Dodaj do ulubionych

wpis hipoteki - jakie opłaty??

08.12.04, 10:07
Zastanawiam sie jaki kredyt wybrac. Mieszkanie kosztuje 129tys, a kredyt chce
wziasc na 30tys. Zastanawiam sie jakie beda koszty wpisu hipoteki, mieszkanie
ma zalozona ksiege wieczysta i ustanowiona pelna wlasnosc. Zastanawiam sie,
czy przy tak niskiej kwocie kredytu warto brac kredyt hipoteczny, czy moze
lepiej gotowkowy.
Obserwuj wątek
    • bebiak Re: wpis hipoteki - jakie opłaty?? 08.12.04, 18:09
      Witaj Chantal,

chantal napisała:

> Zastanawiam sie jaki kredyt wybrac. Mieszkanie kosztuje 129tys, a kredyt chce
      > wziasc na 30tys. Zastanawiam sie jakie beda koszty wpisu hipoteki, mieszkanie
      > ma zalozona ksiege wieczysta i ustanowiona pelna wlasnosc. Zastanawiam sie,
      > czy przy tak niskiej kwocie kredytu warto brac kredyt hipoteczny, czy moze
      > lepiej gotowkowy.

No cóż, jaki kredyt powinnaś wziąć - ja Ci nie napiszę oczywiście, bo na
      kredytach nie znam się zupełnie.
      Mogę Ci natomiast napisać orientacyjnie jakie koszty by Cię czekały gdybyś
      miała ustanawiać hipotekę zabezpieczajacą spłatę tego kredytu (obciążającą ten
      lokal).
      Tu musimy przyjąć pewna założenia bo szczegółów nie znamy - stąd napisałam:
      orientacyjne.
      Opłaty pobierane są od wysokości hipoteki (nie kredytu!!).
      Przy kredycie w kwocie 30.000,-zł myślę, że ta hipoteka nie będzie wyższa
      aniżeli 60.000,-zł. Tutaj decyduje bank i trudno mi ściśle określić (często
      jest to 50% ponad kredyt) ale może przyjmijmy te 60.000,-zł tak na teraz?

Gdyby przyjąć, że bedzie to hipoteka kaucyjna do 60.000,-zł i założyć, że
      kredyt będzie udzielony na nabycie nieruchomości (to też istotne!) to opłata
      sądowa od wpisu takiej hipoteki wynosiłaby 210,-zł [po latach za wykreślenie w
      tym przypadku taka sama kwota].
      Do tego podatek od czynności cywilnoprawnych 19,-zł (stały przy kaucyjnej).