Dodaj do ulubionych

Trasa Zamkowa - atut czy nie ?

IP: *.spx.pl / 10.0.5.* 23.07.03, 11:20
Trasa Zamkowa prawie wszędzie wymieniana jest jako niezwykłe osiągnięcie,
zbawienne dla Szczecina. I trudno zaprzeczyć że bez niej Szczecin
zakorkowałby się totalnie. A w dodatku ten atrakcyjny wjazd do miasta,
wspaniała panorama. A jednak jest druga strona medalu TZ rozdziela Podzamcze
od Wałów i przeszkadza w popwrocie miasta nad rzekę, a liczne wjazdy i zjazdy
wręcz wcinają się w Podzamcze. Czy mamy więc potępiać ówczesne władze że nie
wzięły przy budowie pod uwagę odbudowy Podzamcza. Mówimy TZ "tak" czy "nie",
może istniała alternatywa której nie dostrzeżono. Ten temat przewijał się
kilku wątkach więc chyba zasługuje na swój własny. Ja mówie Trasie Zamkowej
NIE, szkoda że juz za późno na jakiekolwiek zmiany.
Obserwuj wątek
    • Gość: Gradus Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? IP: *.kobylanka.sdi.tpnet.pl / *.gazeta.pl 23.07.03, 11:27
      Gość portalu: quba napisał(a):

      > Trasa Zamkowa prawie wszędzie wymieniana jest jako niezwykłe osiągnięcie,
      > zbawienne dla Szczecina. I trudno zaprzeczyć że bez niej Szczecin
      > zakorkowałby się totalnie. A w dodatku ten atrakcyjny wjazd do miasta,
      > wspaniała panorama. A jednak jest druga strona medalu TZ rozdziela Podzamcze
      > od Wałów i przeszkadza w popwrocie miasta nad rzekę,

      z tym, ze w pewnym sensie oddziela Podzamcze od Walow to sie zgodze ale czemu
      nikby przeszkadza w powrocie miasta nad rzeke????
      • Gość: quba Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? IP: *.spx.pl / 10.0.5.* 23.07.03, 11:34
        Gość portalu: Gradus napisał(a):

        > z tym, ze w pewnym sensie oddziela Podzamcze od Walow to sie zgodze ale czemu
        > nikby przeszkadza w powrocie miasta nad rzeke????

        No może troche z tym powrotem przesadziłem, chodzi mi dokładnie o zjazd z Trasy
        na Nabrzeże Wieleckie w strone dworca . Tak na prawdę w powrocie nad rzekę
        najbardziej bruździ samo Nabrzeże Wieleckie.
        • franekkk Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? 23.07.03, 12:06

          ślimaki można zastąpić zjazdami prostopadłymi i skrzyżowaniem ze światłami pod
          trasą - zawsze trochę przestrzeni się wygospodaruje ale to i tak furmanka kasy,
          jakaś alternatywa? owszem tunel pod odrą zachodnią tylko kto na to da?
    • tycjan5 Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? 23.07.03, 12:26
      TZ:
      in plus - dzięki niej mamy najładniejszy widok w Polsce a propos wjazdu do
      miasta,
      in minus - sama w sobie jest brzydka i psuje otoczenie. Moim zdaniem jest żle
      umiejscowiona, trochę niewygodna.
      Wpływu na to i tak nie mamy, bo już istnieje.
      Pozdr.
      Tycjan
    • franekkk Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? 23.07.03, 13:07
      Gość portalu: quba napisał(a):

      > Może rozwiązaniem było usytuowanie wlotu Trasy w okolicach Dworca Głównego
      > (tam także jest skarpa) estakada kończyłaby się wpadając w ulicę 3-ego Maja.
      > Wtedy byłaby Trasa Dworcowa :) Teraz juz na takie koncepcje za późno.

      to jest rozwiązanie ale na czas przebudowy mostu długiego,
      ja to widzę od ku słońcu aż do a6:
      przebudowa wiaduktów przy sikorskiego, poszerzenie ku słońcu od sikorskiego do
      piastów, przebudowa(zanim zabudują narożniki!!!!!!) skrzyżowania ku słońcu-
      piastów-narutowicza (łagodne wloty a nie kręcenie 2 razy po 90stopni) dzięki
      temu po dwa pasy jezdni i wydzielone torowisko aż do sądu, dale niestety trzeba
      wyburzyć (przesunąć) pierzeję na przeciwko sądu (póki nie szkoda bo jeszcze
      nieodremontowane) i już jesteśmy na placu zawiszy z którego most zasuwa nad
      dworcem w stronę prawobrzeża (w przedłużeniu 3go maja połączenie z kolumba żeby
      te szerokie drogi w końcu trzeba wykorzystać!!!! dalej przez wyspę pucką (wciąż
      nie wykorzystane hektary w geograficznym centrum miasta!!) i czymś w rodzaju
      zresztą planowanej nowogdańskiej aż do a6 (między panoramą a węzłem kijewo jest
      takie idealne załamanie polecam mapę)
      swoją fanaberię wyceniam na 1,2 mld
      ale wszystko można stopniowo!
      a zamkowa na razie póki się nie wali to niech zostaje
      • Gość: quba Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? IP: *.spx.pl / 10.0.5.* 23.07.03, 19:53
        franekkk napisał:

        > Gość portalu: quba napisał(a):
        >
        > > Może rozwiązaniem było usytuowanie wlotu Trasy w okolicach Dworca Głównego
        >
        > > (tam także jest skarpa) estakada kończyłaby się wpadając w ulicę 3-ego Maj
        > a.
        > > Wtedy byłaby Trasa Dworcowa :) Teraz juz na takie koncepcje za późno.
        >
        > to jest rozwiązanie ale na czas przebudowy mostu długiego,
        > ja to widzę od ku słońcu aż do a6:
        > przebudowa wiaduktów przy sikorskiego, poszerzenie ku słońcu od sikorskiego
        do
        > piastów, przebudowa(zanim zabudują narożniki!!!!!!) skrzyżowania ku słońcu-
        > piastów-narutowicza (łagodne wloty a nie kręcenie 2 razy po 90stopni) dzięki
        > temu po dwa pasy jezdni i wydzielone torowisko aż do sądu, dale niestety
        trzeba
        >
        > wyburzyć (przesunąć) pierzeję na przeciwko sądu (póki nie szkoda bo jeszcze
        > nieodremontowane) i już jesteśmy na placu zawiszy z którego most zasuwa nad
        > dworcem w stronę prawobrzeża (w przedłużeniu 3go maja połączenie z kolumba
        żeby
        >
        > te szerokie drogi w końcu trzeba wykorzystać!!!! dalej przez wyspę pucką
        (wciąż
        >
        > nie wykorzystane hektary w geograficznym centrum miasta!!) i czymś w rodzaju
        > zresztą planowanej nowogdańskiej aż do a6 (między panoramą a węzłem kijewo
        jest
        >
        > takie idealne załamanie polecam mapę)
        > swoją fanaberię wyceniam na 1,2 mld
        > ale wszystko można stopniowo!
        > a zamkowa na razie póki się nie wali to niech zostaje

        I to jest myśl ! Poczekamy, zobaczymy, lepiej tą koncepcję opatentuj franekkk :)
            • Gość: uotr Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 26.07.03, 16:11
              Jak juz pisalem w watku "Trasa Zamkowa - tak czy nie" istnieje dla niej
              alternatywa. Jest nia planowana obwodnica srodmiejska wraz z przeprawa nad Odra
              i Parnica.
              Jeszcze do niedawna na www UM byly plany tej obwodnicy, teraz nie moge ich
              znalezc. Slad po niej ostal sie za to w studium zagospodarowania
              przestrzennego. Serdecznie polecam, ciekawa lektura:
              www.szczecin.pl/inwestor/pl/8_uk/dsd_13.htm
              Obecny uklad jest bezsensowny. Ktos jadacy z Dabia do np Pogodna czy chce czy
              nie przebija sie przez Srodmiescie wprowadzajac tam halas, spaliny i tlok. A
              trojpasmowka jaka jest TZ wbija sie w srodek Srodmiescia wybitnie sie do tego
              przyczyniajac.
              Dla przypomnienia wiec - idea jest taka aby przez Miedzyodrze powstala trzecia
              trasa laczaca oba brzegi Odry (koncepcja zgodna z tym co pisze franekkk) ale
              laczaca sie ruchem w Srodmiesciu nie przy pl. Zawiszy (moim zdaniem to bardzo
              niefortunne miejsce) lecz w rejonie ul Zapadłej i Kolumba, by nastepnie jako
              obwodnica wzdluz Madalinskiego, Boh. Wawy, torow kolejowych, Wszystkich
              Swietych, Luczniczej, Przyjaciol Zolnierza i Obotryckiej rozprowadzac caly ruch
              miedzydzielnicowy z ominieciem Srodmiescia.

              Jedyne czego nie wiem, to w jaki sposob ta trasa (roboczo nazwana Nowogdanska)
              ma sie laczyc z Prawobrzezem. Czy w kierunku Struga? Czy tez w kierunku Podjuch
              i wlotu ekspresowki S3? Ktos cos wie na ten temat, albo wyczytal cos czego ja
              nie dostrzeglem w linku?

              Jesli taka trasa powstalaby, Trasa Zamkowa stalaby sie zbedna. Zreszta i tak
              zanim tak sie stanie (moze z 10-15 lat) TZ zacznie sie sama juz wowczas sypac.
              I wowczas jedyne czego bedzie mi zal to pieknych widokow z niej na miasto. Ale
              z drugiej strony jakie perspektywy! pelna swoboda przy zabudowywaniu Lasztowni,
              kamieniczki w miejscu slimakow obok Baszty czy teatr miejski z prawdziwego
              zdarzenia na pl. Holdu Pruskiego. Strefy ograniczonego ruchu wewnatrz
              obwodnicy, moze nawet platne na wzor londynski. A jednoczesnie pustawe, bez
              samochodow srodmiescie, pelne, pieszych, rowerow, riksz, dorozek i komunikacji
              zbiorowej. Czyz nie piekna jest to wizja?
              • Gość: quba Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? IP: *.spx.pl / 10.0.5.* 26.07.03, 20:49
                Gość portalu: uotr napisał(a):

                > Jesli taka trasa powstalaby, Trasa Zamkowa stalaby sie zbedna. Zreszta i tak
                > zanim tak sie stanie (moze z 10-15 lat) TZ zacznie sie sama juz wowczas
                sypac.
                > I wowczas jedyne czego bedzie mi zal to pieknych widokow z niej na miasto.
                Ale
                > z drugiej strony jakie perspektywy! pelna swoboda przy zabudowywaniu
                Lasztowni,
                >
                > kamieniczki w miejscu slimakow obok Baszty czy teatr miejski z prawdziwego
                > zdarzenia na pl. Holdu Pruskiego. Strefy ograniczonego ruchu wewnatrz
                > obwodnicy, moze nawet platne na wzor londynski. A jednoczesnie pustawe, bez
                > samochodow srodmiescie, pelne, pieszych, rowerow, riksz, dorozek i
                komunikacji
                > zbiorowej. Czyz nie piekna jest to wizja?

                Ależ oczywiście że piękna obyśmy dozyli jej ziszczenia. Możnaby także
                odbudować most Kłodny, który byłby zwodzony i dostępny jedynie dla ruchu
                pieszego, a widok z TZ zastąpiłaby panorama z wieży widokowej na Łasztowni.
    • Gość: el matador Re: Trasa Zamkowa - atut czy nie ? IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 26.07.03, 04:38
      Gość portalu: quba napisał(a):

      > Trasa Zamkowa prawie wszędzie wymieniana jest jako niezwykłe osiągnięcie,
      > zbawienne dla Szczecina. I trudno zaprzeczyć że bez niej Szczecin
      > zakorkowałby się totalnie. A w dodatku ten atrakcyjny wjazd do miasta,
      > wspaniała panorama. A jednak jest druga strona medalu TZ rozdziela Podzamcze
      > od Wałów i przeszkadza w popwrocie miasta nad rzekę, a liczne wjazdy i
      zjazdy
      > wręcz wcinają się w Podzamcze. Czy mamy więc potępiać ówczesne władze że nie
      > wzięły przy budowie pod uwagę odbudowy Podzamcza. Mówimy TZ "tak" czy "nie",
      > może istniała alternatywa której nie dostrzeżono. Ten temat przewijał się
      > kilku wątkach więc chyba zasługuje na swój własny.
      Trasa zamkowa jest cudowna przypomina rozwiązania portowego Rotterdamu i wiąże
      Szczecin z tradycją holenderską budowania gdzie popadnie i jak popadnie na
      pełnej wodzie i na bagnach ,rzekach i rzeczkach,nie przeszkadza to wcale w
      przybliżeniu się zrekonstruowanego,dalszego północnego skrzydła Podzamcza z
      setką nowych kamieniczek do samego brzegu wiaduktów Trasy Zamkowej....

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka