Dodaj do ulubionych

Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Chojnach?

IP: *.toya.net.pl 21.02.11, 17:41
to był popis z tym odliczaniem dni do remontu dworca Łódź Fabryczna. Codziennie zmieniali tablicę trąbili na lewo i prawo i co. W zeszłym roku odliczyli w sierpniu do zera a nie dzieje się nic. Teraz słyszę, że może w tym roku we wrześniu. Kreatywna k...a Łodź.
Obserwuj wątek
    • Gość: shpxlbh ehh.. i gdzie teraz będzie najlepszy winkiel? IP: *.alpat.net 21.02.11, 20:29
      jw. ? gdzie pójść popić piwko z kumplem? gdzie pogadać o życiu? najlepsze miejsce na dąbrowie/chojnach....
      a tak poważniej. dobrze i nie dobrze ;) po co to ''reperować'' skoro ten dworzec JEST PIENNY. piękny styl/ ładny kolor. oczywiście nie licząc tagów napisów grafitti itp.
      jestem na tak/nie. ;x wolalbym żeby byly dwa porządne dworce w łodzi niż trzy.
    • sobol_lo Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Chojnach? 21.02.11, 20:37
      Jako, ze miszkam niedaleko - kilka minut piechota - znam Dworzec Łódz Chojny od dziecka. Nawet 1,5roku temu w GW zostawilem artykul na jego temat - niestety - nikt sie nim wtedy nie zainteresowal ;-)
      Dla ciekawych zostawiam tekst:

      RUINA NA CHOJNACH.
      Podróżni przejeżdżający pociągami przez Łódź mają szansę ujrzeć za oknem prawdziwie niepowtarzalny krajobraz. Zabudowania stacji Łódź Chojny oraz całe jej otoczenie to prawdopodobnie jeden z najbardziej zdewastowanych i niewykorzystanych fragmentów naszego miasta. Podróżujący przez tereny chojeńskiej stacji pasażerowie PKP mogą dzięki temu przez moment poczuć się jak w iście powojennej scenerii.

      Do połowy lat 90. dworzec PKP Łódź Chojny był obok Fabrycznego i Kaliskiego najważniejszą stacją pasażerską w naszym mieście. Dzięki dobremu położeniu na mapie łódzkich szlaków kolejowych zatrzymywało się tutaj wiele pociągów dalekobieżnych, które w ten sposób omijały Dworzec Kaliski. W czasach największej świetności stacja obsługiwała również pociągi międzynarodowe do Moskwy, Berlina, Drezna, Pragi, a nawet Paryża. Jednak, kiedy w połowie lat 90. oddano do użytku przebudowany Kaliski, pozostawione przez PKP na pastwę losu Chojny zaczęły popadać w ruinę.

      Infrastruktura dawnego dworca, na którym pociągi nie zatrzymują się już od 1999r. jest obecnie w katastrofalnym stanie. Przejście podziemne łączące stację z ulicą Rzgowską jest zamknięte, dawne budynki są całkowicie zdewastowane, krawędzie peronowe zarośnięte chwastami i częściowo ogołocone z płyt chodnikowych. Wszędzie walają się śmieci i potłuczone szkło. Główny budynek dworca jest jeszcze w stosunkowo niezłej kondycji technicznej – zamknięty na trzy spusty stał się „jedynie” miejscem, gdzie graficiarze dają upust swoim artystycznym przeżyciom. Nawet klony, które tworzyły malowniczą alejkę wzdłuż parkingu zostały w 2004r. wycięte przez PKP.

      Dodatkowego uroku panującej na stacji atmosferze nędzy i rozpaczy dodaje działający po południowej stronie torów magazyn. Ilość walających się przed jego budynkiem stert śmieci, wypchanych toreb foliowych oraz styropianu jest po prostu szokująca. Pomimo licznych interwencji – zarówno Gazety Wyborczej, jak i służb porządkowych – do dziś nie udało się zmusić zarządcy do wywiezienia odpadów i uporządkowania terenu.

      Czy opuszczony i zapomniany przez władze miasta i PKP dworzec musi być antywizytówką Łodzi? Czy naprawdę nikomu w mieście nie zależy, aby znajdujący się w kwadracie ulic Śląska – Płaska – Warneńczyka – Rzgowska teren był przynajmniej czysty i w miarę możliwości uporządkowany? Czy podjęta kilkanaście lat temu decyzję o wyłączeniu z użytkowania stacji na Chojnach (po prawie 100 latach funkcjonowania) musi skutkować całkowitą dewastacją i zniszczeniem jej terenów? Czy instytucje publiczne są aż tak bezradne w starciu zarówno z gigantem, jakim są Polskie Koleje Państwowe, jak i prywatnym właścicielem magazynów?

      Być może trwająca obecnie debata na temat mającego powstać nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna pozwoli zwrócić uwagę łódzkich decydentów na chojeńską stację. Skoro miasto i PKP podjęły decyzję o budowie Nowego Centrum Łodzi i ulokowaniu Fabrycznego pod ziemię to może znajdą się również środki, aby zrobić porządek na Chojnach. Uprzątnięcie śmieci, potłuczonego szkła i gruzów oraz wyburzenie zniszczonej infrastruktury nie jest przecież zadaniem, które wymaga gigantycznych środków. Natomiast ukaranie i zmuszenie zarządcy magazynów do uprzątnięcia zajmowanego terenu nie pociąga za sobą już żadnych kosztów.

      W przeciwnym razie będziemy mieli powtórkę z rozrywki – z jednej strony wielka będąca powodem do dumy inwestycja przybliżająca miasto do standardów europejskich, z drugiej zapuszczone tereny będące wstydem i czarną plamą na mapie Łodzi. Jeśli miasto i PKP uważają, że z przyczyn ekonomicznych rewitalizacja dworca na Chojnach jest nieopłacalna, to niech przynajmniej wspólnie zadbają o właściwy wygląd terenów dawnej stacji.


      PS. w stopce rowniez kilka zdjec z Chojen ;-)
    • Gość: bujanie w oblokach A moze wreszcie zabrac sie za Lodz Fabryczna? IP: *.croy.cable.virginmedia.com 21.02.11, 21:24
      Raczej niz ciagle wyciagac nowe koty z worka dla odwrocenia uwagi od tego co juz dawno mialo byc zrobione...
      Przez lata (tak to juz trwa lata!!) mowi sie o tym, ze Widzew przejmie ruch z 'przebudowywanej' Fabrycznej. Wiec niech sie wreszcie to stanie - do roboty! Za Chojny zabierzmy sie pozniej.
      Czy w Lodzi nigdy nic na prawde nie zacznie sie zmieniac na lepsze? Czy ciagle trzeba wysluchiwac jakichs coraz bardziej bzdurnych planow?
      Mysle, ze lepiej jest zrobic jedna lub dwie rzeczy porzadnie, niz w nieskonczonosc dywagowac o jakichs dziesiatkach wirtualnych projektow. To Piotrkowska, to studio Lyncha, to stadion miejski, no i oczywiscie tor F1 na BRUSie, a to moze Kolej Szybkich Predkosci, a moze tez i Aglomeracyjna... Przeciez tego juz nie daje sie czytac ani sluchac.
      Nic dziwnego, ze ludzie maja dosc oczekiwania na wciaz przesuwajace sie terminy projektow sprzed lat, gdy naprawde nic sie nie rusza z miejsca, i opuszczaja to miasto!
        • Gość: bujanie w oblokach Re: A moze wreszcie zabrac sie za Lodz Fabryczna? IP: *.croy.cable.virginmedia.com 21.02.11, 23:27
          Gość portalu: ... napisał(a):

          > > Za Chojny zabierzmy sie pozniej.
          >
          > Tak. Zabierzmy się za Chojny później, jak już nie będą potrzebne.
          >
          > Czy ciagle
          > > trzeba wysluchiwac jakichs coraz bardziej bzdurnych planow?
          >
          > Wymiana kilku płyt na peronach urasta w łodzi do rangi dalekosiężnych planów?

          Nie daje im rangi dalekosieznych planow, ale chodzi mi o to, ze takie 'pozorne ruchy tylko gubia koncentracje urzednikow i odwracaja uwage opinii publicznej od tego co powinno sie dziac... a sie nie dzieje.
          Np. do tej pory mialo juz byc rozpoczete EC1, Nowe Centrum, dawno rozkopana Lodz Fabryczna itp, ale wszedl na stolek pewien Jonski i postanowil zamiast tego latac dziury w ulicach. I co? Przyszla zima, powstaly nowe dziury, a Fabryczna nadal straszy, w EC1 nic nadal sie nie dzieje - a wiekszosc prywatnych inwestorow albo zostala rozgoniona albo sama uciekla widzac, ze w tym miescie nic sie nie da zrobic.

          Chojny - pewnie trzeba zrobic, ale moze w ramach Koleji Aglomeracyjnej - jesli taka w ogole powstanie.
          Chodzi mi o zachowanie pewnej kolejnosci dzialan (projekty wazniejsze i starsze najpierw, potem nowe i mniej wazne dla calego miasta) - i co najwazniejsze: rozliczanie z nich ekip rzadzacych miastem. Gdy co chwile zmieniamy plany i projekty, to nic dziwengo ze nic nigdy nie zostaje ukonczone, ba! nawet sie nie rozpoczyna. A do tego wiadomo, ze budzet nie pokryje wszystkich zachcianek wszystkich dzielnic, wiec zrobmy najpierw centrum, a potem zajmijmy sie obrzezami miasta - szczegolnie, ze plany odnosnie centrum juz kurza sie dobrych kilka lat. Za chwile wyschna fundusze unijne i wtedy co??
          • Gość: LarryLurex Re: A moze wreszcie zabrac sie za Lodz Fabryczna? IP: *.toya.net.pl 22.02.11, 00:52
            Gość portalu: bujanie w oblokach napisał(a):

            > Nie daje im rangi dalekosieznych planow, ale chodzi mi o to, ze takie 'pozorne
            > ruchy tylko gubia koncentracje urzednikow i odwracaja uwage opinii publicznej o
            > d tego co powinno sie dziac... a sie nie dzieje.
            > Np. do tej pory mialo juz byc rozpoczete EC1, Nowe Centrum, dawno rozkopana Lod
            > z Fabryczna itp, ale wszedl na stolek pewien Jonski i postanowil zamiast tego l
            > atac dziury w ulicach.

            Moment, co ma Joński do inwestycji przeprowadzanej przez PKP PLK? Nie żebym kochał Jońskiego, ale co ma piernik do wiatraka?

            >
            > Chojny - pewnie trzeba zrobic, ale moze w ramach Koleji Aglomeracyjnej - jesli
            > taka w ogole powstanie.

            A najlepiej w ogóle. Bo po co ułatwiać ludziom życie, niech sobie jeżdżą na Widzew albo Kaliski. Albo kupią sobie samochód.

            > Chodzi mi o zachowanie pewnej kolejnosci dzialan (projekty wazniejsze i starsze
            > najpierw, potem nowe i mniej wazne dla calego miasta) - i co najwazniejsze: ro
            > zliczanie z nich ekip rzadzacych miastem.

            Znów - co ma projekt PKP PLK do władz miasta?
    • Gość: ... Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Chojnach? IP: *.ssp.dialog.net.pl 21.02.11, 22:16
      > Są takie pomysły.

      POMYSŁY? Psia ich mać - prawie pół roku temu był artykuł o tym, że Chojny na czas objazdów fabrycznych zostaną uruchomione. Do ciężkiego ciula tam nie trzeba nie wiadomo czego - trzeba wymienić kilka płyt chodnikowych, powkręcać żarówki i może postawić wiatę jak na przystanku tramwajowym, a w wersji de Luxe - kontener z tymczasową kasą. Można to zrobić w dwa tygodnie. Przedstawiciel pekape to mówi o tym, jakby uruchomienie dworca na Chojnach było co najmniej równe lotowi na Marsa.
    • Gość: losdominos Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Chojnach? IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.02.11, 09:34
      Uważam, że to dobry pomysł, ponieważ tory wokół Łodzi nie tylko przydadzą się podczas remontu trasy Łódź-Warszawa,ale może również usprawni powrót mieszkańcom do domu z pracy, ponieważ w godzinach szczytu ciężko przedrzeć się przez miasto.
      Jeśli chodzi o zamknięcie dworca Łódź Fabryczna, stacja Łódź |Chojny powinna funkcjonować już od września, ponieważ władze Łodzi i spółka PKP szykują nam ciężkie chwile od września. Proponuję, żeby urzędnicy przejechali się komunikacją miejską już teraz!!!
    • Gość: Tomek Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Chojnach? IP: *.ssp.dialog.net.pl 22.02.11, 22:44
      Dworzec na chojnach aż prosi o remont i uruchomienie. Nie zgodzę się że lepiej mieć mniej dworców. Co prawda łódzki węzęł nie należy do prężnych ale i tak w kilku relacjach przydałoby się nie wjeżdżać na dworzec Kaliski( Np Warszawa-Wrocław). Ta stacja /dworzec nie musi być duża wystarczą maksymalnie 2 perony 4 krawędzie, połączenie z funkcjami handlowymi dałoby to pozytywny bodziec do rozwoju okolicy.

      W ramach remontu odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna powinniśmy także walczyć o powstanie stacji w rejonie ulicy Kopcińskiego i utrzymanie stacji Niciarniana, obie przeznaczone dla ruchu aglomeracyjnego.
      Ciekawe czy nie można dostosowując tory kolei obwodowej do większego ruchu odbudować drugiego toru i od razu wybudować stacji, które w przyszłości wykorzystałaby kolej aglomeracyjna?
      • Gość: gambelputi Re: Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Choj IP: *.toya.net.pl 23.02.11, 10:06
        kurcze, najwyraźniej okolica ma pecha, nie wypaliły plany budowy centrum handlowego na terenach po fakorze, nie wypaliły plany remontu dworca choć jak to napisano już powyżej nikt nie oczekuje takiego standardu jak na dworcu widzewskim, pobliskie przejście do ul. Rzgowskiej wraz z całym wiaduktem nie może doczekać się remontu wskutek nieuregulowanych stosunków własnościowych. Cała nadzieja w budowie kolei aglomeracyjnej, no ale to jeszcze potrwa, niestety. Póki co można udać się na spacer i pooglądać sobie bardzo ciekawą przestrzeń po przemysłową, która ulega stopniowej degradacji i zupełnie nie wykorzystuje swojego potencjału:/
        • profes79 Re: Remont dworca: Pociągi zatrzymają się na Choj 23.02.11, 10:28
          Całe szczęście, że pomysł z Fakorą nie doszedł do skutku bo oprócz zruinowania starych zakładów doprowadziłby dodatkowo do całkowitego paraliżu i tak dochodzącej do granic przepustowości Rzgowskiej.

          Czasy dworca CHojny pamietam; swego czasu w trakcie remontu na Kaliskim w znaczący sposób odciążał właśnie Kaliski - nawet pociągi międzynarodowe się tam zatrzymywały. Co prawda dworzec jest na chwilę obecną mało szczęśliwie położony ( i kiepsko skomunikowany zwłaszcza z południową częścią miasta) jednak zapewniłby odciążenie zarówno Widzewa jak i Kaliskiego.

          Część pociągów i tak ma jechać na Kaliski zamiast kończyć bieg na Widzewie, to zatrzymanie się na CHojnach nie powinno stanowić problemu.
          Inna sprawa, że dworzec jest skomunikowany paskudnie i ze względu na jego położenie niewiele się da z tym zrobić.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka