Dodaj do ulubionych

nauczycielskie problemy zgardlem-foniatra?

08.09.07, 09:31
Jestem poczatkujaca nauczycielka jezyka angielskiego w jednym zradomskich gimnazjow.Po pierwszy tygodniu wysiadlo mi gardlo (nawet jeszcze nie zdazylam podniesc glosu)-duzo mowilam, tlumaczylam.

Chcialabym nauczyc sie mowic i oddychac przepona zeby mowic by nie obciazac strun glosowych.

Czy te dolegliwosci mina w miare lat uczenia?Jest to moj pierwszy rok w zawodzie i zaczynam sie martwic.
Moze z Was kto slyszal o kursach emichi glosu w Radomiu, i jak walczyc z upierdliwym gardlem.

Regularnie pije wode co przerwa,czasem sie ksztusze bez powodu.

Moze ktos poleci mi dobrego foniatre LUB DOMOWE SPOSOBY jak dbac o gardlo.

Dzieki.
Obserwuj wątek
      • agacia222 Re: nauczycielskie problemy zgardlem-foniatra? 08.09.07, 10:28
        ewa Kielska , super. A czy jest to prywatny gabinet czy przychodnia? Dopiero wrocilam z zagranicy, nie mam jeszcze ksiazeczki zdrowia.Ile kosztuje taka wizyta?Slyszalam,ze foniatra tez moze nauczyc mowic przepona-znalazlam takze fajne cwiczenia w internecie,ale wiadomo,ze sama nie bede w stnaie ocenic czy oddycham przepona i czy robie to dobrze.

1) Zrobic pelny wdech i z szeroko otwartymi ustami mowic AAAOOOUUUU AAAAOOOUUUU

2)zROBIC pelny wdech i na jednym wydechu mowic jednym ciagiem wyrazy , np dni tygodnia,az do utraty tchu.

3)Zrobic gleboki wdech i na wydechu robic MMMM MMMMMMM A POZNIEJ przerywac krotkimi dzwiekami M..M..M..M..M..M..M

I STARAC SIE trzymac glos na jednym poziomie( nalezy stac badz lezec)

4)Polozycn sie na podlodze, polozyc na brzuchu sredniej wielkosci ksiazke i zrobic wdech JEDNOCZESNIE nosem i ustami (!!!!) i na wydechu FFFFFFFFFFFFFFFF ..............

tYLE ZNALAZLAM, jakby ktos byl zainteresowanym takimi cwiczeniami.
        na razie zgonila to na zmiane pogody i plukam sobie garldo oliwa z oliwek ,a jak dolegliwosci beda sie przedluzac musze isc do foniatry.