Dodaj do ulubionych

ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR?

16.04.07, 09:54
Czy ktoś z Was jest w posiadaniu informacji,
jak ma być zorganizowany przejazd tramwajów
przez ul. Żwirki, po zmodernizowaniu torowiska
pod potrzeby Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.
Z tego co da się zauważyć na planach,
mają być zlikwidowane przystanki tramwajowe
na Al. Kościuszki przy Żwirki w relacji S,
oraz na Piotrkowskiej przy Żwirki w relacji N.
Ma natomiast być wybudowany nowy przystanek
tramwajowy na ul. Żwirki dla obu kierunków.
I tutaj moje pytanie.
Ulica Żwirki jest ulicą wąską, nie da się na niej
wydzielić torowiska tramwajowego od reszty jezdni dla samochodów,
tak jak ma to być zrobione na ul. Piotrkowskiej.
Czy w związku z tym będą się tam tworzyć gigantyczne
korki tramwajowe i nowoczesny ŁTR będzie tam tracić cenne minuty,
stojąc w tramwajowo-samochodowym korku?
A może zamknąć ulicę Żwirki dla ruchu samochodowego,
na odcinku Kościuszki-Piotrkowska?
Ustawić z obu stron znaki "Zakaz ruchu" - nie dotyczy docelowych
wjazdów gospodarczych, i po problemie?
Boje się, że ul. Żwirki będzie wąskim gardłem dla ŁTR'u...
Pozdro!
Obserwuj wątek
    • bajkers Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? 16.04.07, 10:06
      > A może zamknąć ulicę Żwirki dla ruchu samochodowego,
      > na odcinku Kościuszki-Piotrkowska?
      > Ustawić z obu stron znaki "Zakaz ruchu" - nie dotyczy docelowych
      > wjazdów gospodarczych, i po problemie?
      > Boje się, że ul. Żwirki będzie wąskim gardłem dla ŁTR'u...
      > Pozdro!

      Również uważam że jeśli ŁTR ma poruszać sie po obecnej trasie na nowym
      torowisku ,to nie ma lepszego wyjścia niz wyłączenie z ruchu Ul.Żwirki z
      docelowymi wjazdami.
    • Gość: STUDI Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? IP: *.prokom.pl 16.04.07, 11:26
      Najpierw pytanie, czy kiedykowlwiek czytałęś załączone dokumenty do SIWZ?

      - tory rozsunięte od siebie
      - przystanki umiejscowione na tejże ulicy
      - ograniczony ruch kołowy

      Czyli masz konkretną odpowiedź.
      Spowolnienia nie będzie jeśli zlokalizują tam przystanek.

      Mój komentarz:
      Ograniczenie ruchu, w praktyce go nie będzie, jeśli policja nie karze mandatami
      kierowców łamiący znaki zakazu.....(policja sama bezszczelnie ignoruje znaki
      zakazu) - dlaczego ograniczenie będzie fikcją - prosze bardzo urząd pocztowy,
      wjazd na parkingi kilku posrtawionych tam nowych budynków, działalność
      gospodarcza .... oraz po porstu wygodnie jest przejechać na wprost.....

    • maxxman Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? 16.04.07, 15:19
      Najlepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie przystanków tam gdzie są dzisiaj i
      jednoszesna synchronizacja świateł pod kątem pierwszeństwa przejazdu dla ŁTR.

      Wyłączenie Żwirki na odc. Piotrkowska - Kościuszki z ruchu samochodowego jest
      złym pomysłem bo ruch jest duży a ponadto taki manewr utrudniłby dojazd
      mieszkańców do swoich mieszkan w promieniu kilkuset metrów.

      mx
        • yarro Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? 16.04.07, 18:50
          gothmucha napisał:

          > Fakt - albo DTC, albo ominięcie Piotrkowskiej aż do czerwonej za pomocą
          > przedłużenia Kościuszki i ulicy Wólczańskiej.
          ==
          Nie, no jeżeli cokolwiek ma sens, to tylko DTC -> tinyurl.com/ynuz97

          > Pójście ulicą Żwirki to pomyłka
          ==
          Nie jedyna pomyłka w projekcie ŁTR. Cały ten projekt to jedna wielka zachowawcza
          kupa.
            • yarro Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? 17.04.07, 00:46
              Ależ proszę.

              Z tego co się słyszy ze źródeł wiarygodnych w miarę to:

              - liczbę przystanków podwójnych pożna policzyć na palcach jednej ręki
              - wydzielenie torowiska na Piotrkowskiej ograniczy się do namalowania pasów -
              już widzę jak kierowcy tego przestrzegają; nie słychać tymczasem o jakichś
              dosunięciach chodnika do przystanków;
              - ciągle jakoś niejasna jest ta sygnalizacja wzbudzana;
              - informacja pasażerska tylko na kilku przystankach;
              - nie wiadomo nic o jakiejś nowej jakości w zagospodarowaniu torowisk - np.
              lepsze wyciszenie, torowiska trawiaste etc.
              - rzeczone utrwalanie wąskiego gardła na Żwirki oraz brak poprawy przesiadania
              się na przecięciu z trasą W-Z...

              Coś więcej?

              Moim zdaniem ten cały wielki ŁTR to zwykły większy remont torowiska. I tyle.
                • Gość: Ja Czy mnie oczy nie mylą? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.07, 10:15
                  > Moim zdaniem ten cały wielki ŁTR to zwykły większy remont torowiska.
                  Jakby na to nie patrzec: tez dobrze

                  No proszę, proszę... Co za radykalna zmiana stanowiska... A jeszcze w ubiegłym
                  roku, kiedy pisałem, że cały ten ŁTR to jedna wielka ściema - tutejsi
                  zaślepieńcy tramwajowi odsądzali mnie od czci i wiary. Gdzie są dziś ci, którzy
                  jeszcze niedawno daliby się pokroić, że ŁTR będzie najnowocześniejszym systemem
                  tramwajowym na świecie. I jednocześnie najtańszym oraz najsprawniejszym...
                  Gdzie te inteligentne systemy sterowania ruchem i światłami, gdzie wydzielone
                  torowiska, bezkolizyjne skrzyżowania, systemy informacyjne dla pasażerów, itd,
                  itp?
                  Bzdura, panowie. Dla każdego trzeźwo myślącego człowieka było jasne od
                  początku, że nic takiego nie powstanie (za mało czasu i pieniędzy. Dużo za
                  mało), a całość skończy się na zwykłym remoncie torów (dla formalności - też
                  jeszcze niewykonanym...). A i zapowiadane jako coś niezwykłego skrócenie czasu
                  przejazdu z Chocianowic do Śródmieścia o 6 minut (nawiasem mówiąc - też mi
                  osiągnięcie...) też zapewne jednak się nie spełni. Jednak wyszło na moje - że
                  ta szumna inwestycja w rzeczywistości skończy się na przysłowiowym zespawaniu
                  zwrotnic na skrzyżowaniu Piotrkowska - Czerwona... I po co było tak się grzać?
                  Jak zwykjle daliście się omamić tym, co ktoś gdzieś napisał. A życie to jednak
                  nie papier...
              • pan_tomas Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? 17.04.07, 09:30
                > Z tego co się słyszy ze źródeł wiarygodnych w miarę to:
                > - liczbę przystanków podwójnych pożna policzyć na palcach jednej ręki

                osst ma zapobiegać "jeżdżeniu stadem", dzięki czemu nie powinno być potrzeby
                lokowania podwójnych przystanków. Zobaczymy co z tego wyjdzie

                > - wydzielenie torowiska na Piotrkowskiej ograniczy się do namalowania pasów -
                > już widzę jak kierowcy tego przestrzegają; nie słychać tymczasem o jakichś
                > dosunięciach chodnika do przystanków;

                Jeżeli chodzi o pasy to faktycznie kiepsko, jedyne co możne przypuszczać to to,
                że chodziło o wyjazdy z bram. Pożyjemy zobaczymy. Co do przystanków to
                nawierzchnia jezdni na wysokości przystanków ma być wyniesiona.

                > - ciągle jakoś niejasna jest ta sygnalizacja wzbudzana;

                Dopiero wyłoniono firmę. Pamiętaj, że całość jest w systemie "zaprojektuj i
                wybuduj", więc potrzeba troszkę czasu.

                > - informacja pasażerska tylko na kilku przystankach;
                > - nie wiadomo nic o jakiejś nowej jakości w zagospodarowaniu torowisk - np.
                > lepsze wyciszenie, torowiska trawiaste etc.

                Może to i dobrze bo takie rzeczy kosztują, a ŁTR i tak jest już droższy o 60 mln
                zł. Z powyższymi rzeczami mogłoby nie dojść do realizacji ze względu na koszty.

                > - rzeczone utrwalanie wąskiego gardła na Żwirki oraz brak poprawy przesiadania
                > się na przecięciu z trasą W-Z...

                ZTCW to Żwirki ma być zamknięta dla ruchu

                • Gość: Tomasz.bu Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.04.07, 09:45
                  > > - ciągle jakoś niejasna jest ta sygnalizacja wzbudzana;
                  >
                  > Dopiero wyłoniono firmę. Pamiętaj, że całość jest w systemie "zaprojektuj i
                  > wybuduj", więc potrzeba troszkę czasu.

                  A jaka jest szansa na to, że ZDiTowscy spece, którzy skonstruowali potworka na
                  skrzyżowaniu Włókniarzy/Mickiewicza nie będą sprawować nad wykoanniem
                  systemu "nadzoru merytorycznego". Bo jak to będzie tak dobrze zrobiona
                  sygnalizacja wzbudzana co nieopodal dworca, to będzie "zupełnie inna jazda".

                  Do tego co wymieniał yarro należałoby dodać platformy przystanków na wysokości
                  conajmniej skromnej (tj. 17 cm, ZTCP)

                  minimalną ilość PATów i wspólnych przystanków autobus - tramwaj oraz
                  zintegrowanych węzłów przesiadkowych. Dla Radogoszcza czy Rudy wraz z ŁTR
                  powinien być tworzony autobus dowożący z osiedla do tramwaju.
                • Gość: STUDI Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? IP: *.prokom.pl 17.04.07, 11:53
                  > osst ma zapobiegać "jeżdżeniu stadem", dzięki czemu nie powinno być potrzeby
                  > lokowania podwójnych przystanków. Zobaczymy co z tego wyjdzie

                  Będą nadal jeździć stadem bowiem linie dojeżdżające do ŁTR tracą czas w korkach.
                  Np. linia 6 rano krótki odcinek na Franciszkańskiej może opóźnić przejazd o 7 do
                  10 minut. Czyli - czeka tramwaj na swoje miejsce na przystanku, a potem je
                  blokuje dla kolejnego... Czyli tak jak obecnie.

                  > Jeżeli chodzi o pasy to faktycznie kiepsko, jedyne co możne przypuszczać to to,
                  > że chodziło o wyjazdy z bram.

                  I taki skręcający do bramy przecinając oś jezdni może zablokować ruch tramwajowy
                  od 2 do 5 minut. Ktoś go przepuści z jadącego przeciwnym pasem???? Czyli kolejna
                  lipa z przyśpieszeniem czasu przejazdu.

                  > Co do przystanków to
                  > nawierzchnia jezdni na wysokości przystanków ma być wyniesiona.

                  Ciekawe co piszesz.... Czyli co samochody będą zmuszone do wjeżdżania na
                  torowisko aby ominąć taką przeszkodę. A jeśli to będzie wysepka to będzie
                  dodatkowy korek blokujący skrzyżowanie. Czyli znowu tramwaj stojący w korku
                  zamiast jadący.... No cóż szybka linia powinna być puszczona wydzielonym
                  torowiskiem, albo ulicę należy zamknąć dla ruchu kołowego.


                  > > - nie wiadomo nic o jakiejś nowej jakości w zagospodarowaniu torowisk - n
                  > p.
                  > > lepsze wyciszenie, torowiska trawiaste etc.

                  Będzie zapewne po łódzku - tanio, byle jak. Oprócz torowisk przypominam o
                  skrzyżowaniach, np. Zachodnia Legionów - pomimo niedawnego remontu
                  przejeżdżające tam tramwaje trzęsą i to potwornie okolicznymi budynkami.

                  > ZTCW to Żwirki ma być zamknięta dla ruchu
                  Tak jak ma być rzekomo zamknięta dla ruchu Kilińskiego? Śmiechu warte. Bo w
                  przypadku Kilińksiego już się uspokaja mieszkańców że ruch kołowy będzie tam
                  funkcjonował jak obecnie.






                  • skodabodzio Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? 17.04.07, 12:25
                    Będzie zapewne po łódzku - tanio, byle jak. Oprócz torowisk przypominam o
                    > skrzyżowaniach, np. Zachodnia Legionów - pomimo niedawnego remontu
                    > przejeżdżające tam tramwaje trzęsą i to potwornie okolicznymi budynkami.

                    Dokladnie tak, za to nazwy beda imponujace. :D

                    Tak jak ma być rzekomo zamknięta dla ruchu Kilińskiego? Śmiechu warte. Bo w
                    > przypadku Kilińksiego już się uspokaja mieszkańców że ruch kołowy będzie tam
                    > funkcjonował jak obecnie.
                    >

                    Bo ktos zapomnial o kierowcach. A gdyby tak przy okazji LTRu albo rownolegle z
                    nim przebito kosciuszki do wolczanskiej a ta poszerzyli do 4 pasow to mozna by
                    wydzielac torowisko na piotrkowskiej a nawet ograniczac tam ruch, a tak
                    tramwajarze wzieli sie za projekt i go zrobili w oderwaniu od rzeczywiostosci i
                    wyszedl bubel, no ale przeciez wzorowali sie na najnowszych finskich
                    osiagnieciach wiec musialo wujsc dobrze, a ze nie wyszlo... ;)
                      • skodabodzio A co zabronisz mi? 17.04.07, 13:40
                        To nie twoje prywatne forum, tak jak nie jest to prywatne forum pozostalej
                        czesci maniakow tramwajowych tutaj piszacych.
                        A co do Arona, jak widac po zbanowamniu go formum to umarlo... :D
                        • gothmucha Re: A co zabronisz mi? 17.04.07, 18:09
                          Heh, ale niestety w niektórych momentach Bodzio ma rację - nie powinno się ograniczać ruchu na Piotrkowskiej BEZ przebicia al. Kościuszki, tak samo jak nie powinno się wyłączać z ruchu ul. Żwirki (przypomnę - wiele osób dojeżdża nią do Galerii Łódzkiej) - wystarczyło pomyśleć nad czymś takim jak DTC...
                          • Gość: Marek Re: A co zabronisz mi? IP: *.toya.net.pl 17.04.07, 20:49
                            Ja jestem za ograniczeniem ruchu...po to ma być ten tramwaj aby ludzie
                            przesiadali się do niego z samochodów i nie tworzyli korków... ale wiadomo że w
                            dobie tanich szrotów z Niemiec to nierealne.

                            Ten tramwaj to tylko remont torów ... nic się w prędkości przejazdu nic nie
                            zmieni... może będzie trochę wygodniej.
                            • gothmucha Re: Nie ma racji.... 19.04.07, 18:08
                              Gość portalu: STUDI napisał(a):

                              > ... dalczego? - Bo nawet jak wybudują dwie dwujezdniowe arterie po 4 pasy ruch
                              > u
                              > będą one zakorkowane. Im ich więcej będzie tym przybędzie więcej korków.

                              STUDI, kotuś, masz samochód? Bo wiesz, ludzie jeżdżą też samochodami w tym mieście, nie tylko KM... Gdyby ten projekt robił ktoś Z GŁOWĄ, to byłoby dla niego jasne, że należy ograniczyć/zamknąć ruch samochodowy na Piotrkowskiej na odcinku Mickiewicza-Czerwona (a najlepiej do Sieradzkiej), pozostawiając tylko tramwaje, autobusy i możliwość wjazdów docelowych, a samochody usunięte z Piotrkowskiej skierować na wybudowane obejście zamkniętego odcinka, czyli przebicie Kościuszki do Wólczańskiej i dalej do Al. Politechniki (za pomocą ulicy Wróblewskiego i być może Skorupki). Ale to już było dla władz Łodzi za trudne - i tak będziemy mieli to, co mamy dziś, czyli tramwaje blokujące samochody (i na odwrót) i wąskie gardło na Żwirki...
                  • Gość: Marek Re: ul. Żwirki wąskim gardłem na trasie ŁTR? IP: *.toya.net.pl 17.04.07, 20:55
                    > Ciekawe co piszesz.... Czyli co samochody będą zmuszone do wjeżdżania na
                    > torowisko aby ominąć taką przeszkodę. A jeśli to będzie wysepka to będzie
                    > dodatkowy korek blokujący skrzyżowanie. Czyli znowu tramwaj stojący w korku
                    > zamiast jadący.... No cóż szybka linia powinna być puszczona wydzielonym
                    > torowiskiem, albo ulicę należy zamknąć dla ruchu kołowego.

                    Ale czemu nie mogli zaprojektować wydzielonego torowiska? Przecież i tak
                    wymieniają szyny na całej długości Piotrkowskiej? Czemu ktoś dostaje pieniądze
                    za taka fuszerkę? Czemu w Łodzi nie można zrobić czegoś porządnie? Przecież to
                    jest jakaś parodia... będzie tak samo jak z City Runnerem, czy oni nie potrafią
                    uczyć się na błędach lub czerpać z dobrych wzorców, patrz: torowiska w Pradze.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka