Dodaj do ulubionych

co dalej po podpisaniu aktu notarialnego??

IP: *.lubin.dialog.net.pl 15.10.07, 11:33
Niedawno podpisaliśmy akt notarialny kupna mieszkania, na które
wzięliśmy kredyt w banku. Nie do końca wiem co teraz musimy
zrobić.Gdzie iść najpierw? Chyba w Sadzie trzeba założyć księgę
wieczystą do tego mieszkania i wpisać nas jako właścicieli, potem
chyba jakiś wpis hipoteki skoro mamy kredyt wzięty (tu już nie wiem
o co chodzi). Podejrzewam,że jakiś podatek od wzbogacenia się trzeba
zapłacić w Urzędzie Skarbowym. Proszę jeśli ktoś może mi tu
dokładnie opisać co i jak należy zrobić i ile w przybliżeniu to
kosztuje, to byłabym bardzo wdzięczna i czy te 3 rzeczy wystarczą,
czy trzeba gdzieś indziej coś jeszcze pozałatwiać. Zupełnie nie znam
się na prawie w nieruchomościach.
Obserwuj wątek
    • saralee Re: co dalej po podpisaniu aktu notarialnego?? 15.10.07, 11:39
      Bank powinien dać Wam wypełniony wniosek do sądu z wpisem hipotek.
      Składacie go w sądzie (musiie mieć przy sobie oryginał odpisu AN).
      Wpis własności zrobił już za was notariusz.
      Wpis hipotek kosztuje 200 zł za jedną hipotekę - zwykle przy
      kredycie są dwie, zwykła i kaucyjna, czyli razem 400 zł. Potem
      opłacacie w swoim Urzędzie skarbowym PCC od hipotek (0,1% za zwykłą
      i 19 zł za kaucyjną). Koniecznie wypełnijcie formularze PCC3, bez
      tego US może Was ścignąć na 5000 zł :(
      Z potwierdzonym przez sąd wnioskiem z wpisem hipotek i dowodem
      wpłaty PCC idziecie do baku, który uruchamia kredyt.
      A tak w ogóle, to co to za Bank, w którym doradca nie powiedział Wam
      tego???
        • saralee Re: co dalej po podpisaniu aktu notarialnego?? 15.10.07, 15:58
          kredyty na r.pierwotnym wyglądają inaczej niż na wtórnym, trzeba
          było od razu tak pisać :)
          Musisz iść do banku, tam powinnas dostać tzw. oświadczenie banku, w
          którym bank określa, co to ma być za hipoteka, jaki jest kredyt,
          kiedy przypada spłata itp. Takie oświ. jest podpisane przez
          uprawomocnionych do tego pracowników. Zażądaj od nich potwierdzonych
          przez radcę prawnego bądź notariusza pełnomocnictw do podpisywania
          takich dokumentów - czasami sady odrzucają wnioski, które nie mają
          tego w komplecie...
          Wraz z oświadczeniem powinnaś dostać wypełniony przez bank wniosek -
          niestety nie wszystkie banki robią to za klienta. Jeśli nie
          dostaniesz, wówczas idź do sądu - tam znajdziesz i formularze i
          wzory wypełnienia.
          W kasie sądu dokonujesz opłat i po tym składasz wniosek do
          odpowiedniego wydziału sądu.
          W ciągu 14 dni od złożenia wniosku powinna opłacić PCC - pracownik
          banku poda CI konkretne kwoty. PCC3 musisz wypełnić sama - nie
          zapomij o tym, US naprawdę bardzie ściga formularze niż wpłaty :(
          I to tyle. Po tym, jak wpisy hipotek zostaną dokonane (od miesiąca
          do kilku)dostajesz pocztą poleconą zawiadomienie o wpisie. Po
          upływie 14 dni uprawomocnia się ono i wtedy powinnaś iść do sądu
          celem pobrania odpisu KW, który musisz zanieść do Banku (zresztą ,
          sprawdź w umowie, bo może się okazać, że bank pobiera odpis sam).
          I to caŁA HISTORIA

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka