Dodaj do ulubionych

Do Drzewicy pociągiem

26.07.07, 18:09
Mozna duzo osiagnac wytrwala praca:D I nam sie to udalo:) Ciesze sie bardzo z
pociagow do Lodzi, a w sprawie Wieniawskiego-DO BOJU:D!!
Obserwuj wątek
    • Gość: Romala Do Drzewicy pociągiem IP: *.radom.pl 27.07.07, 10:00
      "- Tak, jak zapowiadaliśmy, prowadzone były konsultacje w sprawie godzin odjazdu
      z gminami leżącymi po drodze. Nie jestem jednak do końca zadowolony z rozkładu,
      ale na taki zgodziły się Polskie Linie Kolejowe - opowiada Piotr Szprendałowicz,
      członek zarządu województwa mazowieckiego."

      ... na taki zgodziły się Polskie Linie Kolejowe... ???? a co ma PLK-a do
      organizacji przewozów ????
      Po pierwsze: PLK-a to zarządca infrastruktury (czytaj torów) i ma za zadanie
      utrzymywać je w stanie używalności (sic!) i pobierać opłaty od przewoźników za
      ich użytkowanie. Wiec nie widzę związku....
      Po drugie: czy Zarząd Województwa nie płaci aby za organizowanie przewozów
      Kolejom Mazowieckim ??? A co z zasadą klient płaci i wymaga ???? A może
      najwyższy czas pójść za przykładem Warmińsko-Mazurskiego i zorganizować przetarg
      na organizację przewozów ??? Wygrał przewoźnik prywatny ;) a kursy będą tak
      ułożone jak sobie zażyczy "klient".
      Pan Szprendałowicz powinien chyba bardziej się zainteresować tym jak sobie radzą
      inne samorządy i że się tak wyrażę "przeflancować na nasz grunt" dobre
      rozwiązania ;) czego sobie i wszystkim zainteresowanym życzę ;)

      pzdr
      • sono_andrzej Re: Do Drzewicy pociągiem 27.07.07, 15:31
        Romala!

        PLK to zarządca infrastruktury kolejowej. Rozkład jazdy jaki dają przewoźnicy
        to tylko jakieś założenie. Natomiast PLK układa rozkłady jazdy dla wszystkich
        pociągów w kraju i to PLK weryfikuje poprzez tzw. wytrasowanie pociągów
        zgłoszony przez przewoźnika rozkład jazdy.

        Koleje Mazowieckie to spółka samorządowa (czytaj własność województwa
        mazowieckiego). Mazowieckie posiada obecnie 95% udziałów w spółce.
        Wprowadzanie na tory woj. mazowieckiego prywatnego przewoźnika to coś w rodzaju
        sabotażu. Inaczej mówiąc szkodzenie samemu sobie. Samorząd woj. maz. wydaje
        rocznie grubo ponad 100 mln zł na przewozy kolejowe i wprowadzając prywaciarza
        wydatki te byłyby znacznie wyższe.
        • Gość: Romala Re: Do Drzewicy pociągiem IP: 82.139.57.* 27.07.07, 17:00
          Dobrze...
          W takim razie wytłumacz mi jak to się stało że na linii która jest praktycznie
          niewykorzystywana (jakaś jedna lub dwie pary towarów na dobę) nie można
          ustanowić dogodnych godzin połączeń ??? Z tego co pamiętam ze szkoły zawsze ruch
          pasażerski miał pierwszeństwo przed towarami (te ostatnie ustawiało się
          najczęściej w porze nocnej, pewnie ze względu na mniejsze obciążenie sieci
          energetycznej, co podobno już niedługo ma Polsce grozić ;)). Skoro KM to
          własność samorządu.... To dlaczego na Boga nie można ustawić kursów wedle
          potrzeb skoro linia i tak świeci pustkami ???!!!!!

          Wiem.... niedasie

          :(

          pzdr
          • redoxygene Re: Do Drzewicy pociągiem 27.07.07, 17:35
            Widac istnieja jakies determinanty takiego a nie innego zatwierdzenia rozkladu.
            Jesli zas chodzi o ruch-ruch na tej linii jest spory (towarowy). To, czy pociag
            ma jechac noca czy za dnia zalezy tylko od preferencji przewoznika-skoro zas
            jezdza za dnia, to oznacza, ze jest taka potrzeba. Jesli natomiast PLK dokonalo
            zmian godzin odjazdow to mozliwe, ze np. jezdza tedy przewozy miedzynarodowe,
            ktorych 'pchniecie' byloby duzo ciezsze od pasazerskiego.
            • Gość: Romala Re: Do Drzewicy pociągiem IP: 82.139.57.* 29.07.07, 12:48
              Nie przeczę że te połączenia są potrzebne i to nie tylko z Drzewicą ale dalej z
              Tomaszowem i Łodzią. Ale wkurza mnie fakt że kolej jakby sie uparła udowodnić że
              te połączenia nie mają żadnego finansowego uzasadnienia a zarząd województwa
              jakoś nie pali się do tego aby to zmienić.
              Jakoś tak z obserwacji wynika ze szczyty komunikacyjne występują przed
              rozpoczęciem zajęć w szkołach i przed rozpoczęciem pracy (godz. 7-8 rano) i po
              zakończeniu (czyli 14-15 po południu). Pomiędzy 8 i 14 to już ruch doraźny
              skierowany do ośrodków administracyjnych, handlowych czy usługowych.
              Więc albo ktoś nie ma pojęcia o komunikacji albo mu wisi czy te połączenia będą
              czy nie albo.... ktoś po poprostu woli uwalić linię Radom-Tomaszów i udowodnić
              że to marnotrawstwo i głupota wywalać kasę na organizację nierentownych przewozów.
              Ci którzy MUSZą dojechać do pracy na określoną godzinę nadal będą korzystać z
              busów a ci którym jest gance gal pewnie też wybiorą busy "bo inni jeżdżą i sobie
              chwalą". Tak to widzę.
              To że linia znalazła się na liście linii o znaczeniu militarnym powoduje że
              PLK-a MUSI ładować kasę w jej utrzymanie czy ma z tego profit czy nie. Z punktu
              widzenia ekonomicznego wydaje sie ze im więcej ruchu na linii tym większy zwrot
              nakładów na jej utrzymanie ale jak widać chyba nie wszyscy mysla w ten sposób

              pzdr
      • sono_andrzej Re: Do Romala 27.07.07, 20:13
        Linia kolejowa do Drzewicy, a dokładniej cała linia nr 22 Radom-Tomaszów
        Mazowiecki jest linią o znaczeniu wojskowym. Przy okazji z tej linii moga
        korzystać mieszkańcy Radomskiego.

        Czemu pociągi od 2004 nie jeździły? Hmm chyba dlatego, że nikt nie chciał lub
        nie umiał się upomnieć o swoje na "górze".

        Ja osobiście żałuję, że nikt nie potrafi dostrzec zalet linii 22. Gdyby została
        ona zmodernizowana do prędkości 100-120 km/h byłaby najszybszym połączeniem
        Polski wschodniej z Łodzią, a także ze Śląskiem.
        Nie zapominajmy, że w Radzicach znajduje się łącznica do Idzikowic na CMK,
        którą można pojechać 160 km/h na południe kraju.
    • jdk Re: Do Drzewicy pociągiem 29.07.07, 01:09
      Jeszcze nie widziałem propozycji rozkładu pociągów do Przysuchy i Drzewicy.
      Szkoda, że nie będą tam jeździły szynobusy tylko EZT. Gdyby udało się stworzyć
      bazę dla szynobusów w Radomiu lub w pobliżu, byłoby łatwiej uruchamiać je na
      innych trasach (np. do Pionek i może Kozienic, do Szydłowca). Ale cieszymy się,
      że pociągi wracają!

      A propos Wieniawskiego: zachęcam do wysyłania uwag do propozycji rozkładu
      jazdy, jaki miałby obowiązywać od grudnia.

      Więcej na temat "Wieniawskiego" i nieco innych przemyśleń kolejowych:
      kluzinski.blox.pl/2007/07/Walczymy-o-Wieniawskiego.html

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka