Dodaj do ulubionych

Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!!

IP: *.chello.pl 17.04.10, 20:52
Prognozy zamkniętego ruchu nad Europą od kilku tygodni do 6 miesięcy.

Jestem załamany - mam lecieć w maju...

Czy biuro oddaje w wypadku braku możliwości przelotu pieniądze?
Obserwuj wątek
    • Gość: Kuba Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.chello.pl 18.04.10, 11:15
      "Magnus Tumi Gudmundsson, geolog z Uniwersytetu Islandzkiego,
      powiedział dziś agencji Associated Press, że aktywność wulkanu
      Eyjafjallajokull cały czas rośnie. Może to oznaczać, że
      dotychczasowe problemy z komunikacją lotniczą w Europie to dopiero
      początek paraliżu komunikacyjnego.

      Od trzech dni europejski ruch lotniczy jest niemal całkowicie
      sparaliżowany. Powodem jest chmura pyłu wulkanicznego, która zalega
      nad Europą. W ponad 20 krajach europejskich przestrzeń powietrzna
      jest częściowo lub całkowicie zamknięta.

      Na opublikowanym dziś w sieci przez agencję AP filmie widać chmury
      pyłu wypluwane przez islandzki wulkan. Pył wznosi się na wysokość
      ok. dziewięciu kilometrów.

      Według naukowców problemem jest położenie wulkanu pod czapą lodową.
      Wypluwana magma jest szybko chłodzona przez lód, co wywołuje
      eksplozje i emisję ogromnej ilości pyłów. - To magma zmieszana z
      wodą powoduje te erupcje - mówił Gudmundsson - Niestety, nie widać
      ich końca.

      Jeśli kierunek wiatru się nie zmieni, porty lotnicze w Europie mogą
      być sparaliżowane nawet przez kilka tygodni.
      Dotychczasowe utrudnienia w komunikacji lotniczej są, według
      ekspertów, najgorszymi w historii. Gorzej było tylko w okresach
      wojen. - Latam od 40 lat i nigdy nie widziałem czegoś takiego -
      powiedział agencji AP pilot Axel Alegren."

      Źródło: Gazeta.pl
      • misiakrp Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 18.04.10, 11:30
        kilku tygodni ale miesiące to już sam sobie dopowiedziałeś
        przypomina mi to zabawę w głuchy telefon ;)
        nie ma co paniki siać i być dobrych myśli (sam mam wylot 19 maja)
        jestem ciekaw jak to wygląda ze strony biura podróży
        czy przekładają wyjazd albo ostatecznie zwracają koszty
        w końcu usługa nie została wykonana a firma się wzbogaciła
        • Gość: kulka Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.chello.pl 18.04.10, 12:34
          misiakrp napisał:

          > jestem ciekaw jak to wygląda ze strony biura podróży
          > czy przekładają wyjazd albo ostatecznie zwracają koszty
          > w końcu usługa nie została wykonana a firma się wzbogaciła

          Zazwyczaj proponują przeniesienie rezerwacji na inny termin/inny
          hotel.
          Jak się wzbogaciła?
          Płacąc za hotele, do których turysci nie mają jak dolecieć czy
          sprowadzając do Polski turystów, których samoloty nie wyleciały?
              • misiakrp Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 20:12
                ze strony itaki

                Komunikat dt. wstrzymania lotów nad Polską

                Szanowni Państwo,

                W związku z niestabilną sytuacją w przestrzeni powietrznej nad Polską i
                wstrzymaniem wylotów ze wszystkich lotnisk informujemy o wstrzymaniu lotów
                organizowanych przez B.P. Itaka., a planowanych na okres od 18.04 do odwołania.

                Klienci indywidualni z tych wylotów będą informowani, jeśli ich planowany wylot
                zostanie objęty zmianą. Brak komunikatu ze strony B.P. Itaka oznacza, że dany
                wylot pozostaje aktualnie bez zmian.



                Aktualnie wstrzymane zostały wyloty planowane na dzień 20 kwietnia do
                następujących destynacji: Sharm El Sheikh z Katowic, Poznania i Warszawy, Madera
                z Warszawy, Cypr z Warszawy.



                Klienci proszeni są o kontakt ze swoim punktem sprzedaży w celu dokonania zmiany
                rezerwacji.



                W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Klienci z w/w lotów proszeni są również o
                kontakt ze swoim punktem sprzedaży w celu uzyskaniu dodatkowych informacji lub
                pod numerem telefonu (77) 5412269 begin_of_the_skype_highlighting
                (77) 5412269 end_of_the_skype_highlighting w godz. 8:00 – 20:00.



                Biura agencyjne proszone są o kontakt mailowy lub telefoniczny z Działem Obsługi
                Agenta.



                masakra dla tych którzy siedzą na walizkach i czekają na wylot ta niepewność :(

        • Gość: olcia1999 Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.adsl.inetia.pl 18.04.10, 12:45
          Radzę zapozanać się z umowami podpisanaymi z poszczególnymi biuramipodróżu. W "Warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych" BP ITAKA jest zapis cyt. "biuro podróży nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia wynikające ze zmian czasu trwania i rozkładu lotu, wprowadzonych przez linię lotniczą lub kapitana statku powietrznego, jeśli powodowane są one działaniem lub zaniechaniem biura, działaniem lub zaniechaniem
          osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo siłą wyższą"
          No i chyba w przypadku tego zapisu klienci Itaki nie są w kofortowej sytuacji.
          • Gość: kulka Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.chello.pl 18.04.10, 12:55
            Bo takie są formalne warunki, biura jednak często postępują inaczej.
            Np. Exim na swojej stronie pisze tak:
            www.eximtours.pl/index.php?pid=1279
            Sytuacja jest nietypowa i trudna, zwłaszcza z racji skali zjawiska.
            Jestem akurat w temacie o tyle, że ktoś ode mnie z rodziny utknął w
            Izraelu i nie ma jak wrócić do Polski. Powrót planowany był na
            sobotę. Zazwyczaj, w razie opóźnień lotu powyżej iluś tam godzin,
            nocleg zapewniają linie lotnicze, teraz jednak linie się wypięły.
            Klienci zostali w hotelu, na razie płaci za ich pobyt biuro (ludzie
            na koniec wycieczki spłukani, nawet nie mieliby za co opłacić
            noclegów - 25 dolarów dziennie od osoby), ale formalnie nie ma
            takiego obowiązku. Jest też taka możliwość, że lot się w
            najbliższych dniach nie odbędzie i konieczne będzie zorganizowanie
            innego transportu (prom+autokar), a to są szalone koszty, pytanie,
            kto je pokryje?
          • sanna.i Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 16:34
            Ale w "Warunkach..." Itaki jest napisane też tak:
            "Biuro Podróży zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy w każdym czasie z
            przyczyn od Biura niezależnych, w szczególności w każdym przypadku siły wyższej,
            zagrożenia życia lub zdrowia.Niemozność spełnienia świadczenia zobowiązuje biuro
            podrózy do przedstawienia oferty zastępczej na zasadzie pierwszeństwa lub
            alternatywnie, zwrotu określonej umową należności bez potrąceń".
            Ale zwroty niewielkie...Pozostaje alternatywna wycieczka.
      • sanna.i Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 16:26
        Wiecie co...Przeraża mnie to! Mam wykupioną wycieczkę za kupę kasy dla całej
        rodziny i...nikt nie zwróci mi pieniędzy, za to że się nie odbędzie??? To jakiś
        obłęd. Biura podróży mogą przywłaszczać sobie czyjąś kasę w świetle prawa bez
        wykonania usługi? Przecież na bank nie płacą hotelom z góry, więc co się stanie
        z tymi pieniędzmi?
      • misiakrp Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 12:47
        moim zdaniem muszą (mam nadzieję że za miesiąc sam nie znajdę się z podobnym
        problemem )
        oddać kasę
        po 1: za bilet lotniczy
        Komisja Europejska przypomniała w piątek, że każda, nawet tania linia
        lotnicza w UE powinna zwrócić pieniądze za bilet w przypadku anulowania lotu z
        powodu pyłów wulkanicznych, lub, jeśli pasażer się zgodzi, zaoferować mu inny
        lot w alternatywnym terminie.

        po 2 za wakacje
        "art. 495 Kodeksu Cywilnego, na podstawie którego w takich sytuacjach
        organizatorzy muszą zwrócić pieniądze "według przepisów o bezpodstawnym
        wzbogaceniu."

        niestety pozostaje tylko droga sądowa i mam nadzieje ze biura podróży się na nas
        nie wypną bo to nie jeden lot i ucichnie ale cały kraj
        nie oddanie lub brak możliwości przełożenia wycieczki = utratą klientów i
        bankructwem i tego najbardziej się obawiam bo jak ogłosi bankructwo to klienci
        raczej kasy nie zobaczą ;(
    • Gość: kejsii Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.icpnet.pl 19.04.10, 12:48
      Dzwoniłam do itaki niestety nie zwracają kasy !!!!! oczywiście można zmienić
      termin ale trzeba sporo za to dopłacic bo wiadomo że wakacje w lipcu są już
      sporo droższe od maja a poza tym na lipiec czy czerwiec nie am już wolnych
      miejsc w moim hotelu !!! Więc albo polecimy w maju albo jesteśmy w plecy ładnych
      kilka tysięcy!!!!!!!

      A tak na marginesie to właśnie w tvn24 była konferencja prasowa na której podali
      że do końca tygodnia nic się nie polepszy!!!
      • Gość: wulkanofob Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: 85.158.196.* 19.04.10, 13:09
        "Jak długo?

        Ile czasu taka sytuacja może potrwać? -Trudno powiedzieć. Może tygodnie, może
        miesiące - komentuje w "Rz" Aleksander Domaradzki, ekspert ds. lotnictwa.
        Pasażerowie, którzy w weekend mieli lecieć za granicę, raczej nie mogą jednak
        liczyć na zwrot kosztów i biletów. - Niewykluczone, że wybuch pyłu wulkanicznego
        zostanie potraktowany jako czynnik będący poza kontrolą przewoźników, a więc
        taki, za który nie ponoszą odpowiedzialności. To temat dla prawników -
        przestrzega Domaradzki."
      • misiakrp Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 13:52
        kejsii nie mart sie jeszcze pobalujemy nad basenem razem ;)
        jest miesiąc i coś wymyśla bo europa nie pozwoli na zamknięcie lotnisk na tak
        długo to równało by się bankructwem niewyobrażalnym lini lotniczych co miało by
        skutki nie wiem czy nie większe niż kryzys w usa
        bo linie lotnicze pociągnęły by są sobą lawinę bankructw !
        w najgorszej sytuacji są ci teraz co wylatują
        za bilety lotnicze dostaną kasę bo na każdej stronie lini lotniczych jest
        informacja o możliwości przełożenia lotu albo zwrotu za bilet
        a za hotel pozostaje się sądzić (tu może być pozew zbiorowy)
        i na podstawie 495 kodeksu cywilnego.

        Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek
        okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona,
        która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w
        wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o
        bezpodstawnym wzbogaceniu.
        § 2. Jeżeli świadczenie jednej ze stron stało się niemożliwe tylko częściowo,
        strona ta traci prawo do odpowiedniej części świadczenia wzajemnego. Jednakże
        druga strona może od umowy odstąpić, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla
        niej znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na
        zamierzony przez tę stronę cel umowy, wiadomy stronie, której świadczenie stało
        się częściowo niemożliwe.


        przed sądem np. taka itaka będzie musiała udowodnić że zapłaciła za hotel z góry
        cała kwotę a wiadomo że tak nie jest bo płacą za wykonaną usługę i mają na to
        jeszcze termin !
        nie sądzę mając podpisaną umowę z danym hotelem ze wpłacają zaliczkę
        i dochodzi do tego marża itaki
        w najgorszym przypadku mogą sobie odliczyć zaliczkę o ile taka była reszta
        kwalifikuję się jako bezpodstawne wzbogacenie i tego im nie odpuszczę(odpuścimy) !
      • Gość: wulkanofob Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: 85.158.196.* 19.04.10, 14:14
        I co...

        Cholera :(((((((((

        Z tvn24

        "Chmura pyłu wulkanicznego spowodowała ogromne zamieszanie na europejskich
        lotniskach. Nieplanowane przedłużenie urlopu czy podróż powrotna pociągiem,
        koczowanie na lotnisku, opóźnienia. Turyści i pasażerowie o odszkodowaniach za
        brak usługi mogą jednak zapomnieć. Zadziałała "siła wyższa". Mogą natomiast i
        powinni liczyć na pomoc przewoźników i biur podróży.
        - Mamy do czynienia z kataklizmem o rozmiarach do tej pory nieznanych. Padamy
        jego ofiarą nie tylko my - biura podróży, przewoźnicy lotniczy, ale również
        klienci - stwierdził na antenie TVN24 prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak.

        Podkreślił też, że dzisiaj koszty spadają głównie na przedsiębiorców. - Linie
        lotnicze ponoszą milionowe straty, ponoszą je również tour-operatorzy.
        Solidarnie ponosimy konsekwencje i uciążliwości, ale również konsumenci będą je
        ponosić. Znaleźliśmy się w sytuacji niezawinionej przez nikogo, znaleźliśmy się
        w sytuacji zupełnie obiektywnej.

        Odszkodowań nie będzie. Pomoc być musi

        Jak twierdzą eksperci, prawnie konsumenci nie mogą liczyć na żadne odszkodowania
        z powodu braku podróży lotniczej.

        - Jest ogólne ubezpieczenie linii lotniczych. Ale jeśli chodzi o chmurę pyłu,
        tutaj odszkodowań nie będzie - zaznaczył Damian Godlewski z Komisji Ochrony Praw
        Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - To jest stanowisko Komisji Europejskiej
        i naszego urzędu. Decyzja kierowników lotów o zamknięciu przestrzeni powietrznej
        zwalnia z odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźników - tłumaczył Godlewski.

        - Odszkodowanie jest jedną rzeczą. Drugą jest pomoc i opieka - zaznaczyła z
        kolei Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Te rzeczy
        muszą się pojawić. Jeżeli się nie pojawią - przewoźnik i organizator turystyczny
        łamią prawo - podkreśliła przedstawicielka UOKiK.

        Zapewnić transport, nocleg, wyżywienie...

        A jakiej pomocy możemy spodziewać się od przewoźników i biur turystycznych? -
        Tak naprawdę pierwszej rzeczy, której pasażerowie powinni się domagać, to lot
        alternatywny - zaznaczył w TVN24 Godlewski. W obecnej sytuacji jednak, loty
        alternatywne oferowane są... na kilka dni wprzód, np. bilet sobotni "przechodzi"
        na czwartek. - Jeśli takiego lotu w najbliższym czasie nie ma, pozostają trzy
        możliwości. Albo czekać na alternatywny lot, albo w ogóle zrezygnować z wylotu,
        albo zmienić środek transportu - wylicza Godlewski.

        Jak podkreślił, to że przewoźnik powinien zająć się zorganizowaniem
        alternatywnego transportu, jest to zawarte w przepisach. - A jeśli pasażerowie
        chcą oczekiwać na lot alternatywny, przewoźnik powinien zorganizować im nocleg i
        wyżywienie, a także pomóc np. przy transporcie z lotniska - zaznaczył.

        Biuro musi się turystą zająć

        W nieco innej sytuacji są zaś są turyści, którzy wyjechali na wakacje. Cieloch
        dała nawet przykład własnego brata, który z Egiptu miał wrócić cztery dni temu.
        W jego przypadku biuro podróży się "spisało". - Zapewniło nocleg i wyżywienie -
        przyznała sugerując, że tak powinni zachowywać się inni tour-operatorzy. -
        Powinni wziąć za nas odpowiedzialność, zapewnić nocleg, wyżywienie czy kontakt
        do bliskich - podkreśliła przedstawicielka UOKiK.

        Jednak nie we wszystkich przypadkach jest tak pięknie. - To zależy od biura
        podróży, od jego odpowiedzialności. Ale mamy już w UOKiK przypadki skarg, że
        konsumenci są wyrzucani z hoteli i czekają na ulicy - przyznała. A co wtedy? -
        Trzeba udać się na lotnisko - wtedy odpowiedzialność za nas przejmie przewoźnik
        - radziła Małgorzata Cieloch."
    • Gość: Triada Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.adsl.inetia.pl 19.04.10, 17:02

      Warszawa, dnia 19 kwietnia 2010 r.
      Szanowni Państwo,

      W związku z zamknięciem przestrzeni powietrznej nad Polską oraz nad większością krajów europejskich spowodowanych siłą wyższą - chmurą pyłów wydobywających się z islandzkiego wulkanu Eyjafjoell, przekazujemy Państwu następujące informacje:


      1. Od dnia 16 kwietnia 2010 roku do odwołania na skutek działania siły wyższej zostały wstrzymane wszystkie przeloty samolotów czarterowanych przez TRIADA S.A.



      2. Wszyscy klienci Biura Podróży TRIADA S.A. przebywający obecnie w destynacjach, którzy z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej nie wrócili do kraju, mają zagwarantowane świadczenia (zakwaterowanie oraz posiłki) oraz obsługę i opiekę naszych rezydentów na koszt Biura Podróży TRIADA S.A. Dalsze informacje o planowanym wylocie do Polski będą przekazywane Klientom przez rezydentów.



      3. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy mieli zaplanowane wyloty z Polski w dniach od 16 kwietnia 2010 roku do 19 kwietnia 2010 roku włącznie i którzy nie wylecieli do destynacji z powodu siły wyższej i zamknięcia przestrzeni powietrznej nad Polską, TRIADA S.A. stworzyła możliwość przeniesienia rezerwacji do tych samych destynacji na najbliższe terminy wylotów w miarę dostępności miejsc bez konieczności uiszczania opłat manipulacyjnych za zmiany w rezerwacjach. Jeśli nowa, skalkulowana cena będzie wyższa od zapłaconej przez Klienta, Klienci zobowiązani są do wniesienia dopłaty do nowej skalkulowanej ceny. Klienci proszeni są o dokonanie przeniesienia rezerwacji najpóźniej do dnia 30 kwietnia 2010 roku.


      Jednocześnie informujemy, że otwarcie przestrzeni powietrznej nad Polską nie będzie równoznaczne z automatycznym przywróceniem standardowego rozkładu lotów, ponieważ problem ten nie dotyczy jedynie polskiej przestrzeni powietrznej. Decyzję o wznowieniu rejsów czarterowych przekażemy Państwu na kilkanaście godzin przed planowanym wylotem.

      Dalsze komunikaty dotyczące zaistniałej sytuacji będziemy przekazywać w miarę rozwoju sytuacji.

      Prosimy o systematyczne sprawdzanie informacji na stronie internetowej www.triada.pl lub pod numerami telefonów naszej infolinii i call center:

      0 801 033 330



      Zarząd TRIADA S.A.

    • jeff1965 Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 18:30
      Info ze ScanHoliday:

      Polska Agencja Żeglugi Powietrznej otworzyła częściowo przestrzeń powietrzną na
      terenie kraju. Według dostępnych nam informacji wznowione zostaną połączenia
      obsługiwane przez lotniska w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie i w Łodzi.

      Klienci, którzy mają zaplanowany wylot na wtorek 20 kwietnia powinni stawić się
      na lotnisku zgodnie z planem swojej podróży.

      Kolejne informacje zostaną opublikowane 20 kwietnia o godzinie 10:00 W razie
      wszelkich wątpliwości prosimy o kontakt za pomocą specjalnej infolinii: 801 884
      804 (61/8824611)

    • kejsii Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! 19.04.10, 20:44
      Misiakrp nam to pozostaje tylko czekać !!!!! Liczę że do 19 maja wulkan
      się wyciszy ;)
      Ciekawi mnie tylko jak rozładują ten cały natłok na lotnisku czy najpierw polecą
      Ci co czekają na wylot już parę dni czy ci z zaplanowanym lotem na dany dzień bo
      jak ogłoszą że samoloty zaczynają latać to na lotnisku będą tłumy Ci z
      przełożonymi lotami plus Ci z bieżącymi wylotami
    • Gość: Kuba Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.chello.pl 19.04.10, 21:59
      Ja zacząłem więc ja uspokoję...

      Z ostatniej chili:

      "Pilot o wulkanie: lawa nie pył

      Islandzki wulkan Eyjafjoell, którego erupcja paraliżuje od czwartku
      ruch powietrzny w dużej części Europy, zaczął w poniedziałek
      wyrzucać lawę i zdecydowanie mniej pyłów. Takie informacje przekazał
      agencji AFP pilot śmigłowca, który odbył lot nad kraterem.
      - Nastąpiła zmiana, jeśli chodzi o erupcję: wulkan, który emitował
      pyły, emituje teraz lawę - AFP cytuje pilota Reynira Peturssona. -
      Poniedziałek jest pierwszym dniem, kiedy widzimy lawę. Lawa nie
      płynie, lecz zastyga - sprecyzował. Według niego, chmura unosząca
      się nad kraterem składała się głównie z pary; nie było tam pyłów.
      Więcej lotów od wtorku

      Pył jednak dalej daje się we znaki liniom lotniczym. Od wtorku rana
      Europa ma być podzielona na trzy strefy zróżnicowane pod kątem
      zanieczyszczenia pyłami wulkanicznymi nawiewanymi znad Islandii.
      Szacuje się, że decyzja pozwoli przywrócić we wtorek 40-45 procent,
      a w środę 50-60 procent normalnego ruchu lotniczego.

      - Dzięki porozumieniu ws. organizacji ruchu lotniczego w Europie i
      wspólnej ocenie ryzyka, od wtorku rano na europejskim niebie będzie
      latać więcej samolotów - ogłosił w poniedziałek komisarz UE ds.
      transportu Siim Kallas."
      • Gość: iza Re: Zamknięty ruch lotniczy do 6 miesięcy!!! IP: *.net.stream.pl 20.04.10, 09:01
        ja tez z tych co nabił w butelke Kopernik
        ja byłam tylko na lotnisku w Pyrzowicach- kiedy to piersze loty były
        bez klientów Kopernika

        na szybko z dopłatą 2,5 tyś. zaoferowało mi biuro podróży wczasy do
        Tunezji - hotel o jedną * mniej, było ok....

        A z Kopernika do tej pory ani 1 złotówki nie dostałam - zapłaciłam
        8400zł.

        Teraz mam wczasy z Oasisa na 3 czerwca do Hurgady - Jungle Aqua Park
        i już jestem wk...
        • sandra00 pytanie odnośnie zapłaty reszty zaliczki ??? 20.04.10, 09:18
          Mam lecieć w połowie czerwca 40 dni przed wylotem mam wpłacić dość znaczną sumę
          70 % reszty to jest ok.9000 tys. za całą rodzinę jak myślicie może lepiej tego
          nie wpłacać - co biuro zrobi w takim wypadku skoro loty i tak nie będą się
          odbywać - oczywiscie hipotetycznie ?
          • misiakrp Re: pytanie odnośnie zapłaty reszty zaliczki ??? 20.04.10, 10:20
            sama musisz podjąć decyzję ;)
            dzisiaj w kawa czy herbata był właśnie temat wakacji i pyłu
            była pani z uoik i potwierdziła biuro podróży musi zaproponować inny termin w
            tej samej cenie i takich samych warunkach jak zamawialiśmy albo zwrócić 100%
            wpłaconej kasy jak nam inny termin już nie pasuję
            przed sądem wygrana w 100%
            inny problem to że mogą upaść biura podróży i zwrot kasy będzie ciężki a wręcz
            nie możliwy !
            na szczęście jak na tą chwilę biura podróży biorą na siebie wszystkie koszty
            dbając o swoją reputację bo łatwo mogą ja stracić a co za tym idzie zbankrutować !

            nie ma co się martwić loty powoli przywracają i będą przywracać może czasami
            nawet ryzykując ale to tylko biznes ;)
    • Gość: wulkanofob Informacja z Neckermanna IP: 85.158.196.* 20.04.10, 15:58
      Szanowni Państwo,

      W związku z aktywnością islandzkiego wulkanu Eyjafjalla i utrudnieniami w ruchu
      powietrznym nad Europą informujemy, iż podjęliśmy szereg działań mających na
      celu ograniczenie skutków zaistniałej sytuacji.

      - Nasi klienci pozostający za granicą w oczekiwaniu na powrót do Polski są pod
      opieką Thomas Cook Service i rezydentów oraz mają zapewnione zakwaterowanie i
      wyżywienie na koszt Biura Podróży Neckermann Polska. Została im również
      przedłużona ochrona ubezpieczeniowa do czasu powrotu do kraju. Informacje o
      planowanym wylocie do Polski będą przekazywane klientom przez naszych rezydentów.

      - Wyloty, które mają odbyć się w dniu dzisiejszym: Warszawa – Skarm El Sheikh,
      Warszawa – Larnaca oraz Katowice-Sharm El Sheikh traktowane są jako opóźnione.
      Klienci są przez nas na bieżąco telefonicznie informowani o opóźnieniu.

      - Klienci rejsu Katowice –Hurghada z 18.04.10, który został odwołany mają prawo
      do bezkosztowej zmiany rezerwacji na dowolny kierunek i termin wyjazdu lub do
      zwrotu kosztów
      .

      - Na chwilę obecną nie posiadamy informacji jak będę przebiegały przeloty
      rozpoczynające się od jutra.

      W miarę pojawienia się dodatkowych informacji o organizacji przestrzeni
      powietrznej będziemy Państwa na bieżąco informować o aktualnych rozkładach lotów
      i naszych decyzjach.

      W przypadku jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji: Help Desk – tel.
      22 536 79 20

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka