Dodaj do ulubionych

Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na cz...

21.12.11, 06:23
"Potem trzeba było przenieść sterownik ze względu na pokaźny dąb, który tam rośnie."
Ten pokaźny dąb rośnie tam od kilkuset lat. Jest wpisany do rejestru zabytków przyrody. Jest nawet ogrodzony i ma stosowną tabliczkę. Jest na wszystkich mapach. Projekt robi się na aktualnym podkładzie geodezyjnym. Projektant który go nie zauważył jest zwyczajnie nierozgarnięty. Urzędnicy pana Dutkiewicza, którzy uzgadniali projekt też są nierozgarnięci. Ale to nie ich wina. Za wszystko odpowiada dowódca. I to on powinien zapłacić. Najlepiej przy następnych wyborach.
Obserwuj wątek
    • Gość: w Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na IP: *.internetia.net.pl 21.12.11, 06:46
      niekompetencja tych ludzi poraza. Do tego skoro sie okazuje ze prad jest za slaby to tez jest blad i na 99% wina miasta, ale oczywiscie winnych nie ma - po prostu sobie poczekamy kolejne miesiace. I do stycznia ma dzialac na 10 skrzyzowaniach. WOW! niesamowite! do tego najwieksze skrzyzowania ktore powoduja korki (pl dominikanski, jana pawla 2, kolo sky tower) oczywiscie nic sie nie zmieni.

      wywalili setki milionow w bloto
      • Gość: x_X_x Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na IP: *.static.korbank.pl 21.12.11, 09:45
        Zamiast marnować kasę na paskudne tramwaje i bezsensowne systemy (o zbędnych fontannach nie wspominając) trzeba było wykopać tunel pod ścisłym centrum. Metro nie potrzebuje skrzyżowań, zatrzymuje się tylko na stacjach. A wg ostatniego projektu Dudusiowych ekspertów gdzie połowa trasy przebiegała by na powierzchni a połowa pod ziemią do wykopania było by ledwo 8-9 km tuneli dla dwóch tras z czym w normalnym kraju uporano by się w rok. A historie w podmokłym terenie można włożyć między bajki. Jeżeli wg przeciwników Wrocław leży na bagnach to w takim razie Paryż zbudowany jest na błocie i nie przeszkadzało to aby 100 lat temu metro powstało
        • baca63 Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na 21.12.11, 11:23
          Gość portalu: x_X_x napisał(a):

          > Zamiast marnować kasę na paskudne tramwaje i bezsensowne systemy (o zbędnych fo
          > ntannach nie wspominając) trzeba było wykopać tunel pod ścisłym centrum. Metro
          > nie potrzebuje skrzyżowań, zatrzymuje się tylko na stacjach. A wg ostatniego pr
          > ojektu Dudusiowych ekspertów gdzie połowa trasy przebiegała by na powierzchni a
          > połowa pod ziemią do wykopania było by ledwo 8-9 km tuneli dla dwóch tras z cz
          > ym w normalnym kraju uporano by się w rok. A historie w podmokłym terenie można
          > włożyć między bajki. Jeżeli wg przeciwników Wrocław leży na bagnach to w takim
          > razie Paryż zbudowany jest na błocie i nie przeszkadzało to aby 100 lat temu m
          > etro powstało

          Gdyby ta ekipa rządząca zbudowała metro, to ono też będzie stało na światłach.
    • wari Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na cz... 21.12.11, 07:16
      - Nie będziemy naliczać kar, bo opóźnienie nie powstało z jego winy - mówi Błażej Trzcinowicz, kierownik projektu ITS w departamencie prezydenta. - Firma Wasko nie mogła uruchomić systemu na skrzyżowaniu ul. Borowskiej i Suchej, bo najpierw przedłużyła się tam budowa węzła przesiadkowego. Potem trzeba było przenieść sterownik ze względu na pokaźny dąb, który tam rośnie. Dodatkowo okazało się, że system potrzebuje zasilania o większej mocy. Wykonawca czeka, aż EnergiaPro je podłączy.

      Pytam, czy dziennikarze dają sobie wmawiać każdy idiotyzm? Czy dąb - pomnik przyrody pojawił się tam nagle w ostatnim miesiącu? Czy od oceny jakie jest potrzebne zasilanie nie jest czasem projektant? Złe obliczenie potrzebnej mocy czy niezauważenie kilkusetletniego dębu to jest dokładnie wina firmy Wasko, a nie wina dębu czy kogokolwiek innego. Klasyczny przykład niegospodarności za publiczne pieniądze.

      • Gość: Szubienica czeka Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.11, 13:39
        Ciesz się że możesz jechać. Ostatnio tak kalibrowali, że świeciło się przez ponad godzinę czerwone we wszystkich kierunkach i ani razu nie zmieniło się na zielone. Przez ten czas jechał jeden +. Wszyscy w końcu pojechali na czerwonym, nie mam pojęcia jak to się stało, że nikt tam nie zginął. Oczywiście policji brak, w gazetach dziwnym trafem o tym fakcie też nikt nie napisał (czyżby Rafał D. ładnie poprosił dziennikarzy, żeby grzecznie przemilczeli ten skandal, za który nie tylko powinny polecieć głowy, ale ktoś powinien najnormalniej pójść siedzieć?)
    • kristoff26 Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na 21.12.11, 07:33
      A czy będą zróżnicowane ceny biletów MPK ? To co zyskają pasażerowie plusów, stracą pasażerowie zwykłych tramwajów. Ci drudzy będą pewnie jeździć coraz dłużej bo plusy skutecznie blokują skrzyżowania nie tylko samochodom i autobusom ale i jak się okazuje pozostałym tramwajom. To może podnieść ceny na plusy a obniżyć na coraz gorszą resztę komunikacji ?
      • jkolonko Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na 21.12.11, 11:09
        A co da skomplikowuje życia pasażerom, którzy musieliby kupować inny bilet w zależności czym jadą? Jak dla mnie wygodniejsza jest jedna cena na wysztkie linie, łącznie z autobusami pośpiesznymi (które w korkach są tak samo pospieszne jak inne) i być może w przyszłości komunikacją kolejową, tak jak to rozwiązano chociażby w Warszawie.
    • skoma Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na cz... 21.12.11, 08:04
      Wprowadzenie systemu ITS przyspieszy tramwaj ale i tak najbardziej newralgiczne punkty sa pozostawione samopas. Co z tego ze ITS da tramwajowi zielone na 1 maja (wybaczcie ale nazwa JP2 to porażka i w ramach protestu nie mam zamiaru jej używać) skoro tramwaj nie ma prawie możliwości skręcić w prawo .... łącznik między 1 maja a placem orląt lwowskich jest wiecznie zakorkowany a tramwaje potrafią tam stać nawet 15 min dzięki idiotom jadącym od podwala i skutecznie blokującym i auta i tramwaje jadące od 1 maja. Miało byc tam wydzielone torowisko co by mocno przyspieszyło i autobusy i tramwaje ale z niewiadomych przyczyn nie zdecydowano sie na to. Owszem urząd zasłania się zbytnim zakorkowaniem dla aut ale skoro te auta i tak głównei tam stoją bo po przejechaniu skrzyżowania nie ma dla nich miejsca to to czy bedą stać w jednym rzędzie czy dwóch chyba jakoś dramatycznie nie zmienia ich sytuacji, zwłaszcza ze sama końcówka jest już szersza i auta mogły by sie rozjeżdżać z jednej nitki na dwie. Co więcej całe skrzyżowanie w tym rejonie należało by zmodernizować. Wiele razy już zgłaszaliśmy że światła sa tam ustawione nieracjonalnie. sa momenty w których i piesi i auta mają czerwone .... jak widać wiele rzeczy przerasta urzędników ...
      • polujacy_na_kaczki Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na 21.12.11, 09:34
        Chyba w każdym nowoczesnym dużym mieście komunikacja ma pierwszeństwo przed samochodami. Zysk z szybkiej, punktualnej komunikacji miejskiej jest o wiele większy, niż strata spowodowana wolniejszym ruchem samochodowym. Przecież dziś nic nie zachęca do przesiadania się z samochodu do autobusów/tramwajów, skoro w korku tkwią i jedne i drugie. W rezultacie komunikacja miejska jest o wiele wolniejsza od samochodów. W skrócie: za makabryczne korki w mieście odpowiada głównie magistrat (no, jest jeszcze wina kierowców, którzy nie znają i przepisów, przez co nie potrafią prawidłowo przejeżdżać przez skrzyżowania nie utrudniając ruchu). Mam nadzieję, że w najbliższych wyborach samorządowych Dutkiewicz wreszcie dostanie od Wrocławian czerwoną kartkę.
    • Gość: dociekliwy Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na IP: *.internetia.net.pl 21.12.11, 09:02
      - Nie będziemy naliczać kar, bo opóźnienie nie powstało z jego winy - mówi Błażej Trzcinowicz, kierownik projektu ITS w departamencie prezydenta. - Firma Wasko nie mogła uruchomić systemu na skrzyżowaniu ul. Borowskiej i Suchej, bo najpierw przedłużyła się tam budowa węzła przesiadkowego.

      czyli, jak rozumiem, kary zostały naliczone firmie budującej węzeł?
    • wonderdummy Jest nieźle i będzie jeszcze nieźlej 21.12.11, 09:04
      Jak zwykle we Wroclove'iu, miało być przepięknie a jest do d$py. O dębie rosnącym od stuleci napisali już moi poprzednicy. Mnie zaciekawił fragment o "opracowaniu odpowiednich algorytmów sterujących".
      Hm... rozumiem, że na początek dostawca systemu opracował algorytmy nieodpowiednie, tak? Coś tu jest mocno pokręcone i mam nadzieję, że to tylko efekt braku tzw. kumacji u pani Nogaj, autorki informacji. Takie systemy są samouczące i adaptywne. Nie opracowuje się za każdym razem algorytmów od podstaw. Być może chodzi o to, że system jest niekompletny i brakuje mu danych do prawidłowego przetworzenia? Może niedoszacowano liczby czujników i/lub rozmieszczone je nie tam gdzie trzeba? W takiej sytuacji nawet najbardziej "odpowiedni" algorytm nie pomoże, bo system informatyczny - w odróznieniu np. od urzędnika w departamencie prezydenta - wymaga kompletu informacji do działania i podejmowania prawidłowych decyzji.
      I jeszcze zasilanie, które jest a jakoby go nie było. Nie rozumiem jak to możliwe, by dostawca nie znał minimalnych wymagań co do zasilania. No i sruu... na drodze do szczęścia stanął dąb i zbyt cienki drut. Teraz trzeba pociągnąć drut plus :-)
    • polujacy_na_kaczki Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na 21.12.11, 09:16
      Wykonawca projektu nie zauważył drzewa, bo go tam wcześniej nie było. Wyrosło w ciągu jednej drogi. Na pewno. Przecież Prezydent Dutkiewicz Nie wybaczyłby takiego błędu. Tak jak nie wybaczyłby, np. zaprojektowania słupów trakcyjnych zbyt blisko torów na pętli tramwajowej, albo opóźnienia przebudowy ulicy Strzegomskiej. No chyba, że się mylę.
    • polujacy_na_kaczki Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na cz... 21.12.11, 09:28
      System miałby sens, gdyby służył nie tylko tramwajom plus, ale całej komunikacji miejskiej. Priorytet dla T+ oznacza spowolnienie pozostałych pojazdów MPK. A to nie ma najmniejszego sensu, skoro T+ to tylko kilka linii, z których korzysta zaledwie drobny procent mieszkańców. Prawda jest taka, że Dutkiewicz nie ma dość cywilnej odwagi żeby przyznać, że przez budowę stadionu miasta nie stać na szybki tramwaj z prawdziwego zdarzenia (wydzielone torowiska dla T+). Dla tego teraz stara się zrobić cokolwiek, co może choć trochę przyspieszyć T+, choćby kosztem pozostałych linii. O wiele lepiej by było, gdyby Dutkiewicz przyznał, że z powodu współorganizacji Euro 2012 obecnie miasta nie stać na szybki tramwaj. Ludzie jakoś by to znieśli. Zwłaszcza, że komunikacja miejska we Wrocławiu wymaga zupełnie innych zmian: wydzielenia torowisk w centrum (to akurat pomysł wprowadzany już w życie), buspasów (przynajmniej na szerokich ulicach), rozbudowy sieci tramwajowej (czyli tramwaje nie tylko na Kozanów, ale też na Nowy Dwór/Muchobór itp.), racjonalizacji organizacji linii autobusowych, poprawy jakości przystanków. Wydaje mi się, że więcej ludzi będzie zadowolonych z linii tramwajowej na Kozanów, niż z prawdziwych szybkich tramwajów.
    • map4 ITS: we Wrocławiu czarna magia. 21.12.11, 10:06
      Otóż ten cały ITS nie jest aż tak inteligentny i skomplikowany, jak to próbuje nam wcisnąć magistrat.

      Montuje się w szynie przed skrzyżowaniem czujnik naciskowy, który uruchamia z opóźnieniem zmianę świateł. I już. Właściwie to takie rozwiązanie jest stosowane od dziesięcioleci na niestrzeżonych przejazdach kolejowych: przed i za przejazdem montuje się czujniki zliczające osie pociągów. Przejazd kolejowy jest zamykany, kiedy pociąg najedzie na czujnik, a otwierany ponownie wtedy, kiedy liczba osi pociągu zarejestrowanego na czujniku przed przejazdem jest równa liczbie osi zarejestrowanych na czujniku za przejazdem.

      Dla tramwaju sprawa jest prostsza, bo nie trzeba rejestrować jego przejazdu za skrzyżowaniem. Prawda, że proste ?

      Co do poboru mocy: inwestor nie wiedział, ile mocy pobierają urządzenia, które zamontuje ?
      A to dziwne. W markecie dowolnej firmy można kupić mierniki poboru mocy. Takie coś wpina się szeregowo pomiędzy gniazdko w ścianie a odbiornik. I już wiadomo, ile dane urządzenie żre prądu.
    • spr.polsko Tylko nie Metro!!! 21.12.11, 10:13
      Proszę nie wspominać o metrze, bo będą mieli okazję do następnej "fantastycznej" rozpierduchy w mieście. A swoją drogą jest mniej pozytywnych wpisów dla Dutkiewicza i jego ekipy. Czyżby przestali opłacać "pozytywnych wpisywaczy"? P. Czuma zabrakło kasy? Czy zamierza pan przejść do Urzędu Marszałkowskiego pomóc żonie? Ona też jest "fachowcem" od PR.
      • Gość: Pinezka Na początku chcieli przesadzić drzewo IP: *.ssp.dialog.net.pl 21.12.11, 10:44
        Żeby było widowiskowo, dynamicznie i na plus. Po wykonaniu wizji lokalnej, urzędnicy z departamentu czegośtam od prezydenta stwierdzili, że to jest dąb i na dodatek wyrąbiście wielki i w jasna cholere ciężki. Na dodatek, przyczepili by się ekolodzy i cykliści, a i zwykłym ludziom też by się to nie spodobało. Po miesiącu wyczerpującego analizowania zebranych informacji doszli do wniosku, że przesadzili ale z pomysłem przesadzenia. Wybrali banalne technologicznie i marne propagandowo rozwiązanie - przeniesienie sterownika. Niestety, nie będzie już tak dynamicznie spektakularne posunięcie. Pocieszające jest jednak to, że Gazeta Wyborcza i tak o tym napisze w kilku odcinkach.
    • khysiek Ten system to bzdura nie nadająca sie na Wrocław 21.12.11, 11:21
      Zastosowanie dla T+ - inne tramwaje i autobusy + auta stoją w większych korkach
      Zastosowanie dla wszystkich tramwajów - blokowanie całej reszty ruchu kołowego z autobusami oczywiście.

      Wydzielenie ruchu KM na niezależne drogi/pasy, zmniejszenie liczby przystanków (!!), sensowne linie między węzłami + synchronizacja przesiadek, likwidacja autobusów które mają trasy przez cały Wrocław (nieuniknione opóźnienia) - to jedyne rozwiązanie. I uruchomienie szynobusów (!!!!!!!) po torach PKP, to że ich nie ma ciągle to jest absolutny skandal, inwestuje się w bzdury bez przyszłości (T+, IST).
    • Gość: kosmos Mocniejsze zasilanie, a co to farma serwerów? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.11, 12:01
      Bo wg mnie jeden-dwa komputery ktorym 200-500W bedzie az nadto. Kolejne sciemy wciskane lemingom?

      Bo automaty durbancard ponoc sie wieszaly przez "skoki napiecia" tez sciemka dla kazdego po technikum/politechnice.

      SPOKO! O tym ze im wielki dąb wyrósł w pół roku juz nie bede powtarza po przedpiscach.

      Dudkiewicz do domu jak i studenci, bedzie znacznie lepiej tj normalnie i zaden system nie bedzie potrzebny ZA 100mln zlotych! Pewnie za tyle chinczycy poleca w kosmos a my placimy to za jakis system komptuerowy :(
    • Gość: Olga Przystanki za skrzyżowaniemDla m IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.12.11, 12:42
      Dla mnie największą durnotą są przystanki za skrzyżowaniem. Tramwaj tylko podwójnie traci czas. Stoi najpierw przed skrzyżowaniem a potem za skrzyżowaniem. Myślałam, że oszaleję w weekend jak jechałam tramwajem. Trasa, którą pokonuję zazwyczaj autem w 15min tramwajem zajęła mi 27min! (oczywiście nie liczę czasu na dojście na przystanek i czekanie, bo to dodatkowe 10-15min).
      Z komunikacji miejskiej korzystam może z 4-5 razy w ciągu roku i zawsze mam jakieś "przygody"...

      P.S: Niech w końcu odpowiedzialni za biletomaty wezmą się za biletomat z pl. Jana Pawła II przy wyjściu koła Akademii Muzycznej! Chciałam kupić dwa bilety, wrzuciłam 5zł i ani biletu ani zwrotu pieniędzy!! Taką samą sytuacje miałam latem, wtedy zjadło mi 10zł!!
      • map4 Re: Przystanki za skrzyżowaniemDla m 21.12.11, 17:44
        Gość portalu: Olga napisał(a):

        > Dla mnie największą durnotą są przystanki za skrzyżowaniem.

        Ależ przeciwnie, to jest wspaniały wynalazek. Jedzie sobie rozpędzony tramwaj, ITS przełącza mu światło na "jedź", tramwaj przelatuje przez krzyżówkę po czym staje na przystanku.
        Tyle teoria oraz praktyka. W Monachium, dodać należy.
      • zetkaf Re: Przystanki za skrzyżowaniemDla m 21.12.11, 20:20
        > Dla mnie największą durnotą są przystanki za skrzyżowaniem. Tramwaj tylko podwó
        > jnie traci czas. Stoi najpierw przed skrzyżowaniem a potem za skrzyżowaniem
        Dla przykładu, nowowiejska w kierunku placu grunwaldzkiego, na wysokości parku Tołpy, jak nazw nie pokićkałem. Prawie zawsze jak widzę tramwaj, to jak podjeżdża do skrzyżowania, włącza się zielone, on oczywiście staje bo musi wypuścić pasażerów, samochody oczywiście stoją, bo muszą umożliwić wysiadanie pasażerów (bo wysepka to we Wrocławiu praktycznie komunikacyjne science-fiction, mimo iż w Szczecinie popularne były w latach 80-tych). Gdy tylko pasażerowie wysiądą, drzwi się zamykają, w czasie zamykania zapala się czerwone światło. Jeśli uważasz, że takie pojedyncze stanie przez 2 cykle świateł jest lepsze... trochę racji masz, tramwaj tylko raz rusza, tylko raz pobiera prąd z przeciążonej sieci, mniejsze ryzyko, że cały ruch zdechnie jak skoda sieć przeciąży ;)
    • zetkaf Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na 21.12.11, 20:15
      > Ten pokaźny dąb rośnie tam od kilkuset lat.[...]Projektant który go ni
      > e zauważył jest zwyczajnie nierozgarnięty.
      A czy ktokolwiek mówił, że projektant będzie inteligentny? Inteligentny, to miał być system. O projektancie nikt nic nie mówił - więc czego się czepiasz? ;)
      • Gość: cwiara81 Re: Tramwaje miały pędzić po szynach. A stoją na IP: *.opera-mini.net 21.12.11, 20:43
        25%
        25% więcej
        O 25% drożej.

        A co jest tak cenne, że musi kosztować 25% więcej ?

        Stanie w korku. Stanie w tramwajach i autobusach. Czas to pieniądz. Stojące autobusy i stojaće tramwaje też kosztują W przyszłym roku to 25% więcej.

        Bo bilety jednorazowe będą po 3 złote. ( teraz 2,40 zł ). Podwyżka więc wynosi :

        25%
        25%
        25%
        25%

        www.polskatimes.pl/artykul/485899,wroclaw-bilety-mpk-podrozeja-do-3-zl,id,t.html
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka