Dodaj do ulubionych

Rezygnacja z rezerwacji i biletu

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.02.11, 23:11
Mam pytanie jak albo gdzie moge sprawdzic bilet lini Finnair czy podlega refundacji/zwrotowi moze odsprzedania? Kupiony przez biuro.
Troche mi sie sytuacja pokrzyzowala z planowanymi wakacjami i praca, i chyba bede musiala zrezygnowac z wylotu do Azji. Z biurem sie jeszcze nie kontaktowalam wiec nie wiem co i jak oni mi tam powiedza. Chcialabym tylko sprawdzic na razie czy mam taka opcje. Niby na stronach Finnair pisze, ze mozna dokonywac zwotow samemu po zalogowaniu sie do systemu gdzie ma sie wszystkie informacje o podrozy, ale nie widze tam informacji o taryfie. Niby mam opcje zrezygnuj z miejsca, ale nic nie probowalam zmieniac aby czegos przedwczesnie nie usunac.
Ponadto na strone przewoznka pisze, ze po odwolaniu nalezy sie skontaktowac z Finnairem ale nie rozumiem za bardzo tego jak gdzie z kim dokladnie.
Niech mi ktos kto cos wie o zwrotach i anulowaniu rezerwacji wytlumaczy jak to sprawdzic i jak to przebiga.

W ogole sa takie bilety, ze zwroty w ogole nie przysluguja? Nie wiem jak biuro mi sprzedalo ten bilet tzn. w jakiej taryfie, ale po dosc atrakcyjnej cenie wiec nie wiem co to byla za taryfa.

Dodatkowo ile czasu przed planowana podroza mam aby zanulowac bilet i odzyskac pieniadze? Rozumiem, ze kiedy nastepuje zwrot wiaza sie z tym jakies oplaty i od kwoty jaka zaplacilam potraca mi cos.


Jak sie rozliczaja biura podrozy z liniami. Maja jakis zysk od sprzedanego biletu, ale dopiero linia wyplaca im marze jak ten bilet zostanie wykorzystany?

Wytlumaczcie mi to ja kwiecie
Obserwuj wątek
    • kissmygrass Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu 16.02.11, 23:42
      Gość portalu: AsiaAzja napisał(a):

      > W ogole sa takie bilety, ze zwroty w ogole nie przysluguja? Nie wiem jak biuro
      > mi sprzedalo ten bilet tzn. w jakiej taryfie, ale po dosc atrakcyjnej cenie wie
      > c nie wiem co to byla za taryfa.

      Są takie taryfy, że zwrot nie przysługuje. Wszystko oczywiście zależy od taryfy i od linii.

      > Dodatkowo ile czasu przed planowana podroza mam aby zanulowac bilet i odzyskac
      > pieniadze? Rozumiem, ze kiedy nastepuje zwrot wiaza sie z tym jakies oplaty i o
      > d kwoty jaka zaplacilam potraca mi cos.

      www.finnair.com/finnaircom/wps/portal/ConditionsOfCarriageAndNotices/ConditionsOfCarriage/en_INT
      Sekcja 10.
      Oczywiście odwołuje się do warunków konkretnego zakupu: „an amount equal to the fare paid, less any applicable service charges or cancellation fees”
        • kissmygrass Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu 17.02.11, 11:01
          aviel napisała:

          > musialam kiedys oddac bilet lufthansy, oddali mi tylko za bilet, potracili opla
          > ty + jakies dodatkowe koszta, co stanowilo ok. 50% calej kwoty, bylam niezmiern
          > ie rozczarowana.

          Rozczarowana czym? Warunkami zdefiniowanymi w momencie zakupu biletu?
              • Gość: mirco Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.02.11, 14:30
                A skąd my mamy wiedzieć, w jakiej taryfie jest twój bilet? W czym problem, by zadzwonić do biura podróży, w którym kupiłaś bilet i się o to wszystko spytać?
                Jaki sens ma wypisywanie tych wszystkich pytań? Obawiam się, że powinnaś zadbać o asystę w trakcie przelotu; nie radzisz sobie z podstawowymi sprawami. I nie bombarduj nas kolejnymi pytaniami, prosimy!
            • kissmygrass Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu 17.02.11, 14:35
              Gość portalu: AsiaAzja napisał(a):

              > Ten regulamin juz widzialam, ale sek w tym ze nie za bardzo wiem jak jest z tym
              > moim biletem co to za taryfa i jakim regulacjom podlega. Nie wiem jak to dokla
              > dnie sprawdzic albo gdzie to wyczytac na moim bilecie jakiej taryfie podlega mo
              > j bilet i czy tez zwrot mi przysluguje. Linia jak juz pisalam to Finnair.
              >

              Według strony Finnair:
              +48 22 650 3922

              Podaj numer rezerwacji i zapytaj jak sprawa wygląda. Jest tyle możliwych wariantów, że forum nijak Ci nie pomoże.
              • Gość: AsiaAzja Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.02.11, 16:20
                odpowiedz mirco jest tu chyba najlepsza do calego watku. Wkurzaja mnie odpowiedzi typu skad my to mamy wiedziec, po co pytasz itd. A od czego jest w koncu to ch... forum, jak nie masz ochoty odpowiadac twoim zdaniem na glupoty i podstawowe rzeczy to nie odpowiadaj.

                Ludzie czy wy sie porodziliscie juz z doswiadczeniem we wszystkim, wszystko wiecie i umiecie bo wypowiedz mirco wskazuje na to ze jest alfa i omega? Nigdy nie bylam w takiej sytuacji wolalam zapytac na forum moze ktos jest zorientowany i cos wie to mnie naprowadzi zeby nie robic niepotrzebnej paniki kiedy jeszcze nie rezygnuje, ale mozliwe ze bede musiala cos pozmieniac w planach wiec jak sobie sama nie poradze to wtedy bede sie kontaktowac z biurem czy infolinia przewoznka. Glupio trochee wydzwaniac i pytac co chwile pania w biurze bo mi sie przypomnialo bo w zwiazku z tym a z tym chcialam sie jeszzce zapytac, dlatego na spokojnie zadalam pytanie na forum, ze jak ktos cos wie to poradzi, a nie nie wie ale sie wymadrza.
            • aviel Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu 18.02.11, 08:11
              a propos rezygnacji z biletu, 2 lata temu mialam podobna sytuacje z Ryanair, bilety dla czterech osob kupione na ten sam lot (strona rynaira wolno chodzila) otoz ten opluwany przez wszystkich ryanair zwrocil mi calkowity koszt czterech biletow w ciagu 7 dni.
              • Gość: AsiaAzja Re: Rezygnacja z rezerwacji i biletu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.02.11, 22:40
                >>to byl bilet kupiony przez nieporozumienie na te sama osobe i na ten sam lot.
                >>Szczerze? Liczylam na jakies zrozumienie z ich strony :(

                aviel nie rozumiem Cie kupilas drugi raz to samo ;), ale wracajac do tematu faktycznie jak sie kupuje po kuszaco niskiej cenie to potem moga byc problemy. Teraz tez jest promocja na Azje i ceny jak na Finnair kusza, ale wlasnie jak ktos kupuje dzis i leci za tydzien no to dobrze, ale jak planuje, ze sobie zrobi wakacje za mniejsze pieniadze za kilka miesiecy to potem te wakacje moga kosztowac troche wiecej niz kupujac normalny bilet z gwarancja zwrotu.
                aviel ale mam pytanie, mialas bilet bezzwrotny moze? Jak sie z nmi dogadalas aby Ci zwrocili pieniadze?
                Ja mam tego pecha, ze w przyplywie emocji kupujac nie myslalam, ze moze mi sie pojawic problem z terminem oraz nie pomyslalam aby sie dowiedziec wiecej jakie sa warunkiu kupna biletu po tak niskiej cenie i teraz jestem w kropce bo w zasadzie nic z tym biletem nie moge zrobic (teoretycznie bo moze jeszcze moglabym gdzies wyzej probowac odwrocic te sprawe tylkoi nie wiem za bardzo gdzie). Nawet zmiany z datami sa w ogole nieoplacalne bo wychodzi tyle ile ten bilet kosztowal.
                Jednym slowem czlowiek sie uczy na bledach na drugi raz bede wiedziala.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka