Dodaj do ulubionych

Razem walczymy o S8

IP: *.toya.net.pl 11.08.06, 21:26
Łódź walczy o słuszną sprawe. Trzeba wspierać Prezydenta. Bo centrum drogowe
miasta przyciągnie inwestorów do całego regionu i to szansa dla setek tysięcy
mieszkańców Łodzi i innych miejscowości.
Obserwuj wątek
      • Gość: pawo Tu sa dowody na bezsens trasy przez Łodz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.08.06, 20:47
        Spojrzcie tu buraki zanim sie wypowiecie w sprawach drogowych, jakie kolano robi po Łodzia przebieg trasy z 2001 roku. Jak ktos jedzie z Wrocławia w strone Wwy to bedzie musiał nadłozyc kupe drogi bo Łodz musi miec owodnice , BEZNADZIEJA. Trasa przez Piotrkow jest naturalna (prostuje to kolano)

        upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0b/PL_droga_ekspresowa_S8.svg/610px-PL_droga_ekspresowa_S8.svg.png
        • Gość: Roosevelt5 Re: Tu sa dowody na bezsens trasy przez Łodz IP: *.toya.net.pl 12.08.06, 21:38
          Trasa przez Bełchatów i Piotrków Tryb. do W-wy już istnieje. To trasa nr 8,
          zresztą całkiem przyzwoita. Trasa S8 ma być nową drogą tworząc nowy i
          poprawiający układ komunikacyjny oraz dający bodziec do rozwoju nie tylko Łodzi
          ale i Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic. Zmiana planów z 2001 roku i
          zatwierdzone wcześniej przez GDDK jest wywracaniem do góry nogami wszystkiego
          co było zrobione do tej pory. Ktoś kto lobbuje za zazmianą planów ogólnie
          mówiąc chce rozbudować już istniejącą trase nr 8, kosztem innych miast naszego
          województwa.
          • Gość: kierowca Re: Tu sa dowody na bezsens trasy przez Łodz IP: *.dolsat.pl 13.08.06, 13:00
            Jak to nową drogą ?? Obecnie nikt nowych dróg nie buduje, z wyjątkiem
            nielicznych autostrad. Wszelkie drogi ekspresowe, których tysiące mają powstać
            to po prostu przebudowy starych szlaków. Trasa S8 to stara krajowa ósemka, a
            międzynarodowa E67 (Praga - Warszawa). Otóż mówiąc, że nr 8 to droga całkiem
            przyzwoita sam dajesz do zrozumienia, gdzie lepiej S8 poprowadzić. Tak sie
            składa, że jechałem obydwoma proponowanymi trasami. Ta przez Sieradz Zduńskom
            itd to po prostu rupieć. Zresztą jeśli poprowadzić S8 pod Łódź to co dalej ??
            Jak dojechać do Warszawy ?? Omijać całą Łódź by dojechać do autostrady, a może
            zbudować łącznik pod Tomaszów - kolejne nadkładanie kilometry albo dalszy wzrost
            kosztów. Jak myślicie jaki ruch przyszła, ledwie dwupasowa autostrada Łódź -
            Warszawa zdoła wytrzymać, zważywszy że już obecnie ma być obciążona ruchem
            tranzytowym wschód - zachód + ruch z Łodzi. Na dodatek jeśli ta droga będzie
            płatna ,większośc Łodziaków i tak będzie przepychać sie okołoskierniewickimi
            dziurami jak do tej pory. Doprowadźcie tam jeszcze kolejny tranzyt życze
            powodzenia :]. Na południu tymczasem od Piotrkowa zaczyna sie całkiem przyzwoita
            droga ktora parametrami (dwa pasy ruchu w każdą stronę) nie odbiega od
            projektowanej autostrady.
            Za wariantem północnym przemawia jedynie odciążenie ruchu "lokalanego" i poprawa
            warunków przejazdu dla mieszkańców Łodzi udających sie w stronę Wrocławia. Przy
            dużo większych kosztach.
            Zastanówcie się więc poważnie - jeśli chodzi o koszty i sensowność projektu
            prowadzenie S8 pod Łodziom to lekko hmmm nietrafiony pomysł. Przestańcie więc
            unosić się egoizmem i krzyczeć jaką to krzywdę Wam się wyrządza i jak to się Wam
            należy. I tak dwie najważniejsze drogi krzyżować sie będą zaraz pod waszymi
            nosem. A pierścień wokół miasta można zbudowac i bez S8, niekoniecznie
            ekspresowy. Jakoś Kraków nie domaga sie północnej obwodnicy ani poznań nie
            pragnie żadnych "pierścieni".
            • Gość: barnaba Jaki pomysł, takie i "dowody". IP: *.lodz.msk.pl 13.08.06, 14:41
              > Jak to nową drogą ?? Obecnie nikt nowych dróg nie buduje, z wyjątkiem
              > nielicznych autostrad. Wszelkie drogi ekspresowe, których tysiące mają powstać
              > to po prostu przebudowy starych szlaków.

              Te "przebudowy" są faktycznie budową nowych dróg, co najlepiej widać na odcinku
              Bielsko-Biała - Skoczów. Owszem, część trasy się pokrywa. Tylko, że każda wieś
              na tej trasie dostała obwodnicę. Ażeby taka obwodnica spełniała swoją funkcję i
              nie powodowała zagrożenia dla ruchu, musi być połączona ze starą trasą węzłem
              bezkolizyjnym.
              Inaczej powtarzamy błąd popełniony przy projektowaniu odcinków np.
              Częstochowa-Siewierz i Gdynia-Wejherowo, gdzie dwupasmowe drogi szybkiego ruchu
              idą przez środek miejscowości, stając się tym samym drogami śmierci.

              > Trasa S8 to stara krajowa ósemka, a
              > międzynarodowa E67 (Praga - Warszawa). Otóż mówiąc, że nr 8 to droga całkiem
              > przyzwoita sam dajesz do zrozumienia, gdzie lepiej S8 poprowadzić.

              Polska jest krajem biednym i nie stać jej na "prowizoryczne drogi ekspresowe",
              które proponuje lobby bełchatowskie. Wady takiego rozwiązania wspomniałem powyżej.

              > Tak sie
              > składa, że jechałem obydwoma proponowanymi trasami. Ta przez Sieradz Zduńskom
              > itd to po prostu rupieć.

              Ten rupieć ma większe obciążenie ruchem niż krajowa 8. I to pomimo braku dobrego
              połączenia drogowego Łodzi z W-wą i będącej w niezłym stanie trasy
              Piotrków-Warszawa.

              > Zresztą jeśli poprowadzić S8 pod Łódź to co dalej ??
              > Jak dojechać do Warszawy ??

              Autostradą A2. Powstanie wcześniej niż S8.

              > Omijać całą Łódź by dojechać do autostrady

              wbrew pozorom ominięcie Łodzi nie będzie kłopotliwe. Obwodnica autostradowa
              Łodzi będzie przebiegać od strony wschodniej. Na 99% powstanie ona przed
              ukończeniem S8.

              > a może
              > zbudować łącznik pod Tomaszów - kolejne nadkładanie kilometry albo dalszy
              > wzrost kosztów.

              Łącznik pod (a raczej "za") Tomaszów i tak powstanie, ale nie będzie on służył
              do dojazdu do Warszawy (gdyby miał on do tego służyć należaloby go budować
              raczej pod Rawę), ale będzie łączył Łódź z trasami na Radom i Kielce.

              > Jak myślicie jaki ruch przyszła, ledwie dwupasowa autostrada Łódź -
              > Warszawa zdoła wytrzymać, zważywszy że już obecnie ma być obciążona ruchem
              > tranzytowym wschód - zachód + ruch z Łodzi.

              Ten ruch i tak idzie przez Łódź, a dalej przez Łowicz lub Rawę.
              Nie bój się. A2 wytrzyma. I tak jest mniej zatłoczona niż "giekówka", którą
              telepią się stary i jelcze z węglem.

              > Na dodatek jeśli ta droga będzie
              > płatna ,większośc Łodziaków i tak będzie przepychać sie okołoskierniewickimi
              > dziurami jak do tej pory. Doprowadźcie tam jeszcze kolejny tranzyt życze
              > powodzenia :].

              Dotyczyć to będzie co najwyżej samochodów osobowych, które drogi niszczą i ruch
              utrudniają w niewielkim stopniu. Doświadczenia z A2 i A4 wskazują, ze ruch
              samochodów ciężarowych wybiera autostrady.

              > Na południu tymczasem od Piotrkowa zaczyna sie całkiem przyzwoita
              > droga ktora parametrami (dwa pasy ruchu w każdą stronę) nie odbiega od
              > projektowanej autostrady.

              Droga, która bierze na siebie ruch na trasie W-wa Katowice.

              > Za wariantem północnym przemawia jedynie odciążenie ruchu "lokalanego" i
              > poprawa warunków przejazdu dla mieszkańców Łodzi udających sie w stronę
              > Wrocławia. Przy dużo większych kosztach.

              Za wariantem północnym przemiawia natężenie ruchu i liczba potencjalnych
              użytkowników. przy porównywalnych, albo i mniejszych kosztach (latwiej
              wywłaszczyć kawał pola niż kawał wsi). S8 budowana po nowym śladzie będzie trasą
              dużo bezpieczniejszą, a brak konieczności budowania bezkolizyjnych zjazdów do
              każdej zapadłej wsi, obniży koszty.

              > Zastanówcie się więc poważnie - jeśli chodzi o koszty i sensowność projektu
              > prowadzenie S8 pod Łodziom to lekko hmmm nietrafiony pomysł. Przestańcie więc
              > unosić się egoizmem i krzyczeć jaką to krzywdę Wam się wyrządza i jak to się
              > Wam należy.

              Logika nakazuje budować drogi tam, gdzie jest największy ruch samochodów i
              największe skupiska ludności. "Logika piotrkowska" to budowanie dróg tam, gdzie
              wybory wygrał Marek Jurek, mąż stanu, znany głównie z tłuczenia własnych dzieci.

              Poza tym, przesuwając S8 dokopujesz nie tyle Łodzi, co Sieradzowi, Pabianicom i
              Zduńskiej Woli- miastom, gdzie cały tranzyt idzie przez centrum.

              > I tak dwie najważniejsze drogi krzyżować sie będą zaraz pod waszymi
              > nosem.

              Łatwo odwrócić argument: dwie trzy główne drogi i tak będą sie krzyżować pod
              Piotrkowem (a następna w Sulejowie).

              > A pierścień wokół miasta można zbudowac i bez S8, niekoniecznie
              > ekspresowy.

              A jaki, jak nie ekspresowy? Gruntowy? Kolejna droga poprzedzielana światłami po
              której jeżdżą konne wozy i pijani rowerzyści?

              I powiedz mi jeszcze, jaki jest sens budowy obwodnic Łodzi, z których zjeżdżać
              się będzie na wiecznie zatłoczoną obecną trasę Łódź-Wrocław.

              > Jakoś Kraków nie domaga sie północnej obwodnicy ani poznań nie
              > pragnie żadnych "pierścieni".

              Głupi argument. Kraków się nie domaga, ale W-wa i Wrocław tak. A Berlin i Moskwa
              już "pierścien" mają :)
              • swiadek24 Re: Jaki pomysł, takie i "dowody". 13.08.06, 16:44
                Tak sie zastanwiam nad tym natezeniem ruchu na obecnej trasie miedzy
                Wrocjlawiem a Lodzia. O toz w tym wypadku to jest jawne naciaganie faktow. Ten
                ogromny ruch oczywiscie jest, ale tylko na odcinku Pabianice - Lodz, a jest to
                zwiazane z tym, ze Pabianice jest miastem "satelita" dla Lodzi i to wlasnie z
                tego miasta codziennie kilka tysiecy aut przemierza te trase w celu dotarcia do
                miejsca zatrudnienia, a jezeli pomnozymy ta liczbe x2 (dojazd i powrot) to
                otrzymamy wilkosc blisko 10000 aut, do tego nalezy doliczyc dojezdzajacyhc do
                pracy w Pabianicach mieszkancow Lodzi.
                • Gość: binio Re: Jaki pomysł, takie i "dowody". IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.06, 21:13
                  Cekawe czy jest w Polsce jakaś wielka alomeracja, która by nie generowała
                  jakiegoś ruchu, to jest przecież oczywiste. Drogi buduje się tam gdzie jest
                  największy ruch stąd DK5 nie przechodzi przez Jarocin Wrześnię tylko nadrabia
                  drogi przez Poznań, DK11 też nie jest wytyczona przez Wałcz tylko przez Piłę
                  (nadrabia się przez to 30km!). W czechach droga Ołomuniec-Praga przechodzi
                  przez Brno, tak to już jest, że autostrady i drogi ekspresowe łączą główne
                  aglomeracje.
            • Gość: Mateusz Re: Tu sa dowody na bezsens trasy przez Łodz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.08.06, 20:11
              Zgadzam się z wieloma osobami, którzy uważają że S8 powinna przejeżdżać przez
              Wieluń, Bełchatów, Piotrków; jest to według mnie słuszna decyzja. Jeśli jesteś
              zwolennikiem S8 przez Piotrków, Bełchatów, Wieluń udziel poparcia drogą
              internetową - www.belchatow.pl/s8/index.php i dopisz się do listy osób,
              które tak jak ja są za tym, iż S8 przez Piotrków.
            • Gość: binio Re: Tu sa dowody na bezsens trasy przez Piotrków IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.06, 21:02
              Gość portalu: kierowca napisał(a):

              > Jak to nową drogą ?? Obecnie nikt nowych dróg nie buduje, z wyjątkiem
              > nielicznych autostrad. Wszelkie drogi ekspresowe, których tysiące mają powstać
              > to po prostu przebudowy starych szlaków. Trasa S8 to stara krajowa ósemka, a
              > międzynarodowa E67 (Praga - Warszawa). Otóż mówiąc, że nr 8 to droga całkiem
              > przyzwoita sam dajesz do zrozumienia, gdzie lepiej S8 poprowadzić.

              Numery się zmieniają w każdej chwili obecna DK 14 może przyjąć nr 8 zresztą
              ćwierć wieku temu międzynarodowa droga Praga-Warszawa była oznaczona przez
              Sieradz-Łódź-Lowicz, zachęcam do studiowania starych atlasów (DK8 przez
              Piotrków jest dopiero od 1987r)

              K:Zresztą jeśli poprowadzić S8 pod Łódź to co dalej ??
              > Jak dojechać do Warszawy ?? Omijać całą Łódź by dojechać do autostrady, a może
              > zbudować łącznik pod Tomaszów - kolejne nadkładanie kilometry albo dalszy
              wzros
              > t
              > kosztów

              B: Tak samo jak jadąc z Poznania do Warszawy

              K:Na południu tymczasem od Piotrkowa zaczyna sie całkiem przyzwoit
              > a
              > droga ktora parametrami (dwa pasy ruchu w każdą stronę) nie odbiega od
              > projektowanej autostrady.

              B: Teraz toś walnął z grubej rury. Droga o której mówisz jest posiada kategorię
              o 2 (słownie dwie) klasy niżej zresztą ile na trasie Piotrków-Wawa masz węzłów
              bezkolizyjnych? Prawie robi jednak wielką różnicę.

              K:>poznań nie
              > pragnie żadnych "pierścieni".

              B:Poznań pragnie i wybuduje nawet dwa pierścienie jak chcesz wiedzieć.


    • Gość: łodzianin3 Re: Razem walczymy o S8 IP: *.dedyki.pl 12.08.06, 21:51


      13 tys. podpisów z miasta wielkości Łodzi to raczej niewiele. Wynika prosto z
      tego, że zdecydowana większość mieszkańców miasta może być przeciwna lub mieć
      wątpliwości co zasadności trasy promowanej przez Wyborczą. Podobnie było ze
      zmianą nazwy Lublinek na Rejmont, czy też al. Włókniarzy na Jana Pawła II.
      Gazeta podsycała atmosferę nie kierując się logiką ani opinia większości.
      Chodziło najpewniej o słabnacą popularnośc tej gazety. Podobnie jest teraz.
      Jeżeli Gazeta pisze o kilkunastu firmach logistycznych, w tym europejskie
      centrum magazynowe Rossmana, że ma byc to umiejscowione w Łodzi i potrzebna jest
      S8/ artykuł p.Blewąskiej/ to jest to ogromne nieporozumienie. Centra
      logistyczne buduje się poza miastami tak jak to ma miejsce w przypadku IKEI, a
      nie w takim mieście jak Łódź.Trochę opamiętania albo inne argumenty.
      • Gość: Andrzej Re: Razem walczymy o S8 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.08.06, 22:29
        Jeśli uważasz - łodzianin3 - że każdy mieszkaniec Łodzi czyta tą gazetę i
        wszyscy podpisują się pod tym protestem to współczuję... dziwne wnioski
        wyciągasz - w wielu miejscach - nie tylko przy tej gazecie - ludzie mówią tak
        samo.

        Droga krajowa 8 istnieje, a z Łodzi do Wrocławia nie ma porządnj drogi, a co
        więcej - droga ta prowadzi przez wiele miast - np .Sieradz, Zduńską Wolę,
        Pabianice i S8 mogłaby to rozwiązać.

        Nie ustala się przebiegu trasy na podstawie tego, czy będzie to ładnie wyglądać
        na mapie. Dokładne analizy wskazuję, że korzystna jest droga przez Łódź, a ruch
        na tej trasie jest dużo większy niż przez Piotrków.
      • dreszczu Re: Razem walczymy o S8 13.08.06, 13:54
        S8 przez Bełchatów! i nie rozumiem faworyzowania czytelników z Łodzi, dodatek
        jest na całe województwo w którym leży też Bełchatów czy Piotrków Tryb., nie
        lepiej być bezstronnym i rzeczowo argumentować za jednym jak i za drugim
        wariantem zamiast popierać pomysł tylko i wyłącznie że tak lepiej dla Łodzi, na
        tym mieście województwo sie nie kończy! Sporo czytelników jest spoza Łodzi i
        musicie sobie to panowie redaktorzy uświadomić!
        • Gość: barnaba Re: Razem walczymy o S8 IP: *.lodz.msk.pl 13.08.06, 14:18
          > S8 przez Bełchatów! i nie rozumiem faworyzowania czytelników z Łodzi, dodatek
          > jest na całe województwo w którym leży też Bełchatów czy Piotrków Tryb.

          Nie rozumiem dokopywania Sieradzowi, Pabianicom i Zduńskiej Woli, które na
          wariancie południowym tracą najwięcej.

          , nie
          > lepiej być bezstronnym i rzeczowo argumentować za jednym jak i za drugim
          > wariantem zamiast popierać pomysł tylko i wyłącznie że tak lepiej dla Łodzi,
          > na tym mieście województwo sie nie kończy!

          Więcej argumentów przemawia za wariantem północnym. Za południowym tylko
          kolesiostwo i układy.

          > Sporo czytelników jest spoza Łodzi i
          > musicie sobie to panowie redaktorzy uświadomić!

          To już problem GW. Najwyżej nikt ich w Piotrkowie i Bełchatowie czytać nie będzie :)
          • Gość: Roosevelt5 Re: Razem walczymy o S8 IP: *.toya.net.pl 13.08.06, 17:03
            Bardzo dobra analiza Barnabo. Drogi Kierowco. Tak dla twojej informacji,
            północny wariant S8 planowany jest do autostrady A1, a nie kończyć się pod
            Łodzią. Od zachodniej strony Łodzi, planowana jest trasa (S14-?), łącząca S8 z
            A2. Takie plany rozbudowy lub budowy nowych dróg były zatwierdzone w 2001 roku
            przez sejmik wojewódzki i przyjęte przez GDDK.
            Jeśli były wątpliwości, trzeba było zgłaszać to 5 lat temu. Dzisiaj jest to
            wywracanie do góry nogami z prostej przyczyny. Zmiana planów to nowe analizy, a
            o ile wiem może braknąć na to czasu. Koniec końców będzie taki, że na rozbudowe
            dróg w naszym regionie nie będzie żadnych pieniędzy i taki będzie finał.
            Tak się składa, że mam okazje porównać natężenie ruchu na wspominanych
            odcinkach. Porównując obie drogi to trzeba być Jonaszem, żeby wpaść pod
            samochód na drodze nr 8 pod Bełchatowem. Chyba, że ktoś sam się o to prosi.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka