Dodaj do ulubionych

Zobacz nowe filmy, które będą promować Łódź [WI...

IP: *.toya.net.pl 28.09.12, 15:30
...ale mi smutno...nie wiem czy przyjadę
Obserwuj wątek
    • mikolajjs Fajne, ale ma mocno off-owy klimat, 28.09.12, 18:24
      Z jednej strony jest to autentyczne i ciekawe, ale widać też, jak bardzo odeszliśmy od obowiązujących w obecnej kulturze masowej kanonów miejskiego piękna i atrakcyjności. Jest to bardziej "Lizbon story", niż któraś z ostatnich europejskich komedii Alena. Myślę, że w filmie promocyjnym warto byłoby dodać jeszcze historię kogoś z zewnątrz, gościa, który przyjeżdża do Łodzi w interesach, odbiera klucze do pokoju hotelowego w imponującej recepcji hotelu Andels, załatwia formalności bankowe w jednym z imponujących banków przy Kościuszki, pracuje z absolwentami naszych uczelni i po pracy odpoczywa w hotelowym basenie na dachu hotelu w Manufakturze, albo w restauracyjnym ogródku przy Piotrkowskiej. Taka opowieść też może wyglądać autentycznie i atrakcyjnie.
      Mimo wszytko te spoty mi się podobają, bo miasto i jego mieszkańcy są pokazani z czułością i miłością.
    • Gość: marek Zobacz nowe filmy, które będą promować Łódź [WI... IP: *.warszawa.mm.pl 28.09.12, 19:17
      Świetne spoty. Autentyczne nieprzelukrowane skierowane do tych na których najbardziej powinno nam zależec. Nie do plastików lansiarzy i noszących conversy lecz do ludzi szukajacych czegoś innnego, kreatywnych otwartych i pomyslowych. Wyrazy uznania dla twórców - przelukrowane bzdety typu magiczny Bialystok albo tym podobne w stylu Incredible India wywołuja jedynie usmiech poitowania i odruch wymiotny. Te reklamy doskonale oddaja hasło Łódź kreuje - przekaz jest spójny z treścią. Brawa za odwazne zmierzenie się z tematem.
      • Gość: Jan Re: Zobacz nowe filmy, które będą promować Łódź [ IP: *.87.rev.vline.pl 08.10.12, 23:20
        No proszę nawet ktoś z Agencji produkującej filmy się wpisał :-)
        Prawda jest taka, że po zobaczeniu tych filmów, wątpię aby ktoś chciał tu przyjechać. Szare podrapane kamienice, latające dzieciaki, jakiś klub wyglądający jak niezła mordownia, starsi ludzie wspominające jak w ruinach fabryk tętniło życie... to wszystko ma niby prezentować współczesne miasto? Gratulacje dla Warszawy...Łódź Wam nie zagrozi.
        Jeśli nadal uważacie, że to działo znakomite, to zastanówcie się czy będąc turystą mającym wybrać pomiędzy Wrocławiem, Gdańskiem, Poznaniem czy Łodzią - wybralibyście Łódź po zobaczeniu tych filmów. Nie wspomnę już o potencjalnych inwestorach...patrząc na stan tego miasta zaprezentowany w filmach potrzeba kilku szejków gotowych poświęcić cały swój majątek.

    • Gość: tamarta super! IP: *.toya.net.pl 28.09.12, 21:33
      świetnie oddają charakter miasta i pokazują potencjał ludzi.
      i to że zamiast na wszystko narzekać można zrobić coś fajnego samemu.
      a jak ktoś oczekuje słodkich widoczków niech sobie włączy w sobotę "Alexa"
    • Gość: XYZ Zobacz nowe filmy, które będą promować Łódź [WI... IP: *.toya.net.pl 29.09.12, 11:42
      Moim zdaniem filmy są bardzo fajne.Pokazują Łódź taką jaka jest czyli zniszczoną, zaniedbaną ale w tym wszystkim odnajdują pozytywne strony tego że jest tu tak brzydko. Każdy w Polsce wie ze w łodzi jest Manufaktura i Piotrkowska - tego już nie trzeba reklamować.

      Te filmiki są inne niż wszystkie inne - większość miast jest pokazywana jako bogate piękne miasta bez problemów, a nasze miasto jest pokazane prawdziwie dlatego ten filmik się ogląda z ciekawością.

      Każdy dobrze wie że taki spot nie zachęci inwestorów itp ale przynajmniej pokażemy że Łódź ciągle istnieje. Może to i dobrze że stajemy się miastem alternatywnym - przynajmniej mamy swoją specyficzną markę.Nie ma takiego drugiego miasta w Polsce.
    • Gość: robert Zobacz nowe filmy, które będą promować Łódź IP: *.pl.177.41.31.in-addr.arpa 09.10.12, 13:25
      W moim mniemaniu Łódź od dawna powinna postawić na kulturę, rekreację i sztukę (z zachowaniem fabrycznej, "kreatywnej" tożsamości). Ciekawe, że nawet rodowici łodzianie nie znają takich perełek miasta włókniarzy, jak Muzeum Kinematografii, Pałac Herbsta, czy Klub Muzyczny Szafa na Rewolucji 1905 roku 10. Warto poznać nie tylko Piotrkowską i Manufakturę.
      • neonzamachowiec Re: Zobacz nowe filmy, które będą promować Łódź 09.10.12, 21:48
        Szukam, szukam, gdzie tu moznaby sie podczepic, juz stracilem nadzieje, patrze jednak - w ostatnim komentarzu objawiles sie Ty. No wiec... napoczynajmy w imie Boze.

        Po pierwsze: spoty jako spoty, sa fajne. Podobaja mi sie miejscowki i podklad muzyczny. I oczywiscie wspomnienia starszych Lodzian.
        Zastanawia mnie jednak, w jakim celu zostaly owe spoty zrealizowane? "Realizacja strategii marki i budowanie wizerunku"... Jakiego k...a wizerunku, ze pozwole sobie zadac takie pytanie? Robienie na sile z Lodzi stolicy "przemyslow kreatywnych" to jakis idiotyczny wymysl grupy osob, mocno promowany przez redakcje lodzkiej GW.
        Cale te "przemysly kreatywne" to po prostu inna nazwa na formy sztuki i szeroko pojetej kultury. Rozumiem pojecia "przemysl muzyczny" czy "przemysl filmowy", ale zadnego z powyzszych w Lodzi nie ma (HollyLodz raczej juz umarla, i nie zmienia tego dzialania kilku firm zwiazanych z przemyslem, ktore wciaz tworza w Lodzi). Coz to zatem jest te "przemysly kreatywne"? I jakie one moga przyniesc korzysci Lodzi? Jedyne jakie widze jak na razie, to praca dla kilku agencji marketingowych, oraz promocja kilku przedsiewziec wpasowujacych sie we wdzieczne slowo "nisza". Czy ktos mi moze wytlumaczyc pojecie tych "przemyslow kreatywnych"? Tylko nie z wklejonego tekstu ze zrodel internetowych, bo juz troche o tym czytalem (i nadal pojac nie moge).
        Po drugie: jesli juz miasto wydaje pieniadze na taki sposob promocji, i decyduje sie promowac cos takiego jak "przemysly kreatywne", czy miasto moze przedstawic jakas analize, w ktorej opisane beda korzysci tegoz marketingu dla mieszkancow Lodzi? Po obejrzeniu spotow, ja na razie niezbyt wiele tych korzysci widze. Mysle bowiem o calosci mieszkancow, a nie o grupce ludzi zwiazanych z calym tym "przemyslem kreatywnym", offem itd. Ilu takich ludzi jest w Lodzi? Dziesiatki? Setki? Tysiace? Jesli uzbiera sie 7 tysiecy osob zwiazanych z calym "przemyslem kreatywnym" - w co szczerze watpie - to bedzie to zaledwie niecaly procent mieszkancow Lodzi. A co z reszta? W Lodzi mieszka 730 tysiecy osob. Poniewaz nie chce mi sie przekopywac sieci, to przyjmuje ze 20% z tej liczby to dzieci i mlodziez do lat 18tu (srednia dla Polski z 2010 roku). Kolejne 16 % to osoby w wieku poprodukcyjnym (dane j.w.) Zostaje nam okolo 467 tysiecy osob w wieku produkcyjnym. Z tego blisko 39 tysiecy to ludzie bezrobotni, kolejne 29 tysiecy bezrobotnych to mieszkancy okolicznych miast i wsi (m.in. Pabianice czy Zgierz). Jakie szanse na prace dla kilkudziesieciu tysiecy bezrobotnych ludzi daja "przemysly kreatywne"?
        Nie przyjmuje bzdur o rozwoju turystyki czy inwestorach zwiazanych z "przemyslami kreatywnymi", bo to pobozne zyczenia. Chodzi mi o konkrety. Pan Lejman to jeszcze tam kilka osob zatrudnia pewnie, bo i szwaczki i sitodruk... A co z reszta?
        To wszystko jest fajne, ale tylko na spocie. Super, ze przedstawia sie "Zaczarowany olowek". Ach to takie slodkie i fajne, ze ktos pomaga odkryc dzieciom ich tworcze talenty. Ciekawilo mnie, ile taka radosna zabawa kosztuje. Nie znalazlem cennika "Olowka" ale znalazlem cennik za zorganizowanie przez "Olowek" urodzin dla milusinskich w palacyku Milscha. Hmm... jestem przekonany, ze kazda mama i kazdy tata (potomkowie lodzkich szwaczek i tkaczy, ledwo wiazacy koniec z koncem) bez wahania wysupla z kieszeni z tysiac peelenow, ze by dziecku party zorganizowac. Doliczajac bowiem do zabawy tort i przekaski, to wlasnie taka suma nam wyjdzie. Generalnie zamierzenia "Olowka" chwalebne, tyle tylko ze raczej dla wybranych. Ach, jak fajnie byloby gdyby swietlice Towarzystwa Przyjaciol Dzieci, tez mialy dostep do tylu pomocy, aby "kreowac" w dzieciach ich umiejetnosci artystyczne.
        Murale? Fajna sprawa. Jeszcze bardziej fajna jesli ich tworca robi je charytatywnie lub ma sponsorow. Jesli jednak nawet nie, i miasto mialoby byc jego sponsorem to...ok. Sa fajne, wprowadzaja troche swiezosci w to miasto (o ile nie beda malowane na co drugim budynku). Jakie jednak wymierne korzysci daje ta galaz "przemyslu kreatywnego"? Zatrudnienie dla kilku artystow - malarzy - ok. I co jeszcze? Turysci nie przyjada specjalnie tego ogladac. Zyjemy w XXI wieku. Rozumiem, ze mozna pojechac ogladac Luwr, czy nawet zamek na Wawelu, ale murale? Klik, klik i w ciagu 10 minut wszystkie obejrzane w sieci. Nie trzeba sie specjalnie wybierac do Lodzi.
        Klub "DOM". Fajnie. Jest, sa imprezy, jest ok. Jakie jednak ta galaz "przemyslu kreatywnego" przynosi korzysc? Procz tego, ze mlodzi z pod znaku "off'a" maja sie gdzie pobawic, a kilka osob dostanie prace jako barmani? Rownie dobrze mozna promowac kluby, do ktorych chodza "biale kozaczki". Korzysci w sumie podobne. Co za roznica, czy do Lodzi na piwo wpadna "offowcy" z Warszawy, czy "biale kozaczki" z Sochaczewa? Zadna.

        Zeby nie bylo - moj wpis nie jest malkontencki, a jedynie rzeczowy. Nie mam nic przeciw ludziom, ktorzy tworza taka czy inna sztuke, ani tym, ktorzy sa odbiorcami tejze sztuki (takiej czy innej). Jednak tworzenie z tego "wizerunku" i "strategii" ponad 700 tysiecznego miasta, ktore w tej chwili jest zapomniane przez Boga i ludzi, to jest pomysl na komedie, ktorej z powodzeniem moglby sie podjac s.p. Bareja.
        Tak sobie jeszcze pomyslalem, ze gdyby tak odremontowac wszystkie kamienice, ktore widac w 3:50 minucie filmu (gdy idzie pan Wandachowicz po Prochnika), na wytartych trawnikach zasiac nowa trawe, posadzic troche drzewek (ktore jak pamietam, kiedys tam byly), wymienic stare chodniki na kostke, dorzucic kilka lawek, to to miejsce byloby przeurocze. Takiej Lodzi to ja juz jednak chyba nie dozyje, mimo ze nie dobieglem chyba jeszcze do polowy swego zycia.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka