Dodaj do ulubionych

Zaczyna się remont Włókniarzy

03.07.06, 21:03
moze w koncu sie okaze, ze jak sa przyparci do muru to skoncza wszystko w
ekspresowym tempie ?
Obserwuj wątek
    • hubar Re: Zaczyna się remont Włókniarzy 03.07.06, 21:58
      "Teraz przebudowane zostaną pozostałe odcinki: Obywatelska - Pabianicka, Struga
      - Legionów, Legionów - Limanowskiego i Limanowskiego - Zgierska."
      ==
      A to ciekawe, bo sądziłem, że odcinka Legionów-Drewnowska nie ruszą, bo UE daje
      kasę na remont, a nie przebudowę. No ale to z pewnością pomyłka redaktora Wasiaka.
    • mamadoo Re: Zaczyna się remont Włókniarzy 03.07.06, 22:11
      Pani Giedryś, o tym również nie napisał redaktor Wasiak, powiedziała dziś, że
      nie przewiduje się wyznaczenia ścieżek rowerowych podczas remontu Włókniarzy.

      Prezydent Kropiwnicki z wielkim zadowoleniem powiedział, że w ogóle nie będą
      instalowane podczas tego remontu ekrany antyhałasowe, dodał, że gdyby się
      przejmować hałasem ulicznym to trzeba by zacząć od stawiania ekranów na
      Kilińskiego. Bardzo śmiał się ze swojego żartu....
    • Gość: poleski Re: Zaczyna się remont Włókniarzy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.07.06, 10:59
      Poniewaz nigdzie nie moge sie doszukac pewnej kwestii, ktora mnie
      zainteresowala, zadaje pytanie na forum: czy na remontowanych odcinkach zostana
      wymienione torowiska (chodzi mi o torowiska miedzy Srebrzynska a chyba
      Dlugosza...czy jakos tak i miedzy Mickiewicza a Legionow)? Pytam ,bo w naszym
      miescie roznie bywa i z pozoru oczywiste sprawy czesto okazuja sie nie tak
      oczywiste. Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam!
    • Gość: magik ze strony ZDiT IP: *.pl 04.07.06, 11:09
      Miasto Łódź podpisało umowę na przebudowę al. Włókniarzy


      Droga Nr 1, to droga krajowa i główny ogólnopolski szlak komunikacyjny na
      linii północ-południe, a także główna arteria komunikacyjna miasta Łodzi. Aleja
      Włókniarzy to droga dwujezdniowa o trzech, a odcinkowo dwóch pasach ruchu, w
      części z rozdziałem na torowisko tramwajowe. Średnioroczne natężenie ruchu to
      ok. 19 tys. pojazdów na dobę.
      W ramach przebudowy, konsorcjum Skanska S.A. Oddział Budownictwa Drogowo -
      Mostowego w Warszawie i ZDiI Sp. z o.o., rozbiorą istniejącą nawierzchnię
      asfaltowo-betonową, a w jej miejsce wykonają podłoże wzmocnienia gruntowego,
      zwłaszcza na fragmentach, gdzie występują grunty o słabej nośności. Na całej
      powierzchni jezdni wykonana zostanie stabilizacja cementowa o wytrzymałości 2,5
      Mpa i podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Całość
      pokryją trzy nowe warstwy mineralno-bitumiczne. Zakres prac przewiduje również
      budowę dodatkowych krawężników i opasek. Firmy Skanska i ZDiI zadbają o
      przebudowę i zabezpieczenie istniejących linii energetycznych, oświetleniowych,
      teletechnicznych i wodociągowych, a także modernizację sygnalizacji świetlnej
      wraz z nowymi pętlami indukcyjnymi.

      Strategicznym celem projektu jest połączenie Łodzi z transeuropejską siecią
      autostrad TEN poprzez likwidację „wąskiego gardła" na drodze krajowej Nr 1.
      Zadaniem miasta i wykonawców jest dostosowanie drogi do nacisku 11,5 T/oś oraz
      poprawa przejezdności i płynności ruchu na linii północ-południe. Realizacja
      projektu ma wpłynąć również na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu
      drogowego, kierujących pojazdami i pieszych oraz redukcję zanieczyszczeń i
      hałasu komunikacyjnego. Realizacja projektu poprawi dojazdy z centralnego
      rejonu kraju do autostrady A-2 oraz dostępy do istniejących terenów
      inwestycyjnych. Wartość projektu to ponad 60,5 mln zł brutto. Termin realizacji
      lipiec - listopad 2006 r. Prace rozpoczną się w nocy z 5 na 6 lipca od odcinka
      Pabianicka - Obywatelska.

      Zakres prac obejmuje wymianę konstrukcji jezdni w ciągu al. Włókniarzy na
      odcinku od ul. Zgierskiej do ul. Pabianickiej z wyłączeniem wcześniej
      modernizowanych fragmentów. Łącznie w wyniku realizacji inwestycji przebudowane
      zostaną obie jezdnie al. Włókniarzy o długości 9,40 km i powierzchni 221,2 tys.
      mkw. na odcinkach od ul. Zgierskiej do ul. A. Struga i od ul. Obywatelskiej do
      ul. Pabianickiej. Modernizowana będzie kolejno każda z jezdni, a ruch kołowy w
      obu kierunkach odbywać się będzie po jezdni nie objętej przebudową. W pierwszej
      kolejności zmodernizowana zostanie jezdnia zachodnia.

      Prowadzone prace spowodują znaczne utrudnienia w ruchu lokalnym i
      tranzytowym. Aby je zmniejszyć w opracowanej organizacji ruchu na czas
      przebudowy przewidziano na wlotach skrzyżowań pasy ruchu dla relacji
      lewoskrętnych, dostosowano systemy sygnalizacji świetlnych do zaistniałych
      warunków oraz wskazano trasy zalecanych objazdów, które zarówno dla kierunku
      północnego jak i południowego poprowadzono ulicami: Pabianicką, Paderewskiego,
      Broniewskiego, Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Strykowską, Inflancką,
      Łagiewnicką, Sikorskiego i dalej Zgierską na północ. W trakcie prowadzonych
      robót nie planuje się istotnych zmian w przebiegu linii komunikacji publicznej.
      Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdów do posesji i obiektów przy
      modernizowanych jezdniach.

      www.zdit.uml.lodz.pl/?str=1&id=369
      • Gość: barnaba Re: ze strony ZDiT IP: *.lodz.msk.pl 04.07.06, 16:47
        > Strategicznym celem projektu jest połączenie Łodzi z transeuropejską siecią
        > autostrad TEN poprzez likwidację „wąskiego gardła" na drodze krajowej Nr
        > 1.

        Ciekawe, bo wąskie gardło to raczej odcinek Zgierskiej przez Radogoszcz i ul.
        Paderewskiego ze skrzyżowaniami ze Rzgowską i Pabianicką.

        Chyba, że ZDiT oba problemy już "rozwiązał": Zgierska jest przecież już
        przebudowana, a przebudowa Rudzkiej, która zapewne przejmie ruch tranzytowy,
        zacznie się w przyszłym roku.
        Władze miasta chyba mieszkańców Rudy i Radogoszcza nie lubią...
    • hubar Wg Expresu remont tańszy! 04.07.06, 12:59
      Jutro rusza remont alei Włókniarzy i Jana Pawła II

      Jutro w nocy drogowcy rozpoczną modernizację alei Jana Pawła II na odcinku od
      ulicy Obywatelskiej do ulicy Pabianickiej. Z piątku na sobotę ruszą roboty
      drogowe na al. Włókniarzy pomiędzy ulicami Andrzeja Struga a Zgierską.

      Łódzkich kierowców czekają ogromne utrudnienia w ruchu, które zakończą się
      dopiero w grudniu. Samochody do tego czasu będą poruszać się w tumanach kurzu
      jednym pasem ruchu w każdym kierunku (dotychczas trzema). Niektóre skrzyżowania
      będą czasowo zamykane. Dla kierowców ciężarówek wyznaczono objazd ulicami
      Łagiewnicką, Strykowską, al. Kopcińskiego, al. Rydza-Śmigłego i Paderewskiego.
      Drogowcy rozpoczną jutro remont. To początek wielkich utrudnień w ruchu, Szkoda,
      że przy modernizacji alei nikt nie pomyślał wybudowaniu ścieżek rowerowych. Po
      ponad roku od ogłoszenia pierwszego przetargu drogowcom wreszcie udało się
      podpisać umowę na modernizację alei.

      - Najpierw rozkopiemy zachodnią stronę jezdni, a po stronie wschodniej ruch
      będzie się odbywał w obu kierunkach. Po wakacjach kierowcy przeniosą się ze
      wschodniej części na wyremontowaną część zachodnią - informuje Alina Giedryś,
      dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Modernizacja obejmuje tylko to, co
      znajduje się od krawężnika do krawężnika. Nie będzie więc nowych ścieżek
      rowerowych ani ekranów akustycznych.

      - Prace na poszczególnych odcinkach alei będą prowadzone przez dwadzieścia
      cztery godziny na dobę. W pół roku musimy bowiem zrobić to, co było zaplanowane
      na półtora - informuje Roman Rosłonek, menedżer projektu. - Przy przebudowie
      będzie pracować około 250 drogowców. Wraz z postępem prac na niektórych
      skrzyżowaniach ruch zostanie zamknięty całkowicie.

      Konsorcjum Skanska i ZDiI usuną zniszczoną nawierzchnię i wzmocnią podłoże
      gruntowe. - Wykonamy stabilizację betonową, podbudowę z kruszywa łamanego, a
      potem ułożymy trzywarstwową masę mineralno-bitumiczną - zapowiada przedstawiciel
      wykonawcy. - Droga po remoncie będzie dostosowana dla pojazdów o nacisku 11,5
      tony na oś (teraz jest to tylko 6 ton). To znacznie poprawi jej trwałość.

      Remontowane aleje stanowią fragment drogi krajowej nr 1, będącej ogólnopolskim
      szlakiem komunikacyjnym z północy na południe o przepustowości 19 tys. pojazdów
      na dobę. To także dojazd do budowanej autostrady A 2. Wartość rozpoczynających
      się prac to 60,5 mln złotych, z czego 75 proc. pokryje Unia Europejska, a
      pozostałe 25 proc. miasto Łódź. Prace mają zakończyć się 30 listopada.
      (kd) - Express Ilustrowany
      lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/620483.html
      • agunia_29 Re: Zaczyna się remont Włókniarzy 04.07.06, 16:50
        > Tylko, żeby to ekspresowe tempo nie wyszło im bokiem. Zrobią jedną nitke,
        nową
        > puszcza auta po czym okaże sie, że jak skonczą druga będą musielio naprawia
        > pierwszą i tak to konca swiata i jeden dzien dłużej ...


        Zgadzam się!! Cierpliwości ludzie. To nie jest "5 minut", musi troche potrwać.
    • Gość: czytacz Re: Zaczyna się remont Włókniarzy IP: *.46.rev.vline.pl 06.07.06, 05:19
      Wielki remont alei Jana Pawła II i Włókniarzy
      dziś
      Biało-czerwone zapory pojawią się przed zamykanymi dla ruchu fragmentami al.
      Włókniarzy

      Minionej nocy, o godz. 22, zamknięto pierwszy fragment krajowej "jedynki". Ekipa
      remontowa wkroczyła na al. Jana Pawła II, na odcinku od ul. Obywatelskiej od ul.
      Pabianickiej. Największy, drogowy remont w mieście potrwa do końca listopada.

      Z kolei z piątku na sobotę wyłączona zostanie z ruchu druga część alei, ciągnąca
      się od ul. Struga do ul. Zgierskiej.

      Dzisiaj o świcie wielu kierowców mogą zaskoczyć nowe zasady ruchu na
      remontowanym fragmencie drogi. Częściowo zamknięte zostanie też skrzyżowanie al.
      Jana Pawła II (która przechodzi w al. Włókniarzy) i ul. Obywatelskiej. Do ruchu
      po jednej, wschodniej nitce dostosowane zostało już działanie sygnalizacji.
      Wczoraj pracownicy Zakładu Drogownictwa i Inżynierii przeprogramowali światła.

      Dzisiaj na placu budowy pojawią się frezarki, za których pomocą zdzierany będzie
      dziurawy i pofałdowany asfalt. Potem wjedzie tu ciężki sprzęt - koparki i wywrotki.
      Dla mieszkańców kamienicy przy ul. Braterskiej, położonej najbliżej
      skrzyżowania, rozpoczynający się remont będzie drugim, jaki będą mogli
      obserwować bezpośrednio z okien.

      - Pierwszy, który odbywał się w 2004 roku, gdzie przebudowywano wiaduktu
      pomiędzy ul. Wróblewskiego a Obywatelską, bardzo dobrze pamiętamy - mówi Janusz
      Papierski, mieszkaniec kamienicy. - Kiedy w latach siedemdziesiątych powstawała
      aleja, nasz dom już stał. Przed budową jezdni mogliśmy podziwiać łąkę i brzozowy
      zagajnik, które potem zalano betonem.

      Żeby usprawnić ruch tranzytowy po zakorkowanej Łodzi, na rogatkach powieszono
      tablice z sugerowanym objazdem, przebiegającym przez wschodnią częścią miasta.
      Kierowcom proponuje się jazdę ulicami: Sikorskiego, Łagiewnicką, Inflancką,
      Strykowską, Kopcińskiego, al. Śmigłego-Rydza, ul. Paderewskiego do ul.
      Rzgowskiej w kierunku Tuszyna.

      Ulicę ma przebudowywać blisko 300 robotników. Będą pracować w systemie
      dwuzmianowym. Wzdłuż alei rozpoczęto wczoraj ustawianie pakamer, w których mają
      mieszkać.
      (mak) - Dziennik Łódzki
      • vemod Super tempo remontu w systemie dwuzmianowym! 10.07.06, 13:07
        Dla informacji forumowiczów podaję stan zaawansowania oraz aktualną intensywność
        prac na odcinku Zgierska - Struga (poniedziałek, około godz. 11:00):

        - Zgierska-11.Listopada - NIC się nie dzieje;
        - 11.Listopada-Liściasta - nie dzieje się NIC mającego bezpośredni związek z
        remontem zachodniej nitki, za to 2 spychacze + facet z łopatą intensywnie
        wyrównują teren między jezdniami, na którym do niedawna był trawnik;
        - Liściasta-Teresy - NIC się nie dzieje;
        - Teresy-Pojezierska - NIC się nie dzieje;
        - Pojezierska-Limanowskiego - na całym odcinku zerwana wierzchnia warstwa (to co
        wygląda na asfalt, pod spodem jest jeszcze coś co wygląda na beton), stoi jedna
        frezarka, obsługi brak;
        - Limanowskiego-Lutomierska - plac manewrowy dla kilku pustych wywrotek;
        - Lutomierska-Drewnowska - do połowy tego odcinka NIC się nie dzieje, dalej
        usunięty jest krawężnik wraz z pasem ok. 1m szerokości nawierzchni, stoi 1
        spychacz, obsługa odpoczywa w cieniu drzewa, czterech robotników przechadza się
        chodnikiem wzdłuż remontowanej jezdni;
        - Drewnowska-Legionów - NIC, kompletnie NIC się nie dzieje;
        - Legionów-Struga - do połowy tego odcinka parking dla ok. 20 pustych wywrotek,
        dalej nawierzchnia usunięta podobnie jak Pojezierska-Limanowskiego, w pewnym
        miejscu robotnicy ladują na lawetę stare płyty chodnikowe, te co leżą przy
        krawężniku, dalej jeszcze jedna frezarka (stoi).

        Podsumowując - jakiekolwiek prace trwają na ok 20% długości zamkniętego odcinka,
        w pełni dnia roboczego nie widziałem ani jednej działającej frezarki i ani
        jednej cokolwiek wywożącej wywrotki.

        Zapraszam do komentowania, prostowania, uzupełniania...
        • hubar Re: Super tempo remontu w systemie dwuzmianowym! 10.07.06, 21:52
          A Ty oczywiście jesteś pewien, że u wylotu 11go Listopada, ten dziwny zakręt to
          tak zostanie. I dlatego jakieś spychacze równają sobie środkowy pas?
          A wiesz że na długości całej zachodniej nitki zabezpieczone są wszystkie
          studzienki?
          Nie twierdze że prace idą w oszałamiającym tempie, ale krytyka że "NIC" się nie
          dzieje, jest z lekka expresowo_ilustrowana.
          • vemod Re: Super tempo remontu w systemie dwuzmianowym! 10.07.06, 23:38
            Studzienki widziałem - rzeczywiście pooznaczane sprejem i przełożone folią.
            Zakładam oczywiście, że niebawem prace ruszą na całego - z krytyką celowo na
            początek przeginam, żeby sprowokować dyskusję. Muszę także przyznać, że
            rzeczywiście informacje o ilości mających podobno przy tym remoncie pracować
            robotników, jak i o "systemie dwuzmianowym" mają swoje źródło post wyżej, który
            z kolei cytuje jedną z naszych ulubionych gazet. Problemem dla mnie pozostaje
            zakręt - masz jakiś pomysł jak oni chcą go prostować i jak to się ma do
            planowanej na kiedyś-tam łącznicy z S14 oraz przedłużenia odcinka alei
            biegnącego od Zgierskiej na wprost do teofilowskiego odcinka św. Teresy (na
            planie zagospodarowania przestrzennego w UMŁ kiedyś tak widziałem)?
        • Gość: lucasb Re: Super tempo remontu w systemie dwuzmianowym! IP: *.116.201.17.kutno201.tnp.pl 11.07.06, 13:12
          Podaje stan na 23:00-23:30 z 10.07
          - na odcinku Zgierska - Pojezierska bez zmian
          - Pojezierska - Limanowskiego 1 pracujaca ferzarka przy Limanowskiego i 2 wywrotki
          - Limanowskiego - Lutomierska mocno zaawansowane zrywanie nawierzchni - widac
          juz piach pod jezdnia, ten odcinek jako jedyny przejechalem chodnikiem (jechalem
          rowerem)
          - Lutomierska - Drewnowska 2 frezarki kilka wywrotek na odcinku do przejscia dla
          pieszych
          - Drewnowska - Legionow mijam sie z 3 pustymi wywrotkami jadacymi w strone
          Drewnowskiej
          - Legionow - Struga Przy struga zerwana nawierzchnia dosc gleboko

          Naszla mnie mysl ze moze przy aktualnych upalach frezarki nei sa w stanie
          zdzierac miekiej nawierzchni. I tak bedize jak z A2, nie skonczyli w terminei bo
          nie przewidieli ze zima bedzie zima a wiosna bedzie padac, a teraz nei skoncza
          bo nie przewidzieli ze latem swieci slonce ;-)

    • lwf9634 Re: Zaczyna się remont Włókniarzy 13.07.06, 09:34
      przejechałem wczoraj (12.07) całą Aleję w te i nazad między 17.00 a 18.00.
      Żadnych korków, żadnych problemów.
      - Pabianicka-Obywatelska - trwa już ostateczne utwardzanie i wyrównywanie
      gruntu pod podbudowę jezdni. Wykop głęboki prawie na 1 metr.
      - Struga-Konstantynowska - trwa usuwanie asfaltu, prucie starej podbudowy.
      - Konstantynowska-Drewnowska - cisza
      - Drewnowska-Lutomierska - zaczynają pruć nawierzchnię
      - Limanowskiego-Pojezierska - zaczynają wyrównywać i utwardzać grunt pod
      podbudowę
      - Pojezierska-Zgierska - cisza
      Moje wrażenia są co najmniej dobre - dużo sprzętu, ludzi, nadzoru, geodetów;
      większość w ruchu.
      Jedyne niebezpieczne miejsce to Obywatelska - samochody zjeżdżające z wiaduktu
      jadą zdecydowanie za szybko.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka