Dodaj do ulubionych

Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy

23.06.04, 03:33
I mamy idealny cel dla terorystow. W artykule nie pisze kto za to cudo
zaplaci. Dla przykladu przypomne iz za Autostrade mialo zalpacic miedzyinnymi
panstwo. Kto tu wylozy kase? Napewno nie miasto.
Obserwuj wątek
    • Gość: cycek syrenki cienko to widze IP: *.sympatico.ca 23.06.04, 05:59
      - "Nowa trasa będzie służyć przede wszystkim warszawiakom - przekonuje Wojciech
      Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
      Autostrad" - TO BAJKA DLA NAIWNYCH DZIECI. W dwa lata po oddaniu tej
      inwestycji, to miejsce bedzie jednym wielkim korkiem, mimo czterech pasow w
      kazdym kierunku. Bez autostrady tranzytowej poza granicami Wawy, bedzie sie
      tutaj kumulowal tranzyt i ruch miejski. To bedzie prawdziwy Meksyk, w przenosni
      i doslownie. Trasa by spelnila swoje zadanie (bo jest potrzebna), ale pod
      warunkiem ,ze wpierw powstala by obwodnica poza miastem ktora bylaby wygodna i
      szybka alternatywa dla tranzytu. Mam nadzieje ,ze sie myle i specjalisci przez
      duze S, nie zafunduja mieszkancom kukulczego jaja w postaci tej trasy.
      • d.z Re: Tunelomania realna... 23.06.04, 07:15
        Mamy już "dobry" tunel pod rondem Zesłańców Syberyjskich. Tunel, który nie
        spełnia (ze względu na wysokość) zadania, dla którego był budowany.
        Mamy już tunel pod Wisłostradą (ponoć najdroższy w kraju).
        Teraz obiecuje się nam:
        - następny tunel pod Wisłstradą (nieopodal już istniejącego)
        - tunel na Ursynowie (chyba najszerszy ze wszystkich dotychczasowych).

        Planującym następne tunele przypominam, że:
        - kiedyś planowano tunel pod ul. Batorego
        - o jakims tunelu pod Puławską można było ostatnio poczytać (to a propos
        oddania ulicy Beethovena)

        Tak tuneli ci u nas będzie dostatek. Może w tej dziedzine Warszawa będzie choć
        prymat w Europie wiodła?
        • Gość: Krakus Jestem pod wrazeniem Warszawiakow IP: *.dip.t-dialin.net 23.06.04, 10:38
          Musze przyznac, ze jestem pod wrazeniem Waszego (czyli mieszkancow Warszawy) narzekania
          na nowe inwestycje.
          Myslalem, ze jest to specjalnosc mieszkancow mojego miasta, ale najwyrazniej jest to cecha
          dana wszystkim zamieszkujacym doline nad Wisla (moznaby rzec: nasza cecha narodowa).

          Pozdrawiam i zachecam do pozytywnego spojrzenia na szanse rozwoju zwiazane z nowymi
          inwestycjami!

              • Gość: Smart Man BUDOWAĆ METRO! Autostrada miejska TO ŚREDNIOWIECZE IP: 5.2.* / *.chello.pl 30.06.04, 17:23
                > Pewnie - emerytom rencistom gospodyniom domowym i innym nic nierobiącym
                > wystarczą polne dróżki z kapliczkami.

                Puszczać autostradę przez ŚRODEK MIASTA to LATA 60-siąte UBIEGŁEGO WIEKU!
                NOWOCZESNE MIASTA, czytaj: Paryż, Berlin, Sztokholm, Kopenhaga..., TERAZ
                WYRZUCAJĄ MOTORYZACJĘ Z MIASTA!
                Jeszcze dalej poszedł Londyn: ZA SAM WJAZD DO ŚRÓDMIEŚCIA SIĘ PŁACI!!!
                (nie to co w Wa-wie, jak podniesiono larum, że opłaty za parkowanie...)

                W NOWOCZESNYCH STOLICACH EUROPY BUDUJE SIĘ ULTRaNOWOCZESNE METRO!
                OTO JEST NOWOCZESNOŚĆ!

                Nie te 6 km na krzyż "metra warszawskiego", tylko GĘSTA SIEĆ METRA!
                TAKICH TUNELI CHCĘ W WARSZAWIE - BAAAARDZO DUŻO TUNELI METRA - 20x WIĘCEJ NIŻ
                TERAZ!
                CHCĘ TUNELI METRA NA PRAGĘ, NA ŻOLIBORZ, NA BEMOWO, NA TARCHOMIN - TO JEST
                DOPIERO COŚ !!!
                To jest właśnie PRAWDZIWA NOWOCZESNOŚĆ XXI wieku !!!

                Autostrada pod oknami setek tysięcy Ursynowian i innych dzielnic
                TO DEBILSTWO i ZBRODNIA - KTÓRY ZACOFANY CIEMNIAK to wymyślił?!
                Kto TO PROMUJE?! OSOBY ODPOWIEDZIALNE TRZEBA "ZAREKLAMOWAĆ" W WOLNYCH MEDIACH!
                Niech CAŁA POLSKA - a może i jak najbardziej PRO-EKOLOGICZNA Komisja
                Europejska - SIĘ PRZYJRZĄ SKORUMPOWANYM IMBECYLOM U WŁADZY!
          • feelek Re: Jestem pod wrazeniem warszawiakow 23.06.04, 12:02
            ależ drogi Krakusie!
            to chyba wszystkich cecha jest
            nie tylko Homo Vistulensis (?)
            PS. ja jestem temu tunelowi przeciwny bo to wyrzucanie forsy,
            może z oddalenia nie wiesz,że społeczność pewnej w-wskiej dzielnicy nie życzy
            sobie drogi, która miała tam być od zawsze
            dają im tunel a oni wrzask
            to, moim zdaniem inna cecha( nie wiem czy polska czy ogólnoludzka):
            protestować bo to nic nie kosztuje
            a może się coś utarguje
            PS2 dlaczego wyrzucanie forsy?
            bo za te pieniądze moznaby wybudować 10x więcej takiej drogi ale nie w tunelu
            jakiś odcinek autostrady poczeka
            my przecież mamy czas

            • Gość: radek Re: Jestem pod wrazeniem Warszawiakow IP: 212.160.172.* 25.06.04, 08:44
              mistrzu, jakoś tym przy AK przeszło, bo te ekrany rzeczywiście wytłumiają
              hałas; poza tym jak nie ma płynnego, bezkolizyjnego ruchu, tylko samochody
              piłują wciąż na światłach co parę metrów to wtedy jest największy halas, korki
              i wydalanie spalin;
              Może i to była zbyt droga inwestycja - nie wiem - ale Powiśle odzyskało dzięki
              tunelowi masę spokojnego terenu jak Wisłostrada schowała się na kilometrowym
              odcinku pod ziemię;

              Ursynów też będzie spokojeniejszy jak ten ryczący samochodami KEN byłby trochę
              odciążony ruchem pod ziemią, choćby poprzeczną ulicą, która wyrzuci część ruchu
              na boki, bez korków i nie wszyscy będą piłować do Dolinki samym KEN'em;

              myśl trochę i nie pieprz głupot, jak to tunel podziemny skomplikuje spokojene
              życie mieszkańcom Ursynowa;
              skoro ten tunel to problem, to napisz jeszcze, że metro pod ziemią
              skomplikowało Ci życie, bo za bardzo hałasuje
          • Gość: warszawiak Re: Jestem pod wrazeniem Warszawiakow IP: 212.160.172.* 25.06.04, 08:33
            jestem z Tobą;
            głupota i ględzenie naszych bliźnich z nad Wisły bije rekordy; to już bliskie
            choroby psychicznej...

            i jeszcze ten argument "cel dla terrorystow";
            nic nie budujmy, zaorajmy drogi zburzmy domy, to będzie odpowiedź na
            taką "mądrość"
            szlak by trafil tych wszystkich nudziarzy; byle chłapać;
            poza tym piszą na razie o opracowaniu projektantów jak ta budowla miałaby
            wyglądać, dlatego ciemniaku gomezie nie piszą kto za to zapłaci; nie tym
            zajmują się projektanci
          • Gość: Gość Re: Jestem pod wrazeniem Warszawiakow IP: *.teleinformatica.com.pl 25.06.04, 11:41
            Cały sęk w tym, żeby te inwestycje miały SENS.

            Warszawa, z czysto geologicznego punktu widzenia (piach, błoto, kurzawki, cieki podziemne)
            nie nadaje się do taniej budowy tuneli (ponoć jedynymi miastami w Polsce, gdzie można robić
            tunele bez problemów są: Kraków i Sandomierz).

            Owszem... tunel można zbudować (podobnie jak warszawskie metro) - na zasadzie ogromnego
            uporu i gigantycznych wydatków, na mrożenie kurzawki itd. Niemniej powstaje pytanie po co?

            Jest wiele miast na świecie, o podobnym podłożu, gdzie podobne problemy rozwiązano
            mądrzej... np. Chicago (wszak metro można budować na wiadukcie nad ziemia, a nie koniecznie
            w tunelach), podobnie z trasami szybkiego ruchu).

            Ale cóż... u nas jak zwykle największe znaczenie mają względy "pozamerytoryczne", a interes
            mieszkańców miasta/województwa, czy Kraju - zazwyczaj leży poza zasięgiem zainteresować
            władz.

            Wystarczy popatrzeć na projekt sieci autostrad w Polsce i porównać ja z jakąkolwiek inną siecią
            w innych krajach - prawda, że widać zaskakujące różnice? (Chodzi mi tu o fakt, że autostrady w
            Polsce budowane są dla obcokrajowców - tak, aby tranzyt przez Polskę był jak najbardziej
            wygodny... a nie tak, żeby mieszkańcy największych polskich miast mieli łatwą i szybką
            komunikację pomiędzy tymi miastami). Żenada.

            Doskonałym przykładem bezsensu i wyrzucania kasy jest w Warszawie most Świętokrzyski...
            Znowu.. zamiast zaorać most Syreny i na jego miejscu postawić nowy, szerszy most na wprost
            Tamki - historycznie najstarsza lokalizacja mostu w Warszawie - wybudowano most
            Swiętokrzyski obok mostu Syreny... wyburzono część zabytkowej elektrownii celem
            dobudowania dodatkowej ulicy "do nikąd" oraz - budując tunel bez sensu - uniemożliwiono
            zjazd z mostu Świętokrzyskiego na Wisłostradę - przez co, ten bardzo drogi most, o szerokości
            2 pasów w każdą stronę - czyli dokładnie tyle, co poprzedni most Syreny - stał się jedynie
            lokalną ciekawostką pomiędzy Powiślem i dzikim drzewostanem na Pradze.

            Teraz szykuje się kolejny tunel bez sensu.. pod Ursynowem. Brawo!

        • Gość: Automobilista Re: Tunelomania realna... IP: 62.233.175.* 23.06.04, 11:05
          > Mamy już "dobry" tunel pod rondem Zesłańców Syberyjskich. Tunel, który nie
          > spełnia (ze względu na wysokość) zadania, dla którego był budowany.

          Wbrew kretyńskim komentarzom "Stłoecznej" publikowanym jakiś czas temu, stało
          się BARDZO DOBRZE, że TIR-y nie mieszą się w tym tunelu. A dlaczego? Pokrótce
          wyjaśnię.

          Po wyjeździe z tunelu pojazd nim jadący znajduje się na LEWYM pasie
          trzypasmowej ulicy Prymasa Tysiąclecia. Za kilkaset metrów mamy rondo z którego
          można skręcić w ul.Kasprzaka lub jechać w kierunku Wolskiej i tam w nią skręcić
          (inny skręt w Wolską od strony Dw.Zachodniego nie jest możliwy). Setki TIR-ów
          korzysta ze skrętów w Wolską i KAsprzaka każdego dnia. Ale aby wjechać na rondo
          i skrorzystać ze skrętów, trzeba się najpierw znaleźć na PRAWYM pasie
          Al.Prymasa Tysiąclecia. No to teraz wyobraź sobie, że tunel jest dobry dla TIR-
          ów. Jedzie sobie taki TIR lewym pasem (wyjechał z tunelu) i w warunkach
          intensywnego ruchu musi się na odcinku kilkuset metrów przebić przez pas
          środkowy i zjechać na pas prawy. Zrozum, jakie zagrożenie mogłoby z takiego
          faktu wyniknąć. Korki i groźne wypadki mielibyśmy jak w banku. A tak dzięki
          tunelowi zbyt niskiemu dla tirów uniknęliśmy dzięki Bogu TIR-ów prujacych przez
          całą szerokość jezdni i siejących spustoszenie na drodze. TIT-y jada sobie
          grzecznie przez rondo Zesłańców i wyjeżdżają na AL.Prymasa Tysiaclecia pasem
          prawym. I tak powinno być!

          Szkoda tylko, że redaktorzy-kretyni ze "Stołecznej" tego nie zrozumieli i
          wciskali społeczeństwu kit.

            • Gość: =pk= Re: niski tunel - czyli mniejsze dobro IP: *.u.mcnet.pl 25.06.04, 09:28
              O właśnie!
              Jak słusznie zauważył kol. Jacek autostrada przez/pod/w okolicy Góry Kalwarii.
              Pomysł i projekt puszczenia tamtędy obwodnicy W-wy pochodzi jeszcze z końca
              lat '80 lub początku '90 ubiegłego wieku.
              Co więcej!
              Jak JEDYNY, ten właśnie projekt nie dość, że nigdy NIE został przez nikogo
              oprotestowany to jeszcze tamtejsza społeczność i okoliczni mieszkańcy od
              początku byli bardzo ZA twierdząc, że przyczyni się do rozwoju miasta i napływu
              inwestycji w regionie.
              Niestety. :(
              Również jako jedyny, ten właśnie projekt nigdy nie był poważnie brany pod uwagę
              przez urzędasów [niestety] decydujących o przebiegu trasy.

              Szkoda, że w Polsce takie decyzje podejmują dyletanci.

              Sądzę jednak, że ostatecznym dla Polski rozwiązaniem ruchu tranzytowego TIR'ów
              z Moskwy do Berlina byłoby puszczenie całego ruchu koleją (tj. wszystkie TIR'y
              na lawety). Rozwiązanie zdecydowanie najmniej wypadkogenne, najczystsze i
              najoptymalniejsze również z punktu widzenia transportowców.
            • Gość: Gość Re: jakie jeszcze inne sa roznice z Paryzem IP: *.teleinformatica.com.pl 25.06.04, 11:28
              Wiesz.. różnic jest wiele. Pierwsza to to, że Paryż bez wątpienia jest Miastem. Warszawa była
              nim... przed wojną, zanim komuniści nie przebudowali jej na rozwleczoną wioskę.

              Następna różnica jest taka, że władzom Paryża zależy na usprawnieniu tego wielkiego miasta -
              a więc nie robi się tam tuneli bez sensu, czy mostów bez sensu (vide: most Świętokrzyski i tunel
              pod Wisłostradą - rozwiązanie kosztowne i... paradoksalnie pogarszające komunikację w tym
              rejonie Warszawy). Owszem - tuneli jest sporo i wszystkie z sensem. A obwodnica centrum
              miasta jest po prostu genialnym rozwiązaniem (btw: ma po cztery pasy po każdej ze stron -
              niezależnie od tego, czy biegnie w tunelu, czy nie - 100% skrzyżowań jest bezkolizyjnych).

              Jest też masa innych różnic (Paryż ma 14 linii metra - kilkaset stacji, w tym jedną w pełni
              automatyczną, kilka linii ekspresowej kolei podziemnej - RER, kilka dużych lotnisk i
              kilkadziesiąt mostów). Ale cóż.. osadnictwo tego grodu ma 4 tys. lat historii.. Warszawy... trochę
              mniej).

              O różnicach w ilości i jakości: ulic, knajp, szpitali, szkół, sal koncertowych, obiektów
              sportowych, sklepów i wielopoziomowych, podziemnych centrów handlowych, hoteli, o 400
              parkach i skwerach, pięknie architektury kamienic, o wielkich zabytkach itd... przez grzeczność
              dla naszej Warszawy wspominał nie będę. :-)
              • Gość: jacek jakie jeszcze inne sa roznice z Paryzem IP: *.u.mcnet.pl 25.06.04, 11:37
                to moze zacznijmy od tego

                O różnicach w ilości i jakości: ulic, knajp, szpitali, szkół, sal koncertowych,
                obiektów
                sportowych, sklepów i wielopoziomowych, podziemnych centrów handlowych, hoteli,
                o 400
                parkach i skwerach, pięknie architektury kamienic, o wielkich zabytkach itd...
                przez grzeczność
                dla naszej Warszawy wspominał nie będę. :-)


                a autostrade zbudujmy poza miastem
    • Gość: gość Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: *.acn.waw.pl 23.06.04, 07:34
      Czemu pan redaktor pisze o tym wszystkim w trybie dokonanym? "Mamy projekt",
      "budujemy", g**no macie i tyle samo zbudujecie. To nie jest miasto prywatne
      Kaczyńskiego i ferajny, tylko mieszkańców, którzy nie chcą żadnej autostrady ani
      tuneli. Kolesie szykują sobie niezłe "wałki", przy tym "projekcie" można urwać
      niewyobrażalną kasę, nie mówiąc już o ewentualnej budowie, czy raczej
      machinacjach wokół sprzedaży gruntów i nieruchomości, bo do samej budowy to
      raczej nie dojdzie za "kadencji" obecnej "waadzy".

      "Projekt" swoją drogą na miarę bolszewickiego półgłówka, chcą nam wybudować
      "nowy, wspaniały świat", pełen ruchliwych autostrad, tuneli i kominów do
      wydalania spalin. "Dajcie mi flaszkę, a poruszę Ziemię"
    • Gość: O rany ! Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 23.06.04, 07:38
      A podobno miało być 20 m pod ziemią. A tu tylko 2 m. Hłe, hłe .... Poza tym nie
      wiem czy te wentylatorki wystarczą. W innych projektach na świecie, przy tej
      długości tunelu, są specjalne stację wentylatorowe o ogromnę wydajności, a
      spaliny są odprowadzane po przefiltrowaniu wysokim kominem, gdzie poza osiedla
      mieszkaniowe. A tu proszę bardzo, nedzne wentylatroki. Amatroszczyzna
      stosowana. Ten tunel to lekko zmodyfikowany tunel kolejowy. Ciekaw jestem kto i
      ile kasy wziął za ten gniot.
    • chaladia Dlaczego POD METREM ?!?!?! 23.06.04, 07:59
      Nie rozumiem jednego. Dlaczego w tym mieście, jak ktoś wybiera jakieś
      rozwiązanie, to ZAWSZE wybierze najdroższe i najgorsze.
      Metro w tym miejscu przebiega w obniżeniu gruntu i bez trudu można by
      poprowadzić tunel samochodowy nad nim. Przy okazji oszczędziłoby się sporo na
      wywozie ziemi, bo zasypałoby się urobkiem z wykopu tę dolinkę. Oszczędność -
      kilkanaście milionów złotych napewno.
      • Gość: john Re: Zamiast budować kolejne linie metra IP: *.acn.waw.pl 23.06.04, 08:56
        Czy dziennikarzyny z Wybiórczej nie potrafią nawet nauczyć się poprawnej
        nazwy ulicy, którą rzekomo ma przebiegać usilnie promowana przez nich
        od kilku lat "autostrada", która ostatnio cudownie zmieniła się w "trasę"?

        I jeszcze poproszę Pana Redaktora o przytoczenie argumentów Wojciecha
        Dąbrowskiego na to, że "nowa trasa będzie służyć przede wszystkim
        warszawiakom". Pan redaktor napisał, że pan WD przekonuje, ale żeby
        kogokolwiek przekonać, to trzeba podać aurgumenty. Więc czekamy
        (bo myślę, że inni też chętnie poczytają), Panie Redaktorze, na te argumenty.
    • Gość: tomek Tunel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.06.04, 08:53
      "Jakub Hyrchel, 27 lat, mieszka na Kabatach: - Najlepiej byłoby, gdyby autostrada w ogóle ominęła Ursynów i całą Warszawę o kilka, kilkanaście kilometrów. Bardziej pasuje mi trasa przez Piaseczno albo Górę Kalwarię. Ale jeśli już urzędnicy się uprą, to tunel jest konieczny. Mam tylko wątpliwości, czy na obietnicach zakopania tej trasy się nie skończy. Przecież to będą niebagatelne koszty: wielopasmowa arteria musi zejść pod metro! Kto znajdzie na to pieniądze?"

      Tak, tylko którędy chciałbyś, aby te samochody wjechały do Warszawy, mając ją za cel podróży? Aleją Krakowską? Alejami Jerozolimskimi? A może od północy, wisłostradą?

      Druga sprawa - cztery pasy ruchu to nie jest dużo, jak na "autosradę" w granicach miasta. Weźcie pod uwagę, że skrajne prawe pasy zakorkują się od razu, bo zjazdy z autostrady w mieście to najczęściej takie ronda, jak skrzyżowanie powązkowskiej z Trasą AK. Warszawie w ogóle brakuje dróg. Dlaczegoby nie zacząć jednocześnie budowy obwodnicy po stronie północnej, jak i południowej, jednakże bez tuneli? Wtedy być może ruch miałby szansę rozłożyć się na dwa strumienie, co byłoby mniej uciążliwe. Tylko należy skończyć z ekoterroryzmem. Bo co bardziej szkodzi? Korek w alei Solidarności i hałas tramwajwy, czy korek na autostradzie, pewnie z ekranami akustycznymi? Moim zdaniem szkodliwość podobna. A dodatkowo, autostrada ma mimo wszystko większą przepustowość...
      • Gość: john Re: Tunel IP: *.acn.waw.pl 23.06.04, 09:25
        > Tak, tylko którędy chciałbyś, aby te samochody wjechały do Warszawy, mając ją z
        > a cel podróży? Aleją Krakowską? Alejami Jerozolimskimi? A może od północy, wisł
        > ostradą?

        A z tym tunelem, to którędy wjadą? Puławską? KENem? Przyczółkową?

        >Weźcie pod uwagę, że skrajne prawe pasy zakorkują się od razu, bo zj
        > azdy z autostrady w mieście to najczęściej takie ronda,

        W których dokładnie miejscach będą te zjazdy w mieście?
        • Gość: tomek Re: Tunel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.06.04, 10:00
          > A z tym tunelem, to którędy wjadą? Puławską? KENem? Przyczółkową?

          Tunel tu nie gra roli, nawet trochę przeszkadza. Jeśli autostrada byłaby w mieście, to co prawda sama w sobie też by się korkowała, wjazdy również, ale oszczędzonoby drogi typu wymienione wyżej aleje, wisłostrada itp. Oczywiście kosztem innych dróg, nie da się ukryć. Z tym że duża część ruchu jest do Warszawy a nie przez Wawę, więc może lepiej, żeby autostrada była też przez Wawę.


          > W których dokładnie miejscach będą te zjazdy w mieście?

          A nie wiem, nie ja to projektuje :)
          • Gość: john Re: Tunel IP: *.acn.waw.pl 23.06.04, 10:35
            > > A z tym tunelem, to którędy wjadą? Puławską? KENem? Przyczółkową?
            >
            > Tunel tu nie gra roli, nawet trochę przeszkadza.

            No więc właśnie. Ale mami się warszawiaków jakimiś niesamowitymi ułatwieniami
            i korzyściami.

            >Jeśli autostrada byłaby w mieś
            > cie, to co prawda sama w sobie też by się korkowała, wjazdy również, ale oszczę
            > dzonoby drogi typu wymienione wyżej aleje, wisłostrada itp. Oczywiście kosztem
            > innych dróg,

            Ale których dróg? Przecież sam nie wiesz i nikt tego jeszcze jasno nie napisał.

            >Z tym że duża część ruchu jest do Warszawy a nie
            > przez Wawę, więc może lepiej, żeby autostrada była też przez Wawę.

            Ideą autostrady jest ominięcie czegoś szybko i bezkolizyjnie. Więc jaki sens ma
            autostrada w mieście, jeśli nie chodzi o omijanie tego miasta, ale wjazd do niego?
            Autostrada powinna być poza miastem, a do tego drogi dojazdowe.

            > > W których dokładnie miejscach będą te zjazdy w mieście?
            > A nie wiem, nie ja to projektuje :)

            Piszesz przecież o korzyściach jakie będziemy mieli z tej autostrady i nawet
            nie wiesz, gdzie będą zjazdy? Niektórzy to naprawdę dają się omamić
            dziennikarzom wybiórczej. Aoni nawet nie są specjalnie zdolni. Lepperowi
            też wierzysz?
    • Gość: nuta Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: *.unifr.ch 23.06.04, 08:57
      No nareszcie ktos cos robi dla Warszawy. Takei rzeczy konstruuje sie od dawna
      na swiecie, stad wielkie miasta daja sobie rade z uciazliwymi korkami.
      Wystarczy popatrzec na Wieden. dobrze, ze bedzie szeroki, bo jest szansa, ze
      kiedys cala droga bedzie taka szeroka. Jesli to ma byc tunel dal tunelu, to
      lepiej zrezygnowac z 4 pasow i zrobic tylko 2. Ale dla kogos kto twierdzi, ze
      to obiekt na atak terrorystyczny odpowiadam: tunel tak samo jak wiezowiec moce
      byc celem. Wiec... szkoda dyskusji: czlowieku otworz sie!
    • Gość: Kameleon Re: Projekt autostrady przez Wilanów już gotowy IP: 195.187.73.* 23.06.04, 09:40
      Na Politechnice Warszawskiej w Dużej Auli była wystawa projektów
      urbanistycznych. Miasteczko Wilanów, Świątynia Opatrzności, ratusz
      (konfliktogenny), jakieś sklepy, o które dużo szumu, a przez środek co ?
      Autostrada i to na estakadach (takie ślimaczki). Aż mną rzuciło, bo co innego
      przeczytać, a co innego zobaczyć. Wszystko oczywiście w sąsiedztwie pałacu i
      parku. Mieszkańcy Wilanowa, którzy to popierają, chyba się z osłami na łby
      pozamieniali. A co się tyczy tunelu, to lekko licząc 775 mln zł z naszych
      kieszeni (bez kosztu technologii przeciskania obudowy). Chłopcy z "układu
      warszawskiego" już się cieszą.
    • Gość: dr. Hannibal Lecte Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: 213.31.218.* 23.06.04, 09:52
      Super ! Mam nadzieję, że ten projekt zostanie zrealizowany. I mam również
      nadzieję, że przestaną protestować kretyni mieniący się mianem zielonych,
      którzy nie potrafią zrozumieć, że:
      - trasa wzdłóż Płaskowickiej była planowana od dawna (m.in. wystarczy popatrzeć
      na odległości pomiędzy domami wzdłuż Płaskowickiej), a jeśli ktoś kupił
      niedaleko mieszkanie i o tym nie wiedział, lub nie został poinformowany lub
      liczył, że to się odwlecze do końca świata, to ma problem
      - wiadomo, że jeżeli nie zakopią trasy pod ziemią, to puszczą ją na
      powierzchni, czyli dzięki warcholstwu "zielonych" kretynów będziemy mieli pod
      nosem korki i tysiące smrodzących TIR-ów (a nie w tunelu)
      Ciekaw jestem ilu z tych, którzy tak protestują w czasie weekendów próbuje
      wyjechać za miasto z Warszawy i przebijać się przez zakorkowaną np. wylotówkę
      na Gdańsk. Dzięki autostradzie wschód - zachód i jej połączenim PN - PD powinno
      być luźniej i nasi kochani "kretyni" zieloni będą mogli szybciej dojechać np.
      na Mazuty. Oczywiście rozumiem, że lepiej być populistą, ale później i tak
      każdy z nich będzie korzystał z ułatwienia, jaką będzie (mam nadzieję niedługo)
      autostrada.

      Pozdrawiam
      • Gość: xxx Do tego... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.06.04, 10:20
        ...faktycznie tunel autostradowy mial byc duzo glebiej, a tu "wrysowali" tylko
        2m pod ziemia. Kolejny skandal.

        Tunel autostradowy mialby uklad filtrow spalin, a ten zapewne bedzie mial
        tylko kratki wyrzucajace spaliny "na gore"...

        Tak to jest, gdy ktos uprze sie za tunelem, a nie ma na niego pieniedzy :(

        Moze chociaz zachodni wylot bedzie tym "bardziej na zachod", chociaz przy
        glebokosci tunelu rzedu 2m, to bez wiekszego znaczenia.
    • Gość: MM Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: *.healey / 217.8.161.* 23.06.04, 10:20
      Komentarze Pana Osowskiego niestety stają się coraz bardziej kuriozalne.
      Dokładnie czemu Pan Osowski się sprzeciwia?
      Czy temu by tunel miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku? Od dawna jest
      znane, że cała A2 oraz Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od Grodziska
      Mazowieckiego poprzez całą Warszawę ma mieć po trzy pasy ruchy w każdym
      kierunku, Trasa AK ma trzy pasy ruchu w każdym kierunku, chyba Pan Osowski nie
      jest zdania, że należałoby ją zawężyć bo ma zbyt wielką przepustowość.
      Może Pan Osowski się sprzeciwia budowie w tunelu pasa awaryjnego? No cóż
      warunki techniczne, jakim muszą sprostać trasy Ekspresowe wymagają pasa
      awaryjnego. Jest to podyktowane wymogami bezpieczeństwa, które w tunelu są
      jeszcze bardziej istotne niż na powierzchni.
      Może Pan Osowski sprzeciwia się długości tunelu, może jest zdania by rzucając
      monetą wybudować tylko jego zachodni lub wschodni fragment. Obecnie
      projektowany tunel dość dokładnie nakłada się na obszar zabudowy wysokiego
      Ursynowa, nie wyobrażam sobie jak można by go skrócić.
      Niestety komentarz Pana Osowskiego wzywa do zaprojektowanie jeszcze jednej
      prowizorki w Warszawie, i za to mam to Pana Osowskiego pretensję.
      W Warszawie mieliśmy wiele prowizorek za które wszyscy płacimy. Brak budowy
      docelowych zjazdów z mostu Świętokrzyskiego, rezygnacja z budowy stacji metra
      Muranów i nieszczęsne przeniesienie stacji Ratusz pod Arsenał; czy we wczesnych
      latach 90ych oszczędnościowa realizacja ciągu ulic Łopuszańska, Hynka,
      Marynarska (częściowy brak bezkolizyjnych skrzyżowań po dwa pasy ruchu w
      kierunku, brak wykorzystania rezerwy terenowej pod drugie pasmo Marynarskiej po
      północnej stronie torów tramwajowych)
      Na całym Świecie obiekty inżynieryjne realizuje się nie w sposób
      oszczędnościowy, ale na wyrost. Trasę biegnącą na powierzchni można od biedy
      poszerzyć, wyprostować lub dobudować nowe węzły. Tunelu lub mostu praktycznie
      nie można przebudować, trzeba odbudować od nowa. Oszczędności na obiektach
      inżynieryjnych się nie opłacają, odzwierciedlone jest to w Polskim prawie
      budowlanym, które wyraźnie zabrania projektowania obiektów inżynieryjnych o
      niższych parametrach i wymiarach od dróg dojazdowych.
      Mam nadzieję, że pan Osowski wycofa się od prezentowanej opinii i opublikuje
      odpowiedni komentarz na łamach Gazety Stołecznej.
    • Gość: kristo Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: 83.136.225.* 23.06.04, 10:24
      jasne: im droższa inwestycja tym więcej można kasy ukręcić. a za taki tunel to
      my podatnicy zapłacimy nieźle, oj zapłacimy. Autostrada poza miastem połączona
      z obwodnicą z prawdziwego zdarzenia okalającą miasto dokoła. Śmiejemy się z
      Białorusi, a niech ci nasi "inżynierowie" od dróg zobaczą jakie ma obwodnice
      np. Mińsk białoruski, miasto ca wielkości Warszawy. Wylałbym połowę tych
      fachowców starej daty i na ich miejsce przyjął młodych absolwentów,
      nieskażonych układami ani skrzywionym myśleniem.
      • Gość: ursyn Re: Projekt tunelu pod Ursynowem już gotowy IP: 217.153.92.* 23.06.04, 11:52
        Jesli zgodzicie sie na pseudoautostrade na Ursynowie to zapomnijcie o prawdziwej autostradzie
        na obrzezach miasta. Niestety jeszcze raz okazalo sie ze pieniadze sa wazniejsze od ludzkiego
        zdrowia. Autostrada na Ursynowie to taka bombka z opoznionym zaplonem. Na razie wszystko
        sprowadza sie do tego ze wydluzamy lont a nie potrafimy zapobiec katastrofie...
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka