Dodaj do ulubionych

Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum

IP: *.4web.pl 21.02.06, 23:09
Znowu Gazeta Wyborcza zapomniała o gimnazjach dla młodzieży o specjalnych
potrzebach edukacyjnych, niesłyszących, słabo słyszących, słabo widzących i
niewidomych, a tych gimnazjuó jest w Łodzi około 18...
Apel do redaktorów gazety zainteresujcie się wszystkimi, nie dokonujcie
podziału na lepszych i gorszych.
pozdrawiam
gość
Obserwuj wątek
    • tygrysek22 Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum 03.03.06, 22:18
      Coraz częściej odnoszę wrażenie, że oświata jako taka przeżywa poważny kryzys.
      Ośrodki szkoleniowe, kuratoria, centra edukacyjne, telewizja i prasa (tu także
      „Gazeta Wyborcza”) prześcigają się w organizowaniu najwymyślniejszych konkursów
      na najlepsze szkoły, przyjazne młodzieży placówki, wspaniałych „nauczycieli z
      klasą”, itp. Jakiemu celowi mają służyć te wysublimowane działania? Czy jeszcze
      kogoś interesują najważniejsze osoby w tyglu edukacyjnym – uczniowie? Czy
      dostrzegamy potrzebę nauczania i nauki? Zdaje się, że ważniejsze jest
      zaspokajanie niezdrowych ambicji dyrektorów szkół i nauczycieli, którzy chętnie
      biorą udział w podobnych akcjach. Spójrzmy nieco krytyczniej na propozycje GW,
      by stworzyć ranking najlepszych szkół w mieście na podstawie opinii internautów.
      Nie uważam, że jest to obiektywny sposób oceniania pracy szkoły. Gdyby ktoś
      zadał sobie nieco trudu i zapoznał ze wszystkimi opiniami zamieszczonymi na
      forum GW, a dotyczącymi wspomnianego problemu, zauważy, iż autorami tekstów są
      albo sfrustrowani absolwenci, mający żal do wszystkich nauczycieli swojej byłej
      szkoły, a w związku z tym niepotrafiący dostrzec, obok wad, zalet placówki, albo
      – skrajnie – fascynaci, szczerze uwielbiający, kochający i uczniów, i całą radę
      pedagogiczną. Czytając takie opinie, odnoszę wrażenie, że zostały one sztucznie
      spreparowane, dokładnie obmyślane, i bynajmniej nie przez uczniów. Czyżby
      nauczyciele sami pisali o swojej pracy pozytywne recenzje? Dziwi mnie także
      fakt, iż osoba posługująca się pseudonimem (np.) „xxx” jest uczniem lub
      absolwentem kilku szkół, bo o wielu placówkach wypowiada swoje opinie (Oj,
      przepraszam, takich osób jest więcej). Gdzież więc prawda? Jakiemu celowi ma
      służyć tworzenie podobnych akcji, które tak naprawdę stają się pretekstem i
      narzędziem do niekulturalnego, niskiego, pozbawionego etycznych zasad poniżania
      konkurencji, a co więcej – sposobem na wewnątrzszkolne, anonimowe krytykowanie
      nielubianych współpracowników?
      • Gość: kłapouchy to tylko znak czasu... IP: *.162.rev.vline.pl 04.03.06, 11:01
        ...czego zdajesz się naiwnie nie dostrzegać. Żyjemy w czasach, gdy uczeń staje
        się rzadkością. Do tego powszechne dążenie komercjalizacji wszystkiego,
        doprowadziło do sytuacji, gdy tegoż ucznia nazwano "klientem". Czyli szkoła jest
        sklepem. Może się to nie podobać, ale akurat to nie jest tematem tego forum.
        Również nie GW jest autorem tej koncepcji, chociaż faktycznie ma wielki udział w
        jej upowszechnianiu, będąc tubą propagandową takiego właśnie widzenia świata.
        Akcje o których piszesz, obrzydliwe w swojej istocie, są nieodłącznym elementem
        naszego otoczenia. Szkoła-market, czasem hipermarket jest w tej sytuacji
        zmuszona do prowadzenia akcji marketingowej, by zostać zauważoną w środowisku.
        Pamiętaj, że szkoła mała wcale nie jest szkołą dobrą. Nauczyciele są w niej
        zmuszeni do łączenia etatów, co natychmiast odbija się na jakości ich pracy.
        Dlatego konieczne jest zachęcenie możliwie największej liczby potencjalnych
        klietów do odwiedzenia tego właśnie sklepu. Gazetowe (ale również inne ) akcje
        są w tej sytuacji jednym z elementów marketingu, w którym szkoły muszą
        uczestniczyć, choćby budziło to ich odrazę. Przecież takim samym elementem tej
        gry są targi edukacyjne, gdzie ogłasza się konkursy na najlepsze coś-tam, który
        to konkurs po raz kolejny wygrywa szkoła katolicka, bo jej uczennice najcudniej
        odtańczyły jakiegoś hip hopa!
        A co powiesz o plakatach z wizerunkami kandydatów na stanowisko prezydenta? O
        prawdzie w nich zawartej? O szczerości? Dobrze, że istnieje Fotoshop, bo na
        przykład bez jego pomocy nie można by "uśmiechnąć" p. Bochniarz. Grafik był tu
        zresztą kiepski.
        Elementem takiego właśnie świata jest szkoła i tak musi działać, bo takich
        wyborów dokonaliśmy.
        Smutne jest to, że odpadną szkoły nie złe, tylko słabiej sobie radzące na tym rynku.
        Ale to właśnie znak czasu.
        • tygrysek22 To nie „tylko”, ale „niestety” znak czasu... 05.03.06, 20:59
          Świadomość praw kierujących rynkiem oświaty, zasad popytu i podaży,
          komercjalizacji szkolnictwa nie zwalnia z obowiązku/ potrzeby refleksji – czemu
          tak naprawdę to wszystko służy, a właściwie – do czego doprowadzi. Odpowiedź
          wydaje się oczywista. A jednak nic nie mówiąc, ba – usprawiedliwiając,
          przyzwalamy na wszelkie przewartościowanie wartości. I nie godzę się z
          twierdzeniem, że to „tylko”, ale raczej „niestety” znak czasu. Cóż, „takie będą
          Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”.
          • Gość: nauczyciel Re: To nie „tylko”, ale „nieste IP: *.lodz.mm.pl 09.03.06, 18:42
            czytam te słowa i zastanawiam się kiedysz to "tygrysek" był ostatnio w szkole,
            chyba zna ją ( tą dzisiejszą szkołę) tylko z filmów. My nauczyciele podchodzimy
            do wszelkich rankingów jak do gangreny, która toczy szkołę. Nie chcemy ani
            rankingów na ..., ani artykułów w prasie o sensacjach w szkole, ale to
            czytelnicy uwielbiają jak się coś dzieje i dziennikarze to wykorzystują. Czekam
            na ranking na najlepszego dziennikarza z GW, oparty na listach zamieszcznych w
            podobnym forum, błagam tylko, by na ich podstawie naczelny co miesiąc
            wyrzucał " na bruk" tego dziennikarza o którym napiszą najwięcej kłamstw. Może
            wtedy zastanowią się jaką rangę mają napisy " na płocie" , a takimi są bezkarne
            liściki na waszym forum. Chcę pracować w spokoju, uczyć i wychowywać, oceniają
            mnie: uczniwie, rodzice , wydział, kuratorium, dziennikarze i ... "domorosłe
            tygryski", zapraszam was na jedno małe 45 minut do gimnazjum, klasa dzieci
            rejonowych, Łódź - śródmieście, lekcja fizyki, jak ich zachęcicie do nauki,
            wyegzekwujecie wiedzę i nie wzbudzicie niechęci do siebie, to ja wszystkich
            przeproszę i pójdę pracować gdzie indziej .. np do GW!Mam nowy pomysł na
            ranking!!!
    • Gość: artur k. Złote porady IP: *.toya.net.pl 11.03.06, 16:07
      Faktycznie zdarza się niezdrowa konkurencja między szkołami nad czym bardzo
      ubolewam... Sztuką jest wypromować jak najlepiej placówkę (oby fair play) bez
      uszczypliwych uwag w stosunku do innych.
      Zauważyć można również niepokojące zjawisko-dlaczego szóstoklasiści stawiają
      przede wszystkim na wyposażenie szkoły oraz inne drugorzędne sprawy a nie na
      poziom i wyniki w nauce?!
      Przy wyborze należy uwzględnić:
      1) Po pierwsze: POZIOM NAUCZANIA (wyniki egzaminów gimnazjalnych, osiągnięcia
      końcoworoczne, zajęte miejsca w konkursach)
      2)Kadrę pedagogiczną (dyplomowani nauczyciele, tytuły)
      3)Opinie absolwentów
      4)Wyposażenie szkoły
      5)Koła zainteresowań i inne zajęcia pozalekcyjne
      6)Imprezy cykliczne
      7)"Co mówi się o szkole >>na mieście<<"
      8)Bezpieczeństwo
      9)Atmosferę w placówce
      10)Warunki do nauki (czy szkoła zapewnia przynajmniej minimum)
      Naturalnie nie wszystkie łódzkie gimnazja spełniają te punkty. SZTUKĄ JEST
      WYBRAĆ MĄDRZE I Z KORZYŚCIĄ NA PRZYSZŁOŚĆ A NIE "POD IMPULSEM CHWILI".
      Wszystkim życzę powodzenia na egzaminie i podczas naboru! ;-)
      (gimnazjalista z renomowaniej łódzkiej szkoły)
      • Gość: matka uczennicy Re: Złote porady IP: *.lodz.mm.pl 11.03.06, 16:49
        Zgadzam się że najważniejszy jest poziom nauki, ale jak to zbadać? Czy dobra
        szkoła to ta która przyjęła ucznia ze srednią 5,5 i wypuściła go ze srednia
        5,5, czy tez może ta, która z ucznia ze srednią 3,5 uczyniła na koniec
        gimnazjum ucznia ze srednią 4,0? Gdzie wiecej pracowana nad uczniem i gdzie
        zrobił większy postęp? Tylko nie mówcie,że średnia z szkoły podstawowej jest
        inna niż ta z gimnazjum. Moja córka skończyła szkołę podstawową ze średnią 4,o,
        poszła do bałuckiego gimnazjum okreslanego dresiarskie, obok były te renomowane
        ale wybrałyśmy mądrze ... to najbliżej, bo wszedzie są madrzy i żli
        nauczyciele, wszedzie są dobrzy i leniwi uczniowie. Skończyła gimnazjum ze
        średnią 4,9, napisała test na ponad 90 punktów i dostała się do renomowanego
        liceum, gdzie kadra nauczycielska ma w nosie czy się kto uczy, lekcje są
        wiecznie odwoływane, a dobrzy uczniowie walczą o wiedzę na korkach. Szkoła
        renomowana - masło maślane, każda szkoła ma uczniów którymi może się pochwalić
        i takich o których chce szybko zapomnieć, ale kazde gimnazjum czy podstawówka
        lepiej uczą od renomowanego liceum!
        • Gość: artur k. odpowiedź artura k. IP: *.toya.net.pl 11.03.06, 21:31
          Niestety, ale musi się Pani pogodzić z tym "co mówią o szkole >>na mieście<<".
          Proszę zauważyć, że do tych LEPSZYCH gimnazjów zazwyczaj jest większy nabór
          szóstoklasisów z wysokimi średnimi. Miejska opinia i "fama" mimo wszystko robi
          swoje...
          A co do tych średnich. Młodzież w gimnazjum jest w speczyficznym wieku. Jeśli
          Pani córka miała po podstawówce 4.0 a potem 4.9 to kwestia większej dojrzałości
          psychicznej...(to są badania psychologów i pedagogów).Aha! I nie wszędzie są
          źli nauczyciele, tylko w niektórych placówkach większość dobrych uczniów...
    • Gość: gość Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.06, 15:52
      To ja zadam tylko jedno pytanie (no może trochę więcej, ale pozostałe są
      konsekwencją).

      Jaki jest sens organizowania rankingów szkół, w których obowiązuje rejonizacja?

      Co chcecie Państwo ocenić? Nauczycieli, uczniów, czy radnych sprzed paru lat,
      którzy zatwierdzili taki, a nie inny podział miasta na rejony?
      Dlaczego w takim razie nie widzę rankingu szkół podstawowych?

      gość
    • Gość: Żaba Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.06, 22:58
      Dla mnie super.
      Zdanie powyżej to absoltny żart.
      Jak można dopuścić do sytuacji, kiedy każdy każdego może opluć publicznie,
      anonimowo i bez żadnych konsekwencji?
      Jak do tego może dopuścić tak "szanowana" gazeta.
      Pozazdrościć pomysłu i inteligencji.
      Jeżeli ukaże się na forum choćby jedno obraźliwe słowo pod adresem mojego
      gimnzjum pozwę gazetę do sądu.
      Dalej prywata: Gimnazja numer ... ... ... ... ... ... ... ... są do niczego
      tylko Gimnazjum ... jest super.
      Pozdrawiam
        • Gość: ala 28.03.2006 Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: 82.160.245.* 28.03.06, 21:41
          najlepsze gimnazjum powinni wskazać nauczyciele szkół licealnych,ponieważ to
          oni mają najlepszą oriętację jak przygotowane są dzieci kończące
          gimnazja.Podobnie ranking liceów powinny przeprowadzać wszystkie wyższe
          uczelnie - państwowe jak i prywatne to oni najlepjej wiedzą jaka jest
          przeżywalność studentów,która szkoła najlepiej przygotowywuje uczniów do
          przetrwania w trudnych czasach wielkiej konkurencji.proponuje aby dziennikarze
          nie chodzili do szkół i wysłuchiwali chwalenia się dyrektorów o swojej szkole,
          tylko posłuchali i sprawdzili ich u innych którzy przejmują ich uczniów.
        • Gość: ala 28.03.2006 Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: 82.160.245.* 28.03.06, 21:51
          najlepsze gimnazjum powinni wskazać nauczyciele szkół licealnych,ponieważ to
          oni mają najlepszą orientację jak przygotowane są dzieci kończące
          gimnazja.Podobnie ranking liceów powinny przeprowadzać wszystkie wyższe
          uczelnie - państwowe jak i prywatne to oni najlepjej wiedzą jaka jest
          przeżywalność studentów,która szkoła najlepiej przygotowywuje uczniów do
          przetrwania w trudnych czasach wielkiej konkurencji.proponuje aby dziennikarze
          nie chodzili do szkół i wysłuchiwali chwalenia się dyrektorów o swojej szkole,
          tylko posłuchali i sprawdzili ich u innych którzy przejmują ich uczniów.
      • Gość: zdegustowana Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.06, 11:23
        Zgadzam się w całej pełni. Taki ranking to dowód na brak wyobraźni i ewidentne
        lenistwo gazety. Niech inni coś napiszą, nawet i bzdury a ja z wysokości
        swojego redakcyjnego stołka wyciagnę wnioski i ocenię. Nie wiem czy wiecie że
        gazeta robi ranking, a żaden dziennikarz nie pofatygował się aby szkołę
        odwiedzić - wyciaga się wnioski i ustawia gimnazja na podstawie informacji
        ze "szklanej kuli" i napisów na płocie - to co się mówi na mieście. Już moja
        babcia opowiadała, że "na płocie napisali ... chciał pogłaskać i mu zadra w
        rękę weszła".Pozdrawiam wszystkie dobre gimnazja ( w Łodzi coś koło 50 sztuk) i
        zapracowanych dziennikarzy!
    • Gość: zygmunt Wyborcza oszukuje.. IP: *.kappa.com.pl 15.03.06, 11:53
      ...jak zwykle zresztą.
      "..stwórzmy razem ranking..."
      narobili sobie wejść reklamowych na stronę, po czym głosów uczniów w żaden
      sposób nie uwzględniono.
      "jak zwykle pierwsza trójka to 22, 34, 43"
      reszta szkół jest beznadziejna, pracują ta nieudacznicy i lenie.
      to za rok róbcie sobie rankingi dla tej trójki chyba że przystąpi katolik, no to
      wtedy zwycięzca będzie oczywisty.
      • Gość: oszukana Re: Wyborcza oszukuje.. IP: *.lodz.mm.pl 15.03.06, 18:35
        Mało że "wyborcza" oszukuje, to jeszcze manipuluje, drukując wybrane przez
        siebie wypowiedzi niby-uczniów, ale tylko te które sam pan redaktor chce, czyli
        o jednych szkołach same dobre, o innych dobre i złe, a są i takie, gdzie jad
        kapie, a nie sprawdzone opinie o szkole szkalują uczacych się tam uczniów i
        pracujacych nauczycieli. Bezkarność gazety wynika chyba z tego że nikomu nie
        chce się szarpać po sądach - bo właśnie tam, te niesprawdzone sensacje,
        publikowane w gazecie, powinny się znaleźdź.
    • Gość: piotr nauczyciel Szkoda, że tyle kłamstw i przeinaczeń IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.06, 18:28
      Idea takiego rankingu, jaki proponuje Gazeta Wyborcza jest sama w sobie
      nieuczciwa i nieprzemyślana. Nie o tym jednak chcę napisać. Naprawdę brakuje
      słów na określenie braków profesjonalizmu w postępowaniu dziennikarzy Gazety.
      Gdyby wykazali się uczciwością i rzetelnością, nawet nienajlepszy pomysł mógłby
      mieć swój urok. A tak... Szkoda tylko i wyrzucone w błoto przekonania o
      sensowności pracy - i mojej, jako nauczyciela, i ich, jako tworzących obraz
      polskiej szkoły. Tworzących, bo naprawdę go wymyślają, a szkoła jest po prostu
      inna, niż ukazana w ich opracowaniach. Trochę przykładów, zacznijmy od
      ewidentnego kłamstwa: oto w pierwszej notce o Gimnazjum nr 26, autorstwa
      niejakiej Olki, napisano trochę złego o szkole, ale przyznano jej jedno - NIE MA
      W NIEJ CHULIGAŃSTWA. Co do tego zgadzali się wszyscy piszący - razem 6 notek. A
      co "cytuje" Ranking Gimnazjów pod redakcją Marcina Markowskiego - "Chuligaństwo
      i mało którzy nauczyciele są wymagający". Olka tego nie napisała, więc kto?
      Redaktor? Dziennikarz? Maszyna? Być może dla pracowników Gazety brak jednego
      "nie" wydaje się sprawą nieistotną, ale nie był taką dla jej założyciela w
      czasach, gdy jeszcze pamiętano o prawdzie, a od gazet wymagano rzetelności. Na
      to jedno "nie" nauczyciele i szefostwo naszego gimnazjum pracują ciężko i
      codziennie, dla tego jednego "nie" rodzice postanawiają przysyłać do nas dzieci.
      Dla p. Markowskiego to jednak bagatela. Cóż. Przynajmniej wiadomo, co i jak.
      Notek jak zaznaczyłem jest kilka, a jedynie jedna raczej niezbyt wspaniałomyślna
      :-) Szkoda, że Gazeta nie pokusiła się o właściwe proporcje cytatów.
      Oczywiście, nie da się zrobić, bo inaczej by zrobiono, prawda? Pozostaje jeszcze
      kwestia zapisu w informacjach o szkole - ponoć uczymy WF na korytarzu. No...?!
      Długośmy się zastanawiali, skąd przyszło to do głowy "potwórcom" Rankingu. Ja
      wiem - krzyczę tutaj publicznie podnosząc w górę palce szkolnym obyczajem - ale
      wiedza ta napełnia mnie jeszcze większą goryczą. Otóż podaliśmy gdzieś
      informację, że przystosowaliśmy do zajęć fizycznych korytarz szkolny,
      zamieniając go na małą salę do gier zespołowych. Napisaliśmy, że teraz jest tam
      sala, oddzielona ścianami od korytarza, podłoga odpowiednio zmieniona, obudowane
      ściany i okna oraz dostęp do ubikacji. W rankingu wyszły z tego zajęcia na
      korytarzu. Wola gazeciarska i skrzypce. Ileś starań, by bez środków na budowę
      sali sportowej, których urząd miasta po prostu nie da, zmienić warunki uczniom
      obłożonym coraz większą ilością ćwiczeń, ileś wysiłków całej społeczności
      szkolnej i rodziców, a dla gazeciarzy "korytarz to korytarz, nie...". Boże chroń
      polską szkołę przed polskimi dziennikarzami. A rodziców przed kierowaniem się
      wskazaniami Rankingu.
      • Gość: rodzic z Dołów Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: *.lze.lodz.pl 21.03.06, 08:09
        Ja jako rodzic z Dołów po przeanalizowaniu komentarzy 10 - tki i 18 - tki
        zdecydowanie jestem za 10 - tką !!!
        Dobrze , że takie dyskusje mozna było przeanalizowac. To ułatwiło mi decyzję
        odnosnie mojej córki. Teraz wiem, że doradzę jej 10 - tkę!
        Ps Dziwne wydają mi się wnioski jakie wyciąga Pan redaktor przy ustalaniu
        miejsc w rankingu. Czyżby miał Pan z góry ustaloną numerację !?
    • Gość: zygmunt Brawo Gimnazja!!! IP: *.162.rev.vline.pl 15.03.06, 19:46
      brawo dla dyrekcji, nauczycieli i uczniów:
      Gimnazjum nr 2
      Gimnazjum nr 13
      Gimnazjum nr 16
      Gimnazjum nr 24
      Gimnazjum nr 27
      Gimnazjum nr 30
      Gimnazjum nr 32
      Gimnazjum nr 36
      Gimnazjum nr 40
      Gimnazjum nr 45

      dziennikarze tworzący to nieszczęsne dzieło wykazali się brakiem wiedzy na
      omawiany temat (np nie wiedzą, że w gimnazjach publicznych nie może być
      "profili", poza klasami sportowymi czy artystycznymi, że WE nie opłaca zajęć na
      basenie, czyli są to zajęcia poza wyjątkami płatne itp).
      gratuluję rozsądku i odwagi sprzeciwstawienia się kretyńskiemu szczurzemu wyścigowi.
      zapewniam, że za rok będzie nas więcej. a wiem, co mówię.


    • Gość: arturo DZIWNE zjawisko :/ IP: *.toya.net.pl 15.03.06, 19:54
      Godnym uwagi i zastanowienia jest następujące zjawisko. DLACZEGO ZAWSZE
      WYGRYWAJĄ SZKOŁY-MOLOCHY?! Pytam: CZY TO JEST ZALETA!? Kolejnym istotnym
      argumentem jest fakt przeprowadzania takiego rankingu. Mam co do niego
      baaaardzo wiele-proszę mi wierzyć-zastrzeżeń!! O większości z nich napisali
      wcześniejsi internauci. Absolutnie się z nimi zgadzam.
      Coż... Co to tych trzech "pierwszych" szkół... Niesłyszałem co do nich raczej
      nic dobrego... Wiem, że niektórzy myślą sobie teraz, że poprostu im zazdroszę,
      bądź "coś" innego, ale zapewniam że tak NIE jest...
      Pozostaje mi życzyć uczniom szóstej klasy podstawówki WIELE WIELE WIELE
      ZDROWEGO ROZSĄDKU I DYSTANSU W STOSUNKU DO TEGO NIESZCZĘSNEGO "RANKINGU". :/
    • Gość: Była czytelniczka Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.06, 20:51
      Od jakiegoś czasu śledzę wpisy pod różnymi numerami gimnazjów, jestem bowiem
      rodzicem, który wkrótce powinien doradzić własnemu dziecku, co ma
      wybrać.Jestem "zniesmaczona" tym, co odkrywam. Oto moja ulubiona Gazeta zniżyła
      się do poziomu brukowców, dając możliwość do uzewnętrznienia najniższych
      ludzkich instynktów - zazdrości, zawiści i obłudzie, do wzajemnego opluwania
      się sąsiadującym szkołom - czy to nowa forma "KOLOROWEJ TOLERANCJI"???. To ma
      być szansa dla uczniów do zaprezentowania swoich szkół? Szanowny Panie
      Redaktorze, gdzież podział się Pana zdrowy rozsądek, że o obiektywizmie i
      fachowości nie wspomnę? Zostanie mi kupowanie GW tylko w sobotę, wtedy jest
      dodatek "Wysokie Obcasy". A jednak mi żal ...
      • Gość: była czytelniczka Re: Wybieramy najlepsze łódzkie gimnazjum IP: *.lodz.mm.pl 15.03.06, 21:45
        Nie szukajmy zdrowego rozsądku i wyczucia u kogoś, kto chce się sprzedać za
        wszelką cenę. Przecież dziś dzięki tym "wylanym pomyją" na różne szkoły nakład
        gazety rozszedł się jak ciepłe bułeczki. I o to tu chodzi, nie o prawdę,
        zaprezentowanie się, pochwalenie - chodzi o kasę. Proszę spytać kochanego pana
        redaktora o ilu fajnych imprezach różnych szkół napisał, których dobrych
        nauczycieli promował, ile inicjatyw uczniowskich wspierał, albo w ilu szkołach,
        o których tak łatwo wyrokuje, był osobiście. Jeśli ranking będzie kontynuowany
        w takiej formie jak teraz, to część szkół będzie trzeba zamknąć bo zła opinia
        odstraszy uczniów, a inne gimnazja będą pracować na dwie zmiany i uczniowie,
        których rodzice załatwią przemeldowanie w rejon tych dobrych szkół uduszą się w
        sosie własnym. Uczeń będzie miał daleko do szkoły - ale za to tej z pierwszej
        dziesiątki, lekcje od 7.00 do 18.00, tłok, duże - 32 osobowe klasy i ... pełno
        uczniów problemowych bo i oni gdzieś być muszą - dziś po kilku w każdej szkole,
        dzięki rankingowi po kilkudziesięciu.
      • Gość: qwerty wybór szkoły IP: *.162.rev.vline.pl 15.03.06, 21:50
        jest kilka sposobów wyboru szkoły takiego typu jak gimnazjum. na pewno da sobie
        pani z tym radę. jednego zdecydowanie należy unikać: doradztwa GW. jest ona w
        tym niekompetentna i stronnicza, co zresztą trudno jest zrozumieć.
        p.s. kupuję przez inercję GW tylko w piątki, aby mieć tygodniowy rozkład TV.
        nie wiem po co. TV rzadko oglądam.
    • Gość: łodzianin "Ranking" (?!) IP: *.toya.net.pl 15.03.06, 22:28
      Absolutnie zgadzam się z poprzednimi postami. GW powinna zmienić formę
      tego "rankingu" bo wiele szkół mogło faktycznie poczuć się niesprawiedliwie
      ocenione. Nie zostały wypisane wszystkie imprezy, koła, osiągnięcia
      itp. "Ranking" wywołał baaaaaaardzo niezdrową konkurencję.
      Najciekawsze: DLACZEGO GW WYPISYWAŁA TYPY KLAS, SKORO W GIMNAZJUM NIE MA
      PROFILI (O CZYM MÓWI ŁÓDZKI KO I MINISTER EIN)??!!
      Życzę szanownej redakcji przemyślanych i solidnych "akcji" tego typu...
      • Gość: fram a może.. IP: *.kappa.com.pl 16.03.06, 12:21
        a może redaktorostwo weźmie korepetycje z prawa oświatowego by nie mydlić oczu
        ludziom informacjami takimi jak profile w gimnazjach, a może ruszy sie owo
        redaktorostwo zza swoich biurek i zobaczy środowisko pracy nauczycieli w tych
        nielubianych przez siebie placówkach, a może sprawdzi co oznacza "współpraca" w
        programie np. Comenius (wyjazd 2 nauczycieli i 2 uczniów - czy to wpływa w
        istotny sposób na jakość placówki środowiskowej?).zapewniam, że w każdej szkole
        są organizowane zajęcia pozaedukacyjne, dostosowane do potrzeb i zainteresowań
        wychowanków. są one prowdzone w zdecydowanej większości poza etatowym czasem
        pracy nauczycieli. zapewniam, że baseny przy kilku szkołach w łodzi nie są
        zasługą ich kadry ani efektem jej wyjątkowej skuteczności . są elementem do
        podjęcia decyzji przez uczniów ale nie mogą być podstawą oceny jakości pracy
        placówki. potem jest czas na rozczarowanie bo basen przy szkole niby jest, ale
        można go najczęściej tylko pooglądać. nauka pływania jest przewidziana tylko w
        szkołach podstawowych. wejścia uczniów na płatną pływalnię niekoniecznie należy
        uznać za zasługę szkoły. przecież podobnie można w ofercie edukacyjnej umieścić
        sobotnio-niedzielne wcieczki na Hawaje. szkoła ma stworzyć przyjazne warunki do
        pracy uczniów(ale też nauczycieli)i skutecznie wychowywać i nauczać w swoim
        środowisku. oceny tego elementu działań szkoły w publikowanym rankingu nie ma.
        zaprzepaszczono możliwość wykorzystania wielu racjonalnych i rzetelnie
        wyrażonych opinii na forum. zamiast tego doprowadzono do słusznego rozżalenia
        wielu zespołów stronniczą, tendencyjną publikacją obrażając jednocześnie wielu
        rzetelnie pracujących w szkołach ludzi. gdyby GW miała swoją dawną siłę
        opiniotwórczą mogłaby taką publikacją doprowadzić do poważnego zamieszania na
        łódzkim rynku edukacyjnym. dzisiejsza słabość gazety ochroni ten rynek, bo
        publikacja w powszechnym odbiorze przejdzie bez echa, natomiast tam gdzie
        jeszcze gazeta dociera wywołała wiele żalu. sposób przeprowadzenia akcji
        świadczy o nikłym profesjonalizmie redaktorów łódzkiej mutacji GW potwierdzając
        ich niewielką wyobraźnię. wydaje im się mianowicie, że jakość szkoły do tylko
        oceny i ilość deklarowanych kółek. tak można dopiero w szkołach średnich, gdzie
        nie ma elementu rejonizacji. triumfalne dęcie, że po raz kolejny ta sama grupa
        szkół umieszczona została na piedestale, doprowadzi do tego, że za rok będzie to
        ta sama grupa, bo wiele innych zrezygnuje z tego co miało być zabawą, a stało
        się obrzydliwym seansem niekompetencji redaktorów GW. brak zmian w czołówce
        tymczasem wyraźnie świadczy o złym kluczu oceny, niedającym szansy innym. Jak
        myślicie ile szkół w przyszłym roku zostanie zaopatrzonych w baseny? (30pkt).
        dokąd pójdą dzieci z rodzin o niskim statusie majątkowym i kuluralnym? do tych
        wychwalanych przez redaktorzynów? co to nie pryjmują z ocenami niższymi niż 5,6
        średnio? a może tak im nakazać? niech popracują z dziećmi z rodzin
        patologicznych! dzieci dostaną wtedy szansę, której będą pozbawione w tych
        beznadziejnych gimnazjach rejonowych co to nawet na głupi wyjazd do np Brukseli
        swoich wychowanków nie namówią przez lenistwo i nieudolność kadry. a pierwsza
        czwórka dopiero wtedy zasłuży na pochwały i markę.
          • Gość: Rozsądna Re: Bojkot rankingu IP: *.astral.lodz.pl 17.03.06, 10:36
            Dyrektorzy gimnazów! Co roku dajecie się prowadzić dobrowolnie (!) na rzeź!Po
            fakcie natomiast czujecie się rozżaleni i oszukani.A przecież wystarczy zadać
            sobie kilka pytań,by wiedzieć, że ranking nie służy niczemu dobremu.Jak można
            porównywać wyniki egzaminu pogimnazjalnego w Gimnazjum 29, które w ogóle nie ma
            rejonu i jest w praktyce prywatną szkołą finansowaną przez masto, z gimnazjum
            mającym trudny rejon? Jak można porównywać bazę szkoły, która jest w zespole
            szkół i z tej racji posiada 3 pracownie komputerowe,3 sale gimnastyczne itp.ale
            nie pisze się już tego ilu uczniów z tego korzysta.Jak można pozwolić aby na
            forum pojawiały się opinie o szkole z zupełnie niewiadomego źródła, które nie
            maja żadnego potwierdzenia? Gazeto Wyborcza! Zchodzisz na psy! Dyrektorzy
            zapamiętajcie to do przyszłego roku! Przestańcie dawać się manipulować!
        • Gość: matka Re: a może.. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.06, 09:02
          Brawo, są to mądre słowa, jestem matką średnio uczacego się ucznia, za biedna
          na wyjazdy do Unii, więc co, moje dziecko jest na straconej pozycji bo chodzi
          do gimnazjum spoza 15 i nie chodzi na płatny basen. Pan redaktor dzieli łódzkie
          dzieci na lepsze - bogaci i gorsze - biedni, których nie stać na sztuczne
          przemeldowanie do pozarejonowego, a rejonowe pan redaktor skreślił z listy
          szkół dobrych ! Więc idźmy dalej, zamknijmy pozostałe gimnazja, zgromadźmy
          dzieci w tych piętnastu najlepszych - będzie taniej, sprawiedliwiej i ...
          lepiej- według pana Markowskiego.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka