejonów mogą
        przyjeżdżać tu. Centralne położenie jest w tym wypadku dużym argumentem na PLUS.
        4. Lotnisko to ma mieć też przeznaczenie typu CARGO. rozwijajaca sie
        czesc transportu lotniczego. I znowu centralne polozenie i bliskość do Krakowa,
        Łodzi, Warszawy, Katowic, Lublina jest ogromnym argumentem.
        5. Na koniec dla przykładu prawdźcie sobie ile lotnisk w stosunku do ludności
        jest w takiej Belgii.
      • Gość: Elf Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce-Balice 13 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 23:49
        Nie budujmy też teatrów, kin, filharmonii itp w KIELCACH ,bo 120 km od nas jest
        Kraków, a 170 km Wawa i można dojechać!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        PS Miasto KIElCE nie może budować dróg na nie swoich terenach do innych lotnisk!
      • Gość: Andreas Lotnisko w Obicach - jestem za !!! IP: *.chello.pl 06.09.09, 01:42
        Panowie, zanim zabierzecie udział w dyskusji odpowiedzcie sobie na
        dwa pytania:
        1. Czy w ogóle kiedykolwiek korzystaliście z lotniska (lecieliście
        gdziekolwiek) ?
        2. Jak często korzystacie z lotnisk ?
        Jeżeli odpowiecie na pierwsze pytanie NIE to dalszy udział w
        dyskusji nie ma sensu. To po prostu inwestycja nie dla Was więc nie
        wypowiadajcie się. Jeżeli na drugie pytanie odpowiecie raz w roku
        lub rzadziej, również darujcie sobie jakąkolwiek polemikę, gdyż po
        prostu lotnisko jest Wam niepotrzebne i nawet gdyby było pod Waszymi
        domami to i tak nie korzystalibyście z niego.
        Ja osobiście korzystam z lotnisk kilka razy w roku (3-6 razy). Mam
        znajomych i przyjaciół poza granicami kraju i gdyby lotnisko było
        bliżej mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że częstotliwość lotów
        by mi się podwoiła. Dlaczego lotnisko w Obicach ? Po pierwsze
        komfort i wygoda, po drugie bezpieczeństwo, po trzecie koszty, po
        czwarte znaczenie strategiczne miasta. Jak już ktoś wcześniej
        napisał budowa dróg zależy od GDDKiA a nie od władz miasta więc na
        ten temat ciężko się wypowiadać. Załóżmy jednak, że doczekaliśmy się
        wspaniałych dwupasmówek (eksresówek S7 i S74). Mamy więc
        teoretycznie w zasięgu aż 5 portów lotniczych (Warszawa, Łódź,
        Katowice, Kraków, Rzeszów). Każdy mniej więcej o 1,5 godziny drogi
        od Kielc. Więc czemu Obice ? Każdy kto choć raz podróżował w
        szczycie sezonu i próbował dojechać na jedno z w/w lotnisk wie jak
        to wygląda i jak duże jest prawdopodobieństwo spóźnienia się na lot
        (korki, mandat, zablokowana droga, etc.). Do tego jeżeli podróżujemy
        na upragnione wakacje i chcemy zostawić auto na około 14 dni to
        musimy liczyć się ze sporymi kosztami parkingu. Nie mówię już o
        parkingach przy lotniskach bo te pożerają od 400 zł wzwyż za taką
        przyjemność ale o sieci parkingów, które się potworzyły na
        prywatnych działkach kilkanaście kilometrów od owych lotnisk. Nie
        mniej jednak 10 zł za dobę trzeba zapłacić. Do tego koszt spalonego
        paliwa w obie strony i nerwówka czy nie wyjechaliśmy zbyt późno (jak
        zbyt wcześnie to pozostaje pytanie co robić na owym lotnisku) i czy
        po drodze nie dostaniemy fotki (wszak spieszymy się). Teraz troszkę
        o samych lotniskach. Kto kiedykolwiek latał z Podkrakowskich Balic w
        zimie doskonale wie, że bardzo często przez warunki atmosferyczne
        samoloty albo wcale nie startują/lądują albo czekają nas
        niespodzianki typu lądowanie w Poznaniu. To wina niekorzystnego
        położenia Krakowskiego lotniska, które zapewne przez długie lata się
        nie zmieni (problemy z rozbudową). Dalej troszkę o tanich liniach i
        czarterach. Nie możemy zakładać, że nasze lotnisko będzie konkurować
        z Balicami, Pyrzowicami czy też Okęciem. To nie ta liga. Ma po
        prostu być ich uzupełnieniem. Coś jak lotnisko w Popradzie (niewiele
        większe od podkieleckiego Masłowa a jednak ważny punkt dla linii
        lotniczych). Nie możemy oczekiwać też, że na naszym lotnisku będzie
        regularna siatka połączeń do większości miast w Europie. Ja jednak
        widziałbym kilka kierunków. Przede wszystkim loty po Polsce
        obsługiwane przez spółkę Eurolot lub Jet-Air. Obice-Poznań, Obice-
        Gdańsk, Obice-Warszawa czy Obice-Wrocław byłyby świetną alternatywą
        dla połączeń kolejowych. Zapewniłyby też przepływ pasażerów stricte
        biznesowych. Dalej kilka regularnych kierunków międzynarodowych. Na
        pewno Obice-Londyn (ze względu na naszych pracujących w Wielkiej
        Brytanii), Obice-Berlin (świetne miejsce przesiadkowe na wszelkiej
        maści czartery), Obice-Frankfurt, Obice-Lwów, Obice-Kijów (Wizz
        Air ?), Obice-Paryż (to dla osób chcących weekendowo pobawić się we
        francuskiej stolicy - bardzo fajna sprawa). To tak na początek.
        Sezonowo mogłyby pojawić się kierunki Obice-Odessa, Obice-Burgas,
        Obice-Poprad (idealny sposób na ominięcie wiecznych korków na
        Zakopiance i dostanie się do Zakopanego lub w Wysokie Tatry po
        Słowackiej stronie). Do tego widziałbym czartery i cargo. A co
        miałoby skłonić linie lotnicze do Obic ??? Niskie opłaty lotniskowe
        i koszty obsługi. Nie jest tajemnicą, że właśnie te opłaty podrażają
        maksymalnie ceny biletów. Obice jako nowe lotnisko musiałyby mieć te
        opłaty na relatywnie niskim poziomie. A jakie korzyści dla
        mieszkańców ? Priorytetem dla rządu stałaby się dwupasmówka łącząca
        Obice z Kielcami, większy przepływ turystów to szansa dla wszelkiej
        maści usług. Dla młodych brytyjczyków przy odpowiedniej promocji
        stalibyśmy się drugim Krakowem. Może nie zachowują się oni najlepiej
        ale zostawiają dużo gotówki. Tak więc na dobry początek ze dwie
        linie obsługiwane przez RyanAira, ze dwie przez WizzAir, kilka przez
        EuroLot lub JetAir i 300 tysięcy pasażerów w roku (próg rentowności)
        jest do uzyskania bez najmniejszego problemu. Ale to rozumieją tylko
        Ci co korzystają w miarę regularnie z połączeń lotniczych. Ci co nie
        korzystają w ogóle zachowują się jak pies ogrodnika. Ja nie latam to
        po jaką cholerę lotnisko pod Kielcami. Cóż wychodzi zaściankowa
        mentalność.
        • Gość: siki Re: Lotnisko w Obicach - jestem za !!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 09:20
          Głupole po kielecku- rząd w warunkach nadchodzącej katastrofy
          finansowej podaruje Kielcom i OIbicom co najmniej 1 mld zł.l
          Zabierze górnikom, nauyczycielom, lekarzom i da magistratowi.
          Głupawe rozważania na głupawy program ale prokurator będzie coraz
          bliżej i to jest pewne.
        • pathos_phobos To je sfinansuj 09.09.09, 12:08
          skoro to taka dobra inwestycja
        • Gość: ekonom Re: Lotnisko w Obicach - jestem za !!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.09.09, 18:08
          Andreas - urzędniczyna magistracki o marzycielskim i idiotycznym sposobie
          myślenia.Połączenia krajowe i zagraniczne,latanie, a ku..wa który przewoźnik
          będzie was woził ? Kto tu wyląduje po kilka osób ? porąbało was ? Te wasze
          argumenty o dupe potłuc ! Ignorancja gospodarcza.
          Wydać forsę na pomnik bzdury Lubawskiego ?!
    • jodlo Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce - Balice 130km 03.09.09, 10:19
      Kielce - Pyrzowice - 140km, Kielce - Okęcie 171km, Kielce - Jasinka 168km. Kieleckie - zero potencjału gospodarczego, ludności co kot napłakał. Ot, kielecka megalomania. Lepiej kasę wyłożyć na drogi, choćby dojazdowe do innych lotnisk.
      • prawy Re: Lotnisko dla "kukuryźników". Kielce - Balice 03.09.09, 11:45
        A ja mimo wcześniejszego sceptycyzmu popieram projekt lotniska w Kielcach.
        Nam w Łodzi też mówiono, że 140 km Okęcie a 170 km Pyrzowice.
        W ten sposób w Poznaniowi powinno się powiedzieć 270 km do Berlina.

        Pamiętajcie jeszcze o jednym.
        Kieleckie Targi są najszybciej rozwijającą się firmą targową w Polsce.
        Lotnisko bardzo im pomoże.
    • f_a_k_y Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotniska 03.09.09, 10:20
      wcale to nie musi byc duze lotnisko , np w liverpoolu albo w forli we wloszech to pas startowy + kilka budynkow - taki wiekszy dworzec pks....i wcale nie musi byc kosztowny jesli ktos z glowa sie do tego wezmie.

      pozatym z manchesteru do liverpoolu albu birmingam tez jest niedaleko.
    • kewiz brednie i marnotrawstwo 03.09.09, 10:37
      o większych bredniach i marnotrawstwie pieniędzy dawno nie słyszałem - (no
      może gdański ECS i Teatr Szekspirowski tylko mogą się z nim równać),
      mieszkańcy Kielc za takie "numery" z ich podatków powinni tego kretyna
      prezydenta zlinczować
    • tsuranni Radom też chce Port Lotniczy!!! I Piła 03.09.09, 10:48
      i Wronki!!! W Hajnówce też powinno byc lotnisko międzynarodowe!
    • grzelas Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotniska 03.09.09, 11:05
      A ja jestem za i cieszę się z każdej nowej inwestycji w Kielcach i okolicy. Idąc tokiem rozumowania większości przeciwników:
      w Kielcach nic nie ma - dróg, uczelni, przemysłu, nawet ludzi - więc należy nic nie robić i wtedy wszystko samo się pojawi nie wiadomo skąd.
      Gratuluję optymizmu.
      • Gość: kasjer Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.chello.pl 03.09.09, 11:20
        Budżet unijny jest budżetem pochodzącym ze składek krajów członkowskich. Zatem
        to nie jest tak, że ciocia Unia dała nam te pieniądze za friko albo dodrukowała
        sobie trochę banknotów według czyjegoś widzimisię. A jeśli fundusze na budowę
        Obic pochodzić będą z budżetu państwa albo budżetów lokalnych to tym większej
        analizie i późniejszej kontroli powinna podlegać celowość takiego przedsięwzięcia.

        Kielce to nie prywatne przedsiębiorstwo, które może ogłosić upadłość/bankructwo
        z powodu nietrafionej inwestycji i wynikających z niej powstałych zobowiązań!

        A może to i źle, że tym przedsiębiorstwem nie jesteśmy bo tam każdy grosz ogląda
        się na wszystkie strony zanim się go wyda.
    • rosol4 Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 03.09.09, 11:13
      Tu jest przyklad lobowania, slusznego czy nie ale lobowania.
      Kto moze podjac sie wytlumaczyc dlaczego nie wybrano pobliskiego
      lotniska Maslowo tylko odlegla wies bez pasa startowego i struktury
      jak zawsze spoleczenstwo zaplaci za ten przekret
      • Gość: angelo Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 20.142.116.* 03.09.09, 11:20
        sam jesteś Masłowo;) Pewnie też mówisz Włoszczowej. Do szkoły nieuku
        • bylykielczanin Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 03.09.09, 11:38
          na szczęście studia i to na paru kierunkach kończyłem na porządnych
          uczelniach, poza Kielcami kolego. Nie przejmuj się tak bardzo moimi
          uwagami o glupocie kieleckiej ( taka sama jest też w warszawie,
          krakowie, radomiu i bęczkowie pewnie też). A i tak Wasz prezydent
          W.L. zrobi, co będzie chciał. A propo kiedyś chciano jeszcze
          budować "morze chęcińskie", co z tym pomysłem? umarł?
          • Gość: angelo Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 20.142.116.* 03.09.09, 12:24
            Urzekła mnie twoja historia i obycie w świecie;) Pokończyłeś tyle tych uczelni i
            sprzedajesz pewnie w hipermarkecie;) Akurat ja też nie jestem z Kielc i mieszkam
            w dużym mieście, ale trochę się orientuję. A zbiornik zwany Morzem Chęcińskim
            będzie tylko w okrojonej formie. A za ile lat to nikt nie jest w stanie stwierdzić.
    • rekin2008 Brawo, każda konkurencja to plus dla nas, ludzi 03.09.09, 11:42
      malutkie Dougavpils na Łotwie chce miec porządny międzynarodowy
      port, co dopiero Kielce. Zazdrośnicy, bądźcie więksi, nie maluczcy...
    • lieksa Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotniska 03.09.09, 11:52
      W tym samym czasie 6 lat gdy Pan Prezydent wydaje pieniadze na
      przedsiewziecie ktore nie ma szans stac sie sukcesem biznesowym ani
      zadnym innym Kielce tkwia w marazmie gospodarczym z jednym z
      najwyzszych poziomow bezrobocia jesli uwzgledni sie powiat kielecki
      ziemski,miasto coraz bardziej odstaje od innych polskich miast jesli
      chodzi o wygald i standard ulic i chodnikow,wszedzie brod i
      zaniedbania.
      Namawiam zeby odwiedzic takie miasta jak chocby Rzeszow czy
      Bialystok nie wspominajac o wielu mniejszych od Kielc gdzie w
      ostatnich latach nastapil skok cywilizacyjny o jakim Kielce moga
      tylko marzyc.Wszedzie tam widac nowe piekne ulice,odnowione centra
      miast.A w Kielcach mamy stadion,druzyne w ekstraklasie ktora miasto
      utrzymuje i mrzonki o lotnisku
      • Gość: te Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.magma-net.pl 03.09.09, 12:09
        Co do lotniska, to prawda, że taniej i lepiej jest zrobić porządny
        dojazd do Balic, czy wręcz zostać udziałowcem Balic i je
        przeorganizować "pod Kielce" - bezpośredni szybki pociąg na lotnisko,
        czy ekspresówka.
        Lotnisko w Kielcach nigdy nie będzie rentowne jeśli chodzi o loty
        pasażerskie, natomiast, żeby ono miało uzasadnienie dla cargo, to od
        tego lotniska i tak potrzebna będzie cała logistyka (drogi, hale
        itd.)

        Natomiast nie zgadzam się z przedmówcą jeśli chodzi o to, że Kielce
        się nie zmieniają. Ja wyjechałem z Kielc na początku lat 90-tych i
        przyjeżdżam 2-3 razy do roku. I naprawdę, w porównaniu np. z latami
        90-tymi, gdzie była jedna knajpa (Karczma na Bodzentyńskiej) w
        dodatku zamykana kratą, to teraz jest pięknie.
        te
        • Gość: kasjer Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.chello.pl 03.09.09, 12:16
          Oceniasz potencjał miasta po liczbie knajp i festynów?
          Tylko pogratulować ;)
          • Gość: te Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.magma-net.pl 03.09.09, 12:43
            Festyny to nie wiem. Ale knajpy - tak. Jak przyjeżdżam to mam gdzie
            iść ze znajomymi. Jeśli tęsknisz za czasami jak była tylko 'Karczma'
            to pogratulować.
            Ja twierdzę i widzę jak przyjeżdżam, że Kielce się zmieniły,
            natomiast kompletnie nie mam pojęcia jakie to ma przełożenie na życie
            mieszkańców.
            Oczywiście, widzę też koszmarny parking przy Leśnej, ohydny stadion
            Korony (no, chyba, że to jeszcze nieskończone jest), przeraziła mnie
            tablica z X przykazaniami na Kadzielni.
            Zaskakuje mnie też ilość galerii handlowych, aczkolwiek dzięki temu
            jest wreszcie normalne kino.
            te
        • Gość: angelo Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 20.142.116.* 03.09.09, 12:36
          porządnego dojazdu do Balic to nawet w Krakowie nie ma i nieraz w godzinach
          szczytu trzeba jechać tam półtorej godziny. A jeżeli chodzi ci o drogę z Kielc
          to przecież będzie ekspresowa S7 do samiutkich Balic praktycznie dojedziesz
          dwupasmówką. I zbudowana droga zostanie z pieniędzy centralnych, a jedyne co
          trzeba robić to lobbować za jej powstaniem. Cóż psy szczekają a karawana idzie
          dalej - podoba mi się że projekt lotniska idzie do przodu i chyba naprawdę ono
          powstanie, (pomimo ataków i bzdur głoszonych przez niektórych) choć wydawało się
          to niemożliwe. Nie rozumiem ludzi co mówią o jakiś pieniądzach państwowych czy
          unijnych - z tego co przeczytałem to będą to pieniądze Miasta i ewentualnie
          inwestora, więc co komu do tego?
          • eu11 Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 03.09.09, 12:47
            Gość portalu: angelo napisał(a):

            > porządnego dojazdu do Balic to nawet w Krakowie nie ma i nieraz w godzinach
            > szczytu trzeba jechać tam półtorej godziny.

            Jak lubisz stać w korkach to proszę bardzo. A szybko można do Balic dojechać
            pociągiem z Krakowa Głównego.
            • Gość: angelo Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 20.142.116.* 03.09.09, 13:00
              Tak, ale pociąg ten się psuje tak często, że to żadna alternatywa, chyba, ze
              lubisz w Mydlnikach wysiadać i z wywieszonym jęzorem biec później na lotnisko.
              poza tym normalni ludzie jadą raczej taksówką na lotnisko, ewentualnie iCarem,
              którego polecam. Tak iCar jest o połowę tańszy!
            • Gość: angelo Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 20.142.116.* 03.09.09, 13:04
              a jeszcze dodam, ze do tego dworca jeszcze musisz dojechać. Tak wiem, powiesz,
              ze jest "szybki tramwaj", który dowiezie cię za pól godziny do dworca (pod
              warunkiem, że się wcześniej nie wykolei)
          • Gość: kasjer Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.chello.pl 03.09.09, 12:51
            > Nie rozumiem ludzi co mówią o jakiś pieniądzach państwowych czy
            > unijnych - z tego co przeczytałem to będą to pieniądze Miasta i
            > ewentualnie inwestora, więc co komu do tego?

            Trzymamy za słowo. A będzie tak jak z Koroną.
      • Gość: STAROPOLANIN Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 15:28
        co ty bredzisz, rzeszów jest na poziomie kielc a białystok to jakieś 10 lat w tył, zresztą to ściana wschodnia z której tylko rzeszów idzie w miarę do przodu, bo będzie miał niedługo autostradę, białystok i lublin daleko za kielcami, tam nic nie ma prócz prowizorycznych inwestycji w stylu kiczowata odnowa jakiegoś placu, nie wiesz to siedź cicho zakompleksieńcu ze wschodu
    • antywel A tanie linie lotnicze bankrutują!!! 03.09.09, 12:51
      Skyeurope
      zbankrutowały
      • Gość: nenen Re: A tanie linie lotnicze bankrutują!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 13:05
        Tanie linielotnicze od dawna do WEL-a stoją cierpliwie w kolejce, bo
        chcą latać . Ta kolejka zakręcana na magistrackich schodkach bardzo
        się niecierpliwi, bo tanie lotnicze ratują się jak mogą i liczą na
        prezydenta jako ostatnia deskę ratunku
        • Gość: wsiowy Re: A tanie linie lotnicze bankrutują!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.09, 16:15
          Czy to wazne jest, że lotnisko bedzie przynosić straty? Wcale. Ważne jest, że pierdzistołki z zarządu lotniska będą zarabiać, tak jak teraz. Nie ma lotniska a jest zarząd, któremu grubą forsę z portfela miasta łoży.
          U nas w Krakowie to hłoby nie do pomyslenia. Ale u was w tych wsiowych kielcahc to i owszem. Zamiast zrobić ulice np. ulice Kaczowy to chłopourzędniki kroja kase dla siebie. A co tam chłopomieszczuchy kielceckie. Po nas choćby potop - to maksyma chłopourzędasów.
    • michelange75 Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotniska 03.09.09, 19:11
      Ale po co sie denerwowac.
      To ze logiczne myslenie zatrzymuje czasami na granicach wielkich
      miast albo malych miasteczek nie boli.
      Ludzie o nieograniczonych ambicjach i posiadajacy 0% logicznego
      myslenia chca sobie zapewnic prestiz i miejsca pracy dla ich
      pociotkow.
      Niech buduja terminal na 6 mln pasazerow albo i dwa.
      A jak,niech bedzie wiekszy niz znienawidzone lajkonikowo lub
      warszawka ktora wessala najwiEkszych papierowych patriotow.
      Tylko ktos za to bedzie musial zaplacic,a potem utrzymac.
      To nie jest TGV na dworcu miedzynarodowym we Wloszczowej,ktore
      zatrzymuje sie czasami po to zeby wystudzic kola i sprawdzic czy
      drzwi sa wlasciwie zamkniete.
      Na tej stacji obecnosc jest obowiazkowa(do czasu)bo PKP jest spolka
      panstwa.Ale jak przyciagnac i utrzymac linie pasazerskie ktore sa
      juz spolkami prywatnymi i dlugo sie zastanowia zanim obdarza Kiekce-
      Obice regularnym(raz na tydzien,lub dwa, polaczeniem)
      No coz,glupota nie boli,szczegolnie tych ktorzy sa u koryta.
      I zamiast walczyc aby przez swietokrzyskie pociagnieto jak
      najszybciej expresowke(nie autostrade)i zmodernizowac linie kolejowa
      do Warszawy,idiotyczne wladze walcza o projekt,ktorego kosztow nikt
      tak naprawde nie jest w stanie podac.
      A jak to wyglada w Polsce zapraszam do odwiedzenia stron portow
      lotniczych w wiekszej Bydgoszczy z Toruniem,Lodzi.Porownywalnym
      Rzeszowie i Zielonej Gorze.
      • agnostyk11 Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 03.09.09, 22:56
        Można skalkulować. Np. jeżeli koszt budowy wyniesie 1 miliard zł to
        na jednego mieszkańca Kielc "wypadnie" 5 000 zł. Myslę, że to
        będzie nie mniej niż 2 miliardy, a więc 10 000 zł na jednego
        mieszkańca Kielc. A potem możecie już sobie polatać!
        • michelange75 Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn 04.09.09, 01:01
          Na miotle na lysice.
          • Gość: aaa Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: 195.14.65.* 04.09.09, 08:35
            Ten tekst o "lataniu miotłą na Łysicę" jest typwoy dla buca z
            Krakowa lub Radomia. Skąd piszesz Mądralo? Uważasz, że skoro jest
            lotnsko w Krakowie, czy Rzeszowie dległe o ponad 100km, to jest to
            super alternatywa dla Kielc? W Kielcach rozwijają się dynamicznie
            Targi, drugie, co do wielkości w krajau po poznańskich, jesli tego
            nie wiesz. W w/w miatach tego nie ma. Naucz się szacunku dla innych,
            lotnisko jest temu regionowi niezbędne, tak samo jak drogi i kolej.
            • Gość: xqz targi a lotnisko IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.09.09, 09:27
              Targi ciągle buczą o konieczności budowy dla nich lotniska, bo
              inaczej to upadną. P. Mochoń nawet plecie, że lotnisko to tylko 2 km
              pasa startowego a dróg trzeba budować setki kilometrów W delegacji
              kieleckiej na rozmowach z p. Huebner jeszcze na więcej sobie
              pozwalał,
              A teraz wszystko po kolei; p. Mochoń musi tak mówić, bo tak nakazuje
              p. Lubawski bo inaczej to skończy jak p. Raczyński. Wniosek pierwszy
              p. Mochoń boi się i nie jest osobą suwerenną jak i jego firma.
              Targi zawarły numowę z lotniskiem w Masłowie i jak wspópracują; nie
              ma ze strony Targów żadnej informacji dla gości targowych że w
              Masłowie jest lotnisko, tak informuje się o sieci hoteli. Sa to
              informacje skromne takie jak geograficzne położenie lotniska w
              stopniach, minutach i sekundach w układzie dwóch podstawowych stron
              świata.Dalej podaje się informacje o pasie startowym i kategorii
              lotniska i wystarczą dwa wyrazy general aviation, o mozliwościach
              ladowania i startowania w nocy oraz tankowania dwóch rodzajów paliwa
              lotniczego, co lotnisko czyni od dawna;
              Można byłoby z lotnisk w Katowicach lub Krakowie zorganizować loty
              samolotami 10, 15 lub 20 miejscowymi ku radości targowych gości,
              którzy za to zapłaciliby. Ale p. Nowak z lotniczą przaeszłością w
              Masłowie nie ma o tym zielonego pojęcia .
              A jakie realia;nie ma ani jednej tablicy informacyjnej o lotnisku,
              nie ma na mapach regionalnych w ogóle zaznaczonego lotniska, jakby
              to była tajna baza wojskowa do bombardowań strategicznych,Jest w
              Masłowie jeden kierunkowskaz z napisem lotnisko, ale on do lotniska
              nie doprowadzi.
              Ale za to,żeby cokolwiek zrobić nawet na tym majątku co się posiada
              angażuje się ludzi niekompetentnych i to przez Lubawskiego/ dwie
              sztuki/ posła Mielcarza/ jedna sztuka/ marszałka Jarubasa/ jedna
              sztuka/ teraz kolej na Platformę,potem na PiS. Finał taki, że
              ci,ludzie nie potrafili nawet go gminy złożyć wniosku w sprawie
              zagospodarowania terenu a w imieniu tych próżniaków zrobili panowie
              Orlicz i Jarosiński ze Stowarzyszenia Lotnisko Kielce. Teraz podobno
              zwrócili się o opinię do ULC w sprawie rozbudowy pasa o 120
              m/idiotyzm jak agregaty prądotwórcze,rękawy podświetlane etc./ skoro
              nie ma nadal koncepcji zagospodarowania lotniska i pozyskania trzech
              łąk do rozbudowy pasa/. To osobista zasługa p. Jarubasa, który
              powołał na stanowiska ludzi na lotnisku bez wyobraźni, którym się
              wydaje, że to oni rządzą wojewówdztwem i wskazują marszałkowi drogi
              rozwoju lotniska ni próbującmsobie podporządkować całynUrząd
              Marszałkowski. Dobrze tak marszałkowi, sam tego chciał a Targom
              lotnisko jest tak pptrzebne jak obecne w Masłowie- domkampanii
              wyborczej niejakiego Lubawskiego.
              • Gość: szybownik Jak zlikwidowac Masłow !! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.09.09, 12:21
                Tak, poczynania tych panocków pseudo samorządowych do tego zmierzają !Co sobie
                ubzdurali ? Co chcą zrobić w miejsce lotniska ? Odpowiedzcie jak macie odwagę !
                Marszałek, prezesi spółki lotniskowej,rada nadzorcza, wójt, radni sejmiku, i
                wszyscy hamulcowi modernizacji lotniska.
                Te blefy ludzi z PSL to jawne kpiny !I ich mocodawcy w stolicy także!
              • Gość: hmm grunt to tajność IP: 77.223.220.* 05.09.09, 23:26
                W Kielcach chyba rządzi duch Stalina. Wszystko jest tajne, człOwiek nie wie
                nawet,że od lat mieszka w Centrum ŁĄCZNOŚCI Z KOSMOSEM, A W JEGO TELEFONIE
                GADAJĄ...JAKBY NIGDY NIC ... UFOLUDKI !! WŁADZE oczywiście TO UKRYWAJĄ !! :)
                Historia nie z tej planety, przerasta pomysły pana LEMA !
            • Gość: ___::___ Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.toya.net.pl 04.09.09, 14:55
              Targi sie paliły czyli było to kurczenie sie a nie rozwijanie
              zwijacie sie CK całe
              • Gość: jebać roboli Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 11:52
                sam się zwijaj mendo TOYA NET pewnie robolu z łodzi, na kolana przez Kielcami pachole wiejski
    • Gość: kibic Masłowa Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.09.09, 12:24
      Fajna sprawa. Teraz wiadomo kto za to odpowiada. Czytajcie :

      Ale za to,żeby cokolwiek zrobić nawet na tym majątku co się posiada
      angażuje się ludzi niekompetentnych i to przez Lubawskiego/ dwie
      sztuki/ posła Mielcarza/ jedna sztuka/ marszałka Jarubasa/ jedna
      sztuka/ teraz kolej na Platformę,potem na PiS.

      I co ?
      Zabawa na trawie masłowskiej trwa w najlepsze....
      • Gość: jan Re: Urząd Lotnictwa Cywilnego mówi "tak" dla lotn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.09, 22:41
        Cóż może ten chłopczyna z PSL , bez uzgodnienia z "wujami" z warszawki, palcem
        nie kiwnie.Pamietacie po co został wybrany? By spełniał polecenia "góry" PSL !

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka