Dodaj do ulubionych

Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy

10.10.07, 18:18
Na frekwencji zaważyła przede wszystkim cena biletu oraz brak połączenia z
drugim dużym miastem - Tomaszowem bądź Łodzią.
Na rentowność puszczenie EZT zamiast szynobusów.

Obserwuj wątek
    • wieczor89 Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 20:45
      Moim zdaniem bardzo dobrze się stało, że zadziałał tutaj mechanizm
      rynkowy. Cena była za wysoka i poprostu nie było chętnych do jazdy
      za takie pieniądze. Popieram Pitagora, że sesnowny poziom
      rentowności zostanie otrzymany po wprowadzeniu do eksploatacji
      szynobusu oraz przedłużeniu trasy, nawet do samej Łodzi.
    • gregory_z_radomia Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 20:59
      "Najwięcej do zrobienia jest na trasie Radom - Warka, tu ma powstać
      drugi tor. Zanim jednak rozpoczną się prace, PKP czeka jeszcze
      procedura wykupu gruntów."

      Nie chce prorokować ale z tym chyba zejdzie najdłużej.A a jak bywa
      z wykupami gruntów pod inwestycje publiczne mieliśmy okazje zapoznać
      się podczas przygotowywania modernizacji trasy nr "7" oraz w te
      wakacje kiedy jedna z osób nie chciała opuścić terenu mimo wyroku
      wywłaszczeniowego wojewody.
    • isoxazolidine Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy 10.10.07, 21:25
      na trasie krakow-wieliczka swego czasu zawieszono kursy na ponad
      rok. wczesniej jezdzily pelne. kiedy wrocily - jezdzily pojedyncze
      osoby. powod? luke wypelnily busy; ludzie odzwyczaili sie od kolei.
      kolej ma jednak wiele zalet i ... pociagi na tej lini wygraly.
      potrzeba bylo jednak prawie 3lata czasu i wielu promocji. dzis ETZ
      jezdzi pelny po dach. i nie ma znizek.

      jak ktos slusznie zauwazyl w artykule: ludzie nie przesiada sie na
      pociagi z dnia na dzien. skomunikowanie ze stacjami wezlowymi
      (tomaszow, koluszki, lodz) to tez wazna sprawa.
    • Gość: pytacz Re: Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.10.07, 23:49
      A jaka jest tak na prawdę ta frekwencja? Jeśli 30-50 osób, to na
      szynobus spokojnie by starczyło! A że duże, ciężkie, energochłonne i
      drogie w eksploatacji składy EZT powodują, że nie opłaca się
      przewieźć z zyskiem takiej grupy pasażerów, to osobna sprawa. No i
      kurs miał być początkowo do TOmaszowa Mazowieckiego a nie do
      Drzewicy. To też by pewnie podwyższyło frekwencję!
    • Gość: Plati Słaba frekwencja na trasie do Drzewicy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.07, 09:38
      Na trasie z Krakowa do Wieliczki nie jeżdża EZT tylko szynobusy
      serii EN81, takie jak w woj. Świętokrzyskim, na niektórych kursach
      nawet połączone są dwie takie jednostki. W lato jazda tą trasą to
      była sama przyjemność > klimatyzacja działała pełną parą :D. Czyli
      jak widać ludzie chcą jeździć koleją, wystarczy tylko dobrać
      odpowiedni tabor (takie EN81 pod drutem byłoby strzałem w "10"), w
      przypadku Drzewicy wydłużyć trasę na Tomaszów lub Koluszki (a
      najlepiej do samej Łodzi), i zapewnić ludziom komfortową jazdę.
      wtedy na pewno mało kto będzie chciał jeździć dusznymi, starymi
      busami.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka