Dodaj do ulubionych

Odpowiedź na reklamację - prośba do prawnika

21.02.11, 22:59
Proszę o poradę – odpowiedź prawnika:
Złożyłem reklamację u sprzedawcy na pralkę z której leje się woda z bębna (pralka zalewa cała podłogę) na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Od daty zakupu nie minęło 6 miesięcy. Reklamację uzasadniłem jako istotną niezgodność towaru z umową, która ujawniła sie w terminie do 6 miesięcy od zakupu, co powoduje domniemanie, że niezgodność istniała w momencie wydania towaru. Ze względu na istotną niezgodność towaru z umową oraz wg mnie skomplikowana naprawę wymagającą demontażu i wymiany lub naprawy podzespołu, co naraża konsumenta na znaczne niedogodności i nie gwarantuje uzyskania właściwej jakości zgodnej z jakością fabryczną, zażądałem wymiany na nową wolną od wad wraz z dostawa do domu, bo za to zapłaciłem przy kupnie i jednocześnie zwrotu kosztów wymontowania i ponownego zamontowania sprzętu w zabudowie kuchennej. Oczywiście opisałem dokładnie miejsce wycieku - z bębna pralki i że zostały sprawdzone wszystkie połączenia węży przyłączeniowych oraz elementów gumowych w pralce (można tego dokonać bez ingerencji po przez dolną część nieosłoniętą pralki).
Po 11 dniach otrzymałem odpowiedź:
" W odpowiedzi na Pana pismo informujemy, że niezwłocznie zostanie umówiona wizyta autoryzowanego serwisu do reklamowanej przez Pana pralki. Do momentu uzyskania ekspertyzy technicznej autoryzowanego serwisu Pana roszczenie wymiany oddalamy z powodu niemozności weryfikacji zasadności zgłoszenia.”
Proszę o informację:
1. Czy otrzymana odpowiedź jest Konkretną odpowiedzią na zgłoszone żądanie reklamacyjne w myśl Ustawy
2. Czy oddalenie roszczenia żądania jest zasadne – w myśl Ustawy
3. Jak należy interpretować termin: „niezwłocznie zostanie umówiona wizyta autoryzowanego serwisu” – ile dni
4. Czy mogę zażądać wizyty eksperta w konkretnym terminie, ustalonym jednostronnie przez Kupującego.
5. Czy zgodnie z moim żądaniem, mogę uniemożliwić naprawy serwisowi autoryzowanemu
6. Czy wystarczy, że Serwis potwierdzi występowanie zgłaszanej usterki – niezgodności.
Obserwuj wątek
    • Gość: Aaaa Re: Odpowiedź na reklamację - prośba do prawnika IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.02.11, 09:45
      prawnika na tym forum juz nie ma :)

      1) tak
      2) tak - moim zdaniem oczywiscie
      3) tak jak w terminie "odpowiednim" z ustawy tzn. bierze sie pod uwagę cel nabycia towaru, uciążliwości z tym zwiazane itp.
      4) nie wiem,
      5) przy roszczeniu o wymianę nie musisz sie zgadzać na naprawę pralki, chyba że będzie mała usterka w stosunku do kosztów związanych z wymiana pralki,
      6) ma to być ekspertyza, więc zobaczysz co napiszą

      powodzenia
      • Gość: jarekbdb Re: Odpowiedź na reklamację - prośba do prawnika IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.11, 10:46
        witam
        Szkoda, że juz nie ma prawnika, nie wiedziałem. Znowu Kupujący zostają sami. Do Federacji Konsumentów ciężko się dodzwonić, a prawnik ma dyżur dwa dni w tygodniu po nie całe 2 godziny.
        Dziękuję za odpowiedź. Mam taką wpliwość, czy to jest podstawą do oddalenia roszczenia z powodu niemożliwości weryfikacji zasadności. Sprzedawca nie wykazał dobrej woli, aby zweryfikowac zasadność zgłoszenia reklamacyjnego. Ja tej pralki nie chowam, nikt ze sklepu nie skontaktował się ze mną w tej sprawie, pralki nie jestem w stanie dostarczyć do sklepu wraz z pismem reklamacyjnym, zwłaszcza, że zakup był wraz z transportem i wniesieniem do mieszkania, może trzeba było wysłać firma spedycyjną na koszt Sklepu, tylko, że nie odbiorą i zapłacę dwa razy za transport. Według mnie skoro umowa dotyczy zakupu sprzętu, taransportu i wniesienia do domu - takie pozycje sa na paragonie, to Sprzedający jest zobowiązany do odebrania ode mnie tego sprzętu. Mniejsze przedmioty mogę wysłać lub zawieść do sklepu. pnadto jest jeszcze komplikacja, bo pralka jest w zabudowie kuchennej i demontażu może dodkonać tylko i wyłacznie wykonawca zabudowy - zastrzeżenie w umowie. Dzisiaj wysłałem
        • Gość: Aaa Re: Odpowiedź na reklamację - prośba do prawnika IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.02.11, 07:30
          Sprawa dot. reklamacji a nie wywiązania sie z umowy.
          Dlatego jeżeli sprzedawca stwierdził, że pojawi się u ciebie serwis w celu ekspertyzy, to niech tak będzie.
          W jego interesie jest, żeby nie trwało to długo, bo wtedy możesz zażądać obniżenbia ceny przy wadzie nieistotnej lub zwrot ceny przy wadzie istotnej.
          Wymiana ma odbyć się w odpowiednim czasie tzn. nie tworzącym dla ciebie uciążliwości.
          co do pomocy konsumentom, to nie przesadzaj, są przecież telefony i biura, więc na internet nie musisz liczyć - trudno sie mówi.

          Idź do swojego rzecznika konsumentów.
          • Gość: Jarekbdb Re: Odpowiedź na reklamację - prośba do prawnika IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.03.11, 00:42
            Tak, to oczywiste, że sprzedawca chce sparwdzić zasadność rekalamacji, a nawet logiczne. Tylko, że odpisując na zgłoszenie reklamacyjne, podaje, że nie może uznać z powodu braku mozliwości weryfikacji. To jak to, miałem ta pralkę za przeproszeniem na plecach zanieść do sklepu?, może wypadało, aby sprzedawca umówił się na wizyte specjalisty, tego wymaga nie tylko kultura, profesjonalność, ale również przepisy prawa. Sprawa wygladała tak; wezwałem sprzedawcę do wykoanania ekspertyzy, jesli tego sobie życzy, podając termin - data i przedział czasowy 4 godziny w którym stawiam mu do dyspozycji pralkę wysyłając faks. Pan obsługujący reklamację niestety nie mógł tego zrozumieć, uważał, że odpowiedział na reklamację w ustawowym terminie, nie rozumiejąc, że odpowiedź nie jest odpowiedzią właściwą w myśl ustawy. Dopiero rozmowa z dyrektorem obsługi klientów pomogła. Na drugo dzień pzryszedł serwisant z Candy, ale jakie było zdziweinie, kiedy potwierdził uszkodzenie i chciał zabrać pralkę do naprawy gwarancyjnej - odmówiłem. Po półgodzinnej rozmowie z przedstawicielem sklepu udało się przkonać do wymiany.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka