Dodaj do ulubionych

Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicze

28.05.11, 17:58
tak a z Kuby plynie do nas transport cytrusow na Swieta-propaganda jak za komuny,te 16 wiaduktow autostradowych i 25 drogowych prawdopodobnie tworzy te 62km,do prawdy jest sie z czego cieszyc.
Obserwuj wątek
    • konichiwabitches 2 pasy w jednym kierunku (jeden zawsze w remoncie) 28.05.11, 23:01
      a do tego platne... Kto mial okazje przewentylowac sie chocby po Angielskich autostradach ten doskonale rozumie jak jestesmy robienie w BamBo..... Jak to jest? Place podatk z ktorych urzedas dostaje swoja pesje i za decyzje o budowie autostrady.... budowa za moje podatki. Budowa pochlania gigantyczne kwoty - nikt na swiecie nie buduje tak drogo!!! (smierdz - prawda?) a na koniec musze zaplacic za przejazd ta ,,autostrada,,!!! I nie ma tu znaczenia fakt ze ,,podatek drogowy,, jest juz wliczony w cene paliwa.!!! Malo? Po kilku tygodniach uzytkowania ,,autostrady,, wkraczaja ekipy remontowe ktora ,,remontuje,, za pieniadze podatnika ...... Przeciez zycie w tym kraju to sen warjata!!!
      • marcin.grzegorz Re: 2 pasy w jednym kierunku (jeden zawsze w remo 29.05.11, 09:05
        Dokładnie tak jak piszesz! Budowa wszystkich dróg w Polsce to jeden wielki skandal organizacyjno-finansowy. Budują najdrożej w Europie, a idea budowy dróg sprowadza się do spowalniania ruchu... nie ma to nic wspólnego ze zwiększaniem bezpieczeństwa, a raczej powoduje spowalnianie gospodarki. Za trasę Toruń-Warszawa parę osób powinno "beknąć" ostro... i nic.
        • swan_ganz "partnerstwo prywatno-publiczne" to tęgi łeb 29.05.11, 20:42
          wymyślił i nie wam Panowie kwestionować tego polskiego standardu budowy dróg... Nie ma innego sposóby by tak łatwo i w zgodzie z literą prawa zamienić publiczne na prywatne, tak?
          No to czego się tu burzycie? Płącić i jeździć do woli a nie pyskowac na forum...:-)

          No ... to żeby nam się lepiej żyło
          Pozdrawiam...
            • cree-is-me No dokładnie 30.05.11, 02:13
              Między innymi swan_ganz należy do takich, którzy "wszystko wiedzą lepiej", chociaż nie mają o tym bladego pojęcia i mylą fakty oraz dane. Mądry zmilczałby zamiast się ośmieszać, ale... no właśnie.
        • swiety_76 Re: 2 pasy w jednym kierunku (jeden zawsze w remo 29.05.11, 21:39
          > Budują najdrożej w Europie

          Dane za 2010 r średni koszt budowy autostrad za km na podstawie zestawień magazynu World Highways

          Austria - 12,9 mln euro
          Węgry - 11,9 mln
          Słowacja - 9,6 mln
          Czechy - 8,9 mln
          Niemcy - 8,2 mln
          Słowenia - 7,3 mln
          Chorwacja - 6,7 mln
          Dania - 5,9 mln

          Koszty budowy w Polsce za km na przykładzie niektórych odcinków przy przeliczeniu 1 euro = 4 zł

          A1 Stryków - Piątek - 6,8 mln euro za km
          A1 Piątek - Kutno - 14,2 mln euro za km
          A1 Kutno - 8,9 mln euro
          A1 Kutno - Kowal - 6,7 mln euro za km

          A1 Toruń - Włocławek - 6,8 mln euro za km
          A1 Włocławek - Kowal - 7,3 mln euro

          A1 obwodnica Łodzi (Stryków - Tuszyn) - 7,5 mln euro za km

          A1 Bełk - Świerklany - 23,5 mln euro za km
          A1 Maciejów - Sośnica - 30 mln euro
          A1 Piekary - Maciejów - 15,6 mln euro
          A1 Pyrzowice - Piekary - 28,5 mln euro za km

          A2 Stryków - Warszawa
          Odcinek A - 6,5 mln euro za km
          Odcinek B - 12,5 mln euro za km
          Odcinek C - 6,5 mln euro
          Odcinek D - 9,1 mln euro
          Odcinek A i C budują Chińczycy którzy jak ostatnio widać dali cenę z kosmosu.


          S3 Gorzów - Międzyrzecz - od 4,6 do 5,6 mln euro za km
          S3 Międzyrzecz - Sulechów od 4,6 przez 5,5 do 6,9 mln euro za km


          A4 Szarów - Brzesko - 8,4 mln euro za km
          A4 Brzesko - Tarnów - 7,5 mln euro
          A4 Tarnów - 10,4 mln euro
          A4 Tarnów - Dębica - 12,6 mln euro
          A4 Dębica - Rzeszów - 13,2 mln euro
          A4 Rzeszów - Jarosław
          A4 Jarosław - Radymno - 9,7 mln euro za km
          A4 Radymno - Korczowa - 9,3 mln euro

          Co do średniej ceny.
          Są odcinki drogi i są odcinki tańsze. Jakaś estakada nad bagnem czy większy most, większy węzeł lub nie daj boże tunel podwyższa znacząco koszty autostrady.
          Z drugiej strony budowa po płaskim przez jakieś nieużytki (jak S3) i można zejść do 5 milionów euro za km
          A1 w GOP i A8 jako obwodnica Wrocławia. A1 w GOPie to silnie zurbanizowany teren z szkodami górniczymi stąd najwyższe ceny. Również A8 we Wrocławiu - silnie zurbanizowany teren


          Co do odcinka A1 Toruń - Grudziądz.
          Już dawno by powstał za mniejsze pieniądze.
          Ale za rządów PiS minister Polaczek (mniej lub bardziej słusznie) na fali walki z układami i oligarchami takimi jak Kulczyk (który buduje A2) chciał odebrać koncesję na budowę A1 GTC na tym odcinku bo twierdził że zamiast ceny 7 mln euro za km proponowanej przez prywaciarza państwo wybuduje ten odcinek za 5-6 mln euro za km. Skarb państwa przegrał w sądzie z GTC a w międzyczasie wzrosły ceny materiałów budowlanych i ogólnie budownictwa ze względu na boom (które to ceny ostatnio znowu spadają ze względu na kryzys) skutkiem czego buduje się teraz A1 na tym odcinku za 10-11 mln euro za km kilka lat później

          To tyle w kwestii mitu budowania w Polsce najdrożej w Europie.
          • lodzermensz1 Re: 2 pasy w jednym kierunku (jeden zawsze w remo 29.05.11, 22:05
            Cóż - masz rację. Ceny są jak wszędzie - niskie w Dani (płasko), wyższe w Austrii (górzyście). Ale i tak nikogo nie przekonasz. U nas naród jest głęboko przekonany, że korupcja w Polsce jest największa na świecie, przekręty na autostradach są najgorsze na świecie, same autostrady też najgorsze.
            Najgłośniej oczywiście gardłują ludzie, którzy nigdy nie wybrali się za Bug lub do Bułgarii i Rumunii (korupcja) lub nie przejechali włoską autostradą (polecam w kwestii szerokości tych naszych)...
          • cree-is-me Z A8 trochę inaczej 30.05.11, 02:26
            Tu cena za 1 km sięga około 30 mln EUR (prawie 4 mld PLN za 34 km autostrady). Ale wyztarczy sobie popatrzeć ile jest wiaduktów, mostów, estakad i zjazdów na tym odcinku, żeby przestać się dziwić. Sam wiszący most autostradowy na Rędzinie przez Odrę kosztował górę pieniędzy, a co dopiero reszta. Takich "płaskich" odcinków jest stosunkowo niedużo, A8 biegnie przez tereny zalewowe i nad istniejącymi arteriami, więc koszty są potężne.
            N.b. Niemcy podają, że całkowity średni koszt wybudowania 1 km autostrady sięga 20 mln EUR (razem z wykupem, planami, uzgodnieniami, wybudowaniem). To też jest jakiś wyznacznik.

        • cree-is-me Nie powtarzaj tych samych bzdur co inni 30.05.11, 02:18
          Temat ceny budowy autostrad w Polsce był już tyle razy do znudzenia wałkowany, że powinieneś dawno wiedzieć o tym, że "drogie budowanie" w PL jest mitem. Oczywiście są odcinki horrendalnie drogie, ale jeśli trasa biegnie po wiaduktach i estakadach, to tanio nie wyjdzie. N.b. całkowita średnia 1 km autostrady w Niemczech (wykup ziemi, uzgodnienia, projekt i budowa) to 20 mln EUR - pasuje?
      • wirtualnyzbylut Re: Taaaa robi wrażeni 29.05.11, 21:50
        > Dwa pasy w jedną stronę... to można nazwać na zachodzie europy drogą szybkiego
        > ruchu co najwyżej

        1. 70% niemieckich autostrad to drogi o przekroju 2x2 czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
        Jedynie "obwodnice" autostradowe duzych miast czy kregoslup polnoc-poludnie i wschod-zachod to drogi o 3 pasach ruchu w jednym kierunku.
        2. Po kiego budowac 2x3 skoro nawet na 2x2 obecna A1 od Gdanska do NM ma olbrzymia rezerwe przepustowosci.
        • bcdefghi Re: Taaaa robi wrażeni 29.05.11, 22:35
          Rezerwa przepustowosci na A1 jest tylko dlatego, że jest niezła alternatywa w postaci odnowionej DK1. Ale już np. na A4 nie ma żadnej rezerwy przepustowosci.
          Popyt na autostrady jest dodatkowo zaniżony z powodu opłat znacząco podnoszących koszt przejazdu. W zasadzie więc wystarczy ustalić opłaty na jakimś absurdalnie wysokim poziomie - i nie budować autostrad wogóle bo przecież nie będzie na nie chętnych.
      • lodzermensz1 Re: Taaaa robi wrażeni 29.05.11, 21:58
        Większość Niemieckich autostrad jest dwupasmowa. Podobnie jak większość włoskich, holenderskich, belgijskich i austriackich (o Czechach, Słowacji nie wspominam). Te wszystkie znam - bo zjeździłem dość dokładnie. O innych się nie wypowiadam.
        Znam też dobrze polską A1 (na odcinku z Gdańska do Nowych Marzów) i A2 (Stryków - Nowy Tomyśl). Bardzo często nimi jeżdżę i widzę, że zwykle jest tam kilka aut na krzyż. Tłoku nie ma, więc pewnie i potrzeb zbyt dużych też nie.
      • rasklaat Re: Taaaa robi wrażeni 29.05.11, 22:16
        Gorsze autostrady na zachodzie mają tez tylko po dwa pasy i awaryjny.

        lukaszx napisał:

        > Dwa pasy w jedną stronę... to można nazwać na zachodzie europy drogą szybkiego
        > ruchu co najwyżej
      • q-ku na mnie robi wrażenie 29.05.11, 22:20
        bo to autostrada nareszcie w Polsce

        co do "wsioków"

        spora grupa Polaków nie dorosła jeszcze do wzajemnego się szanowania, nieubliżania, do uprzejmej rozmowy
        TO NIE robi dobrego wrażenia

        w przeciwieństwie do autostrad
    • martazmijka Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 29.05.11, 22:08
      Oczywiście w Polsce nie ma się czego cieszyć :-]. Malkontectwo do kwadratu na każdym kroku. Zastanawiałeś się dlaczego w każdej amerykańskiej firmie można tylko mówić o sukcesach? A jak tylko o nich mówią, to wszyscy w to wierzą. A wiara prowadzi do działania... I nie chodzi tu o obłudę.
    • martazmijka Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 29.05.11, 22:11
      marberlin napisał:

      > tak a z Kuby plynie do nas transport cytrusow na Swieta-propaganda jak za komun
      > y,te 16 wiaduktow autostradowych i 25 drogowych prawdopodobnie tworzy te 62km,d
      > o prawdy jest sie z czego cieszyc.


      Oczywiście w Polsce nie ma się czego cieszyć :-]. Malkontectwo do kwadratu na każdym kroku. Zastanawiałeś się dlaczego w każdej amerykańskiej firmie można tylko mówić o sukcesach? A jak tylko o nich mówią, to wszyscy w to wierzą. A wiara prowadzi do działania... I nie chodzi tu o obłudę.
      • rasklaat Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 29.05.11, 22:23
        martazmijka napisała:

        > Oczywiście w Polsce nie ma się czego cieszyć :-]. Malkontectwo do kwadratu na k
        > ażdym kroku. Zastanawiałeś się dlaczego w każdej amerykańskiej firmie można tyl
        > ko mówić o sukcesach? A jak tylko o nich mówią, to wszyscy w to wierzą. A wiara
        > prowadzi do działania...

        Oczywiście. Mówmy więc tylko o nowej autostradzie a nie wspominajmy o tym że 1/3 dróg w Polsce powinna zostać natychmiast zamknięta dla ruchu kołowego gdyż ich stan techniczny stanowi zagrożenie dla życia jeżdżących nimi. I od razu od tego zrobi się w Polsce jak w Ameryce. Powaga.
        • martazmijka Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 29.05.11, 22:56

          rasklaat napisał:

          > martazmijka napisała:
          >
          > > Oczywiście w Polsce nie ma się czego cieszyć :-]. Malkontectwo do kwadra
          > tu na k
          > > ażdym kroku. Zastanawiałeś się dlaczego w każdej amerykańskiej firmie mo
          > żna tyl
          > > ko mówić o sukcesach? A jak tylko o nich mówią, to wszyscy w to wierzą.
          > A wiara
          > > prowadzi do działania...
          >
          > Oczywiście. Mówmy więc tylko o nowej autostradzie a nie wspominajmy o tym że 1/
          > 3 dróg w Polsce powinna zostać natychmiast zamknięta dla ruchu kołowego gdyż ic
          > h stan techniczny stanowi zagrożenie dla życia jeżdżących nimi. I od razu od te
          > go zrobi się w Polsce jak w Ameryce. Powaga.

          Hmm.. i właśnie tak to wygląda. Po co doceniać autostradę, jeżeli przy okazji można pomarudzić o złym stanie pozostałych dróg ;-). A co Amerykanie nie mają porażek? Po prostu mają inne podejście. A inteligencją im nie ustępujemy.
        • maryjan_pazdzioch Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 30.05.11, 08:44
          rasklaat napisał:
          > Oczywiście. Mówmy więc tylko o nowej autostradzie a nie wspominajmy o tym że 1/
          > 3 dróg w Polsce powinna zostać natychmiast zamknięta dla ruchu kołowego gdyż ic
          > h stan techniczny stanowi zagrożenie dla życia jeżdżących nimi. I od razu od te
          > go zrobi się w Polsce jak w Ameryce. Powaga.

          Ech kolejny typowy Wolaczek-maruda. Nie ma sie co dziwic, ze powstaja historyjki w stylu: gdy Amerykanin zlapie zlota rybke to prosi, zeby mu sie tak powiodlo w zyciu jak bogatemu sasiadowi, natomiast Wolak mowi, ze chcialby aby wszystkie krowy bogatemu sasiadowi zdechly :-P
      • marberlin Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 30.05.11, 10:31
        Oczywiście w Polsce nie ma się czego cieszyć :-]. Malkontectwo do kwadratu na k
        > ażdym kroku. Zastanawiałeś się dlaczego w każdej amerykańskiej firmie można tyl
        > ko mówić o sukcesach? A jak tylko o nich mówią, to wszyscy w to wierzą. A wiara
        > prowadzi do działania... I nie chodzi tu o obłudę.
        ja w przeciwienstwie do ciebie w Ameryce nie mieszkam to nie moge sie wypowiadac ale wiem ze tamtejsze samoloty maja powazne problemy z poszyciem-odpada w czasie lotu....ale w kazdej amerykanskiej firmie mozna tylko mowic o sukcesach I nie chodzi tu o oblude he?
    • swiety_76 Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 29.05.11, 23:39
      W odpowiedzi na zarzuty że autostrada 2x2 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu ) to nie autostrada

      Na autostradzie 2x2 zaczyna się robić tłoczno przy ok 60,000 pojazdów na dobę.

      Według pomiaru ruchu z 2010 roku średni dobowy ruch pojazdów
      A1 Gdańsk - Grudziądz (płatna) - ok 15,000 pojazdów na dobę.
      Równoległa stara jedynka to na odcinku Gdańsk - Tczew około 15,000 pojazdów a na południe od Tczewa spada nawet do 5,000 pojazdów

      A2 Poznań - Stryków (płatna) - 20,000 pojazdów na dobę (z tego odcinek Konin - Stryków
      bezpłatny z podobnym natężeniem ruchu)
      A2 Poznań - Nowy Tomyśl - 15,000 pojazdów na dobę.
      Dk2 na zachód od Nowego Tomyśla < 20,000 pojazdów na dobę.
      Równoległa DK92 - 10,000 - 15,000 pojazdów na dobę.

      A4 Legnica - Wrocław - Opole - Gliwice (bezpłatna) - 25,000 - 35,000 pojazdów na dobę.
      A4 na zachód od Legnicy - 20,000 z podziałem mniej więcej po równo dalej na A4 do granicy i DK18.
      Równoległa DK94 - 5-10,000 pojazdów na dobę.

      Od kilku lat wszystkie dwujezdniowe autostrady i ekspresówki są budowane lub zostały wybudowane z rezerwą na trzeci pas:
      (A2 Konin - Stryków - Konin - Warszawa)
      (A1 Grudziądz - Toruń - Stryków - Łódź)
      (S3 Szczecin - Gorzów - Sulechów)
      A4 (na wschód od Krakowa do granicy z Ukrainą)

      Jeśli przyjąć że natężenie ruchu rośnie kilka procent rocznie to na większości odcinków trzeci pas będzie potrzebny dopiero za kilkanaście lat a na razie nie ma potrzeby na wywalanie pieniędzy i utrzymywanie czegoś co będzie potrzebne dopiero za kilkanaście lat (trzeci pas)

      Aktualne standardy budowanych w Polsce A i S są dosyć wyśrubowane (np taka S3 przeniesiona na południe do Czech otrzymała by standard autostrady)
      • konichiwabitches Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 30.05.11, 02:33
        Dokladnie tak samo mowili Angielscy drogowcy na przelomie lat 50/60.... A wszystko praktycznie w 3pasach. Teraz, przebudowuja, dobudowuja, unowoczesiaja...... A-ha i oczywiscie nie skubia obywateli na bramkach......Dzieki za kolejna porcje ciekawych informacji:-)

        > Jeśli przyjąć że natężenie ruchu rośnie kilka procent rocznie to na większości
        > odcinków trzeci pas będzie potrzebny dopiero za kilkanaście lat a na razie nie
        > ma potrzeby na wywalanie pieniędzy i utrzymywanie czegoś co będzie potrzebne do
        > piero za kilkanaście lat (trzeci pas)
        • wirtualnyzbylut Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 30.05.11, 09:31
          > Dokladnie tak samo mowili Angielscy drogowcy na przelomie lat 50/60.... A wszys
          > tko praktycznie w 3pasach. Teraz, przebudowuja, dobudowuja, unowoczesiaja......
          > A-ha i oczywiscie nie skubia obywateli na bramkach......Dzieki za kolejna porc
          > je ciekawych informacji:-)

          "Problem" znawco polega na tym, ze w Anglii w latach 50 wskaznik motoryzacji wynosil 150 - czyli na 1000 mieszkancow 150 osob posiadalo samochod.
          Dzisiaj wskaznik motoryzacji w Wlk.Brytanii to okolo 600...
          Dla porownania w Polsce wskaznik motoryzacji wynosi 460... Gdzie tu pole to ponaddwukrotnego wzrostu ruchu - co wymagaloby dobudowanie 3 pasa ?

          BTW, glownym ogranicznikiem przy rozbudowie 2x2 do 2x3 sa obiekty inzynierskie. A te na wszystkich obecnie budowanych autustradach i na wiekszosci ekspresowek sa wykonywne dla przekroju 2x3.
    • wikul Re: Autostrada A1 coraz dłuższa - zdjęcia lotnicz 30.05.11, 00:52
      marberlin napisał:

      > tak a z Kuby plynie do nas transport cytrusow na Swieta-propaganda jak za komun
      > y,te 16 wiaduktow autostradowych i 25 drogowych prawdopodobnie tworzy te 62km,d
      > o prawdy jest sie z czego cieszyc.


      Nie wiem co do ciebie płynie z Kuby, rydzykowy synu, bo na rozum za późno. Jak chcesz zobaczyć jakie się drogi w tej chwili w Polsce buduje to zajrzyj do źródła :

      DROGI W BUDOWIE
      Obecnie w budowie i przebudowie są 1425 km dróg krajowych. Trwają prace przy budowie nowych tras, w tym 729 km autostrad, 528 km dróg ekspresowych i 92 km obwodnic. Realizowana jest także przebudowa 76 km istniejącej sieci.
      Budowane są 32 odcinki autostrad, 37 odcinków dróg ekspresowych oraz 13 obwodnic na drogach krajowych.

      www.mi.gov.pl/2-4820768ea4198.htm
      • andrzejbak Re: cóż za idioci buduja te drogi? 30.05.11, 09:12
        Drogi buduje i projektuje się u nas tak pokręcone że do celu nieraz jest o 30 % dalej niż w linii prostej; kto za takie inwestycje płaci i kto będzie chciał potem przepłacać na bramkach (i za paliwo nie mówiąc o czasie przejazdu). Na tej dobrej stronie www...drogi.htmlznajdziesz najlepsze projekty prostych dróg do realizacji w najbliższych latach.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka