Dodaj do ulubionych

Lepsza Niedźwiada niż Świdnik !

16.11.05, 08:26
Wnioski z prezentacji projektu inwestycyjnego pt. Międzynarodowy Port
Lotniczy Lublin-Niedźwiada dla Lubelskiej Izby Gospodarczej.


W środe 9 listopada 2005 Lubelska Izba Gospodarcza wraz z Urzędem
Marszałkowskim Województwa Lubelskiego zorganizowała prezentację projektu
lotniska w Niedźwiadzie.
Przedstawiono projekt budowy tego lotniska, który współgra z koncepcją
demonopolizacji i decentralizacji przewozów międzynarodowych do lotnisk
regionalnych. Lotnisk takich jak Niedźwiada, o kodzie referencyjnym 4D i II,
III poziomie przewozów. Lotniska tak oznaczone obejmują swoim zakresem
przewozy międzynarodowe o średnim zasięgu oraz intensywne przewozy krajowe,
do których potrzebny jest pas startowy 2800 m lub więcej gdyż np. B.747
potrzebuje już pasa 3200 m - jak w Rzeszowie. Na decentralizacji przewozów
lotniczych traci oczywiście Warszawa, więc łatwiej jest zaakceptować budowę
małego lotniska, niż pełnowartościowego portu lotniczego, a tym samym
utrzymać w zależności od siebie Lublin.
Ogólna polityka demonopolizacji przewozów lotniczych z portów centralnych do
portów regionalnych jest w pełni popierana przez Komisję Europejską i wpisuję
się w koncepcję „Otwartego Nieba”.
Kolejną, niewątpliwą zaletą tego projektu są przewozy niskokosztowe zwane
popularnie „low cost”, ten rodzaj przewozów jest niezbędny dla woj.
lubelskiego. Przewoźnicy typu „low cost” używają ciężkich samolotów np. typu
B 767, które zabierają około 200 pasażerów na pokład. Dzięki temu koszty
eksploatacji samolotu rozkładają się na większa liczbę pasażerów, co skutkuje
tanimi biletami na przewozy lotnicze, małe samoloty nie mogą być typu „low
cost” w tym znaczeniu.
Konferencja wykazała, że sprawa budowy lotniska budzi wielkie emocje,
samorządy województwa lubelskiego wykazują determinację do uruchomienia
transportu lotniczego dla mieszkańców regionu. Niedosyt związany z brakiem
odpowiedzi na zasadne pytania stawiane głównie przez przeciwników budowy
lotniska w Niedźwiadzie był spowodowany tym, że jesteśmy w końcowej fazie
negocjacji z inwestorem strategicznym i ujawnianie tych danych osłabiłoby
pozycję negocjacyjną. Wszystkie pytania były istotne i przeanalizowanie ich
pozwoli na wyciągnięcie właściwych wniosków. Dobrze, że nie doszło do
polemiki pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami projektu, bo konferencja
trwałaby do wieczora. Konferencję oceniam bardzo dobrze, a lotnisko dla
Lublina wybuduje ta spółka, która pozyska środki finansowe.
Spółka Międzynarodowy Port Lotniczy Lublin-Niedźwiada S.A. posiada niezbędną
dokumentacją czyli: Koncepcją Programowo-Przestrzenną, Zezwolenie na
założenie lotniska, Studium Przedinwestycyjne (Pre-feasibility study). Z tych
dokumentów i analiz wynika jednoznacznie, że biznes lotniczy rozwija się w
Polsce bardzo dobrze bazując głównie na przewoźnikach typu „low cost” lecz
nie tylko, gdyż tanie linie nie przewożą towarów. Nie należy więc
bagatelizować roli przewoźników „narodowych” którzy oprócz przewozów
pasażerskich realizują także przewozy cargo, co powoduje iż „narodowe” linie
lotnicze są niezbędne na pełnowartościowych lotniskach. Najlepszym
weryfikatorem wszystkich tych analiz, dokumentów, koncepcji jest inwestor
strategiczny, bo to jemu najbardziej zależy na zwrocie poniesionych nakładów.
Ponadto po 20-tym listopada rozpoczyna się wykup gruntów pod lotnisko,
kupienie pierwszego hektara, przez specjalnie do tego utworzoną grupę przy
UM, spowoduje nieodwracalność budowy lotniska w Niedźwiadzie. I dlatego
mówienie, że podczas konferencji Niedźwiada przegrała ze Świdnikiem jest
lekkim nieporozumieniem, o czym będzie można się przekonać już niedługo.

Prezes Zarządu
Zbigniew Lewartowicz
Obserwuj wątek
    • Gość: za-lotnik Re: Lepsza Niedźwiada niż Świdnik ! IP: *.lublin.mm.pl 16.11.05, 11:30
      Dajcie spokój już planowanym lubelskim portom lotniczym.Dotychczas jeździło się
      do Warszawy lub też do Rzeszowa koło Jasionki i było dobrze.
      Lublin nie ma porządnego portu jachtowego,więc tym bardziej nie ma co marzyć o
      porcie lotniczym.
      Wystarczy,że jest dyrekcja (zarząd) lubelskich portów lotniczych,który powołano
      jednie dla utworzenia stanowisk.
      Ot i cała prawda o lubelskim porcie lotniczym.
      Przypominam sobie,jak kilka lat temu (2-3) ludzie z Felina i ze świdnika
      protestowali,rady osiedlowe podejmowały uchwały solidaryzując się z ludźmi z
      Felina i Świdniak którzy bali się,że na dach któregoś z ich domów spadnie
      samolot.

      W Lublinie NIGDY nie dojdzie do utworzenia lotniska krajowego (nie mówiąc już o
      międzynarodowym).Aż dziw bierze,że w Świdniku i Radawcu jeszcze istniją
      lotniska sportowe.
    • Gość: chart Re: Lepsza Niedźwiada niż Świdnik ! IP: *.resetnet.pl 16.11.05, 11:43
      Kilka pytań do pana Lewartowicza: 1) Jak mu idzie dzierżawienie boeingów 737,
      które miały na próbę latać bodaj z Dęblina? 2) czy już zatrudnił 160 osób i co
      zapowiadał w publikowanych przez spółkę ogłoszeniach? 3) czy kupił już
      kilometry siatki do ogrodzenia terenu lotniska? 4) czy wykupiono choćbi 1 ar
      gruntu w Ostrówku lub Niedźwiadzie? 5) czy zawarto choćby jedną umowę z firmą
      zewnętrzną w sprawie budowy lotniska? 6) czy pozyskano choćby złotówkę środków
      zewnętrznych na jego budowę? 7) ile wydano już na pańską pensję i płace pana
      pracowników, a także na luksusowe biura przy galerii Olimp? i wreszcie po 8)
      czy chociaż raz powie pan coś z sensem?
    • mike79 Re: Lepsza Niedźwiada niż Świdnik ! 16.11.05, 12:44
      niezły bajkopisarz z tego prezeska, kiedys o ile dobrze pameitam mial plany zeby
      do niedziwady lataly 747 LOL, a teraz wypisuje niepodparte niczym kolejne bajki
      o tym czym to niby jego zdaniem lataja linie "low cost", pozowle sobie zacytowac
      nieuka i nieudacznika:

      "Przewoźnicy typu „low cost” używają ciężkich samolotów np. typu B 767, które
      zabierają około 200 pasażerów na pokład. Dzięki temu koszty eksploatacji
      samolotu rozkładają się na większa liczbę pasażerów, co skutkuje tanimi biletami
      na przewozy lotnicze, małe samoloty nie mogą być typu „low cost” w tym znaczeniu."

      a teraz czym naprawde lataja linie "low cost"

      Centralwings Boeing 737-300 i 737-400
      www8.centralwings.com/en/80/naszesamoloty.html
      WizzAir Airbus 320 (180 pasazerow, niby nowe ale ladowanie nimi nie nalezy do
      przyjemnych)
      wizzair.com/aboutus_fleet.shtml
      SkyEurope Boeing 737-500 (zamowione 737-700) Embraer 120, ten ostatni moglby
      latac do Lublina jest malym samolotem zabierajacym do 30 paxow
      www.skyeurope.com/aboutus.php?lang=pl&item=4
      EasyJet Airbus 319 Boeing 737 (jak widac w linku nie zamierzaja inwestowac w nic
      innego niz A319, Boeing powoli bedzie wychodzil z uzytkowania)
      easyjet.com/EN/About/Information/infopack_fleetinfo.html
      Ryanair Boeing 737-200 i 737-800 (w planach takze tylko duze samoloty)
      www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=fleet
      Germanwings Airbus 319 i 320
      www30.germanwings.com/en/unternehmen_flotte&sicherheit.html
      AirBerlin Boeing 737 (-400,-700,-800) Fokker F100
      www.airberlin.com/site/aboutflotte.php?LANG=pol
      Airbaltic Boeing 737 i Fokker F50
      www.airbaltic.com/public/aboutus/24584.html
      AerLingus Boeing 737 Airbus 320/321 (lata m.in do krakowa,pragi,budapesztu)
      www.airbaltic.com/public/aboutus/24584.html
      niestety jezeli na czele budowy lotniska w niedziawdzie stoi czlowiek ktory
      zupelnie nawet w podstawowych kwestiach nie orientuje sie w biznesie lotniczym,
      chce realizowac swoje jakies urojone wizje i plany to lublin nie doczeka sie
      lotniska nawet za cwiercwieku
      a moze poprostu prezesik nie widzial 737 i 767 na zywo a tylko na zdjeciach albo
      w telewizji ? bo na zywo to trudno tych dwoch samolotow nie odroznic, a gdyby
      jeszcze prezesik dumnie brzmiacego Portu Lotniczego Niedzwiada "w wiecznym
      niebycie" nie wiedzial to boeing dzieli swoje samoloty na szerokokadłubowe czyli
      chociazby 767 i wąskokadłubowe czyli np. 737, "low costy" uzywają w miazdzacej
      przewadze wlasnie waskokadlubowcow, w szczególy już nie bede sie wdawal bo
      prezes mogłby niezrozumiec i musialby jakiegos specjaliste zatrudnic za
      publiczne pieniadze zeby mu to wyjasnil
      • Gość: warum Re: Lepszy Świdnik niż Niedźwiada! IP: 213.25.178.* 16.11.05, 21:48
        Problem tkwi w "sprzecznych interesach" kilku wladnych panow, o ambicjach
        politycznych nie wspominajac. Jest finansowa kalkulacja , ktore lotnisko ile by
        kosztowalo i tego nalezy sie trzymac. Prostej logiki / czyli dla jakich
        potencjalnych pasazerow - ilu biznsowych, ilu "celowych" turystow, ilu
        przypadkowych "odkrywcow" sciany wschodniej / i ekonomicznych rachunkow. Cudowne
        wizje nalezy odlozyc na lepsze czasy...kiedy bedzie nas stac juz na
        rozrzutnosc:) Lotnisko ma sluzyc komunikacji i wygodzie potencjalnych
        pasazerow, lepiej wiec zainwestowac szybciej w mniejsze lotnisko w Swidniku
        niz... czekac do kolejnych partyjno-samorzadowych wyborow. Swidnik okaze sie
        prawdopodobnie inwestycja ,ktora szybko sie zwroci ,a wladze lubelszczyzny z
        pewnoscia zechca wtedy zbudowac wielkie lotnisko o swiatowych standardach w
        Niedzwiadzie. Ale naiwnoscia jest sugerowanie innym,ze zbudowanie lotniska w
        szczerym polu wygeneruje ruch lotniczy w tym kierunku. To za malo, ale prezes
        L. probuje nie dostrzegac realiow, bo chyba by na tym stracil...
        • aron2004 Świdnik? 16.11.05, 21:55
          ale powiedz mi człowieku W JAKI SPOSÓB ŚWIDNIK SIĘ SZYBKO ZWRÓCI SKORO JEGO
          DECYDENCI NIE CHCĄ TANICH LINII I LOTÓW MIĘDZYNARODOWYCH?

          zarobią krocie na lotach do Gdańska za 500 zł z przesiadką w Warszaawie?
          • Gość: 123 Re: Świdnik? IP: *.lublin.mm.pl 17.11.05, 02:20
            aron2004 juz nie pierwszy raz odnosze dziwne wrazenie ze jestes poprostu glupi,
            powtarasz te swoje wypociny jakiejs baby ze nie bedzie lotow miedzynarodowych,
            no chyba ze to twoja zona/mamusia/tesciowa i tak sie jej boisz i sluchasz,
            nudzisz tak samo jak ze swymi pieprzonymi busikami i prywatyzacja mpk. gdybys
            wiedzial to w wielu miastach zwlaszcza na zachodzie europy rodza sie pomysly
            powolania komunikacji miejskiej publicznej ktorej wlascicielem jest miasto a nie
            prywatni przedsiebiorcy, no ale ty swoje idz poszczekaj gdzies indziej

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka