Dodaj do ulubionych

Można poszerzyć Bułgarską

10.07.07, 22:10
no i jednak sie okazało, że każdy grunt ma swoją cenę. Brawo dla wlasciciela
za wytargowanie ciekawej kwoty. A czy ktos wie na ile dzialka została
wyceniona przez tzw. rzeczoznawcę?
Obserwuj wątek
      • Gość: techno-log Re: Można poszerzyć Bułgarską IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 00:50
        Jedyna sensowna wypowiedź. Przeszłość czyli zakup działki jest przeszłością (po
        wielu latach nieudolnych działń miasta wreszcie rusza się coś z tym ciągiem
        ulic). Patrzmy w przyszłość. Realnie najwcześniejsze zakończenie budowy drugiej
        jezdni na tym odcinku to koniec roku 2008 lub połowa 2009. "Następne kilka lat"
        (?) to minimum dwa lata czyli przecięcie wstęgi może już na mistrzostwa Europy.
        A reszta bajecznie rozwiniętego układu komunikacyjnego miasta to już chyba po.
        • Gość: Piccolo_Jr Re: Można poszerzyć Bułgarską IP: *.icpnet.pl 11.07.07, 01:28
          He he. Jakiego bajecznie rozwiniętego układu komunikacyjnego... ;)
          Poznań pod tym względem jest w ciągłej stagnacji. A jest i będzie coraz gorzej. Już obecnie np na Królowej Jadwigi korki są przez 7 dni w tygodniu (tak tak nawet w niedzielę...)przez większą część dnia. Obecna polityka transportowa jest kompletnie zacofana bo miastu nie zależy chyba na budowie i rozwijaniu nowej sieci dróg. Samochodów jest coraz więcej. W mieście zlikwidowana została kolejna możliwość przejazdu po wybudowaniu tramwaju na rataje....
          Jest mało tras głowych na kierunku wschód zachód - przeważnie ludzie jeżdżą Królowej Jadwigi albo Estkowskiego (korki tam bywają niesamowite) jedyne alternatywy na tych trasach to albo północą przez bodajże most Lecha albo Południem Hetmańską. Mamy tylko 4 (słownie 4) sensowne przeprawy przez rzekę. Nowy most rocha daje nam niewiele jadąc w kierunku zachodnim bo i tak wpadniemy w korek gdzieś na Garbarach a może nawet i na Mostowej. Obwodnic w Poznaniu nie ma przez co tranzyt wali przez centrum (szczególnie północ południe). Oczywiście powoduje to bardzo duże zwiększenie ruchu samochodowego w mieście. Wybudowanie porządnych obwodnic bardzo usprawniłoby poruszanie się i wiele miejsc w Poznaniu. Obwodnica autostradowa słabo spełnia swoje zadanie. Co z tego że na wschodzie wjeżdżam w Krzesinach jak Po wyjeździe w Komornikach i tak wtrynię się do centrum (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi). Moim zdaniem na nazywanie tego obwodnicą autostradową jest jednak za mało zjazdów jak na takie miasto jak poznań. Poza tym autostrada ma w okolicach Poznania stanowczo za mało pasów (powinno być minimum 3)... Wystarczy sobie w tygodniu wjechać żeby zobaczyć że prawie cały prawy zawalony ciężarówkami a od czasu do czasu zechce się takiemu wyprzedzić jednego czy nawet (o zgrozo) kilku kolegów - potrafi to w dość znaczny sposób spowolnić ruch i niezbyt bezpieczne to bywa szczególnie jeśli na lewym pasie śmiga się powyżej 140 czy 160 km/h.
          Dodatkowo do przeładowanych dróg w centrum miasta i braku budowy nowych dochodzi fakt że w centrum budowanych jest coraz więcej nowych obiektów (biurowce, centra handlowe, obiekty mieszkalne itp.). Zobaczymy co się będzie działo po otwarciu Andersji - osobiście przewiduje kompletną nieprzejezdność ulicy Królowej Jadwigi (a już ostatnio bywało strasznie). A już ostatnio sytuacja pogorszyła się po otwarciu nowej części Starego Browaru - szczególnie skrzyżowanie Królowej Jadwigi z Półwiejską jest bardzo "korkogennym" i problematycznym miejscem (a plany przebodowy tego miejsca podobno istnieją....). Jeszcze gorzej może się zrobić Jak obok Andersji powstanie jeszcze w przyszłości 3 wieżowiec.
          Na koniec muszę powiedzieć że niestety jeśli nawet Mistrzostwa Europy 2012 się u nas odbędą (a coraz bardziej w to wątpie - do dziś nie rozpoczęła się chyba budowa żadnego stadionu oprócz naszego.. więc może bardziej 2021 jak mówią niektórzy ;)) to czeka nas totalny komunikacyjny paraliż miasta....
          Bo niestety moim zdaniem miastem rządzą ludzie którzy nie mają jakiejkolwiek spójnej i sensownej wizji jego układu komunikacyjnego....
          A to poszerzanie Bułgarskiej to już chyba rok temu miało być zaczynane..
          • s-marek1 Re: Można poszerzyć Bułgarską (kiedy Obornicka?) 11.07.07, 10:30
            Gość portalu: Piccolo_Jr napisał(a):
            > He he. Jakiego bajecznie rozwiniętego układu komunikacyjnego... ;)
            (...)

            Zgadzam sie z powyższym przedmówcą.
            Poznaniowi brakuje przede wszystkim obwodnicy wewnętrznej, którą ma stanowić III
            rama), poprawienie przepustowości wielu skrzyżowań (np. KJ/Półwiejska-przejścia
            podziemne), wiadukty nad torami (Dębiec, Plewiska) i rozbudowa wylotówek z miasta.

            Najgorszą obecnie wylotówka jest OBORNICKA. Tam tez są korki prawie przez całą
            dobę. Obecnie standardem jest, że jadąc z Niestachowskiej prosto, nie można
            zjechać z ronda (na Obornicką), bo oba pasy są zapchane!!!
            Tam dawno powinny być 2 jezdnie przynajmniej do Kurpińskiego, a dalej zakazane
            lewoskręty (lub dodane pasy do skrętów).
            Fajnie, że robią Głogowską, ale KIEDY OBORNICKA?

            Swego czasu redaktor Lech Bojarski obiecał się tym zająć. Jak na razie głucha
            cisza...
    • Gość: marek Można poszerzyć Bułgarską IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 08:49
      TO BARZO DOBRA INFORMACJA, ŻE WREŚCIE BĘDZIE MOŻNA JECHAĆ W POZNANIU DROGĄ
      PORÓWNYWALNĄ Z PROWINCJONALNĄ NA ZACHODZIE.BO WYSTARCZY PRZEJECHAĆ FRAGMENTEM
      POLSKIEJ I JUŻ MOŻNA SIĘ PRZEKONAĆ JAKIE BEZNADZIEJNE JEST WYKONANIE
      NAWIERZCHNI. NIERÓWNOŚCI, BRAK WYPOZIOMOWANIA ODPLYWÓW I POKRYW KANALIZACYJNYCH
      (ZMORA CAŁEGO MIASTA). NAJELPIEJ TE NIEDORÓBKI WIDAĆ PO OPADACH DESZCZU. CZY
      ZLECENIODAWCA INADZORCA - ODBIORCA INWESTYCJI TEGO NIE WIDZI? MOŻE WARTO RAZ
      NIE ZAPŁACIĆ LUB ZMUSIĆ DO POPRAWEK I WYKONAWCA ZROZUMIE CO JEST TAŃSZE.
      WARTO, PRZY NOWYM ZLECENIU BRAĆ TO POD UWAGĘ. RÓŻNE CENY ZA WYKUP TO
      NORMALNOŚĆ.
      • Gość: Kuba Re: Można poszerzyć Bułgarską IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.07, 11:26
        W ostatnim tygodniu miałem okazję być w Chorzowa, Wrocławiu i Warszawie i powiem
        Wam jedno - a propos dróg dojazdowych - u nas nie jest jeszcze tak źle jak nam
        wszystkim się wydaje... Wjazd do Chorzowa - coś strasznego - dojazd do stadionu
        narodowego totalnie beznadziejny, cały czas jeden pas przez jakieś chore
        osiedla... Wrocław, trochę lepiej, jak nie weźmiemy się do roboty w Poznaniu to
        nie będzie czego porównywać za parę lat, bo władze Wrocławia już zabrały się za
        budowę obwodnicy. Po wjeździe z Poznania na pierwszym moście (niestety nie znam
        nazw) można odbić w prawo i po przejechaniu ok 1km wjeżdżamy na elegancką 2
        pasmową drogę, którą można ominąć 3/4 Wrocławia (jeśli planujemy jechać na
        Kłodzko, lub na Katowice autostradą). Warszawe to już nie mówię, bo po minięciu
        tabliczki z nazwą miasta jest w miarę okej, ale to co dzieje się na trasie Kutno
        - Wawa jest teraz tragedią... no ale część tego wywołane są przez remonty...
        może po zakończeniu prac będzie choć trochę lepiej.
    • reptilian Re: Można poszerzyć Bułgarską 11.07.07, 15:34
      Ze te 1,5 MLN PLN to Pan Mateusz właściciel Hotelu, będzie mógł bez problemu
      kupić sobie inny hotel np. nad morzem. Poza tym nie wiele osób zapewne wogóle
      wie jak Pan Mateusz zaczął... Ale to już inna historia.
      Ja tylko słyszałem, że wieczorem nie wychodzi z domu, wszędzie kraty. Znam
      bardzo zaufanego jemu, byłego pracownika.
      Prywatnie uważam, że za 1,5 MLN PLN ZDM mógł kupić 50% jego całej działki
      łącznie z połową hotelu. Poza tym niedługo ma być uchwalona ustawa o
      wywłaszczeniu więc widać, że ktoś chciał szybko pójść Panu właścicielowi na
      rękę. Potem byłoby już po rybkach. Moim zdaniem "przekrętem" śmierdzi z daleka.
      Ale cii ;)
    • Gość: tur Ile z metr kwadratowy ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.07.07, 18:38
      Podano sumę całkowitą tranzakcji a nie stawkę za metr kwadratowy co pozwolibyło
      każdemu czytelnikowi ocenić jak tani czy drogo wyceniono działkę.
      A tak jest to klasyczny przykład dezinformacji czy mydlenia oczu czytelnikowi.
      Autor zrobił to celowo albo też sam stał się ofiarą dezinformacji. Tak czy owak wielka plama na fachowości gościa.
    • Gość: Marcin Można poszerzyć Bułgarską IP: *.novol.pl 19.07.07, 11:16
      Ciekawe, ze nikt nie podnosi kwestii niekompetencji i braku współpracy organów
      miasta: przecież ten hotel powstał stosunkowo niedawno, kiedy nie trzeba było
      szczególnej dalekowzroczności żeby dostrzec konieczność powstania drugiej
      jezdni - kto wydał pozwolenie na zbudowanie hotelu tak blisko i
      zagospodarowanie przestrzeni przed nim? Dlaczego kiedyś (głęboko przed wojną
      chyba już za czasów PEWUKI) można było wytyczyć przebieg trasy Reymonta -
      Przybyszewskiego - Żeromskiego i nawet posadzić wzłuż drzewa w czasach kiedy o
      jezdni nikomu się nie śniło i przewidzić dalszy ciąg (Kordeckiego). (Dopiero
      później przestrzeń pomiędzy zabudowano bez sensu koszmarnymi blokami i musiano
      wyprowadzić Arciszewskiego przez ogródki wprost w cmentarz.) Przerażający jest
      brak współpracy urzędników wydających pozwolenia na budowę z tymi, którzy potem
      usiłują wcisnąć jakąś drogę między istniejące budynki. Daje to wrażenie, że
      miasto nie ma gospodarza - aż dziwne, że zdobywa (nie po raz pierwszy) tytuł
      najlepiej zarządzanego miasta! Czy gdzie indziej jest jeszcze gorzej?
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka