Dodaj do ulubionych

Które spojrzenie jest prawdziwe?

24.01.20, 15:45
Sprawa dotyczy spojrzenia na Tragedię Górnośląską 1945 roku.

Pisze hans-jurgen:

"(...) Rusy w 1945 roku przekraczajac rzeke Przemsze uwazali,
ze wkroczyli do hitlerowskich Niemiec, a ludzi tam mieszkajacych
uwazali za Niemcow ( Hitlerowcow ).
Poloki kierzy szli razem z Armia Czerwona uwazali tak samo"


W odpowiedzi pisze herbjelita:

(...) Nasze kulturowe dziedzicto to 1000-letnia przynaleznosc Slaska do Rzymskiego Cesarstwa Narodu Niemieckiego.

Jednym słowem wychodzi na to, że Ruskie się nie pomylili. Za Przemszą byli Niemcy. Jak do tego dołączymy teorie wybitnego histeryka Papllezda, to będziemy mieli jeszcze kolejne ciekawe spojrzenia. Wszak Papllezd twierdzi, że wszystkich Niemców łączy krew w przeciwieństwie do Słowian:

"Tylko Slowian nie laczy krew tylko jezyk a to bardzo wazne, bo co maja "germanskie Poloki " co sa potomkami Wandali, Gotow i Normanow (...)"

Pozostaje jednak do wyjaśnienia kwestia kto kogo mordował i niszczył.

Tu znowu pisze herbjelita:

"Russy nom tyla krziwdy nie zrobieli jeno Poloki z ich wysokom kulturom!"

Otóż herbuś powinien w końcu zrozumieć, że "germanskie Poloki" to są też Niemce i wynika z tego, że to Niemcy sami sobie krzywdę robili.

Obserwuj wątek
    • hans-jurgen Re: Które spojrzenie jest prawdziwe? 24.01.20, 18:03
      Firiduri2 nie mieszaj, dla Ruskich za Przemsza byla " Germania " wiec mieszkancami mogli byc
      tylko " Germancy ". Nie myslisz chyba, ze przecietny Czerwonoarmista potrafilby rozroznic
      kto z mieszkancow Gornego Slaska byl Niemcem, a kto Polakiem, zreszta nawet gdyby potrafil
      to tez traktowalby obu za wrogow.
      Powiem w skrocie, Ruscy przeszli jak burza, tu kogos zastrzelili, gdzies indziej kogos obrabowali
      z zegarka, pierscionka, roweru czy odbiornika radiowego. ( te dwie ostatnie rzeczy najczesciej
      pare kilometrow dalej porzucali, bo w marszu na Berlin tylko przeszkadzaly )
      Polacy natomiast zaczeli repolonizowac, a to byla bardzo bolesna procedura bo ta zabierala
      ludziom tozsamosc, tradycje i powodowala glebokie podzialy w spoleczenstwie, ktore trwaja
      do dzis.
      • firiduri2 Re: Które spojrzenie jest prawdziwe? 24.01.20, 18:50
        Ja tu nic nie mieszam. Idę tylko tropem postów ukazujących się na ggg i dziwię się, że nie wyłapałeś tego. Teraz widzę, że i papllezd dopisał swoje trzy grosze - jako potomek German miał rodzinę wszędzie i na każdą okoliczność ma stosowny przykład ze swojej rodziny. O tym jak było dobrze wiem, chociaż nie jestem z tego rocznika. Również dobrze wiem, że repolonizacja jest nieprzyjemna jak i regermanizacja. A tak przy okazji z moich rodzinnych wspomnień. W czasie okupacji w takich Katowicach jeżeli pytałeś po polsku o jakąś ulicę, to nikt nie udzielił informacji - no oni nie rozumieć polskiego języka, tylko niemiecki.
        • petronella.kozlowska Re: Które spojrzenie jest prawdziwe? 25.01.20, 10:40
          Pisze hans-jurgen:

          "(...) Rusy w 1945 roku przekraczajac rzeke Przemsze uwazali,
          ze wkroczyli do hitlerowskich Niemiec, a ludzi tam mieszkajacych
          uwazali za Niemcow ( Hitlerowcow ).
          Poloki kierzy szli razem z Armia Czerwona uwazali tak samo"

          Z tym się nie zgadzam:

          Poloki kierzy szli razem z Armia Czerwona uwazali tak samo"

          I z tym też się nie zgadzam:

          herbjelita:

          (...) Nasze kulturowe dziedzicto to 1000-letnia przynaleznosc Slaska do Rzymskiego Cesarstwa Narodu Niemieckiego.


          1000-letnia przynależność Śląska do Cesarstwa.
          Czy herbjelita ma na myśli rok 2020 czy też rok 1945?

          Jeżeli ma na myśli rok 2020 to oznaczałoby to, że Cesarstwo opanowało Śląsk w roku 1020.

          Jeżeli ma na myśli rok 1945 to oznaczałoby to, że Cesarstwo opanowało Śląsk w roku 945.


          Ten herb jelita jest jakiś rezystentny na nauki ballesta ponieważ ten ostatni rzeczywiście od lat propaguje na forum, że "germanskie Poloki" „sa potomkami Wandali, Gotow i Normanow (...)", co potwierdza analiza DNA Bolesława Chrobrego

          Ostatnio do badaczy przeszłości dołączył niejaki socer i zamieścił link do artykułu naukowego:

          podroze.onet.pl/polska/pomorskie/naukowcy-czterej-wojownicy-pochowani-w-xi-w-w-grobowcach-na-pomorzu-pochodzili-ze/dqq116v
          --
          po którego to lekturze ballest stwierdził; że

          "Okazało się, że wszyscy zmarli pochowani w centralnej części cmentarzyska pochodzili nie z ówczesnego Państwa Piastów, ale ze Skandynawii..."
          Caly czas piszemy, ze Polska, Czechy i Rosja zalozyli Normanie, dla mnie to jest PEWNIK !

          Ballest pominął niestety, że w grobowcu znaleziono szczątki czterech wojowników. Od tego czwartego wojownika pochodzą Słowacy.




          forum.gazeta.pl/forum/w,34281,148967309,148967309,Ballest_cos_do_Ciebie_.html

          Także za i przed Przemszą byli Niemcy, tak samo jak nad Moskwą i Wołgą.
          Dlatego też Niemcy czują więź krwi do Rosjan, co podkreślił herbjelita:
          "Russy nom tyla krziwdy nie zrobieli jeno Poloki z ich wysokom kulturom!"


          • hans-jurgen Re: Które spojrzenie jest prawdziwe? 25.01.20, 11:56
            petronella.kozlowska napisała:

            > Pisze hans-jurgen:
            >
            > "(...) Rusy w 1945 roku przekraczajac rzeke Przemsze uwazali,
            > ze wkroczyli do hitlerowskich Niemiec, a ludzi tam mieszkajacych
            > uwazali za Niemcow ( Hitlerowcow ).
            > Poloki kierzy szli razem z Armia Czerwona uwazali tak samo"
            >
            > Z tym się nie zgadzam:
            >
            > Poloki kierzy szli razem z Armia Czerwona uwazali tak samo"
            >
            > I z tym też się nie zgadzam:
            ---------------------------------------------------------------
            Mozesz Petronello wyjasnic dlaczego sie nie zgadzasz ?
            Moje " stwierdzenia " sa subiektywne bo opieraja sie na
            opowiesciach moich rodzicow, krewnych i po czesci
            z moich wlasnych przezyc z koncowki lat 40 - stych
            i poczatku lat 50 - tych.
            Moj ojciec byl wieziony w obozie oswiencimskim od lutego
            1945 roku do konca sierpnia 1945 roku i z jego opowiesci
            wiem, ze komendantura byla sowiecka, ale obozowi straznicy
            i dozorcy ( kapo ) byli Polacy i po czesci polscy lub ruscy Zydzi.
            Jesli obraz uzupelnimy masa polskich szabrownikow ktorzy szli
            tuz za sowieckim frontem i kradli co sie tylko dalo.
            Czesto sie tez posuwali do gwaltow i mordow, bo uwazali
            " tubylcza " ludnosc terenow niemieckich to Niemcy na
            ktorych mozna sie bezkarnie mscic. Ludnosc Gornego Slaska
            tez to odczula. Nawet na nas dzieciakach niektorzy polscy
            nauczyciele za byle drobnostke sie wyzywali, wyzywajac nas od
            hitlerowkiego pomiotu i wymierzajac dotkliwe kary cielesne.
            • petronella.kozlowska Re: Które spojrzenie jest prawdziwe? 26.01.20, 10:37
              Sądzę, że Polacy doskonale wiedzieli że w paśmie przygranicznym mieszkają po niemieckiej stronie Polacy. Politykę „niemiecką” przed 1939 dominowały tematy niemieckiej mniejszości w Polsce i polskiej w Niemczech.
              Więzienie osób narodowości niemieckiej po 1945 niejednokrotnie bez zarzutów jest faktem.
              Piszesz o szabrownikach:
              Czesto sie tez posuwali do gwaltow i mordow, bo uwazali " tubylcza " ludnosc terenow niemieckich to Niemcy na ktorych mozna sie bezkarnie mscic.

              Nie wiem czy uważali, ale wydaje mi się że szukali usprawiedliwienia dla swoich czynów. Anarchia po polskiej stronie zaczęła się we wrześniu 1939 roku, po niemieckiej w 1945 roku.


              A tutaj był nakaz odgórny:

              Nawet na nas dzieciakach niektorzy polscy nauczyciele za byle drobnostke sie wyzywali, wyzywajac nas od hitlerowkiego pomiotu i wymierzajac dotkliwe kary cielesne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka