Dodaj do ulubionych

Buty Ecco - oddalona reklamacja

08.03.07, 19:19
Witam
22.05.2006 zakupiłem buty firmy Ecco marka Receptor (sportowe). 18.02.2007
złożyłem reklamację, głównie ze względu na pękniecie wierzchniej warstwy
skóry, a także w uwagi na (cyt. z opinni rzeczoznawcy):
-niemalże całkowite przetarcie gumy podeszwy
-przetarcie podszewki i międzypodszewek na wys 5go palca stopy, co spowodowało
osłabienie materiału wierzchniego i jego pęknięcie.
Rzeczoznawca stwierdził jednak, iż uszkodzenia te nie są związane z błędami
materiałowo - montażowymi, ale że są to naturalne zmiany użytkowe.
Nie zgadzam się z tą opinią, gdyż moim zdaniem po butach za 359zł można
spodziewać się takich materiałów i wykonania które pozwolą użytkować obuwie
dłużej niż kilka miesięcy.
Chciałbym więc prosić o opinię, czy wobec takiego stanu faktycznego
dochodzenie swoich roszczeń w sądzie konsumenckim lub powszechnym ma szanse
powodzenia. Nie chciałbym tracić czasu i pieniędzy, gdyby moje działania były
z góry skazane na porażkę.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
Mateusz Malinowski
Obserwuj wątek
    • prawnik-skp Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja 26.03.07, 12:43
      zatem było około 9 miesięcy normalnego użytkowania - to za mało. Buty są
      niezgodne z umową w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
      warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. Nr 141, poz. 1176) i należy przyjąć,
      że ta niezgodność (jej przyczyna) istaniała w chwili wydania butów.
    • Gość: ecco nie polecam Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: 82.160.155.* 10.10.07, 19:23
      Mam podobną sytuację i nie podaruję .
      Złożyłem reklamacje na buty ecoo receptor, bzdurna opinia rzeczoznawcy o nie
      przyjęciu reklamacji.
      Poszedłem więc do niezależnego rzeczoznawcy specjalisty od obuwia, i powiedzial
      ze reklamacja jest w 100% uzasadniona pozniewaz został uzyty niewłasciwy
      materiał przy produkcji.
      Wysłałem do sklepu ekspertyze, a oni że podtrzymują swoje stanowisko, nawet
      telefon od Rzecznika praw konsumenta nic, takie uparte cwaniaki ):
      Postanowiłem złożyć wniosek do sądu. Trudno. Koniec popuszczania nieuczciwym
      sprzedwcom.

      Kupiłem w sklepie sportowym GRADA, zlokalizowanym na terenie centrum handlowego
      który odradzam!!!!!
        • Gość: ryśka Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.03.08, 21:38
          kupiłam w maju 2007 r męskie sportowe buty ecco . Syn przez zimę nie
          chodził w tych butach .W tym roku tylko kilka razy .Buty obtarły
          stope bardzo nie da sie chodzić ,Reklamowałam niestety odrzucono
          moją reklamacje .Kupując buty w sklepie podkreslano ,że jest 2 lata
          gwarancji .
          Okazuje sie ,że to fikcja. Buty były bardzo drogie 450zł
          Liczyłam ,żę Firma ecco jest poważna firmą ,a tymczasem
          rozczarowanie ogromne .
          • Gość: ciżemka Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.adsl.inetia.pl 20.04.08, 14:25
            Z tą firmą ECCO i jej przedstawicielami jest coś nie tak. Równięż
            żałuję,że w ogóle weszłam do ich sklepu w Centrum Handlowym SFERA w
            Bielsku-Białej. W styczniu kupiłam buty Ecco Sierra, pasowały
            idealnie, super wygodne przy mierzeniu i pierwszym miesiącu
            chodzenia ( może 6 spacerów po parku) aż do momentu gdy w prawym
            bucie nie wyrobiło się zagięcie pod linią palców ( w prawym dlatego,
            że zawsze przyklękam na prawe kolano). obszycie pierwszwj dziurki
            oraz złożenie kilku wastw materiału ( obszycie języka) spowodowało
            zgrubienie, które łącznie z powstałym zagięciem powoduje okropny
            ucisk na duży palec i sprawia dyskomfort, a wręcz bół przy chodzeniu.
            Uważam, że towar miał ukrytą wadę konstrukcyjną, która ujawniła się
            w trakcie eksploatacji i 12.03.2008 złożyłam reklamację. Niestety
            pan mgr inż. Krzysztof Kirga - "rzeczoznawca" uznał ją za
            bezzasadną, chociaż w opinii pisze, że ".. wszelkie zgrubienia
            będące wynikiem nałożenia materiałów wynikają z konstrukcji obuwia."-
            tylko , czy do głowy mu nie przyszło, że ta konstrukcja może być
            kiepska !!! Dalej poucza mnie "... Nabywca obuwia powinien dobrać je
            do stóp. Jeżeli tego nie dokonał i rozpoczął użytkowanie to nie może
            obuwia zwracać i reklamować.. " Tak więć dobierałam obuwie do nie
            swoich stóp tylko wielbłąda, a użytkowanych butów nie należy w ogóle
            reklamować!!!
            Mam pytanie. Czy warto bić się z koniem i iść do sądu? Czy ktoś coś
            wygrał z tą firmą? Jeśli tak to, jakie to zrobił?
          • Gość: gość Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.chello.pl 05.11.08, 14:40
            producent i firma nie może brać odpowiedzialności za "niewygodne" buty.
            niewygoda butów jest uwarunkowana indywidualnymi cechami stopy,wiec ni3e jest
            podstawą do reklamowania obuwia. z tego co wiem to firma daje możliwość zwrotu
            obuwia w ciągu 7 dni wiec może warto z tego skorzystać w przyszłości i
            przetestować buty w domu.
          • Gość: aa buty ecco drogie a 2 lata gwarancji to czesto fikc IP: *.chello.pl 07.01.10, 22:21
            moje buty - kozaki za 600 zl !!! spodziewalam sie ze zamek po kilku miesiacach
            (nie przez caly czas uzywane - !! bo przeciez byly i cieple dni w lutym, marcu i
            kwietniu)
            nie rozejdzie sie i nie polamia sie zabki w jednym z butow - stalo sie to nie w
            trakcie zapinania (czyli brak mozliwosci mechanicznego) tylko w trakcie spaceru !!
            nie warto ! oj nie warto ! nie polecam
      • Gość: Gość Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.04.08, 22:23
        A oto moja niemiła przygoda z Ecco - zaskakujaca bezczelność,
        absurdalna opinia rzeczoznawcy, dwukrotne odrzucenie reklamacji.

        Zakupione skórzane półbuty Ecco dramatycznie przeciekają –
        przeciwieństwie do podobnych butów innych marek (np. Ryłko), nie
        można przejść suchą nogą do miejsca oddalonego o 20 metrów od
        budynku.

        W odpowiedzi na pierwszą reklamację, otrzymałam pismo z informacją,
        iż but jest wykonany ze skóry i w związku z tym ma prawo przeciekać,
        i że jak chcę mieć nie przemakający to powinnam kupić goretex.

        Złożyłam reklamację ponownie i napisałam pismo wyjaśniające
        podejrzewając, że zaszło nieporozumienie co do powodu reklamacji,
        tj. że nie było tak silnej ekspozycji na wodę, żeby skóra
        przemiękła, i że moim zdaniem przeciekanie jest na szwach.

        Kolejną reklamację odrzucono załączając opinię biegłego,
        potwierdzającą oczywisty fakt, że but skórzany ma prawo przeciekać,
        czyli de facto, że but skórzany nie jest kaloszem. Ponadto od
        pracownika sklepu usłyszałam, że:

        -Nikt mi przecież nie obiecywał, że nie będą przeciekać.
        -Jak chciałam, żeby nie przeciekały to powinnam kupić goreteksy,
        albo kalosze
        -Buty MAJĄ PRAWO PRZECIEKAĆ JUŻ OD PIERWSZEJ SEKUNDY!
        -Jak chcę to mogę iść do sądu.
        (W/w usłyszałam w sklepie Ecco w Factory w Ursusie)

        Towar jest ewidentnie niezgodny z umową, ponieważ nie posiada cech
        jakich racjonalnie mogłabym oczekiwać od obuwia tego rodzaju. Wiem
        jakie cechy posiadają buty tego rodzaju i miałam prawo słusznie
        oczekiwać, że przy określonym sposobie ich użytkowania i
        konserwacji, nie będą przeciekały w sposób uniemożliwiający ich
        użytkowanie. W Ryłko, Adalbert czy innych butach chodziłam po kilka
        sezonów i nie przeciekły ani razu, a Ecco przeciekło już przy
        pierwszej mżawce (nie chodziłam w strugach deszczu ani po kałużach,
        jak sugerował pracownik). Kupując drogie markowe buty nie
        spodziewałam się, że zupełnie nie będą spełniały swojej funkcji.
        Gdybym chciała kupić buty przeciekające to kupiłabym klapki, a nie
        półbuty renomowanej firmy, ponadto gdybym przy zakupie otrzymała
        informację, że w tych butach, w przeciwieństwie do podobnych butów
        innych marek, nie można przejść suchą nogą z samochodu do budynku i
        że but ma prawo przeciekać „już od pierwszej sekundy” nigdy nie
        zdecydowałabym się na ich zakup!
        Nigdy więcej u nich nie kupię i nie polecam. Traktowanie klienta
        żenujące, niegodne firmy, na jaką kreuje się Ecco.
        • Gość: cd ryśka Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.04.08, 23:25
          Jak czytam Wasze opinie nt załatwiania reklamacji b. żałuję że
          wcześniej nie zapoznałam się z nimi , na pewno nie kupiłabym męskich
          sportowych butów w ecco .Rzeczoznawca ecco napisał ,że obuwie
          przetarło sie gdyż but był słabo wiązany oraz niedopasowany. To
          akurat całkowita nieprawda, absurdalne powody . Byłam dzisiaj u
          innego rzeczoznawcy, który stwierdził ,że materiał wyścielający
          obuwie przy pięcie był zwyczajnie za słaby dlatego przetarł się i
          zaczął obcierać piętę do krwi . Zaczynam korowód odwołania .
          Jestem zaskoczona sposobem załatwiania przez tą Firmę
          reklamacji .Czuje się oszukana .
          • Gość: gość Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.chello.pl 05.11.08, 15:23
            oczywiście że jeżeli materiał nie wytrzymał i przetarł się to był za słaby.
            rzeczoznawca którego się radziłaś napisał coś oczywistego jak na przykład, że
            woda jest mokra. chodzi o to z jakiego powodu się przetarł? ja przecieram buty
            na pięcie notorycznie! właśnie kupiłem buty w ecco i po 1 miesiącu miałem
            przetartą zapiętkę. ale nie rekl. tego ponieważ zdaję sobie sprawę z wady jaką
            posiadam tak zwaną ostrogę na pięcie i tak naprawdę przetarcie zapiętki jest
            uwarunkowane indywidualną cecha mojej stopy. może warto wybrać się do ortopedy?
            odpowiedz mi na pytanie będąc producentem obuwia brała byś odpowiedzialność za
            schorzenia ludzi kupujących u ciebie buty.
        • Gość: gość Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.chello.pl 05.11.08, 15:09
          buty kupiłeś w outlecie, więc jest możliwość że są to buty 2 jakości i na wady
          wynikające z tej 2 jakości nie można reklamować ponieważ były w niższej cenie.
          pytanie czy ktoś cię poinformował że buty są 2 jakości. jeżeli chodzi o
          przemakanie obuwia to możesz mieć pretensję że zbyt szybko to się dzieje, ale
          tak naprawdę sprzedawca nie informował Cię o konkretnym czasie przemakania
          obuwia więc należy zakładać że jest to możliwe od pierwszego kontaktu z wodą.
          ponadto szwy tak jak sugerujesz nie maja za zadania uszczelniania obuwia tylko
          łączenia dwóch części skóry. jeżeli buty są zgodne z kontr-wzorem i spełniają
          funkcję do którego zostały przeznaczone (rozumiem że nie były to buty do
          chodzenia po górach w śniegu, do biegania i nie zapewniano Cię o wodoszczelności
          a przynajmniej wodoodporności bo to też jest różnica) to buty nie podlegają
          roszczeniom rekl. z tego konkretnego tytułu. reklamowanie 2 raz obuwia jest też
          trochę bez sensu ponieważ producent nie jest instytucją odwoławczą samą do
          siebie. najlepiej zwrócić się do państwowej inspekcji handlowej.
        • Gość: Eol Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.tvk.torun.pl 09.11.13, 22:32
          Człowieku kto przy zdrowych zmysłach kupuje szyte buty i chodzi w nich po wodzie ,wszak igła robi otwory w skórze i woda będzie ci zawsze przenikać ,sprzedawca miał rację ,ludziska kupują buty za kilkaset złotych i im się wydaje że nabyli towar niezniszczalny ,ale nie mają większego pojęcia co do czego się nadaje.
      • Gość: ABC Szczecin Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.12.08, 18:28
        A ja właśnie kilka dni temu kupiłem w CH Gryf buty Ecco, odrobinkę
        za duże, ale podobnie miałem z Adidasami, które po jakimś czasie się
        ułożyły. Teraz jak poczytałem opinie na necie to sam mam mieszane
        uczucia. W sumie nabyłem je tylko dlatego, że w sklepie sportowym
        przez kilka dni była "promocja" - wszystko za 50%. Bo gdybym miał
        dać za nie normalną cenę to wolałbym jeszcze raz buty Aku kupić,
        które mam i sobie chwalę.
      • Gość: leon Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.05.08, 18:25
        To faktycznie jedna wielka lipa .Miałem ogólnie kupione u nich trzy różne modele
        butów , mój syn 2 pary różne . Wszystkie sie rozleciały , albo pękały ,
        najczęściej pękały . W dwóch przypadkach uznali reklamacje , to i tak sukces z
        tego co czytam . Z ostatnia parą wyczerpałem już wszystkie możliwości , został
        sąd i internet . Proponuje przesłać tą korespondencje do nich . Może jeszcze
        ktoś nawrzuca tym s......

        pozdr
        • Gość: panbuczczcz Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.wieniawska.lublin.pl 19.09.08, 12:17
          Buty męskie Ecco, kupione w Arkadii w Wawie. Podeszwa pękła przy palcach po roku
          intensywnego (prawie codziennego) użytkowania. Ponieważ do Wawy mam 200 km, po
          uprzednim kontakcie telefonicznym (b.miła i profesjonalna obsługa) wysłałem buty
          z paragonem i opisem wady oraz żądaniem zwrotu gotówki. Po 14 dniach zadzwoniła
          miła osoba z salonu mówiąc, ze zwrot gotówki nie jest możliwy, bowiem mają
          jeszcze ten model w ofercie i mogą przysłać mi nową parę, o ile wyrażam zgodę.
          Od maja mam więc nową parę, nowy paragon i nowe 2 lata gwarancji. Buty są
          wygodne i przy dużej eksploatacji (3-6 km pieszo dziennie) trzymają się świetnie
          i wyglądają jak nowe.
            • Gość: olo gwarancja to gwarancja - a tu jej nie ma! IP: *.chello.pl 07.01.10, 22:32
              bez sensu gadasz, - ktos mi daje gwarancje 2 lata na cos - to przez te dwa lata
              mam prawo usterki zareklamowac, po to gwarancja 12 miesiecy albo 24 miesiace a
              nie 3 miesiace - wystarczy przedszkole skonczyc zeby takie sformulowanie w
              umowach (transkacja w sklepie - umowa handlowa) zrzumiec !! ;) inteligentni
              ludzie na tym forum pisza - ze sprzedawca mwoil o 24 miesiacach gwarancji - a w
              rzeczywistosci siec handlowa ecco tego nie respektuje !! o tym tu mowilismy
              panie/ pani Andrew ;)
              • Gość: Eol Re: gwarancja to gwarancja - a tu jej nie ma! IP: *.tvk.torun.pl 09.11.13, 22:46
                bez sensu to ty jesteś ,ktoś kupi opla ,trzyma w garażu i robi 10 tyś rocznie taki autko po 10 latach wygląda jak nowe,a ja kupiłem takiego samego opla do firmy i jet tyrany dzień w dzień nie zna garażu ,eksploatacja w mieście 140 tyś rocznie ,zepsute zamki ,wytarte siedzisko kierowcy ,to samo z cała resztą ,ale nie!!! zgodnie z twoja filozofią nie ma różnicy pomiędzy zużyciem towaru ,a wadą ukrytą ,powiem tak jak stuligrosz wyda parę stówek na buty z naturalnych materiałów to mu się wydaję że zrobił inwestycję na lata,a może całe życie ,koszmar! Człowieku idź do Chińczyka kup buty z plastiku po kwartale wymienią ci na nowe.
          • kamuimac Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja 11.10.16, 08:24
            typowy polaczek kombinator - zajezdził buty codziennym uzytkowaniem ale przeciez jemu sie nalezy - wlasnie dlatego w tym kraju nigdy nie bedzie normalnie - ciesz sie ze zyjesz w polsce - na zachodzie by cie wysmiali gdybyś poszedł do nich z taka reklamacją
        • Gość: gość Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.chello.pl 05.11.08, 15:34
          pewnie że popękały nic nie trwa wiecznie! radzę używać butów w odpowiedni
          sposób, ciekawe która osoba używa łyżki do zakładania butów? podejrzewam że
          większość z was nie wie do czego ona służy! miło słyszeć że klient zna się na
          wadach produkcyjnych i posiada wiedzę na temat produkcji obuwia. to świadczy
          tylko o jednym Polacy rosną w inteligencję! a szczególnie świadczy o twojej
          odnośnie tego "s" na końcu! żałosne!!!
          • Gość: ekspert :) Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.02.11, 20:05
            Całkowicie się nie zgadzam! Nawet prawidłowe użytkowanie nie pomoże jeśli buty wykonane są z materiałów o wątpliwej jakości lub posiadają wadę konstrukcyjną. Moje pierwsze buty ecco przetrwały prawie 3,5 roku i właściwie nic się nie stało z nimi pomimo częstego użytkowania. Zachęcona tym doświadczeniem kupiłam niedawno kolejne buty za 350zł i niestety po kilku miesiącach normalnego użytkowania (chodzenie po suchym chodniku) pękła skóra przy palcach. w międzyczasie musiałam wyjechać z Polski i wróciłam po ok. 2 miesiącach i kilka tygodni temu poszłam z reklamacją. Szanowna Pani w sklepie poinformowała mnie, że reklamacja jest przedawniona, bo przyznałam się, że skóra pękła ok. 3 miesiące temu a wykryte wady należy reklamować do maksymalnie 2 miesięcy!!! i dodała, że jak chciałam, to mogłam oszukać! no tak, ale nie wiedziałam, że jeśli buty są jeszcze na gwarancji, to będzie jakiś problem...

            Tak na marginesie to moja rodzina prowadzi firmę obuwniczą produkującą obuwie damskie skórzane i znam się na produkcji obuwia. Odnośnie do tego, co tu ktoś napisał: to producenci a szczególnie duże firmy produkują tanim kosztem (czytaj słaba jakość) a sprzedają po relatywnie zatrważająco wysokich cenach i ludzie nie orientują się, bo myślą "marka". Jest taka jedna firma, sprzedająca niby markowe buty damskie a w rzeczywistości oferuje klientkom chińszczyznę! Różnica jest tylko w cenie, która oczywiście jest niewiarygodnie wysoka jak na jakość tych butów. Gdyby może w tych sklepach nie rozpylali perfum, to klientki pewnie łatwo by się połapały skąd te buty pochodzą :)))) Rzetelnych producentów na rynku można policzyć na palcach jednej ręki! My np. rozpatrujemy każdą reklamację, chociaż muszę przyznać, że jest ich niewiele. Zazwyczaj są to bardzo drobne usterki. Nie ma mowy o pękających podeszwach czy pękającej skórze. Uwierzcie mi, że dobrej jakości skóra czy materiał, z którego wykonana jest podeszwa nie ma możliwości pęknąć przy normalnym użytkowaniu!

            Pozdrawiam wszystkich i życzę wytrwałości w walce o swoje prawa!!!
        • Gość: Malakaj81 Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.devs.futuro.pl 20.05.09, 13:49
          miałem podobną sytuację z ta beznadziejną firmą.
          rozleciała mi sie podeszwa w obu butach po 7 miesiącach chodzenia. ich niby
          rzeczoznawca stwierdził że buty były nadmiernie używane. Podczas wizyty w
          sklepie powiedziano mi że te buty nie mają żadnej gwarancji i że kartę
          gwarancyjną mogę sobie wsadzić. Kiedy chciałem złożyć zażalenie z tytułu
          niezgodności towaru z umową powiedziano mi e to nie ma sensu bo osoba z którą
          rozmawiałem odpisuje na te reklamacje i że odpisze mi od razu odmownie i żebym
          poczekał to zaraz mi wręczy odpowiedź.
          Ta firma to jakiś żart NIE KUPUJCIE Butów FIRMY ECCO !!!
    • Gość: b Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.jmdi.pl 03.09.09, 08:46
      Ja kupiła buty Ecco i jestem przerazona- buty nie nadaja sie kompletnie do
      chodzenia. Mialam je okolo 2 miesiace i zalozylam tylko kilka razy. Sa
      poscierane w srodku i na zewnatrz, do tego rozkleily sie. Ecco nie produkuje juz
      tych butow co kiedys, zamiast jakosc, jest ilosc, takie moje wrazenie. Nie polecam.
      • Gość: Gość Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.dynamic.chello.pl 01.08.11, 18:06
        To chyba Ty nie do końca rozumiesz o co w tym chodzi. Jeśli firma uważa, że buty i tak się zepsują po miesiącu to niech daje gwarancję na miesiąc, a nie oszukuje klientów twierdząc, że przetrwają one rok. Tylko, że wtedy niech się liczy z tym, że mniej osób będzie w Ecco kupować. Poza tym część osób pisała tutaj o butach zimowych i jakoś nie sądzę by chodzili w nich cały rok. Koleżanka kupiła buty i odpadła kawałek materiału po JEDNYM dniu. Jakoś nie sądzę by to była kwestia ciężkiej eksploatacji butrów. Poza tym co Ty Sobie myślisz, że ludzie kupują buty by się w nich przejść raz, a potem postawić w gablocie? Mam buty z Kaazara od czterech lat - jedynie zmieniam fleki co rok, a poza tym nic się nie psuje. Deichmann uwzględnia każdą reklamację. Nie wiem ile Ci Ecco płaci za takie beznadziejne wpisy, ale to i tak nie zmieni faktu, że ich buty to badziewie, a firma ma w nosie klientów i jedzie na renomie.
        • kamuimac Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja 11.10.16, 08:27
          zadna firma nie daje ci 2 lat gwarancji - 2 lata gwarancji masz na podstawie niezgodnosci towaru z umową - jest to cos wymuszone odgórnie przez rząd nie majacy pojecia o robieniu butów - gdyby to zalezało od firm obuwniczych miałbym max miesiąc gwarancji nie wiecej - no chyba ze kupiłbys recznie robione buty u szewca za 2-3 tys złotych
    • Gość: esquilo Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: 188.33.122.* 19.02.10, 14:17
      Dnia 27/01/2010 roku zakupiłem buty 'terra vg vg dhaka mid gtx'. Do pielęgnacji
      butów musiałem oczywiście zakupić specjalny impregnant firmy ecco za 30pare
      złotych aby zapewnić im odpowiednią oddychalność. Po kilku dniach użytkowania
      zauważyłem zawilgocenia w okolicach palców. Zacieki zaobserwowałem podczas
      chodzenia w temperaturze pokojowej po kilku godzinach użytkowania. Wyglądało na
      to że w miejscu gdzie kawałek gumy nachodzi na cholewke, but jest nieszczelny i
      w ten sposób wydala wilgoć ze środka. Dodaję iż w butach zastosowany jest
      GORE-TEX czym się firma szczyci w swoich produktach. Wiadomo, że podczas
      produkcji zawsze powstaje tzw. partia wadliwa. Rzeczoznawca firmy nie uznał
      reklamacji. Poinformował mnie, iz buty wyposazone sa w membrane ktora ma cudowne
      właściwości oddychalne. Dodatkowo został wykonany 'jakis' eksperyment z wodą o
      ktorym nic wiecej nie psize?! Wobec powyższego rzecznik stwierdza, że powodem
      dyskomfortu polegajacym na odczuciu przemozcenia moze byc spowodowana
      niewlasciwym suszeniem obuwia. Dalej się rozpisuje co do membrany i zarzuca mi
      suszenie buta przy grzejniku?! nadmeinie ze ten but nie widzial jeszcze deszczu
      ani sniegu na oczy wrrr...cała sytuacja mnie śmieszy sami spzredawcy określili
      opinie rzeczoznawcy jako niejasna i 'dziwna' i dalej sie dziwia ze nie zostala
      uznana a widzieli zacieki na wlasne oczy poniewaz pracuje w tym samym budynki co
      sklep tej renomowanej marki...nadmienie rowniez ze zalezalo mi na tych butach
      poniewaz bardzo mi sie podobaly i poprosilem o wymiane butow na nowe ale po tym
      wszystkim co tutaj pzreczytalem i na kilku innych stronach stwierdzam ze
      najrozsadniej bedzie ubiegac sie o zwrot pieniazkow i wiecej nie meic
      doczynienia z ta firma... niestety chyba konsument w Polsce zawsze bedize stal
      na straconej pozycji
    • Gość: Hampelowa Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.adsl.inetia.pl 29.09.10, 18:53
      Witam!!!
      Walczcie do upadłego - ja musiałam 3 razy składać reklamację, przedłożyć orzecznictwo prywatnej osoby pracującej w Inspektoriacie Handlowym, ale ...opłaciło się! :)
      Dzisiaj odebrałam zwrot gotówki.
      Trzeba dać sobie troszkę czasu, cierpliwości (wiem, że w ciągu przeciętnego tygodnia człowiek nie ma czasu na takie rzeczy-sama znalazłam go dopiero podczas wakacji), ale opłaca się.
      u mnie wyglądało to tak:
      1. w butach, kozakach, po 2 miesiącach pojawiły się dziury - tak, wiem, że to brzmi dziwnie, ale naprawdę DZIURY od wewnetrznych stron podeszw.
      2. zlozylam reklamacje - oddalili uznając,że źle je użytkowałam (pewnie, przecież w butach na 8mio cm obcasie uprawiałam lekką atletykę :))
      3. poszłam do orzecznika z listy inspektoriatu handlowego. (2o zł za orzecznictwo)
      4. poszłam do instytucji broniącej praw konsumenckich, zgłosiłam sprawę.
      5. sukcesywnie odbierałam pocztę i czekałam na decyzje - dostałam odmowę składania sprawy do sądu, a także prośbę o ponowne zobacznie butów przez orzecznika Ecco. Tym razem chyba orzecznik założył okulary...i otrzymałam zwrot gotówki.

      Oszuści jakich mało, ale wyszłam z założenia, że jeśli jest sprawa do wygrania, to trzeba ją pociągnąć do końca. Nie ma co iść na udry, ale akurat tutaj IH zapewnił, że Ecco ewidentnie zawiniło, więc warto udowodnić im, że konsumenci znają swoje prawa.

      Pozdrawiam i powodzenia!

      W razie pomocy zostawiam maila hampelowa@gmail.com
      • Gość: wd Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: 188.33.236.* 02.10.10, 11:52

        W lutym tego roku kupiłam buty w sklepie CCC. Okazało się, że po upływie ok 4 miesięcy(buty rzadko były używane)materiał w palcach się wytarł. Szewc powiedział, że nie powinno się w ogóle używać takiego materiału w tej części buta gdyż nie ma szans go później naprawić i jest niemal pewne ,że się ten materiał wytrze. Powiedział, że nie naprawi bo się nie da. W końcu buty służą do chodzenia !!!!Rekalmacja została odrzucona z powodu "braku wad ukrytych"..o czym w bradzo nieprzyjeny sposób zostałam poinformowana. Buty kosztowały 70 zł ale czy to ma jakieś zanczenie? Dla mnie to jest duża kwota.Co ja mogę zrobić jeszcze,żeby odzyskać pieniądze. Bo butów naprawionych już nie mam szans dostać. Bardzo proszę o fachową poradę. Z góry dziękuję za odpowiedź
        • Gość: mnk Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: 94.254.214.* 10.10.10, 23:13
          ech ale nudy...
          pewnie przy takiej ilosci sprzedawanych butów jaka ma ecco w skali kraju te kilkanascie postow od rozgoryczonych klientów to pikus w porownaniu z reklamacjami innych firm.
          Bałam sie troche kupic ecco bo drogie ale czytajac wasze wpisy - boje sie juz mniej...
          Moja kolezanka pracowała kiedys na studiach w sklepie obuwniczym - nie raz mi opowiadała co ludzie wymyslaja zeby dostac nowe buty.
          Chodza w nich dzien w dzień - zima - lato i tak w kolko i jak sie konczy okres rekojmi ida do sklepu rzucaja buty na lade i rzadaja uznania reklemacji.
          Dla mnie to po prostu cwaniactwo ze tym ludziom nie jest wstyd
          Slyszalam ze Tommy Hilfiger przyjmuje teraz wszystkie reklamacje jak leci tak wiec zachecam - kupic TH zajechac buty i jak sie zniszcza to biegiem do sklepu z reklamacja...podobno dziala -wszystko przyjmuja.
          Co innego jak faktycznie buty rozpadaja sie po miesiacu - to przy tej cenie juz skandal !

          • Gość: majkel Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: 79.97.75.* 21.10.10, 23:19
            no to ogolnie rzecz biorac lipa , przypuszczam ze puszczaja w polsce jakis drugi sort i odpady ,
            kupilem ecco za 40e na wyprzedazy, przyznaje ze cena mnie zachecila bo w sumie srednio mi sie podobaja, bylo to z 2-3 lata temu , nie chodze w nich caly czas no ale powiedzmy normalnie uzytkowane i nic sie nie przeciera nie pęka a nie uzywam absolutnie zadnych preparatow konserwujacych przemoczone byly kilkanascie razy i poprostu zupelnie nic sie z butami nie dzieje
            • Gość: kitus Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.12, 09:47
              Ta firma jest przereklamowana, z ręką na sercu mogę powiedzieć, że Ecco może uczyć się od polskich firm jak robić buty, żeby klient był zadowolony. Kiedy dotarła do mnie przesyłka z czółenkami zamurowało mnie, bo zobaczyłam zwykłe twarde buty przypominające mi ceraty z CCC i tym podobne. Buty są koszmarne. Odradzam niezdecydowanym zakupy w tej firmie. Jestem pewna, że na polskim targu znajdziecie coś lepszego w naturalnej skórze.Zawiedziona.
    • Gość: Sylwia W Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: 94.75.112.* 23.02.11, 19:07
      Kupiłam buty Ecco za 550 zł i po 9 dniach mają napuchnięta skórę i odbarwienia na czubkach!!!!!!!!!!!! Przed noszeniem użyłam preparatu do goretexu, żeby je zabezpieczyć, ale na wadliwe buty nawet to nie pomaga!!!!
      To jakaś masakra, buty AW 2011 nie nadają się żeby w nich chodzić - można je nosić w reklamówce.
      Niestety ani kolejne reklamacje, ani skargi do centrali nie pomagają. Wg nich 9 dni użytkowania to dobry czas .........
      jestem szczerze zażenowana !!!!!!!!!!!!!!!!!!
      NIE KUPUJCIE BUTÓW ECCO
      • Gość: poznanianka Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.03.11, 17:05
        Tydzień temu kupiłam miejskie buty sportowe a la tenisówki za 380 zł z tegorocznej kolekcji. Chodziłam w nich w domu, ale tak silnie odbcierały mi pięty ( plastry, podpiętki nic nie pomagały), że chciałam je zwrócić. Musiałam złożyć reklamację, bo buty zdaniem obsługi sklepu " mają tzw. ślady noszenia" na wkładkach. Jestem bardzo rozczarowana i zawiedziona, bo dotychczas miałam dobre zdanie o produktach tej firmy. Ponieważ firmie nie zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku, porządnie się zastanowię zanim kupię buty tej firmy. Do sklepu w Starym Browarze w Poznaniu na pewno już nie zajdę. Tam nie szanuje się klientów.
        • Gość: m Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.dynamic.chello.pl 07.10.12, 13:18
          A uważasz, że wyrazem szacunku do klienta jest sprzedaż jako pełnowartościowy produkt butów, które były przez kogoś używane przez tydzień? But się dostosowuje do stopy i ugniata, tym bardziej skórzany, stopa się poci, niektórzy mimo kupowania drogich butów nie dbają o higienę, a potem dawaj - oddajemy jako produkt nieużywany, bo nie dotknął asfaltu. Dziękuję, ale nawet butów z wystawy nie kupuję, bo uważam, że but przymierzany (niejednokrotnie na gołą stopę!) i macany jest niepełnowartościowy i nie powinien być sprzedawany w normalnej cenie.
          Dla mnie to trochę jak kupić sukienkę, nie oderwać metek, pójść w niej na imprezę i oddać...
    • Gość: Sona Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.aster.pl 06.04.11, 21:17
      Mam fatalne doswiadczenie z firma ECCO. Kupilam sandaly, typ sportowy, na gumowej podeszwie. Doslownie po kilku razach noszenia na calych podeszwach od spodu zaczal wychodzic SZNUREK. Prawie nowe buty wygladaly jak znoszone espadryle. I to nie bylby problem, bo po prostu uznalam, ze ten produkt nie udal sie "ECCO" i zlozylam reklamacje. Wydawalo mi sie, ze nie ma zadnych watpliwosci, ze te buty maja wade. Moja reklamacja zostala jednak bez zbednych wyjasnien odrzucona z adnotacja, ze "wychodzacy z podeszwy sznurek to efekt uzytkowania".
      Takiego obrotu sprawy naprawde nie spodziewalam sie po takiej firmie. Na pewno firmy ECCO nigdy nikomu nie polece.
      • Gość: Marcin Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.aster.pl 25.05.11, 16:59
        Niestety również mam problem z butami Ecco.

        Chodzi o sportowe buty z napisem receptor technology. Buty wydaje się że są bardzo przewiewne ponieważ posiadają dużo miejsc z siatką. Niestety materiał podeszwy po prostu śmierdzi. Między podeszwą a stopą jest jeszcze jedna wkładka która jest ok, ale pod nią jest coś co wydaje bardzo nieprzyjemny zapach (a raczej smród).

        Stopa faktycznie się nie poci... ale siedząc przy biurku czuję ten sztuczny i nieprzyjemny zapach non-stop :/

        Buty w promocji kosztują 200 zł
        • Gość: Grojer Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.cable.smsnet.pl 31.05.11, 18:45
          A ja stanowczo odradzam kupowanie butów ecco. Kupiłem buty letnie - bardzo wygodne - fakt. Jednak super hiper wypasiona podeszwa starła się w ciągu kilku miesięcy. Zaniesione do reklamacji buty wróciły z bełkotem od rzeczoznawcy, iż buty nieprawidłowo eksploatowane, zbyt eksploatowane a poza tym musiały zamoknąć. Czyli na ścieranie się podeszwy ma wpływ teoretycznie zawilgocenie. Ponadto podarła się siateczka - na co rzeczoznawca napisał, że to normalne, zwłaszcza ze buty są zbyt mocno eksploatowane. Czyli kupując buty ecco nie chodźcie w nich zbyt często, módlcie się by nie spadł deszcz a ogólnie to najlepiej je połóżcie w gablocie i oglądajcie - bo mają ładny design - a firmie już chyba tylko o to chodzi. Buty ładne i wygodne ale tylko dla bogaczy, których stać na wymianę butów co kilka miesięcy. Dla mnie firma ecco się zeszmaciła - to nie ta jakość co kiedyś. I jak to w takich wypadkach bywa - nigdy więcej butów ecco! A i jeszcze jedno - podchodźcie sceptycznie do opinii przedstawiających te buty w samych najlepszych słowach - są firmy, którym się płaci za takie wpisy. Ja sie naciąłem na tę firemkę i wszędzie ostrzegam przed tymi pseudobutami.
          • Gość: Bartek Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.07.11, 21:56
            Buty Ecco to chyba największy bad ziew jaki widziałem, mało tego reklamacji na te swoje buto-podobne wyroby nie chce realizować, w sumie im się nie dziwie 90% ich wyrobów to jakieś nie porozumienie, nie polecajcie nikomu ze znajomych tej firmy bo zakładam max użyć. 2 tygodnie, ja swoje które kosztowały nie całe 600zl miałem na nogach 2 razy a 3 razy były u rzeczoznawcy, który stwierdził ze to nie potrafię z nich korzystać , tak wiec jestem gorącym fanem upadku tej firmy.
    • Gość: ewe Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.upc-e.chello.nl 31.08.11, 21:56
      Buty super, ale do czasu jak ci się nie zepsują.
      Zepsuł mi się zamek w kozakach. Pojechałam zrobić reklamacje latem.
      Mieszkam w kraju gdzie ze względu na niską temperaturę no i modę chodzi się w kozakach.

      Zareklamowałam buty. W odpowiedzi otrzymałam wiadomość, że buty nie zostaną przyjęte do reklamacji bo chodziłam w nich cały sezon. No i jakim prawem składam reklamacje latem.

      Dla mnie Firma porażka. Nikt mi nie będzie mówił kiedy mam chodzić w swoich butach. Kupowałam zawsze buty Ecco. Mój mąż i syn i znajomi tez, ale teraz na pewno poszukam sobie innej FIRMY
      • Gość: KICIA Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.03.12, 10:24
        Ja zachęcona taka nagonką medialna na to obuwie zamówiłam czółenka w sklepie outletowym i czekałam na mięciutkie , mega wygodne butki. Okazało się, że buty wykonano z chamskiej twardej skóry do złudzenia przypominające mi ceratę. Nie miały nawet miękkiej dopasowanej do stopy wkładki!!!!!!!!!!!!!!!!!Nie jestem agresywna, ale tymi czółnami kopłam po pokoju i oczywiście odesłałam korzystając z 10 dniowego terminu. Dla mnie ECCO jedzie na reklamie i opiniach sprzed paru lat, teraz żeruje na klientach. Polskie firmy mają dużo lepsze obuwie niż ten duński złom.
    • Gość: cytryna Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.adsl.inetia.pl 19.03.12, 17:41
      hmmm prawde mowiac po przeczytaniu wszystkich wpisow zastanawiam sie czy dobrze zrobilam kupujac buty w ecco. Pierwsze buty z tej firmy kupiłam 9 lat temu (zimowe trapery) do tej pory wyglądaja jak nowe, jednak powoli zaczęly się już rozklejać, sandały kupiałam jakieś 7 lat temu i mam je do tej pory chociaż nie wyglądaja już najlepiej, ale do pracy w ogródku sie nadaja:-), jako że poprzednie pary wytrzymały tak długo i całkiem nieżle jeszcze wygladaja, kupiłam w tym roku zimowe trapery ( skóra yaka) koszt prawie 500 zł, a teraz zaczynam sie zastanawiac czy to byl dobry wybor bo po wpisach widze ze ecco jedzie faktycznie na opini mam tylko nadzieje ze moje buty nie rozkleja sie po jednym sezonie, w kazdym badz razie i tak lepsze ecco niz jakis alpinus, pare lat temu wyjechalismy ze nzajomymi- 3 osoby mialy nowe buty po pierwszym dniu buty sie rozkleily, a po tygodniu nie bylo juz nawet co przywozic:/
      • Gość: julka Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.adsl.inetia.pl 27.10.12, 00:16
        Czytam i nadziwić się nie mogę....
        Od lat kupuję buty Ecco("cała moja rodzina nosi
        Ecco) i nigdy nic złego nie działo się z butkami.Po sezonie użytkowania wyglądają genialnie.
        Przypominam sobie że zimą reklamowałam sandałki synka(1.rocznego) gdyż zepsuł się rzep i bucik nie trzymał się na nóżce(sandałki służyły jemu za kapcie) i bez problemu zmieniono rzep.
        Mam nadzieję że nie zapeszyłam tym wpisem i zimowe buty nam się nie rozkleją tego roku ;-)))))
        Dla mnie Ecco rewelacja,
        Za to Tommy Hilfiger jakoś kiepsko ...już 2-gą parę bucików reklamowałam i dzisiaj torebkę ;-))))
        A może poprostu mam cholernego pecha ;-))))
        Ale i tak uwielbiam tę markę!!!!
    • Gość: xxx Re: Buty Ecco - oddalona reklamacja IP: *.ists.pl 18.02.13, 22:24
      Witam,
      Również zdecydowanie odradzam ECCO badziew!!! Zimowe kozaki po niespełna miesiącu wyglądają tragicznie - zdarta skóra na obcasach (wystaje biały plastik!!), oczywiście "efekt dużego zużycia mechanicznego podczas normalnego użytkowania" i odrzucona reklamacja :/ Pismo informujące o tym napisane na zasadzie "Kali-mieć, Kali chcieć" - cytuję dokładnie: "(...) reklamacjanie uznaje się za niezasadną" , dodatkowo moje nazwisko jako adresata napisane z błędami. Pismo podpisane jedynie przez Kierownika Sklepu, zero wzmianki o jakiejkolwiek opinii rzeczoznawcy. Zero szacunku dla klienta. Buty kosztowały mnie "na promocji" 450 pln (cena regularna 699 zł), takie pieniądze za miesięczne użytkowanie na zasadzie przejścia "do" i "z" tramwaju to chyba jednak gruba przesada! Jestem oburzona, zdegustowana i mimo, iż Wasze wpisy nie nastrajają mnie optymistycznie, nie zamierzam im tego darować.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka