Dodaj do ulubionych

Pierwszy beton na A2 do Świecka!

09.11.09, 09:23
Kpiny czy co? Odcinek Poznan - Nowy Tomysl juz sie rozlazi,
pekniecia i szczeliny, dziury i wyboje, zwezenia i przecudne przy
nich tablice z napisem "Drugi etap kladzenia nawierzchni". Moze w
miedzyczasie polatano te dziury (przejezdzalem ponad pol roku temu)
ale jeli nawet, to prawdopodobnie juz trwa "trzeci etapl kladzenia
nawierzchni" celu zalatania dziur powstalych po "drugim etapie".
Pomijam juz fakt, ze droga z ograniczeniem do 130 ma sie do
autostrady jak schody do winy.
Obserwuj wątek
    • 0x0001 Pierwszy beton na A2 do Świecka! 09.11.09, 09:26
      Czekam z niecierpliwoscia - nareszcie nie trzeba bedzie wlec sie poltorej godziny z narazeniem zycia i zdrowia.

      Podróżnym nie grozi zatrzymywanie się co 40 km na bramkach do opłat - tak jak na istniejącym płatnym odcinku autostrady z Konina do Nowego Tomyśla. Punkty poboru opłat zostaną bowiem wybudowane na zjazdach z A2 a nie w ciągu głównej trasy.


      Nie dalo sie tak od razu?
    • oldbruno A2 do Świecka! Alleluja i patataj! 09.11.09, 09:55
      Nareszcie, miało być w 2004 roku. Co jest do poprawienia, to znaki informacyjne (mniejsze dużo niż w reszcie Europy) i szybkość działania obecnych bramek gdzie płaci się kartami. A propos bramek w trasie lub na zjeździe, jak rozwiązany będzie przejazd przez granicę?
    • swan_ganz niezły byznes... Nie ma znaczenia ilu z nas 09.11.09, 10:22
      skorzysta z tej autostrady bo kase Kulczyk otrzyma zawsze taka
      sama... Z jego punktu widzenia więc cena za przejazd tego odcinak
      powinna wynosic minimum 100 złotych bo wtedy nikt z tej autostrady
      nie skorzysta i w związku z tym autostrada do tego 2037 roku nie
      będzie wymagała żadnych remontów. Cała kasa z budżetu jaką mu
      zapłacimy będzie w takim przypadku czystym zyskiem pana Kluczyka....

      Ma facet kiepełe do zarabiania siana ale mam jedno pytanie; kto ze
      strony rządu zaakceptował takie pomysły? Podajcie nazwisko tego
      kretyna...
      • Gość: z Re: "idzie bardzo szybko" IP: 217.98.20.* 09.11.09, 15:56
        Wszystko zależy od środków do dyspozycji oraz terenu. Tam gdzie nie
        ma zabudowy i uzbrojenia podziemnego, można budować bardzo szybko
        (jeśli jest za co). N.b. poczytaj sobie, jak w Chinach eksmitowano
        ludność i burzono ich domy, bez prawa protestu czy odwołania się od
        decyzji do kogokolwiek.
        • Gość: Xyz Re: "idzie bardzo szybko" IP: 93.159.132.* 09.11.09, 22:47
          > Wszystko zależy od środków do dyspozycji oraz terenu. Tam gdzie nie
          > ma zabudowy i uzbrojenia podziemnego, można budować bardzo szybko
          > (jeśli jest za co). N.b. poczytaj sobie, jak w Chinach eksmitowano
          > ludność i burzono ich domy, bez prawa protestu czy odwołania się od
          > decyzji do kogokolwiek.

          Dokładnie - w Chinach można było budować bardzo szybko autostrady bo u nich
          prawo jednostki nie jest respektowane. To że w Polsce budowa autostrad idzie tak
          wolno świadczy też o tym że demokracja ma się dobrze.
    • rasklaat co ty k... a dupcys 09.11.09, 20:05
      > Kpiny czy co? Odcinek Poznan - Nowy Tomysl juz sie rozlazi,
      > pekniecia i szczeliny, dziury i wyboje, zwezenia i przecudne przy
      > nich tablice z napisem "Drugi etap kladzenia nawierzchni". Moze w
      > miedzyczasie polatano te dziury (przejezdzalem ponad pol roku temu)

      ja jechałem tamtędy trzy dni temu i droga jak marzenie. 190 km/h trzymałem aż mi zaczęła migać kontrolka silnika...

      > ale jeli nawet, to prawdopodobnie juz trwa "trzeci etapl kladzenia
      > nawierzchni" celu zalatania dziur powstalych po "drugim etapie".

      każdą autostradę trzeba remontować po jakimś czsie... szkoda że nie widziałeś niemieckich, holenderskich i angielskich autostrad po ostatniej zimie. remont za remontem

      > Pomijam juz fakt, ze droga z ograniczeniem do 130 ma sie do
      > autostrady jak schody do winy.

      wszędzie na autostradach są ograniczenia i co z tego? kto może ten jedzie szybciej, z reguły bezkarnie.
    • spinaker206 Interes polega na budowaniu a nie wybudowaniu 09.11.09, 20:44
      W Polsce interes polega na budowaniu a nie wybudowaniu autostrad.
      Dlatego to się tak ślimaczy, a jak już wybudują bo umowa się
      kończy,to zaraz remoncik. Gdzie nadzór budowlany, kto dokonuje
      odbioru bubli?
      Gdyby były naliczane kary za złą jakość jak tego wymaga każda
      umowa, to remoncików by nie było.

      Do tego nadroższe w Europie kopytkowe. (Kopytkowe opłata za przejazd
      pobierana jeszcze na początku II RP.)

      Też mi rewelacyjne odkrycie - betonowe podłoże, to od lat tak buduje
      cała Europa, nawet na skalistym podłożu. U nas jak zwykle tandeta
      byle kilometry się zgadzały. Jak po otwarciu będą zaraz remontować,
      to bedą się tłumaczyć tempem robót. Spieszyliśmy się, by zdążyć na
      Euro 2012. To oczywiście bujda na resorach, bo czasu jest dosyć, ale
      po co robić dobrze jak i tak będzie odbiór, bo terminy gonią!

      Jakości nikt nie potwierdza, dlatego jest byle jak, a byle jak to
      znaczy drogo. Drożej niż w Hiszpanii, czy Włoszech chociaż tam
      trzeba wybijać tunele, czy budować wiadukty.

      Całe szczęście, że mamy Euro 212, bo nie doczekalibyśmy się tego
      kwałka szosy w następnym dziesięcioleciu.
    • malpakropkacom A tak to sie robi w UK 09.11.09, 21:01
      (320km) zajmuje ok 2,5 godz.Prosze spróbować z Warszawy do Poznania.
      otóż pomijam fakt że jest więcej aut
      ale Polska ma zarejstrowanych ok. 15mln. aut
      w Anglii każde auto tzn właściel ,jeśli używa auta na drodze publicznej
      jest zobowiązany do zaplaty Road Tax - przecietnie na auto jest to ok 200
      £,auto musi miec wazny przeglad techniczny,robiony raz do roku i ważne
      ubezpieczenie, gdy nie p,posiada skanery ktore blyskawicznie wiedzą że auto
      nie ma podatku wykupionego wtedy auto jest odholowywane, oraz auta DVLA moga
      założyć blokadę na koła ,po paru dniach auto mające założoną blokade jest
      odholowywane i po jakimś czasie sprzedawane na aukcji,a właściel ma obowiązek
      zapłacić za holowanie .
      reasumując .
      jeśli w Polsce wycofać by podatek drogowy z cen paliw to raz daje to pewny
      wpływ do - no właśnie do ..?
      w Anglii do Ministerstwa Transportu przez DVLA..
      DVLA zarządzą bazą danych kierowców i pojazdów(m.i.n prawa jazdy), DVLA jest
      agencja wykonawczą Ministerstwa Transportu. i pieniądzę z podatku trafiają
      właśnie tam.do Ministerstwa transportu należy też m.i.n Highway Agency (
      budowa autostrad)
      Otóż jeśli faktycznie w Polsce właściele aut płacili by np 600 /rok PLN auto
      osobowe ,1500 ciezarowe ,1000 van dla przykładu roczny przychód z tego tytułu
      wyniósłby ok.
      9.100.000.000 PLN czyli ok 2.146.226.415 euro rocznie ,jeśliby do tego dodać
      przychody z tymczasowego podatku drogowego dla aut jadących tranzytem ( w
      miarę rozsądnego)to byłoby w granicach 2,5 mld euro. Według GDDiA średni koszt
      budowy km. autostrady wynosi ok 5 mln euro
      ,........czyli 2000 km (bezpłatnych autostrad ) czyli przybliżony
      koszt 10 mld euro czyli 4- 5 lat wpływów z podatku drogowego,autostrady można
      by mieć wcześniej ( pożyczka np)
      Budowę można by zlecić regionalnym miejscowym wykonawcom ,oraz Polskim firmom
      inżynieryjnym do kontroli odcinków budowy oraz zlecić konsulting u
      sprawdzonych firm z zagranicy.agencja budowy dróg powinna posiadać własne
      regionalne bazy materiałowe i maszynowe (aby unikać kosztownych zaliczek) ,
      płacić wdłg postępu prac np do 50 proc (głównie robocizna) wdłg harmonogramu
      prac i potwierdzenia przez inżynierów i 20 proc. po wstępnym odbiorze
      technicznymi 30 proc. po właściwym ostatecznym odbiorze technicznym.
      i jeszcze jedno Highway Agency dzieli Anglie na 6 głównych regionów ,a te z
      kolej są podzielone na 14 podregionów, wszystkie maintenance (prace remontowe
      etc ) są robione przez firmy z zewnątrz .Jest praca i pieniądze z podatków. a
      poza tym skoro GDDiA szacuje koszt budowy na ok 5 mln euro za km, nieźle sobie
      ten Kulczyk zagrabi,chyba rządunei było stać na pożyczkę......
    • malpakropkacom Tak to się robi w UK 09.11.09, 21:04
      jak to zrobili anglicy ,którzy mają doskonałe,bezpłatne drogi np podróż ok 200
      mil (320km) zajmuje ok 2,5 godz.Prosze spróbować z Warszawy do Poznania.
      otóż pomijam fakt że jest więcej aut
      ale Polska ma zarejstrowanych ok 15mln aut
      w Anglii każde auto tzn właściel ,jeśli używa auta na drodze publicznej
      jest zobowiązany do zaplaty Road Tax - przecietnie na auto jest to ok 200
      £,auto musi miec wazny przeglad techniczny,robiony raz do roku i ważne
      ubezpieczenie, gdy nie posiada wykupionego podatku i dowlony patrol (traffic
      police car) ma skanery ktore blyskawicznie wiedzą że auto nie ma podatku
      wykupionego wtedy auto jest odholowywane, oraz auta DVLA moga założyć blokadę
      na koła ,po paru dniach auto mające założoną blokade jest odholowywane i po
      jakimś czasie sprzedawane na aukcji,a właściel ma obowiązek zapłacić za
      holowanie .
      reasumując .
      jeśli w Polsce wycofać by podatek drogowy z cen paliw to raz daje to pewny
      wpływ do - no właśnie do ..?
      w Anglii do Ministerstwa Transportu przez DVLA..
      DVLA zarządzą bazą danych kierowców i pojazdów(m.i.n prawa jazdy), DVLA jest
      agencja wykonawczą Ministerstwa Transportu. i pieniądzę z podatku trafiają
      właśnie tam.do Ministerstwa transportu należy też m.i.n Highway Agency (
      budowa autostrad)
      Otóż jeśli faktycznie w Polsce właściele aut płacili by np 600 /rok PLN auto
      osobowe ,1500 ciezarowe ,1000 van dla przykładu roczny przychód z tego tytułu
      wyniósłby ok.
      9.100.000.000 PLN czyli ok 2.146.226.415 euro rocznie ,jeśliby do tego dodać
      przychody z tymczasowego podatku drogowego dla aut jadących tranzytem ( w
      miarę rozsądnego)to byłoby w granicach 2,5 mld euro. Według GDDiA średni koszt
      budowy km. autostrady wynosi ok 5 mln euro
      ,........czyli 2000 km (bezpłatnych autostrad ) czyli przybliżony
      koszt 10 mld euro czyli 4- 5 lat wpływów z podatku drogowego,autostrady można
      by mieć wcześniej ( pożyczka np)
      Budowę można by zlecić regionalnym miejscowym wykonawcom ,oraz Polskim firmom
      inżynieryjnym do kontroli odcinków budowy oraz zlecić konsulting u
      sprawdzonych firm z zagranicy.agencja budowy dróg powinna posiadać własne
      regionalne bazy materiałowe i maszynowe (aby unikać kosztownych zaliczek) ,
      płacić wdłg postępu prac np do 50 proc (głównie robocizna) wdłg harmonogramu
      prac i potwierdzenia przez inżynierów i 20 proc. po wstępnym odbiorze
      technicznymi 30 proc. po właściwym ostatecznym odbiorze technicznym.
      i jeszcze jedno Highway Agency dzieli Anglie na 6 głównych regionów ,a te z
      kolej są podzielone na 14 podregionów, wszystkie maintenance (prace remontowe
      etc ) są robione przez firmy z zewnątrz .Jest praca i pieniądze z podatków.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka