Dodaj do ulubionych

Łódź i okolice - budowa domu/kupno mieszkania?

04.07.20, 12:11
Nie mam doświadczenia w tej kwestii, a wraz z partnerką stoimy przed decyzją wspólnego zamieszkania na swoim. Wariantów mamy dużo i aż za dużo, stąd też nie wiemy co byłoby dla nas najlepsze, a chcemy w kocu zrobić przystanek w jednym miejscu na jak nadłużej. Za duzo czasu spędziliśmy na walizkach.

Moja partnerka mocna upiera się na budowę domu - na upartego działkę mamy, ale znajduje się ona w okolicach Zduńskiej Woli, czyli całkiem daleko od samej Łodzi.

(+) tej sytuacji to własny, mały domek, tym bardziej, że w takich się wychowalismy i w mieszkaniu się dusimy.
(-) najdroższa z możliwych opcji - niektórzy mówią, że za 300 tysięcy można wybudować małą skorupkę na gotowo do wsprowadzenia, zaś inni radzą, że obecnie 500 tysięcy trzeba mieć, nawet na skromne 100 mkw.

Kolejną możliwością jest renowacja prlowskiej kostki po dziadkach. Zwiedziłem fora, wypytałem ludzi i nadal nie wiem nic.

(+) nieco bliżej Łodzi, mury wyglądają solidnie, wspaniała duża działka otoczona przepięknym starodrzewem. W okolicy szkoła, sklepy i według budowlańców nadal taniej niż budowa nowego.
(-) duży dom jak na nas dwoje, teoretycznie wyjdzie taniej niż budowa, a praktycznie do zrobienia jest ocieplenia, wymiana stolarki, C.O., możliwe że dach i oczywiście wykończenie wszystkiego wewnątrz. Dostałem przybliżone kwoty i sumując 40+40+30+120 wychodzi już ponad 200 tysięcy wpakowane w dom, który nie wiadomo, czy się odwdzięczy lub czy nie puścimy oszczędności z dymem na ogrzewanie tego klocka.

Ostateczna sprawa to mieszkanie w mniejszym mieście - Pbc, Łask.

(+) mniejsze, przyjemniejsze miasto niż Łódź (z całym szacunkiem dla mieszkańców Łodzi, ale trudno nam bylo się z nią oswoić nawet przez 6 lat mieszania w niej). Zaleta jest to, że pozornie mieszkania dużo tańsze niż w samej Łodzi.