jarekbbd
12.06.08, 00:35
Proszę o odpowiedź Prawnika.
W tym samym sklepie złożyłem dwie reklamacje. Pierwsza osobiście,
drugą za pośrednictwem poczty (zwrotne potwierdzenie odbioru)
Poniżej pełny tekst obu reklamacji oraz odpowiedź ze sklepu na
pierwszą reklamację.
Reklamacje dotyczyły istotnej niezgodności towaru z umową (odkleiła
się podeszwa na znacznym obszarze), które ujawniły się w okresie do
1 miesiąca od zakupu.
Proszę o wyjaśnienie:
1. czy mam prawo w przypadku żądania odstąpienia od umowy kupna-
sprzedaży:
- zwrotu wartości zakupionego towaru – przez wysyłkę pieniędzy, a
nie odbiór osobisty
- zwrotu kosztów poniesionych z tytułu wady, zgodnie z Art. 8 Ust.2
Ustawy
„Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów
oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.”
2. Na jaką podstawę prawną można się powołać w uzasadnieniu, że
podstawą zgłoszenia reklamacyjnego jest oryginał zakupu (paragon) co
widnieje w uzasadnieniu Sprzedawcy.
Z doświadczenia wiemy wszyscy, że paragony z kas fiskalnych wykonane
na papierze termoczułym bardzo szybko stają się nieczytelne (znika
treść) mimo przechowywania w suchym, chłodnym i zaciemnionym
miejscu, z tego powodu wykonuję jak najszybciej kopie.
3. W opisanej sytuacji poniosłem bardzo wysokie koszty związane
z zakupem (przejazdy, stracony czas i zamrożone pieniądze), posiadam
praktycznie trzy pary butów, z tego dwie już reklamowałem, a trzecia
para zakupiona w dniu 31.05.2008 zaczyna się rozklejać a sznurowadła
poprzecierały się całkowicie - nadaje się do reklamacji (istotna
niezgodność). Czy w tej sytuacji mogę zakupić podobnej jakości buty
w innym sklepie i żądać od pierwszego sprzedającego zwrotu kosztów
zakupu oraz zwrotu różnicy w wartości obu towarów.