Dodaj do ulubionych

Przesunięto termin otwarcia ofert na dokończeni...

04.02.13, 17:03
Do Q... nedzy , kiedy wreszcie , jakis rzad bedzie mial jaj by zmienic to kretynskie prawo o zamowieniach publicznych , ktore ZMUSZA do wybrania najtanszej ofrety... !!!
Obserwuj wątek
          • Gość: z Jesteś kolejnym, który pitoli jak potrzaskany IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.02.13, 12:57

            Temat był (i jak widać jest nadal) wałkowany od kilku dobrych lat. Radzę poczytać sobie choćby to:
            forum.gazeta.pl/forum/w,71,125626417,125654234,Re_2_pasy_w_jednym_kierunku_jeden_zawsze_w_remo.html
            Gdyby ci się nie chciało wyświetlić, to masz treść poniżej:
            ---
            > Budują najdrożej w Europie

            Dane za 2010 r średni koszt budowy autostrad za km na podstawie zestawień magazynu World Highways

            Austria - 12,9 mln euro
            Węgry - 11,9 mln
            Słowacja - 9,6 mln
            Czechy - 8,9 mln
            Niemcy - 8,2 mln
            Słowenia - 7,3 mln
            Chorwacja - 6,7 mln
            Dania - 5,9 mln

            Koszty budowy w Polsce za km na przykładzie niektórych odcinków przy przeliczeniu 1 euro = 4 zł

            A1 Stryków - Piątek - 6,8 mln euro za km
            A1 Piątek - Kutno - 14,2 mln euro za km
            A1 Kutno - 8,9 mln euro
            A1 Kutno - Kowal - 6,7 mln euro za km

            A1 Toruń - Włocławek - 6,8 mln euro za km
            A1 Włocławek - Kowal - 7,3 mln euro

            A1 obwodnica Łodzi (Stryków - Tuszyn) - 7,5 mln euro za km

            A1 Bełk - Świerklany - 23,5 mln euro za km
            A1 Maciejów - Sośnica - 30 mln euro
            A1 Piekary - Maciejów - 15,6 mln euro
            A1 Pyrzowice - Piekary - 28,5 mln euro za km

            A2 Stryków - Warszawa
            Odcinek A - 6,5 mln euro za km
            Odcinek B - 12,5 mln euro za km
            Odcinek C - 6,5 mln euro
            Odcinek D - 9,1 mln euro
            Odcinek A i C budują Chińczycy którzy jak ostatnio widać dali cenę z kosmosu.


            S3 Gorzów - Międzyrzecz - od 4,6 do 5,6 mln euro za km
            S3 Międzyrzecz - Sulechów od 4,6 przez 5,5 do 6,9 mln euro za km


            A4 Szarów - Brzesko - 8,4 mln euro za km
            A4 Brzesko - Tarnów - 7,5 mln euro
            A4 Tarnów - 10,4 mln euro
            A4 Tarnów - Dębica - 12,6 mln euro
            A4 Dębica - Rzeszów - 13,2 mln euro
            A4 Rzeszów - Jarosław
            A4 Jarosław - Radymno - 9,7 mln euro za km
            A4 Radymno - Korczowa - 9,3 mln euro

            Co do średniej ceny.
            Są odcinki drogi i są odcinki tańsze. Jakaś estakada nad bagnem czy większy most, większy węzeł lub nie daj boże tunel podwyższa znacząco koszty autostrady.
            Z drugiej strony budowa po płaskim przez jakieś nieużytki (jak S3) i można zejść do 5 milionów euro za km
            A1 w GOP i A8 jako obwodnica Wrocławia. A1 w GOPie to silnie zurbanizowany teren z szkodami górniczymi stąd najwyższe ceny. Również A8 we Wrocławiu - silnie zurbanizowany teren


            Co do odcinka A1 Toruń - Grudziądz.
            Już dawno by powstał za mniejsze pieniądze.
            Ale za rządów PiS minister Polaczek (mniej lub bardziej słusznie) na fali walki z układami i oligarchami takimi jak Kulczyk (który buduje A2) chciał odebrać koncesję na budowę A1 GTC na tym odcinku bo twierdził że zamiast ceny 7 mln euro za km proponowanej przez prywaciarza państwo wybuduje ten odcinek za 5-6 mln euro za km. Skarb państwa przegrał w sądzie z GTC a w międzyczasie wzrosły ceny materiałów budowlanych i ogólnie budownictwa ze względu na boom (które to ceny ostatnio znowu spadają ze względu na kryzys) skutkiem czego buduje się teraz A1 na tym odcinku za 10-11 mln euro za km kilka lat później

            To tyle w kwestii mitu budowania w Polsce najdrożej w Europie.
            -----
            W internecie łatwo znaleźć takie informacje, że koszt autostrad w USA waha się od 5.9 do 16.5 mln $ per mile per lane, czyli około 15 do 41 mln $ za kilometr.

            I tyle w temacie, wolacki pelikanie.

    • Gość: alojzy Przesunięto termin otwarcia ofert na dokończeni... IP: *.dynamic.chello.pl 04.02.13, 23:16
      Znowu przelozyli?
      Dlaczego mnie to nie dziwi ...
      Dlaczego gazeta nie zatytuluje artykulu 'GDDKIA znowu przeklada otwarcie ofert na A4 w woj. Podkarpackim' ? Czytam juz kolejny artykul o tym samym brzmiacy identycznie. Rozni sie tylko odcinek drogi. Wyjasnienia gdaki takie same od paru miesiecy. A czas leci i odcinki gotowe w 50% beda w tym trybie gotowe na koniec 2014 albo w 2015. W pierwotnych kontraktach o ile pamietam bylo 2 lata czasu na wykonanie od zera. (mialy byc na Euro2012).
      Zero jakiejs refleksji w tych artykulach. Tak to moge czytac depesze PAP'u ...
    • comrade Re: Przesunięto termin otwarcia ofert na dokończe 05.02.13, 09:23
      > Do Q... nedzy , kiedy wreszcie , jakis rzad bedzie mial jaj by zmienic to krety
      > nskie prawo o zamowieniach publicznych , ktore ZMUSZA do wybrania najtanszej of
      > rety... !!!

      Ty chyba nie wyobrażasz sobie co by się w tym kraju działo gdyby choć jeden przetarg wygrała firma z DROŻSZĄ ofertą niż konkurencja....
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka