Dodaj do ulubionych

Wyniki matur: czołówka bez zmian

15.07.11, 09:47
A biologia, chemia, geografia, języki?
Obserwuj wątek
    • angrusz1 Taki sam mechanizm 31.07.11, 16:54
      działa i w oświacie

      Oto opinia o 36 Specpułku

      Tak rzeczywiście było. W ramach pracy komisji rozmawialiśmy z czterema kolejnymi dowódcami pułku. I oni szczerze, jak na spowiedzi mówili nam, że problemy z brakiem załóg i szkoleniem zgłaszali przełożonym. Ale w wojsku ważne jest wykonanie zadania. Osoba, która sygnalizuje problemy, traktowana jest jako ta, która sobie nie radzi i którą być może należy wymienić. Dlatego taka asertywność szybko się kończyła "

      Podobnie i w szkole. Nauczyciel , który zgłasza problemy z dyscypliną, który stawia dużo jedynek ( choć zasłużonych ) też jest wymieniany na innego , który tych problemów nie ma .

      Ale skutki takiego działania dyrektorów są takie same jak w Smoleńsku .
        • Gość: angrusz1 Re: Taki sam mechanizm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.07.11, 18:30
          Do belfe( go ) r :

          Nie, to źle .
          Problemy z dyscyplina ma wielu nauczycieli i tuszowanie tego problemu albo zamiatanie pod dywan skutkuje tylko jeszcze bardziej agresywnymi chuliganami stadionowymi .
          A wymiana nauczyciela tylko dlatego, że po ocenie prac uczniów wychodzi dużo jedynek , jest patologią . Uczeń ma się uczyć i jeśli w kolejnych sprawdzianach ... i poprawach tychże sprawdzianów uczeń , uczniowie nadal mają jedynki , to mają je mieć a nauczyciel ma nie obawiać się o swoją pracę .
          Nauczyciel ma uczciwie stawiać stopnie a nie tak , by zadowolić dyrektora i rodziców .

          Chyba nie zrozumiałaś / łeś mnie .

          Tak patologia, która wyszła w 36 Specpułku tak samo doprowadza katastrofy w oświacie .
          • Gość: belfe(go)r Re: Taki sam mechanizm IP: *.hsd1.md.comcast.net 31.07.11, 20:16
            ok, sorry.
            po prostu pracuję już ponad 20 lat w szkole i nigdy nie spotkałem nauczyciela, który zostałby zwolniony za to, co piszesz.
            natomiast
            1. brak dyscypliny w klasie jest często spowodowany brakiem kompetencji prowadzącego lekcję.
            2. złe oceny są często skutkiem tego, że nauczyciel nie ma bladego pojęcia o uczeniu.
            w obu przypadkach uważam, że należy go zwolnić.
            niestety, karta nauczyciela działa...
            • Gość: angrusz1 Re: Taki sam mechanizm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.07.11, 21:05
              Do belfegora : powiem dosadnie , pieprzysz . Koniec dyskusji .
              Może kolejne dwadzieścia lat pracy otworzą ci oczy .

              Zapewne są nauczyciele , którzy nie radzą sobie bo tacy są nieudolni ale trudno poradzić sobie - to dowodzą chuligani stadionowi - z grupa chuliganów na lekcji . Są tacy .

              Zwolnienia , hmm, zawsze to jakoś mądrze jest ubrane ale sedno bywa i takie : niewygodny nauczyciel, bo ... obniża średnią, bo są problemy z egzaminami poprawkowymi , bo ... itd .
              Ba !!! nie musi zwalniać , upływa termin umowy o pracę np roczny .

              To rzeczywiście mało widziałeś / łaś
              • Gość: belfe(go)r Re: Taki sam mechanizm IP: *.hsd1.md.comcast.net 01.08.11, 05:29
                generalizowanie idzie tobie świetnie, gorzej z realiami.
                niedojdy nauczyciele powinni być wywalani z roboty, skoro nie radzą sobie z klasą.
                grupa chuliganów na lekcjach? szkoła się tobie myli z poprawczakiem.
                w handlówce uczennica powiedziała "k....a" na lekcji i już na przerwie ją wywalono ze szkoły.
                zastanawiałem się, ile postów trzeba, byś mnie obraził.
                wystarczyły dwa.
                szkoda, że takie chamstwo bezkarnie pleni się na forach
                • Gość: angrusz1 Re: Taki sam mechanizm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.08.11, 08:23
                  Do belfegor :

                  Nie wierzę w różnice , aż takie różnice w zachowaniu uczniów w zależności od regionu kraju .
                  Dlatego sadzę , że tak samo w Poznaniu jak i tam, gdzie mieszkam i tam , gdzie kiedyś uczyłem ( w wielu miejscach ale i 70 km , 74 km 33 km od domu , oj wiele miejsc ) uczniowie podobnie się zachowują . I tak samo podobnie źle się zachowywali , no idealni nie byli w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym - tam też uczyłem a raczej " uczyłem " , bo nauki było niewiele .

                  No i nie wyleciał , ba !! może dostał naganę no i policja była zawiadomiona , kiedy uczeń wszedł mi , po dzwonku na lekcję z gestem i okrzykiem hitlerowskim .
                  Może to moja wina, może to ja sobie nie radzę i dlatego uczeń tak pozdrowił klasę ?
                  Nagana , czyli ot takie pogrożenie palcem . Przecież nagana nic nie boli .

                  Skoro nic , to inni widzą , że można więcej .

                  Kiedy któryś z uczniów pod koniec lekcji rzucił mi w twarz kredą to wicedyr przepytywała , przy mnie, przy klasie, każdego ucznia i nikt się nie przyznał i nie widział , kto to zrobił .
                  Ja tylko zauważyłem kierunek skąd kreda leciała .
                  No więc skoro takie rzeczy się upiekły , to i bywały gorsze .
                  Ależ były rozmowy i z wychowawcami , rozmowy z dyrektorką i pedagogiem .
                  Jeżeli ja sobie nie radzę to od czego jest pomoc . Pomoc wychowawcy , pomoc dyrektora , pomoc pedagoga a może jeszcze i policji .
                  I nic .
                  Okrzyki i śpiewy stadionowe - skąd i gdzie się nauczyli ich - były na lekcji dość częste .

                  Wszystko to było odnotowywane przeze mnie z zeszycie uwag .

                  W jednym przypadku mamuśka dopiero odpuściła ( a wcześniej mnie oficjalnie oskarżała o niewłaściwą pracę i złe wyniki jej córuńci ) kiedy córuńcia wyjęła klasówkę , nie !! poprawę klasówki !!! pod koniec maja z kolejną jedynką , z ręki mamuśki i podarła ją na oczach całej klasy .
                  Ale wcześniej to ja byłem winien .

                  A zwalnianie nauczycieli takich jak ja pod pretekstem np muszę zatrudnić " lepszego " - ba !! nie zwalnianie , tylko nie przedłużanie umowy o pracę , bo teraz rzadko przyjmuje się do pracy na umowę o pracę na czas nieokreślony , jest dość częste .
                  Nie wiadomo ile uczniów będzie w kolejnym roku a z tym wiąże się i zapotrzebowanie na pracę nauczyciela też jest niepewne .
                  Dlatego dyrektorzy nie chcą wiązać się z konkretnym nauczycielem i nowych ( od wielu lat ) zatrudniają na czas określony - na rok to już szczęście .

                  Podsumowując , wątpię byś był / była - belfe(go) rze nauczycielem . Jeśli, to bardzo dawno temu .
                  A starsi ludzie dość rzadko piszą na forum .
                  Dlatego rozmawiamy ze sobą jak gęś z prosięciem .
                  Ale inni - forumowicze - ocenią sami .
      • Gość: angrusz1 Tam i w Polsce podobnie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.08.11, 22:42
        "Ms Vorderman told BBC Radio 4's Today programme that pupils who did not achieve the expected standard - level 4 - in the national curriculum tests known as Sats at age 11 faced a "catastrophe".

        Some 90% of them go on to fail to get a C at GCSE, she said."

        Czyli ten , kto kiepski był i w podstawówce z matematyki to w 90 % oblewał i egzamin GCSE - czyli odpowiednik polskiego gimnazjalnego .

        Czyli jak kto był nieukiem w podstawówce to i takim był i w gimnazjum .

        Czy tam to też wina kiepskich nauczycieli, którzy nie potrafili nauczyć uczniów matematyki ?

        Hmm, z tego co na Forum GW piszą - piszą durnie - to tak wynika .
        • angrusz1 Re: Tam i w Polsce podobnie 09.08.11, 14:19
          The former Countdown host, a long-standing advocate of better maths study and teaching, said pupils were being taught trigonometry and algebra when "they can't even calculate a percentage"

          Tak samo było i w mojej pracy - nauczyciel angielskiego . Uczeń w pierwszej klasie technikum nie potrafił wymienić dni tygodnia ani miesięcy - na egzaminie poprawkowym .

          To jak ja miałem tłumaczyć różnice między I i II okresem warunkowym .

          No ale ... podobnie było i na maturze ustnej . Uczeń potrafił tylko powiedzieć swoje imię i nazwisko .
          Kto go dopuszczał do tej matury , kto go przepuszczał z klasy do klasy .
          Ja starałem się solidnie oceniać i ja ... straciłem tam pracę .
    • angrusz1 Postępaki drżyjcie 15.08.11, 09:30
      Oto wg BBC , co mówi na temat zamiarów angielskiego premiera Camerona :

      "He will include children without fathers, schools without discipline and communities without control in a long list of what he believes has gone wrong in parts of the country."

      Powtórzę - szkoły bez dyscypliny !!!

      He will go on to pledge that, together with ministers, he will consider whether government plans and programmes are bold enough to mend a "broken society".


      Dalej : naprawić "porąbane społeczeństwo " .

      The review will look at education, welfare, families, parenting, addiction, communities, the "twisting and misrepresenting of human rights that has undermined personal responsibility" and the "obsession with health and safety that has eroded people's willingness to act according to common sense".


      Przechył w prawach człowieka , który podważa osobistą odpowiedzialność

      " ... zanik chęci działania zgodnie ze zdrowym rozsądkiem "


      "Mr Cameron will also use the speech to reiterate his drive to "build a bigger, stronger society", reinvigorated by last week's events
    • angrusz1 Tylko raz 19.08.11, 19:30
      mi się zdarzyło, że dyrektorka szkoły - to było gimnazjum - powiedziała do mnie , w swoim gabinecie przechylając się do mnie i szepcząc : taki jest status ucznia .

      To była jej odpowiedź na moje zarzuty , że niewiele robi się w sprawie dyscypliny w szkole .

      Stąd i potem takie wyniki nauczania ( matur ) .
    • angrusz1 Oto jakie wyniki 26.08.11, 13:35
      wg BBC
      egzaminu GCSE , czyli odpowiednik polskiego gimnazjalnego egzaminu

      "Girls have increased their lead over boys in top-grade in GCSEs, in another record-breaking year of results "

      To ponoć od lat już tak jest . Skąd ? Chyba dziewczynki w tym wieku są i bardziej dojrzałe, pracowite ambitne i zdyscyplinowane .

      A tu więcej

      www.bbc.co.uk/news/education-14661746
      • Gość: angrusz1 Kolejny fragment IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.11, 11:57
        wg BBC

        "He said the gap between girls' and boys' results was "a concern", although it was a trend taking place around the world.

        Improving the teaching of reading in primary schools and raising behaviour standards would help improve the situation, he said."

        Powtórzę : behaviour standards - czyli standardy , wzory zachowania .

        U chłopców są problemy z tym w wieku gimnazjalnym a i w niektórych , ba !!! w większości techników też
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka