Dodaj do ulubionych

Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się lepiej

20.08.12, 08:26
Tak działa Marszałek, . Dzieli województwo, podpuszcza jednych na drugich i zawsze kosztem innych promuje Toruń i kolesi.
Obserwuj wątek
    • martens7 Histeria i egoizm bydg. przynosi gorzkie owoce 20.08.12, 08:58
      To NATURALNA reakcaja na fobie bydgoskie - PO PROSTU ZATWARDZIAŁĄ UWSTECZNIAJĄCĄ TĘPOTĘ TAMTEJSZYCH DOMOROSŁYCH "ELIT". Naprawdę nic dziwnego. To głęboka gorycz samorządowców z Mogilna. Słyszą przecież histeryczne głosy post PRL-owskich zagubionych błaznów z Bydg. iktórzy chcieliby tylko jednego - wszystko walić do bydgoszczowa i ICH CHCIEJSTWO URZĘDÓW, A RESZTA NIECH TO UTRZYMUJE. Myślenie o innych obszarach województwa w takiej atmosferze bydg. to przestepstwo przeciw tow. Jasiakiewiczowi, Bruskiemu i spółce smb pełnej trzęsących starców. Samorządowcy widzą to i czują !!! Postawcie się w ich położeniu, to zrozumiecie dlaczego chcą uciekać do Poznania - bo muszą walczyć o swój rozwój i po drodze jeszcze ze stadem niemyślących dawnych chłopków małorolnych z Bydgosz. którzy ogłosili, że to lokalny samorząd chce im zabrać drogę S5 kosztem S15 !!! Takie myslenie byszczowskich polityków musi doprowadzić prędzej czy późnie do głębokiej stagnacji regionu - TO CAŁA WSTECZ, NAWET NIE STAGNACJA. Zresztą jak nastepny powiat oderwie się do Poznania, a granica województwa zatrzyma się na powiecie Bydgoskim, to i Bydgoszczowo tam trafi w końcu razem ze swoim gierkowskimi "sprawnymi inaczej" pseudo-elitami. Dawni tow. do tego doprowadzą szybciej niż ktokolwiek spodziewałby się.
      • abcon Promowanie wschodniej częśći województwa... 20.08.12, 10:25
        Promowanie wschodniej częśći województwa ( okręgi wyborcze kolesi C), kosztem zachodniej, przynosi efekty. Taka polityka prowadzi do rozbicia województwa - czy panowie z Torunia mają tego świadomość ? Podpuszczanie jednych na drugich to bardzo ryzykowna gra. Trzeba mieć umiar w zagarnianiu do siebie , nie bedzie województwa nie będzie co dzielić!!!!!
        • czlowiekzbydgoszczy Re: Promowanie wschodniej częśći województwa... 20.08.12, 11:03
          Nasza kochana Bydgoszcz tylko na tym straci, Poznan nas skopje. I pomysleć,ze nie było zle dopóki nie przypałetał sie taki bruski...
          Nie chce być czarnowidzem,ale mam wrazenie ,ze tylko przeniesienie władzy do jednego ośrodka poprawi te anormalną sytuację w województwie.
          Bruskiego mamy w Bydgoszczy juz dość, mąciciela, szowinisty i kłamcy,gotowego dla własnych korzysci skłócic całe społeczenstwo Bydgoszczy.
        • martens7 Priorytet - S10 połączenie Reg. z agl. Warszawską 20.08.12, 11:07
          Piszesz głupoty - Autostrada A1 przebiega w osi pn-pd województwa, a nie we wschodniej jego części, zwłaszcza, że Mogilno leży na południowym zachodzie, na terenie dawnego województwa bydg. SAMI SOBIE ZAPRZECZACIE ! DK15 to najkrótsza, najprostsza i najtańsza droga łącząca te obszary z Autostradą A1 !!! Dlatego jest dla nich tak ważna, bo ma decydujący wpływ na rozwój miast na tym obszarze I DOBRZE, ŻE GŁOŚNO O TYM MÓWIĄ !!! TO WAŻNE - bo sami muszą walczyć o swój rozwój. Tow. bydgoscy napewno nie pomogliby im !!! BEZWZGLĘDNYM PRIORYTETEM DLA WOJEWÓDZTWA JAKO CAŁOŚCI JEST NATOMIAST EKSPRESOWE POŁĄCZENIE Z AGLOMERACJĄ WARSZAWSKĄ !!! DROGĄ EKSPRESOWĄ S10 LUB AUTOSTRADĄ !!! Jest to zarówno w interesie i Torunia jak i Bydgoszczy. DK nr.5 ma przy tym drugorzędne znaczenie, czy wam to się to podoba czy nie !!!
        • martens7 Re: Histeria i egoizm bydg. przynosi gorzkie owoc 20.08.12, 11:37
          Mogilno jest tylko wyjątkiem, które odważyło się przełamać milczenie !!! - ten sam problem DUSI INOWROCŁAW OD LAT !!! i pomniejsze Mista południa. A może wymierająca Bydg. z ruderami po-przemysłowymi pociągnie Region ? - chyba na dno ! Sama leży i potrzebuje kroplówki i chce, żeby tę kroplówkę zasilalła ją reszta ! TU TRZEBA MYŚLEĆ O REGIONIE JAKO CAŁOŚCI - NIE MA LEPSZYCH I GORSZYCH. To właśnie bydgoscy tow. dążą do "dominacji" (cytat z wyboru głupot Bruskiego)- KTÓRA JEST NICZYM INNYM JAK PASOŻYTOWANIEM NAD REGIONEM. !!! Podobnie ten jego "związek" UTRZYMYWAŁYBY SAME GMINY Z DANINY, KTÓRĄ MUSIAŁYBY ZANIEŚĆ POST-komuchom do Bydgoszczowa. !!! Ludzie zacznijcie myśleć i nie dzielić Regionu na nasiejszy i wasiejszy !!!
          • p1otrw Re: Histeria i egoizm bydg. przynosi gorzkie owoc 20.08.12, 22:45
            Ile razy czytam "gorzkie zale" mieszkancow Bydgoszczy zastanawia mnie jedno- zawsze to jakies (coraz to mniejsze, bez obrazy) miasto marginalizuje wszechstolice, a moze jest tak, ze skoro przedstawiciele kolejnych miast wypowiadaja sie w podobnym tonie to jednak "jest cos na rzeczy" i racja jest po ich stronie? I moze pora to zrozumiec zamiast wygadywac, ze jedynie sluszna racja jest po naszej stronie, a jesli fakty mowia inaczej to tym gorzej dla faktow.
    • 1robert315 Re: Tak własnie działają pajace z Bydgoszczy 20.08.12, 09:55
      Bardzo dobrze napisane. Szczera prawda o tych solidaruchach i im pochodnych ! Czym więcej zdzierają tym mniej mają bo kula śnieżna długu ruszyła. Komuniści przez 20 lat odbudowali kraj i zbudowali tysiące fabryk, szkół, szpitali. Solidaruchy większość zniszczyła i doprowadziła do plajty. Jaki ten Gumułka był inteligentny i przewidzał to mówiąc: „żyd poza kiosk warzywny nie może wyjść bo w gospodarce wszystko zniszczy i okradnie” !
        • red.bmx Re: Dziel i rządz, w urzędzie marszałkowskim opan 20.08.12, 16:17
          Bydgoszczanie /przynajmniej Ci z tego forum/ to dziwni ludzie. Przypominają mi człowieka machającegoe szabelką na wszystkie strony bez ładu i składu.
          Piszą, by pisać. A co piszą? Byle źle o Marszałku.
          Zwrócił ktoś z dyskutantów uwagę na to, że krytykowana przez Was BiT to złote jajko dla Bydgoszczy.
          BiT to zintegrowany system transportu publicznego...... itd. między T. a B.
          /Pisząc BiT mam zawsze na myśli szybką kolej z T. do B. i odwrotnie/..

          1. Od 4-ech lat Marszałek stara się o fundusze na budową kolei BiT. /92 km torów/
          2.Przyznane dofinansowanie początkowo wynosiło 338 mln. Teraz zostało podniesione do
          510 mln.
          3. Budowa BiT obejmuje w Bydgoszczy poza "torami i przyległościami" m.in.
          - budowę linii tramwajowej łączącą bydgoską dzielnicę Fordon z centrum miasta.
          - budowę bezkolizyjnego przejazdu skrzyżowania drogi 249, Leśna, 23 stycznia z torami
          Piła - Kutno. /Nie wiem gdzie to jest, ale chyba w B./
          Największym beneficjentem jest B. Inwestycje w tym mieście pochłoną ponad połowę planowanych kosztów. /Koszt budowy linii tramwajowej to 442 mln./

          PS.Przetarg wygrała austriacka firma Poor-Polska. M<a teraz 622 dni na opracowanie dokumentacji.
          I jeszcze dworzec.
          O pieniądzach na BiT w Bydgoszczy było coś w Waszych gazetach?
          Nie, bo to byłoby pisanie dobrze o Marszałku.
          A Marszałek jest zawsze i wszędzie: be.
          Życzę, by nie zabrakło Wam pieniędzy na wkład własny.
          • arafat11 Re: Dziel i rządz, w urzędzie marszałkowskim opan 21.08.12, 00:44
            Największym beneficjentem jest B. Inwestycje w tym mieście pochłoną ponad połow
            > ę planowanych kosztów. /Koszt budowy linii tramwajowej to 442 mln./


            a zauwazyles, ze bydgoszcz jest duzo wiekszym miastem?
            w przeliczeniu na mieszkanca duzo wiecej dostaje statystyczny toruniani...dla kogo wiec biot city jets zyla zlota?
      • bydofan Re: Tak własnie działają pajace z Bydgoszczy 22.08.12, 14:23
        1robert315 napisał:

        > Bardzo dobrze napisane. Szczera prawda o tych solidaruchach i im pochodnych ! C
        > zym więcej zdzierają tym mniej mają bo kula śnieżna długu ruszyła. Komuniści pr
        > zez 20 lat odbudowali kraj i zbudowali tysiące fabryk, szkół, szpitali. Solidar
        > uchy większość zniszczyła i doprowadziła do plajty. "

        Im więcej czasu mija tym bardziej wyraźnie to widzę, że komuna jaka była taka była ale zastali kraj w ruinach powojennych a mimo to zdołali odbudować kraj, postawili przemysł, ludziom żyło się coraz lepiej. Jakby tak wziąć pod uwagę odcinki 10-cio letnie to po każdych 10-ciu latach było coraz więcej mieszkań, były coraz większe. Dziś jest inny ustrój i jedyne o czym możemy powiedzieć, że jest więcej to wieżowców w Warszawie, długów i sprzedanych przedsiębiorstw.
      • arafat11 Re: Dlaczego nie mozna porównywac Mogilna z Bydgs 20.08.12, 14:44
        A dlaczego tylko 900 mln? Dodaj jeszcze trochę, np. 2 mld brzmi lepiej - jak ju
        > ż kłamać, to na całego!


        to ile wedlug ciebie kosztuje most z dojazdami?
        bo przeciez sam most bez drog nie ma sensu( tak zrobiono swego czasu w plocku)



        Poza tym przeszło powoła mostu jest sfinansowana ze środków miejskich, jeśli St
        > rzelno wybuduje połowę obwodnicy ze swojej kasy, to możemy się porównywać.


        bo to jest most miejski torunia..potrzbeny tylko temu miastu...obwodnicA strzelna to droga krajowa nie majaca alternatywy( jak a1 w toruniu)
        • pakeroso Re: Dlaczego nie mozna porównywac Mogilna z Bydgs 20.08.12, 15:05
          Dlaczego chcesz więc porównywać most miejski do drogi krajowej? Most miejski buduje Toruń za swoja kasę i kasę z Unii, od budowania dróg krajowych jest GDDKiA, więc tam należy kierować swoje obiekcje.


          Koszt mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi jest oszacowany na ok. 750 mln, jednak czymże jest te drobne 150 mln różnicy od tego, co Ty podałeś...
          • arafat11 Re: Dlaczego nie mozna porównywac Mogilna z Bydgs 21.08.12, 00:42
            Dlaczego chcesz więc porównywać most miejski do drogi krajowej?

            bo na neigo dostaliscie 327 milionow dotacji...pytam wiec dlaczego marszalek walczy o pieniadze na miejska inwestycje?
            ponadto to nie ja zaczalem porownywa ctylko koles na post ktorego odpowiadalem...przez analogie dalem mu przyklad...


            Koszt mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi jest oszacowany na o
            > k. 750 mln, jednak czymże jest te drobne 150 mln różnicy od tego, co Ty podałeś
            > ...


            przyznaje, moj blad...nie wiem skad, ale mialem wrazenie( moze takie szacunki byly kiedys), ze koszt to jakies 900 milionow...
    • szlachcic Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 20.08.12, 18:43
      Ja to se tak mysle ze chlopoki z Mogilna maja slabszy dzien
      Nie od dzisiaj wiadomo ze Bydgoszcz to potezna metropolia z poteznymi wplywami
      To tak wielka potega ze wplywy siegaja 300-400 km w jej promieniu i to z palcem w.....
      A jutro chlpaki z Mogilna beda mieli lepszy dzien i zrozumieja ze Bydgoszcz to metropolia tylko troche mniejsza od Londynu czy Berlina wiec warto sie jej trzymac
      Srednia placa w Bydgoszczy to 12tys zl
      Uczelnie lepsze niz gdzie indziej, UTM miazdzy Politechnike Warszawska UW czzy UJ
      Fakty sa niepodwazalne
      Nijaki naubyd zaprezentowal ranking i stalem sie taki malutki ze nie moge dosiegnac do klawiatury

    • szlachcic Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 21.08.12, 19:38
      > albo wszyscy walcza o jedna droge i w koncu ja budija

      jednak nie zrozumiales
      to jest tak oszolomku jakby w Bydgoszczy wybrac najwazniejsza inwestycje np sportowa i z innymi decyzjami nic nie robic poki ta niby najwazniejsza nie zostanie rzrealizowana
      przeciez to skrajny imbecylizm

      zwlaszcza,ze modernizacja dk 15 to k
      > oszty niewiele nizsze nzi budowa s5( obok nie ma meijsca na dodatkowe pasy wiec
      > musisz praktycnzie postawic nowa droge, plus obwodnice maist itp...)

      a na SB wystarczy pomalowac pasy i bedzie gotowa
      koszty 15 sa zdecydowanie mniejsze
      15 ma potezna przewage w kosztach, po prostu tam nie bedzie wogole lub prawie wogole obiektow inzynieryjnych, parametry drogi sa mniejsze wiec jest mniej asfaltu
      wiec jak zwykle bredzisz ze kilometr ekspresowki kosztuje podobnie co zwykla DK
      Zobacz sobie oszolomku na poludiowej obwodnicy torunia ile jest wiaduktow.
      I pamietaj oszolomku ze ta obwodnica jest zbudowana jako jedna nitka bo nima kasy
      Podzielenie obwodnicy i czegokolwiek na czesci to zwiekszenie kosztow
      Dla S5 poteznym zagrozeniem sa koszty

      > caly czas wszyscy mowili, z epriorytetem jets s5 a teraz nagle jest szukanie ja
      > keis alternatywy

      ales ty glupi
      tu nie masz wyboru czy S5 czy DK15
      Tu masz alternatywe, dostajecie pule kasy X na drogi
      I wybor jest taki
      Robisz dlugosciowo 1/10 "S5" albo 1/3 DK15
      Oczywiscie mozesz powiedziec ze robimy 10 etapami S5
      To zwieksza i tak horendalne koszty trzykrotnie.
      Czyli defakto podjecie decyzji o totalnym priorytecie tej drogi zwiekszy czac jej budowy 3 krotnie (to oczywiscie strzal z tym 3krotnie ale zdecydowanie go przedluzy)
      Zwiekszenie etapow kazdej budowy jest wprostproporcjonalne do zwiekszenia kosztow
      Tu patrz most autostradowy. Zrobienie go w polowie X lat temu zwiekszylo koszt budowy o 50% (ja nie licze cen!!!!!)
      I teraz masz alternatywe
      Robimy DK15 w X lat za cene Y czy S5 za cene 10 razy Y trzy razy szybciej.
      Jest szansa ze tak bedzie. Wiec dla mnie oczywistym jest ze tak budowac S5 nie mozna
      Po prostu panstwa nie bedzie na to stac.
      Oczywiscie priorytetem bezwzglednym powinno byc zrobienie obwodnicy Bydgoszczy
      Ale priorytetem bezwzglednym nie moze byc a raczej ze byc moze nie powinna byc S5 gdy nie zrobi sie tego poza obwodnica w mak 2 etapach

      > a przez ten czas mozna juz s5 zbudowac...gdzie wic sens tego dzialalania?

      jak bylaby kasa na to to oczywiscie ze trzeba budowac S5 NIEZWLOCZNIE
      mysle jednak ze kasa bedzie tylko na obwodnice bo rzad bedzie musial miec kase na pomoc dla firm ktore umoczyly na drogach
      wszystko wskazuje na to ze program budowy ekspresowek w Polsce albo padnie calkowicie albo bedzie pokraczny.
      Zwlaszcza ze eurokomuna ma inne problemy

      > co ty bredzisz chlopcze...spojrz na mape i zobacz p[rzebieg tych drog...zobacz
      > jakei maista przy nich leza i pzrestan bredzic, z ekregosluupel regionu jest dk
      > 15...to juz predzej dk 25 mlotku...

      35 bo przchodzi przez zadupie?
      zrozum pacanie ze drogi blizej centrum sa wazniejsze z punktu widzenia logistyki
      Jak widzisz Inoowroclaw Mogilna chca drogi do Toruia a nie do zadupia
      Nie patrz kategoriami "nam sie nalezy" i otrworz oczy
      Dlaczego chcesz na sile Inowroclawiowi budowac 25 jak oni chca 15?
      • arafat11 Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 22.08.12, 00:38
        jednak nie zrozumiales
        > to jest tak oszolomku jakby w Bydgoszczy wybrac najwazniejsza inwestycje np spo
        > rtowa i z innymi decyzjami nic nie robic poki ta niby najwazniejsza nie zostani
        > e rzrealizowana
        > przeciez to skrajny imbecylizm


        przeciez dobrze wiesz, z ejak sie zacznie gadanie o dk 15, tominie kilka lat zanim sie zrobi projekt itp a przez ten czas nikt s5 nie bedzie budowal...i w ten sposob ta droga nigdy nie powstanie,...

        podam ci prosty przyklad: a1 pod toruniem zaczeto budowac kilkanscie lat temu(pol mostu i kilka kilometrow drogi) potem przez dlugie lata nic sie nei dzialo...czy w zwiazku z tym planowano i projektowano inny przebieg autostrady? nie, bo wiedziano, ze trzeba czekac i robic wszystko zeby powstala a1 w takiej formie...a tymczasem z s5 mamy analogiczna sytuacje i nagle szukamy alternatyw, ktore dziwnym trafem omijaja bydgoszcz...

        a na SB wystarczy pomalowac pasy i bedzie gotowa
        > koszty 15 sa zdecydowanie mniejsze
        > 15 ma potezna przewage w kosztach, po prostu tam nie bedzie wogole lub prawie w
        > ogole obiektow inzynieryjnych, parametry drogi sa mniejsze wiec jest mniej asfa
        > ltu
        > wiec jak zwykle bredzisz ze kilometr ekspresowki kosztuje podobnie co zwykla DK


        ale nie rozwiazuja zadnych problemow, ktore rozwiaze s5...jak do tego dodasz budowe kawalka s10 plus obwodnice bydgoszcyz to wyjdzie ci pewnei tyle co cala s5...a tak dostaneimy kawalki drog do niczego nie przydatne...


        ales ty glupi
        > tu nie masz wyboru czy S5 czy DK15
        > Tu masz alternatywe, dostajecie pule kasy X na drogi
        > I wybor jest taki
        > Robisz dlugosciowo 1/10 "S5" albo 1/3 DK15
        > Oczywiscie mozesz powiedziec ze robimy 10 etapami S5
        > To zwieksza i tak horendalne koszty trzykrotnie.
        > Czyli defakto podjecie decyzji o totalnym priorytecie tej drogi zwiekszy czac j
        > ej budowy 3 krotnie (to oczywiscie strzal z tym 3krotnie ale zdecydowanie go pr
        > zedluzy)
        > Zwiekszenie etapow kazdej budowy jest wprostproporcjonalne do zwiekszenia koszt
        > ow
        > Tu patrz most autostradowy. Zrobienie go w polowie X lat temu zwiekszylo koszt
        > budowy o 50% (ja nie licze cen!!!!!)
        > I teraz masz alternatywe
        > Robimy DK15 w X lat za cene Y czy S5 za cene 10 razy Y trzy razy szybciej.
        > Jest szansa ze tak bedzie. Wiec dla mnie oczywistym jest ze tak budowac S5 nie
        > mozna
        > Po prostu panstwa nie bedzie na to stac.
        > Oczywiscie priorytetem bezwzglednym powinno byc zrobienie obwodnicy Bydgoszczy
        > Ale priorytetem bezwzglednym nie moze byc a raczej ze byc moze nie powinna byc
        > S5 gdy nie zrobi sie tego poza obwodnica w mak 2 etapach


        sam jestes glupi: dk 15 nie ejst alternatywa dla s5 wiec jaki ma sens porownywanei tych drog? zaden...
        skoro priorytetem dla wojewodztw ai metropolii jest s5 to nalezy robic wszystko zeby ona powstala, nawet w kawalkach niz robic jakies inne inwestycje, nie majace nic z tym wspolnego tylko po to zeby bydgoszcz nei maial eski kolo siebie...


        jak bylaby kasa na to to oczywiscie ze trzeba budowac S5 NIEZWLOCZNIE
        > mysle jednak ze kasa bedzie tylko na obwodnice bo rzad bedzie musial miec kase
        > na pomoc dla firm ktore umoczyly na drogach
        > wszystko wskazuje na to ze program budowy ekspresowek w Polsce albo padnie calk
        > owicie albo bedzie pokraczny.
        > Zwlaszcza ze eurokomuna ma inne problemy


        jak myloisz mlotku: skoro spory kawalej s5 juz jes, i teraz rzad przyzna kase na kolejny kawalek i go zbudujemy to chyba sa wieksze szanse na to, ze w przyszlosci dostaneimy kase na reszte( tak jak sie ciagnie a1) niz jezeli ta kase przeznaczymy na dk 15...i co liczysz, z erzad teraz da kase na dk15 a za rok da na cala s5? dobzre wiesz,z etak nie bedzie...i dzieki temu bydgoszcz zostanei bez drogi...


        35 bo przchodzi przez zadupie?
        > zrozum pacanie ze drogi blizej centrum sa wazniejsze z punktu widzenia logistyk
        > i
        > Jak widzisz Inoowroclaw Mogilna chca drogi do Toruia a nie do zadupia
        > Nie patrz kategoriami "nam sie nalezy" i otrworz oczy
        > Dlaczego chcesz na sile Inowroclawiowi budowac 25 jak oni chca 15?


        blizej jakiego centrum idioto?
        i pzrestan bredzic,ze dk 15 to kregoslup regionu...


        spojrz jeszcze raz mlotku na mape i zobacz ktora droga jest wanziejsza, ktora laczy wiecje miejscowosic i wiecej mieszkancow...
        inowroclaw tez chce dk 25 radze zapoznac sie z dokumentami...zreszta planowana obwodnica inowroclawia jest wlasnei w ciagu dk 25 a a nie dk 15 idioto...wiec przestan klamac...
        • szlachcic Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 22.08.12, 11:08
          > przeciez dobrze wiesz, z ejak sie zacznie gadanie o dk 15, tominie kilka lat za
          > nim sie zrobi projekt itp a przez ten czas nikt s5 nie bedzie budowal...i w ten
          > sposob ta droga nigdy nie powstanie,...

          a na jakiej podstawie uwazasz ze debata o 15 i potem przygotowywanie dokumentow jest zagrozeniem la budowy S5?
          Zagrozeniem dla S5 jest jej koszt. Mnie nie stac na woz za 100tys choc jest lepszy, bezpieczniejszy, trwalszy, wygodniejszy wiec mam ze 40tys
          Dokladnie to samo jest z drogami. Budujesz to na co cie stac
          ja od kilku lat mowie tu na forum ze ja bym w Polsce autostrad i ekspresowek nie budowal tylko robilbym wszedzie trasy 2x2 i tylko w najtruniejszych miejscach ze skrzyzowaniami bezkolizyjnymi.
          I nadal to uwazam za najwazniejsze. Byc moze myle sie co do autostrad ale na pewno nie mylilem sie co do ekspresowek
          Nas po prostu nie stac na tyle drog ekspresowych o tak wysokich parametrach
          I to co teraz sie dzieje potwierdza moje obawy
          Jest zle, bo nawet jest problem z S5, jest zle bo w Europie jest kryzys, jest zle bo panstwo teraz wspomoze firmy budowlane ktory stracily na budoach drog
          Co trzeba wiec zrobic?
          Dziekujcie Bogu ze mamy posla Mezydle
          To jeden z najrozsadniejszych politykow i fachowiec na warszawskich salonach
          Z naszego wojewodztwa najinteligentniejszy i od drog fachowiec. Ty mozesz uwazac ze lepsza jest Bankowska bo geba jej sie nie zamykala w temacie o drogach z Mezydlo
          Ja na miejscu naszych politykow zaproponowalbym spotkanie z poslem
          Tematem jest nie tylko S5 - tutaj posel Mezydlo wie wszystko o tym co sie z ta droga dzieje.
          Tematem debaty musi byc S10 ktora na dzien dzisiejszy nie ma zadnych szans i "15"
          W zwiazku z tym ze z punktu widzenia panstwa autostrada czy ekspresowka ma sens tylko wtedy gdy jest wybudowana w calosci to ja bym rozwazyl zmniejszenie parametrow ekspresowek - to zwieksza szanse na ich budowe i to znacznie
          Ekspresowki obecne sa prawie autostradami i stad ich koszt

          > ol mostu i kilka kilometrow drogi) potem przez dlugie lata nic sie nei dzialo..
          > .czy w zwiazku z tym planowano i projektowano inny przebieg autostrady? nie, bo
          > wiedziano, ze trzeba czekac i robic wszystko zeby powstala a1

          co ty bredzisz?
          wybudowano kawaleczek autostrady i robiono przez lata przetargi na budowe A1
          I co? W innych tematach nic nie robiono bo A1 jest najwazniejsza?
          Nie!!!!!!!
          Wyremontowano najbardziej zniszczona droge wojewodzka w wojewodztwie DK10
          Te inwestycje sobie nie przeszkadzaly bo byly z zupelnie innej polki
          To samo jest z S5 i "15"

          > ale nie rozwiazuja zadnych problemow, ktore rozwiaze s5...jak do tego dodasz bu
          > dowe kawalka s10 plus obwodnice bydgoszcyz

          S10 nie ma szans wiec nie pomnazaj kosztow byle wyszedl ci sens budowy S5 w kontekscie finansowym

          > sam jestes glupi: dk 15 nie ejst alternatywa dla s5

          kolku bydgoski
          ja nie mowie ze jest alternatywa drogowa
          jest alternatywa inwestycyjna

          > skoro priorytetem dla wojewodztw ai metropolii jest s5 to nalezy robic wszystko
          > zeby ona powstala, nawet w kawalkach niz robic jakies inne inwestycje, nie maj
          > ace nic z tym wspolnego

          czy ty rozumiesz ze budowa za jednym zamachem bylaby tansza od 3 etapow o 20% a jek nie bedzie kasy to etapow bedzie 10 i koszty wzrosna kilkukrotnie?
          To jest fakt ktory nakazuje byc ostroznym w wchodzeniu w ta inwestycje
          I tu nie bedzie decydowal Calbecki kolku bydgoski
          S5 jest dzisiaj na poziomie rzadowym i to minister bedzie decydowal o tym czy jest kasa na S5 czy nie.
          I minister doskonale wie ze podzielenie tego kawalka S5 na 10 etapow spowoduje znaczne zwiekszenie kosztow. Wiec albo bedzie kaza na obwodnice to ja da - tu moim zdaniem nie ma zagrozenia, obwodnica powstanie w miare szybko (dziekuj Mezydle)
          ale z pozostalymi 2 odcinkami moze byc problem. Albo bedzie panstwo na nie stac albo nie bedzie kasy i koniec
          To jest poza wladzami wojewodzkimi. wasz oddzial gddkia z wojewoda pewnego dnia przedstawia ministrowi pozwolenie na budowe.
          A to czy bedzie ona budowana zalelezy tylko od takich czynnikow
          1) Czy nasi wojewodzcy politycy warszawscy maja wieksza sile przebicie od iinch warszawskich politykow z innych wojewodztw KTORE MAJA PODOBNEJ WAGI waznosciowej i kosztowej PROJEKTY
          Tu mamy atut w postaci posla Mezydlo, ale to jest atut tylko ktory moze pokazac waznosc, przechylic szale jak jest rowno.
          Jak jakies wojewodztwo ma projekt ekspresowki tanszy bo np krotszy to oni maja wieksza szanse.
          I w zwiazku wlasnie z tym aby walczyc o kase musimy miec tez przygotowane inwestycje znacznie tansze. Tym jest wlasnie "15"

          > jak myloisz mlotku: skoro spory kawalej s5 juz jes, i teraz rzad przyzna kase
          > na kolejny kawalek i go zbudujemy to chyba sa wieksze szanse na to, ze w przysz
          > losci dostaneimy kase na reszte

          glupis
          pisalem ci juz to 10 razy minimum
          Etapowanie tej inwestycji na 10 czesci to bezsens, ba, powiedzialbym ze sabotaz bo to zwiekszy znacznie koszty.
          Jezeli rzad bedzie stac na max 3 etapy to ta droga powstanie dosc szybko
          Ja nie wiem jak tam jest z dokumentacja ale chyba w przyszlym roku bedzie juz komplet dot obwodnicy, a za 2 lata chyba bedzie juz komplet na wszystko.
          Teraz trzeba walczyc o kase na obwodnice i to Mezydlo ma pod kontrola. Na moje obwodnica bedzie budowana gdy skoncza sie procesury.
          Lecz czy panstwo bedzie mialo kase na aby dojechac z S5 do wielkipolski i do Grudziadza to juz nie wiem.
          w zasadzie nie wierze ze oba te odcinki beda budowane jednoczesnie
          wszystko zalezy od kasy

          > blizej jakiego centrum idioto?
          > i pzrestan bredzic,ze dk 15 to kregoslup regionu...

          widac jest bardziej kregoslupowa skoro Mogilno i Inowroclaw chca tej budowy
          Kolku, juz nawet chcesz rzadzic za nich co jest dla nich lepsze? tak/nie?
          Nie pasuje ci zakompleksiencu to ze oni uwazaja ze lepsze dla nich jest polaczenie z Toruniem?

          > obwodnica inowroclawia jest wlasnei w ciagu dk 25 a a nie dk 15 idioto...wiec p
          > rzestan klamac..

          co chce Inowroclaw? 15 czy 25?
          • arafat11 Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 22.08.12, 13:22
            a na jakiej podstawie uwazasz ze debata o 15 i potem przygotowywanie dokumentow
            > jest zagrozeniem la budowy S5?


            bo to wszystko generuje koszty, a decyzje srodowiskowe i administracyjne nie sa wieczne tylko maja okresk=lone ramy czasowe...wiec jezeli zamaist budowac droge, ktora jest jzu przygotowan i wystraczy rozpisac przetarg my mammy tarci kase i czas na wieloletnie przygotowania do remontu innej drogi, ktora nawet w planch nie jest...
            na pewno to s5 nie pomoze...


            Ja na miejscu naszych politykow zaproponowalbym spotkanie z poslem
            > Tematem jest nie tylko S5 - tutaj posel Mezydlo wie wszystko o tym co sie z ta
            > droga dzieje.
            > Tematem debaty musi byc S10 ktora na dzien dzisiejszy nie ma zadnych szans i "1
            > 5"


            no pewnei: nie ma kasy na jedna eske to rozpoczynamy rozmowy o drugiej...przetsn bredzic...to tak jak torun kilka lat temu gdy most w ciaz byl na liscie rezerwoje zamiast starc sie o kase na neigo zaczal by projektowac 3 most...w chwoili gdy na na drugi nie mial kasy...zejdz na ziemie...
            skonczymy najpierw s5 a potem sie mozna zajmowac s10, ktora w rzadowych planach jest gdzie kolo 2050....


            co ty bredzisz?
            > wybudowano kawaleczek autostrady i robiono przez lata przetargi na budowe A1
            > I co? W innych tematach nic nie robiono bo A1 jest najwazniejsza?
            > Nie!!!!!!!
            > Wyremontowano najbardziej zniszczona droge wojewodzka w wojewodztwie DK10
            > Te inwestycje sobie nie przeszkadzaly bo byly z zupelnie innej polki
            > To samo jest z S5 i "15"



            czyli rozuiem, ze obecnie nei ma kasy an s5 ale jak zaczniemy sie starac o remont dk15 to znajdzie sie kasa na s5 i na dk 15? zejdz na ziemie...


            S10 nie ma szans wiec nie pomnazaj kosztow byle wyszedl ci sens budowy S5 w kon
            > tekscie finansowym

            niedawno sma bredziles, ze powstanei dzieki metropoliii...widzisz jak wtedy pisales bzdury...



            kolku bydgoski
            > ja nie mowie ze jest alternatywa drogowa
            > jest alternatywa inwestycyjna


            kolku: nam chodzi o rozwiazanie problemow drogowych< czy ty nie rozumiesz, z etoruniowi nic nic nei d abudowa tramwaju na jar zamiast mostu? potrzebujescie mostu a nei tramwaju na jar...tak samo region i bydgoszc zpotrzebuje s5 a nei dk15...rozumiesz? inwestycja ma rozwiazac konkretne problemy drogowe...

            czy ty rozumiesz ze budowa za jednym zamachem bylaby tansza od 3 etapow o 20% a
            > jek nie bedzie kasy to etapow bedzie 10 i koszty wzrosna kilkukrotnie?
            > To jest fakt ktory nakazuje byc ostroznym w wchodzeniu w ta inwestycje
            > I tu nie bedzie decydowal Calbecki kolku bydgoski
            > S5 jest dzisiaj na poziomie rzadowym i to minister bedzie decydowal o tym czy j
            > est kasa na S5 czy nie.
            > I minister doskonale wie ze podzielenie tego kawalka S5 na 10 etapow spowoduje
            > znaczne zwiekszenie kosztow. Wiec albo bedzie kaza na obwodnice to ja da - tu m
            > oim zdaniem nie ma zagrozenia, obwodnica powstanie w miare szybko (dziekuj Mezy
            > dle)
            > ale z pozostalymi 2 odcinkami moze byc problem. Albo bedzie panstwo na nie stac
            > albo nie bedzie kasy i koniec


            i myslisz,ze nagle z arok czy dwa znajdzie sie calosc kasy na cala s5? dobrze wiesz, ze nei...wlasnei o to chodiz toruniowi: zrobic dk 15 apotem gadac, z eprzeciez s5 jest niepotrzebna, bo droga, bo nie ma kasy, bo jest dk15...i bydgoszc zzostanie bez niczego...


            glupis
            > pisalem ci juz to 10 razy minimum
            > Etapowanie tej inwestycji na 10 czesci to bezsens, ba, powiedzialbym ze sabota
            > z bo to zwiekszy znacznie koszty.
            > Jezeli rzad bedzie stac na max 3 etapy to ta droga powstanie dosc szybko
            > Ja nie wiem jak tam jest z dokumentacja ale chyba w przyszlym roku bedzie juz k
            > omplet dot obwodnicy, a za 2 lata chyba bedzie juz komplet na wszystko.
            > Teraz trzeba walczyc o kase na obwodnice i to Mezydlo ma pod kontrola. Na moje
            > obwodnica bedzie budowana gdy skoncza sie procesury.
            > Lecz czy panstwo bedzie mialo kase na aby dojechac z S5 do wielkipolski i do Gr
            > udziadza to juz nie wiem.
            > w zasadzie nie wierze ze oba te odcinki beda budowane jednoczesnie
            > wszystko zalezy od kasy


            znow klamiesz: dokumentacja jest juz praktycnzie gotowa na clay odcinek w kuj pom...wiec co bredzic o jakims etapowaniu?

            widac jest bardziej kregoslupowa skoro Mogilno i Inowroclaw chca tej budowy
            > Kolku, juz nawet chcesz rzadzic za nich co jest dla nich lepsze? tak/nie?
            > Nie pasuje ci zakompleksiencu to ze oni uwazaja ze lepsze dla nich jest polacze
            > nie z Toruniem?


            spojrz na mape, zoabcz co oznacza linia kregoslupowa i przestan bredzic...
            rownei dobzre swiecie i grudziadz chca s5 i to ma oznaczac,ze jest kregoslupuem wojewodztwa?
            co za debil....

            co chce Inowroclaw? 15 czy 25?

            dk 25, bo w niej jets zrobiono obwodnica...a to ze teraz nagle uwierzyli, z eona powstanei gdy bedzie modernizacja dk 15 to nic nie zmienia...od poczatku obwodnica inowroclawia jets planowana w ciagu dk 25....zrestza w ciagu drogi 15 nie ma wiekszego sensu, ale skad to mozesz wiedziec....
              • arafat11 Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 24.08.12, 13:39
                bredzisz chlopcze
                > "15" przez minimum 5 lat bedzie tylko tematem dla urzednikow i projektantow
                > S5 bedzie gotowa do budowy w czesci za rok, cala za 2 lata
                > Idac twoim tokiem rozumowania S5 ma 3-4 lata totalnego bezpieczenstwa czasowego
                > Po drugie, S5 jest projektem tylko i wylacznie rzadowym. Jej nie mozna budowac
                > dzielac ten odcinek na 10 etapow.


                tyle bzdur w jednym zdaniu:

                projektowanie nic nie kosztuje?
                czy modernizacja drogi krajowej to zadanie rzadowe czy wojewodzkie?



                I teraz najwazniejsza. Jak sam powiedziales "15" jest kilka lat w najlepszym wy
                > padku wtyle.
                > zalozny ze w t kilka lat rzad nie zdexcyduje sie na budowe S5 ze wzgledow finan
                > sowych.
                > Dlaczego wiec uwazasz ze niechec do budowy jest spowodowana konkurencja w posta
                > ci 15 gdy na dzien dzisiejszy "15" jest taka konkurencja dla S5 jak puszczanie
                > latawcow na lace dla NASA

                bo rzad nie da kasy na dwie drogi...wiec jak zaczniemy wydawac milionuy na projektowanie dk15 i wykup gruntow to rzad stwierdzi, ze nie sfinansuje innej drogi bo nie ma kasy...
                tak to jets jak sie chce za duzo na raz...



                jestes najwiekszym glupcem tego forum
                > przeczytaj uwaznie co tam napisalem
                > glupcze bydgoski, przeciez napisalem tam ze S10 w takiej formie jak zalozono ni
                > gdy nie powstanie bo jest tym sdamym prblemem co S5 ktora jednak jest juz na uk
                > onczeniu w projektowaniu
                > przeczytaj zakompleksiony kretynie co napisalem a potem puszczaj piane bezmozgo
                > wcu


                bo ty idioto tak napisales? wiesz co sa warte twoje przemyslenia...malo to razy jzu klamales? pokaz jakies dokumenty rzadowe a nei twoje urojenia...


                kretynie bydgiski
                > czy widzisz roznice w mozliwosciach budowy czekas za kwote X a za kwote kilkukr
                > otnie mniejsza? Dla mnie to zasadnicza roznica, to co jest tansze ma wieksze mo
                > zliwosci ze sie zrealizuje. To co jest drogie (patrz idioto na tame) sie odklad
                > a
                >

                ale to jets tak samo jak z mostem w toruniu i linia tramwajowa na jar: co z tego, ze dk 15 moze bedize tansza( ale nei wiele, jezeli bedzie miala byc obwodnica inowroclawia i obwodnica bydgoszczy) skoro nie rozwiazuje problemow? tramwaj na jar tez jest tanszy od mostu, ale czy rozladuje korki na starym moscie?

                To ze S5 jest najwazniejsza dla Byd nie znaczy ze jest najwazniejsza dla Inowro
                > clawia


                a czy ja tak twierdze? idac tym tropem most w toruniu jets wazny tylko dla torunia, a a1 tylko dla gmin gdzie przebiega...i co z tego?


                jestes bydgoskim zakompleksionym idiota
                > Wiec powiem tak.
                > Jest rok 2017. Nie ma ani S5, ani 15
                > Wojewodztwo w roku 2017 dostaje 50mln na inwestycje drogowe.
                > Ty jako idiota bys te pieniadze przeznaczyl na budowe S5 czym bys potwierdzil z
                > e jestes idiota
                > S5 jest programem rzadowym na ktory potrzeba kilku MILIARDOW zl w naszym wojewo
                > dztwie


                widzisz jakie masz pojecie o rzeczy: sama obwodnica inowroclawia to koszt 800 milionow...
                a gdzie modernizacja calej dk15? co z ta droga w wojewodztwei wielkopolskim? a s5 juz jest budowana, sa wykupione grunty, wiec bez sensu jest zaczynac wszystko od nowa na innej drodze nie bedacej dla neij alternatywa...


                I w tym samym momencie nalezy rozmawiac z ministrem aby S10 miedzy naszymi mias
                > tami nie byla ekspresowka tylko droga 2x2


                a jeszcze kilka tygodni temui debil szlachcic pisal, z emetropia sprawi, z ebedzie s10 miedzy naszymi maistami...widzisz co sa warte twoje brednie?

                glupcze do potegi entej
                > po pierwsze - o etapowaniu pisza w kontekscie budowy - i to jest w moim tekscie
                > , ale ty jestes za glupi aby to zrozumiec
                > po 2 - zaden odcinek w przygotowaniu administracyjnym nie ma wszystkich pozwole
                > n
                > Wiec albo idz sie kretynie dowiedz albo zamknij ryja


                no i co ztego? rownei dobrze mozesz oglosci przetrag rownoczesnei an wszystkie etapy i juz etapowiania nie masz...
                prace sa praktycznie ukonczone, wiec przestan bredzic...



                kregoslup nie jako wazna arteria potrzebna wiekszym miastom wojewodztwa
                > Grudziadz ma w dupie S5 jak wiesz


                to co kregoslup regionu ma nie laczyc glownych ,maist? co za debil...


                Inowroclaw chce obwodnicy i "15"
                > oni maja w d..... S5 tak jak w d.... ma to Grudziadz
                > I to cie boli kolku


                i znow pokazujes zjak glupi jetses: od kilku lat we wwzytkich dokumentach i opracownaiach obwodnica inowroclawia jest w ciagu dk 25...i nic sie nei zmienilo...list kilku poslow cos zmienai glupku? zoabcz sobei do strategii inowroclawia i zoabcz co ejst naoisane od obwodnicy...i przestan bredzic..
          • bydofan Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 22.08.12, 16:26
            szlachcic-
            skoro zagrożeniem dla S5 jest jego koszt to co powiedzieć o koszcie A1. Skoro rozwiązaniem jest nie budować to dlaczego nie zaprzestać budowy A1?
            Jak widzisz takie pomysły torunianom przychodzą tylko wówczas kiedy chodzi o inwestycje w Bydgoszczy ale nigdy w Toruniu.

            Jaki jest sens S5? Kiedy pod koniec lat 90-tych tworzono reformę administracyjną podawana była statystyka dotycząca exportu-importu. Ze wszystkich 49 województw tylko jedne woj. miało bilans dodatni tj więcej eksportowano niż importowano. Wiesz jakie to było województwo? B Y D G O S K I E !!! Nasze woj. było największym eksporterem rer capita w kraju!!! Nie wiem jak to jest dziś ale przypuszczam, że niewiele się zmieniło. Nam bezwzględnie jest potrzebna S5 i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie porównywał kosztów budowy S5 do DK15 i jeśli jest alternatywa budowy tylko jednej drogi bo na drugą nas nie stać to musi być to S5.
            • szlachcic Re: Mogilno chce do Wielkopolski. Tam żyje się le 24.08.12, 17:03
              > szlachcic-
              > skoro zagrożeniem dla S5 jest jego koszt to co powiedzieć o koszcie A1

              z A1 jest troche inna sprawa choc jak pisalem ja bym zastanowil sie nad niebudowaniem w Polsce autostrad
              Inna dlatego ze - odcinek Gd-Tor budowal prywatny
              Inna dlatego ze byc moze panstwo stac na 3 autostrady

              Natomiast na 100% panstwa nie stac na tyle tysiecy drog ekspresowych o tak wysokich parametrach.
              Decyzje jak i co budowac powinien podjac rzad ktory wie ile ma kasy

              > Jak widzisz takie pomysły torunianom przychodzą tylko wówczas kiedy chodzi o in
              > westycje w Bydgoszczy ale nigdy w Toruniu.

              bredzisz
              najwazniejszymi drogami w wojewodztwie sa
              A1
              DK91 dawna DK1
              S5
              S10
              DK15

              A1 to projekt rzadowy - Calbecki nic do tego nie ma, projekt w zasadzie juz zrealizowany
              DK91 - Calbecki wyrywa kase na remonty odcinkowe
              S5 - projekt rzadowy na ktory nie ma kasy bo to kilka miliardow, prawie z ukonczona dokumentacja
              S10 - projekt rzadowy bez dokumentacji
              DK15 projekt samorzadu bez dokumentacji ktory kosztowac bedzie 10krotnie mniej niz S5

              Zapomnijmy o A1 bo jest juz po wszystkim
              Co zrobic aby drogi w woj polepszyc?
              Cofnijmy sie do mojej koncepcji "olejmy wysokie parametry ekspresowki"
              Budujmy 2x2 bez obiektow inzynieryjnych
              To jest wlasnie atut "15"
              O ile ciezko bedzie przekonac ministra do zmiany parametrow S5 bo juz czesc ma wysokie parametry w wielkopolsce
              To moim zdaniem w naszym zasranym interesie jest przekonanie rzadzacych aby budowac S10 jako ekspresowke o najnizszych parametrach

              > Nam bezwzględnie jest potrzebna
              > S5 i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie porównywał kosztów budowy S5 do DK1
              > 5 i jeśli jest alternatywa budowy tylko jednej drogi bo na drugą nas nie stać t
              > o musi być to S5.

              Zrozum jedno
              Ja nigdzie nie powiedialem ze ta droga nie jest potrzebna!!!!!!
              Ja pisze o temacie "S5 / DK15" w kontekscie tego czy pastwo polskie, czyli minister transportu a ie jak sobie myslicie Calbecki bedzie mialo tak ogromna kase na ta inwestycje.
              I ja mam juz watpliwosci co do tego
              Nie mow mi o zainwestowaniu w jedna nitke S5 bo to nadal jest inwestycja w miliardach
              Pisalem wielokrotnie
              Jak rzad bedzie stac na podzielenie naszego odcinka na 3 etapy, przykladowo w 6 lat
              To jestem jak najbardziej za
              tylko ze w te 6 lat minister musi znalezc na ta droge kilka miliardow
              skonczyly sie juz czasy tanich drog.
              wiec jak panstwo bedzie stac wylozyc kilka miliardow na S5 w ciagu 6 lat to ok.
              Podzili sie to na 3 etamy. Jest pysznie
              Tylko jak panstwo nie bedzie stac na to to sens juz staje sie watpliwy.
              Nikt rozsadny nie bedzie budowal tego kawalka w 20 lat dzi9elac to na 10 etapow bo to zwiekszy koszty bardzo bardzo
              z "15" jest inaczej
              Droga 10 krotnie tansza albo i jeszcze lepiej. Mozna ja modernizowac 10 lat bo to droga robiona w gestii samorzadu
              Wy oczywiscie mozecie opowiadac banialuki jak arafat ze S5 i "a5" bedzie kosztowala tyle samo
              Arafat to idiota, na szczescie mozna sie z niego posmiac

              PS
              S5 buduje minister
              "15" modernizuje samorzad

              zrozumcie roznice
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka