Dodaj do ulubionych

Budowa obwodnicy zacznie się od środka

01.02.12, 18:53
Fart zacznie budowę obwodnicy nie od Grzecznarowskiego czy Kosowa, ale od środka, czyli wiaduktu dwupoziomowego przy Sycyńskiej na Południu. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Kamil Tkaczyk tłumaczył, że "jest w tym logika", bo wiadukt jest ważny, by skomunikować osiedle z planowaną trasą N-S.

???? Ja za bardzo logiki ze względu na N-S nie widzę, bo raczej w najbliższych latach nie będą jej budować.
Obserwuj wątek
    • inia33 Budowa obwodnicy zacznie się od środka 01.02.12, 21:06
      ni wiem dlaczego nikt nie zaprojektowal krótkiego trzeciego pasa po skrzyzowaniu z Grzecznarowskiego (w strone Wojska Polskiego), zeby mozna łagodnie "wbic się " w ruch na obwodnicy. tam nie ma za bardzo miejsca zeby poczekac na wolną drogę :/ wiec trzeba bedzie czekac na wolne 3 pasy! juz widze te korki i przerażenie w oczach kierowców z trzema literami na tablicach, probojących wrócić do siebie po zakupach w M1 :/ Oj bedzie sie działo!
    • fnx1 Budowa obwodnicy zacznie się od środka 01.02.12, 21:39
      Nie chcę być malkontentem. Bardzo proszę osoby (takie z całą pewnością się znajdą) które uważają, że jest to trafiona inwestycja - aby napisały mi w krótkich kilku zdaniach uzasadnienie budowy tak kosztownej drogi wobec nieuniknionych oszczędności i braków w finansach Radomia. Tylko krótko i rzeczowo - komu ma służyć, jakie problemy komunikacyjne rozwiąże, dlaczego kończy się ... tam gdzie kończy (na parkingu M1) itp... Na razie uważam wydawanie pieniędzy na tą inwestycję za niegospodarność. Ale chętnie zmienię zdanie!
      • Gość: echo Re: Budowa obwodnicy zacznie się od środka IP: *.play-internet.pl 01.02.12, 22:28
        Wiem, że pewnie argumenty Cię mogą nie przekonać ale jednak spróbuje.
        Na wstępie zaznaczam, masz rację inwestycja jest bardzo droga, ale droga jak na radomskie warunki, np daleko nie szukając w Łodzi rozpoczyna się budowa tzw trasy górnej, która mierzy nie całe 5 km i koszt tej inwestycji to ponad 420 mln zł.

        Zauważ jak niespójny jest układ komunikacyjny południowej części radomia, żeby jechać np na Ustronie z Południa, musimy albo dojechać do centrum( czyli do 1905 r i dalej do ulicy Grzecznarowskiego) albo przejechać przez uice wjazdową, która ma dziury jak leje po bombie a jak zamkną przejazd do korek sięga czasem wierzbickiej. Spróbuj po godzinie 16 dostać się na Południe z centrum. Korek nieraz sięga od Eklerca do ul. księdza Łukasika. Toruńska zakorkowana jest do Urzędu Skarbowego. Czyli reasumując wąskie gardło. Jak już ktoś wspomniał, remont wierzbickiej oznacza odcięcie Południa od Radomia. Fakt można przejechać np przez Trablice, Godów przez las do centrum. Ale odkąd zmodernizowali drogę przez las do trablic ulica wiejska stała się tzw"południową obwodnicą Radomia" Naprawdę jak kiedyś było to mega spokojne i ciche osiedle domków jednorodzinnych, teraz auta suną jeden po drugim. I ostatnia i chyba najważniejsza moim zdaniem sprawa. Zobacz, które części Radomia mają największe inwestycje np mieszkaniowe. Gołębiów, Michałów itd. Tam układ komunikacyjny jest spójny i dlatego te tereny cieszą się takim powodzeniem.
        W teorii rozwoju miast i miasteczek istnieje taka teoria, że rozwój troszeczkę "zacofanych" terenów, można zainicjować poprzez wcześniejsze inwestycje infrastrukturalne. I tak się dzieje w tym momencie. Zobacz okolice południa i godowa jakimi są "białymi plamami". W okół pola, łąki i nieużytki. No i ostatnia kwestia, połowę kasy dorzuca unia być może 1/4 dorzuci budżet centralny.
    • an_9 Budowa obwodnicy zacznie się od środka 02.02.12, 00:14
      Mieszkam przy ul.Radomskiego i martwie sie tą obwodnicą bardzo blisko jest szkoła podstawowa jak i gimnazjum oraz budujace się przedszkole jak nasze dzieci mają uczęszczać dotych szkół przez obwodnice! nie interesuje nas kontakt z południem oraz z innymi dzielnicami bo i tak tam dojedziemy tylko bezpieczeństwo naszych dzieci!!!
    • kermit_8303 Budowa obwodnicy zacznie się od środka 02.02.12, 12:06
      Za Wikipedią:
      "Obwodnice dzielą się na 3 rodzaje:śródmiejskie, miejskie, pozamiejskie."

      To co ma być budowane w Radomiu to tak na prawdę jakaś hybryda. Trasa będzie wpompowywać ruch tranzytowy do centrum miasta, uzyskamy w Radomiu coś unikalnego w skali krajowej. TIRy jadące ze strony Kielc, będą wjeżdżać do centrum, bo jak inaczej nazwać okolice M1. Utrudniony będzie ruch w mieście: ludzie jadący z Ustronia na Idalin lub na Lotnisko, będą korkować ul. Grzecznarowskiego. Będą też plusy tej inwestycji: M1 i galeria Feniks będą lepiej skomunikowane. Dojazd z os. Południe, Potkanów, Trablice itp będzie wtedy o wiele wygodniejszy. Może warto wspomnieć którzy radni mają swoje punkty handlowe w Feniksie.

      Jeżeli już musimy wprowadzać ruch tranzytowy do środka Radomia, to warto już teraz szukać kasy na bezkolizyjne skrzyżowanie Słowackiego - Grzecznarowskiego / Wojska Polskiego, remont Wojska Polskiego na całej długości, przebudowę ronda kozienickiego i remont odcinka ul. Żółkiewskiego z budową nowego wiaduktu na nim. Po takiej modernizacji w/w ulic uzyskamy dopiero drożność obwodnicy, która stanie się również węzłem komunikującym radomskie lotnisko z trasami na Kielce, Warszawę i Lublin.
          • makowiec.xv Re: Budowa obwodnicy zacznie się od środka 02.02.12, 21:25
            "Będzie to najprostszy i najszybszy sposób objechania Radomia dla podróżujących tymi [tzn. S7 i DK9] drogami." Prezydent Miasta Radomia Andrzej Kosztowniak po podpisaniu umowy z Fartem na budowę "obwodnicy". Jak widać prezydent zmniejszył nasze miasto. Poza Radomiem jest ... Idalin, Janiszpol, Malczew. Widać, że mimo młodego wieku prezydent Aleję Wojska Polskiego postrzega jako Obwodnicę Rzeszowską (pamiętacie tak kiedyś nazywała się al.WP) zaś Aleja Józefa Grzecznarowskiego jest jej przedłużeniem. Wszystko co jest za alejami, patrząc od centrum, leży poza miastem. Po prostu miasto powiatowe powinno być mniejsze bo wtedy powiatowemu prezydentowi będzie łatwiej rządzić. Są miasta rozwijające się i kurczące się. Oczywiście ta quasi-obwodnica w tym kształcie jest bez sensu, ale o tym doskonale wiedzą mieszkańcy, nie władza.
            • Gość: citizen Re: Budowa obwodnicy zacznie się od środka IP: *.radom.vectranet.pl 02.02.12, 23:40
              Zamiast wypisywać te idiotyzmy może by jeden z drugim spojrzał w mapę i zobaczył jak wygląda układ dróg krajowych w mieście???? Jakie wprowadzanie TIRów do miasta??? Jaka obwodnica???? Jakie Żółkiewskiego na ruch z Kielc?????
              Obecnie ul. 1905 roku + Grzecznarowskiego jest częścią DK12. Jeśli jakiś ślepy kretyn jeszcze się zjażył, to dzięki TEJ inwestycji TIRy własnie do Śródmieścia wjeżdżać nie będą, (przynajmniej te jadące z południa) tylko będą jechać peryferiami.
              Bardzo jestem ciekawy jak trzeba by się podpisać adresem zamieszkania jakie adresy stałyby przy głosach krytycznych ;)
              Po zakończeniu inwestycji zamiast objazdu Kielecką, Maratońską, 1905-roku, Grzecznarowskiego tranzyt pojawi się dopiero na wysokości M1. A że się pojawią na bank? Na Żółkiewskiego korki sięgają w szczycie od ronda "kozienickiego" do ul. Chrobrego a przy wyjątkowych okazjach nawet do Warszawskiej ;)
              Więc przestańcie pieprzyć niedorobieni "fachowcy", każda droga w obrębie miasta jest na wagę złota (no może oprócz tej nieszczęsnej Mieszka) a skomunikowanie poludnia z resztą miasta to już nawet nie jest konieczność, to krzyk rozpaczy dla wielu mieszkańców.
              Ale dla bandy smarków to oczywiście powód do plucia na wszystko :/
    • Gość: WR A co z ul. Wojska Polskiego i Żółkiewskiego? IP: *.radom.vectranet.pl 05.02.12, 14:22
      Cieszy Obwodnica Południowa ale ja osobiście uważam, że bardziej potrzebne było by dobudowanie drugich jezdni do wymienionych ulic. Taniej, prościej i korzystniej bo były już przecież przęsła dla wiaduktów na drugie jezdnie. Tym bardziej, że do obwodnicy też tymi ulicami będziemy dojeżdżać od Lublina. Jakoś ta inwestycja jest niewidzialna dla władz miasta.
    • radom-malczew Budowa obwodnicy zacznie się od środka 11.02.12, 13:28
      To już kolejny rok który upłynął bez robienia NIC przez władze Radomia w sprawie remontu ulicy Witkacego na odcinku od byłego stawu na Malczewie do pętli autobusów na Prędocinku.
      W 2008 roku odbyło się zapomniane już przez notabli tego grodu w osobach panów Wójcika, Witkowskiego, Ruszczyka, przedstawicieli ruchu drogowego policji, straży miejskiej oraz mieszkańca tej ulicy społecznika p. Gołąbka ( obiecał monitoring kamery przy skrzyżowaniu Witkacego i Godowskiej na własnych łączach firmy Algo )z mieszkańcami dzielnicy na przystanku końcowym autobusu linii 23. Mieszkańcy zgłaszali postulaty bezpiecznego dojścia dzieci do szkół brak chodników wszędzie błoto na nich. Brak przejścia dla pieszych przy pętli autobusów, degradacja nawierzchni drogi poprzez ruch ciężkich wywrotek z okolicznych kopalni kruszyw, brak kontroli inspekcji drogowej, straży miejskiej, policji co do przestrzegania znaków drogowych i mas pojazdów po tej ulicy. Za dosłownie dwa lata cała Polska jeździła tą ulicą jako drogą krajową. Władze miasta stać było jedynie na klepnięcie paru łopat asfaltu w nagrodę za cierpliwość tej lokalnej społeczności. Mieszkańcom pękają ściany i domy się trzęsą od ruchu tych ciężarówek po naszej ulicy, i teraz w związku z budową obwodnicy ulica ta zostanie zdegradowana do reszty gdyż budowa będzie się toczyć na kołach przez naszą ulicę. Czy przewodniczący Rady Miejskiej jeżdżąc codziennie tą ulicą jest niewidomy.
      Może gazeta zrobi jakiś fotoreportaż którego tematem będzie stan tej ulicy o dużym nasileniu ruchu, a policja wraz ze strażą miejską zacznie karać mandatami kierowców ciężarówek nie przestrzegających zasad ruchu na tej ulicy.
      Może gazeta zorganizuje takie samo spotkanie z notablami miasta i "społecznikami" w tym samym zapomnianym miejscu końcowy przystanek autobusu 23 MALCZEW.
    • Gość: nie chce mi się Re: Budowa obwodnicy zacznie się od środka IP: *.metrointernet.pl 13.02.12, 16:24
      Do wątków prowadzonych równolegle dołączyłbym jeszcze brak alternatywnych wylotówek. Przykładem niech będzie prowadzony ostatnio remont ulicy Słowackiego do granic miasta. Radom nie posiada żadnej alternatywy w kierunku Rzeszowa. Miasto powinno zapewnić przyzwoity komfort pozostałych dróg na czas budowy lub remontu. Dlatego uważam, że budowa Mieszka jest sensowna.
      Na dzień dzisiejszy stan dróg wylotowych w kierunku południowym jest opłakany (oczywiście poza Słowackiego). Witkacego, Wiejska, Wierzbicka, Kielecka wymagają natychmiastowego remontu. Jeśli chodzi o Krychnowicką to nie znam jej stanu bo dawno nią nie jechałem, jednak dalej odcinek w Kosowie potwierdza powyższe. Wszędzie wąsko i dziurawo, brak przejść, ścieżek rowerowych. Jakikolwiek remont w tym rejonie gwarantuje poważne utrudnienia.
      Dobrze, że w końcu tzw. południuwa obwodnica skomunikuje wlot od Kielc z Ustroniem. Do tej pory nie ma alternatywy dla 1905-go roku. Szkoda, że znowu dzięki oszczędnościom będziemy czekać dziesiąt lat na poszerzenie odcinka w gminie Kowala.
      Ponadto uważam, że wszelkie wywody tu są bezcelowe. Nawet Pan Tkaczuk nie siedzi na forach i nie odpisuje na durne posty. Żeby coś zmienić trzeba ruszyć siebie, ludzi wokół i jeszcze kilka organizacji. Dla chcącego ....
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka