Dodaj do ulubionych

Lotnisko w Świdniku być musi

05.06.06, 22:45
szkoda, ze nikt nie zaprosil do dyskusjii ekologow...
kwestia susla jak widac zostala juz zapomniana
Obserwuj wątek
    • Gość: andrewski Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.cable.ubr10.haye.blueyonder.co.uk 06.06.06, 08:11
      Lotnisko w Niedzwiadzie to poroniony pomysl i jest popierany tylko przez ludzi
      ktorzy wczesniej wykupili grunty.Pozwolmy sadzic im na tych gruntach ziemniaki
      i pietruszke.Polozenie Swidnika pomiedzy trzema najwiekszymi miastami regionu
      a takze bliskosc przejsc granicznych z Ukraina moze miec bardzo duzy wplyw na
      rozwoj naszego reginu.Czy pan Sosnkowski mowi cos na temat infrastruktury
      dookola Niedzwiady przecie tam ciagle jezdza furmanki.
        • Gość: Grażyna B. Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.06.06, 01:21
          Jak to: "z jednej strony kolej, a z drugiej droga"? To w którym niby kierunku
          miałby biegnąć pas startowy? Mnie zawsze wydawało się, że teren obecnego
          lotniska w Świdniku jest większy wzdłuż osi wschód-zachód czyli wzdłuż linii
          kolejowej.
          A poza tym nie rozumiem dlaczego lotnisko musi akurat być "wciskane" w tak
          ciasny teren. Wystarczy popatrzeć na mapę okolic Lublina aby spostrzec, że
          tuż "pod nosem" Świdnika, a konkretnie na północ od miejscowości Świdnik Duży
          jest znacznie większy niż w Świdniku pusty teren, który od miejscowości
          kol.Biskupie w kierunku wschodnim do lasu mierzy ok. 3 kilometry. Jeszcze
          dłuższy "pas" niezabudowanej ziemi znajduje się na północ od miejscowości
          Wilczopole.
          Czy aby na pewno rozpatrzono już wszystkie możliwe lokalizacje lubelskiego
          lotniska?
      • Gość: anooonim Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.in.lublin.pl / *.in.lublin.pl 06.06.06, 10:12
        ja nie wykupilem tam gruntow a mimo wszystko popieram Niedzwiade:) Po prostu ja
        chce lotniska z ktorego bede mogl sobie za 300zl poleciec na weekend do Londynu
        albo Paryza. A ze Swidnika bedzie to niemozliwe bo pas jest za krotki. Powtarzam
        sie juz na tym forum ale wystarczy popatrzec na Lodz-Lublinek i pojawia sie
        odpowiedz ze z takim pasem jak 1.5km w Swidniku dalleko nie zajdziemy. A w
        Swidniku po prostu nie ma miejsca do rozbudowy- zreszta liczylem ze podczas tej
        wczorajszej debaty pokazane zostana plany przedluzenia pasa startowego ale
        oczywiscie nie padly zadne konkrety. Gdyby pokazali dokladne plany przedluzenia
        drogi startowej to moze bylbym za Sw., ale w tej sytuacji nie wierze ze w
        przyszlosci cos sie zmieni jak juz nie bedzie takiej duzej presji ze strony mediow.
        • przytomny2 Re: Lotnisko w Świdniku być musi 15.06.06, 15:35
          Co wy to znowu o tym pasie. Mieszkam od prawie 2 lat pod Rzymem, gdzie stare
          lotnisko w Cimapino, zewszad otoczone drogami i miejskimi zabudowaniami sciaga
          wszystkie latajace tu tanie linie lacznie z Centralwings z W-wy i Krakowa a pas
          to nie wiem czy ma nawet 1500 m. A wszystko cto otoczonbe jakas zdezelowana
          siatka i nikt z tego nie robi problemu. Kiedys, przed olimpiada w Rzymie w 1960
          byl to zreszta glowny miedzynarodowy port lotniczy Rzymu, potem teren wojskowy a
          obecnie - dzieki tanim liniom rozkwitlo znowu.Te nowe Boeingi i Airbusy
          waskokadlubowe siadaja i startuja na bardzo malym rozbiegu. Jezeli w tej
          Niedzwiadzie faktycznie nie ma infrastruktury to inwestycja od zera w tym
          miejscu moze nigdy nioe byc zrealizowana.

          przytomny2, Frascati
    • Gość: comaoka Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.06, 10:58
      Jedne liczby sobie "same" rosną, inne maleją, fakty się zapominają, inne
      wymyślają, a cała ta farsa coraz bardziej wygląda na popisy fanatyków, niż
      szukanie rozwiązania dobrego dla regionu. To już nawet nie jest smutne, to sie
      robi przerażające.
      Lotnisko w Świdniku jeszcze w tym roku miało kosztować 20-40 mln. zł - teraz 100
      mln. Lotnisko w Niedźwiadzie kosztowało 250-400 mln. zł, a teraz jego
      opozycjoniści mówią o kilkunastu miliardach!
      Fakt, że Unia Europejska do lotniska w Świdniku może nam dołożyć, ale ogromne
      KARY I NAKAZ WSTRZYMANIA INWESTYCJI I EW. ROZBIÓRKI z powodu ochrony terenu
      przez dyrektywę siedliskową sieci NATURA 2000 (taki ścisły rezerwat, tylko że o
      znaczeniu ogólnowspólnotowym), został już całkowicie zapomniany - pewnie jako
      nieistotny, a wręcz szkodliwy przed wyborami - jest o tyle przerażający, że w
      Niemczech z powodu 80 ZWYKŁYCH CHOMIKÓW EUROPEJSKICH rozebrano lotnisko!!! (dla
      porównania nasze 12-15 tyś. unikatowych w skali Europejskiej Susłów Perełkowanych).
      Myśleć ludzie przy urnach!!!
    • lubelak2662 Re: Lotnisko w Świdniku być musi 06.06.06, 11:20
      Wszystkie opowieści o przykrótkim ewentualnym pasie startowym uważam za jakieś
      dziwne. A co ogranicza tę długość? Jakiś lasek? Jakaś droga? Czyjeś pola?
      Wydaje mi się, że przy tej klasy inwestycji i przy takich pieniądzach to
      wcześniej czy póżniej nie będzie problemem. Natomiast jest bardzo dobra
      lokalizacja, dobra infrstruktura i miasto potrzebuje NATYCHMIAST tego lotniska.
      Mówię wam wiem co mówię. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile już tracimy nie
      mając tego lotnisko. A z każdym rokiem bedzie coraz gorzej. Sam osobiście już
      kilka razy byłem (mówiąc delikatnie) wkurzony jak dobre okazje przechodziły
      koło nosa bo ludzie boją się jeździć po polskich drogach, że o kolejach nie
      wspomnę.Robić, robić i jeszcze raz robić i to jak najszybciej. Dzięki Bogu że
      są wybory może ruszy. Szkoda tylko, że te wybory są co 4 lata. Jakby były co 2
      to naprawdę te władze by coś robiły.
      Natomiast jeżeli chodzi o Niedźwiadę to naprawdę się dziwię dziennikarzom lub
      właściwie kandydatom na dziennikarzy, którzy piszą o tym w Gazecie.
      Panowie, że jeszcze nie wyjaśniliście tego przekrętru to wam się dziwię.
      Przecież to łatwizna. Tak trudno dotrzeć do dokumentów, kto jest właścicielem
      poszczególnych działek? Kto je kiedy kupował? I kto jest kogo kuzynem, babcią
      mamą, synem lub znajomym? Przecież to tajemnica poliszynela. Wystarczy
      posłuchać kto za tym optuje. Dla mnie wygląda to na skok na kasę i to dosyć
      prymitywny. Nie chcecie, czy nie możecie tego zrobić? Czy czekacie na każącą
      rękę Ziobry? Wstyd!
      Oczywiście lotnisko 30 km od Lublina to jakiś absurd.
      A już opowieści o susłach gdy miasto i rejon padają na twarz i to w oka
      mgnieniu, to już bełkot prawdziwie nawiedzinych.
    • opieka_paliatywna Do Pani Bieleckiej - Hołda 06.06.06, 13:05
      DO GAZETY WYBORCZEJ A SZCZEGOLNIE DO PANI BIELECKIEJ - HOLDA:
      Ciesze sie ze Gazeta zabiera glos w tak waznych sprawach dla rozwoju
      Lubelszczyzny. Ciesze sie takze ze Gazeta ktora regularnie kupuje broni na
      swoich lamach spoleczenstwa obywatelskiego. Sam czye sie jego budowniczym. Od
      lat dzialam w organizacjach pozarzadowych, wspieram je. Cieszy mnie ze w tak
      ciezkich czasach jakie nastaly dla ideii obywatelskosci Gazeta publikuje duzo
      tekstow broniacych NAS. Ale pisac piekne teksty w obronie spoleczenstwa
      obywatelskiego kazdy moze. Oczywiscie. W momencie kiedy nalezaloby wesprzec to
      spoleczenstwo obywatelskie nad ktorym tak zalamuje rece Gazeta, juz nie raczy
      tego uczynic. Jak nazwac wczorajsza debate "o lotnisku" ktora Pani Bielecka -
      Holda z Gazety Wyborczej organizowala? Dla mnie to pokaz obludy i hipokryzji
      "srodowiska" (do ktorego sam naleze) Gazety Wyborczej. Ogolnie wiadomym faktem
      jest ze w sprawie lotniska maja duzo do powiedzenia organizacje pozarzadowy oraz
      mieszkancy Felina. Ciekawi mnie dlaczego nikt nie zaprosil na to spotkanie
      strony spolecznej? Dlaczego w zyciu codziennym Gazeta nie wspiera tek przez
      siebie bronionego spoleczenstwa obywatelskiego? Te pytania kieruje szczegolnie
      do Pani Bieleckiej - Holda. Drogi "ukladzie". Nie dziw sie ze Kaczynscy wybory
      wygrywaja i ze ludzie na nich glosuja. Jak tak dalej pojdzie sam to zrobie.

      Zrozpaczony czytelnik Gazety.
    • Gość: 77 Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.06, 15:34
      "Tanie linie są tanie, bo niewiele płacą za obsługę lotnisk". Tą jakże głęboką
      myślą Pana Artura Sobonia chciałabym zacząć swą wypowiedź... to było "uno",
      teraz "duo" - drogie linie są drogie bo płacą dużo za obsługę lotnisk (lubią?
      chcą? kręci ich to?). No i teraz "rabe" - wspominał jeszcze, że jesteśmy
      najbiedniejszym regionem więc na drogie loty nas nie stać. Czyli tanie się nie
      opłacają a na drogie nas nie stać. Czegoś tu nie rozumiem...
    • Gość: thc Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: 81.219.25.* 06.06.06, 17:21
      Lotnisko w Świdniku wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, nie ma sensu
      budować równolegle port w Niedźwiadzi. Najpierw zbudujmy małe lotnisko w
      Świdniku adekwatne do potrzeba całej aglomeracji niż zbyt daleko wyglądać w
      przód. Lublinowi lotnisko potrzebne jest jak najszybciej a nie za 15-30 lat.
      • Gość: lot Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.centertel.pl 06.06.06, 21:58
        A moze warto by bylo wiedziec co zostalo zrobione, co jest w trakcie realizacji
        i co jest do zrobienia, mowie tutaj o obydwu planowanych lotniskach Swidnik i
        Niedzwiada. Nie chodzi mi tylko o informacje o ktorych slyszymy od wielu miesiecy:
        Niedzwiada: 60% gruntow wykupionych
        Swidnik: 14 mln na lotnisko, z przeznaczeniem na wykup dzialki od PeKaO SA.

        Informacje umieszczone np. na stronach internetowych obydwu planowanych
        inwestycji ( Niedzwiada taka strone posiada ale nic konkretnego nie mozna sie z
        niej dowiedziec, Swidnik takowej nie posiada ) powinny zawierac umiejscowienie
        lotnisk, obszar przeznaczony pod planowane inwestycje, z zaznaczonymi terenami
        juz wykupionymi i do nabycia przez spolki ( mapki ), miejsce na pasy startowe i
        ich dlugosci ( ewentualnie mozliwosci przedluzenia tych pasow ), terminale itp..
        Planujac takie inwestycje mysle, ze wydanie "paru groszy" na strone internetowa
        nie powinno opoznic prac, a na pewno wiele pytan nigdy by sie nie pojawilo na
        tym forum.
    • Gość: kaya Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: 212.160.203.* 06.06.06, 23:17
      Szczerze uwazam, ze debata była smieszna i bardzo uboga.Ludziom trzeba
      przedstawic fakty, argumenty za i przeciw a nie potok słow, nic nie wnoszacych.
      Sama mieszkam niedaleko Swidnika i uwazam ze to nonsens, iz samolot bedzie
      dawał odgłos porównywalny z maluchem, no chyba ze pan Pruszkowski juz dawno nie
      wie co to maluch?Sam odgłos samochodów poruszajacych sie po głównych,
      niewyremontowanych drogach Lublina to juz hałas, przekraczajacy dopuszczalna
      moc decybeli szkodliwych dla ludzkiego zdrowia.Nie rozumiem tez dlaczego w
      debacie nie wzieli udziłu ekolodzy i mieszkancy osiedla Felin, czyzby władze
      bały sie głosu ludzi, którzy maja cos do powiedzenia we własnym miescie?Jestem
      równiez zawiedzona postawa Gazety, która chetnie czytam, dlaczego wypowiada sie
      w imieniu Lublinian, ze wszyscy chca lotniska?Jakim prawem?Ja sama w swoim
      otoczeniu mam wiele młodych ludzi, którzy uwazaja ze to nonsens i brak
      racjonalnego myslenia- kto to wszystko zdoła utrzymac i w czym to nam
      Lublinianom pomoze skoro ludzie nie maja za co wyzyc do konca miesiaca-to
      napewno beda latac.Kolejny swietnie popierany pomysł przez Gazete jak chociazby
      lodowisko na Placu Litewski!Pragne równiez stwierdzic ze Lublin i jego region
      moze swietnie wykorzystac połozenie, bliskosc Parków Narodowych, na rozwój
      turystyki, własnie na koloni susła zrobic pieniadze, a nie na lataniu
      urzedników w obłokach!pozdrawiam
    • Gość: JOzek46 Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.int.pl 07.06.06, 05:42
      Kiełbasa wyborcza jaka PSL-owi została to właśnie lotnisko w Niedżwiadzie.Już
      wszystkie argumenty przegrali i tylko to im zostało.Ponadto przypuszczalnie są
      posiadaczami ha na terenie pod lotnisko i ustalona kwota za ha(v i vI klasa)za
      30000pln zł to kusi.Ten sam hektar w tym rejonie kosztuje 1500 zł.Kalkulacja
      prosta.No i jeszcze na reklamie można zostać starostą czy marszałkiem.
      • Gość: aron Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.pl / *.enterpol.pl 07.06.06, 06:27
        Gość portalu: JOzek46 napisał(a):

        > Kiełbasa wyborcza jaka PSL-owi została to właśnie lotnisko w Niedżwiadzie.Już
        > wszystkie argumenty przegrali i tylko to im zostało.Ponadto przypuszczalnie
        są posiadaczami ha na terenie pod lotnisko i ustalona kwota za ha(v i vI klasa)
        za 30000pln zł to kusi.Ten sam hektar w tym rejonie kosztuje 1500
        zł.Kalkulacja prosta

        W Świdniku tereny pod lotnisko ma altruistyczny bank.
        • Gość: ww Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.06, 11:24
          altruistyczny to malo powiedziane. oni sa juz swieci za zycia. podobno kaczynski
          rozmawial o tym z papierzem! i to jest glowny dowod ze sa swieci! masakra. ale
          beda jaja. mam pytanie? zna ktos Artura Sobonia? bardzo mi sie ten pan podobal i
          jego sposob argumentacji. jest on niesamowity. jakis mierny kabaret mru-mru robi
          film dla monthy pythona. to zgroza. zglosmy do nich Artura Sobonia najwiekszego
          intelektualiste i logika IV RP.
            • Gość: lot Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.biuro.perla.pl 07.06.06, 14:34
              Fragment skopiowany ze strony
              www.artursobon.pl/
              zakladka aktualnosci
              "
              Będzie lotnisko w Świdniku

              Być może już za niecałe dwa i pół roku z lotniska w Świdniku będziemy mogli
              odlecieć w dowolnym kierunku Europy. Władze spółki Port Lotniczy Lublin
              rozpoczęły właśnie negocjacje z dużym włoskim koncernem

              W Świdniku ma powstać lotnisko, które będzie obsługiwało samoloty mniejszego
              typu, przewożące do 60 osób i latające na trasach w Polsce i Europie. Powstała
              pięć lat temu spółka Port Lotniczy Lublin miała je wybudować w ciągu kilku lat.
              Niestety jak dotychczas nie miała szczęścia do inwestorów. Zaś kapitał spółki, w
              której skład wchodzą m.in. miasta Lublin i Świdnik, jest zbyt skromny i nie stać
              jej na wydatek nawet 100 tys. zł. Dlatego ze stanowiska prezesa odszedł w
              czerwcu tego roku Marek Szewczuk. W jego miejsce rada nadzorcza wybrała
              dotychczasowego kierownika lotniska Karola Ścibiora. Jak się okazało, był to
              trafny wybór. Nowy prezes jest bliski pozyskania inwestora strategicznego.

              - Jesteśmy właśnie po rozmowach z przedstawicielem włoskiej firmy, która jest
              bardzo zainteresowana budową lotniska w Świdniku. M.in. dlatego, że wiele
              włoskich przedsiębiorstw chce inwestować w naszym regionie. W tym celu konieczne
              jest uruchomienie szybkich lotniczych połączeń z Lublinem. Jednak ze względu na
              dobro inwestora nie mogę wymieniać jego nazwy - mówi Ścibior.

              Z władzami spółki rozmawia pośrednik Włochów - firma M.G.Poland, która zajmuje
              się m.in. kojarzeniem polskiego i włoskiego biznesu. - Reprezentujemy inwestora,
              który prowadzi już jeden port lotniczy we Włoszech. Firma interesuje się
              Świdnikiem od półtora roku. Jednak dotychczas nie można było rozpocząć
              negocjacji, bo niepewne były losy gruntów pod lotnisko. Teraz, gdy sprawa
              została wyjaśniona, potrzeba jeszcze uaktualnienia dokumentów. W najbliższych
              dwóch tygodniach do Lublina przyjadą przedstawiciele włoskiego inwestora -
              poinformował nas pracownik M.G.Poland.

              Właścicielem gruntów, na których ma powstać lotnisko (120 ha), jest Bank PeKaO
              SA, który do niedawna stawiał zaporową cenę ich wykupu - 11 mln zł. Żaden z
              samorządów nie był w stanie zapłacić takiej kwoty. Jednak na początku roku
              władze banku zgodziły się wymienić teren na kamienicę przy Krakowskim
              Przedmieściu w Lublinie, gdzie mieści się III oddział banku.

              Wczoraj prezes Ścibior przedłożył już firmie M.G.Poland część uaktualnionych
              planów inwestycji. Mówi, że jeżeli Włosi je zaakceptują, to jest duża szansa, iż
              pokryją całość kosztów budowy lotniska - ok. 80 mln zł. A jeżeli zdecydują się
              przystąpić do inwestycji jeszcze w tym roku, to lotnisko powinno powstać do
              końca 2008 r.

              Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, zainteresowana współpracą przy budowie
              portu lotniczego jest także EVIP Grupa Firm Doradczych, która również rozmawia z
              władzami spółki.

              Konkurentem dla świdnickiego lotniska ma być planowane lotnisko w Niedźwiadzie.
              Jego budowę forsuje samorząd województwa. Niedźwiada miałaby stać się portem
              międzynarodowym, na którym lądowałyby największe samoloty. Na razie jednak nic
              nie wskazuje, by lotnisko miało powstać. Władze województwa mimo szumnych
              zapowiedzi nie rozpoczęły nawet wykupu gruntów. Tymczasem już niedługo w życie
              wejdzie nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla Niedźwiady i cena gruntów
              wzrośnie nawet kilkakrotnie.
              Wojciech Andrusiewicz 06-09-2005
              "

              Czyli Niedzwiada be a Swidnik cacy.
              Swidnik juz ma przynajmniej dwoch inwestorow: wloskiego i amerykanskiego (
              ostatnia wizytacja )
              "Jednak na początku roku władze banku zgodziły się wymienić teren na kamienicę
              przy Krakowskim Przedmieściu w Lublinie" - czyli problem gruntów powinien byc
              juz dawno rozwiazany.



    • opieka_paliatywna Zglaszajmy nowe genialne pomysly do Wyborczej 07.06.06, 11:32
      MAM POMYSL: redakcja@lublin.agora.pl i zapewne wojciech.andrusiewicz@agora.pl.
      piszmy na te adresy i zglaszajmy wyborczej genialne pomysly typu lotnisko w
      centrum miasta, kosmodrom na lsm, fuzja agory z naszym dziennikiem, port morski
      na zalewie zemborzyckim, stacja kosmiczna lublin, tunel pod miastem prowadzacy w
      glab ziemi, jednorozec sukcesem akademii rolniczej w lublinie.
    • Gość: yank Re: IP: *.it-net.pl 07.06.06, 19:07


      Budowa w Swidniku to głupota wladz Swidnika i ludzi z nim zwiazanych wywalone
      pieniadze w błoto
      Niech Swidnik najpierw wykupi ziemie od banku UNI Credito , podobno około 120
      mil pln
      Niedzwiada jest tansza 10 -krotnie ze wzegledu na zieme , mozliwosc rozwoju
      inwestycji. Gdzie tu rozsadek ludzi na stanowiskach państwowych ,
      Od razu mozna przewidziec , ze ze swidnika nic nie bedzie , chyba , ze bank
      credito bedzie budował . ma on w szachu Swidnik i tak łatwo nie bedzie
      rozmawial , wie na czym stoi
      • Gość: lot Re: IP: *.centertel.pl 07.06.06, 21:55
        <b>Powtorze sie, to moze ktos mi odpowie dlaczego nie doszlo do tranzakcji (
        budynek za dzialke)</b>

        Fragment skopiowany ze strony
        www.artursobon.pl/
        zakladka aktualnosci
        "
        Będzie lotnisko w Świdniku

        Być może już za niecałe dwa i pół roku z lotniska w Świdniku będziemy mogli
        odlecieć w dowolnym kierunku Europy. Władze spółki Port Lotniczy Lublin
        rozpoczęły właśnie negocjacje z dużym włoskim koncernem

        W Świdniku ma powstać lotnisko, które będzie obsługiwało samoloty mniejszego
        typu, przewożące do 60 osób i latające na trasach w Polsce i Europie. Powstała
        pięć lat temu spółka Port Lotniczy Lublin miała je wybudować w ciągu kilku lat.
        Niestety jak dotychczas nie miała szczęścia do inwestorów. Zaś kapitał spółki, w
        której skład wchodzą m.in. miasta Lublin i Świdnik, jest zbyt skromny i nie stać
        jej na wydatek nawet 100 tys. zł. Dlatego ze stanowiska prezesa odszedł w
        czerwcu tego roku Marek Szewczuk. W jego miejsce rada nadzorcza wybrała
        dotychczasowego kierownika lotniska Karola Ścibiora. Jak się okazało, był to
        trafny wybór. Nowy prezes jest bliski pozyskania inwestora strategicznego.

        - Jesteśmy właśnie po rozmowach z przedstawicielem włoskiej firmy, która jest
        bardzo zainteresowana budową lotniska w Świdniku. M.in. dlatego, że wiele
        włoskich przedsiębiorstw chce inwestować w naszym regionie. W tym celu konieczne
        jest uruchomienie szybkich lotniczych połączeń z Lublinem. Jednak ze względu na
        dobro inwestora nie mogę wymieniać jego nazwy - mówi Ścibior.

        Z władzami spółki rozmawia pośrednik Włochów - firma M.G.Poland, która zajmuje
        się m.in. kojarzeniem polskiego i włoskiego biznesu. - Reprezentujemy inwestora,
        który prowadzi już jeden port lotniczy we Włoszech. Firma interesuje się
        Świdnikiem od półtora roku. Jednak dotychczas nie można było rozpocząć
        negocjacji, bo niepewne były losy gruntów pod lotnisko. Teraz, gdy sprawa
        została wyjaśniona, potrzeba jeszcze uaktualnienia dokumentów. W najbliższych
        dwóch tygodniach do Lublina przyjadą przedstawiciele włoskiego inwestora -
        poinformował nas pracownik M.G.Poland.

        Właścicielem gruntów, na których ma powstać lotnisko (120 ha), jest Bank PeKaO
        SA, który do niedawna stawiał zaporową cenę ich wykupu - 11 mln zł. Żaden z
        samorządów nie był w stanie zapłacić takiej kwoty. Jednak na początku roku
        władze banku zgodziły się wymienić teren na kamienicę przy Krakowskim
        Przedmieściu w Lublinie, gdzie mieści się III oddział banku.

        Wczoraj prezes Ścibior przedłożył już firmie M.G.Poland część uaktualnionych
        planów inwestycji. Mówi, że jeżeli Włosi je zaakceptują, to jest duża szansa, iż
        pokryją całość kosztów budowy lotniska - ok. 80 mln zł. A jeżeli zdecydują się
        przystąpić do inwestycji jeszcze w tym roku, to lotnisko powinno powstać do
        końca 2008 r.

        Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, zainteresowana współpracą przy budowie
        portu lotniczego jest także EVIP Grupa Firm Doradczych, która również rozmawia z
        władzami spółki.

        Konkurentem dla świdnickiego lotniska ma być planowane lotnisko w Niedźwiadzie.
        Jego budowę forsuje samorząd województwa. Niedźwiada miałaby stać się portem
        międzynarodowym, na którym lądowałyby największe samoloty. Na razie jednak nic
        nie wskazuje, by lotnisko miało powstać. Władze województwa mimo szumnych
        zapowiedzi nie rozpoczęły nawet wykupu gruntów. Tymczasem już niedługo w życie
        wejdzie nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla Niedźwiady i cena gruntów
        wzrośnie nawet kilkakrotnie.
        Wojciech Andrusiewicz 06-09-2005
        "

        Czyli Niedzwiada be a Swidnik cacy.
        Swidnik juz ma przynajmniej dwoch inwestorow: wloskiego i amerykanskiego (
        ostatnia wizytacja )
        "Jednak na początku roku władze banku zgodziły się wymienić teren na kamienicę
        przy Krakowskim Przedmieściu w Lublinie" - czyli problem gruntów powinien byc
        juz dawno rozwiazany.
    • Gość: lot Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.biuro.perla.pl 08.06.06, 10:10
      Pare informacji:
      W debacie Pan Artur Soboń powiedzial: "Czy Niedźwiada jest w stanie wygenerować
      ruch rzędu 200 tys. pasażerów rocznie?"

      Lotnisko Lublinek kolo Łodzi "wygenerowalo w I kwartale 2006" :
      www.airport.lodz.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=432&Itemid=1&lang=iso-8859-2
      Ale Lublinek posiada pas startowy 2100 m"
      "Od marca do sierpnia 2005 roku trwała rozbudowa drogi startowej z 1443 m do
      2100 m, co umożliwia przyjmowanie samolotów jakimi latają tanie linie lotnicze,
      np. Boeing 737 czy Airbus A320. Rozbudowano także płytę postojową, która jest w
      stanie pomieścić trzy boeingi i kilkanaście małych samolotów jednocześnie."
      cytat ze strony
      pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_%C5%81%C3%B3d%C5%BA-Lublinek
      Nie pamietam kto, ale w debacie ktos powiedzial ze lotnisko Swidnik bedzie
      przeznaczone dla samolotow typu ATR.
      ATR 42 Zasięg: 1.200 km pl.wikipedia.org/wiki/ATR_42
      ATR 72 Zasięg: 1.500 km pl.wikipedia.org/wiki/ATR_72

      Odleglosc Lublin-Londyn w linii prostej 1580km a jak wiadomo w lini prostej sie
      nie lata ( korytarze powietrzne wyznaczajace trasy)
      Lublin Paryż 1460 km, czyli tez za daleko.
      Podam jeszcze ze odleglosci w linii prostej znalazlem na stronie
      www.de.map24.com/



      • monti79 Re: Lotnisko w Świdniku być musi 08.06.06, 14:08
        To co mnie wkurza w myśleniu tych na górze,to że nigdy nie zrobi się nic
        porządngo,tylko zawsze jakies badziewie. A po paru latach okazuje sie że trzeba
        zmieniać,modernizować.
        Lotnisko powinno byc od razu budowane pod boeingi i airbusy o dalekim zasiegu.
        Rynek wschodni tylko czeka na wejście tanich linii. Bez porządnego
        lotniska,wszystko nas ominie.
        Jeśli ma to być lotnisko budowane z myślą o ATRach to pewnie po roku,dwóch
        przerobią je na halę targową.
          • Gość: lot Re: Lotnisko w Świdniku być musi IP: *.biuro.perla.pl 09.06.06, 09:37
            Link
            www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=26769
            "
            Kurier z 09.06.2006
            WIADOMOŚCI: Wykupiono grunty pod pas startowy


            NIEDŹWIADA

            Urząd Marszałkowski w Lublinie wykupił już cały grunt, na którym ma powstać pas
            startowy nowego lotniska o długości 2800 metrów. Najpóźniej w 2009 r. wystartują
            stamtąd samoloty pasażerskie.


            – Wszystkie obiekty mają zajmować 260 ha – mówi Sławomir Sosnowski, członek
            Zarządu Województwa Lubelskiego, który odpowiada za inwestycje. – W tym momencie
            naszą własnością już jest 160 ha gruntu. Jest to ważny atut w staraniach o
            pozyskanie unijnych środków pomocowych na ten cel, bez których realizacja
            inwestycji może być niemożliwa.
            Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Niedźwiada będzie pierwszym w Polsce
            lotniskiem cywilnym wybudowanym od podstaw w okresie powojennym. Przy obsłudze
            tego portu i w jego otoczeniu pracę dostanie kilkaset osób. Praca będzie także
            przy budowie nowych dróg, linii kolejowych, osiedli mieszkaniowych. Lotnisko
            stanie się oknem na świat nie tylko dla pasażerów tanich linii, ale także dla
            firm eksportowych, w tym dla Elizówki czy WSK-Świdnik.
            Sławomir Sosnowski zapewnia, że Niedźwiada nie koliduje z rozbudową lotniska w
            Świdniku. W latach 2007-2013 będzie możliwość otrzymania dofinansowania budowy
            obu inwestycji. AŁ"
    • radeknan Lotnisko w Świdniku być musi 12.06.06, 01:23
      a czy poprostu nie mzna kupic tanich gruntow w odleglosci Luton-London
      wybudowac tam odpowieni pas tartowy itd.. dlaczego zawsze wchodzi w gre jakoas
      polityka ?? jakies korzysci ?? przeciez ten rejon zginie bez dobrej
      komunicjacji wszyscy to widza po co te debaty gdzie racjonalizm ?
    • ratatatam Re: Lotnisko w Świdniku być musi 12.06.06, 15:37
      szkoda, ze nikt nie zaprosil do dyskusji suslow... prawda?



      _______________________________________________________________________________
      "Jedzenie zamiast bomb? Tak, ale tylko z ulotka promujaca vege. Jak nie chcesz
      mozesz byc glodny - jestes wolny"
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka