Dodaj do ulubionych

Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i esta...

IP: *.toya.net.pl 02.08.10, 19:43
ale przeciez Kuilinskiego nie mozna jechac na wpeost tylko trzeba skręcac
Obserwuj wątek
    • Gość: mikro_klik A działki na Granicznej wykupione? IP: 212.191.69.* 02.08.10, 19:50
      Bo zdaje się z tym był największy problem. Poza tym news super. W Łodzi budują
      tunele. Fiu, fiu!!!;)Okazało się, że można budować nie tylko na powierzchni...
      A pamiętacie kiedyś był opracowany projekt rozładowania ruchu na Kościuszki i
      tam jakaś warszawska firma projektowa też proponowała poprowadzenie drugiej
      nitki tunelem. Wiem, wiem - brzmi jak jakaś straszna fantasmagoria, ale słowo
      daję projekt taki był, pamiętam!
    • Gość: Gandzia Re: Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i es IP: *.pai.net.pl 02.08.10, 21:07
      Czy Gazeta łódzka ma niedobór grafików? Każdy powinien mieć w głowie całą mapę
      łodzi i od razu wiedzieć jakie trasy są przejezdne, jakie powstaną drogi i jakie
      są objazdy. Codziennie jest jakaś informacja o komunikacji, więc mogliby się
      postarać i dołączać mapki z tym co się dzieje na drogach - nie wydaje mi się,
      żeby to była aż taka trudna rzecz do zrobienia.
          • Gość: gosc Re: a jak nie powstanie to jestem spokojny IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.08.10, 11:25
            > o moją działkę i dobrze że nie powstanie nie ufam władzy odbiorą mi działkę a w
            > zamian dostanę figę

            Nie figę tylko odszkodowanie

            nikt z nikim nie rozmawia to wygląda jak za komuny władza
            > wydaje komunikat a lud ciemny ma siedzieć spokojnie i nie grymasić przyjadą
            > buldożery i zrównają nasze ogródki z ziemią

            Szkoda tylko, że:
            1. Ogródki powstały właśnie dlatego, że była to rezerwa pod drogę. Jak miały być
            przez 30 lat chaszcze, to lepiej by były to ogródki.
            2. Nie da się budować dróg nie zajmując ziemi. Do jeżdżenia po autostradach, to
            każdy pierwszy, ale jak przyjdzie do tego, że tę drogę trzeba gdzieś zbudować to
            od razu "faszyści i komuna". Typowa polska postawa roszczeniowa.
    • Gość: Mieszkaniec Sienkiewicza IP: *.pai.net.pl 02.08.10, 23:21
      Remont ul. Sienkiewicza - OK. Zostanie poprawiona jezdnia, chodniki, będzie
      ładnie. Smuci tylko fakt, że infrastruktura podziemna (wodociąg, kanalizacja
      itp.) nie zostanie odnowiona. Po zimie pojawią się wykopy prowadzone przez
      wodociągowców i jezdnia zostanie zniszczona (jak co roku). Na ul. Kilińskiego
      jakaś firma wykonała kompleksową wymianę rurek i położyła w miejscu
      prowadzenia prac całkiem dobry asfalcik. Szkoda, że ul. Sienkiewicza nie miała
      takiego szczęścia. 2 mln PLN zostaną jak zwykle zmarnowane. Mieszkaniec z
      Sienkiewicza.
    • Gość: łdz Trasa górna a na teofilowie nic... IP: *.multimo.pl 03.08.10, 01:55
      Trasa górna, ul. Sienkiewicza... Bardzo fajnie, ale na Teofilowie (zresztą na
      całych Bałutach) jak zwykle kolejny sezon budowlany nic się nie dzieje. Po
      rojnej jeździ się jak na muldach, boczne ulice dramat, Aleksandrowska (nie
      licząc wiaduktu) dziurawa, Traktorowa (zwłaszcza po stronie przemysłowej) ser
      szwajcarski. Przedłużenie Kaczeńcowej do Retkini w fazie bardzo ale to bardzo
      odległych planów. Wymieniać tak można bez końca, tory tramwajowe jedne z
      gorszych w Łodzi (na limanowskiego aż wycofano dawno temu kursowanie
      tramwajów, choć to nie Teofilów już). Ale tak to jest, o tej części Łodzi mało
      kto pamięta i może i zabrzmi to egoistycznie ale uważam że są bardziej
      potrzebne inwestycje w mieście niż trasa górna. (myśle tu zwłaszcza o ulicy
      limanowskiego i torowisku przy nim, i choć to nie Teofilów to ulica ta ma duże
      znaczenie dla nas jak i dla reszty mieszkańców okolicznych osiedli jak
      Żubardź, Żabieniec, oś. Jagiełły itd.) pozdrawiam
      • Gość: gosc Re: Trasa górna a na teofilowie nic... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.08.10, 11:29
        Zasadniczo, to pieniędzy na remonty ulic na Teofilowie szukałbym raczej w
        malowaniu trawy na zielono pod postacią wymiany całkiem dobrej nawierzchni ul.
        Przybyszewskiego, no ewentualnie w Sienkiewicza. Trasa Górna to zupełnie inny
        kaliber i zupełnie inna kwestia i, z całym szacunkiem, ale nawet trasa
        Kaczeńcowa się do niej nie umywa, a co dopiero mówić o Rojnej etc. Nie popadajmy
        też w przesadę - w przebudowę Limanowskiego od Teofilowa do Włókniarzy poszła
        masa pieniędzy.
    • jakub.hubert Jako laik chcialbym spytac: 03.08.10, 10:47
      Po co budowac taka trase? Komu bedzie ona potrzebna? Odciazyc
      Paderewskiego? A ona naprawde jest AZ TAK przeciazona zeby wydawac 420
      mln zl ?? Nie jest! Juz predzej Nowokonstytucyjna by sie przydala, albo
      remonty torowisk tramwajowych i nowe wagony.
      • Gość: gosc Re: Jako laik chcialbym spytac: IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.08.10, 11:34
        > Po co budowac taka trase? Komu bedzie ona potrzebna? Odciazyc
        > Paderewskiego? A ona naprawde jest AZ TAK przeciazona

        Tak. Po to, żeby odciążyć Paderewskeigo i Rzgowską - po to, żeby
        pięćdziesięciotysięczne osiedle przestało był autostradą dla tirów 24h/dobę, po
        to, żeby okolica przestałą być jednym wielkim śmierdzącym spalinami korkiem i po
        to, żeby kierowca wracający z gór nie tracił pół godziny na rogatkach Łodzi.

        Juz predzej Nowokonstytucyjna by sie przydala, albo
        > remonty torowisk tramwajowych i nowe wagony.

        Przyda się każda z tych rzeczy.
        • jakub.hubert Re: Jako laik chcialbym spytac: 03.08.10, 14:41
          Gość portalu: gosc napisał(a):

          > > Po co budowac taka trase? Komu bedzie ona potrzebna? Odciazyc
          > > Paderewskiego? A ona naprawde jest AZ TAK przeciazona
          >
          > Tak. Po to, żeby odciążyć Paderewskeigo i Rzgowską - po to, żeby
          > pięćdziesięciotysięczne osiedle przestało był autostradą dla tirów
          24h/dobę, po to, żeby okolica przestałą być jednym wielkim śmierdzącym
          spalinami korkiem


          Ale z tym sie zgadzam, tylko to jakes pomieszanie pojec! Budowaniem
          kolejnych szerokich ulic w miescie nic sie nie zmieni. Naprawde chcemy
          zeby miasto stalo sie "miastem tranzytowym"? Tranzyt powinien byc poza
          miastem w ogole. Do osiagniecia tych (slusznych) celow o ktorych
          piszesz nie trzeba budowac kolejnej ulicy "10 pasmowej" w srodku
          miasta, tylko PRAWDZIWA OBWODNICE miasta poza nim (przed nim)... tak
          zeby TIRy w ogole do miasta nie musialy wjezdzac. Przeciez w okolicach
          tej nowej trasy tez mieszkaja ludzie. Tam sa domy i kamienice (nie, nie
          mieszkam tam)
          • Gość: . Re: Jako laik chcialbym spytac: IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 03.08.10, 22:08
            Budowaniem
            > kolejnych szerokich ulic w miescie

            Ale to nie jest w mieście, tylko na przedmieściach.

            Tranzyt powinien byc poza
            > miastem w ogole.

            No i pewnie we w miarę określonej przyszłości będzie (A1 i S8 są tuż-tuż). Ale
            to nie tylko kwestia tirów jadących z Aten do Gdańska czy kierowców osobówek
            jadących z Bagdadu do Nordkapp. To także cała masa ruchu, który w takiej czy
            innej formie generuje Łódź. Nie ma potrzeby, by urlopowicz wracający z gór na
            Retkinię jechał Paderewskiego, nie ma potrzeby by tir ze Śląska na Teofilów
            Przemysłowy jechał przez Chojny

            > tylko PRAWDZIWA OBWODNICE miasta poza nim

            Nie ma prawdziwych i fałszywych obwodnic. Dla każdego rodzaju ruchu jest
            potrzebne rozwiązanie. Obwodnica autostradowa to jedno, Włókniarzy (bo to jest
            de facto południowe dokończenie al. Włókniarzy) to drugie, a Karskiego to trzecie.

            Przeciez w okolicach
            > tej nowej trasy tez mieszkaja ludzie. Tam sa domy i kamienice

            Bardzo, bardzo niewiele. W zasadzie poza krzykaczami koło CZMP, którzy budowali
            się ze świadomością, że droga będzie koło nich, trasa zajmie puste tereny. Co
            więcej - w przeciwieństwie do Paderewskiego czy Rzgowskiej można będzie trasę
            swobodnie wygrodzić ekranami bez uszczerbku dla czegokolwiek.

            Tak więc nie przesadzajmy - akurat w morzu różnych totalnie niepotrzebnych budów
            i przebudów dróg w Łodzi ta jest potrzebna.
      • Gość: chris Re: Jako laik chcialbym spytac: IP: 159.245.16.* 03.08.10, 13:26
        Żeby dostać się do trasy nr 1 ze skrzyżowania Pabianicka/Jana Pawla, teraz
        trzeba jechac przez cale Chojny lub ulica Rudzką/Starorudzką, ktora rowniez nie
        wytrzymuje tego obciazenia. Byloby to genialne odciazenie ruchu na tych dwoch
        osiedlach. Mniej wypadkow i mniej dziur w drogach ze wzgledu na zbyt intensywne
        obciazenie drog.
        • Gość: gość Re: Jako laik chcialbym spytac: IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.08.10, 20:37
          Gość portalu: chris napisał(a):

          > Żeby dostać się do trasy nr 1 ze skrzyżowania Pabianicka/Jana Pawla, teraz
          > trzeba jechac przez cale Chojny lub ulica Rudzką/Starorudzką, ktora rowniez nie
          > wytrzymuje tego obciazenia. Byloby to genialne odciazenie ruchu na tych dwoch
          > osiedlach. Mniej wypadkow i mniej dziur w drogach ze wzgledu na zbyt intensywne
          > obciazenie drog.

          Ja nie twierdzę że to jest zły pomysł z budową tej trasy - ba jest bardzo dobry
          - tylko obietnice Jońskiego o rozpoczęciu jej budowy w 2011 roku są co najmniej
          śmieszne. Miasto miało wykupione grunty pod poprzednią lokalizację ale powstały
          osiedla mieszkaniowe a pod obecną nie ma i prędko mieć nie będzie o ile w ogóle.
          To jest po prostu wykorzystywanie niewiedzy ludzi do zdobycia politycznego poparcia.
    • Gość: rrr Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i esta... IP: *.252-81.static-ip.oleane.fr 03.08.10, 13:57
      No to bloki przy Galileusza się rozpadną. Osiedle to ma ~45 lat (wielka
      płyta), jest starsze niż ten idiotyczny projekt. Nikt tam nie pisał się na
      mieszkanie przy trasie...
      Skoro inwestują w Rudzką (2 jezdnie i 4 pasy) to po co jeszcze tyle
      dodatkowych pieniędzy w "górną", przy osiedlach starych,
      szkołach/przedszkolach i niżej osiedlach domów jednorodzinnych.
      Obwodnica: Jana Pawła - Pabianicka (tu rozbudować skręt w prawo na dwa pasy,
      jest miejsce !! - Rudzka - Rzgowska jest lepszym rozwiązaniem, połowa już
      istnieje, lub istnieją ulice jednojezdniowe.
      • Gość: . Re: Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i es IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 03.08.10, 22:13
        > No to bloki przy Galileusza się rozpadną.

        Będzie wielkie bum!

        Osiedle to ma ~45 lat (wielka
        > płyta), jest starsze niż ten idiotyczny projekt.

        Nie jest starsze. Z resztą tych kilka bloków, które będą niedaleko i tak już
        stoi przy Al. Włókniarzy i Pabianickiej, to im to jeden pies. A poza tym
        prowadzenie trasy w tunelu na tym odcinku powinno dość skutecznie obniżyć jej
        negatywny wpływ. No i w końcu warto przypomnieć, że przy Paderewskiego, którą
        wali cały tranzyt też stoją bloki i to dosłownie kilka metrów od jezdni. I
        znacznie więcej niż przy Galileusza.

        > Obwodnica: Jana Pawła - Pabianicka (tu rozbudować skręt w prawo na dwa pasy,
        > jest miejsce !! - Rudzka - Rzgowska jest lepszym rozwiązaniem,

        Tak, doskonałym. Przelotówka dla tirów wciśnięta w wąska uliczkę na osiedlu
        willowym, to doprawdy rewelacja.
        • Gość: rrr Re: Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i es IP: *.toya.net.pl 04.08.10, 00:49
          Czytaj ze zrozumieniem:
          Osiedle ma ponad 45, gdzie projekt ~35 i ludzie nie wiedzieli, że mają
          zamieszkać przy trasie.
          Gdzie przy Paderewskiego stoją bloki tak blisko jak bloki na Galileusza, wg.
          planów?!
          Rudzka trasa ma i tak być rozbudowana (jest gdzies link do artyk. 2 jezdnie, 4
          pasy, na obrzeżach 4 pasy ale 1 jezdnia = coś tak...)
          ...czyli i tak jest 2ga inwestycja, to po co wydawać na trasę Górną.
          I co ty porównujesz kilkaset rodzin w blokiach + szkoła i przedszkole, do kilku
          domów 1 rodzinnych.

          Nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na obwodnice - już pisałem kiedyś o ring'u
          jaki jest w Paryżu (periferic chyba nazwa)
          • Gość: gosc Re: Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i es IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.08.10, 11:40
            > Osiedle ma ponad 45, gdzie projekt ~35 i ludzie

            Projekt ma więcej niż 35 lat. 30-35 lat to ma jego realizacja pod postacią
            środkowego odcinka trasy czyli al. Włókniarzy.

            > Gdzie przy Paderewskiego stoją bloki tak blisko

            Cały odcinek od Zaolziańskiej do Karpackiej bloki stoją dwukrotnie bliżej niż
            blok najbardziej dosunięty jezdni i to nie do jezdni trasy Górna, która będzie w
            wykopie, a do drogi zbiorczej dla tych sześciu bloków, czyli dokładnie tego
            samego czym jest ul. Galileusza obecnie.

            > Rudzka trasa ma i tak być rozbudowana

            Po pierwsze - bezsensownie, po drugie - nie będzie miała takiego standardu jak
            trasa Górna, po trzecie - naokoło, po czwarte - to, że jakiś idiota wybuduje tam
            dwupasmówke, to jeszcze nie powód, żeby ładować na nią tiry. Kościuszki też jest
            dwupasmowa, a nikt tam tirów nie kieruje.

            > I co ty porównujesz kilkaset rodzin w blokiach + szkoła i przedszkole,

            A konkretnie to 6 bloków, z czego połowa i tak ma za oknem Pabianicką/Włókniarzy

            > do kilku domów 1 rodzinnych.

            A konkretnie to wielkie osiedle willowe i tereny rekreacyjne.

            Nie mówiąc o takich drobiazgach jak (nie)możliwość wygrodzenia Górnej/Rudzkiej
            ekranami, skoro już weszło na bezpieczeństwo dzieci.
    • Gość: gosc Są pieniądze na trasę Górna. Będą tunele i esta... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.08.10, 11:54
      Samo powstanie trasy - jak najbardziej na plus. Skrzyżowanie z Pabianicką - na
      plus (brano pod uwagę estakadę). Ale trzy kwestie są śmieszne/tragiczne:
      1. Skrzyżowanie z Paradną - klasyczny miś na skalę naszych możliwości zrobiony
      z iście gierkowskim rozmachem (a co, grunt w mieście tani, to można sobie
      kilka ha zająć na węzeł drogowy z lokalną ulicą)
      2. Lokalizacja pętli autobusowej iście kuriozalna - wybrano sam środek pola.
      Bo jak wiadomo autobusami jeżdżą zające, a nie ludzie, to żeby do autobusu
      miały bliżej...
      3. Węzeł ze Rzgowską to kompletna porażka. Pomijając już forsowaną od lat
      idiotyczną koncepcje ciągnięcia tej drogi aż do węzła z A1 równolegle do S8
      (za dużo pieniędzy mamy?), to węzeł zamiast kierować cały ruch na Trasę Górna
      na wjazd z DK1 w Trasę Górna zostawia po jednym pasie na ciasnym łuku, zaś
      główny kierunek ruchu to cały czas Rzgowska. Tymczasem proporcje powinny być
      dokładnie odwrotne - Trasa Górna powinna bezkolizyjnie całym przekrojem wpadać
      w "gierkówkę", zaś wjazd w Rzgowską powinien mieć jeden pas, żeby wjeżdżał tam
      tylko ruch docelowy.
      Dać małpie brzytwę...
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka