Dodaj do ulubionych

Nietypowe i szokujace (2)

IP: *.toya.net.pl / 10.0.219.* 22.02.02, 22:06
Ponieważ pierwszy watek o tym tytule rozrósł się do duuużych rozmiarów i stał się niedostępny dla nowych, proponuję, aby teraz zaczac wpisywac i komentowac na tym watku. Co wy na to???
Obserwuj wątek
      • geograf Re: turyn - czyli bramy 28.02.02, 20:43
        fajne zdjęcia. jedno wpadło mi w oko:
        www.photorailform.com/phr0/tram/torino/3163dltorton-.jpg
        zwłaszcza te samochodu zaparkowane na torowisku:) nawet u nas wŁodzi tak nie ma ;)
        a i tramwaje ciekawe kształty maja:))i jak one sa zasilane? i co na skrzyżowaniach???
        • Gość: flip Re: turyn - czyli bramy IP: *.p.lodz.pl 28.02.02, 20:57
          To jest caly Turyn, caly on... Te ich bulwary sa zupelnie niesamowite. Zwroccie
          uwage na tory przy kraweznikach - tak robia nawet na waskich ulicach - wtedy
          parkuje sie posrodku jezdni :-)
          Zasilanie? - do 1992 "trolleypoles", czyli rolkowe, pozniej "polowkowe"
          pantografy.
          Ale ogolnie to tramwaje tam niewiadomo czy potrwaja dlugo. Przynajmniej tak
          jezdzace, jak na tych fotkach.
          A w ogole - bardzo piekna witryna - polecam mediolanskie podmiejskie!
      • geograf Re: koloseum 28.02.02, 21:36
        ładny fotomontaż:)

        chociaż pierwsze wrażenie było fotomontażowa podobne, to czym dłuzej się patrzę, tym bardziej jestem skłonny uwierzyc, że to prawda...
        \:)
          • geograf Re: koloseum 28.02.02, 22:00
            jeju...ale to na prawdę niewiarygodnie wyglada...ta zeileń...ta ulica...ten kontrast pomiędzy starym koloseum, delikatnościa i jednolitościa zieleni, a nowiutkim, pomarańczowym tramwajem:)) i ta ulica tak niewiarygodnie wyglada...:))
            • Gość: flip Re: koloseum IP: *.p.lodz.pl 28.02.02, 22:25
              Jak przyjdziesz wyzej (najlepiej z tramwajow turynskich) - to wejdziesz na
              zdjecia z Rzymu. (Zreszta tam sa cale Wlochy - wszystkie kolejki tez). Sa
              kapitalne zdjecia spod Aqua Claudia - czyli tramwaje pod akweduktem. Oni w
              Rzymie maja jeszcze chyba te unikatowe odbieraki - w ksztalcie drabinki?
              Potem w "Concessione" czy jakos tak mozna przejsc do kolei prywatnych i wybrac
              Cotral - to sa kolejki pod Rzymem. Jedna taka do Pantano - jest szczegolnie
              urocza - i tez przechodzi pod Aqua Claudia w tym samym zreszta miejscu, co
              tramwaje (czyli przy Porta Maggiore).
    • Gość: flip circumetnea IP: *.p.lodz.pl 28.02.02, 21:46
      Ferrovia Circumetnea - jedna z najwiekszych przygod kolejkowych, jakie mozna
      sobie wyobrazic. 2-3 godziny objezdzania Etny!
      www.photorailform.com/phr2-le%
      20concesse/images/fce/ade20e2xerimcobront.jpg
      (strona glowna:
      www.photorailform.com/phr2-le%20concesse/ferrovia__circumetnea.htm)
          • Gość: flip Re: URL - korekta IP: *.p.lodz.pl 07.03.02, 21:22
            Na poczatku te kolejki byly parowe. Pozniej czesc zelektryfikowano, a czesc
            dostala wagony spalinowe. A czesc od razu poszla do piachu :-(
            Dzisiaj pozostaly po nich dwie linie: Knokke-Heist - Ostenda - De Panne na
            wybrzezu (chyba najdluzszy interurban na swiecie) oraz kawalek pod Charleroi,
            wlaczony do tamtejszych tramwajow. A moze i linia 44 do Terveuren pod Bruksela.
            • Gość: geograf Re: URL - korekta IP: *.toya.net.pl / 10.0.219.* 07.03.02, 21:30
              rozumiem, że na tych liniach cały czas taki sam tabor jak na zdjęciu jeździ?
              A czy te jeszcze istniejace linie pełnia bardziej funkcje turystyczne, czy tak jak u nas usługi jak na trasie Lutomiersk-Łódź???
              To coś takiego jeździ po mieście? I tak blisko kraweżników? Widac,ze maja inna kulturę samochodowa....A dużo ludzi nimi jeździ? (wow...ile pytań;)
              • Gość: flip Re: URL - korekta IP: *.p.lodz.pl 07.03.02, 21:36
                Gość portalu: geograf napisał(a):

                > rozumiem, że na tych liniach cały czas taki sam tabor jak na zdjęciu jeździ?
                > A czy te jeszcze istniejace linie pełnia bardziej funkcje turystyczne, czy tak
                > jak u nas usługi jak na trasie Lutomiersk-Łódź???
                > To coś takiego jeździ po mieście? I tak blisko kraweżników? Widac,ze maja inna
                > kulturę samochodowa....A dużo ludzi nimi jeździ? (wow...ile pytań;)

                Mysmy ich niestety nie widzieli (to wszystko robota Davida V.). Z tego co wiemy -
                te trzy istniejace sa normalnie uzywane i w ogole nie sa turystyczne. Chociaz tan
                linia na wybrzezu idzie wzdluz morza i sluzy najbardziej plazowiczom w letnie
                weekendy. Podobno wtedy wagony pekaja w szwach. W Charleroi maja wagonow za duzo,
                ale Ch. to Walonia i przedsiebiorstwo "TEC", a Ostenda to Flandria i "de Lijn".
                Nie podziela sie wagonami za nic!

                Turystyczne sa te pod Forges (
                www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/urbtr/images/forges.jpg ) no i ta krotka
                linia pod Thuin, gdzie jest muzeum. Podobno jeszcze cos jest, ale zupelnie na
                wsi.

            • kuba203 Re: URL - korekta 07.03.02, 21:55
              Gość portalu: flip napisał(a):

              > Tam jest 3-4 km linii, ktora byla zelektryfikowana, ale teraz bez pradu. Ten
              > kawalek uzywany jest przez muzeum przez takie wagony, jak na zdjeciu.

              Wow! I kabli nikt nie ukradł? U nas takie kable bez prądu po 2 dniach byłyby w
              najbliższym skupie złomu...
              Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, to to są takie linie w typie tramwajów
              podmiejskich, tak? A czy są normalnie połączone z sieciami tramwajowymi miast?
              • Gość: flip Re: URL - korekta IP: *.p.lodz.pl 07.03.02, 22:31
                Tzn. te co kiedys jezdzily byly troche jak tramwaje podmiejskie, a troche jak
                wiejskie kolejki. One niemal zawsze wjezdzaly do miast, zwlaszcza po
                elektryfikacji. Jesli byly spalinowe - to zapewne musialo to byc gdzies na
                glebokiej prowincji, gdzie moglo nie byc miejskich tramwajow (ten wagon na
                zdjeciu moze pochodzic skadkolwiek - to jest muzeum "vicinali"). Trzeba
                pamietac, ze to byl caly system, ktory laczyl miasta miedzy soba, a nie tylko
                ogniskowal sie w jednym. Cos takiego bylo tez w Holandii i w polnocnych
                Wloszech.

                Te natomiast, co teraz jezdza to: linia pod Charleroi stanowi
                zakonczenie "lekkiego metra", czyli w pelni bezkolizyjnej linii z tunelami,
                wiaduktami itp.; na Wybrzezu jest po prostu sama jedna, zwykle na wydzielonym
                torowisku, ale w Ostendzie - jak tramwaj. W Brukseli to po prostu jedna z linii
                miejskich, dalej wychodzaca od miasta.
    • Gość: flip trolejbus IP: *.p.lodz.pl 07.03.02, 21:15
      Trolejbusy mialy kiedys sporo z tramwaju w ksztalcie pudla. Ale ten to zupelne
      dziwo: na linii pod Liege, dzis w muzeum - dwukierunkowy, trojosiowy, dwie osie
      skretne, dwie pary odbierakow. Podobno dlatego, ze nie bylo gdzie zrobic
      petli...
      www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/urbtr/images/liege-trolleybus.jpg
      pzdr
        • Gość: baja Re: kto pierwszy ? IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 07.03.02, 21:57
          Flipy pokazują bardzo ładne zdjęcia...:)
          Od jakiegoś czasu sen z powiek spedza mi pytanie kto pierwszy tak naprawdę
          wynalazł tramwaj?
          W USA twierdzą,ze był to Sprague, Niemcy typują jako pierwowzór pojazd Siemensa
          Halke z wystawy Berlińskiej, chodzą słuchy o niejakim panu Outramie,
          Brytyjczycy wskazują na Trevithcka i jego parową taksówkę. Czy Flipy mogą
          zajrzeć do swojego ogona i udzielić odpowiedzi?
          • Gość: flip Re: kto pierwszy ? IP: *.p.lodz.pl 07.03.02, 22:20
            Dobre pytanie - bo jesli naped nie ma takiego znaczenia, to moze i Wyspa gora :-
            ) Kazdy sukces ma wielu ojcow...
            Ale jesli chodzi o elektryczny - to bylo chyba tak, ze Siemens pierwszy
            uruchowil elektryczne COS na szynach i pozwolil nim jezdzic ludziom, moze nawet
            nie tyle na tej wystawie berlinskiej (1879 - bo czy to byl tramwaj?), ile w
            Gross-Lichterfelde pod Berlinem (1881). Tylko, ze to jeszcze nie byla chyba
            specjalnie dojrzala konstrukcja - "dojrzal" ja natomiast Sprague (ktory zebral
            do kupy rzeczy wygladajace na najbradziej przktyczne - jak odbieraki rolkowe -
            oraz swoje innowacje - na przyklad silniki zamocowane "za nos") i zbudowal taka
            linie po raz pierwszy w Richmond w Wirginii (1887).

            Tak nam sie zdaje - ale malo nazagladalismy sie tramwajom pod ogon.
    • Gość: flip pantograf z boku IP: *.p.lodz.pl 16.03.02, 21:18
      Tutaj mercurio.iet.unipi.it/pix/ch/private/SZU/Be556/szu19990140725.JPG
      widac pociag Uetlibergbahn w Zurychu, ktory ma pantografy z boku. Dlaczego?
      A bo na dole, w miescie, uzywa tych samych torow co inne pociagi, ktore maja
      inny typ pradu w przewodach (zmienny). Maja wiec tamte pociagi pantografy na
      drugim boku - najprawdopodobniej.
      • geograf Re: pantograf z boku 16.03.02, 21:43
        eeeeee tam, ja tam myślałem, że ten pantograf to z całkowitego boku pojazdu jest, tak pod szybami czy cuś....

        ale ciekawe jak to wyglada z drugiego "profila"???:))
          • geograf Re: pantograf z boku 16.03.02, 21:53
            dla mnie- było kiedys szokujace jak na moście nad Wisła w Płocku zobaczyłem podwójne "tory". Popmyślałem- no tak- tramwajowe i pociagowe- w ramach oszczędności. Później było szokujace, ze takie EuroStar objeżdża 3 kraje i 3 zupełnie inne systemy zasilania... teraz już mało rzeczy jest dla mnie szokujacych:)))
              • geograf Re: pantograf z boku 16.03.02, 22:08
                ale ja tylko przez tamten post chciałbym podrkeśli, że już mnie nic nie zdziwi, bo to, że drugi rodzaj pociagów/kolejki ma normalnie pantograf to nie watpię...

                a swoja droga- czy ktoś wie co to za tory na tym moście w Płocku????
    • Gość: flip centymusie w bajzlu IP: *.p.lodz.pl 16.03.02, 22:25
      Na cholere te Cityrunnery? Oto co robia w Bajzlu:
      www.funet.fi/index/railways/Switzerland/trams/bvb680-5.jpg
      Uzywa sie wszystkiego: starych przyczep z 1950-tych, nowych przegubowcow,
      ktorym dodaje sie czlon niskopodlogowy.
      Przy okazji: kto powiedzial, ze szyna i asfalt to smierc?
      • geograf Re: centymusie w bajzlu 16.03.02, 22:31
        po pierwsze: fajny efekt- przód i tył wysoki (i chyba starszy), a środek niski (i chyba nowszy).
        po drugie: to coś nie pasujace zupełnie do tych pierwszych trzech członów (wysoki-niski-wysoki) to "doczepka" do wagonu, czy jakiiś techniczy podażajacy za pierwszym..??
        po trzecie: z tego co widze katem zdjęcia (i oka tez) to te tory w asfalcie już sa ciutke krzywę, jak na razie przynajmniej asfalt nie popękał
        po czwarte- ale fajny trawnik!! jaki zielony!! on dopeiro był położony, czy to latem było robione???
        po piate: pozdrawiam :))
          • geograf Re: centymusie w bajzlu 16.03.02, 22:38
            OJ!!! moge się kłócic- jak mam tylko sposobnośc to ogladam łódzkie tory z różnych stron i stwierdzam, że tam jest podobnie.....

            A tak dobiegajac od tematu- jeżeli jednak sa proste, to:
            -może sa całkiem świże (no tka z rok maja)
            -może to "wina" innych podkładów pod tory (zalanych asfaltem), albo trwałości asfaltu...????
              • geograf Re: centymusie w bajzlu 16.03.02, 22:43
                czyli jednak inaczej niż w Łodzi....

                ALE JA I TAK WIDZĘ, ŻE SA KRZYWE!!!
                kurcze..jeszcze jedna osoba do ocenienia stanu rzeczy by się przydała... może ktoś czyta tylko się nie wypowiada??? :)))))))
                • Gość: flip Re: centymusie w bajzlu IP: *.p.lodz.pl 17.03.02, 00:58
                  Wlasnie sie przygladam tej fotografii - i mi sie zdaje, ze tam widac jakies
                  poziome pasy. Stad chyba te tory wydaja sie jak pralka. Zaloze sie jednak, ze
                  sa rowne. Wszytko jedno - nie o to chodzi tutaj.

                  Wiec tak sobie myslimy, ze nalezaloby zamowic niskopodlogowe przyczepy do
                  naszych tramwajow i wlaczac je w srodek skladow. Przeciez te 805N jeszcze dlugo
                  beda jezdzic. Ciekawe jak to by sie mialo w stosunku do ceny Cityrunnera.

                    • geograf Re: centymusie w bajzlu 17.03.02, 15:35
                      tak miało byc??? nie słyszałęm...
                      a czy to nie jest tak jak z remontami:
                      takie drobne, a nawet generalne sa tylko czasowe, nawet najlepszy remotn w takim wypadku może utrzymywac swoja dobra stronę tylko przez kilka lat.
                      Nie lepiej jest od raz wymienic? Na całkowicie nowe, a nie cały czas klepac to stare ?? (to tak jak z torowiskami- lepiej całkowicie wymienic na nowe, np. typu węgierskiego, niż remotnowac, prostowac, klepac cały czas te stare.....)
                    • kuba203 Re: centymusie w bajzlu 17.03.02, 16:31
                      Gość portalu: Ja napisał(a):

                      > Przecież tak to miało być na początku: wytniemy tył jednego wagony, przód
                      > drugiego a w środek wstawimy część z niską podłogą, ale panowie policzyli,
                      > przeliczyli i wyszło, że się nie opłaca.

                      Takiego stwora mają w Poznaniu, ale tylko jednego. To coś jest w środku
                      niskopodłogowe!
                      mtrambus.w.interia.pl/ciekawe.htm
                      zjechać trochę w dół
                          • Gość: flip Re: darmstadt IP: *.p.lodz.pl 17.03.02, 19:28
                            Mialem na mysli, ze slabo rozbudowany, nie do porownania z Lodzia czy Krakowem.
                            Pierwsze niskopodlogowe wagony w miescie to byly wlasnie te przyczepy - wiec
                            doczepiali je do "normalnych" wozow. Wlasnie o to chodzi - przeciez mialy one
                            byc dla mniej sprawnych. Wiekszosc ludzi sie wdrapie po schodach bez problemu.
                            Gdyby bylo tak, ze zawsze w stalym miejscu na peronie zatrzymuje sie czlon
                            (wagon?) niskopodlogowy, to inwalida wiedzialby, gdzie czekac na wozku. A
                            miasto nie musialoby czekac 50 lat na calkowita wymiane taboru, zeby spelnic
                            wymagania dostepnosci dla wszystkich.
                            Tylko - sluchaj kubo - w miescie Lodzi wladuja te Cityrunnery tam, gdzie na
                            przystanki prowadza schody! Bo w Lodzi sa inteligentni inaczej.
                            • geograf Re: darmstadt 17.03.02, 22:19
                              EJ! EJ!!!! nie wszędzie prowadza schody na przystnaki... przejścia podziemne sa głównie od centrum w stronę Widzewa, a na główny przystanek (przy Centralu) można dojechac, bez jeżdżenia po schodach.... BEZ ANTYREKLAMY MI TU PROSZĘ!!!!!!!!

                              na Retkini nie ma przejśc podziemnych, przy Centralu, Śmigłego, Geancie, Niciarnianej i przy Augstowie nie ma schodów.....
                              ech... co za flip.....:)
                              • Gość: flip Re: darmstadt IP: *.p.lodz.pl 17.03.02, 22:26
                                Ale sa: Sienkiewicza (kolo roznych tam Galerii Lodzkich), Wodny Rynek (kolo
                                niczego, prawda), Zeromskiego (szpital), Dworzec Kaliski, Puszkina (kolo
                                niczego, blokowisko) - i moze jeszcze gdzies, ale nie wiem, bo tam nie bywam.
                                Moim zdaniem wystarczy, zeby niskopodlogowce akurat nie tamtedy koniecznie.
                                • geograf Re: darmstadt 18.03.02, 07:28
                                  Puszkina- blokowisko- jakto koło nieczego??? obok dużej arterii, której przejeżdża sporo samochodów???
                                  owszem, jest trochę tych przystanków, ale na główne- tam gdzie jest coś ważnego, może dojechac i wysiaśc spokojnie.... a jak coś zawsze jest 98.....
                                    • geograf Re: darmstadt 18.03.02, 20:21
                                      FLIIIP!!! ustalmy jedna wersję, oki? Piszesz, "in the middle of nowhere" poniewaz nie ma w najbliższej okolicy przystanku żadnej atrakcji (historycznej/rozrywkowe) czy może dlatego, że np. na Pl. Zwycięstwa teren w około jest pusty? Czy może... nie wiem...
                                      Sadze, że przejście jest potrzebne i tyle (bliskośc tak ruchliwej ulicy jaka jest Piłsudskiego.....)
                                      Więc???
                                      I ja się nie denerwuje!!!!!!! Ja się stresuje, że:
                                      a) robisz zła reklamę miastu przez całkowity pesymistyczny opis miejsc
                                      b) BO NA OKRAGŁO JESTEŚ PESYWISTA I NIE POTRAFISZ DOSTRZEC NAWET TROSZKĘ OPTYMISTYCZNEJ RZECZY, SZCZEGÓŁY W NAJGORSZYM MIEJSCU......A to jest denerwujace... Flip- myślisz ty czasami pozytywnie??? :)))))
                                      • Gość: flip nowhere IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 20:51
                                        Ja tu nie jezdem od reklamy, bo mi za nia nie placa, ale od gegania - bo mi za
                                        nie wrecz przeciwnie. I to szczegolnie o tym, co jest paranoja. A przede
                                        wszystkim jestem egoista i chce miec lepiej. Wolno mi - mamy przeciez ...

                                        "In the middle of nowhere" - bo cale to blokowisko to jest "nowhere", a juz
                                        szczegolnie w miejscach centralnych. Bo miejsca centralne w tym "nowhere" nie
                                        wystepuja z braku fundamentalnego poczucia estetycznego mieszkancow.

                                        O!
                                        • geograf Re: nowhere 18.03.02, 21:07
                                          Flip... i tak nie rozumiem.... co ma centrum blokowiska (miejsca życia tysięcy ludzi) do niczego/pustki???
                                          Owszem...rozumiem, ze z punktu widzenia architekta i innego tam naukowaca od estetylki i wygladu i architektury, to TO coś jest brzydactwem, że HEJ!
                                          ale dla mnie..... nie wiem dlaczego.... może dlatego, że lubię duże miasta i ten cały zgiełk i ruch.... taki Widzew...Retkinia.... maja wielki urok...tylko trzeba patrzec z odpowiedniej strony....w eim...powtarzam sie- już to kiedyś mówiłem/pisałem...ale blokowiski to nie jest NOWHERE....to jest COŚ.... a tramwaj jest dopełnieniem...zwłaszcza gdy się tak stoi na przejściu naziemnym na samiutkim końcu Retkini :))))

                                          pozdrawiam:))
                                          • Gość: flip Re: nowhere IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 21:12
                                            Ludzie nie beda chcieli jezdzic tramwajami, jak do przystankow bedzie takie
                                            dojscie jak na Widzewie. Tam wokol tych przystankow NIC NIE MA. Sam bym nie
                                            jezdzil, bo mi sie nie chcialo dochodzic po zbyrach. Dojscie musi byc
                                            bezpieczne, przyjazne pieszemu i bez przeciagow.
                                            A bezpeiczenstwo wcale nie jest pochodna piwnic, bo tam w zeby dadza szybciej.

                                            pzdr
                            • kuba203 Re: darmstadt 18.03.02, 08:58
                              No z tymi schodami to rzeczywiście idiotyczne, czytałem, że przejścia podziemne
                              ze schodami wybudowali w ramach "modernizacji" trasy i przystosowania do
                              obsługi przez niskopodłogowce. Ehh, ta polska logika...
                              • Gość: flip Re: darmstadt IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 14:55
                                Prawdopodobnie jak budowali te najnowsze przejscia ze schodami, to jeszcze nie
                                bylo mowy o niskopodlogowcach. Co za roznica jednak? - efekt ten sam. W kazdym
                                razie z jednej strony wydaja ogromny szmal na niska podloge, a z drugiej buduja
                                te piwnice - i jeszcze sie nimi chwala! Po prostu - dinozaury.
                                • geograf Re: darmstadt 18.03.02, 19:38
                                  GDZIE!!! gdzie wydaja pieniadze na BUDOWĘ przejśc podziemnych?? w Łodzi chyba nie zbudowano ostatnio (a nawet jeszcze dłużej w przeszłośc) przejścia podziemnego na tej trasie.... a w końcu remotnowac je trzeba- co wyburza?>?? i co- światła postawia przy każdym byłym przejściu?? a co ze środowiskiem i ruchem drogowym???
                                  • Gość: flip Re: darmstadt IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 19:49
                                    Na tej trasie stosunkowo ostatnio zbudowano na Kaliskim, a stosunkowo niedawno
                                    te na Rokicinskiej. Ostatnio zbudowano na innych ulicach: Pabianickiej,
                                    Zgierskiej.
                                    Albo tramwaj npodl albo piwnice. Ale tego w magistracie jeszcze nie wiedza.
                                    Co zrobic? - w wiekszosci zamurowac. Przeciez to proste jak kij od parasola!
                                    • geograf Re: darmstadt 18.03.02, 20:25
                                      Gość portalu: flip napisał(a):

                                      > Na tej trasie stosunkowo ostatnio zbudowano na Kaliskim, a stosunkowo niedawno
                                      > te na Rokicinskiej.

                                      Gdzie???? Na kaliskim to chyba to podziemne co wybudowali przy okazji buydowy całego dworca...alke to chyba już sporo czasu minęło (nie pamiętam skleroza w tym wieka definitywnie doskwiera:)))))). A Rokicińska??? w którym miejsu?? Jadac od miasta przed, czy za Puszkina???

                                      >Ostatnio zbudowano na innych ulicach: Pabianickiej, Zgierskiej.
                                      No dobrze, ale o Tramwaju Regionalnym jest cicho więc to się nie liczy...:))

                                      > Albo tramwaj npodl albo piwnice. Ale tego w magistracie jeszcze nie wiedza.
                                      > Co zrobic? - w wiekszosci zamurowac. Przeciez to proste jak kij od parasola!

                                      Taaak.. zwłaszcza końcówka tego kija (w wiekszości standardowych parasoli:)
                                      I jeszcze raz pytanie- jak zamuruja te przejścia, to rozumiem, że na górze maja byc przejścia(tzw. zebry), a przy każdymz nich światła?? a co z ograniczeniem szybkości i mobilności na tej ulicy???
                                      • Gość: flip jaki tam d'stadt - zebry!! IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 20:46
                                        geograf napisał(a):
                                        > Gdzie???? Na kaliskim to chyba to podziemne co wybudowali przy okazji buydowy c
                                        > ałego dworca...alke to chyba już sporo czasu minęło

                                        Nie podam roku, ale jak na Lodz to niedawno.

                                        A Rokicińska??? w którym miejsu?? Jadac
                                        > od miasta przed, czy za Puszkina???

                                        Na pewno przy rondzie "Puszkina" - a czy gdzies jeszcze? Szpitalna? Nie wiem -
                                        nie bywam, bo na szczescie nie musze. W przeciwienstwie do Geografa, ktory
                                        lubi... Co by nie bylo jest przynajmniej osiem piwnic na kilkanascie wszystkich
                                        przystankow. Niemal fifty-fifty - dla mnie wystarczy, zeby rzecz byla poroniona z
                                        gruntu.

                                        > >Ostatnio zbudowano na innych ulicach: Pabianickiej, Zgierskiej.
                                        > No dobrze, ale o Tramwaju Regionalnym jest cicho więc to się nie liczy...:))

                                        Npodl to moze byc zasada na calej sieci z czasem. Jak sa piwnice to npodl nie
                                        maja sensu.

                                        > Taaak.. zwłaszcza końcówka tego kija (w wiekszości standardowych parasoli:)
                                        > I jeszcze raz pytanie- jak zamuruja te przejścia, to rozumiem, że na górze maja
                                        > byc przejścia(tzw. zebry), a przy każdymz nich światła?? a co z ograniczeniem
                                        > szybkości i mobilności na tej ulicy???

                                        No wlasnie: koncowka! - bo moze sa jakies wyjatki. Ale jest tez regula. A ona
                                        jest taka, ze w wiekszosci te chamskie piwnice sa juz tam, gdzie i tak sa swiatla
                                        na skrzyzowaniach. I to jest wlasnie paranoya.


                                        • geograf Re: jaki tam d'stadt - zebry!! 18.03.02, 21:01
                                          no to żeś mnie Flip z ten tegował.....
                                          przystanków na trasie Retkinia-Widzew jest: 25
                                          z tego, co kojarzę, jest: 10, do których prowadza schody (w różnych formach- pod- i naziemnej....). więc nie taie fifty-fity:))
                                          A przystanków, przy których jest sygnalizacja jest: 4 ( i to raczej z powodu natężnia ruchu, więc pomyśl co by było, gdyby tam jeszcze piesi doszli....)

                                          Mam, nadzieję, że się nie pomyliłem, bo te liczby (oprócz oczywistego stanu przystanków) brałem z pamięci i skojarzeń....

                                          Więc nie jest chyba tak źle...
                                          faktem jest fakt, zgadzam sie z toba Flip (grrr...), że przejścia podziemne koliduja nieco z idea tramwajów niskopodłogowych...ale co- na wóżkach maja tak rpzez ruchliwa ulicę przejezdzac ludzie??? jak na razie chyba nie ma lepszego rozwiazania... (no chyba, że w Prawdze coś lepszego wymyślili....)
                                          • Gość: flip Re: jaki tam d'stadt - zebry!! IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 21:05
                                            Nic by sie dzialo - ludzie przechodziliby prze ulice. Jak w tysiacu innych
                                            miejsc. I tyle. A na Kosciuszki przechodza? I co sie tam dzieje?? To samo co
                                            gdzie indziej - co jakis czas wypadek. Ale w koncu musi byc jakis odsiew - za
                                            duzo tych ludzi jest w Polsce i nie moga sie nalezycie rzadzic.
                                            • geograf Re: jaki tam d'stadt - zebry!! 18.03.02, 21:09
                                              ech... szczerze mówiac...to po części się się zgadzam... ale sama ideę przejśc podziemnych uważam za słuszna.... (tylko jakby było tam bezpieczniej w co po niektórych....)....nie wiem...możemy skończyc ten temat??:)))
                                              • Gość: flip Re: jaki tam d'stadt - zebry!! IP: *.p.lodz.pl 18.03.02, 21:18
                                                Ale nie jest bezpieczniej i nie bedzie. A poza tym nie widze powodu, dla
                                                ktorego ci, ktorzy sa najmniej dla miasta kosztowni - czyli piesi, maja chodzic
                                                po piwnicach. Dla kogo? - ano dla tych co jezdza, wymagaja kosztownych drog,
                                                parkowania, produkuja spaliny i rozjezdzaja stonke piesza. I tylko dla nich w
                                                efekcie. A fuy!
                                                Temat mozna skonczyc zawsze, tylko ze on wynika z samej istoty tramwaju i jego
                                                roli w miescie. I dopoki tego sie nie rozumie, to sie nie powinno lubic
                                                tramwajow.
                                                O!
                                                Dlatego: vivat Krakow, gdzie ta paranoja jest chyba tylko w jednym przypadku
                                                na "24". No dobra, poltora przypadku.
                                                • geograf Re: jaki tam d'stadt - zebry!! 18.03.02, 21:22
                                                  ja chyba juz nieługo ide spac bo coraz mniej flipa rozumiem.....:(((

                                                  ech...czyli to wina tych radncyh, co pozwlaja na ekspansję samochodu do miasta, tak? to dlaczego nie zrobilibyśmy jak kiedyś w Gdyni (tak..tam sa dobrzy włodarze), że radni i pracownicy UMŁ MUSZA dojeżdżac do pracy MPK????
                                                • kuba203 Re: jaki tam d'stadt - zebry!! 19.03.02, 14:39
                                                  Gość portalu: flip napisał(a):

                                                  > Dlatego: vivat Krakow, gdzie ta paranoja jest chyba tylko w jednym przypadku
                                                  > na "24". No dobra, poltora przypadku.

                                                  Zapewne chodzi Ci o przystanek na Placu Bohaterów Getta, ale tamtejsze przejście
                                                  podziemne ma chyba ze 30 lat, a wtedy nikomu nie śniło się o tramwajach
                                                  niskopodłogowych. A to pół pozostałe to pewnie Dworzec Gł.? Tam są windy dla
                                                  niepełnosprawnych bądź podjazdy, po których nawet samochody zjeżdżają z towarem
                                                  do sklepów w przejściu.
                • kuba203 Re: centymusie w bajzlu 17.03.02, 13:54
                  geograf napisał(a):

                  > czyli jednak inaczej niż w Łodzi....
                  >
                  > ALE JA I TAK WIDZĘ, ŻE SA KRZYWE!!!
                  > kurcze..jeszcze jedna osoba do ocenienia stanu rzeczy by się przydała... może k
                  > toś czyta tylko się nie wypowiada??? :)))))))

                  Zgadza się, mnie się też wydaje, że są trochę krzywe.

      • geograf Re: plac niepodleglosci w zurychu 16.03.02, 22:36
        hmmmm... swoja droga masz rację- ładnie, funkcjonalnie, proste i małe :))
        i podejrzewam, że wygodne w "użyciu". Ale jest pewna różnica- u nas Plac Niepodległości jest cudnie zielony latem :) ( i cudnie zalany podczas roztopów- w Zurychu tramwaje nie jeżdża po wodzie, a u nas, na Placyku, tak -taka mała dygresja:)))

        Jak juz mówiłem- Plac Niepodległości jest jednak taka swoista oaza zieleni (zwłaszcza w tamtym rejonie), nie sadzisz? Pomimo tego, że jest mniej funkcjonalny i bardziej rozległy od tego w Zurychu, popieram JEDYNIE remont u nas....
      • kuba203 Re: plac niepodleglosci w zurychu 17.03.02, 13:53
        Gość portalu: flip napisał(a):

        > A tutaj > jest jak powinien wygladac przystanek wezlowy w duzym miescie.
        >Central w
        > Zurychu - takich jest kilka.

        Taak, już widzę tych ludzi biegających po torach, gdy chcą się dostać do tramwaju
        stojącego na innym przystanku. To chyba trochę niebezpieczne. Czy może się mylę?
            • Gość: flip Re: plac niepodleglosci w zurychu IP: *.p.lodz.pl 17.03.02, 19:34
              Nic takiego. Po prostu wiekszy przystanek z petla podmiejskiego do Pabianic
              (ktory pewnie niedlugo pojdzie i tak do piachu). Ale tam wsiada mnostwo ludzi,
              bo przystanek znajduje sie niemal na targowisku i nastroj jest jak w Kalkucie.
              Zanim tramwaj wjedzie na peron (powiedzmy, ze peron), to musi jechac bardzo
              wolno ze wzgledu na potwornie wyjezdzone skrzyzowania na lukach. Tam zreszta
              wszystko jest jarmarczne i wyjezdzone i schodzone do bolu, a plac jest placem
              tylko z nazwy, bo otaczaja go budy i rudery. W tym Zurychu sa i krzyzaki i
              rozjazdy - tylko nic nie jest do bolu wychodzone - bo to bardzo daleko do
              Kalkuty.
              • geograf Re: plac niepodleglosci w zurychu 17.03.02, 22:24
                FLIIIIIIP!!!!!
                po pierwsze- w Zurychu zapewne jest inna kultura kierujacych niż w Polsce....

                po drugie- nie tylko budy i stragany, ale również ziemia pokryta trawa (badź woda:) drzewa, kraki, a latem jest nawet zielono :)))

                po trzecie- tramwaj do Pabianic pojedzie i na pewno szybko do piachu nie pójdzie- jeżeli już to za sprawa Tramwaju Regionalnego, któruy nie bedzie zachaczał o ta krańcówkę

                po czwarte- zgadzam się, że sa tam baaardzo wyjeżdżone i pokrzywione szyny... niestety,... czuję to codziennie na mojej głowie:((( ale moż ejuż niedługo wyremontuja Plac???

                I prosze mi tu nie tylko negatywnie pisac, ok??:))
                • kuba203 Re: plac niepodleglosci w zurychu 18.03.02, 08:53
                  Ekhm, co to będą te tramwaje regionalne? Jakaś nowa spółka do obsługi linii
                  podmiejskich?
                  A po drugie, czy w Łodzi (i okolicach) naprawdę bierze się teraz pod uwagę
                  likwidację jakiejkolwiek linii tramwajowej? Kiedy inne miasta raczej
                  rozbudowują swoją sieć, w tym Łódź także.
                  • geograf Re: plac niepodleglosci w zurychu 18.03.02, 19:46
                    Tramwaj Regionalny jest to plan wyremotnowania, przystosowania trasy, a ostatecznie ustanowienia linii tramwajowe łaczacej Zgierz z Pabianicami przerz centrum Łodzi, a w czasie późniejszym do Ozorkowa (łaczy się to z połozeniem nowych torów, remotnem przystanków i trakcji elektrycznej). Jak na razie podpisanmo jedynie umowę intencyjna :(((

                    Z tego co pamiętam to do utworzenia takiej linii miałaby byc wyłoniona firma w przetargu- wyremontowałaby, przygotowałaby, zakupiłaby pojazdy i eksploatowałaby ta linie.

                    Co do linii tramwajowych. Po "wielkiej reformie"-polegajacej na zmniejszeniu ilości linii tramwajowych, alke za to częśc linii kursuje co 10 minut, częśc (na najważaniejszych szlakach komunikacyjnych) ca 7-8 minut. Szczerze mówiac to od tamtego czasu nie patrze już na rozkład tylko czekam na rpzystanku:)) (swoja droga, że znam na pamięc odjazdy tramwajów z mojej krańcówki:))

                    Z tego co mówił Ł.S (Guru komunikacyjny tego forum) to sa jakieś plotki o utworzeniu nowej linii tramwajowej. Lae oprócz budowania linii na Janów/Olechów, nie ma w planach rozszerzenia sieci tramwajoweuj (miejmy nadzieję, że tylko na razie)
                    • kuba203 Re: plac niepodleglosci w zurychu 18.03.02, 21:19
                      To chyba jedna linia w budowie to jest coś! Obecnie tylko Elbląg oprócz Was
                      buduje nową linię tramwajową! U nas w ciągu 18 ostatnich lat oddano do użytku
                      tylko jedną nową. A miasto się cały czas rozwija...
                      Swoją drogą, strasznie długa ta linia ze Zgierza do Pabianic. Nie znam się, ale
                      pewnie ze dwie godziny w jedną stronę jak nic? I czy to ma sens? Czy
                      rzeczywiście tak dużo ludzi jeździ pomiędzy tymi miastami, a nie tylko do
                      centrum Łodzi?
                      • geograf Re: plac niepodleglosci w zurychu 18.03.02, 21:25
                        primo- nie buduja nowej linii, tylko przedłużaja już istniejace....

                        secundo- może i długa, ale tam maja jeździc nowe, niskopodłogowe, szybkie tramwaje, a poza tym to nie sadzisz, że mało byłoby ludzi którzy dojeżdżali by ze Zgierza do Pabianic?? raczej tym ludziom zależy żeby dostac się do CENTRUM, a taka linia pozwoliłaby im tam komfortowo dotrzec w jakieś 35-45 minut..... (a moze się mylę? może troche szybciej??)
                        • kuba203 Re: plac niepodleglosci w zurychu 19.03.02, 14:45
                          geograf napisał(a):

                          > primo- nie buduja nowej linii, tylko przedłużaja już istniejace....

                          W każdym razie kładą nowe tory - a to już coś.
                          >
                          > secundo- może i długa, ale tam maja jeździc nowe, niskopodłogowe, szybkie tramw
                          > aje, a poza tym to nie sadzisz, że mało byłoby ludzi którzy dojeżdżali by ze Zg
                          > ierza do Pabianic??
                          Właśnie o to mi chodziło, więc po co taka linia, skoro mało kto by z niej
                          korzystał? A linie z tych miejsc do centrum to już są.
                          > raczej tym ludziom zależy żeby dostac się do CENTRUM, a tak
                          > a linia pozwoliłaby im tam komfortowo dotrzec w jakieś 35-45 minut..... (a moze
                          > się mylę? może troche szybciej??)

                          A teraz ile się jedzie? Czy aż taką różnicę zrobi wprowadzenie niskopodłogowców
                          (poza oczywiście komfortem jazdy)?
                          • geograf Re: plac niepodleglosci w zurychu 19.03.02, 18:11
                            kuba203 napisał(a):

                            > Właśnie o to mi chodziło, więc po co taka linia, skoro mało kto by z niej
                            > korzystał? A linie z tych miejsc do centrum to już są.

                            Oj, oj...już sie zdenerwowałem (coś nadpobudliwy ostatnio jestem...) ale sobie przypomniałem, że ty nie z Łodzi. Te tramwaje nie jeżdża do samego centrum, prawie w ogóle tego centrum nazwac nie można- ci ludzie musza się przesiadac dalej. Co prawda nie powiem, dobre maja przesiadki, ale to zawsze PRZESIADKI.... Chodzi o BEZPOŚREDNIE dowiezienie mieszkańców Pabianic i Zgierza do samiuśkiego centrum Łodzi, nie po to, żeby mogli jeździc pomiędzy Zgierzem, a Pabianicami (choc pewnie i tacy emeryci, korzystajacy z ulg, sie znajda....) ROZUMIESZ????


                            >
                            > A teraz ile się jedzie? Czy aż taką różnicę zrobi wprowadzenie niskopodłogowców
                            >
                            > (poza oczywiście komfortem jazdy)?
                            Jedzie się dokładnie:
                            -ze Zgierza, do najlepszego punktu przesiadkowego w stronę centrum: 25 minut -Z Pabianic do (osławionego;) Placu Wolności, równiez punkt przesiadkowy: 49 minut
                            -Linia 11, która pokrywałaby się z trasa Trawaju Regionalnego (jeździ dokładnie na trasie N-S), pokonuję Łódź wzdłuż w : ok. 50 minut.

                            Podsumowujac: Ze Zgierza do centrum w ok. 30 minut (teraz z przesiadkami odpowiiednio troche dłużej)
                            Z Pabianic do centrum w około 70 minut.

                            Podejrzewam, ze z niskopodłogowym tramwajem, nowymi, prostymi szynami, byłoby o wiele szybciej (zwłaszcza na trasach podmiejskich).

                            Chyba jedna on się opłaca, a UE dofinansowywuje takie ekologiuczne inwestycje :)))

                            • kuba203 Re: plac niepodleglosci w zurychu 19.03.02, 19:27
                              Fakt, że nowe szyny znacznie przyspieszają jazdę - widać też w Krakowie. Czuję
                              się przekonany, myślałem, że te miejskie końcówki podmiejskich to gdzieś w
                              centrum są. Sorry, że Cię zdenerwowałem, dla "turystów" (także internetowych)
                              trzeba wykazać dużo cierpliwości...
                              A tak w ogóle, to dużo teraz w Łodzi remontuje się torowisk (ogólnie, bez
                              rozróżniania na miejskie i podmiejskie, bo mi to i tak większej różnicy nie
                              robi, gdzie te tory są)?
                              Proponuję odpowiedź napisać w nowym wątku, bo tu się burdel już zrobił :)))
    • geograf szyny i ziemia 16.03.02, 23:20
      a tutaj mamy przykład prostych torów położonych w ziemi....
      ale ma takie przeczucie, że maja solidne podkłady.....ech...
      swoja droga fajnie wygladajacy tramwaj:) takie...pudełko:))
      www.funet.fi/index/railways/Germany/trams/muen2009.jpg