Dodaj do ulubionych

ŁTR utrudnia życie kierowcom

IP: *.adsl.inetia.pl 13.11.08, 19:54
Mi Piotrkowska po remoncie bardzo się podoba.
Tramwaj wreszcie nie stoi w korku za tamującymi ruch samochodami.
A że nie można zawracać? Na wszelkiego rodzaju drogach z wydzielonym pasem zieleni tez nie można i jakoś to nikomu nie przeszkadza.
Obserwuj wątek
    • przezioom ŁTR utrudnia życie kierowcom 13.11.08, 19:59
      a co to za problem? 200 metrów więcej autem przejechać czy przez ulicę
      przejść? I tak można liczyć na brak policji lub jej pobłażliwość, kiedy w
      Krakowie pasy dla mpk są krawężnikami oddzielone. Tyle na ten wydumany temat.
    • Gość: XYZ ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.toya.net.pl 13.11.08, 20:10
      Nadmuchany problem w stylu EI. Od początku inwestycji ŁTR mówiło się o
      wydzieleniu torowiska na Piotrkowskiej. Skoro nie zdecydowano się przesunąć
      torów na bok jezdni to należało je oddzielić chociażby plastikowymi
      separatorami. Mam nadzieję, że kierowcy będą się stosować do wprowadzonych
      przepisów. I że nie pojawią się w mediach artykuły w stylu: "Skandal. Żeby
      wjechać pod Biedronkę na Kościuszki, jadąc od strony ulicy Żwirki muszę dojechać
      aż do Mickiewicza i zawrócić - żali się Henryk, emeryt z Górnej." (o ile tam w
      ogóle można zawracać, a jak nie to jeszcze dalej)
    • Gość: kolin_lodz Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.toya.net.pl 13.11.08, 20:26
      Wydaje mi się, że skomasowanie ruchu "w lewo" i "zawracania" na
      kilku skrzyżowaniach może jedynie dodatkowo zakorkować tramwaj niz
      mu pomóc. Jadąc od strony połłudniowej, nie można choćby skręcić w
      Skorupki - taki skręt nie musiałby tamować tramwaju, jesli
      odbywałby się z pasa wspólnego z jazdą na wprost. Najwyżej na
      kilkanaście sekund wstrzyłby się ruch samochodów. A tak, samochód
      jadący w tamtym kierunku dojeżdża do Radwańskiej, stoi w kolejce i
      wystarczą dwa samochody skręcające w lewo by przytkać także
      tramwaj. Tak więc - priorytet jak najbardziej dla tramwaju, ale jak
      można, to czemu nie wprowadzić też udogodnień dla kierowców.
      • Gość: jan Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.08, 01:18
        łtr powinien iść dalej dwa kwartały kościuszki (i tym pustym pasmem pod
        kontynuacje kościuszki) do pl.katedralnego -ożywiło by to martwą część miasta
        (kwartał kostki wólczańska radwańska piotrkowska oraz sam pl.katedralny gdzie
        byłyby przystanki) a resztę kawałka piotrkowskiej od placu do pabianickiej
        zewnętrznymi pasmami drogi (czyli na odwrót jak jest obecnie tramwaje na
        zewnątrz przy chodnikach, droga dla samochodów po środku - dzieki czemu
        przystanki byłyby bezpośrenio na własnie samych chodnikach nie trzeba by budować
        jakiś nienaturalnych wybrzuszeń albo odblaskowych nakładek)
    • parkomat co za bzdura 13.11.08, 21:33
      jadę sobie Piłsudskiego na wschód, mijam Kilińskiego
      śpieszę się do sklepu z farbami na pl. Zwycięstwa
      (do Sanepidu, na wodny rynek po marchewkę, niepotrzebne skreślić)
      spieszę się! nie będę stawał i przechodził przejściem podziemnym
      nie będę jechał aż do Przędzalnianej żeby zawrócić!
      nie!
      nie przejadę przez tory, bo ktoś zasiał tam trawę i postawił płotek!
      skandal!
      normalnie jak na wiejskiej drodze!
      chyba będę musiał przefrunąć
      albo pierdyknąć się w czoło
      • jacek024 Re: co za bzdura 14.11.08, 07:39
        parkomat napisał:

        > jadę sobie Piłsudskiego na wschód, mijam Kilińskiego
        > śpieszę się do sklepu z farbami na pl. Zwycięstwa
        > (do Sanepidu, na wodny rynek po marchewkę, niepotrzebne skreślić)
        > spieszę się! nie będę stawał i przechodził przejściem podziemnym
        > nie będę jechał aż do Przędzalnianej żeby zawrócić!
        > nie!
        > nie przejadę przez tory, bo ktoś zasiał tam trawę i postawił
        płotek!
        > skandal!
        > normalnie jak na wiejskiej drodze!
        > chyba będę musiał przefrunąć
        > albo pierdyknąć się w czoło
        masz racje pierdyknij sie ito mocno inwalido
      • Gość: DareckY Re: co za bzdura IP: *.grs-k1.g1.pl 14.11.08, 18:30
        Najlepiej przyjechać tramwajem a potem z dwoma kubłami spróbować
        wsiąść do tego środka komunikacji , ciekawe czy motorniczy Cię nie
        wywali :-) a nawet jak byś chciał stanąć i przejść dołem to życzę
        szczęścia zaparkować na Piłsudckiego :-)
    • Gość: magik ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.retsat1.com.pl 13.11.08, 22:15
      Czy ważniejszy jest tramwaj wiozący 100 osób, czy też samochód w którym wozi
      sie jedna, góra dwie osoby. Jeżeli chcemy bardziej zakorkować miasto pozwólmy
      zawracać nie tylko na Piotrkowskiej, ale również na Mickiewicza, Piłsudskiego,
      al.Włókniarzy (oczywiście po wcześniejszym wyasfaltowaniu trawników). Na
      efekty długo nie trzeba będzie czekać, już teraz wystarczy zobaczyć co sie
      dzieje na Kilińskiego.
      A co do kierowców. Jeżeli nie mają zamiaru siedzieć w swoim autku i czekać w
      korku proponuję przesiąść sie na tramwaj. Będzie szybciej, a i korki w mieście
      nieco zmaleją.

      P.S.
      Skąd żeście wzięli tego pana Henia?
      To ten sam co etatowo udziela wywiadów w Expresie?
    • Gość: Henryk Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.08, 22:18
      Cały ten artykuł pokazuje jedynie, że w oczach znaczących mediów o których można nie raz interweniować m.in. w sprawie KM w Łodzi, to samochód wśród środków transportu w mieście jest najważniejszy. Pan, który śpieszy się po lekarstwo mnie rozbawił. Przecież to jest kilkadziesiąt metrów dalej. Wszędzie musi dupsko wozić? Pasażerowie muszą biegać po skrzyżowaniach i rondach żeby się przesiąść i nic w tej sprawie sie nie robi, jedynie banda krzykaczy wmawia, że przesiadki są cool. Oczywiście musieli znaleść Henryka do wywiadu. Henryk Wyborczy?
      • Gość: Krzykacz Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:13
        > jedynie banda krzykaczy wmawia, że przesiadki
        > są cool.

        Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Przesiadki jako takie są jedyną możliwością na
        stworzenie systemu, który będzie wydolny ekonomicznie i będzie gwarantować
        odpowiednia jakość podróżowania. Natomiast przesiadki w Łodzi w większości
        przypadków są zorganizowane gorzej niż fatalnie - i tego nikt nie neguje.
    • Gość: wkurzony gó... utrudnia, wy utrudniacie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.08, 22:26
      Nie piszcie takich kretyństw bo już czytać nie można. Co kto powie
      wy zaraz piszecie, a jak nie powie - sami wymyslacie. Nareszcie jest
      porządek w jednym chociaż miejscu, mogą przejechać tramwaje,
      autobusy, karetki, straż, policja - to źle. Ludzie z gazety,
      przecież wy jacyś nienormalni jesteście, szczujecie nic nie
      rozumiejący proletariat na ludzi, którzy w tym trudnym mieście
      usiłują coś zrobić. Skąd wy pieniądze bierzecie na prowadzenie tej
      gazetki, bo napewno nie ze sprzedaży. Jedźcie sobie do Krakowa i
      zobaczcie jakie tam są krawężniki wydzielające torowisko dookoła
      plant, tam rzeczywiście nie można zawrócić, na Piotrkowskiej jeszcze
      można. Zacznijcie w końcu reprezentować społeczeństwo, a nie jakieś
      tajemne i chore z nienawiści siły. Przynajmniej reprezentujcie rozum.
      • Gość: DareckY Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.grs-k1.g1.pl 13.11.08, 22:58
        To ja proponuje wyłączmy z ruchu kołowego całe centrum Naszego
        Małego miasta i pozostawmy tylko dla zatłoczonych , brudnych
        spóźnionych tramwajów i żeby jeszcze MPK mogło podnieść i tak
        wygórowaną cene za przejaz , bo będzie monopolistą . To wtedy nie
        będzie żadnego problemu bo sklepy poupadają / patrz Piotrkowska / no
        i miasto wreście umże bo nie będzie komu pracować w handlu , a co
        teraz mamy za przemysł u Nas . Tak więc Ci którzy są za tym żeby
        tramwaj miał wszędzie pierwszeństwo niech raz przejadą z jednego
        krańca miasta na drugi z jakimś pakunkiem i jeszcze pozałatwiają
        sprawy urzędowe w kilku miejscach , to jednego dnia zabraknie :-).
        Tak więc po co nam ulice jak możemy mieć torowisko jak na
        Kilińskiego.
        • irasiad.prof.kaczynskiego Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom 14.11.08, 07:40
          > To ja proponuje wyłączmy z ruchu kołowego całe centrum Naszego
          > Małego miasta

          Dobrze, tak zróbcie.

          > żeby jeszcze MPK mogło podnieść i tak
          > wygórowaną cene za przejaz , bo będzie monopolistą

          MPK nie decyduje o cenach biletów. Szok, co?

          > niech raz przejadą z jednego
          > krańca miasta na drugi z jakimś pakunkiem i jeszcze pozałatwiają
          > sprawy urzędowe w kilku miejscach

          Ja wiem, że tobie to się wydaje niepojęte, ale sprawy urzędowe da
          się załatwić poruszając się komunikacją miejską - no ale to trzeba
          odrobiny dobrej woli i odspawania d*** od siedzenia. Jak ktoś musi
          wjechać samochodem urzędnikowi w okienko, to faktycznie, ma problem
        • Gość: frajer pompka Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.lodz.mm.pl 14.11.08, 08:47
          Go portalu: DareckY napisa(a):

          > To ja proponuje wyczmy z ruchu koowego cae centrum Naszego
          > Maego miasta i pozostawmy tylko dla zatoczonych , brudnych
          > spnionych tramwajw i eby jeszcze MPK mogo podnie i tak
          > wygrowan cene za przejaz , bo bdzie monopolist . To wtedy nie
          > bdzie adnego problemu bo sklepy poupadaj / patrz Piotrkowska / no
          > i miasto wrecie ume bo nie bdzie komu pracowa w handlu , a co
          > teraz mamy za przemys u Nas . Tak wic Ci ktrzy s za tym eby
          > tramwaj mia wszdzie pierwszestwo niech raz przejad z jednego
          > kraca miasta na drugi z jakim pakunkiem i jeszcze pozaatwiaj
          > sprawy urzdowe w kilku miejscach , to jednego dnia zabraknie :-).
          > Tak wic po co nam ulice jak moemy mie torowisko jak na
          > Kiliskiego.

          co za debil
    • irasiad.prof.kaczynskiego Świetny artykul 13.11.08, 22:57
      Przy czym myślałem, ze pan Henryk to pracuje dla Expressu. Widac
      Wyborcza go podkupiła.

      Panie Jagiello, niech pan już nie pisze o komunikacji, bo robi pan z
      siebie idiotę.

      "Linie najprawdopodobniej nie znikną" - no jeszcze tego brakowało,
      żeby zniknęły, bo jakiś debil nie może zawrócić.

      Lekarstwo? Oj coś słabo z fantazją pana pismaka, nie lepiej było
      wymyśleć pana Jerzego, który spieszy się po baterie do rozrusznika
      serca i zostały mu 2 minuty życia? To by dopiero chwytało za serce
      (sic!)

      I to g**** ma być gazetą OPINIOTWÓRCZĄ?

      Wstyd, panie Jagiełło, żenada.
    • Gość: gość ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.toya.net.pl 13.11.08, 23:03
      Skąd się biorą te nadmuchane problemy? Bardzo dobre rozwiązanie - mimo, że jest
      to ulica, to tramwaj ma wydzielony pas jak na Kościuszki albo Piłsudskiego. Na
      dodatek z tego pasa korzysta również autobus a może też straż pożarna, pogotowie
      albo policja. Jak ktoś już napisał - trzeba zobaczyć jako to jest w Krakowie:
      tam pas dla tramwaju jest oddzielony krawężnikiem i jakoś nikomu to nie
      przeszkadza. Sporo "ciasnych" miast ma tego rodzaje pasy ruchu tylko dla
      komunikacji a tu się gazecie nie podoba.
    • Gość: piotreq ŁTR utrudnia życie kierowcom IP: *.ssp.dialog.net.pl 13.11.08, 23:41
      Jestem kierowcą: tak, nie podoba mi się ta modernizacja: tak, jeżdżę też tramwajami (również tamtędy): tak. Ale zostawmy to. Powodzenia życzę w skutecznym odśnieżaniu tego dziwoląga oraz pięknych odblasków, może jak pług nie przejedzie po tych liniach, bo zdarłby odblaski i karetka czy straż nie będzie mogła dojechać na czas, to Kropiwnicki nie będzie wkur.iał chyba nas wszystkich debilnymi wywalonymi w kosmos nagrodami pieniężnymi dla tych pierdasów, którzy zgarniają kokosy za pracę utrudniającą życie mieszkańcom Łodzi.
    • Gość: Stefan Widzę sporo klakierów z MPK IP: *.zdnet.com.pl 14.11.08, 00:44
      No cóż, problem w tym że tramwaj miał być przy okazji rozwiązaniem ekologicznym
      a tymczasem kierowcy którzy muszą jechać do najbliższego skrzyżowania żeby
      zawrócić nie dość że marnują czas, to jeszcze dodatkowo ich samochody generują
      więcej spalin! Nie wspomnę już o większych korkach które powstają kiedy ktoś
      próbuje zawrócić (to dzięki pomysłom w stylu wysepki). Ciekawe z resztą kiedy
      będą pierwsze ofiary tych wysepek? Nie można było zrobić torów przy chodniku
      (przynajmniej na przystankach)? Tak żeby samochody mogły swobodnie wyprzedzać
      zawalidrogę ?
      Zamiast skupić się na usprawnieniu ruchu samochodowego, który jest podstawą
      funkcjonowania obecnej cywilizacji, to wydano kupę kasy na tramwaj który nawet
      nie jest regionalny!
    • adamowski1 ŁTR utrudnia życie kierowcom 14.11.08, 02:53
      O jakim to tramwaju regionalnym mówimy?,Helenówek-
      Chocianowice?,paranoja,miasto od ponad roku rozgrzebane,aby pod
      przykrywką ŁTR-u wymienić szyny?.Mieszkańcy blużnią na nieudolność
      władz miejskich,jazda po mieście to horror,gdyby tak policzyć koszty
      jakie mieszkańcy przez ten okres ponieśli stjąć w gigantycznych
      korkach po to aby tramwaj pojechał o trzy minuty szybciej.Inwestycja
      trafiona jak zakup tramwajów Bombardiera,wywalono kupę kasy aby
      teraz je podnajmować innym miastą europejskim.Takich mamy włodarzy
      naszego miasta,podróże po świecie ważniejsze niż racjonalne myślenie.
    • minigry.amor.pl Re: ŁTR utrudnia życie kierowcom 14.11.08, 09:46
      Osobiście wszędzie łamę przepisy, przekraczam prędkośc. Na
      Piotrkowskiej jednak jadę wolno. W miescie może być ta jedna śwęta
      krówka, gdzie jeździ się zgodnie z przepisami. Piotrkowska teraz
      bardzo mi się podoba. Rozwiązanie w ciągłą linią także. Z czasem
      wszyscy sie przyzwyczają. Rozumiem, na reprezentacyjnej ulicy musi
      być reprezentacyjnie, ale czas pomyśleć, aby w innych miejscach
      było bardziej pro-samochodowo. Kilińskiego węższa i bardziej
      reprezentacyjna - rozumiem. Piotrkowska majestatyczna i ograniczona
      dla aut - rozumiem. Reprezentacyjność - Kierowcy 2:0. Czas
      zremisować. Pozostałe ulice muszą rozwijać sie w stronę
      wygodniejszego ruchu.
    • lodzianka73 Kierowcy Łodzi opanujcie się!!! 14.11.08, 09:53
      Wszyscy wszystkim przeszkadzają!!! Tramwaje kierowcom, kierowcy
      autobusom itd. Ludzie ,opanujcie się!!! Wszyscy musimy jakoś
      dojechać do celu. Nie tylko nam się spieszy, innym czasami bardziej.
      A wymuszanie pierwszeństwa, wjeżdżanie na skrzyżowanie bez
      możliwości jego opuszczenie "bo mam zielone", zajeżdzanie drogi
      autobusom wyjeżdżającym z przystanku, wyprzedzanie tuż przed
      skrzyżowaniem albo skrętem jest zwykłym chamstwem i niczym więcej.
      Trochę życzliwosci dla innych użytkowników łódzkich dróg i będzie
      lepiej!!! Serdecznie pozdrawiam wszystkich kierowców Łodzi.
    • Gość: rozbitek Oczywiście, że żaden problem przejść 200m .. IP: *.toya.net.pl 14.11.08, 10:17
      .. co nie zmienia faktu, że cały ŁTR został idiotycznie
      zaprojektowany. Na Piotrkowskiej (co najmniej) tory powinny biec
      przy chodniku, wtedy środek byłby wolny dla aut i nikt by nikomu nie
      przeszkadzał.
      Można by dopuścić nawet warunkowe zatrzymanie na torach dla taxi na
      1 min, o ile nie kolidowałoby z ruchem tramwaju.

      Problem zawracania jest wydumany, rzadko gdzie się daje zawracać jak
      tu słusznie niektórzy zauważyli. Zawracanie zresztą jest manewrem
      dla wielu tak skomplikowanym, że aż niebezpiecznym. Można sobie tak
      rozplanować trasę, żeby nie było konieczności zawracania. Jakoś na
      Nawrot (nomen omen) nikt się nie domaga możliwości zawracania.

      Moim zdaniem niebezpieczne zimą będą te wyniesienia przy
      przystankach. Niedoświadczeni kierowcy mogą wpadać w poślizg, oby to
      się nie skończyło tragicznie dla pieszych na chodniku..

      Od strony projektowej i logistycznej cały ten ŁTR to klęska miasta,
      niestety. Począwszy od przebiegu trasy, przez usytuowanie
      przystanków, a skończywszy na zamknięciu centrum na 2 lata(!).

      Mimo wszystko, jak wreszcie będzie można przejechać Zachodnią, to
      pewnie będziemy wdzięczni że tak dobrze się jeździ, bo zapomnieliśmy
      już jak było przedtem..
      • Gość: profes79 Re: Oczywiście, że żaden problem przejść 200m .. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.08, 12:25
        Poki co podstawowym problemem nie jest zawracanie i jego brak a skret w lewo -
        zaobserwowane przy Radwanskiej:
        - a) samochod skrecajacy w lewo staje na torach i czeka az bedzie mogl skrecic
        skutecznie blokujac tramwaj.
        - b) samochod skrecajacy w lewo staje na normalnym pasie jezdni i puszcza
        tramwaje, na caly cykl swiatel skutecznie blokujac skrzyzowanie dla jadacych na
        wprost. (nie daj boze jak takich chetnych jest do skretu dwoch).

        Skret w Radwanska to i tak tor przeszkod biorac pod uwage korki jakie tam panuja...
      • Gość: . Re: Oczywiście, że żaden problem przejść 200m .. IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:29
        Na Piotrkowskiej (co najmniej) tory powinny biec
        > przy chodniku, wtedy środek byłby wolny dla aut i nikt by nikomu nie
        > przeszkadzał.

        Nie nie byłoby żadnych kolizji tramwaj/samochód z wyjątkiem:
        1. Wszystkich samochodów skręcających w lewo
        2. Wszystkich samochodów skręcających w prawo
        3. Wszystkich samochodów wjeżdżających na posesje

        No ale pomiędzy torami byłby pas startowy, na którym każdy kierowca mógłby
        osiągnąć drugą nadświetlną.

        > Moim zdaniem niebezpieczne zimą będą te wyniesienia przy
        > przystankach. Niedoświadczeni kierowcy mogą wpadać w poślizg, oby to
        > się nie skończyło tragicznie dla pieszych na chodniku..

        Wystarczy przestrzegać istniejących ograniczeń prędkości.
        NB w Krakowie też mają opady śniegu. A w Sztokholmie i Helsinkach nawet większe.
    • krysob kierowcy zasmradzają miasto 15.11.08, 19:43
      W centrum powinna dominować komunikacja zbiorowa. A jeśli ktoś
      chciałby powozić swój tłusty tyłek smrodochodem, powinien słono
      płacić.Np. wysyłając smsa. W Londynie i Mediolanie płaci się 10
      Euro. Gdy tak obserwuję twarze kierowców widzę jedynie
      skretyniałych, egoistycznych dupków. Na kierowcach Suwów i jeepów
      szkoda słów, to największa swołocz.
    • tomasz.bu ŁTR utrudnia życie dziennikarzom 16.11.08, 21:05
      Gdy po raz pierwszy przeczytałem ten artykuł oniemiałem do tego stopnia, że nie
      wiedziałem, czy pomyliłem "Wyborczą" z "Dziennikiem Moskiewskim", czy też może
      sok, który wypiłem w niezwykłych okolicznościach przefermentował, albo też może
      zwyczajnie byłem przemęczony.

      Ale nie - zajrzałem do artykułu po raz drugi i trzeci i nadal czytam w nim, że
      zasadniczym problemem wyremontowanej Piotrkowskiej jest, że ktoś musi wysiąść po
      jednej stronie ulicy i przejść na drugą. Doprawdy - większość kierowców
      chciałaby mieć aż tak duży problem, bo nawet w Łodzi, gdzie parkuje się na
      jezdni, na chodnikach, na trawnikach, a jak by się dało - to parkowałoby się na
      drzewach, nawet tu nierzadko bywa, że samochód z braku miejsca trzeba zaparkować
      w pewnej odległości od budynku, do którego zmierzamy.

      Strach też pomyśleć, że w tej samej Łodzi na wszystkich dużych osiedlach zdarza
      się, że trzeba podjechać niekiedy dobry kilometr, aby następnie zawrócić.

      Włos się jeży, na myśl o tym, że w takim Krakowie nie tylko nie można samochodem
      podjechać pod drzwi Kościoła Mariackiego z obu stron, ale wręcz nie można
      podjechać z żadnej - więcej - w ogóle nie można wjechać na Rynek i ulice do
      niego przyległe, a cały obszar wewnątrz ulic tworzących miejską obwodnicę
      podlega regulacji i ograniczeniu natężenia ruchu. Torowisko na Plantach
      wygrodzone jest nie jakimiś śmiesznymi odblaskami, ale solidnym betonowym
      krawężnikiem. Na takie ulice jak Karmelicka, Piłsudskiego, Franciszkańska - w
      ogóle nie wolno wjechać samochodom (z wyj. mieszkańców), a na ul. Lubicz
      zastosowano dokładnie takie same wysepki jak na Piotrkowskiej.

      Panie redaktorze - błagam o litość - dla mnie, dla innych czytelników i dla tego
      biednego miasta, które nie może wyrwać się z okowów prowincjonalnej
      małomiasteczkowości. Miasta, które tłamsi przekonanie, że samochód jest po to,
      by zaparkować go na własnym balkonie i wjechać w okienko na poczcie, choćby do
      tej poczty było 50 metrów i dłużej się będzie odpalać samochód i parkować,
      niźliby pójść piechotą. Szybkie przewiezienie setek ludzi jadących tramwajami
      jest ważniejsze niż wyimaginowania potrzeba podjechania pod drzwi każdego
      sklepu. Jeśli tego nie zagwarantujemy - to kierowcy również nie podjadą pod ów
      sklep, bo nie dość, że utkną w korku próbując się do niego dostać, to nie będą
      mieli gdzie zaparkować.

      Żeby to zrozumieć doprawdy nie trzeba być wybitnym specjalistą od transportu.
      Wystarczy odwiedzić kilka cywilizowanych miast w Europie Zachodniej i zobaczyć
      jak tam wyglądają centra miast. Dla rozjaśnienia można sobie porównać np. z
      Moskwą czy Sankt Petersburgiem. Wiem, że wydostać się z Łodzi nie jest łatwo,
      ale do Wiednia i Sztokholmu zdaje się latają jakieś samoloty - może więc pan
      redaktor skorzystałby z tej okazji (póki loty jeszcze istnieją), wziął kilka dni
      urlopu i sprawdził, czy rzeczywiście przejście piechotą na drugą stronę jezdni
      uważane jest w dużym mieście za problem?
      • Gość: michal_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 12:19
        Świetny tekst. Policzmy ile pieniędzy kosztował nas tak zwany Łódzki
        Tramwaj "Regionalny"-ile biznesów padło bo panu JK zamarzyły się
        śmigające tramwaje po ulicy
        Zachodniej/Kościuszki/Piotrkowskiej/Rzgowskiej/Pabianickiej. Blokada
        miasta na prawie dwa lata. Korki większe niż w niedoinwestowanej
        i grabionej stolicy. Tylko pogratulować. Sama inwestycja nie miała
        sensu i wszyscy o tym wiedzieli. Niestety inne miasta nie były
        wstanie przygotować wtedy dobrych projektów i tak śmieć zgłoszony
        przez to miasteczko dostał kasę z UE. Szkoda że zmarnowaliśmy
        pieniądze które można by wydać na coś barziej sensownego.
          • Gość: michal_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:21
            Jestem człowiekiem centrum. Nie mogę znieść jak kolejni "włodarze"
            mojego miasteczka w którym się urodziłem i mieszkam marnują
            potencjał i szanse rozwoju. Jak TM, KP, KJ i JK niszczą Łódź. Jak
            kolejni "marszałkowie" kasują region. Jak JK do spółki z panami z UM
            odrzucili projekt budowy największej grupy kapitałowej w trasporcie.
            Pomysł zrodził się wśród radnych sejmiku woj.mazowieckiego
            i zakładał:
            1. poszerzenie składu udziałowców spółki Koleje Mazowieckie sp.z
            o.o. o woj.łódzkie i miasto Łódź (docelowo jeszcze miasto
            Skierniewice, Żyrardów, Radom, Płock, Ciechanów, Siedlce),
            2. spłatę długów woj.łódzkiego wobec Kolei Mazowieckich (region nie
            płaci za obsługę linii Łowicz/Skierniewice-W-wa i Kutno-Płock na
            odcinku w woj. łódzkim) w postaci przekazania KM udziałów
            woj.łódzkiego w spółce Lotnisko Lublinek,
            3. obejęcie przez miasto Łódź i woj.łódzkie udziałów w KM w drodze
            wniesienia aportów-to jest udziałów miasta w Lotnisku Lublinek i w
            spółce MPK Łódź sp.z o.o. oraz w przypadku woj.łódzkiego pozostałych
            części udziałów w Lotnisku Lublinek.
            4. budowa wokół KM grupy kapitałowej Lotnisko Modlin-Lublinek.
            Zysk dla miasta i województwa.
            A. Wejście w związek z dużym dość zamożnym regionem.
            B. Wspólna kampania marketingowa Lotniska Lublinek i Modlin.
            C. Inwestycje w tabor i sieć połączeń w woj.łódzkim. KM zaooferowały
            bardzo atrakcyjne stawki za przewozy na trasach Łódź-W-wa przez
            Skierniewice, Łodź-W-wa przez Łowicz, Łódź-Kutno.
            D. Inwestycje w MPK Łódź. Rozwiązanie problemów spółki z realizacją
            umów ze Skarbem Państwa (między innymi nieszczęsna prywatyzacja PKS
            Nowy Targ). Pomoc w restrukturyzacji zadłużenia po ŁTR. Pomoc w
            budowie na bazie MPK Łódź dobrze zarządzanej spółki transportowej.
            Pomoc w pozyskaniu dodatkowych pojazdów zbywanych przez inne
            przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej w regionie.
            E. Wspólne sięgnięcie po środki z UE-KM po poręczeniach
            woj.mazowieckiego i miasta stołecznego W-wy jest o wiele
            wiarygodniejszym partnerem niż miasto Łódź, woj.łodzkie i takie tam
            MPK Łódź.
            F. Prestiż.
            Propozycje zostały odrzucone. Z tego co się orientuję KM idą w
            stronę budowy regionalnego holdingu komunikacyjnego. I to będzie
            siła. A to miasteczko.......
            • Gość: fan Michała Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.lodz.msk.pl 20.11.08, 18:32
              > 1. poszerzenie składu udziałowców spółki Koleje Mazowieckie sp.z
              > o.o. o woj.łódzkie i miasto Łódź (docelowo jeszcze miasto
              > Skierniewice, Żyrardów, Radom, Płock, Ciechanów, Siedlce),

              Po co? Żeby kolesie z KM przyznali sobie większe premie? czy żeby napić się
              piwa, kupujesz browar?

              > 2. spłatę długów woj.łódzkiego wobec Kolei Mazowieckich (region nie
              > płaci za obsługę linii Łowicz/Skierniewice-W-wa i Kutno-Płock na
              > odcinku w woj. łódzkim) w postaci przekazania KM udziałów
              > woj.łódzkiego w spółce Lotnisko Lublinek,

              Jasne, żeby Mazowsze pozbyło się konkurencji.

              > 3. obejęcie przez miasto Łódź i woj.łódzkie udziałów w KM w drodze
              > wniesienia aportów-to jest udziałów miasta w Lotnisku Lublinek i w
              > spółce MPK Łódź sp.z o.o. oraz w przypadku woj.łódzkiego
              > pozostałych części udziałów w Lotnisku Lublinek.

              Potrzebne te udziały województwu, jak powolnemu rozum.

              > 4. budowa wokół KM grupy kapitałowej Lotnisko Modlin-Lublinek.

              czytaj: likwidacja Lublinka na korzyść Modlina.

              > A. Wejście w związek z dużym dość zamożnym regionem.

              Zyskiem dla Polski wg powolnego było wejście w związek z Rosją Radziecką- dużym
              i potencjalnie zamożnym regionem (złoza złota, srebra, ropy, platyny...)

              > B. Wspólna kampania marketingowa Lotniska Lublinek i Modlin.

              oczywiście, do wspólnej kampanii marketingowej było potrzebne przejęcie Lublinka
              przez kolesi trzymających Modlin

              > C. Inwestycje w tabor i sieć połączeń w woj.łódzkim. KM
              > zaooferowały bardzo atrakcyjne stawki za przewozy na trasach
              > Łódź-W-wa przez Skierniewice, Łodź-W-wa przez Łowicz, Łódź-Kutno.

              Zażądały w zamian drobiazgu- wykupienia bezwartościowych udziałów i pokrycia
              przyszłego deficytu.

              > D. Inwestycje w MPK Łódź. Rozwiązanie problemów spółki z realizacją
              > umów ze Skarbem Państwa (między innymi nieszczęsna prywatyzacja PKS
              > Nowy Targ). Pomoc w restrukturyzacji zadłużenia po ŁTR. Pomoc w
              > budowie na bazie MPK Łódź dobrze zarządzanej spółki transportowej.

              Że co?
              KM i województwo mazowieckie miało zainwestować w MPK Łódź?
              Powolny, jeśli nie piłeś- wypij. Jeśli piłeś- to nie pij.

              > E. Wspólne sięgnięcie po środki z UE-KM po poręczeniach
              > woj.mazowieckiego i miasta stołecznego W-wy jest o wiele
              > wiarygodniejszym partnerem niż miasto Łódź, woj.łodzkie i takie tam
              > MPK Łódź.

              buahahahahahahaha!
              wizja funduszy UE wg pedzia-powolnego.

              > F. Prestiż.
              > Propozycje zostały odrzucone. Z tego co się orientuję KM idą w
              > stronę budowy regionalnego holdingu komunikacyjnego. I to będzie
              > siła.

              raczej bankructwo. i twój obecny kochaś posadkę straci...
        • Gość: sraka Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 13:09
          Gość portalu: michal_powolny12 napisał(a):

          > Świetny tekst. Policzmy ile pieniędzy kosztował nas tak zwany Łódzki
          > Tramwaj "Regionalny"-ile biznesów padło bo panu JK zamarzyły się
          > śmigające tramwaje po ulicy
          > Zachodniej/Kościuszki/Piotrkowskiej/Rzgowskiej/Pabianickiej.

          mi tez sie marza. cos ci nie pasi?


          > Blokada miasta na prawie dwa lata.

          no jak jestes oferma to ci wszystko bedzie przeszkadzac. ja duzo podrozuje mpk po miescie i jakos nie mam zadnych problemow z dojazdami tam gdzie chce. a jak ci tak zle to kup sobie rower, leniu smierdzacy


          > Korki większe niż w niedoinwestowanej i grabionej stolicy.

          niedoinwestowane i grabione to jest wlasnie miasto Lodz


          > Sama inwestycja nie miała sensu i wszyscy o tym wiedzieli.

          znalazl sie ekonomista od siedmiu bolesci. bo co, bo ty tak twierdzisz ze nie miala sensu? kto "wszyscy"? ty i twja rodzina? od kiedy jestes wyrocznia reprezentujaca wszystkich mieszkancow tego miasta?


          > Niestety inne miasta nie były
          > wstanie przygotować wtedy dobrych projektów i tak śmieć zgłoszony
          > przez to miasteczko dostał kasę z UE.

          a co to zle ze dostal kase? a co wolales sam wylozyc?


          > Szkoda że zmarnowaliśmy
          > pieniądze które można by wydać na coś barziej sensownego.

          racja, np na twoj nowy rower, malkontencie
          • Gość: micha_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:29
            Po pierwsze Warszawa płaci największe Janosikowe na takie miasteczka
            jak Łódź,
            Po drugie zamiast fundować tej osadzie tak zwany ŁTR lepiej było
            wybudować(wyremintować) SKM w aglomeracji trójmiejskiej, 2 linię
            metra w stolicy wraz z całą infrestrukturą,
            Po trzecie-MG oceniające wnioski wiedziało że ŁTR to śmieć ale na
            tle "dzieł" innych miast to był Wit Stwosz,
            Po czwarte Łodzi nikt nie grabił. MOżna wręcz zaryzkować tezę że od
            1945 było to miasto pod szczególną opieką. Dostawało wszystko co
            chciało. A że niekiedy były to inwestycje pozbwawione sensu.
            Po piąte-wszelkie duże remonty można dobrze zorganizować-patrz
            przebudowa mostu Poniatowskiego w W-wie.
            • Gość: sraka Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 13:39
              czlowieku wynos sie z mojego miasta, mnie jako obywatela interesuje Lodz, a nie jakies inne jak to powiedziales osady typu trojmiasto czy metro warszawki.

              > Po czwarte Łodzi nikt nie grabił. MOżna wręcz zaryzkować tezę że od
              > 1945 było to miasto pod szczególną opieką. Dostawało wszystko co
              > chciało.

              za to powinienes dostac w pysk, aparatczyku
              • Gość: michal_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:53
                Pieniądze z UE są także twoimi. I warto by je wydawać rozsądnie a
                nie inwestycje które niczemu i nikomu nie służą. Metro w W-wie czy
                SKM w aglomeracji trójmiejskiej to inwestycje które obsługiwały by
                milionowe prawdziwe aglomeracje. A ŁTR służy dwóm-trzem
                kilkudziesięcio tysięcznym osiedlom.
                A może nie jest prawdą że Łódź dostała po 45 roku szkoły wyższe,
                nowoczesne zakłady produkcyjne, specjalną strefę ekonomiczną, ulgi i
                dopłaty dla inwestorów lokujących tutaj swoje pieniądze,
                skrzyżowanie autostrad, remont linii W-wa-Łódź, dotacje na Lublinek.
                Mało? Dorzućmy jeszcze Teatr Wielki i dotacje na budowę nowego
                gmachu FŁ.
                • Gość: sraka Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 15:39
                  > Pieniądze z UE są także twoimi. I warto by je wydawać rozsądnie a
                  > nie inwestycje które niczemu i nikomu nie służą. Metro w W-wie czy
                  > SKM w aglomeracji trójmiejskiej to inwestycje które obsługiwały by
                  > milionowe prawdziwe aglomeracje.

                  czy ty pie­rd­ol­ony tepaku w koncu zrozumiesz ze mnie go­wno obchodza metro w warszawie czy inne trojmiasta? jestem lodzianinem i wylacznie lodzkie inwestycje sa priorytetem. a ty jestes debilem dlatego interesuja cie wylacznie debilne inwestycje


                  > A ŁTR służy dwóm-trzem kilkudziesięcio tysięcznym osiedlom.

                  hehehe ale ty jestes glupi


                  > A może nie jest prawdą że Łódź dostała po 45 roku szkoły wyższe,
                  > nowoczesne zakłady produkcyjne, specjalną strefę ekonomiczną, ulgi i
                  > dopłaty dla inwestorów lokujących tutaj swoje pieniądze,
                  > skrzyżowanie autostrad, remont linii W-wa-Łódź, dotacje na Lublinek.
                  > Mało? Dorzućmy jeszcze Teatr Wielki i dotacje na budowę nowego
                  > gmachu FŁ.

                  poplacz sie warszawski kundlu :)
              • Gość: michal_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 14:02
                Wymyślił-bo poparł złożenie do MG tej durnowatej aplikacji.
                Dzięki takim ludziom jak JK prawdziwi łodzianie uciekają z niej. Mój
                syn który pokochał to miasto od października mieszka w stolicy. Sami
                z żoną rozważamy przeprowadzkę nawet za cenę moich codziennych
                dojazdów ze stolicy do pracy w Łodzi. Po prostu: życie w stolicy de
                facto jest tańsze i łatwiejsze. Komunikacja miejska.Woda. Ścieki.
                Podatek od nieruchomości. Sprawne zarządzanie. Tam wiem na co idą
                moje podatki. W Łodzi nie wiem.
                • irasiad.prof.kaczynskiego Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom 19.11.08, 15:34
                  > Wymyślił-bo poparł złożenie do MG

                  Tak, czarne jest białe. Wymyślił bo poparł. Brawo.

                  > tej durnowatej aplikacji

                  Tak, oczywiście, remont całej trasy N-S jest durnowaty.

                  > Dzięki takim ludziom jak JK

                  Dzięki takim ludziom jak ty to miasto jeszcze długo będzie dziurą

                  > prawdziwi łodzianie uciekają z niej

                  Buhehehe, kto jest niby tym prawdziwym łodzianinem, ty? Dobre
                  • Gość: michal_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.iwacom.net.pl 19.11.08, 19:51
                    Środki z UE powinny być wydawane racjonalnie. I to jest
                    najważniejsze a nie interes grupki obywateli. ŁTR był ostatnią
                    inwestycją wartą wsparcia i MG bało się że jak odrzuci jego projekt
                    to prawie 1/3 środków ze ZPORR w ramach tego działania będzie czekać.
                    I to był błąd prof. Hausnera. Gdyby zaczekał to później ta kasa
                    została by wydana znacznie racjonalniej-metro i SKM w trójmieście.
                    Trzeba mieć nekeidy odwagę nie podejmowania decyzji. Mieli taką
                    politycy (i to wybtaNI w okręgu Łódź) głosujący przeciw kasie na
                    Lublinek. Mieli ją także łodzianie którzy w 1990 rozmawiali o
                    projekcie Andrzeja Wajdy naprawienia filmówki. NIe tupali a
                    rozMawiali o tym interesującym projekcie. Nie pisali głupich
                    interpelacji w tej sprawie jak ówczesny poseł Niesiołowski lecz
                    prowadzili dialog. I gdyby nie burdy urządzane przez prezydenta
                    Łodzi i niektórych posłów projekt wszedłby w życie. A tak
                    zmarnowaliśmy czas i pieniądze.
                    A co zalet tego "cuda" jakim jest ŁTR polecam lekturę Wprost sprzed
                    chyba dwóch miesięcy. Znajdziecie tam wyliczenia ile tak naprawdę
                    kosztuje "tramwajokacja".
                  • Gość: michal_powolny12 Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 20.11.08, 15:27
                    Wytłumacz mi dlaczego to miasto od 1990 roku tylko przez cztery
                    (cztery) lata miało dobrego prezydenta? Dlaczego tylu ludzi uciekło
                    do W-wy czy Rzeszowa? Dlaczego każda śmieszna inwestycja w tym
                    miasteczku kończy się nowymi utrudnieniami dla ludzi? Patrz: ŁTR i
                    ul.Kilińskiego po przebudowie. Dlaczego tolerujemy JK u władzy?
                    Dlaczego źle komentujemy pomysły naprawy naszych szkół wyższych i
                    instytucji kultury? Dlaczego nie chcemy aby w łodzi i jej okolicach
                    lokowali się ważni usługodawcy? Dlaczego władze łodzi zachęcane
                    przez część "elit" i "miłośników miasteczka" nie chcą integracji z
                    regionem? Dlaczego nie chcemy stać się centrum handlu i produkcji
                    zdrowej żywności? Dlaczego zwalczamy fajne miejsca w mieście? (patrz
                    awantury o wiejskie dachy knajp) I właśnie dlatego młodzi ludzie
                    stąd wieją? Dlaczego "elity" 10 lat temu uniemożliwiały spopkojne
                    reformy PBG-Grupa Banku Pekao? Dlaczego chwalimy się inwestycją
                    która zablokowała ruch w mieście?
        • Gość: Józio Pospieszny Re: ŁTR utrudnia życie dziennikarzom IP: *.gprs.plus.pl 19.11.08, 19:04
          > Policzmy ile pieniędzy kosztował nas tak zwany Łódzki
          > Tramwaj "Regionalny"

          No właśnie - policz.

          > -ile biznesów padło bo panu JK zamarzyły się śmigające tramwaje po ulicy

          No właśnie - ile?

          > Korki większe niż w niedoinwestowanej i grabionej stolicy.

          Bredzisz.

          > Sama inwestycja nie miała sensu

          Napisz to jeszcze 100 razy, to na pewno stanie się prawdą

          > i tak śmieć zgłoszony

          Sam jesteś śmieć.

          Szkoda że zmarnowaliśmy
          > pieniądze które można by wydać na coś barziej sensownego.

          Na przykład metro w Warszawie, czy zupkę dla bezrobotnych?

          A tak w ogóle, to co te Twoje żenujące biadolenia mają do tekstu, który dotyczy
          wydzielenia pasa ruchu dla tramwajów, hę? Przyszedłeś się tu wypłakać, dziecino?
          Syndrom Studiego?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka