Dodaj do ulubionych

Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za d...

IP: *.toya.net.pl 22.04.11, 07:22
Brakuje pieniedzy - trzeba podniesc ceny biletów, teraz jezdzi sie jak za darmoszkę!!!
Obserwuj wątek
    • Gość: maksiu Urealnić ceny! IP: *.toya.net.pl 22.04.11, 07:30
      ceny zaokraglone

      niech 50 tys łodzian kupuje migawke za 90zl miesiecznie na wszystkie linie
      niech kolejne 100 tys łodzian kupuje migawke ulgową za 45zł miesiecznie
      niech kolejne 50 tys łodzian kupuje trasówke za 40zl miesiecznie
      to i tak w skali roku daje to przychód raptem ok 30% potrzeb MPK. po potąceniu kosztów dystrybucji będzie to nawet poniżej 30%.

      Prawdopodobienstwo ze 200 000 łodzian kupi migawke jest bliskie 0, bo nawet wątpie by tyle osób regularnie poruszało się po miescie. Ale nawet gdyby to i tak aby "wyjsc na zero" kazda obecna migawka musiałaby zdrozec o ponad 200%....

      czyli migawka normalna na wszystkie linie 300zł!

      i to będzie stawka bez wydatków na remonty i rozwoj infrastruktury, bo wtedy cena zblizyłaby sie do 500zł!
      • Gość: krm Re: Urealnić ceny! IP: *.xdsl.centertel.pl 22.04.11, 10:39
        Gość portalu: maksiu napisał(a):

        > czyli migawka normalna na wszystkie linie 300zł!

        maksiu, chyba ocipiałeś, za połowę tej kwoty jeżdżę po mieście samochodem, w ciepełku, albo schłodzony klimą, słuchając w spokoju radyjka, a ty proponujesz 300zł za migawkę?
        dobry żart od rana :)
      • Gość: Życzliwy Re: Urealnić ceny! IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 11:45
        To by było dobrym rozwiązaniem pod jednym wszakże warunkiem, że kierowcy samochodów będą w 100% utrzymywać budowę i remonty dróg, a proporcjonalnie do swoich potrzeb płacić na utrzymanie policji czy oddziałów ratunkowych w szpitalach i będą również płacić odszkodowania za choroby układu oddechowego, krążenia i choroby wywołane hałasem, a w końcu sfinansują remonty elewacji czarnych od spalin i jeszcze kilka innych kosztów, które powodują. Wtedy nie ma sprawy - migawka może kosztować 300 złotych.
      • ggrdl Chyba odrealnić 22.04.11, 14:07
        Bardzo fajnie, ale za owe 500zł niemal można się poruszać taksówką, lub własnym samochodem.
        Coś nie tak z tą firmą, skoro transport zbiorowy kosztuje tyle co taxi?

        Bo i koszty są nierealne. Realne byłyby wtedy, gdyby ceny dyktował rynek. W obecnej sytuacji w MPK można wpompować dowolnie dużo pieniędzy niekoniecznie coś uzyskując w zamian.
    • uhr Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za d... 22.04.11, 08:33
      Proste rozwiązania są zbyt skomplikowane dla pracowników URM.
      Skąd wziąć pieniądze, a choćby i nie zatrudniać za 18 tys miesięczniie figuranta w ZWIK - oszczędność 864 tys zł przez 4 lata.
      Zlikwidować wszystkie przywileje i wydawać dedykowane imienne bilety.
      - emeryci, osoby starsze, inwalidzi bezterminowy bezpłatny na wszystkie linie
      - uczniowie i strudenci - semestralny na 2 - 3 linie ulga 70%
      - pracownicy MPK, UMŁ, ZDIT miesięczny ulga 50% (odebrać im auta służbowe i ryczałty)
      - bezrobotni miesięczny bezpłatny.
      - posłowie i radni - i tak mają służbowe auta i ryczałty

      Trzeba zapewnić werfikację i dystrybucję lecz tym mogą zająć się urędnicy UMŁ ze zbędnych wydziałów, których jest tam bez liku - przynajmnie nie będą się nudzili.
        • Gość: MaB Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.ssp.dialog.net.pl 22.04.11, 10:08
          > Mały problem, dlaczego pracownik ma do tego dopłacać? Kierowca na zmianę musi j
          > akoś dojechać.

          A jakoś inni do pracy dojeżdżają i płacą za bilety. Masz w rozliczeniu podatków pozycję "koszty uzyskania przychodu" to są właśnie koszty jakie ponosisz na dojazd do pracy i częściowo je odliczasz. Jednak dobrze, idźmy twoją drogą i zapewnijmy kierowcom, motorniczym bezpłatny przejazd na miejsce pracy, ale tylko do pracy i z pracy.

          >jednak większość zaczyna się lu kończy gzieś na mieście,
          > a kierowca musi tam dojechać i to właśnie pracodawca powinien mu ten dojazd za
          > pewnić.

          Może, ale nie musi. Poza tym jeżeli już kierowca/motorniczy może jeździć za darmo do/z pracy to już jego rodzina nie musi. Nie muszą też za darmo jeździć pracownicy biurowi. Czym się różni pracownik biurowy MPK od pracownika biurowego innej firmy? Niczym, no może jedynie tym, że pracownik MPK i członkowie jego rodziny mają dodatkowy, nieopodatkowany dochód, którym pięknie rżną w dupę innych, którzy za to płacą.
        • pralat_na_wrotkach Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za 22.04.11, 16:07
          Gość portalu: Gratka napisał(a):

          > Mały problem, dlaczego pracownik ma do tego dopłacać?

          Nie "do tego dopłacać" tylko "płacić za to".

          > Kierowca na zmianę musi jakoś dojechać.

          Może dojechać komunikacją miejską jak każdy inny.

          > Gdyby wszystkie zmiany zaczynały się i konczyły w jednym miejscu
          > (tj.zakładzie) to ok, jednak większość zaczyna się lu kończy gzieś na mieście,
          > a kierowca musi tam dojechać

          A do zakładu nie musi?
      • Gość: pawk 15 lat syfu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 11:00
        miasto rocznie dokłada do mpk grube miliony a to w zamian oferuje nam usługi miernej jakości płacąc przy tym swoim pracownikom grosze

        najgorsze w tym wszystkim jest to że wcale tak nie musiało być:
        miasto można byłby podzielić na strefy/linie i ogłaszać przetargi na ich obsługę prywatnym firmom, dzięki temu można by było sprywatyzować cały ten ogrom nieruchomości obecnie w posiadaniu mpk dając zastrzyk jakieś tam gotówki, nieruchomości które wykorzystywane są w niewielkim stopniu (stoją i niszczeją); te rywalizując ze sobą firmy obniżałby koszta (głównie na administracji, której mpk ma dużo za dużo) jakie przewoźnik wysysa z miasta; w momencie niewywiązywania się z umów można by było je rozwiązywać i przydzielać bardziej solidnym firmom; same firmy rywalizowałby o pracowników dając im możliwość wyboru najlepszych dla siebie warunków

        sf? dlaczego? dzieje się podobnie choćby w warszawie, wstęp do zmian funkcjonowania swojej komunikacji miejskiej (i to już kilka lat temu) podjął kraków itd tp
        my za to dzięki kropiwnickiemu (pozostawione zgniłe jajko?) jesteśmy skazania na spóźniające się, brudne, drożejące i bez perspektyw na rozwój przez najbliższe 15 lat mpk
    • Gość: misio Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za d... IP: *.toya.net.pl 22.04.11, 08:41
      Tego przywileju z tego co wiem z opowiadań nie zabrały pracownikom MPK nawet niemieckie władze okupacyjne,nie zabrała komuna a teraz jakiś śmieszny redaktorek chce zabrać? Niech przyjdzie do MPK i pojeżdzi w wigilię po południu lub w sylwestra.Zamiast grilować na działeczce w majowy weekend niech wsiądzie za kółko i jeżdzi,niech wstaje o 2 30 do roboty i niech kończy pracę 0 30 w nocy .Niech stoi w korku w słonecznym skwarze kiedy temperatura w kabine sięga 50 stopni.Bezpłatne przejazdy są jakąś marną rekompensatą tych wszystkich niedogodności i kiepskich wynagrodzeń.
    • Gość: hanys Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za d... IP: *.sic.pl 22.04.11, 09:07
      Eh, czepiacie się nie wiadomo czego a redaktorek, co jadu upuścił zaciera łapki. Ja pracuję w kine i dla mnie normalne jest, że oglądam filmy za darmo, że korzystają na tym moi bliscy, bo tak wygląda dbanie o pracownika.
      Darmowe przejazdy, to nic, do czego MPK dokłada - bus i tak jedzie, więc generuje koszty, więc nie robi nikomu różnicy, czy siedzi w nim żona czy córka kierowcy i jedzie ZA DARMO. Komunikacja miejska chyba nigdy i nigdzie na siebie nie zarabia, bo to przecież twór dla mieszkańców miast - nie dla nabijania kasy.
      Krzyczycie bez sensu, a przecież każdy z was korzysta z pracodawcy jak może - internet, ksero, materiały biurowe, paliwo....no nie robicie tak?? ;)
      • Gość: Gośka Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.chello.pl 22.04.11, 09:53
        Miasto czyli wszyscy płacący podatki dokłada do MPK, pracownicy MPK dostają pensje i to powinno ich rodzinom wystarczyć. Prywatna firma (np. kino) może obdzielać rodziny pracowników wytwarzanym towarem czy usługą do woli, jeśli płacą za to obywatele to jest to skandaliczne. I nie, nie wszyscy korzystamy z kserokopiarki, materiałów biurowych czy paliwa pracodawcy do prywatnych celów. Wiele rzeczy wręcz sama dokupuję (jakieś kolorowe podkreślacze itp), są to grosze i nie warto pisać "podań o przydział". Wynosisz z firmy papier toaletowy, czy jak?
        • doral2 Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za 22.04.11, 10:02
          a wiecie, że w ten sam sposób dopłacacie do biletów w każdym innym miescie w polsce??
          proceder łódzki nie jest żadnym ewenementem w skali kraju, to proceder ogólnopolski.
          czy ktos policzył ile pracowników i członków rodzin pracowniczych w skali całego kraju jeździ na nasz koszt??

          a wiecie, ze w ten sam sposób dopłacacie do darmowej energii elektrycznej dla pracowników zakładów energetycznych??
          enea, vattenfall, i inni sponsorują swoim pracownikom i ich rodzinom, za nasze pieniądze darmowy prąd w mieszkaniach, domach...
          czy ktos policzył ile pracowników i członków rodzin pracowniczych w skali całego kraju zużywa prąd na nasz koszt??

          a wiecie, że w ten sam sposób dopłacacie do ceny węgla? kopalnie wypłacają górnikom i ich rodzinom deputat węglowy, chociaż niewiele z rodzin górnizych ogrzewa mieszkania weglem...
          czy ktoś policzył ile pracowników i członków rodzin pracowniczych w skali całego kraju dostaje deputat węglowy, za który płacimy my wszyscy??
          • Gość: Życzliwy Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 12:11
            > a wiecie, że w ten sam sposób dopłacacie do (...)

            Cóż - ot i cała związkowa szlachta na państwowym garnuszku, która w ramach "solidarności" i "równości" szantażem i groźbą wywalczyła sobie wyjątkowe przywileje. MPK - samorządowe - jak zastrajkują to miasto stoi. Kopalnie - państwowe, jak rząd coś podskoczy, to następnego dnia biedni górnicy przyjeżdżają luksusowymi autokarami z dynamitem pod sejm. Energetyka - państwowa, jak by co - odcinamy prąd i kraj stoi. Koleje - państwowe lub samorządowe. Jak by co, to zatrzymujemy transport w całym kraju. Polska solidarna, psia jej mać.

            Branże strategiczne? Dobre sobie. Utrzymanie państwowych "branż strategicznych" to tak naprawdę najprostszy sposób na ich ciągłe zagrożenie paraliżem. Prywatny przewoźnik by sobie na coś takiego nigdy nie pozwolił.
            • Gość: MaB Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.ssp.dialog.net.pl 22.04.11, 22:45
              >Prywatn
              > y przewoźnik by sobie na coś takiego nigdy nie pozwolił.

              Prywatna kopalnia również, vide "Bogdanka". Tam jakoś nie słychać o strajkach, tylko o inwestycjach, a każdy górnik jako właściciel kopalni, zapierdziela ile wlezie, by jemu i jego rodzinie było lepiej.
              Związkowcom na prywatyzacji się najbardziej utnie i dlatego trzęsąc dupami o swoje stołki i wysokie apanaże za nic, szczują biednych idiotów (zwykłych pracowników), a ci głupio słuchają i robią co im przywódca każe. A jak jeszcze rzuci po stówie za dzień wyjazdu na demonstracje, do tego da kilo kiełbasy, 10 bułek, litr wódki i piwo na zapojkę również gratis to jedziemy!!! Nachlamy się, spalimy oponki, rzucimy dynamit, rozpierdzielimy wszystko, wszak polak po gorzale to góry przenosi, a stówka za tak wspaniałą imprezę to piechotą nie chodzi.
      • Gość: Życzliwy Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 12:04
        > Darmowe przejazdy, to nic, do czego MPK dokłada - bus i tak jedzie, więc generu
        > je koszty, więc nie robi nikomu różnicy,

        Sęk w tym, że sprzedaż biletów to dochód miasta, a nie MPK.

        > Komunikacja miejska chyba nigdy i nigdzie na siebie nie zarabia,

        No to dajmy darmowe bilety wszystkim.

        A różnica między kinem a komunikacją miejska polega na tym, że do kina można chodzić, ale nie trzeba, że kin jest wiele i że jeśli sala będzie przepełniona to zrezygnujesz z seansu. Tymczasem 10 tysięcy pasażerów dziennie to już źródło solidnego tłoku i łatwe do wyliczenia uszczuplenie wpływów do budżetu miasta. I jeszcze sobie związkowcy popodciągali pod zajezdnie wszystkie nocne linie autobusowe.
    • metron1 Już niedługo .... 22.04.11, 09:07
      Już niedługo może okazać się że jednymi z nielicznych którzy będą kupować bilety okażą się kierowcy i motorniczy
      Dlaczego autor tego artykułu nawet słowem nie zająknął się o tym ilu ludzi absolutnie nie związanych z komunikacją jeździ za darmo lub pół darmo.
      Pasażer kończy 65 lat może kupić ROCZNY bilet za 40 zł, kończy 70 lat dostaje bilet za DARMO,
      Nie liczę tu już posłów senatorów, krwiodawców itp całej rzeszy którzy mają prawo do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów
      Od paru lat widzę jednak nagonkę na bezpłatne przejazdy kierowców
      • Gość: Życzliwy Re: Już niedługo .... IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 12:14
        > Już niedługo może okazać się że jednymi z nielicznych którzy będą kupować bilet
        > y okażą się kierowcy i motorniczy

        No raczej się nie okaże, skoro jeżdżą za darmo.

        > Pasażer kończy 65 lat może kupić ROCZNY bilet za 40 zł,

        ???

        > Nie liczę tu już posłów senatorów, krwiodawców itp całej rzeszy

        Ta cała rzesza nie dość, że przeważnie i tak nie korzysta z usług MPK, to w dodatku jest znacznie mniej liczna niż pracownicy MPK i ich rodziny.

        > Od paru lat widzę jednak nagonkę na bezpłatne przejazdy kierowców

        Taaak? A gdzie widzisz? Bo to chyba w ogóle pierwszy artykuł temu poświęcony.
        • metron1 Re: Już niedługo .... 22.04.11, 21:47
          Gość portalu: Życzliwy napisał(a):

          > > Już niedługo może okazać się że jednymi z nielicznych którzy będą kupować
          > bilet
          > > y okażą się kierowcy i motorniczy
          >
          > No raczej się nie okaże, skoro jeżdżą za darmo.
          >
          > > Pasażer kończy 65 lat może kupić ROCZNY bilet za 40 zł,
          >
          > ???
          >
          > > Nie liczę tu już posłów senatorów, krwiodawców itp całej rzeszy
          >
          > Ta cała rzesza nie dość, że przeważnie i tak nie korzysta z usług MPK, to w dod
          > atku jest znacznie mniej liczna niż pracownicy MPK i ich rodziny.
          >
          > > Od paru lat widzę jednak nagonkę na bezpłatne przejazdy kierowców
          >
          > Taaak? A gdzie widzisz? Bo to chyba w ogóle pierwszy artykuł temu poświęcony.


          Tak jest w Warszawie, człowiek który kończy 65 lat ma prawo do zakupu rocznego biletu za całe 40 zł
          Kończy 70 lat dostaje darmową kartę miejską
          Może w Łodzi jest to pierwszy artykuł, w innych miastach temat ożywa co kilka kilkanascie miesięcy
      • cannabinolpl Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za 22.04.11, 09:28
        kaziuniek-is-one napisał:

        > Wyliczyć ile i ... nie dawać podwyżek w pensjach - to jest sposób, żeby pracown
        > icy MPK płacili za transport.

        to jest takie kretyńskie polskie myślenie. sprawiedliwie jest, jak komuś coś się zabierze...

        jest taki kraj, w którym pracownikom różnych firm dopłaca się do pensji za podróżowanie transportem publicznym. dlaczego nie wprowadzić tego u nas?
        no ale znów by się podniósł rejwach jaśnie oświeconych, jakiż to socjalizm...
        wiecie co to za kraj?
        • Gość: niepłot Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 11:07
          > jest taki kraj, w którym pracownikom różnych firm dopłaca się do pensji za podr
          > óżowanie transportem publicznym. dlaczego nie wprowadzić tego u nas?
          > no ale znów by się podniósł rejwach jaśnie oświeconych, jakiż to socjalizm...
          > wiecie co to za kraj?

          są kraję w których nowo-budowane biurowce w centrum mają rygor miejsc parkingowych dla swoich pracowników max 30-40% tylko po to by zachęcić/zmusić ludzi do wyboru komunikacji miejskiej/roweru.
          u nas mimo powszechnego braku miejsc parkingowych i mimo cen paliwa z swoim okropnie niekorzystnym stosunkiem do pensji minimalnej i krajowej samochodem jeżdżą osoby bez dochodów i parkują na każdym wolnym trawniku w centrum
        • Gość: Życzliwy Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 12:24
          e> jest taki kraj, w którym pracownikom różnych firm dopłaca się do pensji za podr
          > óżowanie transportem publicznym

          Czym innym jest dopłacanie do jeżdżenia transportem publicznym wszystkim, a czym innym są darmowe przejazdy dla wybranych. Dlaczego? Ano pomijając już kwestie tzw. sprawiedliwości społecznej, bo nie każdy musi je wyznawać, to danie darmowych przejazdów 10-15% pasażerów (wliczając wszystkich "darmowych") sprawia, ze pozostałe 85-90% musi zapłącić za siebie i jeszcze za tych "darmowych". To sprawia, ze bilet jest o te 10-15% droższy. Droższy bilet zniechęca część pasażerów do jego zakupu. Tym samym część rezygnuje z usług. Załóżmy, że jest to 10% ogółu. W takiej sytuacji pozostali muszą pokryć koszty, które wcześniej rozkładały się na x osób, a teraz na 0,9x. Czyli płacą znów o 10% więcej i sytuacja się powtarza, zaś odsetek darmowych cały czas rośnie. Po kilku latach takiego procesu trzeba zacząć ciąć ofertę, a to tylko potęguje lawinę odchodzących od korzystania z przewozów. Finał można sobie zobaczyć na polskiej kolei - poza liniami prowadzącymi do Warszawy kolej praktycznie nie istnieje, a pustymi wagonami pierwszej klasy jeżdżą sobie kolejarze korzystający dodatkowych urlopów za "trudne warunki pracy".

          Tak więc jasne, nie ma sprawy, ustalmy, że jeździmy w Łodzi za darmo i że miasto bierze na siebie ciężar utrzymania komunikacji miejskiej. Albo jak nas na to nie stać, to losujmy wśród łodzian 10 tys. darmowych biletów.
          • Gość: Ha Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.ssp.dialog.net.pl 22.04.11, 17:11
            Boże co za paplanina, ekonomi to pewnie u kropy się uczyłeś.

            Pomyśl ile będzie kosztowało przedsiębiorstwo podwyżki dla pracowników po zabraniu migawek, o ile większe będą wtedy wpływy z biletów, ile będzie musiała wzrosnąć stawka za wzkm aby MPK zrekompensować stratę. Do tego dodaj podatki i składki. Na pewno będzie się "opłacało"

            I nie tylko pracownicy MPK mają darmowe przejazdy, również pracownicy MKT i TP. A ile osób z nich korzysta łatwo sprawdzić, migawki muszą być odnawiane co roku, więc doskonale wiadomo ile osób faktycznie z tego korzysta.
            • Gość: . Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 21:31
              > Pomyśl ile będzie kosztowało przedsiębiorstwo podwyżki dla pracowników po zabra
              > niu migawek,

              To zależy od tego ile wyniosłaby kwota podwyżki i czy takowa w ogóle by była. Można było nie bawić się w umowy z MPK tylko ogłosić przetargi, tak, żeby mogły wejść firmy prywatne. No ale miasto musiało przed wyborami popieścić związkowych pupilków i zagwarantować MPK monopol.
              • Gość: He Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.04.11, 10:38
                Tak, wszystko przez te złe wybory.

                Żeby był przetarg (nawet podzielony na części) to informacja o planie ogłoszenia takiego postępowania musiałaby się ukazać w europejskim dzienniku zamówień publicznych na rok przed samym ogłoszeniem postępowania przetargowego. Ale wtedy władze miasta (jeszcze kropa i towarzycho) nie miały zamiaru nic takiego czynić. Potem już było za późno, i nie nie miały do tego związki.
          • Gość: MaB Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.ssp.dialog.net.pl 22.04.11, 22:55
            > a pustymi wagonami pie
            > rwszej klasy jeżdżą sobie kolejarze korzystający dodatkowych urlopów za "trudne
            > warunki pracy".

            Na dodatek, to jeszcze tak "wygną" trasę w miarę atrakcyjnego pociągu, że z tego atrakcyjnego pociągu, robi się zwykły "kolejarski dupowóz", którym normalny pasażer nie chce jechać i przesiada się do samochodu. Na kolej już nie wróci.
    • Gość: KT4D Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za d... IP: *.sqy-bng-011.adsl.virginmedia.net 22.04.11, 10:39
      Widze GW walkuje ten sam temat w kazdym miescie.

      Po pierwsze: radze szanownemu redaktorzynie pomnozyc te 9 tysiecy czy ilus tam razy koszt rocznej sieciowki. Czy moze redaktorzyna juz z takiego rocznika, ze nie mial obowiazkowej matematyki na maturze? Tak? To sluze: 1030zl za roczny bilet na okaziciela, razy 9 tysiecy daje raptem 9 mln zl. Gdzie te 9mln, a gdzie 316? Dodajmy, ze wielu z tych uprawnionych do darmowych przejazdow to dzieci czy emerytorencisci (taryfa ulgowa). Poza tym - nie wiem czy w Lodzi tak jest - ale w innych miastach osoby powyzej 70. roku zycia jezdza za darmo. Wiec to, ze MPK Lodz ma X emerytorencistow nie swiadczy o tym, ze od razu wszyscy z nich kupia bilety jak sie im odbierze przywileje. No i - na koniec. Autor twierdzi, ze to absurd, ze tylu ludzi jezdzi za darmo. A ja sie spytam wobec tego, czy nie jest absurdem nastepujaca sytuacja: do tramwaju wsiada czlowiek i kasuje bilet 30-min. Dojezdza do krancowki. Motorniczy tramwaju wysiada i zabiera rzeczy z kabiny. W/w czlowiek w tym momencie wsiada do kabiny i rusza dalej w trase jako motorniczy na II zmianie. Jezeli chcemy zapobiec takim absurdom, to trzeba zafundowac przejazdy darmowe obecnym pracownikom firmy - czyli 2700 osob nadal trzeba bedzie fundowac.

      Radze redaktorzynie poszukac innych oszczednosci w tej kwocie 316 mln zl...
      • Gość: ybfdwa Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.toya.net.pl 22.04.11, 12:06
        > czy nie jest absurdem nastepujaca sytuacja: do tramwaju wsiada czlowiek i kasuje
        > bilet 30-min. Dojezdza do krancowki. Motorniczy tramwaju wysiada i zabiera rzeczy z
        > kabiny.

        Nie. To jest normalna sytuacja. Każdy jak jedzie do pracy, to ponosi pewne koszty. Nawet jak pieszo, to buty zdziera :)
        Wyobraź sobie taką nauczycielkę, która chce zabrać twoje dziecko do kina. Biletu nie dostanie ze szkoły na autobus czy tramwaj. Może więc okraść dzieci (rodziców) i powiedzieć, że kino kosztuje wiecej. Lub zwyczajnie sama zapłacić za swój przejazd mimo, że jest w pracy i opiekuje się twoim dzieckiem. A ty nawet nie chcesz zapłacić za dojazd do pracy. Ech. W dupksach się poprzewracało.
        • Gość: KT4D Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.sqy-bng-11.adsl.virginmedia.com 24.04.11, 15:28
          Zapominasz, ze nauczycielka ma - Bog jeden wie dlaczego - przejazdy ulgowe. Przynajmniej koleja. Poza tym miejsce pracy nauczycielki sie zwykle nie zmienia. Motorniczy codziennie musi przychodzic do pracy w inne miejsce. Jak dla mnie to nie jest odpowiednie porownanie.

          I na koniec troche realpolitik: chcac odebrac motorniczym te przywileje narazasz sie na strajk i podwyzki pensji co najmniej o cene rocznej sieciowki. Mozesz sobie powymachiwac szabelka tu na forum, popsioczyc na darmozjadow, domagac sie dla nich kary wiezienia czy zwolnienia z pracy itp. Ale faktem jest, ze strajkowanie w tym kraju jest legalne, a strajk (i straty z nim zwiazane) w zamian za odebranie przywileju darmowych przejazdow jest murowany.

      • Gość: Życzliwy Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 12:33
        > let na okaziciela, razy 9 tysiecy daje raptem 9 mln zl.

        Raptem 9 mln? Za 9 mln można wybudować 1,5 km torowiska, albo jezdni.

        A ja sie spytam wobec tego, czy nie
        > jest absurdem nastepujaca sytuacja: do tramwaju wsiada czlowiek i kasuje bilet
        > 30-min.

        Po co kasuje bilet, skoro ma migawkę?

        > Jezeli chcemy zapobiec takim absurdom,

        Nie chcemy.

        > Radze redaktorzynie poszukac innych oszczednosci w tej kwocie 316 mln zl...

        Np. Po raz kolejny pociąć kursy, żeby na tramwaj czekało się jeszcze dłużej i żeby tym samym jeździło nimi jeszcze mniej ludzi. Świetnie. Skasujmy sobie np. linię 12 w całości - będziemy wtedy mieli 9 mln na darmowe bilety dla kierowców.
    • Gość: Ad Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za d... IP: *.3s.pl 22.04.11, 11:20
      Amerykę odkrył redaktorzyna na usługach lobby pracodawców. W Tepsie pracownicy dzwonią za pół darmo, w energetyce mogą korzystać z półdarmowego prądu chociaż zarobki są średnio dwa razy wyższe, redaktorzyna jak myślę jest uczciwy w 100% i ze służbowego telefonu i laptopa korzysta wyłącznie w celach służbowych, a na przyjątkach gdzie chodzi zebrać materiał nie wyżera kanapek i nie spija soczków bo to przecież nie dla niego jest przygotowane tylko dla zainteresowanych elit. Wziąłbyś sie lepiej za całą masę dygnitarzy, pseudomenadżerów, którzy pomimo zarobków grubo ponad 10 tys. szeroką ręką garną z publicznej kasy przywileje w postaci, ryczałtów samochodowych, darmowych bankietów, służbowych limuzyn, rozmów bez ograniczeń za pieniądze podatników itp. Pracownicy MPK to w większości przypadków prości ludzie o skromnych dochodach. Ci drudzy zarabiają często 5, 6 razy wiecej, a mimo to korzystają z przywilejów o wiele kosztowniejszych. Ale przecież im wolno, tak? Przecież uczyli się, studiowali albo wiedzieli gdzie i z kim napić się, żeby dochrapać sie lukratywnej posadki. Jak Cię tak boli ten przywilej pracowniczy to przyjdź i spróbuj tej pracy. Podobno w Polsce bezrobocie wielkie, a w tej firmie cały czas są przyjęcia do pracy są ijakoś tłumy się tam nie cisną. A wiesz czemu ? bo wymagania duże (psychofizyczne itp) robota niewdzięczna, a płaca nawet z darmowym przejazdem licząc marna.
      • Gość: Życzliwy Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 12:46
        W Tepsie pracownicy
        > dzwonią za pół darmo, w energetyce mogą korzystać z półdarmowego prądu chociaż
        > zarobki są średnio dwa razy wyższe,

        No właśnie - problem dotyczy wszelkich państwowych molochów rządzonych przez zwiącholstwo. Energetyka, górnicy, kolejarze, MPKowcy, telekomuna - wszystko jasne.

        Pracownicy MPK to w większości
        > przypadków prości ludzie o skromnych dochodach.

        Że prości - to widać po wpisach na forum. Rzecz jednak w tym, że wielu pasażerów MPK to również ludzie o niskich dochodach i nawet niektórzy też są prości (choć prostactwa nie uważam za rzecz uprawniającą do dodatkowych przywilejów w społeczeństwie), a jakoś za darmo nie jeżdżą, mimo iż niektórzy zarabiają nawet nie połowę tego co kierowca MPK.

        > Przecież uczyli się, studiowali

        No właśnie. Myśleli o swojej przyszłości, uczyli się i teraz maja dobrą pracę.

        > Jak Cię tak boli ten przywilej pracowniczy to przyjdź i spróbuj tej pracy.

        Jak tak Cię boli ta praca, to znajdź sobie lepszą.

        > Podobno w Polsce bezrobocie wielkie

        No właśnie rzecz w tym, że nie. Średnia europejska, przy czym ogromna większość to ludzie, którzy po prostu nie chcą pracować. Wielu pracodawców boryka się z problemami ze znalezieniem właściwych pracowników.
      • Gość: Karola Re: Szczodre MPK: tysiące łodzian mogą jeździć za IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 11.05.15, 14:36
        Popieram kolegę. Nikt nie pisze o obciążeniach psychicznych i fizycznych pracowników MPK. Mróz czy upał wożą mieszkańców naszego miasta. Nikt nie zastanawia się czy Ci ludzie mają siłę jeszcze prowadzić pojazd po 8 czy 9 godzinach jazdy. Ci ludzie pracują często po 10h dziennie i wysłuchują narzekania pasażerów. Różnego rodzaju epitetów też nie brakuje. Ale żeby coś miłego pracownik MPK usłyszał od pasażera to chyba jedynie w święta się zdarzy raz na 100 przewiezionych osób.
    • aaa202 Jestem córką pracownika MPK 22.04.11, 15:21
      i poza pracownikiem MPK, uprawnionym do darmowych przejazdów, cała rodzina kasuje bilety. Nie wiem, może ojciec powinien lepiej się zakręcić? Poza nim nikt z nas nie ma żadnej darmowej migawki, ni legitymacji. Fakt, wieki temu jako uczennica miałam migawkę z wstemplowanym wielkim U, i mogłam się nią wozić do bólu. W dobrych czasach moja migawka uznawana była także w innych miastach. Ale zestarzałam się, niestety, choć jeszcze niewystarczająco by znów załapać się na darmoszkę, i nic mi się nie należy, poza chrześcijańskim pozdrowieniem od kanara.

      Dziwię się, że rzecznik MPK nie zna liczby uprawnionych, przecież to numerowane dokumenty, by się nie błaźnił i nie kazał dziennikarzom liczyć, iluż to ludzi wozi się za darmo.

      Można pracownikom dać uprawnienia, a można dać bilety /ryczałty za dojazd własnym samochodem, tak jak się to robi w innych spółkach miejskich.
      Można też niczego nie dać. Miejska pula na MPK od razu zolbrzymieje, a zwrot "na gapę" zacznie odnosić się do podróżnego, któremu tak dobrze i błogo się jechało autobusem, że się zagapił i pojechał za daleko, ale nie zbyt daleko, by przeterminował mu się sumiennie kasowany bilet.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka