Dodaj do ulubionych

"103" na Legnickiej, "C" zamiast "E" na Wielką ...

14.03.12, 01:59
Już któryś z kolei głos, żeby autobusy awaryjne kursowały jako stała linia (na stałe duplikująca tą, którą zastępuje). Czy nie lepiej, żeby takie kursy były uruchamiane tylko na wypadek awarii, tam gdzie wystąpi taka potrzeba?
Obserwuj wątek
      • Gość: czesiek Kawały o czechofilu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.12, 18:39
        Znasz jakiś śmieszny kawał o czechofilu? A może zabawną anegdotkę lub ciekawą historyjkę z jego życia (także forumowego)? Podziel się z innymi forumowiczami w tym wątku:

        forum.gazeta.pl/forum/w,501,134276821,,Kawaly_o_czechofilu.html?v=2

        Miej swój udział w tworzeniu Wielkiej Antologii Wiedzy o Czechofilu - największym spedalonym psycholu forum 'Wrocław'!
    • Gość: furora podpisujcie petycję: IP: *.internetia.net.pl 14.03.12, 08:38
      www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=8500
      jkolonko napisał:

      "Co do linii E, to mieszkałem kiedyś na Bajana, więc wiem, że "E" jest fajne dla dojeżdżających do centrum i na pl. Grunwaldzki, ale nie jest konieczne, zwłaszcza w momencie podwojenia częstotliwości 33plus i poprawienia czasów przejazdów po Legnickiej. Oczywiście przy zachowaniu łatwości (czasowej i infrastrukturalnej) przesiadek."

      podwojenie częstotliwości (bardzo wątpliwe) nie idzie w parze z podwojeniem prędkości.

      Autobus E pokonuje tę trasę dużo szybciej! I ma o wiele mniej przystanków.
      • embriao Re: podpisujcie petycję: 14.03.12, 08:54
        Gość portalu: furora napisał(a):

        > www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=8500
        > jkolonko napisał:
        >
        > "Co do linii E, to mieszkałem kiedyś na Bajana, więc wiem, że "E" jest fajne dl
        > a dojeżdżających do centrum i na pl. Grunwaldzki, ale nie jest konieczne, zwłas
        > zcza w momencie podwojenia częstotliwości 33plus i poprawienia czasów przejazdó
        > w po Legnickiej. Oczywiście przy zachowaniu łatwości (czasowej i infrastruktura
        > lnej) przesiadek."
        >
        > podwojenie częstotliwości (bardzo wątpliwe) nie idzie w parze z podwojeniem prę
        > dkości.
        >
        > Autobus E pokonuje tę trasę dużo szybciej! I ma o wiele mniej przystanków.

        Zwiększenie częstotliwości 33PLUS bedzie dotyczyło tylko godzin szczytu czyli od 6 do 8 i od 14 do 18. Poza szczytem 33PLUS będzie jeździć co 15 minut jak kazdy inny tramwaj. Jakkolwiek po zabraniu 32 bilans w szczycie wyjdzie na zero to poza szczytem na Pilczyckiej będzie o jedną linię mniej. Ot taki mały paradoksik :)
        • Gość: z Żaden paradoksik, tylko reguła. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.03.12, 09:15
          Miejscy w swoich decyzjach widzą same plusy, więc i tak ich nie przekonasz ;)
          Zamiast rozbudowywać komunikację likwidują linie jeżdżące po mieście od kilkudziesięciu lat, dodatkowo zabierają się za wyrzucanie samochodów z miasta likwidując całe arterie. Skoro utrudnia nam się dojazd do centrum, to po co nam ono? Może pora zrobić referendum i odłączyć którąś z dzielnic, przyłączając ją np. do Długołęki? Na podatkach zyskalibyśmy na pewno, a dla przyjezdnych i tak to były "Wrocław", więc tzw. prestiż by nie ucierpiał :P
      • Gość: fan E Re: podpisujcie petycję: IP: 193.0.242.* 14.03.12, 09:30
        zwiększenie częstotliwości 33PLUS - ok, ale to rozwiązuje tylko problem tych, którzy mieszkają blisko tęczy. Od strony bystrzyckiej, nie mówiąc już o Hynka, Balonowej i Drzewieckiego to równie dobrze mogliby 33PLUS nie zwiększać, bo to nic ludziom nie da.

        A likwidacja E i jednoczesna zmiana trasy 122 spowoduje, że ludzie wyżej wymienionych ulic nie będą mieli dojazdu do Magnolii, Dworca Mikołajów, Rynku czy placu Dominikańskiego, który nie wymagałby przesiadek. O ile w przypadku weekendowych eskapad stanowi to tylko utrudnienie, o tyle przy dojazdach do pracy i szkoły, zwłaszcza gdy na 1 maja czy dominikańskim ktoś się przesiada... powoduje tylko wk***nie i marnotrastwo czasu. Druga sprawa to puszczenie 33PLUS częściej pewnie spowoduje u nas jeszcze więcej awarii z prądem. Cóż, świetnie się wciska kit, że promuje się transport publiczny, ale jak widać na załączonym obrazku, zostaje tylko samochód, albo motor, bo łatwiej tym zaparkować.
        • almac Re: podpisujcie petycję: 14.03.12, 15:38

          > A likwidacja E i jednoczesna zmiana trasy 122 spowoduje, że ludzie wyżej wymien
          > ionych ulic nie będą mieli dojazdu do Magnolii, Dworca Mikołajów, Rynku czy pla
          > cu Dominikańskiego, który nie wymagałby przesiadek.

          A np. mieszkańcy Dokerskiej, Ignuta czy Gwareckiej i wielu innych nigdy nie mieli i nie mają dojazdu do np. Korony, Leclerca, Marino, pl. Dominikańskiego, Selgrosa, kompleksów sklepów w Bielanach Wrocławskich, który nie wymagałby przesiadek.
    • polujacy_na_kaczki "103" na Legnickiej, "C" zamiast "E" na Wielką ... 14.03.12, 09:35
      Bądźmy szczerzy- komunikacja miejska we Wrocławiu działa fatalnie. Zbyt mało linii tramwajowych (i brak "zasięgu" tramwajów poza centrum), za mało kursów autobusów na peryferiach (bywają linie, które kursują 2 razy na godzinę, a poza szczytem RAZ na godzinę), w jednym miejscu kilka linii biegnących niema tą samą trasą, ale brak połączeń z innymi częściami miasta. Zbiorkom w mieście do poprawki, inaczej nigdy Wrocław nie pozbędzie się korków. I nie likwidować/skracać linie, tylko tworzyć nowe. Miasto się rozrasta, powstają nowe osiedla na peryferiach, w centrum wszystkie luki zabudowywane są nowymi blokami, a miasto chce likwidować autobusy? Czy to oznacza, że we Wrocławiu jest już tak dużo dróg, że wszyscy mieszkańcy mogą jeździć po mieście wyłącznie samochodami?
      • Gość: pio Re: "103" na Legnickiej, "C" zamiast "E" na Wielk IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 14.03.12, 10:01
        Na Stabłowicach, gdzie mieszkam, buduja na potęgę nowe bloki i niedługo przybeda tam tysiące mieszkańców. Tymczasem likwiduja już drugie połączenie z centrum. Najpierw odpadł tramwaj 22 a teraz praktycznie likwidują 403. Dla mnie takie skrócenie trasy jest praktyczną likwidacją linii, gdyż w wiekszości przypadków zwieksza o 1 liczbe przesiadek. Jeszcze pare lat temu miasto lansowało projekt autobusów dowożących z peryferiów do centrum miasta, gdzie było łatwo o przsiadkę w prawie każdym kierunku. Tramwaj z Kozanowa bedzie jeżdził tylko na Gaj, więc w okolicy Rynku będzie trzeba się przesiadać. To zachęci sporo osób do przesiadki na samochód, gdyz wydłuży i zwiekszy koszty jazdy komunikacja miejską.
      • Gość: E-man Re: "103" na Legnickiej, "C" zamiast "E" na Wielk IP: *.dynamic.chello.pl 14.03.12, 16:10
        Najprościej zlikwidować tę bandę debili którzy robią wszystko żeby utrudnić ludziom życie.Tramwaj Plus to totalna porażka,jedzie 15 min dłużej z ,,grunwaldu" na Kwiską niż E.Z roku na rok ubywa linii,oraz zmniejsza się ich częstotliwość,i to ma być promocja komunikacji miejskiej.Trzeba być skończonym kretynem bez wyobraźni żeby zabrać wszystkie linie autobusowe z Legnickiej,w razie awarii np. zasilania,następuje całkowity paraliż komunikacyjny......




    • januszz4 Zwiększanie częstotliwości tramwaju 33+ 14.03.12, 09:59
      To jest niemądry argument. Równie dobrze można by powiedzieć: likwidujemy linię 33+, za to zwiększamy częstotliwość kursowania autobusu E. Taka sama głupota. Po prostu tak jak mieszkańcy ul. Szybowcowej nie będą jeździć E, tak samo mieszkańcy ul. Hynka, Tańskiego, Skrzydlatej i Bajana nie będą drałować 1,5 km. do ul. Kosmonautów. Uważam, że zmiany w dotychczasowych liniach komunikacyjnych powinny być inicjowane oddolnie. Od tego są Rady Osiedli jak i głosy samych mieszkańców - pasażerów tych linii. Natomiast takie arbitralne narzucanie nowych pomysłów przez miejskich urzędników jest typowym działaniem z czasów realnego socjalizmu, gdzie władza wiedziała lepiej. Skoro do tej pory nikt nie narzekał na linię E, która i tak była czynna tylko w godzinach szczytu, to dlaczego ktoś w tym miesza i chce utrudnić mieszkańcom komunikację. Czy musimy przesiadać sie na samochody. Chyba nie o to chodzi.
    • sstes Pozostawić "E" dopóki nie będzie średniej 20km/h. 14.03.12, 14:36
      Drążę, dowiaduję się coraz to nowych, ważnych rzeczy o tym projekcie i naszedł mnie kolejny wniosek.
      Dlaczego "E" jest atrakcyjne i puste nie jeździ?
      Bo nie tylko jest bezpośrednie, ale także jest często szybsze od tramwajów, które dubluje.
      Skoro tak, to powinno jednak zostać przynajmniej do momentu, kiedy tramwaje:
      1. Osiągną średnią prędkość ponad jakąś sensowną wartość (min. 16 km/h).
      2. Będą w stanie zabrać pasażerów "E" na pokład i zostanie to potwierdzone badaniami w terenie.
      Jak na razie 33 i 10 nie mają przecież miejsca na wszystkich pasażerów "E".
      Pozdrawiam
    • koloko2 Re: "103" na Legnickiej, "C" zamiast "E" na Wielk 14.03.12, 18:03
      Autobus 403 powinien zostać jak najlepiej skomunikowany z tramwajem 31plus, może także z 32plus. I powinno się to skomunikowanie potem promować - to byłby dobry wstęp do tworzenia większej liczby takich właśnie połączeń dotramwajowych we Wrocławiu. Niepokoją mnie przesiadki 403/tramwaj - wymagają one pokonywania zbyt długich odcinków. Dlatego proponuję skierować linię 403 tuż za pierwszym wspólnym przystankiem tramwajów 31plus i 32plus w lewo w osiedlową uliczkę (Modra), gdzie powinien powstać ostatni/pierwszy przystanek przed pętlą. Pewnie trzeba by się dogadać ze spółdzielnią, ale wtedy przesiadka z "403" do tramwaju byłaby naprawdę wygodna.

      Nie ma najmniejszej szansy, żeby 403 skręcało w Modrą (nie ma takiej fizycznej możliwości). Jeśli już skrócili 403 do Kozanowa to autobus powinien skręcać w Gwarecką i dojeżdżać do pętli Dokerską - jest wtedy możliwość przesiadki w obie linie tramwajowe tramwajowe. Trasa w takim wariancie wydłuża się o niecałe 400 metrów i przybywa jeden przystanek, a skomunikowanie z tramwajem jest lepsze.
    • x-er Likwidacja e - bezsens!!! 15.03.12, 16:58
      Początek trasy - Bartoszowice - jakoś nie widzę, żeby dojechała tam 10...
      Rondo Regana-pl. Społecznny - E jeździ przez most Grunwaldzki, tam też ma być skierowana 10 (jak wynika z mapki), co zatem ze Szczytnicką? Czy tam 10 zastępuje 131 i 141, które i tak dojeżdżają tylko do Reja? - swoją drogą bardzo niefortunnej pętli.
      Legnicka / Na Ostatnim Groszu - do pętli Bajana - zastąpienie E przez 122. A co zastąpi 122? nagle zaczną jeździć potrójnej pojemności autobusy?
      Na koniec najważniejsze - E to linia POSPIESZNA, wątpię, żeby mieszkańcom Gądowa chciało się robić wycieczki "nową" trasą 122 od pl. JP2 przez Długą i Popowicką...
      Co za kretyni biorą za to pieniądze???
      Dobrze, że idzie ocieplenie, skuter już gotowy do nowego sezony, autko nieco odpocznie, a ja zaoszczędzę nerwów. Wolę stać w korku niż na przystanku i jeździć na skróty niż robić codzienne wycieczki!
      • januszz4 Re: Likwidacja e - bezsens!!! 15.03.12, 22:56
        x-er napisał:

        > Początek trasy - Bartoszowice - jakoś nie widzę, żeby dojechała tam 10...
        > Rondo Regana-pl. Społecznny - E jeździ przez most Grunwaldzki, tam też ma być s
        > kierowana 10 (jak wynika z mapki), co zatem ze Szczytnicką? Czy tam 10 zastępuj
        > e 131 i 141, które i tak dojeżdżają tylko do Reja? - swoją drogą bardzo niefort
        > unnej pętli.
        > Legnicka / Na Ostatnim Groszu - do pętli Bajana - zastąpienie E przez 122. A co
        > zastąpi 122? nagle zaczną jeździć potrójnej pojemności autobusy?
        > Na koniec najważniejsze - E to linia POSPIESZNA, wątpię, żeby mieszkańcom Gądow
        > a chciało się robić wycieczki "nową" trasą 122 od pl. JP2 przez Długą i Popowic
        > ką...
        > Co za kretyni biorą za to pieniądze???
        > Dobrze, że idzie ocieplenie, skuter już gotowy do nowego sezony, autko nieco od
        > pocznie, a ja zaoszczędzę nerwów. Wolę stać w korku niż na przystanku i jeździć
        > na skróty niż robić codzienne wycieczki!

        Wiadukt na Długiej za 4 miesiące bedzie przebudowywany. Inwestycja potrwa ze 2 lata. Dlatego żadnych zmian w kursowaniu 122 chyba nie bedzie. A co do likwidacji E - zawsze pisałem na tych forach, że jest to kretytnizm. I co ciekawe, podobno urzędnik, który o tym zadecydował mieszka własnie koło końcowego przystanku E przy ul. Bajana. Pewnie nigdy tym autobusem nie jeździ, tylko dokorkowuje ulice swoim blachosmrodem.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka