pitagor 10.10.07, 18:18 Na frekwencji zaważyła przede wszystkim cena biletu oraz brak połączenia z drugim dużym miastem - Tomaszowem bądź Łodzią. Na rentowność puszczenie EZT zamiast szynobusów. Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
wieczor89 Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 20:45 Moim zdaniem bardzo dobrze się stało, że zadziałał tutaj mechanizm rynkowy. Cena była za wysoka i poprostu nie było chętnych do jazdy za takie pieniądze. Popieram Pitagora, że sesnowny poziom rentowności zostanie otrzymany po wprowadzeniu do eksploatacji szynobusu oraz przedłużeniu trasy, nawet do samej Łodzi. Odpowiedz Link Zgłoś
gregory_z_radomia Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 20:59 "Najwięcej do zrobienia jest na trasie Radom - Warka, tu ma powstać drugi tor. Zanim jednak rozpoczną się prace, PKP czeka jeszcze procedura wykupu gruntów." Nie chce prorokować ale z tym chyba zejdzie najdłużej.A a jak bywa z wykupami gruntów pod inwestycje publiczne mieliśmy okazje zapoznać się podczas przygotowywania modernizacji trasy nr "7" oraz w te wakacje kiedy jedna z osób nie chciała opuścić terenu mimo wyroku wywłaszczeniowego wojewody. Odpowiedz Link Zgłoś
isoxazolidine Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 21:25 na trasie krakow-wieliczka swego czasu zawieszono kursy na ponad rok. wczesniej jezdzily pelne. kiedy wrocily - jezdzily pojedyncze osoby. powod? luke wypelnily busy; ludzie odzwyczaili sie od kolei. kolej ma jednak wiele zalet i ... pociagi na tej lini wygraly. potrzeba bylo jednak prawie 3lata czasu i wielu promocji. dzis ETZ jezdzi pelny po dach. i nie ma znizek. jak ktos slusznie zauwazyl w artykule: ludzie nie przesiada sie na pociagi z dnia na dzien. skomunikowanie ze stacjami wezlowymi (tomaszow, koluszki, lodz) to tez wazna sprawa. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Gość Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.tkdami.net 10.10.07, 23:28 No to panie i panowie z KR wreszcie mają nauczkę, że nie są radomskimi alfami i omegami. I że niekoniecznie ich pomysły są pięknie słuszne! Odpowiedz Link Zgłoś
pitagor Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 23:38 Jaką nauczkę? Zapoznaj się z dokumentami na naszej stronie, postulowaliśmy o taką trasę i takie jednostki, aby całe przedsięwzięcie było w miarę opłacalne. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: www Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.10.07, 21:40 ale k... ludzie są zawistni i każdemu źle życzą. są jak kurz. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: pytacz Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.10.07, 23:49 A jaka jest tak na prawdę ta frekwencja? Jeśli 30-50 osób, to na szynobus spokojnie by starczyło! A że duże, ciężkie, energochłonne i drogie w eksploatacji składy EZT powodują, że nie opłaca się przewieźć z zyskiem takiej grupy pasażerów, to osobna sprawa. No i kurs miał być początkowo do TOmaszowa Mazowieckiego a nie do Drzewicy. To też by pewnie podwyższyło frekwencję! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Plati Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.07, 09:38 Na trasie z Krakowa do Wieliczki nie jeżdża EZT tylko szynobusy serii EN81, takie jak w woj. Świętokrzyskim, na niektórych kursach nawet połączone są dwie takie jednostki. W lato jazda tą trasą to była sama przyjemność > klimatyzacja działała pełną parą :D. Czyli jak widać ludzie chcą jeździć koleją, wystarczy tylko dobrać odpowiedni tabor (takie EN81 pod drutem byłoby strzałem w "10"), w przypadku Drzewicy wydłużyć trasę na Tomaszów lub Koluszki (a najlepiej do samej Łodzi), i zapewnić ludziom komfortową jazdę. wtedy na pewno mało kto będzie chciał jeździć dusznymi, starymi busami. Odpowiedz Link Zgłoś
isoxazolidine Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 11.10.07, 09:48 niektóre kursy do Wieliczki robią szynobusy (długie i czesto laczone po 2). zgadza sie. ale niektore ETZ. i zawsze jest full. jestem na krakowskim dworcu przynajmniej 2 razy dziennie i widze sporo ;) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Maciuś Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: 82.139.35.* 11.10.07, 19:33 Może ktoś napisze.Dlaczego Radom-Drzewica?Czeżby połowa mieszkańców Radomia pochodziła z Drzewicy lub okolic? Odpowiedz Link Zgłoś
sono_andrzej Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 20.10.07, 22:27 Myślę, że z pomocą temu połączeniu przyjdzie nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym, w której zmieniono definicję pociągu regionalnego. Takowym ma być ten, który dojeżdża do pierwszej węzłowej stacji w sąsiednim województwie. Zatem na rzeczonej linii będzie nią TOMASZÓW MAZOWIECKI:))))) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: . Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.10.07, 22:54 Rzeczona linia to bubel, którego pomysł urodził się w chorych glowach. Minimum rozeznania w tym temacie pozwalało przewidzieć, że pociągi będą jeździć pusto. Rzeczona linia nie potrzebuje żadnej pomocy - rzeczona linia potrzebuje likwidacji. Odpowiedz Link Zgłoś
sono_andrzej Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 20.10.07, 23:04 Człowieku jesteś chyba ciemniejszy od tabaki w rogu. Linia 22 nie kończy się w Drzewicy, a w Tomaszowie Maz., skąd dalej tory biegną do Łodzi. Należy jedynie ubolewać nad brakiem zdrowego rozsądku marszałka woj. łódzkiego, który nie potrafi się dogadać ze swoim kolegą z woj. mazwieckiego. Pociągi powinny być wydłużone do samej Łodzi lub przynajmniej część z nich. Obecnie dzięki remontom dróg (nr 12, w Łodzi, Piotrkowie Tryb.) przejazd PKSem Radom-Łódź trwa około 5 godzin. Odpowiedz Link Zgłoś