Dodaj do ulubionych

Kampania wyborcza: TKJ

18.09.06, 11:20
... czyli: Tera, Ku.., Ja.

Oto mój program wyborczy:

- budowa Szybkiej Kolei Miejskiej w ciągu trzech kadencji, zasięgiem swym
obejmującej miejscowości oddalone do 40 km od Rynku. Osiem linii rozchodzących
się promieniście od stacji Wr. Główny i Wr. Świebodzki. W pierwszej kolejności
połączenie lotniska z Dworcem Głównym.

- całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
kaplicy,

- natychmiastowa wymiana krzesełek w poczekalni lotniska, wprowadzenie zakazu
rzucania bagażami pasażerów,

- Remont kolejowej linii średnicowej Dw. Główny/ul. Skwierzyńska lub jej
budowa od nowa,

- stopniowe podniesienie prześwitu wszystkich wiaduktów w mieście do 4,5 metra,

- Budowa bliźniaka mostu Grunwaldzkiego, bliźniaka mostu Szczytnickiego, mostu
pomiędzy Księżem Małym a Biskupinem, dociagnięcie wylotu mostu prezydenta
Tysiąclecia do wylotu na Poznań,

- sześciopasmowa wylotówka na Zieloną Górę wraz z obwodnicą Leśnicy,

- budowa sześciopasmowego mostu na Odrze w ciągu obwodnicy wschodniej,

- rozpirzenie ZDiK'u,

- zwolnienie połowy urzędników miejskich przy jednoczesnym podniesieniu płac
do średniego poziomu miejskiego,

- weryfikacja urzędników: pociotki starego reżimu,
poloniści, filolodzy, biolodzy, historycy i temu podobne kompletnie
nieprzydatne w magistracie zawody weg !

- znaczące zwiększenie wydatków na ekspertyzy laboratoryjne materiałów
używanych do budowy dróg i torowisk,

- wprowadzenie zakazu budowy nowych pomników na terenie miasta,

- wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,

- wyburzenie koniopoju w rynku, DDRowskich skrzatów i pchanych przez nie kulek,

- wprowadzenie programu zadrzewiania miasta, cel: najbardziej zielone miasto w
Polsce,

- budowa publicznych, bezpłatnych miejsc parkingowych przy każdej stacji SKM,

- zmniejszenie strefy płatnego parkowania do prawdziwego centrum (promień 1
kilometra od ratusza), drastyczne podniesienie opłat za parkowanie w tej
strefie (15 zł za godzinę), ale dopiero po ukończeniu programu SKM,

- zwolnienie wszystkich emerytowanych wojskowych ze straży miejskiej. Emeryci
na emeryturę !

- zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim: przejście na oprogramowanie z
dostępnym kodem źródłowym (open source), zakaz używania interfejsów bez
dostępnej specyfikacji,

- zniesienie podatku od psów, nasilenie kontroli ich właścicieli, zero
tolerancji dla psów bez kagańców i bez smyczy,

- uruchomienie tramwajowych linii nocnych,

- zagęszczenie kursowania linii nocnych w weekendy: minimalna częstotliwość
kursowania pojazdów wynosić będzie 20 min,

- budowa ścieżek rowerowych wzdłuż wszystkich głównych ciągów komunikacyjnych,

- zniesienie zakazu jazdy na rowerach po rynku, przy jednoczesnym wprowadzeniu
ograniczeń prędkości dla rowerów w mieszanych (piesi/rowerzyści) strefach ruchu,

- program rozwoju przedszkoli i zorganizowanego systemu dowożenia do nich dzieci,

- przejście na napęd olejem rzepakowym w autobusach MPK w ciągu 2 lat,

- remont ZOO, kapitalny remont personelu ZOO,

- wprowadzenie konkursów na wszystkie miejskie stanowiska - o ile będzie to
możliwe zwiększenie puli stanowisk wybieralnych bezpośrednio przez obywateli
razem z miejskimi rajcami. Komendant straży miejskiej, dyrektor ZOO, szefowie
MOSiR-ów, itd. - wszystkie tego typu stanowiska mogą i powinny być obsadzane
w bezpośrednich wyborach przez obywateli.

- uruchomienie internetowego forum miejskiego bez cenzury. Jedynie wulgaryzmy
będą wykropkowywane,

- upublicznienie w internecie kalendarzy wszystkich urzędników miejskich,

- upublicznienie w internecie całości korespondencji miejskiej, w wypadku
przetargów dopiero po ich zakończeniu, zaczernianiu podlagałyby jedynie adresy
mieszkańców miasta,

- publiczne (internetowe forum urzędu miejskiego) prezentacje wszystkich
projektów infrastrukturalnych, na co najmniej sześć miesięcy przed podjęciem
decyzji,

- upublicznienie (w internecie) bilingów urzędników miejskich, zarówno dla
telefonów stacjonarnych jak i komórkowych,

- wprowadzenie elektronicznej, dobrowolnej rejestracji mieszkańców oraz
elektronicznych głosowań. Wraz z (miejmy nadzieję) rosnącą frekwencją w
głosowaniach ich wyniki będą miały coraz większy wpływ na moje decyzje.
W przypadku jeśli więcej niż połowa mieszkańców weźmie udział w głosowaniu
jego wyniki będę traktował wiążąco. Zakres spraw poddawanych elektronicznemu
głosowaniu będzie wraz z liczbą głosujących rósł.

----------------------------------------------------------------


To by było bardzo z grubsza rzecz biorąc na tyle.

Ponieważ w przeciwieństwie do większości polityków mam normalną, uczciwą,
dobrze płatną pracę, więc nie mam hopla na punkcie limuzyn, sekretarek i nie
cierpię dupowłazów. Obiecuję rozpieprzyć Dwór Jaśnie Panującego Nam Prezydenta
w drobny mak.

Jednocześnie - jako prezydent nie mam najmniejszego zamiaru pałować się z
debilami za te śmieszne 15 tys. złotych. W razie wyboru podniosę sobie pensję
do minimum 75 tys. miesięcznie.

Nie muszę być prezydentem - nie jestem uzależniony od władzy. Dlatego też
obiecuję poprzeć każdego zawodowego polityka, który zobowiąże się do przejęcia
i wprowadzenia w życie mojego programu wyborczego.

Zobowiązuję się w dowolnym momencie ustąpić ze stanowiska, jeśli tak postanowi
większość grodzian w referendum. Większość definiuję jako 50% głosów plus
jeden przy frekwencji minimum 20% Wrocławian uprawnionych do głosowania.

Nie mam bladego pojęcia, za co wszystkie te obietnice wyborcze zrealizować. W
przeciwieństwie do innych kandydatów jednak otwarcie się do tego przyznaję.
Ponieważ jednak stać nas na Expo czy hale koncertowe, więc w temacie miejskie
fundusze nie jestem pesymistą. Nie jestem częścią żadnej zorganizowanej grupy
przestępczej działającą pod etykietą "partii politycznej", nie mam więc
żadnych zobowiązań wobec armii wygłodzonych opozycją kolesi; nie muszę kraść i
obsadzać stanowisk pociotkami.

Obiecuję również nie spędzać połowy mojego dnia pracy brylując w mediach.
Zamiast udzielania wywiadów i uśmiechania się do wazeliniarskich dziennikarzy
obiecuję swoją stałą, choć z konieczności czasowo ograniczoną obecność w
internecie, na forum magistratu.

Nie musicie mnie wybrać, apeluję jednak do Was, wyborcy:
Wybierzcie tego, kto najmniej Was okłamuje.
Obserwuj wątek
    • gonzales.wroclaw Re: Kampania wyborcza: TKJ 18.09.06, 16:23
      map4 napisał:

      > - budowa Szybkiej Kolei Miejskiej w ciągu trzech kadencji, zasięgiem swym
      > obejmującej miejscowości oddalone do 40 km od Rynku. Osiem linii rozchodzących
      > się promieniście od stacji Wr. Główny i Wr. Świebodzki. W pierwszej kolejności
      > połączenie lotniska z Dworcem Głównym.
      >

      Czy SKM będzie miało wspólne stacje z metrem?

      A na poważnie - niezłe to jest.
    • kklement Re: Kampania wyborcza: TKJ 18.09.06, 16:37
      map4 napisał:

      > - całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
      > kaplicy,

      Co Ci kaplica szkodzi ?

      > - Remont kolejowej linii średnicowej Dw. Główny/ul. Skwierzyńska lub jej
      > budowa od nowa,

      A co to jest ???

      > - wprowadzenie zakazu budowy nowych pomników na terenie miasta,
      >
      > - wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,
      >
      > - wyburzenie koniopoju w rynku, DDRowskich skrzatów i pchanych przez nie
      kulek,

      Trzy razy "Goń się !" :) I bez komentarza.


      > - zmniejszenie strefy płatnego parkowania do prawdziwego centrum (promień 1
      > kilometra od ratusza), drastyczne podniesienie opłat za parkowanie w tej
      > strefie (15 zł za godzinę), ale dopiero po ukończeniu programu SKM,

      15 PLN ??? "Goń się" to zdecydowanie za słabo powiedziane.

      > - uruchomienie internetowego forum miejskiego bez cenzury. Jedynie wulgaryzmy
      > będą wykropkowywane,

      Phi, też mi postulat na miarę prezydenta miasta.

      ************

      W sumie z mojej strony tylko dwa zapytania, tylko 4 razy "goń się" i tylko
      jedno "phi". Jak dla mnie nadajesz się :)

      • kklement Żeby nie było, że argumentów nie używam. 18.09.06, 17:03
        Odniosę się do postulatów przeze mnie zakwestionowanych:

        1. Nie rozumiem walki z obiektami kultu. Zwalczaj kaplice, a będziesz miał tu
        kiedyś minaret obok minaretu.

        2. Pomniki są w KAŻDYM mieście. Pomniki są ozdobą miejskiej przestrzeni, dodają
        jej treści, akcentują i nazywają miejsca, w których je postawiono (
        powiedz "pod Fredrą" i każdy wie, o co chodzi ). Ponadto są wyrazem dumy
        mieszkańców ze swojego miasta. Zakaz stawiania nowy pomników pachnie mi Pol
        Potem.

        3. Nie podobają Ci się Solpol i Termos ? Trudno, de gustibus non est
        disputandum. Innym się podobają. Mi się generalnie podoba nowoczesna i
        ekstrawagancka architektura. Uważam, że we Wrocławiu jest jej o wiele, wiele za
        mało jeszcze ! Przydałby się nam jakiś lokalny Hundertwasser. A Stare Miasto i
        tak zostało ostro wyszczerbione, wizerunku sprzed 1945 roku nie odzyska.

        4. Bardzo Ci te krasnale szkodzą ? Uważam, że są świetnym pomysłem. Jak na
        Polskę bardzo oryginalnym, ponadto mają szansę stać się symbolem miasta w
        kategorii soft. Wiesz, za 100 lat może będą niczym Manneken Pis :)

        5. Chcesz wprowadzić opłatę 15 PLN za parkowanie w odległości 1 km od Rynku ???
        Pomysł wyjątkowo bolszewicki - masz auto, więc cierp, burżuju. Łączenie tego
        problemu z SKM jest tej samej proweniencji. Rozwiązaniem problemu w sposób
        cywilizowany byłoby wybudowanie paru lub kilku dużych parkingów ( siłą rzeczy
        musiałby być w większości podziemne ) na obrzeżach Starówki, tak, by można było
        na nie wjechać z trasy WZ. Dziś dla mnie, na moje potrzeby, rolę taką pełni
        parking pod moją pracą na św. Antoniego - ale nie każdy ma takie szczęście -
        albo parking w Galerii Dominikańskiej. Cena za parkowanie w nich musiałaby być
        umiarkowana, nawet niższa od obowiązujących dziś na ulicach.
        A wówczas możnaby wprowadzić zakaz poruszania się samochodami na całej
        Starówce, w obszarze ograniczonym Grodzką, Kazikiem, Dominikem i ulicą idącą od
        Dominika do Hali Targowej ( Kołłątaja i Piaskowa chyba ).
        • map4 Re: Żeby nie było, że argumentów nie używam. 19.09.06, 10:11
          kklement napisał:

          > 1. Nie rozumiem walki z obiektami kultu.

          Jak dla mnie - na prywatnym gruncie może stać kościół obok kościoła. Ale w
          budynkach publicznych religia (żadna) nie ma czego szukać.

          Nie dla kaplicy, bożnicy, meczetu, zboru i czegokolwiek w tym stylu na lotnisku.

          > Zakaz stawiania nowy pomników pachnie mi Pol
          > Potem.

          ... i ma na celu skupienie się na poważniejszych problemach miasta.

          > 4. Bardzo Ci te krasnale szkodzą ?

          Tak. Zamiast tego uzbroiłbym i wysłał na Popowice dziesięć dodatkowych patroli
          SM po zachodzie słońca. Zresztą nie tylko na Popowice: Kozanów, Trójkąt; osiedli
          z dygoczącymi o swoje samochody obywatelami jest niestety we Wrocku bez liku.

          > 5. Chcesz wprowadzić opłatę 15 PLN za parkowanie w odległości 1 km od Rynku ???

          Masz rację, 15 zł to może być na niektórych za mało. 30 zł/h ?

          > Pomysł wyjątkowo bolszewicki - masz auto, więc cierp, burżuju. Łączenie tego
          > problemu z SKM jest tej samej proweniencji.

          Szanuję Twój pogląd, choć się z nim nie zgadzam. W ścisłym centrum nie ma
          miejsca dla samochodów. Dla rowerów, tramwajów i dla autobusów miejskich
          miejsce jest albo się znajdzie. Tu nie Ameryka. Tutaj przestrzeni niestety jest
          mało.

          > Rozwiązaniem problemu w sposób
          > cywilizowany byłoby wybudowanie paru lub kilku dużych parkingów ( siłą rzeczy
          > musiałby być w większości podziemne ) na obrzeżach Starówki, tak, by można było
          >
          > na nie wjechać z trasy WZ.

          Rozwiązaniem problemu jest dostarczenie Wrocławianom alternatywy dla własnych
          czterech kółek. Działającej i sprawnej alternatywy. Ponieważ sam zakaz lub sama
          cena nic nie zmienią.
          • kklement Re: Żeby nie było, że argumentów nie używam. 19.09.06, 22:08
            Widzisz, błąd Twojej filozofii polega na tym, że program ułożyłeś pod kątem
            idei, a nie ludzi, którzy w mieście mieszkają i z jego dobrodziejstw chcą
            korzystać. Używasz w tym celu niezbyt sympatycznej metody - zwróć uwagę, ile
            razy słowo "zakazałbym" pojawia się w Twoich wypowiedziach. Idealnym przykładem
            sprawa tej kapliczki. TY możesz wyznawać zasadę "w budynkach publicznych
            religia nie ma czego szukać", ale większość ludzi w tym kraju to póki co
            katolicy, albo - jak ja - osoby niewierzące, ale wychowane w tradycji
            katolickiej i z nią mniej lub bardziej związane. I tej większości kaplica nie
            przeszkadza, a może się przydać, gdy ktoś chce przed podróżą w ciszy i przed
            krucyfiksem się pomodlić. Ty chcesz im to zabrać w imię swoich osobistych
            przekonań. Nieładnie, panie prezydencie.

            Identycznie sprawa ma się ze sprawą komunikacji. Ty ewidentnie zwalczasz
            indywidualnych użytkowników aut w centrum miasta. Ponadto przyjmujesz a priori
            założenie - swoją drogą całkowicie błędne ! - że jeśli usprawnisz transport
            zbiorowy, to ludzie z radością przesiądą się do SKM-ów itp. A opornych się
            spacyfikuje horrendalnymi, bandyckimi opłatami za parkowanie. Fajno, Dżyngis
            Chan też miał swoją wizję. Tylko Ty masz być "goverment of the people, by the
            people, for the people". I nie możesz zmuszać obywateli do swoich widzimisię.
            Ludzie chcą i będą chcieć przyjeżdżać do centrum własnymi samochodami. A
            władza - czyli np. Ty - ma im to ułatwić, a nie walić za to po głowie. Zgadzam
            się, że na Starówce nie ma miejsca. Zgodzi się z tym każdy, kto czasem próbuje
            tam zaparkować. Moja propozycja budowy na jej obrzeżach parkingów podziemnych
            zyskałaby akceptację, bo i tak z reguły miejsce do parkowania znajduje się po
            dłuższym krążeniu i niekoniecznie blisko miejsca, które chcemy odwiedzić. Tak
            więc parkując na parkingu np. przy Kaziku żeby trafić do Rynku i tak zyskamy na
            czasie i nerwach w stosunku do dzisiejszych prób szukania miejsca na
            Kiełbaśniczej czy Malarskiej. To jest alternatywa ! Nie SKM.

            Również walcząc z krasnalami czy pomnikami postąpiłbyś po doktrynersku. Od
            władz miasta wymaga się i bezpieczeństwa, ale i budowy wizerunku miasta. Sorry,
            ale "dziesięć dodatkowych patroli na Popowicach" ni cholery nie budowałoby
            marki i wizerunku Wrocławia. Zresztą popatrzmy na to w ten sposób - co mnie,
            mieszkańca Maślic, obchodzi ilość patroli straży miejskiej na Popowicach ?
            Tylko tyle ewentualnie, że w związku z Twoim wybiórczym posunięciem amatorzy
            cudzych kołpaków i radioodtwarzaczy skoncentrują się na innych, nie obdarzonych
            przez Ciebie dodatkową ochroną, osiedlach.

            Przeczytawszy Twoją odpowiedź muszę z przykrością zmienić zdanie: nie
            zagłosowałbym na Ciebie, mapie ...
            • map4 Re: Żeby nie było, że argumentów nie używam. 20.09.06, 09:53
              kklement napisał:

              > Widzisz, błąd Twojej filozofii polega na tym, że program ułożyłeś pod kątem
              > idei, a nie ludzi, którzy w mieście mieszkają i z jego dobrodziejstw chcą
              > korzystać. Używasz w tym celu niezbyt sympatycznej metody - zwróć uwagę, ile
              > razy słowo "zakazałbym" pojawia się w Twoich wypowiedziach.

              Chcesz stanowisko mojego PRopaganda Managera ?
              Masz całkowitą, absolutną rację. Mówimy bowiem o programie, a nie o jego
              sprzedawalności. Jak już zauważyłeś, sprzedawcą jestem miernym.

              > Idealnym przykładem
              > sprawa tej kapliczki. TY możesz wyznawać zasadę "w budynkach publicznych
              > religia nie ma czego szukać", ale większość ludzi w tym kraju to póki co
              > katolicy, albo - jak ja - osoby niewierzące, ale wychowane w tradycji
              > katolickiej i z nią mniej lub bardziej związane. I tej większości kaplica nie
              > przeszkadza, a może się przydać, gdy ktoś chce przed podróżą w ciszy i przed
              > krucyfiksem się pomodlić. Ty chcesz im to zabrać w imię swoich osobistych
              > przekonań. Nieładnie, panie prezydencie.

              Ta kaplica jest totalnie pusta. Korzystam od czasu do czasu z lotniska i nie
              widziałem tam jeszcze modlących się. W obliczu ciasnoty na terminalu marnowanie
              miejsca na kaplicę to ciężki błąd. Lepiej byłoby przerobić ją na poczekalnię z
              wygodnymi fotelami, dostępem do internetu i np. prasą wrocławską, dla ludzi
              będących już po odprawie i czekających na samolot.

              > Identycznie sprawa ma się ze sprawą komunikacji. Ty ewidentnie zwalczasz
              > indywidualnych użytkowników aut w centrum miasta.

              Tak.

              > Ponadto przyjmujesz a priori
              > założenie - swoją drogą całkowicie błędne ! - że jeśli usprawnisz transport
              > zbiorowy, to ludzie z radością przesiądą się do SKM-ów itp.

              Mam doświadczenie życia w mieście, w którym system ten funkcjonuje. Po pierwsze:
              w centrum miejsc parkingowych brak, po drugie jeśli już są, kosztują 2 Euro za
              godzinę. Komunikacja zbiorowa funkcjonuje zaś tak, że wybierając się do kina
              wybieram miejscowe MPK, bo ... jest szybciej i taniej.

              > A opornych się
              > spacyfikuje horrendalnymi, bandyckimi opłatami za parkowanie.
              > Fajno, Dżyngis
              > Chan też miał swoją wizję.

              Ja widzę to inaczej. Wysokie ceny i świadomy brak miejsc parkingowych przy
              zbliżającym się boomie budowlanym wspomogą sanację budynków miejskich, która
              polegać będzie na wyburzaniu starych i budowaniu w ich miejsce nowych budynków.
              Przy okazji inwestorzy zmuszeni zostaną do budowania parkingów podziemnych.
              Przecież nikt nie każe parkować Ci na ulicy - jeśli jednak kupujesz mieszkanie w
              centrum - żądaj od dewelopera miejsca na podziemnym parkingu.

              > Tylko Ty masz być "goverment of the people, by the
              > people, for the people". I nie możesz zmuszać obywateli do swoich widzimisię.

              Długofalowe myślenie charakteryzuje nie tych burmistrzów, którzy populistycznie
              pomnikami i koncertami próbowali przypodobać się wyborcom, tylko tych, których
              dalekowzroczność grodzianie doceniali dopiero w następnym pokoleniu. Jeździsz
              dziś samochodem po Wrocławiu ? Więc doceń XIX i XX wiecznych niemieckich
              budowniczych i planistów za te szerokie aleje, za miejsce pozostawione pod
              przyszłe ulice, za wyraźnie za duże na ich czasy mosty. Gdyby nie ich wizja,
              dziś podróż z jednego końca miasta na drugi trwała by trzy godziny. Bez korków.

              > Ludzie chcą i będą chcieć przyjeżdżać do centrum własnymi samochodami.

              Błąd. Ludzie wybiorą najsprawniejszy i najwygodniejszy rodzaj transportu.
              Jeśli do tego nie muszą sami jechać, lecz zostaną zawiezieni, to mogą dodatkowo
              bez strachu się napić. Wrocławskiego piwa chociażby. Może kiedyś dorobimy się
              browaru w mieście ...

              > A władza - czyli np. Ty - ma im to ułatwić, a nie walić za to po głowie.

              Jeśli jesteś klientem - żądaj, aby twój sprzedawca zapewnił Ci miejsce
              parkingowe. Albo idź do konkurencji. Albo przyjedź tramwajem.

              > Zgadzam
              > się, że na Starówce nie ma miejsca. Zgodzi się z tym każdy, kto czasem próbuje
              > tam zaparkować. Moja propozycja budowy na jej obrzeżach parkingów podziemnych
              > zyskałaby akceptację, bo i tak z reguły miejsce do parkowania znajduje się po
              > dłuższym krążeniu i niekoniecznie blisko miejsca, które chcemy odwiedzić.

              W moim nowym mieście na 1000 mieszkańców zarejestrowanych jest lekko ponad 1040
              pojazdów. Te czasy również i dla Wrocławia nadchodzą. Własne auto w mieście to
              niestety przeżytek XX wieku.

              > Również walcząc z krasnalami czy pomnikami postąpiłbyś po doktrynersku. Od
              > władz miasta wymaga się i bezpieczeństwa, ale i budowy wizerunku miasta.

              To jest plan na pierwszą kadencję. Najpierw infrastruktura. Dopiero kiedy
              Wrocławia przestaniemy się wstydzić, weźmiemy sie za jego promocję. Widzisz,
              promować można i należy, najpierw jednak trzeba mieć co.

              Jak na razie sadzimy się na europejską metropolię a co chwila nam słoma z butów
              wyłazi ...

              > Sorry,
              >
              > ale "dziesięć dodatkowych patroli na Popowicach" ni cholery nie budowałoby
              > marki i wizerunku Wrocławia.

              Patrole są od zapewnienia bezpieczeństwa, a bezpieczeństwo to bardzo chodliwy
              ostatnio towar. Ludzie chcą mieszkać bezpiecznie. Myślisz, że każdy z ochotą
              biegnie do sklepu po coraz to nowe radia, alarmy i blokady ?
              Myślisz, że każdy z ochotą zamyka się co wieczór w celi własnych czterech
              ścian ?

              > Zresztą popatrzmy na to w ten sposób - co mnie,
              > mieszkańca Maślic, obchodzi ilość patroli straży miejskiej na Popowicach ?

              Więcej patroli na osiedlach dotyczy wszystkich osiedli, a nie tylko tych dwóch
              przeze mnie nazwanych.

              > Przeczytawszy Twoją odpowiedź muszę z przykrością zmienić zdanie: nie
              > zagłosowałbym na Ciebie, mapie ...

              Szkoda. A może jednak ?
    • xiv Re: Kampania wyborcza: TKJ 18.09.06, 16:56

      > - budowa publicznych, bezpłatnych miejsc parkingowych przy każdej stacji SKM,

      to jest postulat z kategorii - duze lody z Komandorskiej dla kazdego za
      darmo... jaki to ma sens?
    • Gość: kotbehemot Re: Kampania wyborcza: TKJ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.06, 18:00
      map4 napisał:

      > ... czyli: Tera, Ku.., Ja.
      >
      > Oto mój program wyborczy:
      >
      > - budowa Szybkiej Kolei Miejskiej w ciągu trzech kadencji, zasięgiem swym
      > obejmującej miejscowości oddalone do 40 km od Rynku. Osiem linii rozchodzących
      > się promieniście od stacji Wr. Główny i Wr. Świebodzki. W pierwszej kolejności
      > połączenie lotniska z Dworcem Głównym.

      Zgoda, bardzo dobry pomysł - pod warunkiem ze bedzie to miało ręce i nogi. A
      więc SKM w granicach miasta i przyległych gmin, a dalej kolejka aglo (zadziej
      kursująca)

      >
      > - całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
      > kaplicy,

      ok

      >
      > - natychmiastowa wymiana krzesełek w poczekalni lotniska, wprowadzenie zakazu
      > rzucania bagażami pasażerów,

      Jak na trzeci od góry postulat to coś mało ambitny;) ale ok

      >
      > - Remont kolejowej linii średnicowej Dw. Główny/ul. Skwierzyńska lub jej
      > budowa od nowa,

      OK, tylko ze prezydent miasta nie ma na to zadnego wpływu.

      >
      > - stopniowe podniesienie prześwitu wszystkich wiaduktów w mieście do 4,5 metra,

      a po co? Ciezarowki out z miasta, a double-deckery jeszcze u nas nie jezdza.

      > - Budowa bliźniaka mostu Grunwaldzkiego, bliźniaka mostu Szczytnickiego, mostu
      > pomiędzy Księżem Małym a Biskupinem, dociagnięcie wylotu mostu prezydenta
      > Tysiąclecia do wylotu na Poznań,

      Po co!!! Po co chcesz niszczyc srodmiescie blizniakiem Grunwaldzkiego i
      Szczytnickiego? Jakas kolejna mania poszerzania ulic, do LA sobie pojedź!

      >
      > - sześciopasmowa wylotówka na Zieloną Górę wraz z obwodnicą Leśnicy,

      wariat;P

      > - budowa sześciopasmowego mostu na Odrze w ciągu obwodnicy wschodniej,

      a prosze bardzo

      > - rozpirzenie ZDiK'u,

      popieram

      > - zwolnienie połowy urzędników miejskich przy jednoczesnym podniesieniu płac
      > do średniego poziomu miejskiego,

      wedlug jakiego klucza? A-K zwalniamy? Czy zwalniamy wg płci?

      >
      > - weryfikacja urzędników: pociotki starego reżimu,
      > poloniści, filolodzy, biolodzy, historycy i temu podobne kompletnie
      > nieprzydatne w magistracie zawody weg !

      Moim zdaniem bardziej nieprzydatni są niekompetentni, wykształcenie nie ma
      zanczenia.

      >
      > - znaczące zwiększenie wydatków na ekspertyzy laboratoryjne materiałów
      > używanych do budowy dróg i torowisk,

      Moim zdaniem lepiej w przetargach wymagac lepszych materiałów (np asfaltu
      modyfikowanego)

      >
      > - wprowadzenie zakazu budowy nowych pomników na terenie miasta,

      :))
      >
      > - wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,

      wykupienie czy nacjonalizacja? I co w zamian? Rekonstrukcje dla starych
      niemieckich dziadów?

      >
      > - wyburzenie koniopoju w rynku, DDRowskich skrzatów i pchanych przez nie kulek,


      ani mi sie waż!

      >
      > - wprowadzenie programu zadrzewiania miasta, cel: najbardziej zielone miasto w
      > Polsce,

      a to ładny slogan

      >
      > - budowa publicznych, bezpłatnych miejsc parkingowych przy każdej stacji SKM,
      >

      ok

      > - zmniejszenie strefy płatnego parkowania do prawdziwego centrum (promień 1
      > kilometra od ratusza), drastyczne podniesienie opłat za parkowanie w tej
      > strefie (15 zł za godzinę), ale dopiero po ukończeniu programu SKM,
      >

      a wiesz, ze w ten sposob kompletnie zakorkujesz miasto? Trzeba ludzi zniechecac
      do auta w city

      > - zwolnienie wszystkich emerytowanych wojskowych ze straży miejskiej. Emeryci
      > na emeryturę !

      jakies złe wspomnienia?:)

      >
      > - zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim: przejście na oprogramowanie z
      > dostępnym kodem źródłowym (open source), zakaz używania interfejsów bez
      > dostępnej specyfikacji,

      jesli bedzie to miało ręce i nogi to czemu nie
      >
      > - zniesienie podatku od psów, nasilenie kontroli ich właścicieli, zero
      > tolerancji dla psów bez kagańców i bez smyczy,

      pełna zgoda.
      >
      > - uruchomienie tramwajowych linii nocnych,

      pełna zgoda
      >
      > - zagęszczenie kursowania linii nocnych w weekendy: minimalna częstotliwość
      > kursowania pojazdów wynosić będzie 20 min,

      pełna zgoda
      >
      > - budowa ścieżek rowerowych wzdłuż wszystkich głównych ciągów komunikacyjnych,
      >
      pełna zgoda

      > - zniesienie zakazu jazdy na rowerach po rynku, przy jednoczesnym wprowadzeniu
      > ograniczeń prędkości dla rowerów w mieszanych (piesi/rowerzyści) strefach ruchu

      ok

      >
      >
      > - przejście na napęd olejem rzepakowym w autobusach MPK w ciągu 2 lat,
      >

      Samoobrona?:)

      > - remont ZOO, kapitalny remont personelu ZOO,

      a prosze bardzo
      >
      > - wprowadzenie konkursów na wszystkie miejskie stanowiska - o ile będzie to
      > możliwe zwiększenie puli stanowisk wybieralnych bezpośrednio przez obywateli
      > razem z miejskimi rajcami. Komendant straży miejskiej, dyrektor ZOO, szefowie
      > MOSiR-ów, itd. - wszystkie tego typu stanowiska mogą i powinny być obsadzane
      > w bezpośrednich wyborach przez obywateli.

      Konkursy tak, bezposrednie wybory nie. Ja np wogole sie nie znam na kanalizacji.
      Wiec nie potrafiłbym kompetentnie wskazac kto bylby najlepszym szefem
      kanalizacji i wodociągów. Podobnie inni mieszkańcy.

      >
      > - uruchomienie internetowego forum miejskiego bez cenzury. Jedynie wulgaryzmy
      > będą wykropkowywane,

      Idiotów tez nalezaloby wyrzucac, niestety.

      >
      > - upublicznienie w internecie kalendarzy wszystkich urzędników miejskich,
      >
      > - upublicznienie w internecie całości korespondencji miejskiej, w wypadku
      > przetargów dopiero po ich zakończeniu, zaczernianiu podlagałyby jedynie adresy
      > mieszkańców miasta,
      >
      > - publiczne (internetowe forum urzędu miejskiego) prezentacje wszystkich
      > projektów infrastrukturalnych, na co najmniej sześć miesięcy przed podjęciem
      > decyzji,

      Bardzo dobry plan

      >
      > - upublicznienie (w internecie) bilingów urzędników miejskich, zarówno dla
      > telefonów stacjonarnych jak i komórkowych,
      >
      > - wprowadzenie elektronicznej, dobrowolnej rejestracji mieszkańców oraz
      > elektronicznych głosowań. Wraz z (miejmy nadzieję) rosnącą frekwencją w
      > głosowaniach ich wyniki będą miały coraz większy wpływ na moje decyzje.
      > W przypadku jeśli więcej niż połowa mieszkańców weźmie udział w głosowaniu
      > jego wyniki będę traktował wiążąco. Zakres spraw poddawanych elektronicznemu
      > głosowaniu będzie wraz z liczbą głosujących rósł.
    • Gość: wojtek Re: Kampania wyborcza: TKJ IP: *.math.umd.edu 18.09.06, 19:58
      Program nie ma znaczenia. Czy ma pan nazwisko, ktore ponad polowa wyborcow
      bedzie w stanie zapamietac?

      Czy tez moze ma pan niemieckie, arystokratycznie brzmiace nazwisko, ktorego nie
      da sie zapamietac (cos np., w stylu Geringer D'Oedenberg, albo jakikolwiek inny
      losowy ciag znakow)?

      Bo jesli to drugie, to nawet gdyby byl pan blondynka z najlepszym programem, to
      i tak by panu nic nie pomoglo :))
        • Gość: Drax Re: ??? IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 19.09.06, 12:12
          Gość portalu: Nam napisał(a):

          > > Taaa... I o 11.20 piszesz bzdury w internecie zamiast pracować.
          > Cóż...
          > Niektórzy porządni ludzie pracują w innych porach niż 7-17.
          >
          > Popieram program!!!


          No rzeczywiscie, skoro okazuje się, że ten cały map4 pracuje na Gwarnej, pod
          latarnią. Tylko czy on jest porządny? Mam obawy. Mi wygląda na cwaniaczka,
          który na siłę próbuje wszystkich pouczać, a jest nikim, kompletnym zerem.
    • map4 Re: Kampania wyborcza: TKJ 19.09.06, 09:38
      Odpowiedź będzie jedna, z konieczności zbiorowa i niekompletna. Wybaczcie.

      To nie tyle był program wyborczy, ile jego skromne zaczątki. Zwisa mi, kto
      zostanie prezydentem - poprę każdego, kto będzie realizował moje postulaty.

      Bardzo chętnie pozostawię politykę politykom, bo jej po prostu nie cierpię, ale,
      do ku.. nędzy, ktoś mógłby się wreszcie wziąć za bary z rozpadającą się miejską
      infrastrukturą.

      Dotychczasowej władzy w dupie się poprzewracało. Zamiast zająć się miastem,
      zajmuje się igrzyskami. Ja chcę to zmienić. Działać efektywnie, a nie efektownie.

      Absolutnie nie przekonują mnie argumenty typu "to nie należy do miasta, więc nie
      da się z tym nic zrobić". Jeśli rozpadnie się nam centralny wiadukt kolejowy, to
      stracimy kolejowe połączenie z resztą kraju. Mamy tory rozrzucone po całym
      mieście i nie wykorzystujemy ich do transportu publicznego. PKP to zwisa, a dla
      nas to sprawa życia i śmierci.

      Aglomeracja nie kończy się na granicy miasta. Ludzie chcą pracować w mieście a
      mieszkać na wsi. Tylko SKM pozwoli im na zrealizowanie tych marzeń.

      Trzeba coś z tym wreszcie zrobić. Precz z nieustającymi igrzyskami, czas
      wreszcie wziąć się do roboty.
      • xiv Re: Kampania wyborcza: TKJ 19.09.06, 10:43

        > Mamy tory rozrzucone po całym
        > mieście i nie wykorzystujemy ich do transportu publicznego.
        > PKP to zwisa, a dla
        > nas to sprawa życia i śmierci.

        Nie wiem, czy to Cie pocieszy, ale w Londynie zdarzylo sie to samo. Przez ponad
        dwadziescia lat miasto nie bylo zainteresowane torami "na ziemi" - inwestowalo
        w metro, a w miedzyczasie czesc torów zniknelo razem z wiaduktami.

        Teraz rusza program "overground" ktory ma byc odpowiednikiem niemieckich i
        austryjackich S-Bahnów. Miasto wspólpracuje z prywatnymi firmami kolejowymi,
        przy czym nie jest to latwa sprawa [jak zawsze chodzi o pieniadze ;) ].
        • map4 Re: Kampania wyborcza: TKJ 19.09.06, 10:57
          xiv napisał:

          > Nie wiem, czy to Cie pocieszy, ale w Londynie zdarzylo sie to samo. Przez ponad
          >
          > dwadziescia lat miasto nie bylo zainteresowane torami "na ziemi" - inwestowalo
          > w metro, a w miedzyczasie czesc torów zniknelo razem z wiaduktami.
          >
          > Teraz rusza program "overground" ktory ma byc odpowiednikiem niemieckich i
          > austryjackich S-Bahnów. Miasto wspólpracuje z prywatnymi firmami kolejowymi,
          > przy czym nie jest to latwa sprawa [jak zawsze chodzi o pieniadze ;) ].

          No to usiądźmy, poczekajmy ze dwadzieścia lat, aż w Londynie się z tym problemem
          uporają. Mamy przecież czas ...
    • Gość: corgan do Twojego programu dopisałbym IP: *.chello.pl 20.09.06, 13:18
      - przeprojektowanie i przebukowanie AUTOSTRADOWEJ Obwodnicy Wrocławia (płatnej
      z węzłami przystosowanymi do pobierania opłat) na bezpłatną drogę w randze
      TRASY ESKPRESOWEJ z większą ilością węzłów i 3 pasów a nie 2

      - natychmiastowe rozpoczęcie prac nad 2-jezdniową wschodnią obwodnicą Wrocławia
      (Bielany-Łany-Długołęka) wraz z budową łącznic między ww. trasą a centrum miasta

      - budowa 2 dodatkowych łaczników miedzy Wrocławiem a A4: 1 na trasie do Kątów
      Wrocławskich a 2 w kierunku na Strzelin; niech ta biedna Karkonoska nie będzie
      jedyną drogą łączącą Wr. ze światem

      - budowa kilku kompleksów basenów krytych (po 1 w kazdej dzielnicy) w tym 1
      conajmniej 50-metrowy

      - rozbudowa drogi dojazdowej (krajowej "35") do LG Philips (10tys pracowników)
      i innych podobozów; ew. budowa odnogi linii kolejowej ze Smolca do Kleciny lub
      Kobierzyc na potrzeby podmiejskiej kolejki

      > - wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,

      Dopisałbym do tego nową inwestycję Czarneckiego przy Swobodnej ale nie
      wyburzenie tylko solidny lifting póki dźwigi stoją i robotnicy sa na miejscu
      zanim wyjadą do UK :). Projekt jest moim zdaniem średni, ale całość nie pasuje
      w tym miejscu. Za to zbudowanie bunkra odwróconego betonową d...pą w kierunku
      Świdnickiej i Piłsudskiego czyli jakby nie było CENTRUM miasta uważam za
      totalne nieporozumienie. W dodatku ten bezokienny róg kilkupietrowych ścian od
      strony Komandorskiej to kolejena porażka - jak można zostawiać coś takiego w
      centrum miasta?

      pzdr
      • map4 Re: do Twojego programu dopisałbym 20.09.06, 13:30
        Gość portalu: corgan napisał(a):

        > - przeprojektowanie i przebukowanie AUTOSTRADOWEJ Obwodnicy Wrocławia (płatnej
        > z węzłami przystosowanymi do pobierania opłat) na bezpłatną drogę w randze
        > TRASY ESKPRESOWEJ z większą ilością węzłów i 3 pasów a nie 2

        trzy pasy - ok. Ale żadnych opłat ! To powinna być autostrada z prawdziwego
        zdarzenia, i to bezpłatna. Kierowców trzeba do stosowania tego było nie było
        objazdu zachęcić.

        > - natychmiastowe rozpoczęcie prac nad 2-jezdniową wschodnią obwodnicą Wrocławia
        > (Bielany-Łany-Długołęka) wraz z budową łącznic między ww. trasą a centrum miasta

        eee .... wydawało mi się, że budowa już trwa. Takie mianowicie były szumne
        zapowiedzi magistratu. Jeśli to kolejne bajki, to oczywiście, budować. Natychmiast !

        > - budowa 2 dodatkowych łaczników miedzy Wrocławiem a A4: 1 na trasie do Kątów
        > Wrocławskich a 2 w kierunku na Strzelin; niech ta biedna Karkonoska nie będzie
        > jedyną drogą łączącą Wr. ze światem

        Umknęło mi. Racja. Prawda. Potrzeba szerokiej alei od autostrady do lotniska.

        > - budowa kilku kompleksów basenów krytych (po 1 w kazdej dzielnicy) w tym 1
        > conajmniej 50-metrowy

        Jestem za.

        > - rozbudowa drogi dojazdowej (krajowej "35") do LG Philips (10tys pracowników)
        > i innych podobozów; ew. budowa odnogi linii kolejowej ze Smolca do Kleciny lub
        > Kobierzyc na potrzeby podmiejskiej kolejki

        Jak najbardziej jestem za. Kiedyś nawet burzyłem się z tego powodu na forum.

        > Dopisałbym do tego nową inwestycję Czarneckiego przy Swobodnej ale nie
        > wyburzenie tylko solidny lifting póki dźwigi stoją i robotnicy sa na miejscu
        > zanim wyjadą do UK :).

        Na temat tego budynku jeszcze nie mam zdania. Muszę je sobie najpierw wyrobić.
        • Gość: corgan Re: do Twojego programu dopisałbym IP: *.chello.pl 20.09.06, 14:02
          > Na temat tego budynku jeszcze nie mam zdania. Muszę je sobie najpierw
          > wyrobić.

          No to oceń sam jak to wygląda
          wroclaw.hydral.com.pl/83267,foto.html
          wroclaw.hydral.com.pl/98082,foto.html
          I tam znajdziesz też więcej fotek...

          Widziałem to w poniedziałek na żywo. Nie czuje takich bunkrów i ślepych ścian w
          centrum nawet jeśli będa pomalowane i oblepione plakatami. To wyglada tak że
          Świdnicka kończy się betonową ścianą która wypina się na ulicę jak za
          przeproszeniem d..pa. Czyli przodem do Epimarketu i tyłem do centrum. Szkoda że
          widok ze Świdnickiej na południe został w ten sposób spieprzony. No ale ponoc o
          gustach... itp.
          • map4 Re: do Twojego programu dopisałbym 20.09.06, 14:49
            Gość portalu: corgan napisał(a):

            > No to oceń sam jak to wygląda

            Jezus Maria ! Zakorkowano przewietrzanie centrum od strony południowej !
            Miałem nadzieję, że to coś będzie niskie, trzy - maskymalnie cztery piętra.
            Natychmiast wysadzić ten bunkier w powietrze !

            > To wyglada tak że
            > Świdnicka kończy się betonową ścianą która wypina się na ulicę jak za
            > przeproszeniem d..pa. Czyli przodem do Epimarketu i tyłem do centrum.

            Odpowiedzialnego za wydanie zezwolenia na tą budowę przypiętego do pręgierza
            wytarmosiłbym batem, oblał smołą, obsypał pierzem a na końcu pewnie bym
            podpalił. Przywiązał członki do koni i je w cztery strony świata
            jednocześnie :-) pogonił.

            > Szkoda że
            > widok ze Świdnickiej na południe został w ten sposób spieprzony. No ale ponoc
            > o gustach... itp.

            To nie ma z gustem nic wspólnego. Ktoś zezwolił na duszenie się mieszczan w
            centrum w dni bezwietrzne. Będzie się na Świdnickiej gotować, będą ludzie na
            przystankach podobnie jak na Grunwaldzkim mdleć. Ale przecież Dutkiewicz ma ich
            w dupie. Tu już nie chodzi o gusta - to już jest kryminał.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka