Dodaj do ulubionych

reklamacja - zaniedbanie sprzedawcy

11.10.07, 13:21
Witam,
17.07.2007 zakupiłam komórke Nokia, 27.08.2007 r. zauważyłam ubytek
cześci plastiku tuż przy zawiasie. Zareklamowałam wyrób w sklepie, w
którym dokonałam zakupu, sklep wysłał telefon do serwisu.
28.08.2007r. serwis reklamacji nie uznał tłumacząc "wada powstała
mechanicznie, uszkodzenie z winy uzytkownika". O moim wyborze przy
zakupie tego telefonu zadecydowała marka, która gwarantować miała
prawidłowe funkcjonowanie telefonu conajmniej w okresie
gwarancyjnym, bo telefon, to także obudowa! Całkowicie nie zgadzając
się orzeczeniem serwisu, wystosowałam reklamację do reklamacji.
Minęły 3 tygodnie, sklep zaczął poszukiwania mojego telefonu w
serwisach, po tygodniu został on odnaleziony w ... SKLEPIE !
Przeprosili i obiecali załatwienie w ekspresowym terminie. Tylko co
z tego, brak telefonu dezorganizuje moja pracę, dodatkowo nie mam
pewności, że reklamacja zostanie rozpatrzona na moją korzyść. Jestem
ciekawa, czy mogę żądać w sklepie, który dopuścił się zaniedbania
natychmiastowego dostarczenia nowego aparatu?
Obserwuj wątek
    • prawnik-skp Re: reklamacja - zaniedbanie sprzedawcy 12.10.07, 12:24
      Od sprzedawcy można żądać wymiany towaru konsumpcyjnego na podstawie
      art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
      warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego
      (Dz. U. Nr 141, poz. 1176). To chodzi nie tyle o to, że
      sprzedawca "dopuścił się zaniedbania", ile o to, że aparat był
      niezgodny z umową i że w związku z tym mogła Pani żądać od
      sprzedawcy wymiany aparatu na nowy na podstawie ustawy. Twierdzenie
      o mechnicznym uszkodzeniu z Pani winy podlega, w razie sporu,
      udowodnieniu przez tego, kto tak twierdzi i wyciąga z tego skutek
      prawny.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka