Dodaj do ulubionych

Kilińskiego będzie węższa

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.07, 20:34
Świetnie, miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów - należy się cieszyć z
szerszych chodników, a kierowcy niech zwyczajnie zaczną spacerować po
centrum, albo jeździć tramwajem. To są sensowne zmiany.
Obserwuj wątek
    • geograf Kilińskiego będzie jeszcze węższa 11.04.07, 20:42
      "Ta ulica od zawsze była zapchana. Z powodu tramwajów, które jeżdżą środkiem
      jezdni zamiast po wydzielonym pasie."

      Oczywiście wszystkiemu winny jest tramwaj. Ciekawe gdzie ten taksówkarz widzi
      tam miejsce na wydzielone torowisko? :> chyba tylko po ujednokierunkowieniu,
      ale to by sie dopiero kierowcy wściekli!

      Ech.
    • skodabodzio Glupota i tyle 11.04.07, 20:53
      Rozumiem ze chca ograniczac ruch tylko czemu nie daja alternatywy?! Jak oni
      mysla ze sie ludzie do tramwajow przesiada to sie myla... Po prostu zrobi sie
      mega korek i jak on sie zrobi to pojda po rozum do glowy, ciekawe czy
      kosciuszki/zachodnia tez tak "intelygentnie" beda robic... Skonczy sie na tym
      ze za 5 - 10 lat bedziemy likwidowac tramwaje bo beda "przeszkadzaly", a
      wszystko przez te glupoty dzisiaj
      • Gość: józef cieśla Re: Glupota i tyle IP: *.org.pl 11.04.07, 20:57
        > Rozumiem ze chca ograniczac ruch tylko czemu nie daja alternatywy?

        no właśnie, czemu ach czemu? przecież można by przekopać tunel albo wyburzyć 50
        kamienic i poszerzyć Kilińskiego do 3 pasów w każdym kierunku + wydzielone
        torowisko + zatoki dla autobusów + ścieżka rowerowa + trawniki z rabatami
      • Gość: civis romanus brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.07, 08:49
        Dawno już cała ul. Kilińskiego powinna być przeznaczona ttylko dla tramwajów i ew. taksówek. I tak powinno być na całej długości! Przecież zwyczaj jeżdżenia autami po chodnikach na tej własnie ulicy notorycznie uprawiany przez Panów Kirowców w ich Samochodach (baczność!) jest po prostu skandaliczny!!! A tu proszę - w końcu mądra, rozsądna decyzja. Ja też mógłbym autem jeździć, bo mnie stać na to, ale w Łodzi do MPK przekonały mnie dobre rozkłady jazdy, a do roweru duża szybkość przemieszczania się. Jeszcze raz brawa i oby tak dalej!
            • Gość: Gog Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.lodz.msk.pl 12.04.07, 16:39
              1 sa/byly miejsca gdzie sie dalo, tu wychodzi ze zweza nawet o 4,7m
              2 "Chcemy, aby łodzianie zrezygnowali z jazdy samochodami tą ulicą i korzystali z komunikacji miejskiej - tłumaczą w zarządzie dróg."
              wiec po co innego zwezaja droge??
              - do tego utrudni to kozystanie z ulicy rowerom i skuterom (bedzie niebezpieczniej minac samochody)
              3. a moze by jeden kierunek odwrotny z wschodnia i obok tramwaje??
              Pomyslow jest wiele w tym miescie wybiera sie tylko najprostsze

              poczulem misje - czytaj ze zrozumieniem komentowany artykul
              • Gość: józef cieśla Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.org.pl 12.04.07, 17:10
                > sa/byly miejsca gdzie sie dalo, tu wychodzi ze zweza nawet o 4,7m

                Jeśli piszesz "są/były takie miejsca" to znaczy, że słusznie sądzę, że nigdy
                tamtędy nie jechałeś samochodem (albo na tyle dawno, że zapomniałeś). Więc
                chętnie Ci przypomnę. Pomijając okolice Dworca Fabrycznego, gdzie nikt ulicy nie
                zwęża, wyprzedzić tramwaj można było WYŁĄCZNIE na krótkim odcinku pomiędzy
                Włókienniczą a Rewolucji (przy czym faktycznie był on bardzo szeroki, bo nawet
                obok tramwaju mogły się przez moment zmieścić 2 rzędy samochodów, co zresztą
                specjalnie nie miało sensu, jako że kolejek do prawoskrętu w Rewolucji nie
                było), oczywiście pomijając niewielkie znaczenie dla płynności ruchu tego, żeby
                jeden czy dwa samochody rycząc silnikiem mogły przejechać obok tramwaju i
                zajechać mu drogę natychmiast znowu stając w korku.
                Oprócz tego jadąc w kierunku północnym można było przy pewnych umiejętnościach
                rajdowych po zmianie świateł ruszyć z piskiem opon i zmieścić się pomiędzy
                ruszającym z przystanku tramwajem a narożnikiem kamienicy - tak można było
                zrobić przy Nawrot, Tuwima i Jaracza, przy czym taki manewr mógł udać się
                jednemu samochodowi (góra dwóm, jak motorniczy zaspał z ruszaniem), natomiast
                sprowadzał niebezpieczeństwo na pasażerów wysiadających/wsiadających do tramwaju
                (na przykłąd dobiegających w ostatniej chwili), bo przy Nawrot i Tuwima nie ma
                wysepek.

                Więc właściwie poza tym jednym miejscem przy Rewolucji, na całej długości
                remontowanej ulicy nie było szansy wyprzedzić tramwaju. Rozumiem więc, że cały
                ten lament dotyczy tego jednego prawoskrętu w Rewolucji, tak?

                • Gość: Gog Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.lodz.msk.pl 12.04.07, 17:47
                  Tak chodzi o 2 miejsca gdzie mozna bylo
                  i tych ekologicznych ludzi co nie kozystaja nawet z tramwaju a jezdza rowerem, bardzo im sie polepszy bezpieczenstwo.
                  Rowniez tych co skuterami sobie przyspieszali jazde mijajac autka w korku bokiem.
                  Widzisz, moze i skumal bym to zwezenie, ale nie uzasadnienie:
                  "Chcemy, aby łodzianie zrezygnowali z jazdy samochodami tą ulicą i korzystali z komunikacji miejskiej - tłumaczą w zarządzie dróg."
                  Jaka alternatywe daja nam?
                  Nic,
                  A czemu nie zrobic ruchu dwoma ulicami?
                  a czemu nie zrobic przejazdu tramwajaowa lepszego
                  a parkingow jakis,
                  Bo to kosztuje i trzaba by troche sie postarac, wiec latwiej zwezic i mowic ze mamy jezdzic MPK i juz.
                    • Gość: Gog Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.lodz.msk.pl 12.04.07, 18:53
                      Skumalem
                      ze nie poprawi sytuacji
                      a moja i jadacych jak ja, jedynie utrudni

                      a ty skumales ze to nie jest zadne rozwiazanie,
                      bo w tym miescie sa potrzebne wreszcie odwazne rozwiazania
                      a nie nibyrozwiazania, udawanie ze sie cos robi.

                      Zrobic Kilinskiego jedno kierunkowa, z torami z boku.
                      Albo jakas alternatywna trase zaprojektowac,
                      a przynajmniej jak juz nie mozna tego to
                      zamiast wciskac ludziom ze to dla poprawienia przepustowosci KM odwaznie powiedziec ze chodniki maja byc szersze i juz, po co sciemniac.
                      • Gość: józef cieśla Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.org.pl 12.04.07, 20:02
                        > skumalem ze nie poprawi sytuacji a moja i jadacych jak ja, jedynie utrudni

                        taaa
                        podsumujmy:

                        1. poszerzone chodniki niczego nie utrudnią dla jadących na północ, bo tam
                        zawsze był jeden pas bez możliwości wyprzedzenia tramwaju gdziekolwiek

                        2. jadący na południe na jednym krótkim odcinku tracą możliwość wyprzedzenia
                        tramwaju (oczywiście pod warunkiem, że jechali zaraz za tramwajem, tramwaj
                        ruszał spod świateł przy Rewolucji i nie zdążył się rozpędzić do Włókienniczej,
                        i że nikt nie skręcał z Rewolucji w prawo i nie przyblokował prawego pasa).
                        Czyli Ty i wszyscy inni jeżdżący z Bałut w okolice filharmonii stracą 1-2 minuty
                        więcej na dojazd.

                        3. te tłumy jeżdżące skuterami po Kilińskiego straciły możliwość wpychania się
                        pomiędzy tramwaj a chodnik ewentualnie wymijania z prawej strony samochodów
                        stojących w korku

                        4. piesi zyskali szerokie chodniki, na których będą mogły się minąć dwie osoby
                        bez potrzeby schodzenia jedną nogą na jezdnię

                        Jak dla mnie, mieszkańca poruszającego się po mieście i samochodem, i rowerem, i
                        komunikacją zbiorową i pieszo (a najczęściej samochodem), bilans zysków i strat
                        jest w miarę satysfakcjonujący.
              • Gość: Paweł Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.07, 01:36
                > 1 sa/byly miejsca gdzie sie dalo, tu wychodzi ze zweza nawet o 4,7m
                > 2 "Chcemy, aby łodzianie zrezygnowali z jazdy samochodami tą ulicą i korzystali
                > z komunikacji miejskiej - tłumaczą w zarządzie dróg."
                > wiec po co innego zwezaja droge??
                > - do tego utrudni to kozystanie z ulicy rowerom i skuterom (bedzie niebezpiecz
                > niej minac samochody)
                > 3. a moze by jeden kierunek odwrotny z wschodnia i obok tramwaje??
                > Pomyslow jest wiele w tym miescie wybiera sie tylko najprostsze
                >

                stary -dobrze rozumiem? nie pasuje ci po jednym pasie w obu kierunkach na
                kilińskiego bo za ciasno i korki za to pasuje ci jeden pas w jednym kierunku i
                już korków nie będzie?!
                remontują teraz kilinskiego bo trza ruch tramwajowy z zachodniej kilinskiego
                piotrkowskiej gdzieś przenieść podczas remontu ŁTR! jak już to robią tak tak by
                zrobić to ta jak w ostatecznej wersji ma wyglądać! przy okazji kilińskiego
                niebawem pojedzie masa tramwajów i faktycznie zrobi się wielki korek który do do
                myślenia tym wszystkim co się pchają samochodem do centrum! natomiast jeśli
                skończą remonty torowisk to poszukają środków i wezmą się wreszcie za np
                obwodnice śródmiejską...

                natomiast ty w tysiuncpińcetstodziwińcet postach wyżalasz się jaki to ty biedny
                jesteś bo nie możesz bezpośrednio do swojej roboty/swojego sklepu wjechać twoim
                samochodem! prawda jest taka że co mniej twój samochód obchodzi! nie potrafisz
                sie dostosować to będziesz stał w korkach i wkó..ał mieszkańców!
                • Gość: Gog Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.lodz.msk.pl 13.04.07, 11:24
                  > stary -dobrze rozumiem? nie pasuje ci po jednym pasie w obu kierunkach na
                  > kilińskiego bo za ciasno i korki za to pasuje ci jeden pas w jednym kierunku i
                  > już korków nie będzie?!

                  Nie bedzie az takich, i tramwje przejada szybciej,
                  bo beda mialy swoje torowisko tylko dla siebie.
                  Auta bokiem jednym pasem, ale w jednym kierunku
                  Jedni nie beda blokowac drugich, wiec ruch bedzie szedl plynnie.
                  Bo teraz tramwaj dojezdzajacy do przystanku blokuje ruch, jak nie zdazy na swiatla, stoi sie podwojnie dlugo.

                  > remontują teraz kilinskiego bo trza ruch tramwajowy z zachodniej kilinskiego
                  > piotrkowskiej gdzieś przenieść podczas remontu ŁTR!

                  A jak to uzasadnia zwezenie do rownej szerokosci na calym odcinku i slowa zarzadu ze chca zniechecic ludzi do kozystania z tej ulicy?

                  > natomiast ty w tysiuncpińcetstodziwińcet postach wyżalasz się jaki
                  > to ty biedny jesteś bo nie możesz bezpośrednio do swojej
                  > roboty/swojego sklepu wjechać twoim samochodem!

                  Nie na to sie wyzalam (raptem kilka postow na temat drogi z jedna osoba wymienione)

                  Wyzalam sie na temat nibysrodkow i nibypracy zarzadu drog.
                  Robia dziwna robote, a potem szukaja uzasadnienia.
                  Skoro im tak bardzo zalezy na zablokowaniu ruchu i usprawnieniu KM,
                  to czemu tego nie zrobili??
                  Ano temu ze w kierunku poludniowym nie ma sensownej alternatywy.
                  Czemu nie zrobia jednago kierunku, na Kilinskiego?
                  Bo to za wiele roboty dla nich, i trzeba by troche przerobic cos juz kiedys zrobionego (torowiska i trakcja) Dla wykonawcy to zaden problem, bo i tak robia wszystko od nowa, ale w Zarzadzie drog ktos musial by to zaprojektowac, przeliczyc, jakies badania porobic. Dla nich to niepotrzebny wysilek, lepiej zamieszac i uzasadnic ze to dla polepszenia KM.

                  I na to psiocze i psioczyc bede, ze w tym miescie sie glownie utrudnia zycie (bo tak latwiej) a jak sie da poprawic cos wiekszym kosztem, to nic sie nie robi i juz.
                  I tlumaczenie sie pieniedzmi jak wiekszosc i tak ze srodkow unijnych sie finansuje mnie nie przekonuje. Robienie tak powaznych remontow odwleka powazne zmiany na lata - do nastepnego generalnego remontu torowiska. A jak planuja tak wspanialy rozwoj Lodzi jak mowia na okolo to za 4 lata to miasto stanie calkowicie i nawet tramwaj czy autobus nie przejedzie.
                  • Gość: Paweł Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.07, 21:01
                    > Bo to za wiele roboty dla nich, i trzeba by troche przerobic cos juz kiedys
                    > zrobionego (torowiska i trakcja) Dla wykonawcy to zaden problem, bo i tak
                    > robia wszystko od nowa, ale w Zarzadzie drog ktos musial by to zaprojektowac,
                    > przeliczyc, jakies badania porobic. Dla nich to niepotrzebny wysilek, lepiej
                    > zamieszac i uzasadnic ze to dla polepszenia KM.

                    popatrz:
                    w artykule jest wyraźnie napisane że szer. jezdni na kilińskiego obecnie waha
                    się od 9 do 12m!
                    jeden pas ruch dla samochodów to min 2,75m (najczęściej 3,5m) natomiast
                    minimalna szer torowiska wydzielonego to 6,6m (a dochodzi do 8,4m -nie wiem
                    dokładnie jak to jest z naszymi łódzkimi tramwajami), dodajemy do tego jeszcze
                    obowiązkowe 'szerokości bocznej przestrzeni bezpieczeństwa' które też jakoś tam
                    się oblicza. czyli jak sobie wyliczysz w niektórych miejscach chodniki (!)
                    trzeba by było jeszcze obcinać.

                    i pozostaje jeszcze taki aspekt jak sytuacje awaryjne gdzie np samochód nawali i
                    nie da rady go przy jednym pasie ominąć (w końcu na torowisko wydzielone nie
                    wiedziesz... -i co 'torowiska półwydzielone'?)
                    a efekt całego przedsięwzięcia i tak kończy się na tym że zatrzymać przed
                    przystankiem po prostu się musisz bo chyba wysiadających pasażerów nie
                    przejedziesz!

                    następnym razem jako kogoś oskarżysz o brak obliczeń/wyliczeń poprzyj to swoimi
                    obliczeniami! ;P
                    • Gość: Gog Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.lodz.msk.pl 16.04.07, 23:28
                      Ja nie mam pieniedzy publicznych na takie obliczenia.
                      A pomysl nie jest wcale taki zly.
                      1. pasazerowie wysiadali by oczywiecie nie pod kola
                      bo tramwaj nie blokowany przez samochody nie podjezdzal by na raty do przystanku i potem nie czekal by jeszcze na zielone swiatlo jak teraz.
                      2. Awaria samochodu taka jak opisujesz dzis jest chyba jeszcze grozniejsza dzis bo blokuje ruch samochodowy i tramwajowy, przy wydzielonym torowisku ruch KM byl by plynnny zawsze.
                      3. Widzialem projekt Narutowicza jako deptak tylko z tramwajami, i czesc piesza i torowisko byly razem. to czemu nie na Kilinskiego?
                      Takie rozwazana istnieja w wielu miastach o starej zabudowie z waskimi ulicami, w Czechach i Austrii (tam to widzialem)
                      • Gość: Paweł Re: brawo! w końcu mądra decyzja w naszym mieście IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.07, 13:53
                        > Ja nie mam pieniedzy publicznych na takie obliczenia.

                        za to ja miałem pieniądze na policzenie że wydzielone torowisko + jeden pas
                        ruchu to więcej niż 9m ? ;)

                        > A pomysl nie jest wcale taki zly.
                        > 1. pasazerowie wysiadali by oczywiecie nie pod kola
                        > bo tramwaj nie blokowany przez samochody nie podjezdzal by na raty do
                        > przystank u i potem nie czekal by jeszcze na zielone swiatlo jak teraz.
                        > 2. Awaria samochodu taka jak opisujesz dzis jest chyba jeszcze grozniejsza
                        > dzis bo blokuje ruch samochodowy i tramwajowy, przy wydzielonym torowisku ruch
                        > KM byl by plynnny zawsze.
                        > 3. Widzialem projekt Narutowicza jako deptak tylko z tramwajami, i czesc
                        > piesza i torowisko byly razem. to czemu nie na Kilinskiego?
                        > Takie rozwazana istnieja w wielu miastach o starej zabudowie z waskimi
                        > ulicami, w Czechach i Austrii (tam to widzialem)

                        tutaj mamy kilka truizmów - ja też jestem za tym by zamknąć kilińskiego dla
                        ruchu kołowego przynajmniej w pewnych godzinach...
      • Gość: barnaba Re: Kilińskiego będzie węższa IP: *.lodz.msk.pl 11.04.07, 21:30
        > Bardzo dobry pomysł, wreszcie Zarząd Dróg i Transportu stawia na tramwaje :D
        > na marginesie: czy to aby na pewno Łódź i tu stawiają na tramwaje?? he he

        Stawia?
        Gdyby stawiał, to wprowadzono by na ul. Kilińskiego ograniczenie ruchu kołowego-
        albo ulica zostałaby oznaczona jako strefa zamieszkania, albo stanąłby tam
        zwyczajny zakaz ruchu z tabliczką "nie dotyczy mieszkańców, MPK, TAXI".

        A tak tramwaje i samochody będą nadal tkwić w korkach. Jedyne, co się zmieni, to
        że samochody nie będą mogły wyprzedzać tramwaju (oczywiście, o ile nie zrobią
        tego chodnikiem), co już na kilku odcinkach było zrobione wcześniej.
        • sanator2 Re: Kilińskiego będzie węższa 12.04.07, 09:01
          Nie ma i długo nie będzie sensownej alternatywy dla Kilińskiego. Zaklinanie
          rzeczywistości i utrudnianie ruchu, żeby zniechęcić kierowców nie ma sensu.
          Udrożnić Kilińskiego można tylko POSZERZAJĄC ją kosztem podcieni jak przy hotelu
          Polonia. O docelowych rozwiązaniach należy myśleć i studium ruchu drogowego z
          gotowymi rozwiązaniami jest dla łodzi opracowane od pięciu lat. Konieczne są:
          obwodnica zewnętrzna (A1 A2 S8 i S14), obwodnica zewnętrzna miejska (Al.
          Włókniarzy Strykowska, śmigłego-Rydza) i wewnętrzna obwodnica. No i likwidacja
          Zarządu Dróg jako jednostki wyjątkowo niekompetentnej i szkodliwej.
          • geograf Re: Kilińskiego będzie węższa 12.04.07, 11:25
            sanator2 napisał:

            > Udrożnić Kilińskiego można tylko POSZERZAJĄC ją kosztem podcieni jak przy
            > hotelu Polonia.

            Hotel Polonia jest tylko jeden. Jak wyobrażasz sobie poszerzenie przy Jaracza albo Pomorskiej?

            No tak, wyburzając kamienice. Racja! :>
    • Gość: fuuunk Re: Kilińskiego będzie węższa IP: *.retsat1.com.pl 11.04.07, 21:09
      Sądze że to jest dobry pomysł. Początkowo wszyscy będą się starym zwyczajem
      pchali na Kilińskiego, ale z czasem się zniechęcą i ruch w końcu będzie taki jak
      należy - skończy się tradycyjny kocioł. Dobrze też że nie będzie możliwości
      wyprzedzania tramwajów - to typowo polskie cwaniakowanie jest głupie i niebezpieczne
    • Gość: Observer Kilińskiego będzie węższa IP: *.toya.net.pl 11.04.07, 21:38
      Zgadzam się, iż należy ograniczyć ruch samochodowy w centrum Łodzi ale należy
      pamiętać o Dworcu Fabrycznym. Musi być dobrze skomunikowany z resztą miasta i
      tu są chyba tylko dwie możliwości: albo faktycznie poszerzyć ulicę Kilińskiego
      przynajmniej na odcinku od Dworca do Al. Piłsudskiego albo porzerzyć równoległą
      czyli Tramwajową i Wysoką w kierunku Al.Piłsudskiego. W ten czy inny sposób
      Dworzec Fabryczny powinien mieć połączenie drogowe w kierunku południowym. Albo
      bardzo dobra komunikacja publiczna..metro?
      • Gość: Tomasz.bu Re: Kilińskiego będzie węższa IP: *.lodz.dialog.net.pl 11.04.07, 21:48
        Gość portalu: Observer napisał(a):

        > Zgadzam się, iż należy ograniczyć ruch samochodowy w centrum Łodzi ale należy
        > pamiętać o Dworcu Fabrycznym. Musi być dobrze skomunikowany z resztą miasta i
        > tu są chyba tylko dwie możliwości:

        Nie da się jednocześnie mieć ciastka i zjeść ciastka. Dla samochodów
        podłączenie do dworca można zrobić od Kopcińskiego (Uniwersyteckiej-Targowej) i
        tyle musi wystarczyć.

        Znacznie ważniejsze jest dobre obsłużenie dworca komunikacją zbiorową. Nie
        trzeba cudów na kiju - wystarczy dobry styk z tramwajem pn-pd i w-z + kilka
        linii autobusowych, które i tak kończą trasę w okolicy.
        • Gość: gm Re: Kilińskiego będzie węższa IP: 194.150.250.* 11.04.07, 22:25
          Nie wydaje mi sie rozsadne przeciwstawianie komunikacji zbiorowej indywidualnym
          srodkom transportu, szczególnie w przypadku dworca , gdzie czasem trzeba
          dowieżć nie tylko osobe ale i bagaz. Nawet gdybym chciał pobiegac po centrum na
          nogach czy przeżyć emocje w tramwaju to gdzie zostawić samochód? Zostaja na
          szczescie markety z duzymi parkingami. Urzędy i wiekszość instytucji sa dla
          pieszych.
          • Gość: belyall Re: Kilińskiego będzie węższa IP: *.devs.futuro.pl 12.04.07, 08:50
            > Nie wydaje mi sie rozsadne przeciwstawianie komunikacji zbiorowej
            indywidualnym
            > srodkom transportu,

            Albo al.Piłsudskiego, gdzie pieszy jest likwidowany z ulicy, a mieszkancy z
            okolicznych kamienic (kto chce w smrodzie żyć?), albo uspokojony ruch z
            podstawą w postaci KM (w Łodzi przykładu brak).

            > szczególnie w przypadku dworca , gdzie czasem trzeba
            > dowieżć nie tylko osobe ale i bagaz.

            Tramwajem też bagaż dowieziesz, ale oczywiście dworzec samochodem też obsłużony
            być musi. A jeśli musi, to od strony obwodnicy centtrum (Targowa -
            Uniwersytecka), a nie od strony centrum, czyli Kilińskiego.
      • Gość: sandra Re: Kilińskiego będzie węższa IP: *.4web.pl 11.04.07, 22:18
        na poczatku: przerazila mnie wypowiedz fuunka - nie jezdze tramwajami od kiedy
        blachary wlasnie na kilinskiego zlapaly mnie za szyje i ukradly ipoda.
        Przesiadlam sie wowczas na auto - ktorym jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej
        (jak sie pozamykam i schowam torebke do bagaznika). Mam nadzieje, ze to byla ironia.

        Jak slysze twoja argumentacje, ze wyprzedzanie tramwaju to cwaniactwo to od razu
        przypomina mi sie anegdotka o starym taksowkarzu, ktorzy wlokl sie za tramwajem,
        mowiac: "tu sobie pojedziemy, za tramwajem, za tramwajem bedzie najszybciej", na
        co moja mama, spieszac sie ze mna do lekarza nie wytrzymala i powiedziala:
        "Panie, jakbym chciala tramwajem, to bym nie dzownila po taksowke!"

        Co do Kilinskiego: w artykule jest blad - najwezszy chodnik jest miedzy
        Narutowicza a Jaracza. Rzeczywiscie jest tam ciezko przejsc, zwlaszcza jesli - a
        zdarza sie to chyba zawsze kiedy tam chodze ;) - jest zatowarowanie pobliskich
        sklepow - ciezarowki zeby nie blokowac tramwaju wjezdzaja na 3/4 chodnika i
        trzeba sie boczkiem przeciskac.
        Druga sprawa - zwezenie Kilinskiego to najbardziej absurdalny pomysl jaki
        slyszalam w tym roku! Czy urzednicy z ZDiT nie zauwazyli jak bardzo korkuje sie
        miasto teraz, gdy Kilinskiego jest zamkniete? Polnocna jest zakorkowana w obie
        strony - wiem, wiem, korkuje sie odkad jest Manufaktura, ale nie az tak, jak
        teraz. To samo ze wschodnia i Rewolucji - ktora nigdy wczesniej nie byla
        zakorkowana.No tak, ktos zaproponowal, zeby ograniczyc ruch na tym odcinku
        Kilinskiego jak na Pietrynie. I co? Caly ruch pojdzie na Wschodnia? Sprobuj
        przejechac z Galerii Lodzkiej na Plac Wolnosci --> zwlaszcza ze ma sie zaczac
        remont Sienkiewicza :-).
        Miasto mamy jakie mamy --> czesto ulice jednokierunkowe, albowaskie dwu-; ja juz
        proponowalam przebudowe a'la Haussmann <lol> ale chyba to na razie nie mozliwe
        ;). Ale nie utrudniajmy sobie! I tak nie bede jezdzic tramwajami 1,4,,7,5 na
        Kilinskiego, bo sie boje.
        • geograf Re: Kilińskiego będzie węższa 11.04.07, 22:52
          Gość portalu: sandra napisał(a):

          > na poczatku: przerazila mnie wypowiedz fuunka - nie jezdze tramwajami od kiedy
          > blachary wlasnie na kilinskiego zlapaly mnie za szyje i ukradly ipoda.

          Szczerze mówiąc świadczy to o głupocie okradzionej, czyli Ciebie. Jakbyś nie wiedziała w jakim mieście żyjesz i że lepiej nie kusić losu.

          > Druga sprawa - zwezenie Kilinskiego to najbardziej absurdalny pomysl jaki
          > slyszalam w tym roku!

          Ależ tak i tak było po jednym pasie w każdą stronę! Nie dało się jechać w dwa samochody w jednym kierunku drzwi w drzwi, więc o co ten raban?

          > Czy urzednicy z ZDiT nie zauwazyli jak bardzo korkuje sie
          > miasto teraz, gdy Kilinskiego jest zamkniete? Polnocna jest zakorkowana w obie
          > strony - wiem, wiem, korkuje sie odkad jest Manufaktura, ale nie az tak, jak
          > teraz.

          Jak dwie ulice prostopadłe do siebie mogą być swoimi substytutami ?! :|

          > ;). Ale nie utrudniajmy sobie! I tak nie bede jezdzic tramwajami 1,4,,7,5 na
          > Kilinskiego, bo sie boje.

          Przejdzie Ci. Też tak miałem jak mnie okradli na przystanku pełnym ludzi. Jedynym lekarstwem wydaje się nie wychodzić z domu, bo tam najbezpieczniej...
    • Gość: Tomasz.bu Re: Kilińskiego będzie węższa IP: *.lodz.dialog.net.pl 11.04.07, 22:04
      Dobrze, że wreszcie jakaś droga w Łodzi została zaprojektowana zgodnie ze
      zdrowym rozsądkiem. Szkoda, że ZDiT zabrakło jednak odwagi i wbrew początkowym
      zapowiedziom ruch na Kilińskiego nie zostanie ograniczony. Bo tą metodą nie
      znikną korki, zysk jest tylko dla pieszych (szerszy chodnik) i wsiadających do
      tramwaju (kilkanaście centymetrów mniej w pionie do pokonania).
      No ale organizację ruchu łatwiej zmienić nż przebudować ulicę, więc zmiany na
      plus.
    • bajkers Nie wierzę .... BRAWO !! 11.04.07, 22:35
      Święta już były i to nie Bożego narodzenia .. a tu taki prezent... komu trzeba
      dziękować!!!

      Nie wierzę że ktoś podjął tak odważną i świetną decyzję, decydując się na
      zwężenie jezdni ( co w mieście zdominowanym przez prywatne samochody nie jest
      łatwe)

      Gratulację!! To krok w kierunku normalności i "Oddawania miasta jego
      mieszkańcom" nie zaś robienia ze śródmieścia parkingu i zachęcania kierowców do
      wjeżdzania najlepiej do sklpeu (czego skutki widzimy na codzień)

      Miasta dla ludzi i mieszkańców nie dla SAMOCHODÓW !!!!!!!!!
        • bajkers Re: Nie wierzę .... BRAWO !! 11.04.07, 23:03
          Gość portalu: DF napisał(a):

          > kup sobie samochod, pogadamy.

          Prosze bardzo możemy sobie pogadać...

          Samochód jest stoi pod blokiem!!Tyle tylko że zamiast jak większośc wozić
          powietrze w "tą" i z powrotem na przysłowiowe 8 h nie używam go jeśli nie jest
          mi naprawdę potrzebny.

          Na codzień zamiast stać (np: w korku) wybieram opcję "Jadę" zamiast
          samochodem ... rowerem nie biadolę jak inni.

          Popatrz ile samochodów jest rzeczywiście wykorzystywanych (np: w pracy ,
          podczas dostaw) ilu osobom samochód jest na codzień niezbędny, a ile samochodów
          przewozi tylko kierowcę!!??

          W sporej większości to luksus dojazdu do pracy pozostawienie go na 8 h i
          powrót.. oczywiście przeważnie o jednakowych porach w jednakowych
          kierunkach ... i skąd te korki??!!

          Za wąskie jezdnie... trzeba burzyc poszerzać ..a ludzie niedlługo beda mieszkać
          20 km od Łodzi, bo w mieście już się nie da???

          Nie!! dla czyjegoś chciejstwa i luksusu wożenia 4 liter pustym samochodem,
          priorytet to komunikacja zbiorowa a Miasto jest dla Mieszkańców.

          Jeśli po Kilińskiego będą jeżdzić ci którzy naprawdę potrzebujaą( jak pisałem
          dostawy i ludzie wykorzystujący samochód w codzienniej pracy ) nie będzie
          zatorów ...ale gdzie tam( co jest do przewidzenia)... przecież każdy jest
          panisko.
          • Gość: ag Widzisz coś dalej poza czubek swojego nosa? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.07, 23:38
            Jest wiele (większość) ludzi którzy nie będą jeździć do pracy czy w inne
            miejsca rowerem ponieważ:
            - są za starzy, nie mają odpowiedniego zdrowia
            - nie mają gdzie trzymać roweru
            - mają zbyt daleko jak na dojazdy rowerem
            - boją się przeciskać rowerem w gęstym ruchu śródmiejskim po dziurawych
            jezdniach
            - nie chcą intensywnie wdychać spalin
            - uważają, że przez większość dni nie ma wystarczających warunków pogodowych
            Nie będą też jeździć komunikacją zbiorową bo:
            - nie zapewnia wystarczającego komfortu i bezpieczeństwa
            - nie dociera wszędzie tam gdzie potrzebują
            - jest zbyt powolna
              • bajkers Re: Widzisz coś dalej poza czubek swojego nosa? 12.04.07, 20:16
                odpowiem ci:

                ha ha hah ha Widzę cosś po za czubkiem własnego nosa ,jak piszesz.

                (choć co najciekawsze czubek własnego nosa widzą własnie ci stojący w korkach
                majacy pretensje do wszystkiego dookoła dla których tramwaj to zawalidroga,
                komunikacja miejska to relikt komunistycznej przeszłości a ulice choćby X
                pasmowe sa wiecznie za wąskie.
                Na pytanie dlaczego nie skorzysta pan w dojazdach do pracy z przesiadki na
                komunikacje miejską... najczęstsza odpowiedz to:UWAGA "A dlaczego "ja" niech
                przesiadzie sie ktoś inny!! )

                I kto tu widzi czubek własnego nosa.

                Nie jestem i nigdy nie byłem wrogiem samochodów tylko ludzkiej głupoty w myśl
                której niedługo powinnismy parkowacć w sklepach a po gazete do kiosku za rogiem
                również nie ruszac sie bez auta.

                Nigdy na siłę nie nakłaniałem nikogo do jazdy rowerem, porzucania samochodów i
                przesiadania się na komunikacje miejską....

                Dlaczego ponieważ żyjemy w wolnym deokratycznym kraju ,wybór należy do każdego
                z nas ,a do ludzi najlepiej przemawia się jezykiem korzyści.

                Jako miasto po przemianach ustrojowych zeszłego wieku i jednoczesnej
                dynamicznej motoryzacji społeczeństwa ( w ostatnim roku w Łodzi przybyło 30 tys
                samochodów) stoimy przed wtborem :

                Przebudować miasto tak by dało sie jeżdzic po nim samochodem ... oczywiście
                kosztem wyburzeń i poszerzania istniejących ulic co pociągnie za soba
                nieodwracalne zmiany.

                Czy na wybranych (zwracam na to słowo uwagę) obszarach miasta ograniczyć ruch
                samochodowy, poprzez strefy piesze i strefy ruchu uspokojonego (patrz przykłady
                z zachodu)

                To że przy remoncie Kilińskiego jej zwężenie spotkalło śie z taką falą krytyki
                to normalne ( dla wielu ludzi nierozważnie korzystających z samochodu i
                uzależnionych od niego może to oznaczać nawet koniec świata ;-))
                to krok w kierunku normalności tak by mieszkanie i zycie na śódmieściu było
                luksusem a nie karą w spalinowym ścieku.

                Dla wielu droga do nikąd jest już jasna (choc patrząc po wpisach nie dla
                wszystkich) W Buenos Aires jest najszersza ulica na świecie (polecam zdjęcia
                satelitarne) widać ją nawet z kosmosu... Jej wygląd (nie tylko w godzinach
                szczytu) pozostawię to jako pytanie Rytoryczne...W tym mamy iść kierunku??

                Dla wszystkich którzy tak grzmią pod moimi wpisami mam na koniec sentencję:

                Może to trudne do przyjęcia ale
                "Era budowania w mieście autostrad już sie skończyła jej skutki widzimy do dziś
                (np ul.Zachodnia ze zburzoną pierzeją na całej długości, Poszerzona mimo to
                wiecznie w korkach) nie tędy droga, ale to nie koniec czas na posuniecia takie
                jak na Kilińskiego (choć to dopiero początek)"

                Dziękuję za dyskusję i Pozdrawiam

                "Bajkers"
            • Gość: Tomasz.bu Re: Widzisz coś dalej poza czubek swojego nosa? IP: *.lodz.dialog.net.pl 13.04.07, 23:56
              Gość portalu: ag napisał(a):

              > Jest wiele (większość) ludzi którzy nie będą jeździć do pracy czy w inne
              > miejsca rowerem ponieważ:
              > - są za starzy, nie mają odpowiedniego zdrowia

              Nie raz i nie dwa razy widziałem babcie emerytki zasuwajace na rowerze w
              kilkunastostopniowym mrozie. Nie, nie w Polsce niestety.

              > - nie mają gdzie trzymać roweru

              To jest akurat poważny problem. Podstawowe rozwiązanie do czasu kiedy "miasto"
              nie dostrzeże rowerzystów: tani rower + mocne zapięcie.

              > - mają zbyt daleko jak na dojazdy rowerem

              Kwestia przyzwyczajenia, chyba, że ktoś jeździ przez całe miasto na drugi jego
              kraniec. W większości jednak jest to kierunek peryferia-centrum.

              > - boją się przeciskać rowerem w gęstym ruchu śródmiejskim po dziurawych
              > jezdniach
              > - nie chcą intensywnie wdychać spalin

              Ktoś musi przerwać błedne koło...

              > - uważają, że przez większość dni nie ma wystarczających warunków pogodowych

              Ciekawe, że tylko w Polsce jest to problem...
    • Gość: ag To jest miasto lewaków i gołodupców. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.07, 22:38
      To jest miasto lewaków i gołodupców. Łatwo policzyć że tylko ok. 10% osób na
      codzień korzysta z samochodu, więc oczywiste, że tzw. demokratyczna (czyli
      głupsza) większość będzie gardłowała za nogami, rowerami, rikszami,
      hałasującymi tramwajami i śmierdzącymi autobusami. Gdyby mogła, paliłaby
      samochody jak to robili we Francji. Ciężko zrozumieć, że ludzie jeżdżą
      samochodami bo muszą, nie dla rozrywki. Świetne powiedzenie - "miasto jest dla
      ludzi nie dla samochodów". A samochody to są dla kogo? Marsjan?
      • Gość: przezioom Re: To jest miasto lewaków i gołodupców. IP: *.os1.kappa.pl 11.04.07, 22:46
        na kilinskiego korki sa od zawsze i zawsze beda. i tak miejsca, gdzie dalo sie
        wyprzedzic tramwaj byly sporadyczne. mimo, ze jezdze tamtedy dosc czesto,
        uwazam, ze nalezaloby wprowadzic tam taki sam zakaz ruchu jak na piotrkowskiej -
        tramwaje nie stalyby w korkach i komunikacja miejska wiele zyskalaby na
        szybkosci i punktualnosci. a dla kierowcow mogliby zrobic przebicie sterlinga do
        zrodlowej, dwupasmowa polnocna na odcinku sterlinga-franciszkanska i swiatla
        sterlinga/polnocna. jak jeszcze kiedys (oby!) bedzie obwodnica lodzi i zelzeje
        transit na wlokniarzy to nikt nie bedzie tesknil za staniem w korku na
        kilinskiego. na marginesie kierowco - tramwajem/autobusem jedzie kilkadziesiat
        osob, a autem ledwie kilka. a co torow i tramwajow to likwidacja ich bylaby w
        dluzszym terminie co najmniej lekkomyslnoscia - nie tak dawno na gazeta.pl byl
        artykul o oil peak..
      • Gość: buszujący w zbożu To jest miasto dyletantów za kierownicą IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.07, 23:00
        Bardzo dobrze, bardzo dobrze, czekam na to od lat i sie doczekałem. Nie
        wystarczy remontować, trzeba modernizować. Otóż modernizacja polega też na
        poprawianiu błędów poprzedników. To, że jezdnia będzie węższa wcale nie utrudni
        ruchu kołowego, bo na Kilińskiego i tak nie mieszczą się dwa pasy ruchu w
        żadnym kierunku i tramwaju nie da się wyprzedzić jak na Narutowicza, chyba, że
        chodnikiem po ludziach.
        Za to szerszy będzie chodnik i nareszcie ta ztłamszona ulica odżyje, odżyją
        piesi, a z tym odżyją partery sklepów i usług, ulica stanie się ulicą, a nie
        korytem dla samochodów. Ci co tak pomstują, nic nie rozumieją i nie chcą
        rozumieć, chcą tylko krzyczeć, oszołomy i frustraci. Tłumaczę, że maksymalną
        szerokość jezdni na Kilińskiego determinuje szerokość ulicy, między zabudową.

        Jak pas ruchu ma 4,5m szer., a tramwaj zajmuje 3m, to zostaje 0,5m skrajni
        jezdni i 1 m najwyżej na rower. A jak pas ruchu ma 3,5m to dalej wszystko jest
        jak przedtem, tylko CHODNIK MOŻE MIEĆ 2,5M ZAMIAST 1,5M. Jedyne co można było
        zrobić równie mądrego to ścieżki rowerowe! Ale to i tak jest krok milowy w
        myśleniu Zarządu Dróg Miejskich i władz, GRATULACJE. Zobaczcie w Krakowie.

        Mieszkańcy centrum cieszcie się, bo takie działania poprawiają wam życie,
        przestrzeń, wprowadzają cywilizację. Może ktoś zechce mieć sklep w parterze.

        Myśleć, nie krzyczeć bez sensu, jak ...,nie wypowiem.
      • Gość: archifun Re: To jest miasto lewaków i gołodupców. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.07, 23:13
        ag,
        co się tak pieklisz, twój samochód i tak nie będzie miał szerokości 4,5 m, bo
        nawet ciężarowe tyle nie mają, a osobowe mają jedynie taką długość. Pas ruchu o
        szerokości 4,5m robi się na autostradzie dla prędkości 120 km/h (de facto 200),
        a nie dla 20-40 km/h. Jako dorosły i obyty człowiek powinieneś to rozumieć.

        o co więc ten rwetes?, wszystko będzie dobrze, zobaczysz, obiecuję za innych.
      • Gość: Tomasz.bu Re: To jest miasto lewaków i gołodupców. IP: *.lodz.dialog.net.pl 14.04.07, 00:03
        Gość portalu: ag napisał(a):

        > To jest miasto lewaków i gołodupców. Łatwo policzyć że tylko ok. 10% osób na
        > codzień korzysta z samochodu, więc oczywiste, że tzw. demokratyczna (czyli
        > głupsza) większość będzie gardłowała za nogami, rowerami, rikszami,
        > hałasującymi tramwajami i śmierdzącymi autobusami.

        No wszystko pięknie, tylko jak wytłumaczysz to, że te 90% lewaków i gołodupców
        nie jest w stanie przeforsować najmniejszych zmian na korzyść komunikacji
        publicznej i miękkiej, a miasto jest chyba najbardziej liberalnym dla ruchu
        samochodowego w całym kraju? Czemu yntelygencki Kraków, biznesowy Poznań i
        bogata Warszawa dużo bardziej ograniczają ruch samochodów i promują transport
        zbiorowy niż Łódź lewaków i gołodupców?
    • hubar Paranoja!!!! 11.04.07, 22:49
      Przeszedłem się w zeszłym tygodniu po Kilińskiego. Polecam uwadze zdjęcie
      www.foto.lodz.prv.pl/galerie/Kili%f1skiego%202IV07/target14.html to jest
      odcinek pomiędzy Rewolucji a Wólczańską, o której mowa jest w tekście. Do
      cholery jasnej, za jakich ciemniaków ma nas Pani Mioduszewska, mówiąc, że tam
      dotychczasowy chodnik był za mały????? To było jedyne miesjce w okolic, gdzie
      była mozliwość zrobienia przystanku tramwajowego na tzw wysepce, choć w tak mały
      sposób spróbować odblokować tę ulicę. A tu idioci tylko utrudniają jazdę, także
      tramwajom.
        • hubar Re: Paranoja!!!! 14.04.07, 12:38
          Różnica taka, że przystanek na wysepce powoduje:
          - bezpieczeństwo wysiadających i wsiadających
          - komfort oczekiwania na tramwaj
          - możliwośc wyprzedzenia autem takiej zawalidrogi
          - na tym skrzyżowaniu wiele aut mogło kręcać na "zielonej strzałce"


          I nie mówcie, że to śietne rozwiązanie, że proekologiczne i takie inne szumne
          bzdury. Ludzi jeżdżących autami, instytucji do których trzeba dojechać, jest tam
          bardzo dużo.
          I jeszcze jedno - kompletnie nie rozumiem pomysłu ujednolicenia tej drogi, że
          wszędzie tak samo wąsko, a chodniki takie same. Bzdura!
          Popieram poszerzenie chodników, tak gdzie ich obecnie prawie nie było, ale na
          Boga! Tam gdzie było można usprawnić ruch choćby dla tych co chcieli z
          Kilińskiego wjechać na Rewolucji (przez Włókienniczą i Wschodnią) to jest
          kretyńskie rozwiązanie. Idiotyczne i bez sensu.