Dodaj do ulubionych

Dwie obwodnice prawie pewne, dwie obiecane

28.08.13, 09:56
w Danii Danii kilometr autostrady kosztuje 5,89 mln euro,
w Nysie kilometr jedno-jezdniowej obwodnicy ma kosztować 6,79 mln euro, kilometr autostrady w Niemczech jest niewiele droższy [8,24 mln euro] i położonych na wyżynie Czechach [8,86 mln euro],
i istotne pytanie - ile kilometrów ekranów akustycznych zostanie postawionych przy tej drodze,
Obserwuj wątek
    • Gość: rzecznik Re: Dwie obwodnice prawie pewne, dwie obiecane IP: 193.46.186.* 28.08.13, 10:14
      Obwodnica Nysy ma mieć długość około 16,5 km, z czego około 7,5 km będzie dwujezdniowe, a na pozostałych odcinkach obwodnica jest zaprojektowana w układzie 2+1 (z dodatkowym pasem do wyprzedzania).
      Michał Wandrasz, rzecznik opolskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
      • borus6 Jak zwykle oszczędności na 5 lat, a potem... 28.08.13, 10:55
        Polskie firmy już w latach 80 ubiegłego wieku - czyli za przebrzydłej komuny -
        wybudowały w Iraku dla Saddama sześciopasmowe autostrady, które przy upałach
        rzędu 50 stopni w cieniu wytrzymują sześćdziesięciotonowe ciężarówki, których
        używają Irakijczycy.

        Te same firmy rozbudowywały lotnisko we Frankfurcie nad Menem, a konkretnie pasy
        kołowania i postojowe, które wytrzymać muszą nacisk kilkuset ton szykującego się
        do startu samolotu. Na przykład taki A380 może obciążyć każdą oponę maksymalnie
        masą 33 ton, co tylko w podwoziu przednim daje sumaryczny nacisk 66 ton przy
        maksymalnej masie startowej wynoszącej 560 ton. I polacy wybudowali we
        Frankfurcie nad Menem drogi kołowania oraz place postojowe, które takie
        obciążenia przenoszą.

        Nowe technologie są. Istnieją nawet w Polsce firmy, które
        potrafią wybudować drogi porządnie. Trzeba im tylko uczciwie zapłacić oraz
        skutecznie je przypilnować. Tak, jak czynią to Niemcy.
        • borus6 Nasze drogi nie dla TIR-ów 28.08.13, 10:56
          Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich.
          Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a niekiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci
          drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej.
          Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.
          Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego
          normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.
    • Gość: szofer Re: Dwie obwodnice prawie pewne, dwie obiecane IP: *.centertel.pl 28.08.13, 15:25
      Koszty, kosztami, każdy buduje na ile go stać ale obodnice na opolszczyźnie powstają dzięki odstawieniu Jarmuziewicza na boczny tor i już jest ruch w interesie bo nie ma swojaka a on teraz ma czas na przebywanie w kawiarniach tylko z kim i po co?
      • Gość: mbb Re: Dwie obwodnice prawie pewne, dwie obiecane IP: *.dynamic.chello.pl 28.08.13, 15:51
        no tyo go na obwodnice...... polityki
      • Gość: mbb Re: Dwie obwodnice prawie pewne, dwie obiecane IP: *.dynamic.chello.pl 28.08.13, 15:58
        no to go na obwodnicę...... polityki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka