theunseen
29.07.10, 13:49
Witam
Prowadzę firmę świadczącą usługi budowlane. Podpisałem z klientem
umowę na wymianę okien w mieszkaniu. Okna zostały zamontowane przez
montażystów, jednak przed zakończeniem prac wykończeniowych klient
zrobił awanturę, że wszystko jest źle i wyrzucił pracowników z
mieszkania.
Gdy pojawiłem się na miejscu w celu wyjaśnienia sytuacji klient
oświadczył, że nie pozwoli dokończyć pracy i nie zapłaci za usługę.
Powiedziałem, że skoro wnosi zastrzeżenia do montażu, proponuję
rozliczyć się za towar (okna) i na tym zakończyć naszą "współpracę".
Oczywiście kategorycznie odmówił uregulowania jakiejkolwiek kwoty.
Zastanawiam się, co w takiej sytuacji zrobić. Myślałem o wystawieniu
faktury na kwotę zawartą w umowie i wysłaniu razem z poleceniem
zapłaty i terminem (np. 7 dni), potem ponowne i wniosek do sądu.
Jednak mam wątpliwości, ponieważ usługa nie została skończona (z
winy klienta). Czy w takim razie nie powienienem zacząć od pisma z
wnioskiem o umożliwienie jej dokończenia i dopiero po odmowie lub
braku reakcji wystawić fakturę? Tylko czy na całość, czy na to co
zostało zrobione?
Z góry dziękuję za wszelkie rady
Pozdrawiam