Dodaj do ulubionych

Nowe samochody dla straży leśnej

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.12.05, 22:21
Może jeszcze helikopter z radarem-czy nie lepsze na złodzieja i kłusownika
w lesie są konie, wystarczy im biopaliwo i nie trują środowiska.
Obserwuj wątek
    • Gość: jas_fasollasido Re: Nowe samochody dla straży leśnej IP: *.stat.gov.pl 09.12.05, 08:19
      JIMNY jest niewielkim autem terenowo-rekreacyjnym, które służy głównie do jazdy
      po drogach utrawdzonych. Dość sprawnie radzi sobie także w lekkim terenie.
      Suzuki to adresowane jest głównie do ludzi młodych, szukających ciekawego,
      stosunkowo praktycznego samochodu. Jako źródło napędu służy niewielki benzynowy
      silnik 1300, który dysponuje jednak dość dużą mocą. Wynosi ona 80 KM przy 6000
      obr/min, moment maksymalny osiąga wartość 104 Nm przy 4500 obr/min. Dzięki
      takim parametrom samochodzik uzyskuje prędkość maksymalną 140 km/h a do setki
      przyspiesza w około 18 sekund. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 8,2 litra na
      sto kilometrów, mankamentem w tym przypadku jest niezbyt duży, 40-litrowy
      zbiornik paliwa.
      Jimny choć niewielki, sprawia jednak wrażenie auta masywnego i solidnego.
      Nadwozie, typowo dla aut terenowych osadzone zostało na sztywnej, solidnej
      ramie. Karoseria została lekko zaokrąglona, dzięki czemu sylwetka auta wzbudza
      sympatię. Charakterystyczne są masywne, wypukłe zderzaki i pokaźne nakładki
      nadkoli, które łączą się z szerokimi, bocznymi listwami ochronnymi. Reflektory
      przednie mają dużą powierzchnię a pomiędzy nimi znalazły się pionowe wloty
      powietrza chłodzącego przypominające te, stosowane w samochodach marki Jeep.
      Uwagę zwracają także lusterka, których pokaźna powierzchnia ułatwia obserwację
      sytuacji z tyłu. Pionowo opadający tył wyposażono w otwierane na bok drzwi oraz
      umieszczone na nich koło zapasowe.
      Wnętrze przeznaczone zostało dla czterech osób, którym zapewniono całkiem
      przyzwoite warunki podróżowania. Szczególnie przestronnie jest z przodu, gdzie
      nawet bardzo wysokie osoby mieszczą się bez problemów. Ciekawostką jest fakt,
      że każdy z podróżujących ma do dyspozycji własny, indywidualnie ustawiany
      fotel. Fotele te są wygodne i dobrze wykonane. Jakość montażu nie rozczarowuje
      również w przypadku pozostałych elementów wnętrza, nieco lepsze mogłyby być
      jednak użyte materiały. Przestrzeń bagażowa jest niewielka i mieści zaledwie
      250 litrów, jednak daje się znacznie powiększać poprzez złożenie siedzeń.
      Otrzymuje się wtedy sporą, płaską i łatwą do wykorzystania powierzchnię.
      Zastrzeżeń nie wzbudza funkcjonalność wnętrza, od łatwej w obsłudze deski
      rozdzielczej po praktyczną przestrzeń ładunkową.
      Oparte na resorach piórowych zawieszenie przystosowano do jazdy w lekkim i
      średnim terenie. Autko może podjeżdżać pod pagórki o kącie pochylenia do 42
      stopni i zjeżdżać z 46-stopniowych. Mały rozstaw osi i wynoszący 190 mm
      prześwit sprawiają, że Suzuki radzi sobie z wieloma przeszkodami terenowymi. Oś
      przednią wyposażono w hamulce tarczowe a tylną w bębnowe.


Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka