Dodaj do ulubionych

Plany dla lotniska nierealne?

08.03.11, 15:04
NAjwazniejsze, ze bedziemy mieli lotnisko! Co z tego, ze nikt z niego nie bedzie latal? Niech sie opozycja martwi ;)
Obserwuj wątek
    • Gość: wielkoplanin Re: Plany dla lotniska nierealne? IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 08.03.11, 15:39
      Panie Muszynski pan powinien robić swoje czyli budowac lotnisko.w Polsce to jak w Rosji tichoj budziesz dalej jedziez .Dlaczego stolica przeszkadza w rozwoju regionu ...1.kolej szybka niet bo to lublin 2. autostrada czy droga 3. ekspresowa niet 4,lotnisko niet??????????????? 5 .siedziby spolek niet PGE 6.Zaklady pracy niet 7 Strefy ekonomiczne niet 8 .Budowa mostu dla 3 regionow w Kamiennj [opole lubelsk ].Nasi samozwancy medrcy zwawy wszystko wiedza naprzód gdzie wyrosnie kukurydza gdzie pyry.Ludzie sami czyli turysci zadecyduja czy lubelszczyzna jest warta oglondania a nie panowie z Wawy.Pozdrowienia z Poznania dla mieszkancow i budowniczych Lublina


      /amiennej
    • tmc1984 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Niere... 08.03.11, 16:47
      A ja sobie tak myślę, że Pan prezes Muszyński przyjął całkiem fajną strategię negocjacyjną. Na wejściu zlał tanie linie, a to może w przyszłości skutkować bardziej korzystną dla portu lotniczego umową. Bo co do tego, że będą stąd latać tanie linie nie ma żadnych wątpliwości. Sztuką jest dogadać się z nimi tak, by jak najmniej zostać wyrolowanym (proponuję poczytać w jaki sposób konstruują umowy tzw. low costy). A lobbing oczywiście będzie głośno krzyczał. Firmy lotnicze takie jak np. słynny RyanAir inwestują bardzo duże środki w tzw. consulting (czyt. lobbing). Zatrudniają m.in. naukowców z uczelni. Oczywiście za pośrednictwem firm consultingowych.
      • qqbek Re: 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Nie 08.03.11, 18:00
        tmc1984 napisał:

        > A ja sobie tak myślę, że Pan prezes Muszyński przyjął całkiem fajną strategię n
        > egocjacyjną. Na wejściu zlał tanie linie, a to może w przyszłości skutkować bar
        > dziej korzystną dla portu lotniczego umową. Bo co do tego, że będą stąd latać t
        > anie linie nie ma żadnych wątpliwości. Sztuką jest dogadać się z nimi tak, by j
        > ak najmniej zostać wyrolowanym (proponuję poczytać w jaki sposób konstruują umo
        > wy tzw. low costy). A lobbing oczywiście będzie głośno krzyczał. Firmy lotnicze
        > takie jak np. słynny RyanAir inwestują bardzo duże środki w tzw. consulting (c
        > zyt. lobbing). Zatrudniają m.in. naukowców z uczelni. Oczywiście za pośrednictw
        > em firm consultingowych.

        I to jest jakieś zdanie w temacie. GWL będzie rzecz jasna psy wieszać na lotnisku... prawda zaś jest taka, że ta inwestycja tak, czy inaczej, skazana jest na kroplówkę z dofinansowaniem od samorządu miasta i województwa.
        Tyle, że warto.

        W tym miejscu obiecuję latać choć raz w roku gdziekolwiek... byleby z lotniska w Lublinie, od chwili jego otwarcia, po moment mojego stetryczenia. Największe miasto na prawym brzegu Wisły po prostu nie może sobie pozwolić na brak lotniska. To, że tanie linie lotnicze chcą być tanie, dzięki nieformalnemu dofinansowaniu ich z pomocą zaniżonych opłat lotniskowych nie oznacza od razu, że to jest do przyjęcia dla operatorów lotnisk. Z resztą latałem już i z LOT-em i Lufthansą jak i z Ryanairem, Wizzairem i EasyJetem... gdy trzeba gdzieś zabrać d_pę w troki szybko (tzn. "w nagłym wypadku") to taniej wychodzą te "rejsowe" a nie te "tanie".
      • Gość: as Re: 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Nie IP: *.vlan106.corcoran.lubman.net.pl 08.03.11, 19:54
        A ja sobie tak myślę, że lubelskie władze z premedytacją postawiły na inwestycje prestiżowe, ale niestety takie, które nie mają szans na poprawę jakości życia w naszym regionie. Będą drogim kwiatkiem przy siermiężnym kożuchu. W przyszłości staną się kłopotliwym obciążeniem budżetu miasta i regionu. Trochę szkoda, że ostrzeżenia przed ich mizernymi efektami pojawiają się dopiero teraz.
            • Gość: J-k Re: 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Nie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.11, 18:34
              Bardzo trudno będzie osiągnąć stan, w którym lotnisko będzie dochodowe. Pomimo tego będzie to inwestycja niezwykle korzystna dla regionu. I z całą pewnością liczba pasażerów będzie bliższa (wyższa niż) 300 tys. niż 100 tys. (Na pewno stanie się to kosztem przede wszystkim Okęcia i częściowo Jasionki). Trudno znaleźć coś bardziej strukturalnie i permanentnie deficytowego (w Polsce) niż kolej a jednak nikt nie myśli o jej likwidacji a wręcz przeciwnie planuje się kolejne inwestycje.
              PS. Budowany stadion piłkarski w Warszawie będzie blisko 10 krotnie droższy niż lotnisko w Świdniku a i koszt jego eksploatacji będzie nieporównywalnie wyższy. Może zacznie na siebie zarabiać za jakieś 20-40 lat gdy wzorem swojego poprzednika przekształci się w bazar handlowy. A jednak się go buduje.
            • laskiewicz Warszawiak z Lublina? 13.03.11, 12:32
              No już dobrze, dobrze! Cały naród dopłaca do drugiej linii metra oraz do tunelu pod Wisłą kiedy tańszy byłby most w formie rury pleksi. Ale wiadomo, gdzie koryto - tam i pieniądze się znajdą.
      • Gość: ,M spokojnie IP: 83.238.201.* 08.03.11, 19:32
        napewno taki rzeszów bydgoszcz czy szczecin nie mają większych możliwości jesli idzie o liczbę mieszkańców/pasażerów. My oprucz świdnika i okolicznych miasteczek mamy jeszcze lwów i zagraniczne miejscowości. Inna sprawa to rozbudowany ośrodek akademicki z coraz większą liczbą zagranicznych studnetów. Kolejna sprawa że lubelskie oprucz opola i podkarpackiego to największa emigracja. Rzeszów lata do usa opole do niemiec nasi na wyspy. I tu trzeba szukać ludzi.Kolejna sprawa to czyste powietrze i turystyka. Traz będzie okazja do promocji
        • Gość: alter ego tajnosa Re: Świdnik można porównywać do lotniska w Mielcu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.11, 20:30
          Póki co niestety Lublin nie ma co się porównywać z Rzeszowem, lotniskiem o ugruntowanej pozycji. Przyszłe lubelskie lotnisko niech raczej porównuje się do lotniska w Mielcu, które jest bliżej Lublina i może stanowić dla niego realną konkurencję. Lotnisko w Mielcu ma już pas startowy, będzie testować nowy, innowacyjny system naprowadzania samolotów, a władze Mielca chcą znowu przywrócić ruch pasażerski.


          Rzeszowskie lotnisko ma regularne połączenia LOTu, Lufthansy, Ryanaira, sezonowe Yet Air i czarterowe. Rzeszów ma drugi pod względem długości pas startowy, obecnie budowany jest nowy terminal, drogi kołowania, nowa wieża kontroli lotów a Lublin póki co nie ma NIC. I lotnisko w Lublinie ma być docelowo REGIONALNYM PORTEM LOTNICZYM a Rzeszów jest MIĘDZYNARODOWYM. Tak więc porównywanie się do rzeszowskiego lotniska nie ma sensu.

          A wszystko dzięki naszym lubelskim posłom, którzy dopuścili, by o wiele mniejszy Rzeszów miał lotnisko już od wielu lat, a największe miasto na wschodzie będzie mieć lotnisko dopiero teraz i to regionalne. I jeszcze w Mielcu wyrasta nam konkurencja, która w przeciwienstwie do nas dysponuje już asfaltobetonowym pasem startowym i które już działa. Jeszcze jak Mielcowi uda się ściągnąć tanie linie lotnicze, a my będziemy zainteresowani WYŁĄCZNIE Lotem czy Lufthansą zostaniemy w polu, a mieszkancy Lubelszczyzny będą latać z Rzeszowa i Mielca.
        • Gość: Gosc Re: spokojnie IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 08.04.11, 12:56
          Gość portalu: ,M napisał(a):

          > napewno taki rzeszów bydgoszcz czy szczecin nie mają większych możliwości jesli
          > idzie o liczbę mieszkańców/pasażerów.

          Byłem ostatnio w Szczecinie i raczej porownywanie potencjału i możliwości takich miast jak Lublina, Rzeszowa i Bydgoszczy do Szczecina jest bardziej niz zabawne :)))
    • superracjonalista 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Niere... 08.03.11, 20:02
      Założenie optymistyczne -tanie linie 1 samolot dziennie mniej wiecej 140 osób razy 7 dni co daje 1000 osób tygodniowo,liniówki tradycyjne zero szans w pierwszym roku.Czartery max 2 na tydzień oczywiscie na spółę z innymi lotniskami max 140 osób tygodniowo przez 15 tygodni.
      Razem w bardzo optymistycznym założeniu daje to 54 tys osób rocznie.
      Ciekawe ile ten gość bierze wynagrodzenia miesięcznego.Jak dla mnie powinien natychmiast wylecieć,bo to totalny dyletant.
      • Gość: alter ego tajnosa Re: lotnisko w mielcu-konkurencja? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.11, 20:31
        Póki co niestety Lublin nie ma co się porównywać z Rzeszowem, lotniskiem o ugruntowanej pozycji. Przyszłe lubelskie lotnisko niech raczej porównuje się do lotniska w Mielcu, które jest bliżej Lublina i może stanowić dla niego realną konkurencję. Lotnisko w Mielcu ma już pas startowy, będzie testować nowy, innowacyjny system naprowadzania samolotów, a władze Mielca chcą znowu przywrócić ruch pasażerski.

        Rzeszowskie lotnisko ma regularne połączenia LOTu, Lufthansy, Ryanaira, sezonowe Yet Air i czarterowe. Rzeszów ma drugi pod względem długości pas startowy, obecnie budowany jest nowy terminal, drogi kołowania, nowa wieża kontroli lotów a Lublin póki co nie ma NIC. I lotnisko w Lublinie ma być docelowo REGIONALNYM PORTEM LOTNICZYM a Rzeszów jest MIĘDZYNARODOWYM. Tak więc porównywanie się do rzeszowskiego lotniska nie ma sensu.

        A wszystko dzięki naszym lubelskim posłom, którzy dopuścili, by o wiele mniejszy Rzeszów miał lotnisko już od wielu lat, a największe miasto na wschodzie będzie mieć lotnisko dopiero teraz i to regionalne. I jeszcze w Mielcu wyrasta nam konkurencja, która w przeciwienstwie do nas dysponuje już asfaltobetonowym pasem startowym i które już działa. Jeszcze jak Mielcowi uda się ściągnąć tanie linie lotnicze, a my będziemy zainteresowani WYŁĄCZNIE Lotem czy Lufthansą zostaniemy w polu, a mieszkancy Lubelszczyzny będą latać z Rzeszowa i Mielca.
      • Gość: LOL Re: 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Nie IP: *.sgyl.cable.virginmedia.com 09.03.11, 11:07
        superracjonalista, no zalozenia prawie dobre, tylko policz ze kazdy samolot przywozi okolo 140-150osob [mowimy o najwiekszych ktore beda tutaj latac cyzli B737 i A320] i tylez samo moze zabrac, wiec jedno ladowanie to sa dwie operacje lotnicze, przylot i wylot, tak wiec daje ci to juz okolo 280-300 pasazerow, a wiec twoje wyliczenia trzeba by pomnozyc razy 2, a to jest okolo 100k-120k pasazerow w drugim roku dzialalnosci, moim zdaniem to taki pulap jest realny, ale zebysmy mogli marzyc o 300-500k to trzeba by wybudowac porzadne drogi w strone chelma, zamoscia itd. a to jeszcze potrwa, chociaz jak widac buduwa ekspresowki do piask idzie dosyc energicznie

        latam do polska okolo 3-4 razy w roku, wiec jesli beda wygodne polaczenia [nawet moze byc krotka przesiadka] to chetnie bede latal do lublina/swidnika, wowczas mozna mnie doliczyc jako srednio 8 pasazerow rocznie [4 przyloty/ 4 wyloty], wraz z najblizsza rodzina/znajomymi z lublina i okolic takze mieszkajacymi za granica jestesmy mysle ze w stanie wygenerowac srednio ruch w postaci okolo 150-200 pasazerow rocznie
        • Gość: mix-er Re: 300 tys. pasażerów lotniska w ciągu roku? Nie IP: 173.233.211.* 09.03.11, 16:37
          "Superracjonalista, no zalozenia prawie dobre, tylko policz ze kazdy samolot przywozi okolo 140-150osob [mowimy o najwiekszych ktore beda tutaj latac cyzli B737 i A320] i tylez samo moze zabrac, wiec jedno ladowanie to sa dwie operacje lotnicze, przylot i wylot, tak wiec daje ci to juz okolo 280-300 pasazerow"

          Szanowny (lub szanowna) "LOL" zaklada, ze samoloty beda mialy 100% miejsc zajetych a to jest, po prostu, UTOPIA. Tego w swoim modelu biznesowym nie zaklada zadna linia lotnicza!
      • Gość: leszeke Re: Plany dla lotniska nierealne? IP: 212.244.214.* 09.03.11, 09:36
        Dodam do tych kierunków emigracji jeszcze Włochy i Norwegię. To jeden ze strumieni pasażerów. I proszę nie mówić, że ci ludzie nie latają. Zobaczcie na innych polskich lotniskach ile jest ludzi w dresach i adidasach ...

        Drugi strumień to czartery turystyczne - ciekawe czy szanowni oponenci zdają sobie sprawę ilu turystów z Lublina (+ szeroko rozumiane okolice) zmuszonych jest latać nie tylko z Warszawy, ale też np. Katowic, czy nawet Poznania ? Wbrew pozorom takie wyjazdy są już dostępne dla bardzo szerokiej grupy ludzi - a będzie dla jeszcze szerszej jeśli nie trzeba będzie poświęcać dodatkowych kilkunastu godzin na dojazd do miejsca skąd można polecieć.
        • Gość: Antymalkontent Re: Plany dla lotniska nierealne? IP: *.tktelekom.pl 09.03.11, 10:32
          To może Ci szanowni eksperci wytłumaczą dlaczego na Okęciu 8% ruchu rocznie generują Ci podobno biedni mieszkańcy lubelskiego?Dodam,że 8% na Okęciu = 800 tysięcy pasażerów rocznie. Dodajmy do tego czartery,turystykę,zagranicznych studentów,biznes i ruch z innych polskich lotnisk z których latają lubelacy i okaże się,że lotnisko w Świdniku ma na dzień dzisiejszy potencjał na 1mln pasażerów rocznie! Pogrubiłem potencjał, bo dużo zależy własnie od organizacji siatki połączeń ale na początek zgarnięcie 1/3 tego potencjału nie wydaje się nierealne.

          Druga kwestia to to,że zabierając pasażerów Okęciu i Jasionce kurczymy potencjały tych lotnisk i regionów i naturalnym jest,że oni będą dyskredytować lotnisko w Świdniku zanim jeszcze zdąży odlecieć z niego pierwszy samolot.

          Zobaczcie sami ile pieniędzy jesteście zmuszeni zostawić w Warszawie czy Rzeszowie nabijając kabze tym miastom/regionom:

          *dojazd/powrót
          *parking
          *bilet na lot/opłaty lotniskowe
          *kupowanie pierdół na lotnisku typu kawa,kanapki,gazety itp

          i teraz przemnóżcie to przez 800 tysiecy (samo Okęcie) - to będą dla nich wymierne straty więc nie ma co się dziwić,że walczą o "swoje".

          Do tego oszołoma co pisze o "międzynarodowym" lotnisku w Jasionce i jakimś wielkim hubie który ma niby powstać w Mielcu: chciałbym Ci powiedzieć,że nie zrobisz z Rzeszowa i okolicznych wsi aglomeracji tylko dlatego,że nazwiesz to "aglomeracją" tak samo przydomek "międzynarodowy" nie uczyni automatycznie z lotniska w Jasionce wielkiego huba:)

          Ciekawy jestem o ile spadnie ruch w Rzeszowie jak Świdnik ruszy.Po tym jak trzęsą porami na forach podkarpacianie wnioskuje,że spadek ten może być znaczny:)
          • Gość: LOL Re: Plany dla lotniska nierealne? IP: *.sgyl.cable.virginmedia.com 09.03.11, 11:29
            no to sie usmialem z tych twoich zalozen, teoretycznie mozna przejac te 8% tylko ze siatka polaczen musi byc taka sama, bo co komu po lotnisku skoro nigdzie z niego nie poleci i dalej bedzie sie tlukl do wawa, lub na inne lotnisko bo zwyczajnie z lublina nie doleci tam gdzie chce !

            do tego dolicz ze z wawy masz polaczenia transatlantyckie, z lublina takich nie bedzie bo pas za krotki no i sa zwyczajnie ekonomicznie nieoplacalne z tak malego lotniska, a do tego lublin to nie podchale i gorali latajacych do chicago u nas ni ma

            lot planuje urochomic polaczenia dalekowschodnie, te takze z lublina NIE BEDZIE, a to jest kierunek gdzie ruch ciagle rosnie i rosl bedzie,

            tak wiec cala masa potencjalnych pasazerow z tych 8% odpada bo zwyczejnie nie doleca tam gdzie chca, jak sie uda przejac te 100tys to bedzie dobrze

            ja stawialbym na 35-50tys w 1 roku i moze te 100-120tys w drugim, na wiecej nie ma co liczyc, no chyba ze samorzad sypnie grubymi milionami i zaplaci ryanair'owi pare mln £ to wowczas i bedzie dokad latac

          • styro Re: Plany dla lotniska nierealne? 09.03.11, 13:28
            Gość portalu: Antymalkontent napisał(a):

            > To może Ci szanowni eksperci wytłumaczą dlaczego na Okęciu 8% ruchu rocznie gen
            > erują Ci podobno biedni mieszkańcy lubelskiego?Dodam,że 8% na Okęciu = 800 tysi
            > ęcy pasażerów rocznie. Dodajmy do tego czartery,turystykę,zagranicznych student
            > ów,biznes i ruch z innych polskich lotnisk z których latają lubelacy i okaże si
            > ę,że lotnisko w Świdniku ma na dzień dzisiejszy potencjał na 1mln pasaże
            > rów rocznie! Pogrubiłem potencjał, bo dużo zależy własnie od organizacji siatki
            > połączeń ale na początek zgarnięcie 1/3 tego potencjału nie wydaje się niereal
            > ne.

            No wlasnie - Tobie sie wydaje. Ja tez bym chcial wiele, a prawda jest taka, ze Polska (z Okeciem nawet) to lotniczy zascianek Europy. Chcialbym, aby spelnily sie Twoje marzenia, ale badzmy realistami - ten rynek tak nie funkcjonuje, rozmowy sa dlugie, wyczerpujace i to linia lotnicza podejmuje decyzje.
            >
            > Druga kwestia to to,że zabierając pasażerów Okęciu i Jasionce kurczymy potencja
            > ły tych lotnisk i regionów i naturalnym jest,że oni będą dyskredytować lotnisko
            > w Świdniku zanim jeszcze zdąży odlecieć z niego pierwszy samolot.

            Bzdura. Nikt nikogo nie zamierza dyskredytowac. Okecie robi swoje, Jasionka robi swoje i Wy tez robcie swoje. Podsycanie antagonizmow regionalnych nijak ma sie do tematu i swiadczy o piszacym. Ja jestem z Rzeszowa, ale kibicuje Waszemu portowi i nie odbieram go jako zagrozenia dla Jasionki.
            >
            > Zobaczcie sami ile pieniędzy jesteście zmuszeni zostawić w Warszawie czy Rzeszo
            > wie nabijając kabze tym miastom/regionom:
            >
            > *dojazd/powrót
            > *parking
            > *bilet na lot/opłaty lotniskowe
            > *kupowanie pierdół na lotnisku typu kawa,kanapki,gazety itp
            >
            Znow bzdura. dojazd i powrot - chyba tankujesz w Lublinie, wiec tam zostawiasz kase, parking? W Rzeszowie jest bezplatny - mozesz i na miesiac zaparkowac, bilet? Nie w Rzeszowie czy Warszawie zostawiasz pieniadze, ale w irlandii - jesli chodzi o Ryanaira. Tak piszesz tylko, aby pisac?

            > Do tego oszołoma co pisze o "międzynarodowym" lotnisku w Jasionce i jaki
            > mś wielkim hubie który ma niby powstać w Mielcu: chciałbym Ci powiedzieć,że nie
            > zrobisz z Rzeszowa i okolicznych wsi aglomeracji tylko dlatego,że nazwiesz to
            > "aglomeracją" tak samo przydomek "międzynarodowy" nie uczyni automatycznie z lo
            > tniska w Jasionce wielkiego huba:)

            No, bo to sa zupelnie inne kwestie.Lotnisko w Lublinie bedzie mialo prawie taka sama range co Rzeszow - oba porty beda miedzynarodowe i regionalne (tyle, ze Rzeszow jest w TEN-T). Ani Lublin, ani Rzeszow Krakowem czy Warszawa nigdy nie beda, wiec zmuszone sa grac lige nizej. Taka jest prawda. Hub w Polsce na dzien dzisiejszy jest tylko jeden i jest to Warszawa. Krakow w swojej strategii na najblizsze lata zapowiedzial stworzenie hubu na Balicach, wiec sciemniac o hubie w Rzeszowie czy Mielcu to nie mnie.
            >
            > Ciekawy jestem o ile spadnie ruch w Rzeszowie jak Świdnik ruszy.Po tym jak trzę
            > są porami na forach podkarpacianie wnioskuje,że spadek ten może być znaczny:)

            Nikt nie trzesie porami. Ja Wam zycze nawet miliona pasazerow w pierwszym roku, ale badzmy realistami - nie jest latwo sciagnac przewoznika. Ile straci Rzeszow jak Swidnik ruszy? Jesli beda dokladnie te same trasy, w tych samych godzinach i cenach to maksymalnie do 30% pasazerow.
            • Gość: Antymalkontent Re: Plany dla lotniska nierealne? IP: *.tktelekom.pl 09.03.11, 13:50
              @styro
              Po pierwsze nie odnosiłem się do Twoich wypowiedzi i jeśli jesteś przeciwko antagonizmom regionalnym to radze odpisywać temu oszołomkowi który wyjeżdża tu z Rzeszowem i Mielcem.


              *To gdzie i jak Ja wydaje swoje pieniądze wiem chyba lepiej od Ciebie,nie sądzisz?

              * 30% straty to dla lotniska mało?

              *Lublin gra ligę niżej niż Kraków.Rzeszów to dwie ligi niżej od Krakowa.
              • styro Re: Plany dla lotniska nierealne? 09.03.11, 19:39
                Gość portalu: Antymalkontent napisał(a):

                > @styro

                > *To gdzie i jak Ja wydaje swoje pieniądze wiem chyba lepiej od Ciebie,nie sądzi
                > sz?

                Oczywiscie. Wiesz nawet lepiej ode mnie, ze wydajesz Twoje w pocie czola zarobione pieniadze na bezplatnym parkingu lotniska w Rzeszowie.
                >
                > * 30% straty to dla lotniska mało?

                Bardzo duzo. Ale chyba nie myslisz, ze tyle Jasionka straci. Czesc ludzi z Lublina nadal bedzie latala, bo beda im lepiej pasowaly godziny odlotow, ceny czy trasy. Chyba nie sadzisz, ze Lublin dostanie dokladnie te same trasy co Rzeszow? Nie wierze w to - a tak musialoby sie stac, aby wszyscy z Waszego regionu, ktorzy lataja dzisiaj z Rzeszowa, zaczeli latac tylko z Lublina. Czyli mowimy o ok 30% pasazerow jakich odprawia dzis nasz port.
                >
                > *Lublin gra ligę niżej niż Kraków.Rzeszów to dwie ligi niżej od Krakowa.

                To jest to Twoje nie podsycanie antagonizmow. Ja nadal smiem twierdzic, ze Lublin i Rzeszow beda graly w tej samej lidze i tego Wam zycze od serca. Szkoda, ze nie zargumentowales swojej wypowiedzi, bo naprawde jestem ciekawy dlaczego tak myslisz.

                Wiesz, 5 lat temu ja tez mialem glowe pelna marzen i poboznych zyczen, marzyla mi sie Jasionka wielka z Wizzem, z Air Europa, Spanair, Air Baltic - zycie zweryfikowalo marzenia. Rzeszow, Lodz, Szczecin, Lublin to poki co porty skazane na LCC typu wizz czy Ryanair plus dogorywajacy LOT z polaczeniem do Warszawy (na ktore z racji odleglosci Lublin nie moze liczyc) czy Lufa . I tyle! Owszem, mozesz napisac, ze Lublin jest duzo wiekszy od Rzeszowa - to prawda. Ale poki co to Rzeszow ma te polaczenia jakie ma a nie Lublin i uwierz, troche lat uplynie zanim obsluzycie tylu pasazerow co Rzeszow. I zycze Wam, aby stalo sie to jak najwczesniej. A jak Lublin z racji wielkosci przescignie Rzeszow to wtedy, w nowym juz watku z przyjemnoscia przyznam Ci racje.
        • Gość: henryk Re: Plany dla lotniska nierealne? IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.03.11, 11:37
          Bilgoraj [mieszkancy ]wyjezdza duzo do pracy za granica bardzo się cieszy z budowy lotniska w Lublinie.Mam pytanie z kond Rzeszów i Mielec nazbiera pasazerow jezeli na lubelszczyznie powstanie patriotyzm lokalny ,ktory mowi aby region sie rozwijal dajmy mu prace i kase [oplata za bilet i kounikacje]lubelszcyzna sie rozwija turystycznie 1 Zamosc ,Krasnobrud,Zwierzyniec ,Chelm LublinPulawy Kazimierz ,Nałeczow Kozłowka muzeum czy ciekawa Biała Podlaska

    • Gość: Wojtas_Wojtas Wszystko jest realne IP: *.network-i.net 09.03.11, 10:52
      Wbrew wypowiedziom specjalistów uważam, że port lotniczy w Lublinie osiągnie założone prognozy. Oczywiście nie obejdzie się bez tanich linii. Oto argumenty za:
      1. Proszę zauważyć że w UK i Irlandii mieszkańcy województwa lubelskiego stanowią jedną z większych społeczności (cóż jesteśmy najbiedniejszym województwem) Latam co tydzień z warszawy do londynu i przez ostatnie dwa lata zawsze spotykałem na pokładzie przynajmniej kilka osób z lbn i okolic...Więc potencjał dla tanich linii jest spory. Wizzair lub Ryanair inne tanie linie to w Polsce margines. Stawiał bym na Wizzair, który traktuje Polskę jako swoją bazę i silnie w PL inwestuje.
      2. Połączenie kolejowe. Jak ktoś często lata wie jakie to ważne. Wsiadasz na dworcu głównym w Lbn i kolejka dowodzi cię praktycznie pod same drzwi lotniska. To duży atut dla ludzi dojeżdżających pociągiem do Lbn. Mam nadzieję, że nasze lotnisko nie pójdzie w ślady Krakowa (beznadziejna kolejka na lotnisko, w lecie darmowa sauna, z kolejki do terminala jeszcze trzeba dojechać autobusem) tylko zrobi coś tak wygodnego wzorując się np lotnisku w Birmingham
      3. Przy dobrej promocji powinno udać się przyciągnąć pasażerów za wschodniej granicy
      4. Czartery. W końcu mieszkańcy Lubelszczyzny nie będą musieli jeździć do warszawy żeby polecieć na wakację. Tutaj też uda się pozyskać sporo pasażerów
      5. Połączenia lokalne LOT. LOT teraz ostro inwestuję w siatkę regionalnych połączeń. Jeśli zaproponuje ciekawe połączenia może to być ciekawa alternatywa do podróży samochodem (lbn-krak, lbn-gdansk)

      Spójrzmy na Rzeszów. Na początku lotnisko składało się z kilku baraków i obsługiwało loty krajowe, dwa loty do UK w tygodniu i jeden lot do NY (LOT) Proszę zobaczyć jak teraz wygląda siatka połączeń z tego lotniska. Uważam, że Lublin ma dużo większy potencjał.
      • Gość: poznaniak Re: Wszystko jest realne IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.03.11, 11:26
        Budowniczowie lotniska
        Lublin -robie swoje czyli budujce z mozliwoscia powiększenia lotniska .....poniewaz zal dupe sciska sąsiednim regionom -takim jak Rzeszów Mielec oraz stolica i tu będa podkadać będa nogi nogi pod inwestycje ponizac region ludzi a ludzie sami maja swoj rozum i powinni wspierac lotnisko LUBELSKIE .Obiecuje ze biedny region ma atuty turystyczne i pogon za praca,dlatego smieszy mnie lotnisko w Mielcu ,ktore zabeze pasażerów z Rzeszowa .Dlatego dziś caly region powinien stanąć w szeregu za szybkim i dobrym lotniskiem Lubelskim .Budowac [chociaz poszezac naprawiac drogi z Bilgoraja Tomaszowa ,Hrubieszowa ,Zamoscia po to aby ci ludzie szybciej dojechali do lotniska Lubelskiego ,tego wam i sobie życzy poznaniak z rodowodem Lubelskim .
        • styro Re: Wszystko jest realne 09.03.11, 13:15
          Gość portalu: poznaniak napisał(a):

          > Budowniczowie lotniska
          > Lublin -robie swoje czyli budujce z mozliwoscia powiększenia lotniska .....poni
          > ewaz zal dupe sciska sąsiednim regionom -takim jak Rzeszów Mielec

          Zapewniam Cie, ze nikomu zal nic nie sciska. Mielec nie ma lotniska komuniakcyjnego i mial nie bedzie, bo nie ma to racji bytu, a Rzeszow? Rzeszow Wam zyczy jak najlepiej... wiec nie podsycaj jakichs glupich, chorych antagonizmow.
          > dlatego smieszy mnie lotnisko w Mielcu ,ktore zabeze pasażerów z Rzeszowa

          Nic nie zabierze. Lotnisko w Rzeszowie nadal jest na minusie, utrzymanie drogi startowej zdatnej do przyjmowania operacji lotniczych w zimie jest piekielnie drogie. Mowi sie, ze aby lotnisko wyszlo na plus musi odprawic rocznie powyzej ok 600.000 pasazerow. Wiec lotnisko w Mielcu, blisko Rzeszowa nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Owszem dla bizjetow, czy malych prywatnych samolotow - jak najbardziej, ale nie bedzie to lotnisko komunikacyjne.
        • Gość: bosmab Re: Wszystko jest realne - czyli fantasci na foru IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.11, 19:26
          Póki co niestety Lublin nie ma co się porównywać z Rzeszowem, lotniskiem o ugruntowanej pozycji. Przyszłe lubelskie lotnisko niech raczej porównuje się do lotniska w Mielcu, które jest bliżej Lublina i może stanowić dla niego realną konkurencję. Lotnisko w Mielcu ma już pas startowy, będzie testować nowy, innowacyjny system naprowadzania samolotów, a władze Mielca chcą znowu przywrócić ruch pasażerski.

          Rzeszowskie lotnisko ma regularne połączenia LOTu, Lufthansy, Ryanaira, sezonowe Yet Air i czarterowe. Rzeszów ma drugi pod względem długości pas startowy, obecnie budowany jest nowy terminal, drogi kołowania, nowa wieża kontroli lotów a Lublin póki co nie ma NIC. I lotnisko w Lublinie ma być docelowo REGIONALNYM PORTEM LOTNICZYM a Rzeszów jest MIĘDZYNARODOWYM. Tak więc porównywanie się do rzeszowskiego lotniska nie ma sensu.

          A wszystko dzięki naszym lubelskim posłom, którzy dopuścili, by o wiele mniejszy Rzeszów miał lotnisko już od wielu lat, a największe miasto na wschodzie będzie mieć lotnisko dopiero teraz i to regionalne. I jeszcze w Mielcu wyrasta nam konkurencja, która w przeciwienstwie do nas dysponuje już asfaltobetonowym pasem startowym i które już działa. Jeszcze jak Mielcowi uda się ściągnąć tanie linie lotnicze, a my będziemy zainteresowani WYŁĄCZNIE Lotem czy Lufthansą zostaniemy w polu, a mieszkancy Lubelszczyzny będą latać z Rzeszowa i Mielca
        • zubelz Re: Plany dla lotniska nierealne? 09.03.11, 23:51
          zubelz napisał:

          > Tu nie chodzi o koszty tylko o "prestiż" Lotnisko zawsze będzie można zamknąć i
          > zrobić z niego największy parking po tej stronie Wisły.
          Będzie droga i szynobus, więc będzie można z Lublina uczynić miasto ekologiczne. Mieszkańcy i przyjezdni będą zostawiać swoje samochody na tym parkingu a do miasta rowerkiem lub komunikacją miejską. Wreszcie miasto nie będzie dopłacać do tej niby komunikacji. ZTM chyba się do tego przymierza bo zlecili znowu jakieś badania i ułożenie rozkładu jazdy a może te badania mają dowieść celowości utrzymania ZTM bez autobusów?
      • Gość: gtw Rzeszów - Lublin, rozwiewam kilka mitów IP: *.fotki.com 11.03.11, 09:30
        1. bezpłatny parking na lotnisku w Rzeszowie - tak, ale do czasu, parking był budowany za kase uniją, więc nie może póki co byc traktowany jako inwestycja komercyjna i przynosić zysku, po 5 latach od zakończenia inwestycji mozna już wprowadzić opłaty

        2. pasażerowie ze Lwowa - Lwo poki co ma wlasne lotnisko, a jesli już to Ukraińcy polecą z Rzeszowa, dokąd bedą mieli i bliższe i lepsze połączenie wyremontowaną droga po swojej stronie granicy (remont istniejącej drogi trwa, na budowę nowej autostradę nie dostali gwarancji rządowych), a po polskiej nową autostradą A4

        3. obecnie lotnisko w Rzeszowie ma nieco ponad 500 tys. pasażerów rocznie w ruchu regularnym plus kilkadziesiąt tysięcy w ruchu czarterowym, ruch w znacznej mierze generowany jest przez polaczenia z Warszawą (3 dziennie), ktorych Lublin mieć nie będzie

        4. Lufthansa - najbardziej trafione połączenie z Franfurtme skąd mozna lecieć do calego swiata, połaczenie obsługiwane jest prze 80-miejscowe Bombardiery, zwykle obłozone na 3/4 miejsc, Lublin raczje nie wygeneruje większego ruchu, lufthansa badała połączenia z Rzeszowem kilka lat nim zdecydowala się otworzyć połaczenie, trudno przypuszczać, że w przypadku Lublina bedzie inaczej

        5. Ryanair - połaczenia z Rzeszowa do kilku miast w UK, plus Dublin i Hiszpania, aby "zachęcić" do utrzymania Ryanaira urząd marszałkowski dopłaca kilka mln zl rocznie, trudno przypuszczać aby Ryanair blagal na kolanach Lublin o pozwolenie na loty

        Życzę mimo wszystko powodzenia, chociaż widomo że wielkie plany są nierealne i z sufitu wzięte.
        • styro Re: Rzeszów - Lublin, rozwiewam kilka mitów 11.03.11, 12:20
          Gość portalu: gtw napisał(a):

          > 1. bezpłatny parking na lotnisku w Rzeszowie - tak, ale do czasu, parking był b
          > udowany za kase uniją, więc nie może póki co byc traktowany jako inwestycja kom
          > ercyjna i przynosić zysku, po 5 latach od zakończenia inwestycji mozna już wpro
          > wadzić opłaty
          >

          O ile z reszta Twojego postu sie zgodze, o tyle w pierwszym punkcie nie masz racji. W Rzeszowie spieprzyli sprawe i nawet po 5 latach nie moga wprowadzic oplat za parkowanie:
          "Lotniskowy parking jest bezpłatny pomimo, że wybudowano system poboru opłat za parkowanie - jest to bez wątpienia duże udogodnienie dla pasażerów, ale na takim rozwiązaniu port traci wielkie pieniądze. Z czego to wynika i kiedy Spółka Lotniskowa planuje wprowadzenie opłat za parkowanie?

          Parking to inwestycja, która została zrealizowana kilka lat temu. Spółka jako taka nie miała na to żadnego wpływu. Gdyby teraz Spółka miała realizować podobną inwestycję, to na pewno zadbałaby o to, aby była możliwość korzystania z parkingu w systemie odpłatnym. Niestety, opinia prawna z UOKiK, którą dysponujemy głosi, że parking z racji tego, iż został wybudowany za unijne pieniądze, nie może być wykorzystywany do działalności komercyjnej. W dodatku bezterminowo. W tej sytuacji borykamy się ze sporym problemem, wspomagają nas w tym nasi europarlamentarzyści, bo w sytuacji kiedy faktycznie uruchomilibyśmy ten system poboru opłat, zaistniałoby realne zagrożenie cofnięcia nam dotacji unijnych - nie tylko względem parkingu, ale względem wszystkich projektów, w których uczestniczymy. Byłoby to działanie skrajnie ryzykowne, którego oczywiście nie chcemy podejmować."

          To fragment wywiadu, ktory mozecie przeczytac TUTAJ a w ktorym mowa jest tez m. in. o Lublinie:
          "Za kilka lat zostanie oddane do użytku lotnisko w Lublinie i niektórzy twierdzą, że w związku z tym Jasionka może stracić nawet 30% pasażerów, którzy dziś odlatują z Rzeszowa. W niedługim czasie dobiegnie także końca modernizacja lotniska we Lwowie. Droga startowa zostanie wydłużona o 700 m, godzinna przepustowość terminala wyniesie 1220 pax, a cała modernizacja zamknie się kwotą 200 milionów dolarów. Jak władze lotniska zapatrują się na ten problem? Czy Lublin i Lwów okażą się mocną konkurencją dla Jasionki?

          Cieszymy się, że lotnisko w Lublinie się buduje, nie traktujemy tego lotniska jako zagrożenia dla nas. Nasze lotnisko jest ustabilizowane, obchodziło w zeszłym roku 60-lecie istnienia. Trudno byłoby mówić w tym momencie, że budowane opodal lotnisko wymaże nas z mapy lotnisk w kraju. Jesteśmy jako jedno z ośmiu polskich lotnisk w europejskiej sieci TEN-T, więc jesteśmy ważnym ogniwem tejże sieci transportowej, do której Lublin dopiero aspiruje. Trzymamy więc kciuki, życzymy powodzenia, ale absolutnie nie podejmujemy żadnych działań, które by miały na celu jakąkolwiek „dywersję” w stosunku do budującego się lotniska w Lublinie. "

          Dedykowane wszystkim chcacym wzbudzic idiotyczne wojenki miedzy naszymi regionami.
          • Gość: gtw Re: Rzeszów - Lublin, rozwiewam kilka mitów IP: *.fotki.com 11.03.11, 12:29
            zgoda, byłem nieprecyzyjny, jako inwestycję dofinansowaną ze środków UE należy traktować cała kompleksową rozbudowę lotniska

            po jej ostatecznym zakończeniu, miożna bedzie pobierac opłaty

            ty czytałeś wywiad, ja rozmawiałem z osoba ze spolki lotniskowej ktora do bolu zna temat bo w nim na codzień siedzi

            inna sprawa, ze parking jest rzeczą wtórna do tematu wątku, tak czy owak, ważne że jest, moim zdanie naważniejsze jest teraz budowa łącznika do wezła autostradowego
            • styro Re: Rzeszów - Lublin, rozwiewam kilka mitów 11.03.11, 12:53
              Gość portalu: gtw napisał(a):


              > po jej ostatecznym zakończeniu, miożna bedzie pobierac opłaty

              Nie. Nie bedzie mozna. Chyba, ze wydarzy sie cos szczegolnego i europoslowie w Brukseli cos wymysla. Jesli nie moze minac i 20 lat a lotnisko nie bedzie moglo pobierac kasy za parking. Zapieprzyli i to dobrze.
              >
              > ty czytałeś wywiad, ja rozmawiałem z osoba ze spolki lotniskowej ktora do bolu
              > zna temat bo w nim na codzień siedzi

              No widzisz - jakbys zwrocil uwage, to dostrzeglbys, ze ja tez rozmawialem z osoba ze spolki lotniskowej :)))

              No ale nie robmy chlopakom z Lublina OT, bo zaraz nas przegonia - jak cos to wal na priva.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka