Dodaj do ulubionych

Kiedy powstanie obwodnica Poznania?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.08.04, 00:00
To super,że w końcu ktoś o tym pomyślał.Boję się jednak,że wszystko
pozostanie na lata w sferze marzeń...A może (jeśli znajdą się pieniądze)
pójść za ciosem i od razu zbudować autostradę (lub przynajmniej tak
zaprojektować ekspresówkę,aby można było móc ją później łatwym i tanim
kosztem przebudować?W każdym razie gratuluje pomysłu i czekam z
niecierpliwością na konkrety
Obserwuj wątek
    • Gość: poznański Ring Re: Kiedy powstanie autostrada wokół Poznania? IP: *.icpnet.pl 24.08.04, 01:45
      Wreszcie europejskie myślenie poznańskich samorządowców. Poznań w pierwszej
      kolejności potrzebuje poznański ring autostradowy, aby oddalić tranzyt od
      miasta, a póżniej nudujmy jakieś III-cie ramy miejskie. Ring ten należy tak
      zaprojektować, aby za ileś lat był gotowa cieńka, ale cała obwodnicą
      autostradową miasta. Można zrobić na razie np. tylko jednopasmówkę na około
      Poznania, a potem ją pogtubić i rozbudować o drugi pas, jak takie będzie
      obciążenie. Tak jak ul. lechicka, lutycka służyła wiele lat, wąska, ale była i
      przejęła na siebie przez wiele lat cały tranzyt, co by było dopiero gdyby jej
      nie było i gdyby cały tranzyt szedł przez centrum miasta. Dlatego gratuluję
      pomysłu i zróbmy ten ring, cały ring, na razie po jednej jezdni w każdym
      kierunku (ale z mostami autostradowymi), jako obwodnica całego Poznania, a
      potem w zależności od pomiarów obciążenia jego wykorzystania, róbmy drogę
      szybkiego ruchu, czy autostradę, gdy będzie taka potrzeba. Teraz transport
      powinien ominąć Poznań, to horror.
          • Gość: Szy Re: Od razu porządnie IP: *.icpnet.pl 25.08.04, 02:08
            Gość portalu: maniek napisał(a):

            > Zgoda, tyle tylko że nie ma w tej chwili pieniędzy na zbudowanie całości..
            > Lepszy rydz niż nic, jak mówi przysłowie:) Nie nazwałbym jednopasmowej drogi
            > prowizorką - lepsza taka (z możliwością późniejszego dobudowania drugiej
            > jezdni), niż nic..

            Drogi, gdzie istnieje możliwość dobudowania drugiej jezdni
            istnieją... i jest ich dość sporo... więc może lepiej by
            było podokańczać to, poprzerabiać z jednojezdniowych na dwujezdniowe,
            a dopiero potem zabrać się za szykowanie kolejnych prowizorek,
            które nigdy nie będą ukończone!!

            Dlatego jeszcze raz apeluję, żeby robić porządnie, a nie prowizorycznie.
            Droga jednojezdniowa - w przypadku obeodnicy Poznania - jest prowizorką,
            gdyż z racji dużego obciążenia ruchem nie zrekompensuje czasowo przejazdu
            krótszą trasą przez miasto... czyli drogą dużo krótszą!!
            Dlatego aby ludzie chętnie z obwodnicy korzystali, to musi być ona
            z prawdziwego zdarzenia, czyli najlepiej dwujezdniowa... aby ludzie
            chcieli omijać nią miasto!!
      • Gość: Szy Drogi dwujezdniowe-TAK, prowizorki 1jezdniowe-NIE! IP: *.icpnet.pl 25.08.04, 02:57
        Gość portalu: taki co dużo pyta napisał(a):

        > Ja mam jednp pytanie po co wydawać grube miliony na przebudowę
        > drogi Stęszew-Mosina-Kórnik skoro mamy południową obwodnicę
        > i jest nią A2, czy naprawdę nie potrafimy wykorzystać tego co mamy?

        Przyjżyj się całościowemu projektowi... Ruch tranzytowy należy
        wyprowadzić po za aglomerację... a zatłoczone obecnie drogi - m.in.
        Stęszew-Komorniki-Poznań - powinny służyć ruchowi lokalnemu.

        Widzę, że tutaj pojawiają się opinie, które podważają sens
        budowy jakichkolwiek dróg z prawdziwego zdarzenia, a usiłują
        wprzekonać innych, że niemożliwe jest budowanie w Polsce dróg
        z prawdziwego zdarzenia i promują powstawanie prowizorek!!
        • Gość: ten co dalej pyta Re: Drogi dwujezdniowe-TAK, prowizorki 1jezdniowe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.04, 12:40
          Gość portalu: Szy napisał(a):


          > Przyjżyj się całościowemu projektowi... Ruch tranzytowy należy
          > wyprowadzić po za aglomerację... a zatłoczone obecnie drogi - m.in.
          > Stęszew-Komorniki-Poznań - powinny służyć ruchowi lokalnemu.
          >
          No właśnie przecież ma powstać trasa S5, która minie wszystkie te miejscowości
          od Zachodu Poza tym skoro jest A2 tam gdzie jest, to tranzytu poza aglomerację
          nie wyprowadzisz, bo ona będzie tę rolę pełnić.

          > Widzę, że tutaj pojawiają się opinie, które podważają sens
          > budowy jakichkolwiek dróg z prawdziwego zdarzenia, a usiłują
          > wprzekonać innych, że niemożliwe jest budowanie w Polsce dróg
          > z prawdziwego zdarzenia i promują powstawanie prowizorek!!

          Ja nic nie mam przeciwko budowy dróg z prawdziwego zdarzenia, ale tam gdzie są
          one niezbędne, bo czy A2 taką nie jest?, Nic nie mam przecież dozachodniej
          obwodnicy S11 czy północnego fragmentu ringu, ale budowa drogi s431 nie ma
          sensu i dostosowys\wać jej do roli obwodnicy, tylko należało by ją przerobić na
          potrzeby ruchu lokalnego. Poza tym z artykułu wynika, że tylko zachodni odcinek
          będzie napewno drogą ekspresową.


    • mankut400 Obwodnica PŁATNA 25.08.04, 10:02
      Temat może trochę przewrotny, ale...
      aby wjechać/zjechać z obwodnicy w Kleszczewie lub Głuchowie na bezpłatny
      odcinek autostrady A2 trzeba będzie przejechać przez punkt poboru opłat
      wystawiony przez spółkę Autostrada Wielkopolska.
      Oczywiście nie tylko przejechać - ale i zapłacić.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka