Dodaj do ulubionych

Tramwajowe wieści z Krakowa.

IP: *.toya.net.pl 19.11.10, 15:48
Dwie ważne inwestycje komunikacyjne we wschodniej części Krakowa oddano w czwartek do użytku - linię tramwajową do pętli tramwajowej Mały Płaszów oraz przebudowane ulice Surzyckiego i Christo Botewa, wraz z przedłużeniem ich do wschodniej obwodnicy miasta.

Jak podkreślił w czwartek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, nowa linia tramwajowa została oddana do użytku pół roku wcześniej niż planowano. "Na tramwaj czekało na osiedlach Małego Płaszowa 12 tysięcy mieszkańców" - zaznaczył.

Do nowej pętli tramwajowej Mały Płaszów będą dojeżdżać dwa tramwaje: nr 11, kursujący z Łagiewnik, oraz nr 20, dojeżdżający z Bronowic.

Według władz miasta uruchomienie nowej linii tramwajowej przyspieszy i ułatwi podróż wszystkim mieszkańcom dzielnicy Płaszów do centrum miasta.

Linia o długości 4,2 km biegnie wydzielonym torowiskiem. Prowadzi od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki na wschodnich obrzeżach miasta. Tam powstała pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii znajduje się pięć przystanków w każdym kierunku.

Budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II". Wartość projektu składającego się z trzech przedsięwzięć komunikacyjnych wynosi ok. 390 mln zł, z czego połowa pochodzi z funduszy unijnych. Druga połowa to kredyt, jaki krakowskie MPK zaciągnęło w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
(...)
------------------------
Konsorcjum ze spółką ZUE jako liderem, wykona roboty budowlane w ramach budowy linii tramwajowej łączącej ul. Brożka oraz Kampus UJ w Krakowie, o wartości 150 mln zł brutto, poinformowała spółka w czwartek.
„Termin realizacji umowy to 24 miesiące od daty podpisania" – czytamy w komunikacie.

W skład konsorcjum obok ZUE wchodzi Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego Energopol i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak z Krakowa, a zamawiającym jest miasto Kraków.

ZUE nie ujawniło jaki ma udział w przychodach konsorcjum, które za prace uzyska 150 mln zł brutto.

We wtorek prezes spółki Wiesław Nowak informował, że udział w konsorcjach wynosi zwykle od 30 do 50%. Zapowiedział też podpisanie w najbliższym czasie dwóch kontraktów na łączną kwotę ok. 80 mln zł - budowę linii tramwajowej w Krakowie i modernizację ulic w Szczecinie.
(...)
PAP
Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka