Dodaj do ulubionych

Co dalej z koleją BiTCity?

16.03.07, 17:17
Zamiast wydawać pieniądze na księżycowe opracowania powinni dogadywać się z
PKP i naprawić wspólnie istniejące tory Toruń - Bydgoszcz. Jak się po nich
będzie jeździć 100- 120 km/h z częstotliwością co godzinę, to żadne durne
pomysły nie będą potrzebne, a zaoszczędzi się naszych pieniędzy.
Obserwuj wątek
    • lew131313 Re: Co dalej z koleją BiTCity? 16.03.07, 18:21
      Moi zdaniem kolejka powinna "iść" trasą przez Solec Kujawski, za nim odbijać na
      lotnisko, a potem biec w kierunku Dworca Głównego w B. nową przeprawą na ulicy
      Granicznej i dalej bokiem ulicy Zaświat do Myślęcinka. Przecież tam wszędzie
      jest szeroko i miejsca na tory nie brak.
      W Toruniu natomiast; przez Dworzec Główny do Dworca Miasto i dalej do
      Uniwersytetu, Takie niby półkole, ale przynajmniej ilość pasażerów byłaby
      wystarczająca dla opłacalności tego przedsięwzięcia.
        • ziuta39 Re: Co dalej z koleją BiTCity? 16.03.07, 20:03
          Nici z BiT City,z trasy i nasypu dawnej kolejki do Czarnowa przaz Złąwieś Wlk

          zrobiono drogi!!,ciekawe czy PKP przekazała grunty pod dawnym torowiskiem
          gminie?,pewnie tak lub pozwoliła na przekształcenie nasypu dawnej kolejki w
          drogo gminne.
        • lew131313 Re: Co dalej z koleją BiTCity? 16.03.07, 20:45
          zawacki.and.zawacki napisała:

          > co ty bredzisz,kolejka ma być opłacalna,a nie wozić puste wagoniki

          Nie bredzę kolego. Kolejka będzie opłacalna właśnie wtedy, kiedy będzie wozić
          ludzi, jak piszesz, ale akurat trasa kończąca się przy lotnisku od strony Solca,
          to stuprocentowej pewności puste wagony. Dlatego też, albo "pójdzie" tą trasą
          dalej do Sródmieścia Bydgoszczy (lub też "górą" B. do Dworca Głównego), albo BiT
          w ogóle nie ma sensu. Zaś jej przebieg przez Złą Wieś to już zupełny "niewypał".
          Ale skoro zarzucasz mi brednie, to przedstaw swoją wersję - w końcu chodzi o
          dyskusję, prawda?
          • zawacki.and.zawacki Re: Co dalej z koleją BiTCity? 16.03.07, 20:53
            lew131313 napisał:

            > zawacki.and.zawacki napisała:
            >
            > > co ty bredzisz,kolejka ma być opłacalna,a nie wozić puste wagoniki
            >
            > Nie bredzę kolego. Kolejka będzie opłacalna właśnie wtedy, kiedy będzie wozić
            > ludzi, jak piszesz, ale akurat trasa kończąca się przy lotnisku od strony
            Solca
            > ,
            > to stuprocentowej pewności puste wagony. Dlatego też, albo "pójdzie" tą trasą
            > dalej do Sródmieścia Bydgoszczy (lub też "górą" B. do Dworca Głównego), albo
            Bi
            > T
            > w ogóle nie ma sensu. Zaś jej przebieg przez Złą Wieś to już
            zupełny "niewypał"
            > .
            > Ale skoro zarzucasz mi brednie, to przedstaw swoją wersję - w końcu chodzi o
            > dyskusję, prawda?

            no może za ostro dałem,ale zważ,że kolejka ma słuzyć nie tylko Bydzi i
            Toruniowi,ale całej aglomeracji,jest taki plan zagospodarowania terenu i
            intensyfikacji budownictwa w pasie od Fordonu przez Złąwieś Wlk. do Torunia i
            tu BiT powinna być ujeta,a nie w lasach po drugiej stronie Wisły.
            • lew131313 Re: Co dalej z koleją BiTCity? 16.03.07, 21:14
              zawacki.and.zawacki napisała:
              > no może za ostro dałem,ale zważ,że kolejka ma słuzyć nie tylko Bydzi i
              > Toruniowi,ale całej aglomeracji,jest taki plan zagospodarowania terenu i
              > intensyfikacji budownictwa w pasie od Fordonu przez Złąwieś Wlk. do Torunia i
              > tu BiT powinna być ujeta,a nie w lasach po drugiej stronie Wisły.

              Spoko, przecież nie mam żalu o to "bredzenie".
              Co do tej aglomeracji - dwóch wersji na raz zrobić się nie da, to jasne. A
              zatem, jeśli projektanci będą zmuszeni wybierać to z pewnością zdecydują się na
              wariant z Solcem, bo to jednak ponad 20 tys mieszkańców, nie zaś na przebieg
              trasy przez Złą Wieś i Górsk gdzie ludzi znacznie mniej (perspektywy zabudowy
              mogą nikogo nie przekonać, zwłaszcza w Brukseli) i konieczność budowy przeprawy
              przez Wisłę! Kto jak kto, ale chyba torunianie najlepiej wiedzą co to znaczy
              kłopot z budową mostu, czyż nie? A w bydgoskim Łęgnowie już mosty są.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka