Dodaj do ulubionych

Autostradowa Obwodnica darmowa, czyli płatna in...

04.01.11, 19:04
Cuda Tuska i koniec w temacie
Obserwuj wątek
    • pluszowaty Autostradowa Obwodnica darmowa, czyli płatna in... 04.01.11, 19:07
      Luz. Jade z Warszawy do Pragi... Dojeżdzam do Wrocka, wjezdzam do miasta, byle złapać pierwszy bezpłatny wjazd na AOW... Wjeżdzam. Zjeżdzam na bezpłatnym ostatnim zjeździe, tylko po to, aby wjechać za chwilę z A4 na Bielany i dalej jadę...
      Przejechałem bezpłatnie:) Tylko Bielan, nadal zakorkowanych żal.
                  • gen_wieniawa Wyborcza kłamie!!! 05.01.11, 09:32
                    Znowu kłamstwo Wyborczej zostanie zdementowane, potem życie dodatkowo zdementuje te bzdury. Podobnie było z podatkiem "ekologicznym" i wieloma innymi wymysłami nad jakimi rzekomo w ministerstwach pracują.
                    • wlodzimierz_nowak jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać. 05.01.11, 12:22
                      Ale wcale nie w poziomie materialnym, lecz w mentalności zarządzających. Polityk to nie jest ktoś kto powinien dyskutować o kwestiach ideologicznych, lecz zarządzać. Zarządzanie to kierowanie się kategoriami dobra wspólnego dla osiągnięcia rozwoju w przyszłości przy wykorzystaniu wiedzy. I w tym światopogląd wiele nie pomoże, przeciwnie trzeba uwzględniać fakt, że mamy różne światopoglądy przy podejmowaniu decyzji dla wspólnego dobra.

                      Demagogiczny argument rządu ściska za gardło. Autostrady w Polsce są dobre i nie są drogie (wystarcza porównanie do Włoch i Francji), więc niech zostaną podniesione opłaty o 1 PLN na pozostałych odcinkach, ale aglomeracje muszą być maksymalnie zwolnione od tranzytu.

                      W Unii Europejskiej znikną w ciągu 10 lat bezpłatne autostrady, opłaty wprowadzą Skandynawowie, Niemcy, Belgowie, Holendrzy i Brytyjczycy. Austriacy, Czesi i Słowacy zmienią winiety na opłaty za kilometr. Wszystko po to aby dotowany do tej pory bezpłatnymi drogami ruch samochodowy mógł między dużymi ośrodkami stanąć w obliczu konkurencji bardziej efektywnej przestrzennie, ekologicznie i ekonomicznie komunikacji kolejowej.

                      Jednocześnie wprowadzenie opłat w obszarach miast również się przewiduje, ale w perspektywie 2-3 dekad, przez które znacznie zostaną rozwinięte środki transportu publicznego, który i tak jest o Niebo bardziej rozwinięty niż w polskich miastach. Między innymi w konsekwencji tego miasta w Polsce mają już więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż odpowiednie miasta Niemiec, Holandii, Austrii czy Szwajcarii. Natomiast do tego momentu jednym z zadań priorytetowych w polityce transportowej jest zmniejszanie ruchu samochodowego w obszarach dużych miast.

                      I właśnie do tego służą obwodnice zewnętrzne (budowy tzw. miejskich autostrad - jakich powstanie przewidują Poznań, Kraków, Warszawa, Gdańsk - zaprzestano ze 30 lat temu, gdyż one tylko zwiększają ruch samochodowy i nie prowadząc do zmniejszenia korków). Właśnie na takie trasy trzeba przenosić ruch wewnątrzaglomeracyjny, a w miastach rozwijać na potęgę transport publiczny.

                      A z tymi inwestycjami duże aglomeracje sobie nie radzą - miasta są oderwane od otaczających je gmin, gminy nie mają ochoty wydać 1 PLN na wspólny system transportowy, a i zarządzający polskimi miastami myślą kategoriami lat 70/80-tych, czyli trochę na transport publiczny, ale większość i tak na drogi (a trzeba odwrotnie). Największe aglomeracje, które generują większość polskiego PKB poza surowcowego, przez dwie dekady dofinansowywały polski system gospodarczy i teraz one potrzebują wsparcia analogicznego do tego, jakie otrzymały w Europie Zachodniej w latach 70 i 80tych, czyli programu rozwoju transportu zbiorowego, związków metropolitalnych ze wspólnym budżetem aglomeracyjnym w kilku kwestiach np. systemu transportowego, czy wspólnego władztwa w planowaniu przestrzennym.

                      To jest taka oczywistość, że aż boli, że politycy w parlamencie nie mają o tym pojęcia.
                        • aro7 Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać 05.01.11, 20:06
                          1. Bramki były dobre w latach 70, kiedy było chyba ponad połowę mniej aut. teraz blokują ruch na teoret. trasie szybkiego ruchu. ( Czechy , Austria -winiety)

                          2. w cenie Paliwa już płacimy ponad 70 % podatków - powinno starczyć na drogi. w USA jakieś 30 % , dlatego paliwo jest po ok 2,3 pln za litr

                          3.we Francji (system bramkowy) płatne autostrady zaczynają sie 60km od miasta, tak by bezpłatna obwodnica przejęła ruch z centrum!! w PL widać ma być odwrotnie.!!
                          to nie mieszkańcom Wroc. potrzebna jest AOW do jazdy, tylko do tego BY TRANZYT WYWALIĆ Z CENTRUM... jak TIR ma płacić za AOW 70zł to już widzę jak nią jedzie...
                          oraz dla dojeżdżających codziennie do pracy do lub przez Wrocław.

                          4. z tego wynika, że tow. Grabarczyk jest tajnym agentem PIS i Jarosława.. a Donald bez Jarosława i jego odwracających uwagę działań (np Akcja Krzyż) nie jest w stanie rządzić, podobnie jak Jarosław be Leppera kiedyś..
                          okazuje, się także , że Jarosław zna tajne informacje rządowe mówiąc w TV , że rząd jest NIEUDOLNY !!
                          • aro7 Dodam, że miałem nadzieje, że 05.01.11, 20:27
                            w demokratycznej Polsce, rządy bedą grały czysto, tak by pokazać, że warto uczciwie płacić podatki na ochronę państwa i na wspólną infrastrukturę i dobro. że mogą liczyć na policje i szybsze sądy jak ktoś ich oszuka. Tym czasem wszystkie ekipy pokazują, że jak nie wy nas, tak my was przekręcimy...
                            • Gość: gość Re: Dodam, że miałem nadzieje, że IP: *.adsl.inetia.pl 06.01.11, 13:18
                              ale to nie ten rząd przyjął system opłatu na bramkach! a rząd sld i to po protestach i naciskach społeczeństwa!!! ja to pamiętam jak całe kretyńskie społeczeństwo słalo listy , faxy przeciwko winietom!!! więc o co chodzi? macie co chcieliście!!!! dobry rząd sld wam to dał! poza tym dlaczego wrocław nie buduje dróg dla swojego miasta tylko czeka na warszawkę? mało kasy było po powodzi 97? mieszkam w okolicy gdzie mamy lokalną drogę przez miasto , gdzie możemy sypać 100, do tego mam od min 3 do 5 pasów w każdą stronę i dalej ją budują : lokalną!!! a mnie nikt nie zmusiłby do zjeżdzania z autostrady do miasta żebym zaoszczędził 4 pln i stracił mnóstwo cennego czasu. a ciężarówki? nawet jak będą miały pomiar elektroniczny to żaden szef nie pozwoli sobie na takie oszczędnośći: no bo oszczędność parunastu złotych oznaczać będzie stratę na paliwie , mniejszym przebiegu ( a raty płacić trzeba) mniejszych przebiegach dniowych. kto straci? nie mieszkańcy wrocka a podwrocławskich wsi , którzy będą musieli zapłacić za wjazd do miasta.
                          • wlodzimierz_nowak Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać 07.01.11, 21:31
                            aro7 napisał:

                            > 1. Bramki były dobre w latach 70, kiedy było chyba ponad połowę mniej aut. tera
                            > z blokują ruch na teoret. trasie szybkiego ruchu. ( Czechy , Austria -winiety)

                            Winiety to istotnie lepszy system na sprawną budowę. Czesi wprowadzili w 1993 i dało to efekty. My się nowych podatków boimy (ideologicznie) i poszliśmy na PPP. To i mamy. Ale faktem jest, że do takich systemów (bez bramek, ale z opłatą pobieraną od faktycznie korzystającego) i tak dojdziemy. I przejdą na nie kraje stosujące dzisiaj winiety, co wynika z zaleceń zawartych w White Paper, do którego w wypowiedzi niżej podałem link.

                            > 2. w cenie Paliwa już płacimy ponad 70 % podatków - powinno starczyć na drogi.
                            > w USA jakieś 30 % , dlatego paliwo jest po ok 2,3 pln za litr

                            To jest nonsens. W Polsce opłaty drogowe w paliwie wystarczają na 50% kosztów utrzymania dróg. I nie ma z nich żadnych pieniędzy na drugie 50%, ani na inwestycje. Ani na drogi gminne i powiatowe. W Niemczech tak samo. Podejrzewam, że identycznie jest w innych krajach. Ruch samochodowy otrzymuje ogromne subwencje. A pamiętajmy, że nawet w krajach zachodnich najmniej 1/3 gospodarstw domowych nie posiada samochodów.

                            > 3.we Francji (system bramkowy) płatne autostrady zaczynają sie 60km od miasta,
                            > tak by bezpłatna obwodnica przejęła ruch z centrum!!

                            I tak właśnie powinno być. We Włoszech poza Florencją także tak jest.

                            > 4. z tego wynika, że tow. Grabarczyk jest tajnym agentem PIS i Jarosława.. a Do
                            > nald bez Jarosława i jego odwracających uwagę działań (np Akcja Krzyż) nie jest
                            > w stanie rządzić, podobnie jak Jarosław be Leppera kiedyś..
                            > okazuje, się także , że Jarosław zna tajne informacje rządowe mówiąc w TV , że
                            > rząd jest NIEUDOLNY !!

                            ROTFL
                      • Gość: yankes Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać IP: *.wi.res.rr.com 05.01.11, 16:48
                        Kraje zachodnie mają transport publiczny na przyzwoitym poziomie. U nas tak nie jest. Widział Pan co się działo na kolei? Niestety transport osobowy samochodowy nie ma u nas rozsądnej alternatywy. Ostatnio byłem w Mexico City. Zakazali jazdy motorowerami i samochodami ale mają bardzo wydajne METRO. Najgorsze co sie w Polsce robi to utrudnianie ruchu samochodowego w miastach bez zbudowania w zamian transportu publicznego z prawdziwego zdarzenia. A na rowery raczej niewielu się przesiądzie.
                        • wlodzimierz_nowak Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać 09.01.11, 23:18
                          Gość portalu: yankes napisał(a):
                          > Kraje zachodnie mają transport publiczny na przyzwoitym poziomie. U nas tak nie
                          > jest. Widział Pan co się działo na kolei? Niestety transport osobowy samochodo
                          > wy nie ma u nas rozsądnej alternatywy.

                          Wiem. I to jest dramat. Miasta inwestują ok.80% swoich środków na systemy transportowe w drogi, gminy w ogóle nie inwestują poza zbrojeniem działek na potęgę. System kolei aglomeracyjnych to jedyne co rusza z miejsca dzięki marszałkom województw, ale powienien znacznie bardziej. Lecz miasta zupełnie jakby ignorowały ten potencjał. Dzisiaj nie ma rozsądnej alternatywy dla samochodu (poza ludźmi mieszkającymi w pobliżu linii tramajowych i mającymi cele podróży również w pobliżu takich linii).

                          > Najgorsze co sie
                          > w Polsce robi to utrudnianie ruchu samochodowego w miastach bez zbudowania w z
                          > amian transportu publicznego z prawdziwego zdarzenia. A na rowery raczej niewie
                          > lu się przesiądzie.

                          Na rowery nie przesiądzie się wielu bez przywilejów dla rowerzystów. To znana zasada. Natomiast gdzie widzisz te utrudnienia dla samochodów? Kierowcy samochodów są już dzisiaj utrudnieniem dla samych siebie.
                      • sokolasty Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać 05.01.11, 18:32
                        wlodzimierz_nowak napisał:



                        > Wszystko po to aby dotowany do t
                        > ej pory bezpłatnymi drogami ruch samochodowy mógł między dużymi ośrodkami staną
                        > ć w obliczu konkurencji bardziej efektywnej przestrzennie, ekologicznie i ekono
                        > micznie komunikacji kolejowej.

                        Ta ekonomiczna kolejowa komunikacja w każdym kraju europejskim wymaga dotacji, a ta nieekonomiczna samochodowa nawet pozwala obywateli złupić pod postacią podatków. Trochę mniej ideologii, trochę więcej krytycznego spojrzenia.
                        • wlodzimierz_nowak MIT dotowanej kolei+rentownej komunikacji drogowej 06.01.11, 13:36
                          townsokolasty napisał:
                          > Ta ekonomiczna kolejowa komunikacja w każdym kraju europejskim wymaga dotacji,
                          > a ta nieekonomiczna samochodowa nawet pozwala obywateli złupić pod postacią pod
                          > atków. Trochę mniej ideologii, trochę więcej krytycznego spojrzenia.

                          No właśnie nie. Podatkowe obciążenia użytkowników samochodów w mniejszym stopniu wystarczają na utrzymanie infrastruktury niż obciążenia kolei. Dlatego per saldo dotacje dla transportu drogowego są z moich i Twoich podatków większe niż do transportu szynowego. Dla jasności - jestem pasjonatem motoryzacji. Ale racjonalnego rachunku się nie oszuka. Rzeczy w tym, że cywilizacja przez 50 lat oszukiwała i dotowała de facto przemysł samochodowy i naftowy. Polecam lekturę choćby wstępu.
                          ec.europa.eu/transport/strategies/2001_white_paper_en.htm
                      • Gość: mirek Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.11, 22:35
                        W Unii Europejskiej znikną w ciągu 10 lat bezpłatne autostrady, opłaty wprowadz
                        > ą Skandynawowie, Niemcy, Belgowie, Holendrzy i Brytyjczycy. Austriacy, Czesi i
                        > Słowacy zmienią winiety na opłaty za kilometr.
                        Niemcy wprowadzą opłaty dla samochodów osobowych, bo tak sobie zażyczył pan Nowak.
                        W Niemczech jeżdżący autostradami wyborcy mają więcej do powiedzenia od nawiedzonych planistów. Najpierw niech państwa rozliczą się z pobieranego podatku i akcyzy ze sprzedaży paliw, a dopiero później wprowadzają opłaty za korzystanie z dróg. Przypominam, że parę lat temu jak wprowadzano akcyzę na paliwo, to CAŁA akcyza miała być przeznaczona na drogi. A co dziś z tego zostało? G..o Pieniądze kierowców idą na utrzymanie urzędasów, Tusków i Grabarczyków a nie na drogi.
                        • wlodzimierz_nowak ? 06.01.11, 13:18
                          Tak jak wiele osób uczepiłeś się tego wątku, który jest atakiem na polskie marzenie o nieskrępowanej jeździe samochodem za darmo po darmowych drogach. Nie dziwi mnie to, ale i Tobie umknęło to, że zgadzam się, że obwodnice miast powinny w ostatniej kolejności być obciążone opłatami.

                          Gość portalu: mirek napisał(a):
                          > W Unii Europejskiej znikną w ciągu 10 lat bezpłatne autostrady, opłaty wprowad
                          > z
                          > > ą Skandynawowie, Niemcy, Belgowie, Holendrzy i Brytyjczycy. Austriacy, Cz
                          > esi i
                          > > Słowacy zmienią winiety na opłaty za kilometr.
                          > Niemcy wprowadzą opłaty dla samochodów osobowych, bo tak sobie zażyczył pan Now
                          > ak.

                          Dobre :-)))

                          Poczytaj
                          ec.europa.eu/transport/strategies/2001_white_paper_en.htm
                          Tu artykuł z 2005. W Niemczech przed wprowadzeniem systemu opłat nawigacyjnych dla osobowych rozważa się system winietowy dla przyzwyczajenia społeczeństwa do odpłatności za autostrady.
                          www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,378704,00.html
                          > W Niemczech jeżdżący autostradami wyborcy mają więcej do powiedzenia od nawiedz
                          > onych planistów.

                          Dlatego tak ostrożnie się wprowadza temat do opinii publicznej. Ale nikt kto zajmuje się ekonomią i transportem nie ma wątpliwości co do kierunku. W ciągu 2 lat UE wypracuje politykę na najbliższe dwie dekady. Tym razem już wiążącą politykę. White paper to na razie tylko zalecenia kierunkowe.

                          > Najpierw niech państwa rozliczą się z pobieranego podatku i ak
                          > cyzy ze sprzedaży paliw, a dopiero później wprowadzają opłaty za korzystanie z

                          Nonsens. Także w Niemczech wszystkie podatki od paliw, ekologii, ciężarówek itd nie pokrywają kosztów utrzymania dróg, nie wspominając o inwestycjach.
                  • Gość: polski_mexyk Re: No! to niech D. sprzeda Stadion Tuskowi IP: *.e-wro.net.pl 05.01.11, 14:09
                    > Jeb...nie w du..pe po polsku. Panstwo, ktore rypie swoich obywateli na kazdym k
                    > roku i w kazda strone.

                    Chyba po to wybraliście rządy liberałów ?


                    >"Demokracja" dla rzadzacych
                    Biznes + liberałowie. Czego się spodziewałeś ?


                    >a pleps powinien czuc sie ja
                    > kby feudalizm i niewolnictwo dalej istnialy.
                    Przecież to siła robocza dla biznesu wspieranego przez rządy liberałów.


                    > Lepiej pracowac na "zmywaku" na "o
                    > bczyznie" niz codziennie byc walonym w d... przez wlasna "ojczyzne".
                    To nie ojczyzna cię wali tylko cwaniacy idący do polityki aby w kontaktach z biznesem kręcić lody.
                • levack.levack Re: Podatek w paliwie? 05.01.11, 10:45
                  Gość portalu: m4urycy napisał(a):

                  > W nawiązaniu do wprowadzenia opłat za autostrady i obwodnice szukam informacji
                  > jak uniknąć płacenia opłaty drogowej wliczonej w paliwo
                  > Dlaczego 2 razy mam płacić za to samo?

                  To proste - możesz w ogóle nie jeździć, nie będziesz płacił ani podatku w paliwie ani opłaty za przejazd AOW.
                  • wlodzimierz_nowak Re: Podatek w paliwie? 05.01.11, 12:26
                    Odpowiedź jest jeszcze prostsza. Ponieważ podatek paliwowy nawet w 50% nie pokrywa kosztów utrzymania dróg krajowych i wojewódzkich. A także w związku z tym nie daje NIC na nowe drogi krajowe i wojewódzkie. O autostradach nie wspominajmy, o drogach miejskich i gminnych nie wspominajmy.
                    • giuseppe53 akcyza przyniosła ok. 20 mrd zł w benzynie 05.01.11, 20:48
                      drugie tyle pewnie w oleju napędowym.
                      źródło petrolnet.pl: zużycie benzyny wyniosło w 2010 roku ok. 6.000 tys. metrów sześciennych.
                      Państwo pobiera akcyzę od 20 lat a w pierwszych 15 nie wybudowało praktycznie nic.
                      Dla kogo więc ta ściema?
                      Jak Pan piszesz podawaj Pan dane a nie bajki.
                      Jeden cudotfurca wystarczy.
                      • Gość: krajan Re: akcyza przyniosła ok. 20 mrd zł w benzynie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.11, 22:33
                        W 2010 roku dostarczono paliw ca 16 miliardów litrów.
                        Przyjmując koszt produkcji litra paliwa 1,3 zl i 2 zl akcyzy, marzy 0,5 zl, opłaty drogowej 0,1 zl podatku VAT 0,9 zl, co stanowi 4,8 zl za litr.
                        Zatem akcyza z paliw to 32 miliardy zl płacone przez kierowców korzystających z dróg, podatek VAT to 14,5 miliarda zl a podatek drogowy 1,6 miliarda zl.
                        Poznając te proporcje widzimy iz my użytkownicy dróg chcący finansować drogi i cala infrastrukturę komunikacyjną musimy żądać zmian w proporcjach okradania nas.
                        Transport i przemieszczanie sie społeczeństwa to nie fanaberie i luksus a codzienna konieczność by nadążać za zwiększeniem efektywności, zysków a tym samym większych podatków.
                        Rozumiemy iz państwo wszędzie szuka pieniędzy i zmusza nas pracusiów do finansowania obietnic wyborczych dla utrzymania stałego elektoratu wyborczego szczególnie wywodzącego sie z socjalu.
                        Zmieńmy proporcje w ramach obecnej ceny paliw
                        Niech rząd wprowadzi np 10 letnią abolicje na akcyzę z paliw, a 2 zl z litra, jako opłatę drogową przeznaczy na budowę infrastruktury drogowej, zwiększając o dopłaty unijne.
                        Za pewne a nie wirtualne 32 miliardy zl zbudujemy i utrzymamy cala siec polskich dróg, zakładając, iż rząd nie roztrwoni na dopłaty operatorom autostrad.
                        W tym miejscu proponuje by minister Cezary wprowadził administracyjną stawkę max opłaty za przejazd samochodu osobowego 10 gr za 1 km autostrady, motocykla 5 gr. a ciężarówki dwuosiowej 30 gr i 10 gr za każdą następną oś.
                        Za przejazd ekspresowymi czy autostradowymi obwodnicami miejskimi, opłaty w połowie jak za pozostałe.
                        Dzięki temu zwiększy się ruch na autostradach również i obwodnicach.
                        Finansowanie budowy infrastruktury kolejowej może sie odbywać z podatku VAT pozyskanego ze sprzedaży paliw.
                        Czy obecnego premiera na to stać i ma tyle determinacji by to wdrożyć, a może łatwiej zmienić na sprawniejszego nie mówiąc o takim, co dotrzymuje słowa i posiada wizje rozwoju kraju?
                    • Gość: mirek Re: Podatek w paliwie? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.11, 22:45
                      > Odpowiedź jest jeszcze prostsza. Ponieważ podatek paliwowy nawet w 50% nie pokr
                      > ywa kosztów utrzymania dróg krajowych i wojewódzkich. A także w związku z tym n
                      > ie daje NIC na nowe drogi krajowe i wojewódzkie. O autostradach nie wspominajmy
                      > , o drogach miejskich i gminnych nie wspominajmy.

                      Za samego podatku VAT i akcyzy budżet zabiera kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie. Więc nie pieprz głodnych kawałków o braku środków na utrzymanie dróg.
                      Najpierw należy zlikwidować przestępczą organizację pod nazwą GDDKiA. To ci "fachowcy" organizują przetargi na budowę najdroższych dróg w Euiropie - przy najniższej cenie robocizny ( w końcu polski robotnik nie zarabia 20 tysięcy miesięcznie), to ci fachowcy "mylą się o kilkaset procent w określaniu kosztów inwestycji. Np. gdy planowano S3 to miała kosztować ok 600 milionów, a gdy zakończono , to kosztowała grubo ponad dwa miliardy złotych.
            • Gość: Olaf z Wrocka Re: nie róbmy polityki IP: *.ssp.dialog.net.pl 05.01.11, 22:42
              Jaka propaganda? Gdyby Wrocławianie nie byli tak jednomyślni w wyborze Dudkiewicza na prezydenta i wybraliby kandydata jedynie słusznej i jedynej liberalnej partii czyli PO, to AOW byłaby bezpłatna, a piękny Donald dorzuciłby obietnicę metra dla Wrocławia do 2033 roku.
              A tak Donald wystawił Wrocławianom rachunek za zły wybór...
            • Gość: mn Re: nie róbmy polityki IP: 80.94.16.* 06.01.11, 04:17
              Gość portalu: cyniczny gracz napisał(a):
              > róbmy propagandę

              Dobre, ale i boleśnie trafne.

              Nota bene: wyobrażacie sobie, że może istnieć prywatny przedsiębiorca, który dokonuje inwestycji z WASZYCH środków ( podatki ), który później każe wam płacić za użytkowanie inwestycji którą sami sfinansowaliście, a za parę-naście lat inwestycja popadnie w ruinę, bo nikt nie będzie o nią dbał i cały cyrk zacznie się od nowa, tyle, że jeszcze drożej ?

              Cyrk, kurrfa, cyrk.
          • levack.levack Re: idiotyzm w czystej postaci 04.01.11, 21:03
            Gość portalu: myslacy napisał(a):

            > wybudowano obwodnice aby odciazyc ruch w miescie
            > teraz wprowadza oplaty wiec ruch w miescie bedzie nadal duzy ...
            > gdzie tu sens i logika ?
            >
            Pisałem w innym wątku, ale tu też wkleję.
            Nie wiem ile będzie kosztował przejazd tranzytem przez AOW, ale chyba tylko ktoś, kto nie umie liczyć będzie jechał przez miasto. Parę złotych a zaoszczędzona godzina, nie mówiąc o paliwie.
            Poza tym korki we Wrocławiu są głównie przez brak sensownej komunikacji miejskiej a nie ciężarówki i tranzyt. Jak się stoi z Biskupina do Pl. Grunwaldzkiego przed 8 rano to nie ma tam żadnej ciężarówki, czy tranzytu. Jak w czasie wakacji jest mniej ludzi i studentów to korki cudownie się zmniejszają, chociaż tranzyt nie jest znacznie mniejszy.
            Podobny układ jest np. w Bolonii, która jest porównywalna wielkością (razem z okolicznymi miejscowościami ma ok. 1 mln. mieszkańców). Jest obwodnica, która jest bezpłatna, jak się jeździ wewnątrz, równolegle jest płatna autostrada, ale jak zjeżdżasz z autostrady na obwodnicę (np. na lotnisko, czy do miasta) to są bramki, podobnie w drugą stronę.

            AOW dla poruszania się wewnątrz miasta będzie bezpłatna i o to chodzi, żeby z Psiego Pola na lotnisko (czy na mecz Śląska z Juventusem, koncert Madonny, które to imprezy przecież będą co tydzień) nie tłukł się przez miasto tylko pojechał AOW. Ta obwodnica ma zmniejszyć ruch mieszkańców po Wrocławiu.
            • Gość: xh Re: idiotyzm w czystej postaci IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.01.11, 21:55
              Medody rodem z PRL wzorowane na dzialaniach komuchow w mysl zasady dziel i rzadz.
              >>
              prosze nie obrazac PRLu
              wtedy nie bylo nie powstalby nikomu w glowie taki pomysl
              podziekuj cudownemu kapitalizmowi
              to on stworzyl milion pomyslow jak zedrzec kase z obywatela
              zeby wejsc do wlasnego mieszkania bedziemy musieli wlozyc monete do zamka:)
        • Gość: rzeczowo Re: Autostradowa Obwodnica darmowa, czyli płatna IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.11, 15:51
          przy działającej AOW w teorii Breslau będzie wolny od korków, a jak większość tranzytowców wie z bielan na psiaka bez korków leci się jakieś 30-40 minut, a jest to nie 60 a jakieś 20 kilometrów, no i to większe spalenie paliwa też jest naciągane gdyż auto osobowe przy średniej 150 km/h (tyle trzeba gnać by zrobić obwodnicę w 15 minut razem z postojem na bramkach) spali sporo więcej nniz ze średnią 50 nawet z postojem na światłach.
      • Gość: gość Re: Autostradowa Obwodnica darmowa, czyli płatna IP: *.Boya.korbank.pl 05.01.11, 13:23
        w całym tym zamieszaniu i "złu publicznemu" nalezy spojrzeć z innej strony, niech wszyscy którzy mają tablice rejestracyjne DW czyli mieszkający we wrocławiu maja bezplatne użytkowanie z obwodnicy nawe przy zjeździe czy wyjeździe z miasta, inni niech placa , rachunek jest prosty, Ci którzy mieszkają we wrocławiu płaca za wszystko co miasto oferuje, również tym którzy nie mieszkaja we Wrocławiu bądź formalnie nie mieszkają we wrocłaiu o sa zameldowani gdzie indziej, i płacą mniejsze OC, AC itp, tak wiec cała reszta formalnie nie mieszkająca we wrocławiu korzysta z tego za co płaca mieszkańcy...
    • umciaciarumcia Vroclove bastionem PO 04.01.11, 19:50
      Wielkie oburzenie wywołała zapowiedź wprowadzenia opłat za korzystanie z autostradowych obwodnic miast, tymczasem, gdy się głębiej zastanowić, jest to krok we właściwym kierunku. Przywróci bowiem właściwy wymiar naszej egzystencji, przyczyni się do lepszego poznania kraju, ożywiając i pogłębiając uczucia patriotyczne, zaktywizuje lokalne społeczności.

      Budowa omijających ośrodki miejskie tras szybkiego ruchu dehumanizuje. Człowiek na autostradzie, uwięziony w stalowym pudle samochodu, oddzielony od okolicznych siedlisk ekranami akustycznymi, porusza się w całkowitym oderwaniu od przyrodniczego i kulturowego kontekstu otoczenia. Nagle zatrzymany, bez GPS-a miałby duże trudności z określeniem miejsca, w którym się znajduje. Przypominając zagubionego pijaczka ze starego dowcipu, który pyta przechodnia: "Czy może mi Pan powiedzieć, gdzie ja właściwie jestem". "Na ulicy Warszawskiej" - odpowiada zagadnięty. "Nie chodzi o szczegóły... Jakie miasto?"

      Często nawet nie uświadamiamy sobie, ile tracimy, poddając się imperatywowi prędkości, wymuszanemu przez infrastrukturę drogową dążeniu do jak najszybszego osiągnięcia celu podróży. Przecież między punktem A, z którego startujemy, a punktem D, do którego zmierzamy, są jeszcze punkty B i C. Niewolniczo trzymając się autostrad i wiodących przez szczere pola obwodnic, nigdy ich bliżej nie poznamy, jakkolwiek byłyby atrakcyjne.
      Reklama

      Przykład? Proszę bardzo. Kiedyś z Krakowa i Śląska do Wrocławia jechało się przez Opole, Brzeg, Oławę, podziwiając, choćby zza szyb samochodu, ich uroki. Po zbudowaniu autostrady A4 dla wielu kierowców miejscowości te stały się li tylko pustymi nazwami na drogowskazach i ekranach nawigacji. Niewielu ma czas, chęć i powód, aby zboczyć i sprawdzić, co się za nimi kryje. Jakże to zubaża wiedzę współczesnych, młodych, zmotoryzowanych Polaków o ich ojczyźnie.

      A sam Wrocław... To prawda, koszmarnie zakorkowany. Psioczymy, gdy jadąc tranzytem musimy pokonać to miasto z południa na północ czy z północy na południe. Dzięki temu jest nam jednak ono dobrze znane, możemy obserwować jego dynamiczny rozwój. Coś za coś.

      Istnieje niebezpieczeństwo, że po wybudowaniu od dawna planowanej obwodnicy, większość kierowców będzie omijać Wrocław dużym łukiem. Tak jak dzisiaj, jadąc z zachodu na wschód (i odwrotnie), omija się Kraków, który wskutek tego zyskuje być może odrobinę spokoju, ale traci na sławie i znaczeniu. Każąc płacić zmotoryzowanym za użytkowanie obwodnic, przywrócimy obu tym wspaniałym miastom, jak i wielu innym, właściwe miejsce na drogowej mapie Polski.

      I jeszcze kilka słów o wspomnianej aktywizacji lokalnych społeczności. Już sama zapowiedź wprowadzenia opłat za przejazdy obwodnicami przyniosła wyraźne ożywienie. Na razie przejawiające się w werbalnych protestach przeciwko pomysłowi Ministerstwa Infrastruktury, którego urzeczywistnienie, zdaniem protestujących, spowoduje, że drogi w ich miejscowościach znów zaczną być rozjeżdżane przez setki ciężarówek. Gdy idea płacenia przyoblecze się w konkretne rozporządzenia, mieszkańcy dziesiątków miast i miasteczek przejdą od słów do czynów. Wyciągną z szaf transparenty z niegdysiejszych demonstracji i, jak dawniej, wylegną na ulice, organizując blokady. Odrodzi się duch wspólnoty, sąsiedzkiej siolidarności, przyjedzie telewizja. A pokazać się w telewizji - bezcenne...

      LINK
          • Gość: Wrocławianin Re: Trzeba było myśleć trzy lata temu, a nie IP: *.internetia.net.pl 04.01.11, 21:02
            Po wyzwiskach widać fan Jarusia, jestem normalnym człowiekiem i nie będe głosował na plujących jadem fanatyków, głosowałem na PO jak i inni moi znajomi ale jeżeli opłaty będą w tej formie to niestety w wyborach do sejmu stratedzy PO mogą sobie Wrocław skreslić z listy swoich miast, tyle co rozmawiałem z kolegami z pracy to każdy jest wkurzony i ostro zawiedziny
            • Gość: YaBol Jak nie PO, to co? LSD? ;) IP: *.internetia.net.pl 04.01.11, 21:58
              Spełnić obywatelski obowiązek trzeba. Na kogo więc oddać głos? PiS - gorzej niż dno, dodatkowo nie zaczęli reform pomimo dobrej koniunktury. PO - płatna obwodnica to cios poniżej pasa, kryzys nie usprawiedliwia takiego posunięcia. PSL - partia szkodników, brzydzę się obłudnikami. LSD - postkomuchy z pizdusiowa tym NapierDalskim na czele (Kalisz sympatyczny, ale marginalizowany). PJN = PiS w owczej skórze. Pozostaje więc chyba tylko Palikot. Za szczerość.
                • Gość: YaBol Bzdury piszesz. IP: *.internetia.net.pl 04.01.11, 23:54
                  Gość portalu: Bigos napisał(a):

                  > To nie jest żaden obowiązek! Głupotą jest głosować, kiedy nie ma wyboru.

                  Zawsze jest możliwość wyboru. Rozumiem, że wolisz, żeby za ciebie wybrali inni. Ja uważam inaczej, dlatego zawsze idę głosować. Po jakimś czasie mogę żałować podjętej decyzji, ale takie jest życie. Nie bądź dzieckiem. Zawsze możesz i powinieneś dokonać wyboru, nawet gdy nie jest w 100% zgodny z twoimi poglądami.
                    • levack.levack Re: Bzdury piszesz. 05.01.11, 10:41
                      Gość portalu: mahlas napisał(a):

                      > Świadomy bojkot - to też wybór! Ale do tego trzeba mieć jaja, a nie posłusznie
                      > iść głosować na kłamców, którzy ci wmawiają "obywatelski obowiązek".

                      Świadomy bojkot miałby sens, gdyby tych "świadomie bojkotujących" było więcej niż "mających w dupie".
                      W Polsce ordynacje są tak skonstruowane, że bojkot (jakikolwiek - świadomy, czy manie w dupie) poprawia notowania liderów. Więc świadomie bojkotując wspierasz PO i PiS, gdyż liczy się ilość ważnych głosów.
                      Podobnie było przy wyborach prezydenta Wrocławia, zamiast pieprzyć o bojkocie albo oddaniu nieważnego głosu, trzeba było głosować na kogokolwiek. Każdy głos oddany na inną partię niż aktualnie znienawidzoną jest lepszy niż nieoddanie w ogóle.
                    • Gość: YaBol Pojechałeś po całości, ROTFL ;) IP: *.internetia.net.pl 05.01.11, 11:00
                      Gość portalu: mahlas napisał(a):

                      > Świadomy bojkot - to też wybór! Ale do tego trzeba mieć jaja, a nie posłusznie
                      > iść głosować na kłamców, którzy ci wmawiają "obywatelski obowiązek".

                      Rozbawiłeś mnie do łez tymi "jajami". Cohones to trzeba było mieć stawiając opór władzy w czasach PRLu. Teraz pisząc takie teksty narażasz się na śmieszność. Powtarzam naiwniaku: nie wybierzesz ty, to wybiorą inni. Za ciebie. Twoja absencja też jest wsparciem dla jednej ze stron, czy tego chcesz czy nie. Więc nie piep rz o "świadomym bojkocie" w tym przypadku, bo to dziecinada.
                • Gość: mirek Re: "Spełnić obywatelski obowiązek trzeba" - wcal IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.11, 22:59
                  >Głupotą jest głosować, kiedy nie ma wyboru.
                  głupotą jest głosowanie na duże partie, bo one mają szanse wygrać. Należy głosować na tych co mają zdrowe poglądy i przed głosowaniem SPRAWDZIĆ co dany kandydat ma do zaproponowania i jaka jest jego wiarygodność. A powstanie ugrupowania, które uzyska co najmniej 5% poparcia społecznego nie jest wielkim problemem. Problemem są sami wyborcy nie ppotrafiący myśleć. Jeżeli wyborca oddaje swój głos na podstawie zdjęcia na bilbordzie i krótkiego hasełka, to mogę powiedzieć, że jest głupi, bo oddaje swój los w ręce ładnie wyglądającej postaci.
        • Gość: jaro Re: Vroclove bastionem PO IP: *.e-wro.net.pl 04.01.11, 22:13
          Ja tak samo. Skandal, ze tyle płacimy za benzynę, a jeszcze fundują nam płatne drogi. Uważam, że jeśli tak będzie to wszyscy kierowcy powinni sie zbuntować i nie jeździć AOW w ogóle, tylko jak dotychczas. Wszyscy są już przyzwyczajeni, także wielkiego problemu ni epowinno być, za to będzie dla rządu, który będzie musiał utrzymać tą nieużywana autostradę, której nikt( my - kierowcy, płacąc za przejazd) nie utrzymuje. Szkoda tylko, że VAT podniesiony, a jeszcze im mało. Niech w końcu ktoś zrozumie, że nie sztuką jest zedrzeć z obywatela, ale wprowadzić taki system, żeby więcej pieniędzy było w obiegu, a nie ściaganych centralnie. Wtedy wzrośnie konsumpcja, inwestycje itp itd. UNDERSTOOD ?!
        • hugow PO już nie będzie 05.01.11, 09:48
          Niedługo ta kanapowa partyjka się rozleci
          po prostu nie głosuj na żadną partię w której będzie ktokolwiek kto kiedykolwiek był PiS, PO, Samoobronie, SLD, SdRP, PSL
      • januszz4 Re: Vroclove bastionem PO 04.01.11, 22:14
        Zapomniałeś jeszcze dodać, że dzięki opłatom nawierzchnia AOW zachowana będzie długo w dobrym stanie. Zmniejszą sie wydatki na jej utrzymanie, remonty. Jedynie od czasu do czasu trzeba będzie usuwać mech, który porośnie bardziej zacienione fragmenty asfaltu. Ale mówiąc poważnie nie przypuszczałem, że politycy są zdolni do tak bezczelnego robienia nas bambuko, obrzydliwego i prymitywnego okłamywania wyborców. Do tej pory zachowywano większą finezję w wycofywaniu się z obietnic przedwyborczych. Chyba miarka się przebrała.
      • Gość: dfghjk Humanista IP: *.toya.net.pl 06.01.11, 10:01
        Bardzo humanizuje za to podróż dk-1 nad morze - przez setki wsi i miasteczek, gdzie mknąc 50km/h dogłębnie można miejscowy folklor poznać. A i jeszcze klimatyczne ci po drodze dowalą ukryte pod postacią mandatu z fotoradaru.
    • nick_jagger Wszystko ma byc za darmo? 04.01.11, 20:04
      Jechaliscie kiedys autem po NY, wiekszosc tuneli, mostow itd jest platnych wlacznie ze slynna trasa New Jersey Turnpike ktora przemierza setki tys. aut dziennie. Wprowadzic platny wjazd do centrum i tyle - jestes mieszkancem dostaniesz specjalna karte na wjazd.
    • arthur_be Autostrady płatne, Centrum płatne 04.01.11, 20:26
      No to może wygońmy tranzyt wprowadzając mega opłaty za obwodnice, + megaopłaty za przejazd przez centrum, wtedy tranzyt pójdzie przez poznań albo kraków, a my będziemy mieli spokój z autami raz na zawsze - dla dobra wrocławian
    • sajm Autostradowa Obwodnica Wrocławia bezpłatna inaczej 04.01.11, 20:40
      Ostrzegał przed wilczymi oczami tuska? Ostrzegał :) . A PO proponuje pokazac środkowy palec wyborach parlamentarnych. Płatna obwodnica to dla mnie nic innego jak kara dla Wrocławian za "niewłasciwy wybór".
      Jeśli obwodnica płatna, to jednoczesnie płatny wjazd do miasta, jak proponował którys z przedmówców.