Dodaj do ulubionych

Pociągi wracają na malowniczą trasę Kłodzko -Po...

07.06.13, 15:53
Ech, żeby odbudowano odcinek z Kudowy do Nachodu...
Obserwuj wątek
      • Gość: silesius Re: Pociągi wracają na malowniczą trasę Kłodzko - IP: 69.194.230.* 07.06.13, 16:26
        Pani Nogaj zdecydowanie ma kłopoty w czytaniu map i z wiedzą regionalną na temat Dolnego Śląska. Między Polanicą a Szczytną tor nie tyle przecina Piekielną Dolinę, co prowadzi wzdłuż niej. Góra oczywiście nazywa się Grodczyn, a nie Grodziec (kilka literek to dla pani Nogaj, jak widać, żadna różnica), przy czym tunel jest bardziej pod przełęczą oddzielającą tę górę od sąsiedniego Lecha niż pod stokiem Grodczyna. Poza tym "przez stok góry" to można przekopać wykop, tunel buduje się pod stokiem. Co to znaczy "na wysokości przeszło 634 m n.p.m."? Czy pani Nogaj zna wysokości tunelu z dokładnością do centymetrów?

        Ech, zatrudnijcie wreszcie kogoś w GW z przyzwoitą znajomością Dolnego Śląska, a przynajmniej takiego, kto potrafi czytać ze zrozumieniem wcale nie trudno dostępne źródła (w tym mapy), bo aż człowiek sam się rumieni ze wstydu, gdy widzi, na jak żenującym poziomie stoi wiedza regionalna "dziennikarzy" GW.

        Dodam, że remont odcinka z Kłodzka do Polanicy (poza samą stacją) został zakończony już dawno temu, więc też nieprawdą jest, że prace na odcinku Kłodzko - Polanica-Zdrój dopiero co się zakończyły, co sugeruje Magda Nogaj.
      • Gość: D. Re: Pociągi wracają na malowniczą trasę Kłodzko - IP: *.punkt.opole.pl 08.06.13, 01:15
        Pomijając "warsztat dziennikarski" autorki, którego bardzo niska ocena wcale nie jest niesprawiedliwa, mam uwagę inną, natury ogólniejszej:
        oto mamy precedens na skalę kraju: zamiast zamykania kolejnej linii kolejowej i likwidowania połączeń odnotowujemy zjawisko odwrotne: starą linię się naprawia, a pociągi przywraca.
        Skąd takie dziwadło przeczące dzisiejszym, kolejowym zwyczajom?
        Odpowiedź jest bardzo prosta: remont finansują samorządy, a połączenia obsługuje samorządowy przewoźnik.
        Czy w całej operacji ktoś gdzieś dostrzega jakąkolwiek z licznych spółek kolejowego molocha, nie dość że polskiego, to jeszcze państwowego? To klucz do sukcesu: odsunąć PKP jak najdalej od wszelkiego ruchu kolejowego, a jest szansa że ten ogólnokrajowy skansen zacznie nadrabiać stracone lata i doganiać normalność.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka